abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:07:14 #51
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177791091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef john2406 het volgende:
Offtopic, gisteren een tweede gigabyte gtx 1080 Ti extreme op de kop getikt, nu nog een 1000 watt voeding en een sli brug.
Nice. Mijn laatste zelf-made project is van 2012. In een kast van 1999. Doet het nog steeds redelijk vlot (Is mijn werkbak). Was toen redelijk top. 2500 euro aan uitgegeven. Normaal schrijf ik hardware af na 5 jr. Deze komt iets verder. Maar ik game ook minder.
pi_177791195
Op die 17 milj heb ik het alleen over hier Fyra Betuwelijn (Teevendeal) etc etc O mijn god ik wel het helemaal niet weten wat op 400 miljoen fout kan gaan?
pi_177791280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nice. Mijn laatste zelf-made project is van 2012. In een kast van 1999. Doet het nog steeds redelijk vlot (Is mijn werkbak). Was toen redelijk top. 2500 euro aan uitgegeven. Normaal schrijf ik hardware af na 5 jr. Deze komt iets verder. Maar ik game ook minder.
Eerst een afspraak met iemand in Rotterdam, die knakker wou niet naar beneden met de prijs, eergisteren iemand uit Aken naast de deur afhalen voor 800, gelijk gehapt maar pas naar zijn abby anders kan die het schudden onze zoon. 1 mnd oud die kaart nog niet geregistreerd.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:14:56 #54
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177791289
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Staten Generaal gaan over 17 miljoen mensen in een klein landje, het Europese Parlement over bijna 400 miljoen verspreid van de poolcirkel tot bijna Afrika.
Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:19:56 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177791417
Fyra/Hogesnelheidslijn is echt de absolute topper van mislukkingen. Vanaf dag 0 al mislukt. Spanje alsook Italië hadden al bewezen hoe hogesnelheidslijnen werken. En wij moeten het wiel opnieuw uitvinden. Absolute kolder.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:46:29 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177792195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:19 schreef Drugshond het volgende:
Fyra/Hogesnelheidslijn is echt de absolute topper van mislukkingen. Vanaf dag 0 al mislukt. Spanje alsook Italië hadden al bewezen hoe hogesnelheidslijnen werken. En wij moeten het wiel opnieuw uitvinden. Absolute kolder.
Wat?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:47:54 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177792230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177792320
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
Ze lopen in ieder geval niet langs de straat en hebben iets te doen?

Afdragen doet iemand met bijstand ook als niet meer toch? Zie het topic met banen in Friesland, voor doktoren en advocaten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:54:05 #59
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177792413
Saïda Maggé (Nieuws & Co op Radio 1) is de vervanger van Joost Karhof bij Nieuwsuur naast dat ze ook al bij het radioprogramma Karhofs plaats (deels) heeft ingenomen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:56:49 #60
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177792480
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
Nee hoor. Zijn vast professionals. Maar ook grotendeels overbodig en dus een simpele bezuiniging.

Als Nederlandse parlementariërs zichzelf kunnen vervoeren, kunnen europarlementariërs dat ook. Dennis de Jong zegt zelf in het artikel dat de auto met chauffeur vooral een statussymbool is voor Zuid-Europeanen. Zelf maakt hij er principieel geen gebruik van. Voor wat betreft de communicatiemensen. 'Weliswaar communiceert de dienst in 23 talen, maar het zijn zoveel mensen dat de ene helft bezig is met het managen van de andere helft.'

