Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb er al meerdere keren een de middelvinger gegeven tijdens het inhalen.
Ik stuur altijd een boos appje.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goede ontwikkeling. Ik zie ze vaker zwabberen terwijl de ogen in de spiegel steeds naar beneden afzakken.
Ik heb er al meerdere keren een de middelvinger gegeven tijdens het inhalen.
Die zien ze niet als ze op hun telefoon aan het rommelen zijn he.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb er al meerdere keren een de middelvinger gegeven tijdens het inhalen.
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken... Binnenkort maar aan de iPhone koekjes.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:12 schreef hugecooll het volgende:
Dus je wordt niet eens meer staande gehouden en krijgt meteen een bekeuring op de mat omdat je niet-handsfree gebeld zou hebben? Ik neem aan dat dat videobewijs daar dan ook een voorwaarde voor wordt i.p.v. dat een agent het gezien heeft en dat zijn woord genoeg is
Je krijgt eerst een formulier thuis, waarop je dus jezelf moet aangeven als schuldige. 🤔quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:12 schreef hugecooll het volgende:
Dus je wordt niet eens meer staande gehouden en krijgt meteen een bekeuring op de mat omdat je niet-handsfree gebeld zou hebben? Ik neem aan dat dat videobewijs daar dan ook een voorwaarde voor wordt i.p.v. dat een agent het gezien heeft en dat zijn woord genoeg is
Same difference.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je krijgt eerst een formulier thuis, waarop je dus jezelf moet aangeven als schuldige. 🤔
Bovendien: kunnen zij straks op basis van een foto vaststellen of de bestuurder een smartphone in zijn handen heeft of dat het misschien toch een iPod of iets anders was?
En wel goed ook. Als je de pakkans groot genoeg maakt, houdt het gedrag vanzelf op. Kijk maar bij trajectcontroles.quote:
Een telefoon op vliegtuigstand is toch eigenlijk een soort iPod. Als je nou een app maakt die de telefoon snel in vliegtuigstand zet zodra je hem oppakt. En weer verbinding maakt als ie even stil ligt. Mag het dan wel?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:24 schreef Physsic het volgende:
[..]
Je krijgt eerst een formulier thuis, waarop je dus jezelf moet aangeven als schuldige. 🤔
Bovendien: kunnen zij straks op basis van een foto vaststellen of de bestuurder een smartphone in zijn handen heeft of dat het misschien toch een iPod of iets anders was?
dan ben je sneu als volwasse man.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik ben ook erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken... Binnenkort maar aan de iPhone koekjes.
[ afbeelding ]
Ik heb er vaak genoeg achter mij aan laten rijden, en mij staande laten houden, had toen een cassettebandje in de handen. Lol zeg ik heb helemaal geen foon zie hem maar te vinden dan betaal ik graag!quote:
Ja.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:07 schreef Eenskijken het volgende:
Dus we worden straks elke paar minuten gefotografeerd in onze eigen auto?
In Duitsland moet het van voren de foto, daar flits de camera aan de overzijde van de straat.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Gaat dat niet in tegen de privacywet?
Beter gelijk een chip in de nek als die chip te snel gaat bekeuren!quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja.
En er komt nog veel meer van dat soort onzin aan.
Nee, het gaat er om of het "apparaat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten". Ook als er bijvoorbeeld niet eens een SIM-kaart in zit, mag het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:03 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Een telefoon op vliegtuigstand is toch eigenlijk een soort iPod. Als je nou een app maakt die de telefoon snel in vliegtuigstand zet zodra je hem oppakt. En weer verbinding maakt als ie even stil ligt. Mag het dan wel?
Net als in China, een sociaal kredietsysteem zodat wanneer je een slechte score opbouwt, je in het sociale leven op allerlei vlakken benadeeld kunt worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Beter gelijk een chip in de nek als die chip te snel gaat bekeuren!
Neuhquote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Eenskijken het volgende:
Gaat dat niet in tegen de privacywet?
We het is maar een selectief groepje die het verzouwen doet voor de anderen hoor, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
Totale overheidscontrole is waar we allemaal haast om smeken.
Als kinderporno of terrorisme als argument voor meer controle opgevoerd wordt, dan zijn er maar weinig die tegen zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef john2406 het volgende:
[..]
We het is maar een selectief groepje die het verzouwen doet voor de anderen hoor, naar mijn mening.
Kan mij rechtzaken herinneren in het verleden uit Duitsland foto thuis met vriendin naast zich. Wat ervan gekomen/geworden is weet ik niet trouwens.quote:
Juist dan zou ik ook niet tegen zijn, echter door het falen van de overheid dan ben ik tegen, hoeveel zaten er niet in dat Dutroux verhaal?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als kinderporno of terrorisme als argument voor meer controle opgevoerd wordt, dan zijn er maar weinig die tegen zijn.
Maar een laptop aangesloten op het lokale wifi netwerk in je auto mag dan wel?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:15 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om of het "apparaat bestemd is voor het gebruik van mobiele openbare telecommunicatiediensten". Ook als er bijvoorbeeld niet eens een SIM-kaart in zit, mag het nog steeds niet.
Dat is een lastige. Ik denk het niet. Het is namelijk ook niet toegestaan om je telefoon met een bluetoothheadset te verbinden en dan de headset tegen je oor aanhouden terwijl je aan het bellen bent. 🤔quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:03 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Of als ik mijn iPod touch via wifi verbinding laat maken met mijn telefoon. En dan de iPod gebruik met whatsapp web. Mag ik dan gewoon appen tijdens het rijden?
Koffie zetten onder het rijden in een vrachtauto, verklaar mij maar voor gek maar ik heb het al gezien.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:21 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Maar een laptop aangesloten op het lokale wifi netwerk in je auto mag dan wel?
Jij bent een echte vent.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb er al meerdere keren een de middelvinger gegeven tijdens het inhalen.
En een filmpje kijken op een laptop die met een netwerk kabel verbonden is met een nas in de kofferbak?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Dat is een lastige. Ik denk het niet. Het is namelijk ook niet toegestaan om je telefoon met een bluetoothheadset te verbinden en dan de headset tegen je oor aanhouden terwijl je aan het bellen bent. 🤔
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Koffie zetten onder het rijden in een vrachtauto, verklaar mij maar voor gek maar ik heb het al gezien.
koffie zetten lijkt me ook niet zo raar?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Koffie zetten onder het rijden in een vrachtauto, verklaar mij maar voor gek maar ik heb het al gezien.
Valt in ieder geval niet onder artikel 61a RVV.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:23 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
En een filmpje kijken op een laptop die met een netwerk kabel verbonden is met een nas in de kofferbak?
En 2 laptops met een kabel ertussen. En dat je bijrijder binnenkomende whatsapp berichten overtikt en dan naar je toe stuurt via het lokale netwerk. En jij antwoord dan en de bijrijder tikt het antwoord in je telefoon. Mag het dan wel?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:26 schreef Physsic het volgende:
[..]
Valt in ieder geval niet onder artikel 61a RVV.
Ja, aanrader!quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:27 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
En 2 laptops met een kabel ertussen. En dat je bijrijder binnenkomende whatsapp berichten overtikt en dan naar je toe stuurt via het lokale netwerk. En jij antwoord dan en de bijrijder tikt het antwoord in je telefoon. Mag het dan wel?
Dat is wat anders. Het gaat er om dat straks op basis van een foto beordeeld moet worden of het om een telefoon gaat of een snoepbakje oid.quote:
En wat als die bijrijder in een andere auto zit die met een kabel met jouw auto verbonden zit?quote:
Artikel 5 WVW, denk ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:32 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
En wat als die bijrijder in een andere auto zit die met een kabel met jouw auto verbonden zit?
Wat nou als het een hele lange kabel is? Cat 5 kabel is ook niet zo sterk. dus gevaarlijk is het niet.quote:
Volgende stap is gezichtsherkenning er opquote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Het gaat er om dat straks op basis van een foto beordeeld moet worden of het om een telefoon gaat of een snoepbakje oid.
Je bevindt je in de openbare ruimte; iedereen mag foto's van je maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef john2406 het volgende:
Kan mij rechtzaken herinneren in het verleden uit Duitsland foto thuis met vriendin naast zich. Wat ervan gekomen/geworden is weet ik niet trouwens.
Zoek een op googleview naar huizen in Duitsland.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je bevindt je in de openbare ruimte; iedereen mag foto's van je maken.
