Nice. Mijn laatste zelf-made project is van 2012. In een kast van 1999. Doet het nog steeds redelijk vlot (Is mijn werkbak). Was toen redelijk top. 2500 euro aan uitgegeven. Normaal schrijf ik hardware af na 5 jr. Deze komt iets verder. Maar ik game ook minder.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef john2406 het volgende:
Offtopic, gisteren een tweede gigabyte gtx 1080 Ti extreme op de kop getikt, nu nog een 1000 watt voeding en een sli brug.
Eerst een afspraak met iemand in Rotterdam, die knakker wou niet naar beneden met de prijs, eergisteren iemand uit Aken naast de deur afhalen voor 800, gelijk gehapt maar pas naar zijn abby anders kan die het schudden onze zoon. 1 mnd oud die kaart nog niet geregistreerd.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:07 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nice. Mijn laatste zelf-made project is van 2012. In een kast van 1999. Doet het nog steeds redelijk vlot (Is mijn werkbak). Was toen redelijk top. 2500 euro aan uitgegeven. Normaal schrijf ik hardware af na 5 jr. Deze komt iets verder. Maar ik game ook minder.
Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Staten Generaal gaan over 17 miljoen mensen in een klein landje, het Europese Parlement over bijna 400 miljoen verspreid van de poolcirkel tot bijna Afrika.
Wat?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:19 schreef Drugshond het volgende:
Fyra/Hogesnelheidslijn is echt de absolute topper van mislukkingen. Vanaf dag 0 al mislukt. Spanje alsook Italië hadden al bewezen hoe hogesnelheidslijnen werken. En wij moeten het wiel opnieuw uitvinden. Absolute kolder.
Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Ze lopen in ieder geval niet langs de straat en hebben iets te doen?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
Nee hoor. Zijn vast professionals. Maar ook grotendeels overbodig en dus een simpele bezuiniging.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:47 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Saïda Maggé (Nieuws & Co op Radio 1) is de vervanger van Joost Karhof bij Nieuwsuur naast dat ze ook al bij het radioprogramma Karhofs plaats (deels) heeft ingenomen.
Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
stfuquote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
Ook het eerste wat ik dacht.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Denk dat dat wel meevalt. Ze is een goede presentator. Bovendien vermoed ik dat het slag dat zich opwindt over haar naam niet naar Nieuwsuur kijkt.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
O als je mij zat bent dan blijf ik nog even, de vraag blijft staan plaats jij een renpaard voor een ploeg ja of nee, zou dat paard het werk net zo goed kunnen als een knol?quote:
Meer het soort geenstijl of zo?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:13 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Denk dat dat wel meevalt. Ze is een goede presentator. Bovendien vermoed ik dat het slag dat zich opwindt over haar naam niet naar Nieuwsuur kijkt.
Die is idioot grappig. Er is Europa niks te ploegen. Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
Het is ook maar een vergelijking he, niet iedereen is overal voor te gebruiken/(misbruiken).quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Die is idioot grappig. Er is Europa niks te ploegen. Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
En wat buitengrenzen aangaat, zo zie je maar, alles maar half, niet 1 EU maar een EU met de oude verdragen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Drugshond het volgende:
Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.quote:
Kill them all and let God sort them out.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.quote:
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.
Oh, wacht.
Hoezo wacht hing er een cadeautje aan vast, zou men het volle aankoop bedrag wel terug gekregen hebben, dan zijn Italianen schijnbaar wel goed gek toch he?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.
Oh, wacht.
Waar deed Frankrijk zaken mee voor die snelheidstrein?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Ja, en? Ik snap je punt niet helemaal, toon eens aan dat dit buiten proportie is voor de omvang van de EU?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Drugshond het volgende:
Wereldwijd vormt het Spaanse AVE het tweede langste netwerk van hogesnelheidslijnen Laten we daar eens mee beginnen. En bewezen.
HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.
Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Grappig.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.
https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
Italië heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.
In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.
Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:15 schreef Volkorenbrood het volgende:
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.
Kan gewoon.
Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
De overheid is tegelijkertijd de aanbesteder, de controleur en de enige aandeelhouder. Geen idee wat daar fout kan gaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
True, + aanbesteding EU-wet.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef remlof het volgende:
[..]
Italië heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.
Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
Komt juist gewoon door protectionisme. Moet natuurlijk wel door onze eige NS worden gedaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.
Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Ik heb een keer eens Spaanse passengier uit onze zitplaatsen verwijdert. Die lag breeduit te knorren. Die was zo weg.Kaartjes en zitplaatsen had ik vooraf geregeld.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Volkorenbrood het volgende:
[..]
Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Je moet inderdaad internationaal aanbesteden. Anders hadden we Werkspoor gewoon die treinen laten bouwen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |