abonnement Unibet Coolblue
pi_177900007
Er lagen gisteren 7 homeys in de Apeldoornse Mediamarkt. Schaarste is er dus zeker niet
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 09:36:28 #162
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177900104
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 09:27 schreef Spockjuh_ het volgende:
Er lagen gisteren 7 homeys in de Apeldoornse Mediamarkt. Schaarste is er dus zeker niet
Heb je dr eentje meegenomen? :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 11:55:19 #163
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177903109
Zo, mijn 2 Hue lampen zijn onderweg :P

Breitling - Instruments for Professionals
pi_177903645
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 11:55 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, mijn 2 Hue lampen zijn onderweg :P

[ afbeelding ]
Ga eens lopen man :P
207 stappen om 12:00 :{w

:*
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 12:22:13 #165
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177903713
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:19 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ga eens lopen man :P
207 stappen om 12:00 :{w

:*
Eyy! Lazy sunday he! Dalijk als ze aan de deur bellen om mn pakketje af te leveren dan loop ik weer een paar stappen :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177903776
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Eyy! Lazy sunday he! Dalijk als ze aan de deur bellen om mn pakketje af te leveren dan loop ik weer een paar stappen :P
B-)
pi_177905692
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:19 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ga eens lopen man :P
207 stappen om 12:00 :{w

:*
Wie zegt dat hij zijn telefoon de hele tijd bij zich had om zijn stappen te tellen? Of zijn smartwatch of wat dan ook? :P

Hebben Chinezen niet van dit soort goedkope oplossingen? Ik heb wel eens zo'n zwart piramidevormig dingetje zien langskomen van het merk Broadlink.

Zelf bouwen is miss ook wel leerzaam.
pi_177907709
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:01 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij zijn telefoon de hele tijd bij zich had om zijn stappen te tellen? Of zijn smartwatch of wat dan ook? :P

Hebben Chinezen niet van dit soort goedkope oplossingen? Ik heb wel eens zo'n zwart piramidevormig dingetje zien langskomen van het merk Broadlink.

Zelf bouwen is miss ook wel leerzaam.
Coolguy automatiseert liever dan dat 'ie loopt. *;
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 15:34:10 #169
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177908083
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:18 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Coolguy automatiseert liever dan dat 'ie loopt. *;
Dat klopt, maar ik heb inderdaad niet de telefoon bij me continue als ik hier thuis ben. Ik heb wél inmiddels getankt en nog snel een bewegingssensor opgepikt, voor als de lampen dalijk bezorgd worden.

Change of plans, ik doe de 2 lampen die nu komen in de keukentafelhanglampen, en daar heb ik dan een bewegingssensor voor nodig. Dus die ben ik net even snel gaan halen, dat ding is al geconfigureerd, dus nu is het wachten op de lampen, en dan kan ik wat nieuwe flows maken :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177908240
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik heb inderdaad niet de telefoon bij me continue als ik hier thuis ben. Ik heb wél inmiddels getankt en nog snel een bewegingssensor opgepikt, voor als de lampen dalijk bezorgd worden.

Change of plans, ik doe de 2 lampen die nu komen in de keukentafelhanglampen, en daar heb ik dan een bewegingssensor voor nodig. Dus die ben ik net even snel gaan halen, dat ding is al geconfigureerd, dus nu is het wachten op de lampen, en dan kan ik wat nieuwe flows maken :P
Opperbaas!
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 15:43:47 #171
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177908294
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:41 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Opperbaas!
:7
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 16:34:32 #172
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177909738
Zo, lampen zijn binnen gekomen, en dan is het altijd even zoeken met instellingen wat goed gaat werken, dus wat heb ik tot nu toe gemaakt?

Flow 1: ALS de bewegingssensor in de keuken aan gaat, EN de tijd is tussen 18u en 23u, DAN stel de lampen in op een specifieke kleur, specifieke helderheid, en er wordt een timer van 15 min gestart.



Flow 2: ALS de bewegingssensor in de keuken aan gaat, EN de timer loopt, DAN stel de timer terug in op 15 min.



Flow 3: ALS de timer leeg is EN keukenlamp 1 OF keukenlamp 2 is aan, DAN zet beide lampen uit.



