abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:53:15 #51
36461 Joppy
geen colaboy
pi_177819609
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:47 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Thanks, dat is wellicht geen gek idee.

[..]

Ik hou nog even een slag om de arm voor ik je een heldenstatus toedicht ;)

Wellicht zijn het de gssd waardes die bepalen of een waarde boven of onder de interventiewaarde zit?
Hier een foto van de labuitslag van een van de monsters
[ afbeelding ]
De GSSD waardes zijn leidend voor de toetsing. Dit hoort ook uitgelegd te zijn in het rapport (of een bijlage).
Let the beat control your body!
pi_177819622
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:53 schreef Joppy het volgende:

[..]

De GSSD waardes zijn leidend voor de toetsing. Dit hoort ook uitgelegd te zijn in het rapport (of een bijlage).
Daar was ik al bang voor.
Spoilers!
pi_177819839
Ja dit was korte duur vreugde. Lood en Zink boven de interventiewaarde
pi_177819918
Ik was al aan het dromen over een zwembad voor Leandra :'(
Spoilers!
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:15:34 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177823195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was al aan het dromen over een zwembad voor Leandra :'(
Ik had mijn hoop daar wel op gevestigd ja....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:00:58 #56
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_177824359
Vandaag toevallig een kennissessie gehad over de CROW 400 (veiligheid). De beperkende factor bij werken in verontreinigde grond blijft de milieukant met bijhorende meldingen (en eventuele MKB).

Als je er behoefte aan hebt, wil ik best eens naar het onderzoek kijken voor je. Dan kan ik alle stoffen doorrekenen. Als ik dan ook weet waar jullie nog meer willen graven voor andere werkzaamheden kan ik ook meteen kijken of deze onderdeel uitmaken van het geval.
Al enkele jaren doe ik niet anders dan de hele dag bestaande bodemonderzoeken beoordelen en interpreteren.

Ik heb nog even gekeken naar de gegevens vanuit een boring in de afbeelding. Is dit een resultaat van een mengmonster of een enkel monster?
Het gehalte PAK gaat net niet de interventiewaarde over (waarde is 38, interventiewaarde is 40). Als dit een mengmonster is, moet deze nadien nog zijn uitgesplitst.
EDIT: heb nog iets beter gekeken. Dit monster is GEEN mengmonster, maar alleen de bovengrond van boring 5, dus die hoeft niet verder uitgesplitst te worden.
pi_177824560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:00 schreef ThaBrain het volgende:
Vandaag toevallig een kennissessie gehad over de CROW 400 (veiligheid). De beperkende factor bij werken in verontreinigde grond blijft de milieukant met bijhorende meldingen (en eventuele MKB).

Als je er behoefte aan hebt, wil ik best eens naar het onderzoek kijken voor je. Dan kan ik alle stoffen doorrekenen. Als ik dan ook weet waar jullie nog meer willen graven voor andere werkzaamheden kan ik ook meteen kijken of deze onderdeel uitmaken van het geval.
Al enkele jaren doe ik niet anders dan de hele dag bestaande bodemonderzoeken beoordelen en interpreteren.

Ik heb nog even gekeken naar de gegevens vanuit een boring in de afbeelding. Is dit een resultaat van een mengmonster of een enkel monster?
Het gehalte PAK gaat net niet de interventiewaarde over (waarde is 38, interventiewaarde is 40). Als dit een mengmonster is, moet deze nadien nog zijn uitgesplitst.
Dat zou ik echt heel tof vinden :o Hoe meer hulp, hoe beter. Wij hebben hier echt geen kaas van gegeten. Zo'n onderzoeksbureau kan ons van alles wijs maken.

Die boring was een enkel monster. Denk ik. Er zijn 11 boringen gedaan en we hebben 11 van de overzichten uit het plaatje ontvangen. Dit monster is de enige waar PAK zo hoog was dus dat werd verder niet als risico gezien.

Edit: ik zie je edit ;)
Spoilers!
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:20:04 #58
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_177824848
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat zou ik echt heel tof vinden :o Hoe meer hulp, hoe beter. Wij hebben hier echt geen kaas van gegeten. Zo'n onderzoeksbureau kan ons van alles wijs maken.

Die boring was een enkel monster. Denk ik. Er zijn 11 boringen gedaan en we hebben 11 van de overzichten uit het plaatje ontvangen. Dit monster is de enige waar PAK zo hoog was dus dat werd verder niet als risico gezien.

Edit: ik zie je edit ;)
Als je zorgt dat ik hem morgen of vrijdag ergens kan downloaden (ik ga er vanuit dat je hem digitaal in bezit hebt bij een onderzoek uit 2016), dan kijk ik er even naar voor het weekend :)
En dan ook een paint (op de boorpuntenkaart) waar jullie nog meer willen graven. Dan kan ik ook kijken of het stuk wat jullie nog meer willen open graven onderdeel is van het geval.
pi_177825121
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:20 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Als je zorgt dat ik hem morgen of vrijdag ergens kan downloaden (ik ga er vanuit dat je hem digitaal in bezit hebt bij een onderzoek uit 2016), dan kijk ik er even naar voor het weekend :)
En dan ook een paint (op de boorpuntenkaart) waar jullie nog meer willen graven. Dan kan ik ook kijken of het stuk wat jullie nog meer willen open graven onderdeel is van het geval.
Ik ga kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen. Ik denk dat het wel moet lukken :)
Spoilers!
pi_177825126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goed punt. Maar we zijn niet van plan om hier ooit weg te gaan en hebben geen erfgenamen.
Garanties heb je niet in het leven, ik zou zorgen dat je van dat spul af bent voordat er iets tussenkomt waardoor het een groter probleem wordt.
pi_177859922
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:20 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Als je zorgt dat ik hem morgen of vrijdag ergens kan downloaden (ik ga er vanuit dat je hem digitaal in bezit hebt bij een onderzoek uit 2016), dan kijk ik er even naar voor het weekend :)
En dan ook een paint (op de boorpuntenkaart) waar jullie nog meer willen graven. Dan kan ik ook kijken of het stuk wat jullie nog meer willen open graven onderdeel is van het geval.
Je hebt een PM :)
Spoilers!
pi_177860950
Saneer die boel nou maar gewoon.

Al dat krampachtige gedoe om het niet te doen.. het had al klaar kunnen zijn onderhand. :') (okay overdreven maar je snapt me hopelijk)
  vrijdag 16 maart 2018 @ 14:43:40 #63
36461 Joppy
geen colaboy
pi_177863554
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 12:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Saneer die boel nou maar gewoon.

Al dat krampachtige gedoe om het niet te doen.. het had al klaar kunnen zijn onderhand. :') (okay overdreven maar je snapt me hopelijk)
Niks mis met verkennen van de mogelijkheden. Het is nou ook weer niet zo dat dit nou een ontzettend levensgevaarlijk of milieubedreigend geval is. Deze waardes kun je zo ongeveer in elke oude binnenstad wel verwachten.
Let the beat control your body!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')