abonnement Unibet Coolblue
pi_177790635
Zonder dat ik in al te veel detail wil treden (dat doe ik nog wel eens in een separaat topic): ik zit al enige tijd flink in de maag met mijn werk en alles wat daarmee samenhangt. Inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer, mede omdat mijn privé-leven (voor zover ik dat heb) en mijn werk enorm met elkaar verknoopt zijn.

Onder de streep komt het er op neer dat ik de eerste 10-15 jaar van mijn werkzame leven aan een enkele baan / werkgever vergeven heb en enorm geïnvesteerd heb in deze baan. Het gaat echter niet zo goed - ik werk me helemaal de pleuris (pardon my French), heb veel te weinig aan mijn CV weten toe te voegen en op het werk sta ik tegenwoordig veelvoudig onder druk (veel onenigheid e.d.). Ik zit vast en zie eigenlijk mijn "waarde" enkel afbrokkelen. Hoewel ik WO-geschoold ben vrees ik dat ik het op de arbeidsmarkt heel erg moeilijk heb. Ik vrees dat mijn probleem op termijn enkel groter wordt.

Wellicht dat hier mensen tips voor me hebben; ik voel de behoefte om met iemand "te gaan praten" hoe ik of andere kansen op de arbeidsmarkt kan gaan benutten of mijn huidige baan om kan zetten naar iets waar ik achter sta.

Zijn er wellicht bureau's die (tegen betaalbare tarieven) dit soort diensten bieden en me kunnen helpen bij het zoeken naar oplossingen door mijn probleem en mijn kansen te analyseren? Andere suggestie mogen uiteraard ook.

Mocht meer achtergrondinformatie benodigd zijn dan hoor ik het graag. Alvast bedankt!
Doeg!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:12:12 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177791216
Google eens op 'jobcoach', dan vind je plenty mensen.

En dat WO verhaal, als je echt iets anders wil, dan moet je ook bereid zijn om eventueel (tijdelijk) een stapje terug te doen. Wat dan echt telt is dat je een overstap maakt. En je kan niet verwachten dan acuut op het niveau van na 10-15 jaar werk te zitten.

(Been there, doing it... Werk bijna 20 jaar bij mijn huidige organisatie, zit volledig vast, ben bezig met een opleiding in een compleete andere richting en ik hoop over niet al te lang aan de slag te gaan. Het verdient een heel stuk minder, klinkt ook veel minder spannend dan 'ik reis de hele wereld over', maar dat interesseert me niks, ik kan niet wachten om in het nieuwe vakgebied aan de slag te gaan. Godzijdank heb ik een partner die genoeg verdient die mijn salaris-val op kan vangen, dat wel. ;) )
***
pi_177791238
Ik heb ook werk gehad die mij zoveel stress gaf dat ik allerlei lichamelijke klachten begon te krijgen. Ik heb ontslag genomen, maar ik heb dan ook een man die genoeg voor ons verdient.
Maar waarom ga je niet alvast hier en daar solliciteren?
Ik had collega's die, ook doordat het plezier op het werk weg is, ondertussen overal gingen solliciteren en ook een nieuwe baan hebben gevonden zonder een indrukwekkende cv.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 14:14:21 ]
pi_177791430
Dank voor jullie reacties.