En nu ik deze post schrijf besef ik me dat dit waarschijnlijk niet gaat werken, omdat beide lampen aan gaan, dus flow 3 gaat nooit OF lamp 1 OF lamp 2 zijn, want ze zijn beiden aan, dus als EN lamp 1 EN lamp 2 aan zijn, dan wordt niet voldaan aan de EN kolom, en dus gaan de lampen niet uit, dus dat gaan we even aanpassen :P


Edit: al aangepast, ik heb de check op of de lampen aan zijn gewoon weg gehaald, want zelfs als gewoon het 'ga uit' signaal verstuurd wordt, dan kan dat geen kwaad, ook niet als de lampen uit zouden zijn (wat in deze situatie niet kan voorkomen), dus, opgelost :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177912107
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:34 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, lampen zijn binnen gekomen, en dan is het altijd even zoeken met instellingen wat goed gaat werken, dus wat heb ik tot nu toe gemaakt?

Flow 1: ALS de bewegingssensor in de keuken aan gaat, EN de tijd is tussen 18u en 23u, DAN stel de lampen in op een specifieke kleur, specifieke helderheid, en er wordt een timer van 15 min gestart.

[ afbeelding ]

Flow 2: ALS de bewegingssensor in de keuken aan gaat, EN de timer loopt, DAN stel de timer terug in op 15 min.

[ afbeelding ]

Flow 3: ALS de timer leeg is EN keukenlamp 1 OF keukenlamp 2 is aan, DAN zet beide lampen uit.

[ afbeelding ]

En nu ik deze post schrijf besef ik me dat dit waarschijnlijk niet gaat werken, omdat beide lampen aan gaan, dus flow 3 gaat nooit OF lamp 1 OF lamp 2 zijn, want ze zijn beiden aan, dus als EN lamp 1 EN lamp 2 aan zijn, dan wordt niet voldaan aan de EN kolom, en dus gaan de lampen niet uit, dus dat gaan we even aanpassen :P

Edit: al aangepast, ik heb de check op of de lampen aan zijn gewoon weg gehaald, want zelfs als gewoon het 'ga uit' signaal verstuurd wordt, dan kan dat geen kwaad, ook niet als de lampen uit zouden zijn (wat in deze situatie niet kan voorkomen), dus, opgelost :P
kan je via homey wel meerdere tijden instellen? bij hue kan je 2 tijden instellen voor de motion sensor, en dat zou ik hier evt wel naar meer periodes willen hebben
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 18:09:49 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177912159
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:07 schreef mschol het volgende:

[..]

kan je via homey wel meerdere tijden instellen? bij hue kan je 2 tijden instellen voor de motion sensor, en dat zou ik hier evt wel naar meer periodes willen hebben
Ik snap je niet helemaal? wat wil je precies bereiken?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177912418
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap je niet helemaal? wat wil je precies bereiken?
ik zou bv willen tussen
8:00 - 19:00 uit blijven
19:00 - 0:00 licht aan bij beweging op 80%
0:00 - 8:00 licht aan op 30% bij beweging

de hue app heeft slechts 2 tijdsperiodes die je kan instellen.

heb je bij homey ook die beperking (dus de sensor kan niet meer periodes aan) of niet (de hue bridge/software heeft die beperking)
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 18:20:33 #176
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177912431
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:19 schreef mschol het volgende:

[..]

ik zou bv willen tussen
8:00 - 19:00 uit blijven
19:00 - 0:00 licht aan bij beweging op 80%
0:00 - 8:00 licht aan op 30% bij beweging

de hue app heeft slechts 2 tijdsperiodes die je kan instellen volgens mij
Dat kan, dat zijn gewoon 3 verschillende flows. Heb ik hier ook op de overloop :)

Breitling - Instruments for Professionals
pi_177917881
Goede posts ^O^
Hooray for boobies!
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 21:32:47 #178
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177918280
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:21 schreef Spockjuh_ het volgende:
Goede posts ^O^
DatisgeenantwoordopdevraagofjijbijdeMediamarkteenHomeyhebtmeegenomen }:|
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177918354
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan, dat zijn gewoon 3 verschillende flows. Heb ik hier ook op de overloop :)

[ afbeelding ]
nice ^O^
goed om te weten.. als ik meer vervangen heb ga ik er echt naar kijken... :Y
nu eerst een defecte subwoofer vervangen ;(
  Moderator zondag 18 maart 2018 @ 21:35:29 #180
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177918370
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:34 schreef mschol het volgende:

[..]

nice ^O^
goed om te weten.. als ik meer vervangen heb ga ik er echt naar kijken... :Y
nu eerst een defecte subwoofer vervangen ;(
Wat voor voor is defect? En wat voor een ga je kopen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177918789
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat voor voor is defect? En wat voor een ga je kopen?
een 10 jaar oude Harmon Kardon SUB TS11 geeft alleen nog ploppende/ruisende geluiden, 0 bass.
zie ook hier
  maandag 19 maart 2018 @ 09:41:20 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177925616
Ik heb nu mijn eerste werkbare flow gemaakt maar nog wel een handmatige 'sleep/off' flow erbij tot ik een betrouwbare methode heb om de bewegingssensor te gebruiken.