Een groot deel van die begroting van twee miljard is bovendien niet te controleren, zelfs niet voor leden van de begrotingscommissie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177792529
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Saïda Maggé (Nieuws & Co op Radio 1) is de vervanger van Joost Karhof bij Nieuwsuur naast dat ze ook al bij het radioprogramma Karhofs plaats (deels) heeft ingenomen.
Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177792575
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
pi_177792602
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
stfu
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177792661
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Ook het eerste wat ik dacht.
pi_177792971
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Denk dat dat wel meevalt. Ze is een goede presentator. Bovendien vermoed ik dat het slag dat zich opwindt over haar naam niet naar Nieuwsuur kijkt.
pi_177792993
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

stfu
O als je mij zat bent dan blijf ik nog even, de vraag blijft staan plaats jij een renpaard voor een ploeg ja of nee, zou dat paard het werk net zo goed kunnen als een knol?
pi_177793040
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt. Ze is een goede presentator. Bovendien vermoed ik dat het slag dat zich opwindt over haar naam niet naar Nieuwsuur kijkt.
Meer het soort geenstijl of zo?
Ik noem maar iets, ik geef mij niet met alles af, daarom ben ik niet zo goed op de hoogte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 15:40:24 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:46:50 #68
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177793785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
Die is idioot grappig. Er is Europa niks te ploegen. Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:49:44 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177795301
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die is idioot grappig. Er is Europa niks te ploegen. Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
Het is ook maar een vergelijking he, niet iedereen is overal voor te gebruiken/(misbruiken).
pi_177795375
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Drugshond het volgende:
Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
En wat buitengrenzen aangaat, zo zie je maar, alles maar half, niet 1 EU maar een EU met de oude verdragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 16:55:15 ]
pi_177795430
Wat een wespennest dat AMV.
pi_177795440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:57 schreef DeParo het volgende:
Wat een wespennest dat AMV.
Beerput niet meer van toepassing?
pi_177795447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beerput niet meer van toepassing?
Er zit geen deksel op.
pi_177796235
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:57 schreef DeParo het volgende:
Wat een wespennest dat AMV.
Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:41:22 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177796280
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
Kill them all and let God sort them out.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:55:30 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Niet wat Ryon. Feitjes.
Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.

Oh, wacht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:02:02 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177796733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.

Oh, wacht.
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
pi_177796756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.

Oh, wacht.
Hoezo wacht hing er een cadeautje aan vast, zou men het volle aankoop bedrag wel terug gekregen hebben, dan zijn Italianen schijnbaar wel goed gek toch he?
pi_177796791
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Waar deed Frankrijk zaken mee voor die snelheidstrein?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:05:13 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.

Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 18:06:32 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177796861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Ja, en? Ik snap je punt niet helemaal, toon eens aan dat dit buiten proportie is voor de omvang van de EU?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 18:08:27 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177796918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.

In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:08:39 #84
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:09:44 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Drugshond het volgende:
Wereldwijd vormt het Spaanse AVE het tweede langste netwerk van hogesnelheidslijnen Laten we daar eens mee beginnen. En bewezen.
Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:11:38 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:14:36 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:14:41 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.

Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
pi_177797093
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.

Kan gewoon. :P
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:16:17 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797122
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
Grappig.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:12 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.

In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.

Italië heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.

https://www.interrail.eu/(...)a-velocita/le-frecce

Voor ¤19 van Milaan naar Rome :P

Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:23 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797147
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.

Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:54 #93
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797166
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:15 schreef Volkorenbrood het volgende:
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.

Kan gewoon. :P
Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
pi_177797175
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
Met extra vezels!
pi_177797203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:16 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797206
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
De overheid is tegelijkertijd de aanbesteder, de controleur en de enige aandeelhouder. Geen idee wat daar fout kan gaan.

Oh, en ze zijn ook nog eigenaar van alle infrastructuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:38 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797215
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Italië heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.

Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
True, + aanbesteding EU-wet.
pi_177797228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.

Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Komt juist gewoon door protectionisme. Moet natuurlijk wel door onze eige NS worden gedaan.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:23:07 #99
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797301
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Ik heb een keer eens Spaanse passengier uit onze zitplaatsen verwijdert. Die lag breeduit te knorren. Die was zo weg.Kaartjes en zitplaatsen had ik vooraf geregeld.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:23:26 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

True, + aanbesteding EU-wet.
Je moet inderdaad internationaal aanbesteden. Anders hadden we Werkspoor gewoon die treinen laten bouwen.

Echt, ik heb geen idee wat je nu wil zeggen.

Aan de andere kant, dat heb je zelf waarschijnlijk ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')