Je kan ze beter even laten schrikken. Dan gebeuren er tenminste nog interessante dingen. Liefst niet met ander verkeer in de buurt.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goede ontwikkeling. Ik zie ze vaker zwabberen terwijl de ogen in de spiegel steeds naar beneden afzakken.
Ik heb er al meerdere keren een de middelvinger gegeven tijdens het inhalen.
De wet moet nog wel even gewijzigd, maar dat is blijkbaar een formaliteit. Bovendien trekt de politie zich daar al jaren niks van aan.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:24 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind het wel ver gaan hoor, mensen tot in hun auto bespioneren.
Ach, er zal vast wel eens een 'onschuldige' tussen zitten. Pech. Beetje onze eigen schuld, natuurlijk. Hadden we de overheid er maar geen reden voor moeten geven. Keuzes en consequenties.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:32 schreef AchJa het volgende:
Dat is wat anders. Het gaat er om dat straks op basis van een foto beordeeld moet worden of het om een telefoon gaat of een snoepbakje oid.
Want?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zoek een op googleview naar huizen in Duitsland.
Jij bent uitstekend geconditioneerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, er zal vast wel eens een 'onschuldige' tussen zitten. Pech. Beetje onze eigen schuld, natuurlijk. Hadden we de overheid er maar geen reden voor moeten geven. Keuzes en consequenties.
Ik voel me niet aangesproken hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, er zal vast wel eens een 'onschuldige' tussen zitten. Pech. Beetje onze eigen schuld, natuurlijk. Hadden we de overheid er maar geen reden voor moeten geven. Keuzes en consequenties.
Daar begrijp jij, gezien je opmerking, klaarblijkelijk weinig van.quote:
En?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Er is geen Google Streetview in Duitsland.
Dat zit wel heel beroerd...quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:02 schreef Dagoduck het volgende:
Gewoon iedereen die met een telefoon achter het stuur gepakt wordt een jaar rijontzegging geven.
Ik heb nog nooit mijn telefoon in mijn handen gehad tijdens het rijden, zo moeilijk is het niet om hem gewoon in je broekzak te houden.
Gewoon terplekke fusilleren.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:02 schreef Dagoduck het volgende:
Gewoon iedereen die met een telefoon achter het stuur gepakt wordt een jaar rijontzegging geven.
Ik heb nog nooit mijn telefoon in mijn handen gehad tijdens het rijden, zo moeilijk is het niet om hem gewoon in je broekzak te houden.
Misschien moeten we @random ook maar snelheidsboetes geven aan mensen die zich aan de snelheid houden. Gewoon pech en eigen schuld...quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ach, er zal vast wel eens een 'onschuldige' tussen zitten. Pech. Beetje onze eigen schuld, natuurlijk. Hadden we de overheid er maar geen reden voor moeten geven. Keuzes en consequenties.
Je kan altijd in beroep gaan en een paar slapeloze nachten eraan overhouden, maar het kan wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moeten we @random ook maar snelheidsboetes geven aan mensen die zich aan de snelheid houden. Gewoon pech en eigen schuld...
Ik denk juist dat zeker onterecht bekeurde automobilisten, maar wellicht in bepaalde gevallen ook terecht bekeurde automobilisten, met dit voorstel in de rechtbank sterker staan dan met de huidige gang van zaken.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moeten we @random ook maar snelheidsboetes geven aan mensen die zich aan de snelheid houden. Gewoon pech en eigen schuld...
Verwacht je dat de beelden van goed kwaliteit zullen zijn dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 19:18 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk juist dat zeker onterecht bekeurde automobilisten, maar wellicht in bepaalde gevallen ook terecht bekeurde automobilisten, met dit voorstel in de rechtbank sterker staan dan met de huidige gang van zaken.
Nee, de camera filmt naderende autos en op basis van een algoritme kan het een assumptie maken of iemand met zijn telefoon bezig is. In dat geval wordt er pas een foto genomen en nog eens gechecked door een agent.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja.
En er komt nog veel meer van dat soort onzin aan.
Dat kan de verbalisant na het maken van de foto (proberen te ) beoordelen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:30 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik vraag me af of zoiets technisch mogelijk is want hoe zou zo'n systeem onderscheid kunnen maken tussen iemand die met zijn telefoon bezig is of een boterham zit te eten? Of ze gaan de wet wijzigen zodat je ten allen tijden verplicht twee handen aan het stuur moet houden (zoals een of andere VVD'er laatst al opperde).
Waarschijnlijk wel. Maar gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:00 schreef Vallon het volgende:
Wellicht effectiever elk bewegend GSM signaal dat zonder ontheffing sneller gaat dan zeg 25km/u telkens voor 5 minuten te blokkeren.
In plaats van een camera een beetje 'sniperen' vanaf een goeie stek langs de snelweg. Geen snelweg, maar snelrecht.quote:
Op 13 maart....quote:
Je geeft nu al aan waarom het een kut idee is. Passagiers. En daarnaast navigatie (file-informatie). Muziekstreaming. Handsfree bellen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:00 schreef Vallon het volgende:
Wellicht effectiever elk bewegend GSM signaal m.u.v 112 dat zonder ontheffing sneller gaat dan zeg 25km/u telkens voor 5 minuten te blokkeren. Hiervoor hoef je geen app of zo te installeren wat je verder aan de mast kunt regelen. OV/Taxi hebben veelal Wifi waarmee je als passagier lekker kunt inter/bellen.
Jammer voor de passagiers die meerijden in een voertuig zonder ontheffing en zo volop tijd krijgen om van de reis te genieten.
Geloof je het zelf? We hebben wet Mulder waarin de kentekenhouder aansprakelijk is voor gedragingen die met zijn voertuig worden gepleegd, en dan gaan ze dit zo doen? Yeah right.quote:"Omdat we op kenteken bekeuren, vragen we aan de kentekenhouder wie de bestuurder was.
Agenten moeten vooralsnog staande houden om hier een boete voor uit te schrijven.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:32 schreef -Kadesh- het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? We hebben wet Mulder waarin de kentekenhouder aansprakelijk is voor gedragingen die met zijn voertuig worden gepleegd, en dan gaan ze dit zo doen? Yeah right.
Elke vorm van interactieve communicatie achter het stuur leidt af. Om reden van passagiers het mobiele internet verkeer dan maar willen/toestaan, is de zaak van het gevaar juist omdraaien.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je geeft nu al aan waarom het een kut idee is. Passagiers. En daarnaast navigatie (file-informatie). Muziekstreaming. Handsfree bellen.
Handhaving zijn ze juist aan het opschroeven, getuige dit bericht.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Elke vorm van interactieve communicatie achter het stuur leidt af. Om reden van passagiers het mobiele internet verkeer dan maar willen/toestaan, is de zaak van het gevaar juist omdraaien.
Ik ben verder benieuwd naar alternatieven. Dat we ons gedrag vrijwillig zullen aanpassen is een gepasseerd station. Of je doet/handhaaft een sanctiebeleid of je blokkeert. Veel andere opties zie ik niet.
Dat zal niet goed gaan lukken, tenzij je iedereen permanent gaat monitoren, wat ik juist wil voorkomen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Handhaving zijn ze juist aan het opschroeven, getuige dit bericht.
Bewegende GSM in het OV kan je met wat techniek, simpel doorlaten.quote:En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.
Dit lijkt mij een drogreden, files ontwijken in NL ... dat lukt mij nauwelijks op die vaste routes.quote:Zaken als verkeersinformatie op je navigatie leiden overigens eerder tot veiliger en beter doorstromend verkeer.
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zal niet goed gaan lukken, tenzij je iedereen permanent gaat monitoren, wat ik juist wil voorkomen.
[..]
Bewegende GSM in het OV kan je met wat techniek, simpel doorlaten.
Passagiers in normale auto's zijn inderdaad het haasje van een technische blokkade tijdens het rijden en komen tijdens de reis zonder communicatie te zitten. Persoonlijk vind ik dat trouwens wel fijn.
[..]
Dit lijkt mij een drogreden, files ontwijken in NL ... dat lukt mij nauwelijks op die vaste routes.
Het is niet zo moeilijk om voor (vast ingebouwde) navigatie-sims het internetverkeer daarvoor vrij te stellen.
Enfin, zelf ben ik meer voorstander om het technisch erg moeilijk te maken om mobiel te kunnen internetten dan dat je continu moet worden gecheckt of dat je het (il)legaal doet.
Mensen die toch willens/wetens het "verbod" omzeilen krijgen bij het constateren daarvan dan een heel forse douw (een jaar rijontzegging o zo).