Om alvast op een aantal vragen te reageren:
• een (grotere) stap terugdoen is geen totale onmogelijkheid, maar liever doe ik het niet; in ons huishouden ben ik hoofdverdiener (en we staan ook op het punt aan een gezin te beginnen...)
• Zo'n 1000 uur per jaar (onbetaald) overwerk is al jaren normaal voor me. Ik heb vorig jaar het besluit genomen om die uren zo veel als mogelijk te spenderen aan ontwikkeling in de richting van een variant op mijn huidige baan, zeg maar lerend werken / werkend leren. Ik hoop daarmee het gat tussen wat ik nu kan en wat ik wellicht straks ga doen wat in kan vullen.
• Ik hou vacatures zeker in de gaten, ik schrik er echter telkens van hoe groot het gat is (lijkt?) tussen wat ik nu te bieden heb en wat daadwerkelijk gevraagd is. Ik woon in een wat moeilijke regio, ik was nog niet op het punt aangekomen om te willen verhuizen, is niet geheel onbespreekbaar overigens. Wat meer reistijd ook bespreekbaar.
• Wellicht dat ik me eroverheen kan zetten, echter ik heb immens in deze baan en organisatie geinvesteerd. Ik zou het echt zonde van al die tijd (en meer dan dat) vinden om dat af te sluiten alsof ik een standaard baan van 40 uur gehad zou hebben. Ik heb niet de status, de titel of het salaris, maar in feite hangt een hele bedrijfstak voor een flink deel aan mijn persoon.
• Ga zeker eens op jobcoaches zoeken!
Doeg!
pi_177791759
Wat voor achtergrond/Wo-opleiding heb je?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177792140
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:20 schreef janwvang het volgende:
• Zo'n 1000 uur per jaar (onbetaald) overwerk is al jaren normaal voor me. Ik heb vorig jaar het besluit genomen om die uren zo veel als mogelijk te spenderen aan ontwikkeling in de richting van een variant op mijn huidige baan, zeg maar lerend werken / werkend leren. Ik hoop daarmee het gat tussen wat ik nu kan en wat ik wellicht straks ga doen wat in kan vullen.
Dat komt uit op 20 uur extra in de week als je 50 weken per jaar werkt....
Dan werk je 60+ uur per week ipv 40 (obv een 40urige werkweek)
Get right witcha
pi_177792382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:32 schreef blomke het volgende:
Wat voor achtergrond/Wo-opleiding heb je?
Computer science (ik draag nog de Ir. titel dus de 5-jarige studie i.p.v. 4). Mijn studie is zeer zeker het probleem niet, het probleem is meer dat ik gedurende mijn carriere (ook onder interne druk) steeds verder afgegleden ben naar management niveau. Inmiddels vind men het zeer onwenselijk dat ik me met techniek bemoei, terwijl daar wel een grote passie zit en dat het enige gebied is waarop ik papieren heb. Ik maak naar mijn mening weinig van een kans op op een baan in deze hoek uitgaande van de inhoudelijke ervaring die iemand met 10-15 jaar werkhistorie zou moeten hebben.
Doeg!
pi_177792397
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Dat komt uit op 20 uur extra in de week als je 50 weken per jaar werkt....
Dan werk je 60+ uur per week ipv 40 (obv een 40urige werkweek)
Dat klopt helemaal....
Doeg!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:15:08 #9
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177793006
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:53 schreef janwvang het volgende:
Ik maak naar mijn mening weinig van een kans op op een baan in deze hoek uitgaande van de inhoudelijke ervaring die iemand met 10-15 jaar werkhistorie zou moeten hebben.
Ben je er van op de hoogte dat er bootcamps zijn waar je in moordtempo wordt omgeschoold tot bijv. iPhone/iPad developer?

https://www.theappacademy.nl/

Volgens mij hebben ze een baangarantie.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177793229
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ben je er van op de hoogte dat er bootcamps zijn waar je in moordtempo wordt omgeschoold tot bijv. iPhone/iPad developer?

https://www.theappacademy.nl/

Volgens mij hebben ze een baangarantie.
Deze kende ik nog niet, maar ik ben wel bekend met dit soort programma's. Een vraag die ik graag aan "iemand" zou willen stellen is of het wel of niet aan te raden is dat ik me in een dergelijke richting beweeg. Ik weet dat er in Nederland een immense behoefte is aan software ontwikkelaars, dus een baan in die richtig kan er vast inzitten. Dat neemt echt niet weg dat ik als 35-40 jarige te duur ben voor de ervaring die ik meebreng.

Een van mijn twijfels is of ik me het best ontwikkel op het gebied waarop ik m.n. actief ben geweest (management), op het gebied waarvoor ik een diploma heb of net iets ertussen in?
Doeg!
pi_177793801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef janwvang het volgende:
Een van mijn twijfels is of ik me het best ontwikkel op het gebied waarop ik m.n. actief ben geweest (management), op het gebied waarvoor ik een diploma heb of net iets ertussen in?
Denk één van de moeilijkste vragen die ik op dit forum heb beantwoord….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177793982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ben je er van op de hoogte dat er bootcamps zijn waar je in moordtempo wordt omgeschoold tot bijv. iPhone/iPad developer?

https://www.theappacademy.nl/

Volgens mij hebben ze een baangarantie.
quote:
Opleidingskosten

De bootcamp kost ¤12.500,-
Goedkope cursus :')
Lambo of Rekt
pi_177794223
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:47 schreef blomke het volgende:

[..]

Denk één van de moeilijkste vragen die ik op dit forum heb beantwoord….
Deze vraag heb je eerder beantwoord? Heb je een link voor me, ik lees er graag meer over.
Doeg!
pi_177794231
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:53 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Goedkope cursus :')
Ja zeg dat wel ja, vooral omdat ik het zelf zou moeten financieren en nogal autodidactisch aangelegd ben...
Doeg!
pi_177794438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:08 schreef janwvang het volgende:
Deze vraag heb je eerder beantwoord? Heb je een link voor me, ik lees er graag meer over.
Sorry, ik verwoordde verkeerd: één van de moeilijkste vragen om te gaan beantwoorden. Ik haalde de toekomstige en verleden tijd door elkaar
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177794843
Doorpakken anders blijf je hangen, het faillisement van mijn weggever waar ik 23 jaar heb mogen rondhangen is eigenlijk het beste wat mij is overkomen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177794895
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Sorry, ik verwoordde verkeerd: één van de moeilijkste vragen om te gaan beantwoorden. Ik haalde de toekomstige en verleden tijd door elkaar
Duidelijk :)

Ik worstel hier zelf ook immens mee. Ik ben (en zal altijd) in mijn hart een techneut zijn en ik wordt blij van techniek. De meeste meters heb ik echter gemaakt op "bestuurlijk" (let op de aanhalingstekens..." niveau. Hoewel ik op dat vlak geen enkel diploma heb is dit wel iets waar ik het meeste ervaring mee heb.

Of ik op het managementvlak echter het best in mijn kracht zit, dat weet ik niet. Ik vind niet dat mijn huidige werkgever me op dit punt de zelfstandigheid geeft die iemand van mijn leeftijd en opleidingsniveau logischerwijs zou moeten hebben; ik ben en blijf een soort van middle management en ben op geen enkel vlak alleen- of eindverantwoordelijk. Stel ik zou op dit vlak door willen gaan dan vraag ik me ook af of ik in huis heb wat benodigd is...
Doeg!
pi_177794918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:33 schreef halfway het volgende:
Doorpakken anders blijf je hangen, het faillisement van mijn weggever waar ik 23 jaar heb mogen rondhangen is eigenlijk het beste wat mij is overkomen.
Goed dat je het zegt, dat is ook een van mijn angsten. Hoewel het met de zaak goed gaat zijn er natuurlijk allerhande scenario's denkbaar dat ik met mijn werkgever moet breken. Faillisement, overname, meningsverschil, ziekte.. mijn probleem wordt elk jaar maar groter.
Doeg!
pi_177795023
Ik herken dit ook, teveel kennis van 1 bedrijf waar ik elders niets mee kan.... dat is wat je bedoelt toch?
Lambo of Rekt
pi_177795294
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:41 schreef EggsTC het volgende:
Ik herken dit ook, teveel kennis van 1 bedrijf waar ik elders niets mee kan.... dat is wat je bedoelt toch?
Ja, dat is een van de kernproblemen. Daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta is dat nogal gevaarlijk. Daarnaast zijn er ook nog wel wat andere dossiers - daar zou ik een half boek over kunnen schrijven, maar denk aan bejegening, carrieremogelijkheden, werkdruk, respect, salaris, gebrek aan professionaliteit etc.... het is niet op alle vlakken dramatisch, maar ik kan mezelf nog amper in de spiegel aankijken indien ik op de huidige voet verder ga. Het moet hier heel erg anders gaan gaan (en dat geloof ik eigenlijk zelf niet) of ik moet zelf wat anders.
Doeg!
pi_177795654
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:35 schreef janwvang het volgende:
Ik worstel hier zelf ook immens mee. Ik ben (en zal altijd) in mijn hart een techneut zijn en ik wordt blij van techniek.
Ik PM vanavond wel. Ik heb/ben hetzelfde.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177797262
Mijn man is een ICT'r met een shitload aan ervaring in datawarehousing. Vorig jaar had hij het ook gehad bij een groot internationaal bedrijf waar hij ruim 12 jaar zat. Hij was inmiddels manager geworden en zat de hele dag te vergaderen. Liep vast in de bedrijfspolitieke spelletjes. Hij is toen gaan solliciteren bij een klein bedrijf in een opkomende sector, daar mag hij de datawarehouse gaan bouwen en managen. Hij komt weer blij thuis met een vergelijkbaar salaris als wat hij had. Oh en hij is 50+

