abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:41:22 #76
38496 Perrin
Sapere aude
pi_177796280
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
Kill them all and let God sort them out.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:55:30 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Niet wat Ryon. Feitjes.
Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in ItaliŽ te kopen.

Oh, wacht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:02:02 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177796733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in ItaliŽ te kopen.

Oh, wacht.
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:02:58 #79
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_177796756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in ItaliŽ te kopen.

Oh, wacht.
Hoezo wacht hing er een cadeautje aan vast, zou men het volle aankoop bedrag wel terug gekregen hebben, dan zijn Italianen schijnbaar wel goed gek toch he?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:04:24 #80
205706 john2406
gratis is en te koop
pi_177796791
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Waar deed Frankrijk zaken mee voor die snelheidstrein?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:05:13 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.

Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177796861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Ja, en? Ik snap je punt niet helemaal, toon eens aan dat dit buiten proportie is voor de omvang van de EU?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
pi_177796918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.

In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
“The Grand Canyon is a minor crevice compared to the vast chasm of ignorance of that man,” - Salmond about Donald Trump
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:08:39 #84
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:09:44 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Drugshond het volgende:
Wereldwijd vormt het Spaanse AVE het tweede langste netwerk van hogesnelheidslijnen Laten we daar eens mee beginnen. En bewezen.
Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:11:38 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:14:36 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:14:41 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.

Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
United we stand, divided we fall
pi_177797093
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.

Kan gewoon. :P
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:16:17 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797122
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
Grappig.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:12 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.

In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.

ItaliŽ heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.

https://www.interrail.eu/(...)a-velocita/le-frecce

Voor §19 van Milaan naar Rome :P

Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
United we stand, divided we fall
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:23 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797147
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.

Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:54 #93
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797166
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:15 schreef Volkorenbrood het volgende:
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.

Kan gewoon. :P
Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
pi_177797175
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
Met extra vezels!
pi_177797203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:16 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797206
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
De overheid is tegelijkertijd de aanbesteder, de controleur en de enige aandeelhouder. Geen idee wat daar fout kan gaan.

Oh, en ze zijn ook nog eigenaar van alle infrastructuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:38 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797215
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef remlof het volgende:

[..]

ItaliŽ heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.

Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
True, + aanbesteding EU-wet.
pi_177797228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.

Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Komt juist gewoon door protectionisme. Moet natuurlijk wel door onze eige NS worden gedaan.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:23:07 #99
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797301
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Ik heb een keer eens Spaanse passengier uit onze zitplaatsen verwijdert. Die lag breeduit te knorren. Die was zo weg.Kaartjes en zitplaatsen had ik vooraf geregeld.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:23:26 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

True, + aanbesteding EU-wet.
Je moet inderdaad internationaal aanbesteden. Anders hadden we Werkspoor gewoon die treinen laten bouwen.

Echt, ik heb geen idee wat je nu wil zeggen.

Aan de andere kant, dat heb je zelf waarschijnlijk ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')