Autonoom rijdende auto's is de oplossing voor dit gezeik. Duurt nog wel even voor dat gemeengoed is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.
Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.
Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.
Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig
Ik ben benieuwd hoe ze de camera dan richten bij een rechts gestuurd voertuig, als dan zal de tijd het leren.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 21:49 schreef Drekkoning het volgende:
En aangezien passagiers van treinen, bussen, auto's, etc geen gevaar opleveren voor de verkeersveiligheid als ze hun mobiel gebruiken, zie ik geen reden dat te verbieden.
Tegen die tijd, ik veeg er nu al mijn reet mee af.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Tegen die tijd is de privacy volledig afgebroken.
Als die niet nog een andere functie krijgen die dingen dan brengt het eerst geld op daarnaar kunnen die bij de Fyra op stal gezet worden.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 20:23 schreef Joppiez het volgende:
Ik ruik trouwens een enorme melkkoe. Dit brengt potentieel erg veel geld in het laatje en het is een kwestie van aftellen totdat je overal dit soort cameras gaat zien.
O geloof mij die geef ik een show daar zegt men U tegen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:02 schreef Braindead2000 het volgende:
Nog even en iedere Nederlander wordt verplicht camera's in elke kamer in zijn huis op te hangen waar de politie mee kan kijken.....voor onze veiligheid.
Ik denk niet dat we het zo oneens zijn, alleen de technische wijze waarop.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 22:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Okee, dan zijn wij het inderdaad principieel oneeens.
Het gaat mij te ver om telefonie in de auto compleet te verbieden, aangezien het grootste deel van het telefoongebruik in auto's door passagiers gebeurt. Je sorteert dan een beperking van de vrijheid van mensen die niks fout doen, om een kleiner deel te verhinderen een overtreding te maken.
Daarnaast is het ook gewoon onhandig als opeens niemand meer in de auto contact op kan nemen, bijvoorbeeld even een whatsappje als je wat later bent.
Verwacht overigens ook niet dat een dergelijke maatregel ingevoerd gaat worden, gelukkig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk niet dat we het zo oneens zijn, alleen de technische wijze waarop.
Tussen niets en alles doen, zit een wereld aan mogelijkheden.
Het permanent observeren of sanctioneren op belgedrag en daarmee toestaan van permanent toezicht op ons rijden, vindt ik sws ingrijpender dan dat je tijdens de autorit niet kunt internetten en/of bellen, je krijgt hooguit een piep dat er een bericht is.Met je kernpunt, dat gebruik van je telefoon achter het stuur afleidt, ben ik het eens (iedereen wel denk).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben het echter niet eens met je oplossing daarvoor. Die vind ik veel te ingrijpend. Ja, je moet mensen beschermen, maar niet ten kostte van alles. Als je passagiers raakt dan raak je onschuldige mensen met je maatregelen. Handhaving moet zo gericht mogelijk zijn, vind ik.
Daarnaast vraag ik me af of de uitvoering zo simpel is als jij stelt, maar daar heb ik verder weinig verstand van .Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Voice to text is ideaal Helft van mijn whatsappjes en Twitter berichten zet ik zo op, fouten haal ik er uit als ik stil sta bij verkeerslicht.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewoon Whatsappen en Feesboeken als je telefoon in de houder zit. Kunnen ze je niks meer maken.
[..]
Volgende stap is gezichtsherkenning er op
Hoezo? Er wordt toch nog steeds te hard gereden? Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En wel goed ook. Als je de pakkans groot genoeg maakt, houdt het gedrag vanzelf op. Kijk maar bij trajectcontroles.
Voor je het weet staan deze controles ook in Flitsmeister idd.quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:03 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Hoezo? Er wordt toch nog steeds te hard gereden? Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.
Denk niet dat deze maatregel echt veel mensen afschrikt eerlijk gezegd. Niet dat het een slechte ontwikkeling is overigens.
Als niet al voordat ze er zijn, af en toe vraag ik mij af hoe weten ze het, het lijkt wel of ze een mannetje op de juiste plaats hebben zitten?quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Voor je het weet staan deze controles ook in Flitsmeister idd.