Misschien doet een andere branche en bedrijfsomvang ook goed en dan ben je de combinatie van uitvoerder/manager/gesprekspartner directie waardoor je hogere salaris geen punt hoeft te zijn.
pi_177797396
Is het geen idee om naar een goede w&s bureau te gaan zoals YER en Ebbinge? Tijdens mijn studie kwam ik er ook mee in aanraking en ze zouden je wellicht kunnen helpen?
Get right witcha
pi_177797521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik PM vanavond wel. Ik heb/ben hetzelfde.
Ik hoor graag van je!
Doeg!
pi_177797628
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:21 schreef MrsDuck het volgende:
Mijn man is een ICT'r met een shitload aan ervaring in datawarehousing. Vorig jaar had hij het ook gehad bij een groot internationaal bedrijf waar hij ruim 12 jaar zat. Hij was inmiddels manager geworden en zat de hele dag te vergaderen. Liep vast in de bedrijfspolitieke spelletjes. Hij is toen gaan solliciteren bij een klein bedrijf in een opkomende sector, daar mag hij de datawarehouse gaan bouwen en managen. Hij komt weer blij thuis met een vergelijkbaar salaris als wat hij had. Oh en hij is 50+

Misschien doet een andere branche en bedrijfsomvang ook goed en dan ben je de combinatie van uitvoerder/manager/gesprekspartner directie waardoor je hogere salaris geen punt hoeft te zijn.
Interessant - een soort van combi-baan past wellicht het best bij me. Nu heb ik die ook wel een beetje, maar die heb ik eigenlijk enkel omdat ik veel privetijd tegen mijn werk aan gooi. Ik ben onderweg naar de 40 en wil zeker nog niet uitgespeeld zijn; ik moet toch zeker nog 20 jaar werken en dat wil ik met enthousiasme en plezier doen.
Doeg!
pi_177797636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:27 schreef Naxiss het volgende:
Is het geen idee om naar een goede w&s bureau te gaan zoals YER en Ebbinge? Tijdens mijn studie kwam ik er ook mee in aanraking en ze zouden je wellicht kunnen helpen?
Onbekende namen voor me, maar ik ga het bekijken!
Doeg!
pi_177797655
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:51 schreef janwvang het volgende:
Daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta is dat nogal gevaarlijk.
Ik snap niet wat je hier zegt.... "daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta"... je voert ook nog geen kut uit? Of sta je er fout op?
Lambo of Rekt
pi_177798057
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:38 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je hier zegt.... "daar ik ook maar gewoon op de loonlijst sta"... je voert ook nog geen kut uit? Of sta je er fout op?
Nee dat is niet bepaald wat ik wilde zeggen, meer het tegenovergestelde. Wat ik eigenlijk niet meer kan accepteren is dat ik me de pleuris werk (er werkt niemand zo veel uren in deze zaak als ik doe en mijn toewijding is ook niet bepaald standaard), mijn ziel en zaligheid geef (ik heb mijn eigen belangen jaren lang op zij geschoven voor de belangen van de zaak) en ik ben op papier niet meer dan een normale werknemer. Zakelijke relaties en collega's denken veelal dat ik partner of aandeelhouder ben, maar dat is niet zo en daartoe lijken er ook geen mogelijkheden (weet ook niet ik dat wel wil). Feit is dat ik immens in mijn werkgever investeer en mijn werkgever vrijwel niet in mij. Die verhouding klopt dus niet.
Doeg!
pi_177798308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:53 schreef janwvang het volgende:

[..]

Nee dat is niet bepaald wat ik wilde zeggen, meer het tegenovergestelde. Wat ik eigenlijk niet meer kan accepteren is dat ik me de pleuris werk (er werkt niemand zo veel uren in deze zaak als ik doe en mijn toewijding is ook niet bepaald standaard), mijn ziel en zaligheid geef (ik heb mijn eigen belangen jaren lang op zij geschoven voor de belangen van de zaak) en ik ben op papier niet meer dan een normale werknemer. Zakelijke relaties en collega's denken veelal dat ik partner of aandeelhouder ben, maar dat is niet zo en daartoe lijken er ook geen mogelijkheden (weet ook niet ik dat wel wil). Feit is dat ik immens in mijn werkgever investeer en mijn werkgever vrijwel niet in mij. Die verhouding klopt dus niet.
Eh, dat doe jezelf toch?(zegt de man die 23 jaar lang 6 dagen gewerkt heeft)
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177798701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:53 schreef janwvang het volgende:

[..]

Nee dat is niet bepaald wat ik wilde zeggen, meer het tegenovergestelde. Wat ik eigenlijk niet meer kan accepteren is dat ik me de pleuris werk (er werkt niemand zo veel uren in deze zaak als ik doe en mijn toewijding is ook niet bepaald standaard), mijn ziel en zaligheid geef (ik heb mijn eigen belangen jaren lang op zij geschoven voor de belangen van de zaak) en ik ben op papier niet meer dan een normale werknemer. Zakelijke relaties en collega's denken veelal dat ik partner of aandeelhouder ben, maar dat is niet zo en daartoe lijken er ook geen mogelijkheden (weet ook niet ik dat wel wil). Feit is dat ik immens in mijn werkgever investeer en mijn werkgever vrijwel niet in mij. Die verhouding klopt dus niet.
Hoe groot is het bedrijf (fte)?
Get right witcha
pi_177799420
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:02 schreef halfway het volgende:

[..]

Eh, dat doe jezelf toch?(zegt de man die 23 jaar lang 6 dagen gewerkt heeft)
Oh ik zeg ook niet dat ik geen schuld aan heb! Dit is in de eerste jaren van mijn loopbaan mede ontstaan vanuit ambitie. Ergens is het echter misgegaan; mijn ambitie is niet minder geworden, maar mijn kansen (intern en extern) zijn dat wel. Op de zaak vindt men het normaal dat ik de hoeveelheid output genereer zoals ik dat doe. Wanneer ik eens een dag "maar" 8 of 9 of 10 uur werk dan wordt er al snel gepiept over het niet tijdig klaar zijn van het werk. Er lijkt echter maar weinig ruimte voor capaciteitsuitbreiding te zijn, tenzij ik wellicht echt furore ga maken. Ik krijg vooral het vuur aan de schenen wanneer ik met mijn werk achterblijf; het antwoord dat 8 uur per dag te kort schiet doet men weinig mee, daarvoor moet ik maar zelf een oplossing zoeken. Werk naar andere collega's delegeren (voor zover mogelijk) wordt me niet in dank afgenomen, want dan gaat de productiviteit aldaar omlaag.

Niet onbelangrijk: ik vind het helemaal niet zo erg om meer dan 9 uur per dag te werken en er zijn genoeg dingen aan mijn vakgebied die ik leuk vind. Ik heb er echter wel moeite mee dat het allemaal onbetaald is, dat ik er 2x per jaar een magere "dankjewel" voor terugkrijg en dat het mij persoonlijk niet helpt (eerder het tegenovergestelde). 5 Jaar geleden zou ik, omwille mijn positie in het bedrijf, mijn bijdrage en mijn toewijding nog gehoopt hebben dat ik het tot partner o.i.d. zou schoppen.
Doeg!
pi_177799424
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:15 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Hoe groot is het bedrijf (fte)?
32 FTE
Doeg!
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:09:11 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177811500
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:25 schreef janwvang het volgende:
Dat neemt echt niet weg dat ik als 35-40 jarige te duur ben voor de ervaring die ik meebreng.
Dan stel je tijdelijk toch je eisen bij? Of is dat geen optie? Wat wil je minimaal verdienen? 30k? 40k? 80k?

Plus, als je bereid bent om te gaan freelancen, dan speelt dat natuurlijk niet. Dan heb je gewoon uurtarieven.

quote:
Een van mijn twijfels is of ik me het best ontwikkel op het gebied waarop ik m.n. actief ben geweest (management), op het gebied waarvoor ik een diploma heb of net iets ertussen in?
Iets tussenin? Zoals wat? Projectmanager?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177811707
Is consultancy niets voor je? Dan kun je kijken bij wat voor projecten, rollen, bedrijfsculturen je je prettig voelt. Ik geloof bij bepaalde beroepen en een HBO of hoger opleidingsniveau niet zo in leeftijd/salaris mits je CV en ervaring daarbij matchen. Dus ik zou mij daardoor niet laten tegenhouden en rustig uitzoeken wat je nu wilt.
pi_177812340
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:44 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Dat komt uit op 20 uur extra in de week als je 50 weken per jaar werkt....
Dan werk je 60+ uur per week ipv 40 (obv een 40urige werkweek)
Het rekensommetje is eigenlijk nog anders aangezien je door vakantie/weekenden/feestdagen maar tussen de 200 en 220 werkbare dagen hebt, werkt hij elke!! dag tussen de 4 a 5 uur over |:(
Same Shit, Different Day
pi_177813444
Als je iets anders wil kun je ook naar een recruiter en je wensen doorgeven.

Houd met de salariseis/wens in overweging dat als je bij een toekomstige baan ~40 uur werkt je in vergelijking met nu erg veel tijd over hebt, en in deze tijd aan eigen projecten o.i.d. kan werken.

Wil je meer op de techniek zitten, dan kun je misschien ook een startup beginnen/zoeken. Dan komt ook je management ervaring van pas.
pi_177813678
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:04 schreef Kawa600 het volgende:

[..]

Het rekensommetje is eigenlijk nog anders aangezien je door vakantie/weekenden/feestdagen maar tussen de 200 en 220 werkbare dagen hebt, werkt hij elke!! dag tussen de 4 a 5 uur over |:(
Wat dus neerkomt op 60+ uur per week :')
pi_177813894
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:42 schreef janwvang het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook niet dat ik geen schuld aan heb! Dit is in de eerste jaren van mijn loopbaan mede ontstaan vanuit ambitie. Ergens is het echter misgegaan; mijn ambitie is niet minder geworden, maar mijn kansen (intern en extern) zijn dat wel. Op de zaak vindt men het normaal dat ik de hoeveelheid output genereer zoals ik dat doe. Wanneer ik eens een dag "maar" 8 of 9 of 10 uur werk dan wordt er al snel gepiept over het niet tijdig klaar zijn van het werk. Er lijkt echter maar weinig ruimte voor capaciteitsuitbreiding te zijn, tenzij ik wellicht echt furore ga maken. Ik krijg vooral het vuur aan de schenen wanneer ik met mijn werk achterblijf; het antwoord dat 8 uur per dag te kort schiet doet men weinig mee, daarvoor moet ik maar zelf een oplossing zoeken. Werk naar andere collega's delegeren (voor zover mogelijk) wordt me niet in dank afgenomen, want dan gaat de productiviteit aldaar omlaag.

Niet onbelangrijk: ik vind het helemaal niet zo erg om meer dan 9 uur per dag te werken en er zijn genoeg dingen aan mijn vakgebied die ik leuk vind. Ik heb er echter wel moeite mee dat het allemaal onbetaald is, dat ik er 2x per jaar een magere "dankjewel" voor terugkrijg en dat het mij persoonlijk niet helpt (eerder het tegenovergestelde). 5 Jaar geleden zou ik, omwille mijn positie in het bedrijf, mijn bijdrage en mijn toewijding nog gehoopt hebben dat ik het tot partner o.i.d. zou schoppen.
Een tip kap met overwerken en kaart het aan. Overwerken is leuk voor een project maar niet structureel voor maanden aan een stuk.

Je moet mondiger worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177815099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:09 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dan stel je tijdelijk toch je eisen bij? Of is dat geen optie? Wat wil je minimaal verdienen? 30k? 40k? 80k?

Plus, als je bereid bent om te gaan freelancen, dan speelt dat natuurlijk niet. Dan heb je gewoon uurtarieven.

[..]

Iets tussenin? Zoals wat? Projectmanager?
Een tijdje minder verdienen kan tot op zekere hoogte - ook ik heb ik mijn vaste lasten, zoals een hypotheek e.d. - daarnaast zijn we ook nog eens bezig met het starten van een gezin, dus de lasten zullen omhoog gaan. Ik kan best een paar tientjes per maand missen, maar liever niet een paar honderd euro.

Iets ertussen in? Het eerste dat bij me opkomt is bijv. een combi van management en technisch consultancy.
Doeg!
pi_177815148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:25 schreef MrsDuck het volgende:
Is consultancy niets voor je? Dan kun je kijken bij wat voor projecten, rollen, bedrijfsculturen je je prettig voelt. Ik geloof bij bepaalde beroepen en een HBO of hoger opleidingsniveau niet zo in leeftijd/salaris mits je CV en ervaring daarbij matchen. Dus ik zou mij daardoor niet laten tegenhouden en rustig uitzoeken wat je nu wilt.
Ja, ook ik kom op consultancy uit. Als manus van alles doe ik nu ook wel eens consultancywerk en dat bevalt me uitzonderlijk goed.

Mijn probleem is wellicht net andersom: mijn (relevante) ervaring matcht m.i. (veel en veel) te slecht met mijn opleidingsniveau. Ik kan het uiteraard proberen, zo lang ik er maar voor kan zorgen dat mijn werkgever er niet achter komt, dan heb ik een vreselijk probleem. En ik heb een concurrentiebeding daar zal ik ook rekening mee moeten houden (maar wellicht dat een nieuwe werkgever dat zou kunnen afkopen, mocht het zover komen).
Doeg!
pi_177815179
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:04 schreef Kawa600 het volgende:

[..]

Het rekensommetje is eigenlijk nog anders aangezien je door vakantie/weekenden/feestdagen maar tussen de 200 en 220 werkbare dagen hebt, werkt hij elke!! dag tussen de 4 a 5 uur over |:(
Het is niet uitzonderlijk dat ik tot 1 a 2 uur 's nachts werk. En ja, ik werk gewoon overdag, sta om 7 uur op etc. Mijn vrije tijd bestaat in een typische werkweek 4 a 5 avonden uit de avondmaaltijd.
Doeg!
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:24:38 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_177815324
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:16 schreef janwvang het volgende:
Als manus van alles doe ik nu ook wel eens consultancywerk en dat bevalt me uitzonderlijk goed.
Nou prima dan. Maar in plaats van observaties over dat het allemaal lastig is, waarom ga je niet gewoon solliciteren op dat soort functies? Houd er rekening mee dat je 47 keer geen antwoord krijgt, 2 keer wordt afgewezen, en hopen dat je 1 keer wordt aangenomen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_177815348
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:58 schreef Joppiez het volgende:
Als je iets anders wil kun je ook naar een recruiter en je wensen doorgeven.

Houd met de salariseis/wens in overweging dat als je bij een toekomstige baan ~40 uur werkt je in vergelijking met nu erg veel tijd over hebt, en in deze tijd aan eigen projecten o.i.d. kan werken.

Wil je meer op de techniek zitten, dan kun je misschien ook een startup beginnen/zoeken. Dan komt ook je management ervaring van pas.
Leuk idee, ik hou immens van dingen uit de grond trekken. Ik denk dat mijn persoonlijke mentaliteit beter past bij jong / innovatief / onderzoekend dan gestroomlijnd en ongoing business. Die neem ik dan ook zeker mee.

Mijn eigen tijd inzetten om wat te leren of eigen projecten doe ik graag. het ontbreekt me niet aan motivatie of ambitie...
Doeg!
pi_177815387
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Een tip kap met overwerken en kaart het aan. Overwerken is leuk voor een project maar niet structureel voor maanden aan een stuk.

Je moet mondiger worden.
Maak daar maar jaren van. Mondiger ben ik met je eens, maar toch vind ik het lastig. Anderen zijn me reeds voorgegaan en die zijn op z'n best uit de gratie gevallen. Het is hier niet zo moeilijk om al snel je status te verliezen en (nu heb ik zeker de status van vertrouweling...) en op een soort-van blacklist komen te staan omdat je voor jezelf opkomt. Erg vervelend, maar ik heb het al een paar keer zien gebeuren bij collega's die (terecht) ontevreden waren. Tegelijkertijd besef ik ook dat enkel ja-knikken me ook nergens brengt.
Doeg!
pi_177815448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:24 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou prima dan. Maar in plaats van observaties over dat het allemaal lastig is, waarom ga je niet gewoon solliciteren op dat soort functies? Houd er rekening mee dat je 47 keer geen antwoord krijgt, 2 keer wordt afgewezen, en hopen dat je 1 keer wordt aangenomen.
Ik zou het inderdaad gewoon eens kunnen doen. Waar ik me wel overheen moet zetten (wellicht dat het maar moet) is dat ik een zeer laag rendement ga halen uit de tijd die ik geinvesteerd heb. Ik heb wel een bedrijfstak opgebouwd en wezenlijk meer geleverd dan ik betaald kreeg. Het liefst zou ik daar uiteraard wat voor terugzien, maar wellicht dat ik dat dan maar moet afschrijven op de post "nuttige levenserarvaring".
Doeg!
pi_177815972
Dus jij werkt 20 uur per week onbetaald over?

Dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig hoor..?
pi_177816174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:27 schreef janwvang het volgende:

[..]

Maak daar maar jaren van. Mondiger ben ik met je eens, maar toch vind ik het lastig. Anderen zijn me reeds voorgegaan en die zijn op z'n best uit de gratie gevallen. Het is hier niet zo moeilijk om al snel je status te verliezen en (nu heb ik zeker de status van vertrouweling...) en op een soort-van blacklist komen te staan omdat je voor jezelf opkomt. Erg vervelend, maar ik heb het al een paar keer zien gebeuren bij collega's die (terecht) ontevreden waren. Tegelijkertijd besef ik ook dat enkel ja-knikken me ook nergens brengt.
Je hebt geen status je staat vooral voor Jan nop te werken. Dan maar een conflict. Anders veranderd daar niets.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177816182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:18 schreef janwvang het volgende:

[..]

Het is niet uitzonderlijk dat ik tot 1 a 2 uur 's nachts werk. En ja, ik werk gewoon overdag, sta om 7 uur op etc. Mijn vrije tijd bestaat in een typische werkweek 4 a 5 avonden uit de avondmaaltijd.
Niet lullig bedoeld, maar ben je überhaupt wel geschikt voor je werk? In mijn ogen zijn mensen die structureel overwerken ongeschikt voor hun werk of is de beloning dusdanig hoog dat het partner the job is.

Dat laatste lijkt op jouw werk niet van toepassing.
pi_177816498
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:50 schreef Redbullkid het volgende:
Dus jij werkt 20 uur per week onbetaald over?

Dan ben je volgens mij niet helemaal goed bezig hoor..?
Dat is zo en daar ben ik het helaas mee eens. Ik zie dat overigens wel meer in mijn omgeving, ook bij andere "jonge honden". Niet dat dat het goed praat, maar ik ben ook weer niet de enige in Nederland die dit doet...
Doeg!
pi_177816557
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Je hebt geen status je staat vooral voor Jan nop te werken. Dan maar een conflict. Anders veranderd daar niets.
Waar, waar ik vooral mee zit is dat dit zou kunnen leiden tot een situatie dat ik hier weg moet en ik mijn kansen op de arbeidsmarkt donker in zie. Zo bezien zou uit eigen initiatief vertrekken naar een andere baan wellicht slimmer zijn.
Doeg!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')