Ik heb één licht trigger die bij beweging 3 andere triggers aanspreekt en die gaan naargelang de tijd af op een bepaalde lichtsterkte. En de onderste is een trigger om alles uit te zetten. Voordeel is wel dat er een play knop is binnen de app omdat het een 'open flow' is.

Flow licht trigger


Flow begin avond


Flow mid avond


Flow late avond


Flow licht uit


Een nfc tag in combinatie met je telefoon is nog niet te gebruiken voor je homey. Ik denk dat ik het wel voor elkaar kan krijgen met een http request die dan door de nfc tag gestuurd wordt naar homey maar dan heb ik wel een paar andere apps nodig die dát weer kunnen op mijn telefoon. Dus het wordt nog een kleine uitdaging om een nfc tag te gebruiken om de sleep in te zetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177925947
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

DatisgeenantwoordopdevraagofjijbijdeMediamarkteenHomeyhebtmeegenomen }:|
ditisvragennaardebekendeweg
Hooray for boobies!
  maandag 19 maart 2018 @ 10:24:19 #184
277627 Seven.
We are Borg.
pi_177926522
Ik pik vanmiddag bij Mediamarkt in Krefeld een Google home mini op. Donderdagnacht pas weer terug uit Zweden helaas :') . Maar vrijdag thuiswerkdag, mooi moment om dan alles in te stellen. Ik denk dat er trouwens niet zoveel in te stellen valt, ik heb alles dat ik tot dusver wil en kon aansluiten al in google assistant geflikkerd. Dus het is een kwestie van de commando's beter leren kennen.
Resistance is futile.
  maandag 19 maart 2018 @ 10:57:19 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_177927249
Wie hier heeft al ervaring met Nest thermostaten? Ik heb vloerverwarming op de hele begane grond. De eerste verdieping is woonkamer/keuken. Over een paar jaar wordt dat ook gewoon vloerverwarming maar vooralsnog is het nog een gewoon radiatorensysteem. Dan de zolder met 3 slaapkamers en een grote badkamer... De badkamer gaat over een paar maanden op de schop dus dat wordt vloerverwarming (met een verdeler die we later uit gaan breiden om de 3 slaapkamers ook op vloerverwarming over te zetten. Elke slaapkamer 1 radiator.

Als de verbouwing af is, dan gebruiken we 's morgens de begane grond. Daar slapen we aan de tuinkant, daar douchen we in onze ensuite douche en daar drinken we een bak koffie voor we de deur uit gaan in mijn kantoor aan de voorkant van het huis. 's Avonds gaan we in 1 rechte lijn naar boven dus pas tegen het eind van de middag moeten we de middelste verdieping gaan verwarmen. En dan wordt de zolder (vooralsnog) maar om het weekend gebruikt door de meiden van mijn vriend.

Je snapt dat wij ongeveer 2/3 kunnen besparen omdat we nu steevast het hele huis verwarmen. Ons leefpatroon leent zich er dus uitstekend voor om de zones af te regelen. Ik wil liefst nest i.v.m. mogelijke uitbreiding met deurbellen, rookmelders, mogelijk voordeurslot. Ik wil eigenlijk wel eens van een multi zone gebruiker horen hoe dit bevalt.
Resistance is futile.
  maandag 19 maart 2018 @ 11:17:52 #186
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177927596
Nest spul is toch ook afhankelijk van een abonnement van google of zo?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 19 maart 2018 @ 11:26:38 #187
277627 Seven.
We are Borg.
pi_177927745
quote:
5s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:17 schreef jogy het volgende:
Nest spul is toch ook afhankelijk van een abonnement van google of zo?
Het is wel een google systeem, ja. Maar voor zover mij bekend hoef je geen 'abonnement' te hebben. Ik heb wel gewoon een gmail account.
Resistance is futile.
pi_177927910
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 16:34 schreef CoolGuy het volgende:

En nu ik deze post schrijf besef ik me dat dit waarschijnlijk niet gaat werken, omdat beide lampen aan gaan, dus flow 3 gaat nooit OF lamp 1 OF lamp 2 zijn, want ze zijn beiden aan, dus als EN lamp 1 EN lamp 2 aan zijn, dan wordt niet voldaan aan de EN kolom, en dus gaan de lampen niet uit, dus dat gaan we even aanpassen :P

Nu ben ik geen Homey expert dus corrigeer me vooral als het niet klopt maar een OR vraag wordt normaliter gecheckt van boven naar beneden: dus als 1 true is, gaat ie door, als 1 false is gaat ie naar 2, als 2 true is gaat ie dan door etc.

Met andere woorden, dit zou gewoon moeten werken als je 2 lampen aanhebt in 99 van de 100 programmeertalen.
  maandag 19 maart 2018 @ 11:39:57 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177928011
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het is wel een google systeem, ja. Maar voor zover mij bekend hoef je geen 'abonnement' te hebben. Ik heb wel gewoon een gmail account.
Oooh ik zie het inderdaad. Alleen voor de camera's geldt een nest aware abonnement voor het bewaren en terugkijken van beelden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:04:37 #190
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177928547
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 09:41 schreef jogy het volgende:
Ik heb nu mijn eerste werkbare flow gemaakt maar nog wel een handmatige 'sleep/off' flow erbij tot ik een betrouwbare methode heb om de bewegingssensor te gebruiken.

Ik heb één licht trigger die bij beweging 3 andere triggers aanspreekt en die gaan naargelang de tijd af op een bepaalde lichtsterkte. En de onderste is een trigger om alles uit te zetten. Voordeel is wel dat er een play knop is binnen de app omdat het een 'open flow' is.

Flow licht trigger
[ afbeelding ]

Flow begin avond
[ afbeelding ]

Flow mid avond
[ afbeelding ]

Flow late avond
[ afbeelding ]

Flow licht uit
[ afbeelding ]

Een nfc tag in combinatie met je telefoon is nog niet te gebruiken voor je homey. Ik denk dat ik het wel voor elkaar kan krijgen met een http request die dan door de nfc tag gestuurd wordt naar homey maar dan heb ik wel een paar andere apps nodig die dát weer kunnen op mijn telefoon. Dus het wordt nog een kleine uitdaging om een nfc tag te gebruiken om de sleep in te zetten.
Interessante constructie! Wat er dus effectief gebeurd is dat lampen tussen een bepaalde tijden een andere instelling krijgen. Dat heb ik niet, omdat ik niet standaard zinnig vind. Wel snachts op de overloop, daar doe ik dat wel, maar niet beneden in de woonkamer of de keuken. Maar wel mooi gemaakt, die flows.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:04:58 #191
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177928555
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 09:58 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

ditisvragennaardebekendeweg
Koopdatkrengnougewoondan
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:09:04 #192
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177928645
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2018 10:57 schreef Seven. het volgende:
Wie hier heeft al ervaring met Nest thermostaten? Ik heb vloerverwarming op de hele begane grond. De eerste verdieping is woonkamer/keuken. Over een paar jaar wordt dat ook gewoon vloerverwarming maar vooralsnog is het nog een gewoon radiatorensysteem. Dan de zolder met 3 slaapkamers en een grote badkamer... De badkamer gaat over een paar maanden op de schop dus dat wordt vloerverwarming (met een verdeler die we later uit gaan breiden om de 3 slaapkamers ook op vloerverwarming over te zetten. Elke slaapkamer 1 radiator.

Als de verbouwing af is, dan gebruiken we 's morgens de begane grond. Daar slapen we aan de tuinkant, daar douchen we in onze ensuite douche en daar drinken we een bak koffie voor we de deur uit gaan in mijn kantoor aan de voorkant van het huis. 's Avonds gaan we in 1 rechte lijn naar boven dus pas tegen het eind van de middag moeten we de middelste verdieping gaan verwarmen. En dan wordt de zolder (vooralsnog) maar om het weekend gebruikt door de meiden van mijn vriend.

Je snapt dat wij ongeveer 2/3 kunnen besparen omdat we nu steevast het hele huis verwarmen. Ons leefpatroon leent zich er dus uitstekend voor om de zones af te regelen. Ik wil liefst nest i.v.m. mogelijke uitbreiding met deurbellen, rookmelders, mogelijk voordeurslot. Ik wil eigenlijk wel eens van een multi zone gebruiker horen hoe dit bevalt.
De Nest thermostaat heeft als nadeel dat hij maar op 1 plek de temperatuur meet, en dat is daar waar hij hangt (wat meestal de woonkamer is denk ik?). Dus, alle andere ruimtes worden gestookt gebaseerd op de termperatuur in de woonkamer (of waar je Nest dan ook maar hangt).

Ik heb ook naar Nest gekeken als thermostaat, en ik heb besloten dat ik dat niet ga doen. Omdat ik elke ruimte apart wil kunnen aansturen overweeg ik, om nu bij de badkamer verbouwing, gebruik te maken van de gelegenheid om op alle radiatoren in huis de sluitingen te vervangen voor thermostatische sluitingen, en dan ipv een Nest een Honeywell Evohome systeem te installeren (Tado is een alternatief), omdat je dan de thermostaatknoppen op de radiatoren ook apart kunt aansturen. Zo kun je per kamer heel precies de temperatuur instellen.

Nest heeft mooie producten inderdaad, de Nest deurbel is de deurbel die ik ga kopen denk ik, maar de Nest thermostaat ga ik niet nemen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:10:20 #193
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177928676
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:34 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Nu ben ik geen Homey expert dus corrigeer me vooral als het niet klopt maar een OR vraag wordt normaliter gecheckt van boven naar beneden: dus als 1 true is, gaat ie door, als 1 false is gaat ie naar 2, als 2 true is gaat ie dan door etc.

Met andere woorden, dit zou gewoon moeten werken als je 2 lampen aanhebt in 99 van de 100 programmeertalen.
Scherp, dit zou zomaar kunnen kloppen. maar dan is de check op of die lampen aan zijn nog steeds niet heel zinnig. Het enige dat je 'wint' door die check wel te doen is dat Homey, bij constatering dat de lampen uit zijn, geen 'zet uit' commando hoeft te versturen, maar het wel versturen van dat commando naar een lamp die al uit is kan geen kwaad.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 19 maart 2018 @ 12:10:31 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177928682
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Interessante constructie! Wat er dus effectief gebeurd is dat lampen tussen een bepaalde tijden een andere instelling krijgen. Dat heb ik niet, omdat ik niet standaard zinnig vind. Wel snachts op de overloop, daar doe ik dat wel, maar niet beneden in de woonkamer of de keuken. Maar wel mooi gemaakt, die flows.
Thanks :). Of ik het ook leuk ga vinden is een hele grote tweede hoor _O-. maar vond het op zich wel fijn dat het op die manier ook werkt, heb je uiteindelijk maar 1 flow die de rest aanstuurt en als ik het uit wil zetten is dat sneller gedaan. Helaas krijg ik mijn LG televisie niet op Homey aangesloten, dat is wel spijtig want dan kan ik met mijn 'alles uit' commando weer net even niet mijn tv uitzetten.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:11:52 #195
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177928711
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef jogy het volgende:

[..]

Thanks :). Of ik het ook leuk ga vinden is een hele grote tweede hoor _O-. maar vond het op zich wel fijn dat het op die manier ook werkt, heb je uiteindelijk maar 1 flow die de rest aanstuurt en als ik het uit wil zetten is dat sneller gedaan. Helaas krijg ik mijn LG televisie niet op Homey aangesloten, dat is wel spijtig want dan kan ik met mijn 'alles uit' commando weer net even niet mijn tv uitzetten.
He? Dat werkt niet? Wat voor TV is het? Want ik heb ook een LG, en daar kan ik dat wel mee. Maar, je kunt nog altijd de infrarood optie gebruiken he? Ik heb dat zelf niet omdat mijn TV wel reageert, maar het is wellicht het proberen waard?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177928975
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Scherp, dit zou zomaar kunnen kloppen. maar dan is de check op of die lampen aan zijn nog steeds niet heel zinnig. Het enige dat je 'wint' door die check wel te doen is dat Homey, bij constatering dat de lampen uit zijn, geen 'zet uit' commando hoeft te versturen, maar het wel versturen van dat commando naar een lamp die al uit is kan geen kwaad.
Dat lijkt me op kleine schaal niet interessant nee, however, als je heel veel communicatie over je netwerk heen knalt wordt het hele netwerk trager waardoor je op een gegeven moment last zult krijgen van lag in je responses => dus het duurt dan ineens even voordat je lamp aan/uit gaat. Dus wat dat betreft is het zeker wel beter om je commando's te beperken als dat mogelijk is :)
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:25:18 #197
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177929001
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:24 schreef bagpiper001 het volgende:

[..]

Dat lijkt me op kleine schaal niet interessant nee, however, als je heel veel communicatie over je netwerk heen knalt wordt het hele netwerk trager waardoor je op een gegeven moment last zult krijgen van lag in je responses => dus het duurt dan ineens even voordat je lamp aan/uit gaat. Dus wat dat betreft is het zeker wel beter om je commando's te beperken als dat mogelijk is :)
True story, maar aangezien ik maar een klein aantal flows heb valt dat nog mee. Reacties van lampen etc is eigenlijk instant, tot nu toe. :P
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 19 maart 2018 @ 12:36:10 #198
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177929209
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

He? Dat werkt niet? Wat voor TV is het? Want ik heb ook een LG, en daar kan ik dat wel mee. Maar, je kunt nog altijd de infrarood optie gebruiken he? Ik heb dat zelf niet omdat mijn TV wel reageert, maar het is wellicht het proberen waard?
Het is een iets ouder model die niet op WebOs draait maar op LG smart. En waarschijnlijk ook nog op 1.0 maar in ieder geval kan de app de tv niet vinden, heel misschien gaat het beter als ik homey op hetzelfde wifi kanaal zet als de TV (Homey staat nu op 5g en de tv op 2.4g). Anders ga ik de homey verplaatsen en het via infrarood doen inderdaad :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  Moderator maandag 19 maart 2018 @ 12:40:05 #199
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177929303
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:36 schreef jogy het volgende:

[..]

Het is een iets ouder model die niet op WebOs draait maar op LG smart. En waarschijnlijk ook nog op 1.0 maar in ieder geval kan de app de tv niet vinden, heel misschien gaat het beter als ik homey op hetzelfde wifi kanaal zet als de TV (Homey staat nu op 5g en de tv op 2.4g). Anders ga ik de homey verplaatsen en het via infrarood doen inderdaad :).
Mja, dat is dan een eventuele oplossing inderdaad.

Ik had gisteren de eerste keer dat m'n vrouw het niet eens was met die lichten boven de keukentafel. :P Want ja, 'wat als ik gewoon met de knop de lichten aan wil maken?' En dan gaat het hier om de 2 lampen boven de tafel he, die er dus vooral hangen voor de sfeer, want de keuken heeft ongeveer 2 triljoen spots, die in 2 ongelijke delen zijn verdeeld, en daar zitten dus ook 2 knoppen voor op de muur, en de 3e knop is dan voor de 2 lampen boven de keukentafel.

Maar, goed, op zich heeft ze wel een terecht punt, want niet de knop kunnen gebruiken is lastig voor haar, en ze weigert een app te gebruiken, dus dat heb ik opgelost door de kelderdeur weer af te sluiten, en toen kon ik niet meer horen wat ze riep, dus had ik weer rust.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 19 maart 2018 @ 13:04:02 #200
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177929821
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Mja, dat is dan een eventuele oplossing inderdaad.

Ik had gisteren de eerste keer dat m'n vrouw het niet eens was met die lichten boven de keukentafel. :P Want ja, 'wat als ik gewoon met de knop de lichten aan wil maken?' En dan gaat het hier om de 2 lampen boven de tafel he, die er dus vooral hangen voor de sfeer, want de keuken heeft ongeveer 2 triljoen spots, die in 2 ongelijke delen zijn verdeeld, en daar zitten dus ook 2 knoppen voor op de muur, en de 3e knop is dan voor de 2 lampen boven de keukentafel.

Maar, goed, op zich heeft ze wel een terecht punt, want niet de knop kunnen gebruiken is lastig voor haar, en ze weigert een app te gebruiken, dus dat heb ik opgelost door de kelderdeur weer af te sluiten, en toen kon ik niet meer horen wat ze riep, dus had ik weer rust.
_O-. Maar ik ga hoe dan ook overal de lichtschakelaars ook 'slim' maken, daar valt vast wel een flow voor te maken lijkt me. In het oude huis zit alles nog aangesloten op domme schakelaars dus als het uitgezet wordt kan mijn homey doen wat het wil maar dan doen de lichten helemaal niets meer. Dus in het nieuwe huis vervang ik alles voor dingen zoals deze https://www.banggood.com/(...)Alexa-p-1216178.html (of iets anders), dan doet Homey nog steeds de routine maar kan het gewoon gedaan worden op de ouderwetse manier.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')