Als er wat mensen zijn die een locatie doorgeven als eentje waar ze boetes krijgen is het niet zo lastig.quote:Op woensdag 14 maart 2018 14:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als niet al voordat ze er zijn, af en toe vraag ik mij af hoe weten ze het, het lijkt wel of ze een mannetje op de juiste plaats hebben zitten?
Ik weet wel wat van techniek en durf te stellen dat je dingen technisch nu al vrij aardig kunt inregelen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 07:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Met je kernpunt, dat gebruik van je telefoon achter het stuur afleidt, ben ik het eens (iedereen wel denk).
Ik ben het echter niet eens met je oplossing daarvoor. Die vind ik veel te ingrijpend. Ja, je moet mensen beschermen, maar niet ten kostte van alles. Als je passagiers raakt dan raak je onschuldige mensen met je maatregelen. Handhaving moet zo gericht mogelijk zijn, vind ik.
Daarnaast vraag ik me af of de uitvoering zo simpel is als jij stelt, maar daar heb ik verder weinig verstand van .
Stoere boy toch.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
Goede ontwikkeling. Ik zie ze vaker zwabberen terwijl de ogen in de spiegel steeds naar beneden afzakken.
Ik heb er al meerdere keren een de middelvinger gegeven tijdens het inhalen.
De politie ook?quote:Op woensdag 14 maart 2018 15:35 schreef Vallon het volgende:
Wanneer je onderweg al rijdend in een auto wilt bellen, ga je voor de veiligheid maar ergens stil staan.
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 14 maart 2018 08:03 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Ja, niet op de stukken met trajectcontrole natuurlijk, maar daar is de pakkans ook 100%.
Bracht ik je op een idee, hoeven geen Engelsen te zijn trouwens een Nederlander mag er ook mee rijden.quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:06 schreef Toga het volgende:
Alleen de bestuurder? Riekt naar discriminatie, Engelsen met het stuur rechts worden zo ontzien.
De politie mag in het kader van hun werk, alles wat jij functioneel niet mag, dus ook appen en whatever. Trouwens, veel professionals dragen ondanks de ontheffing, toch hun gordel omdat ze in geval van ellende; het veiliger is en daarmee een (eigen) discussie achteraf voorkomen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 15:53 schreef john2406 het volgende:[..]
De politie ook?
Ik heb trouwens een ontheffing autogordel, das vaak lachen man.
Ligt eraan hoe mijn zin is hang ik hem wel vaak over mijn schouder, als ik geen zin in een discussie heb bijvoorbeeld.
Is ook zo aanhouden, staande gehouden worden is tijdverspilling.quote:Op woensdag 14 maart 2018 18:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
De politie mag in het kader van hun werk, alles wat jij functioneel niet mag, dus ook appen en whatever. Trouwens, veel professionals dragen ondanks de ontheffing, toch hun gordel omdat ze in geval van ellende; het veiliger is en daarmee een (eigen) discussie achteraf voorkomen.
Ze dragen dan geen gordel wanneer dat noodzakelijk is.
Ik d8 dat ze de ontheffing(en) tegenwoordig vooraf icm kentekenhouder kunnen nakijken.
Aanhouden is dan/natuurlijk goed om het zeker te weten dat jij de bestuurder met de ontheffing bent.
Lijkt mij wel erg lastig om telkens aangehouden te worden.
Doe jij maar ik geef nog iets om mijn leven, daar is de politie voor om de burger te beschermen, ik ga het werk van deze toch niet doen, ik word er ook niet voor betaald ook.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:00 schreef Postbus100 het volgende:
En anderen erop aanspreken, dat moeten we ook vaker doen.
*zucht*quote:Op woensdag 14 maart 2018 17:06 schreef Toga het volgende:
Alleen de bestuurder? Riekt naar discriminatie, Engelsen met het stuur rechts worden zo ontzien.
Oh, ik doel meer op m'n vrienden, familie en collega's. Als ik door heb dat iemand achter het stuur zit terwijl hij mij appt, dan zeg ik er iets van ('hey, handen aan het stuur ') en stop ik met appen. Of als ik ernaast zit, zeg ik er ook wat van. Nee, ik ga inderdaad niet zomaar een wildvreemde erop aanspreken.quote:Op woensdag 14 maart 2018 19:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Doe jij maar ik geef nog iets om mijn leven, daar is de politie voor om de burger te beschermen, ik ga het werk van deze toch niet doen, ik word er ook niet voor betaald ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |