abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:22:11 #1
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177785069


Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, ook mensen die maar anderhalf miljoen verdienen.
pi_177785081
Wie is dat meiske in de OP eigenlijk.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:23:41 #3
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177785083
Ik vond deze actie wel grappig gisteren.

quote:
Een non-profitorganisatie uit Amsterdam weigert een donatie van ING en wil dat het geld naar de topman van de bank gaat. CEO Ralph Hamers, die na een opslag van 50 procent 3 miljoen euro per jaar gaat verdienen, kan de cheque van 5.000 euro volgens de organisatie wel gebruiken. ,,We willen niet dat Hamers het lulletje rozenwater van de Lage Landen wordt'', schertst de voorzitter.

Eric Junge kon er vorige week niet van slapen. Zijn organisatie Groengrijs, die reisjes organiseert voor Amsterdamse minima, werd vorig jaar genomineerd voor de zogenoemde Help Nederland Vooruit-actie van ING. De bank helpt jaarlijks een aantal lokale instellingen die volgens buurtbewoners goede dingen doen. Groengrijs kreeg in Amsterdam-Zuid de meeste stemmen en zou vorige week een steuntje in de rug krijgen á 5.000 euro.

Vlak voor de uitreiking kwam het nieuws over de salarisverhoging naar buiten. ,,Dit kán toch eigenlijk niet'', maalde Groengrijs-voorzitter Junge in zijn bed. Hij besloot wel naar de ceremonie te gaan, maar om niet de cheque in ontvangst te nemen.

In zijn speech vertelde Junge hoe mensen met Groengrijs voor vijf euro een busreis kunnen maken naar bijvoorbeeld Texel. ,,We schamen ons dat we voor vijf euro zo'n minivakantie hebben, terwijl Ralph Hamers zich uit de naad zit te werken voor een enorm rotloontje'', sneerde hij.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:24:52 #4
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177785092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:23 schreef Vanillekwark het volgende:
Wie is dat meiske in de OP eigenlijk.
Anne Fleur Dekker.... maar ik denk dat ze even moet wieberen uit de OP.
pi_177785101
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:24 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Anne Fleur Dekker.... maar ik denk dat ze even moet wieberen uit de OP.
Ja oke nu ik d'r heb gegoogled lijkt het me maar een vermoeiend iemand.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:28:47 #6
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177785125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik vond deze actie wel grappig gisteren.

[..]

Dat heeft hij goed opgelost.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:31:47 #7
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:43:48 #8
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177785250
Jolande Sap heeft er weer een kartelbaantje bij.

quote:
Voormalig GroenLinks-leider Jolande Sap gaat aan de slag bij afvalverwerker Renewi. Zij wordt per 1 april commissaris bij het bedrijf, dat vorig jaar ontstond uit een fusie tussen de Britse Shanks Group en het Nederlandse Van Gansewinkel.

De oud-politica neemt verder plaats in de comités bij Renewi op het gebied van beloningsbeleid en nominaties. Het bedrijf zei verheugd te zijn met de aanstelling van Sap en stelt dat haar ervaring het bestuur van Renewi een extra en waardevol perspectief biedt op de markt voor recycling.
Ze is verder onder meer commissaris bij KPMG en KPN.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:50:37 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_177785317
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:43 schreef Dwersdriever het volgende:
Jolande Sap heeft er weer een kartelbaantje bij.

[..]

Ze is verder onder meer commissaris bij KPMG en KPN.
Dat zie ik Emiel Roemer niet doen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 08:53:56 #10
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177785346
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:50 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat zie ik Emiel Roemer niet doen.
Die zou toch de eerste SP-burgemeester worden? Zou daar al schot in zitten?
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177785352
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:43 schreef Dwersdriever het volgende:
Jolande Sap heeft er weer een kartelbaantje bij.

[..]

Ze is verder onder meer commissaris bij KPMG en KPN.
Altijd vervelend ja, mensen met een goedlopende carrière.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:02:02 #12
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177785461
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 08:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Altijd vervelend ja, mensen met een goedlopende carrière.
Als ze maar niet te veel gaat verdienen.

quote:
Politieke partijen in de Tweede Kamer zijn blij dat ING afziet van de forse loonsverhoging voor topman Ralph Hamers. De bank is gezwicht onder druk van de felle afwijzende reacties uit samenleving en politiek.

GroenLinks-leider Jesse Klaver, die werkt aan een wet om zulke loonsverhogingen voor bankiers te dwarsbomen, spreekt van een ,,belangrijke overwinning''. Wel gaat GroenLinks door met de wet. ,,Om ook in de toekomst de buitensporige salarisverhogingen van bankiers te voorkomen.''

Regeringspartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie zijn ook tevreden dat ING zich heeft bedacht. ,,Goed nieuws!'', zegt ChristenUnie-voorman Gert-Jan Segers. Wel vindt hij nog steeds dat ,,we moeten kijken of we dit soort exorbitante verrijkingen kunnen voorkomen''. De VVD vindt het besluit ook ,,verstandig'', maar ,,jammer dat eigen inzicht ontbrak en het besluit pas na grote maatschappelijke druk genomen is''. Daarom wil de partij nog steeds ,,bekijken hoe we dit voor de toekomst beter kunnen regelen''.

D66-Kamerlid Steven van Weyenberg stelt op Twitter vast dat ,,druk van klanten, Kamer en regering werkt.'' Zijn CDA-collega Erik Ronnes vindt het ,,gelukkig dat ING bizarre loonsverhoging intrekt. De vraag blijft wel hoe het zover heeft kunnen komen.'' Ronnes maakt uit de affaire op dat ,,de kloof tussen bankentop en maatschappij nog levensgroot'' is. Hij waarschuwt dat het ,,laatste woord hierover nog niet gezegd'' is.

Ook voor SP-Kamerlid Renske Leijten is de kous nog niet af. ,,OK, verhoging van de baan! Stap 1 is gewonnen. Nu door met échte mogelijkheden om in te grijpen bij bizarre beloningsvoorstellen'', reageert ze op Twitter. Ook de PvdA wil ,,doorgaan met strengere wetgeving, hogere buffers en het scheiden van nuts- en zakenbankieren. ING toont aan dat we niet moeten verslappen in de strenge aanpak van de financiële sector. Anders komt de verziekte bonuscultuur weer terug die tot de financiële crisis heeft geleid.''

Ook 50PLUS is ingenomen met dit bewijs dat ,,de stem van de ING-klanten telt''. Kamerlid Martin van Rooijen denkt dat minister van Financiën Wopke Hoekstra de doorslag gaf.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:02:31 #13
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177785505
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:02 schreef Drugshond het volgende:
Nep carrière.. Dus fake.
Hee, ouwe palletsorteerder!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177786472
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hee, ouwe palletsorteerder!
En ineens vraag ik me af wat dat eigenlijk is. Iemand die een stapel pallets voor zijn neus krijgt en dan de kapotte op een aparte stapel gooit of zo?
pi_177786486
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:02 schreef Drugshond het volgende:
Nep carrière.. Dus fake.
Hoe kan een carrière nou weer nep zijn... Ze heeft een nepbaan of zo? Zit gewoon thuis te breien, maar doet alsof ze werk heeft?
pi_177786549
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En ineens vraag ik me af wat dat eigenlijk is. Iemand die een stapel pallets voor zijn neus krijgt en dan de kapotte op een aparte stapel gooit of zo?
Ja. En die Europallets op een aparte stapel legt enzo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:22:18 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177786557
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ja. En die Europallets op een aparte stapel legt enzo.
Kortom, erg verantwoordelijk werk waarbij je je geen fouten kunt permitteren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:23:34 #19
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177786568
De Telegraaf opent trouwens vandaag met de snelstijgende kosten van het Europees Parlement. De begroting voor dit jaar bedraagt inmiddels 1,95 miljard euro. De krant noemt onder meer de eigen chauffeursdienst met 110 chauffeurs en een communicatieafdeling me zevenhonderd werknemers als belangrijke kostenposten. De Nederlandse europarlementariërs Dennis de Jong van SP en Gerben-Jan Gerbrandy hekelen de ondoorzichtigheid van de begroting.

Samen met het gedoe rond de 'turbopromotie' van Martin Selmayr weer koren op de molen van de Brexiteers. Al hebben de Britse parlementsleden ook genoeg ervaring met ophef rond bijvoorbeeld declaraties.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:25:01 #20
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177786592
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:23 schreef Dwersdriever het volgende:
De Telegraaf opent trouwens vandaag met de snelstijgende kosten van het Europees Parlement. De begroting voor dit jaar bedraagt inmiddels 1,95 miljard euro. De krant noemt onder meer de eigen chauffeursdienst met 110 chauffeurs en een communicatieafdeling me zevenhonderd werknemers als belangrijke kostenposten. De Nederlandse europarlementariërs Dennis de Jong van SP en Gerben-Jan Gerbrandy hekelen de ondoorzichtigheid van de begroting.

Samen met het gedoe rond de 'turbopromotie' van Martin Selmayr weer koren op de molen van de Brexiteers. Al hebben de Britse parlementsleden ook genoeg ervaring met ophef rond bijvoorbeeld declaraties.
Het mag idd allemaal best een onsje of twee minder. Maar verder natuurlijk peanuts op de totale begroting.

En: als je voor elk nadeeltje meteen eruit wil stappen terwijl je de voordelen negeert, ben je nogal dom bezig.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:34:16 #21
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177786717
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het mag idd allemaal best een onsje of twee minder. Maar verder natuurlijk peanuts op de totale begroting.
Ik vind dit altijd wel een erg makkelijk argument om verspilling goed te praten. Twee miljard euro is gewoon veel geld.

quote:
En: als je voor elk nadeeltje meteen eruit wil stappen terwijl je de voordelen negeert, ben je nogal dom bezig.
Het is in ieder geval niet goed voor het imago van Europa. Juist dit parlement gaat nu onderzoek instellen naar een benoeming waar een zweem van corruptie omheenhangt en waar een groot deel van de bestuurlijke top van de EU bij betrokken is. Het is alsof Al Capone de invloed van de maffia in Chicago in kaart gaat brengen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:37:53 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177786768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:34 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ik vind dit altijd wel een erg makkelijk argument om verspilling goed te praten. Twee miljard euro is gewoon veel geld.

[..]

Het is in ieder geval niet goed voor het imago van Europa. Juist dit parlement gaat nu onderzoek instellen naar een benoeming waar een zweem van corruptie omheenhangt en waar een groot deel van de bestuurlijke top van de EU bij betrokken is. Het is alsof Al Capone de invloed van de maffia in Chicago in kaart gaat brengen.
De bezem mag er zeker een keer stevig doorheen, helemaal met je eens.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177786782
Het doet me wat denken aan dat gedoe met ING. De bankenwereld wéét dat ze onder een vergrootglas liggen en tóch verhogen ze doodleuk het salaris van de topman.

De EU wéét dat er in vrijwel de hele EU kritisch naar de Europese politiek wordt gekeken en tóch blijven ze munitie leveren aan de critici. Uiterst slechte PR.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:40:31 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177786801
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:39 schreef Jigzoz het volgende:
Het doet me wat denken aan dat gedoe met ING. De bankenwereld wéét dat ze onder een vergrootglas liggen en tóch verhogen ze doodleuk het salaris van de topman.

De EU wéét dat er in vrijwel de hele EU kritisch naar de Europese politiek wordt gekeken en tóch blijven ze munitie leveren aan de critici. Uiterst slechte PR.
Leven allemaal in hun eigen bubbel losgezongen van de rest van de samenleving.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:47:43 #25
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177786923
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:39 schreef Jigzoz het volgende:
Het doet me wat denken aan dat gedoe met ING. De bankenwereld wéét dat ze onder een vergrootglas liggen en tóch verhogen ze doodleuk het salaris van de topman.

De EU wéét dat er in vrijwel de hele EU kritisch naar de Europese politiek wordt gekeken en tóch blijven ze munitie leveren aan de critici. Uiterst slechte PR.
Het betreft mensen die in een soort bubbel leven waar 'rechten' aan worden ontleend. Dat is natuurlijk niet uniek, maar voor publieke organisaties en organisaties die zonder staatssteun zouden zijn omgevallen wel extra pijnlijk Als grote nettobetaler mogen wij als Nederlandse belastingbetalers ook wel extra kritisch op zijn op Europese uitgaven.

Maar het is inderdaad koren op de molen van eurosceptici. Ter vergelijking, de begroting van Staten Generaal is geloof ik nog geen 150 miljoen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:49:49 #26
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177786956
Alleen die verhuizing elke keer naar Straatsburg is al om te janken...
pi_177787076
Je hebt binnen de EU natuurlijk ook te maken met culturen die nog veel principiëler of corrupter zijn dan West-Europese landen waardoor je aan allerlei geldverslindende compromissen vast blijft zitten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:04:05 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177787165
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
Je hebt binnen de EU natuurlijk ook te maken met culturen die nog veel principiëler of corrupter zijn dan West-Europese landen waardoor je aan allerlei geldverslindende compromissen vast blijft zitten.
Da's leuk, maar wij in West-Europa betalen dat feestje dus. En wie betaalt, bepaalt.

Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177787375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Da's leuk, maar wij in West-Europa betalen dat feestje dus. En wie betaalt, bepaalt.

[ afbeelding ]
En je denkt dat geen enkel West-Europees land dat argument al eens aan heeft gehaald?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:16:45 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_177787396
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Da's leuk, maar wij in West-Europa betalen dat feestje dus. En wie betaalt, bepaalt.

[ afbeelding ]
Niet meer dan terecht. Tot eind jaren 80 was Nederland netto-ontvanger binnen de EG en kon de rest lappen voor ons.
pi_177787515
quote:
Dit soort populisme begrijp ik wel. Het is de bekende misvatting dat een hoger salaris competentere bestuurders aan zou trekken.
pi_177787537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:23 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dit soort populisme begrijp ik wel. Het is de bekende misvatting dat een hoger salaris competentere bestuurders aan zou trekken.
Wellicht niet aantrekken, maar wel houden.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:27:22 #34
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177787596
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wellicht niet aantrekken, maar wel houden.
Dat soort geldwolven die ff komen plunderen mogen lekker opzouten naar het buitenland. Bij de volgende crisis komen diezelfde banken weer huilend bij de belastingbetaler bedelen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177787605
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wellicht niet aantrekken, maar wel houden.
Als RvC heb je wel boter op je hoofd als je van mening bent dat iemands effectieve salaris met anderhalf miljoen verhogen beter is dan iemand die voor dergelijke beloningen vatbaar is te laten gaan.

Geen enkel bedrijf zou er mee akkoord moeten gaan dat een werknemer een verhoging van 50% eist, zelfs niet als deze persoon "onmisbaar" is of de directievoorzitter. Het is overigens ook nergens gezegd dat het de eis van Hamers is. De RvC heeft tot de verhoging besloten omdat hij volgens de rankings niet genoeg zou verdienen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:07:52 #36
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177788470
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wellicht niet aantrekken, maar wel houden.
Een extra issue is hier dat ING feitelijk risicoloos kan ondernemen. De Nederlandse staat kan het zich niet veroorloven om ING failliet te laten gaan en zal dus altijd ingrijpen als het mis gaat.

Persoonlijk heb ik niet zo veel moeite met mensen die zelf een bedrijf hebben opgebouwd/uitgebouwd voor eigen risico en daardoor veel geld verdienen. Bij ING is dat dus een ander verhaal. De winsten zijn voor aandeelhouders en management en de verliezen voor de belastingbetaler.

Dat de Nederlandse overheid uiteindelijjk geld heeft overgehouden aan de redding van ING is daarbij hooguit meegenomen. Het verandert het uitgangspunt niet.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:16:42 #37
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177788681
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet meer dan terecht. Tot eind jaren 80 was Nederland netto-ontvanger binnen de EG en kon de rest lappen voor ons.
Dat we willens en wetens de hoofdprijs lappen is ook wel erg ver gezocht.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 12:18:31 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177788716
Dat van alle EU geldstromen 40 % betrekking heeft op landbouw gaat er bij mij ook niet helemaal in. We leven toch niet in de 19-e eeuw.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:10:26 #39
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:13:46 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177789982
Ik hoop dat Remmie eens inziet dat het zeker geen koek en ei is bij de EU. En dat die technocraten eens een pas op de plaats maken. En weer eens fatsoenlijk gaan boekhouden. Op dit moment is het met benoemingen de EUSSR.
----------------------------
DDR-66 valt voor mij volledig af. Die volgen dezelfde koers.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:39:21 #41
104871 remlof
Europees federalist
pi_177790471
Democratie kost nu eenmaal geld. En we willen toch een nog democratischere EU?
Die gaat niet goedkoper worden voorspel ik nu al.
pi_177790694
quote:
Hoekstra: 'wij gaan kijken welke maatregelen we kunnen nemen'
Ik ben benieuwd zoeken om geld onder de tafel te geven?
pi_177790709
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:39 schreef remlof het volgende:
Democratie kost nu eenmaal geld. En we willen toch een nog democratischere EU?
Die gaat niet goedkoper worden voorspel ik nu al.
Als jij al enigste betalen doet heb ik er totaal niks tegen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:54:28 #44
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177790800
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:39 schreef remlof het volgende:
Democratie kost nu eenmaal geld. En we willen toch een nog democratischere EU?
Die gaat niet goedkoper worden voorspel ik nu al.
Nee daar hoort een kantoor bij met 2 medewerkers + prive chauffeur. Wat je doet maakt geen drol uit.
pi_177790820
Steker eruit reboten en zien wat ervan komen doet!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 13:56:31 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177790838
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:39 schreef remlof het volgende:
Democratie kost nu eenmaal geld. En we willen toch een nog democratischere EU?
Wat de EC bewezen heeft is dat ze het woordje democratie nog niet eens kunnen spellen.
pi_177790855
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat de EC bewezen heeft is dat ze het woordje democratie nog niet eens kunnen spellen.
Als er eentje is die niet spellen kan ben ik dat he, niet vergeten die eer komt mij alleen toe.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 13:58:36 ]
pi_177790922
Offtopic, gisteren een tweede gigabyte gtx 1080 Ti extreme op de kop getikt, nu nog een 1000 watt voeding en een sli brug.
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 14:00:26 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177790928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:47 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het betreft mensen die in een soort bubbel leven waar 'rechten' aan worden ontleend. Dat is natuurlijk niet uniek, maar voor publieke organisaties en organisaties die zonder staatssteun zouden zijn omgevallen wel extra pijnlijk Als grote nettobetaler mogen wij als Nederlandse belastingbetalers ook wel extra kritisch op zijn op Europese uitgaven.

Maar het is inderdaad koren op de molen van eurosceptici. Ter vergelijking, de begroting van Staten Generaal is geloof ik nog geen 150 miljoen.
De Staten Generaal gaan over 17 miljoen mensen in een klein landje, het Europese Parlement over bijna 400 miljoen verspreid van de poolcirkel tot bijna Afrika.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_177790982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Staten Generaal gaan over 17 miljoen mensen in een klein landje, het Europese Parlement over bijna 400 miljoen verspreid van de poolcirkel tot bijna Afrika.
Het (gedrocht) is te groot wil je zeggen niet te overzien?
Er hoeft maar 1 rotte appel tussen te zitten toch?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:07:14 #51
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177791091
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef john2406 het volgende:
Offtopic, gisteren een tweede gigabyte gtx 1080 Ti extreme op de kop getikt, nu nog een 1000 watt voeding en een sli brug.
Nice. Mijn laatste zelf-made project is van 2012. In een kast van 1999. Doet het nog steeds redelijk vlot (Is mijn werkbak). Was toen redelijk top. 2500 euro aan uitgegeven. Normaal schrijf ik hardware af na 5 jr. Deze komt iets verder. Maar ik game ook minder.
pi_177791195
Op die 17 milj heb ik het alleen over hier Fyra Betuwelijn (Teevendeal) etc etc O mijn god ik wel het helemaal niet weten wat op 400 miljoen fout kan gaan?
pi_177791280
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:07 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nice. Mijn laatste zelf-made project is van 2012. In een kast van 1999. Doet het nog steeds redelijk vlot (Is mijn werkbak). Was toen redelijk top. 2500 euro aan uitgegeven. Normaal schrijf ik hardware af na 5 jr. Deze komt iets verder. Maar ik game ook minder.
Eerst een afspraak met iemand in Rotterdam, die knakker wou niet naar beneden met de prijs, eergisteren iemand uit Aken naast de deur afhalen voor 800, gelijk gehapt maar pas naar zijn abby anders kan die het schudden onze zoon. 1 mnd oud die kaart nog niet geregistreerd.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:14:56 #54
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177791289
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Staten Generaal gaan over 17 miljoen mensen in een klein landje, het Europese Parlement over bijna 400 miljoen verspreid van de poolcirkel tot bijna Afrika.
Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:19:56 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177791417
Fyra/Hogesnelheidslijn is echt de absolute topper van mislukkingen. Vanaf dag 0 al mislukt. Spanje alsook Italië hadden al bewezen hoe hogesnelheidslijnen werken. En wij moeten het wiel opnieuw uitvinden. Absolute kolder.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:46:29 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177792195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:19 schreef Drugshond het volgende:
Fyra/Hogesnelheidslijn is echt de absolute topper van mislukkingen. Vanaf dag 0 al mislukt. Spanje alsook Italië hadden al bewezen hoe hogesnelheidslijnen werken. En wij moeten het wiel opnieuw uitvinden. Absolute kolder.
Wat?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:47:54 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177792230
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177792320
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
Ze lopen in ieder geval niet langs de straat en hebben iets te doen?

Afdragen doet iemand met bijstand ook als niet meer toch? Zie het topic met banen in Friesland, voor doktoren en advocaten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:54:05 #59
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177792413
Saïda Maggé (Nieuws & Co op Radio 1) is de vervanger van Joost Karhof bij Nieuwsuur naast dat ze ook al bij het radioprogramma Karhofs plaats (deels) heeft ingenomen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:56:49 #60
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177792480
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat vind je geldverspilling? Je denkt dat chauffeurs en communicatiemedewerkers hobbyisten zijn?
Nee hoor. Zijn vast professionals. Maar ook grotendeels overbodig en dus een simpele bezuiniging.

Als Nederlandse parlementariërs zichzelf kunnen vervoeren, kunnen europarlementariërs dat ook. Dennis de Jong zegt zelf in het artikel dat de auto met chauffeur vooral een statussymbool is voor Zuid-Europeanen. Zelf maakt hij er principieel geen gebruik van. Voor wat betreft de communicatiemensen. 'Weliswaar communiceert de dienst in 23 talen, maar het zijn zoveel mensen dat de ene helft bezig is met het managen van de andere helft.'

Een groot deel van die begroting van twee miljard is bovendien niet te controleren, zelfs niet voor leden van de begrotingscommissie.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177792529
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Saïda Maggé (Nieuws & Co op Radio 1) is de vervanger van Joost Karhof bij Nieuwsuur naast dat ze ook al bij het radioprogramma Karhofs plaats (deels) heeft ingenomen.
Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177792575
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
pi_177792602
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
stfu
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177792661
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Ook het eerste wat ik dacht.
pi_177792971
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Een vrouw. Een niet Nederlandse naam. Bekken zullen schuimen.
Denk dat dat wel meevalt. Ze is een goede presentator. Bovendien vermoed ik dat het slag dat zich opwindt over haar naam niet naar Nieuwsuur kijkt.
pi_177792993
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

stfu
O als je mij zat bent dan blijf ik nog even, de vraag blijft staan plaats jij een renpaard voor een ploeg ja of nee, zou dat paard het werk net zo goed kunnen als een knol?
pi_177793040
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:13 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt. Ze is een goede presentator. Bovendien vermoed ik dat het slag dat zich opwindt over haar naam niet naar Nieuwsuur kijkt.
Meer het soort geenstijl of zo?
Ik noem maar iets, ik geef mij niet met alles af, daarom ben ik niet zo goed op de hoogte.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 15:40:24 ]
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:46:50 #68
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177793785
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jij plaatst toch ook geen renpaard voor een ploeg of wel?
Niet iedereen is overal goed voor hoor.
Die is idioot grappig. Er is Europa niks te ploegen. Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:49:44 #69
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177795301
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Die is idioot grappig. Er is Europa niks te ploegen. Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
Het is ook maar een vergelijking he, niet iedereen is overal voor te gebruiken/(misbruiken).
pi_177795375
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:46 schreef Drugshond het volgende:
Hooguit wat buitengrezen strakker zetten.
En wat buitengrenzen aangaat, zo zie je maar, alles maar half, niet 1 EU maar een EU met de oude verdragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 16:55:15 ]
pi_177795430
Wat een wespennest dat AMV.
pi_177795440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:57 schreef DeParo het volgende:
Wat een wespennest dat AMV.
Beerput niet meer van toepassing?
pi_177795447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beerput niet meer van toepassing?
Er zit geen deksel op.
pi_177796235
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:57 schreef DeParo het volgende:
Wat een wespennest dat AMV.
Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:41:22 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177796280
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
Kill them all and let God sort them out.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:55:30 #77
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:49 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Niet wat Ryon. Feitjes.
Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.

Oh, wacht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:02:02 #78
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177796733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.

Oh, wacht.
Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
pi_177796756
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Daarom was het ook zo'n goed idee om die treinen in Italië te kopen.

Oh, wacht.
Hoezo wacht hing er een cadeautje aan vast, zou men het volle aankoop bedrag wel terug gekregen hebben, dan zijn Italianen schijnbaar wel goed gek toch he?
pi_177796791
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Waar deed Frankrijk zaken mee voor die snelheidstrein?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:05:13 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.

Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 18:06:32 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177796861
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ja, het wegnuanceren van geldverspilling gaat jou vast ook goed af. 110 chauffeurs in vaste dienst, zevenhonderd medewerkers op de afdeling communicatie.
Ja, en? Ik snap je punt niet helemaal, toon eens aan dat dit buiten proportie is voor de omvang van de EU?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 18:08:27 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177796918
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:02 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Juist helemaal niet. Dat probeer ik ook uit te leggen. We hadden met Bombardier zaken moeten doen. En gewoon hetzelfde bestellen. Niet met een partij wat 0,0 verstand had van treinen. En zeker niet het wiel opnieuw uitvinden.
Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.

In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:08:39 #84
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:09:44 #85
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177796961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Drugshond het volgende:
Wereldwijd vormt het Spaanse AVE het tweede langste netwerk van hogesnelheidslijnen Laten we daar eens mee beginnen. En bewezen.
Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:11:38 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:14:36 #87
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797077
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Wel fijn dat je meteen het meest verlieslatende HSL-systeem van Europa noemt. Hebben we die vast gehad.
HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:14:41 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

AnsaldoBreda was een bar slechte keuze. Maar als gevolg van de wispelturige besluitvorming in Den Haag was er op het moment van bestellen eigenlijk geen andere optie.

Bombardier heeft trouwens ook geen ervaring met het bouwen van hogesnelheidstreinen. Die bouwen locs en een heleboel voorstadskneut.
Ze bouwen wel de rijtuigen voor de ICE, maar de techniek komt van Siemens.
Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
pi_177797093
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.

Kan gewoon. :P
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:16:17 #90
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797122
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Grappig, die twee, Bombardier en AnsaldoBreda (nu Hitachi Rail Italy) gaan juist samen de nieuwe Frecciarossa-trein bouwen met een topsnelheid van 400km/u.

https://en.wikipedia.org/wiki/Frecciarossa_1000
Grappig.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:12 #91
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat geen ene flikker met de EU te maken heeft maar alles met Nederland en de manier waarop in Nederland door Nederlanders de HSL is aanbesteed en bekostigd.

In de EU zijn overigens de grootste experts op het gebied van HSL's te vinden maar niet in Italie inderdaad.

Italië heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.

https://www.interrail.eu/(...)a-velocita/le-frecce

Voor ¤19 van Milaan naar Rome :P

Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:23 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797147
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:14 schreef Drugshond het volgende:

[..]

HSL is 11 miljard in de min. En nog geen HSL. Wil je nog iets zeggen ?!
Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.

Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:17:54 #93
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797166
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:15 schreef Volkorenbrood het volgende:
Spaanse HSL is wel chill. Even langs een kuststadje op je vakantie in Madrid s avonds weer terug. Voor niet heel veel.

Kan gewoon. :P
Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
pi_177797175
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
Met extra vezels!
pi_177797203
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik was 28 euro kwijt (enkele reis). ff hoppen. Blik bier in de trein en gaan.
Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:16 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797206
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:18 schreef Volkorenbrood het volgende:
De NS wat toch lekker corrupt bezig bij die aanbestedingen , korte lijntjes met de overheid.
De overheid is tegelijkertijd de aanbesteder, de controleur en de enige aandeelhouder. Geen idee wat daar fout kan gaan.

Oh, en ze zijn ook nog eigenaar van alle infrastructuur.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:38 #97
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797215
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Italië heeft anders een prima functionerend hogesnelheidsnetwerk met materieel van eigen bodem.

Het probleem met die AnsaldoBreda order was gewoon dat de NS voor een dubbeltje op de eerste rij wou zitten.
True, + aanbesteding EU-wet.
pi_177797228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, dat dat ene lijntje wat wij hebben neergelegd en waar op de Thalys na geen hogesnelheidstreinen overheen rijden, niet kan kwalificeren als een HSL-systeem.

Je punt dat de Fyra een fiasco is geworden, is valide. Dat dat komt door Europa is het uiteraard niet, en je voorbeelden van hoe het dan wel zou moeten zijn precies verkeerd gekozen.
Komt juist gewoon door protectionisme. Moet natuurlijk wel door onze eige NS worden gedaan.
Met extra vezels!
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:23:07 #99
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797301
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Beste luxe ingericht ook. Turista is beter dan eerste klas hier.
Ik heb een keer eens Spaanse passengier uit onze zitplaatsen verwijdert. Die lag breeduit te knorren. Die was zo weg.Kaartjes en zitplaatsen had ik vooraf geregeld.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:23:26 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:19 schreef Drugshond het volgende:

[..]

True, + aanbesteding EU-wet.
Je moet inderdaad internationaal aanbesteden. Anders hadden we Werkspoor gewoon die treinen laten bouwen.

Echt, ik heb geen idee wat je nu wil zeggen.

Aan de andere kant, dat heb je zelf waarschijnlijk ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:25:29 #101
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797352
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je moet inderdaad internationaal aanbesteden. Anders hadden we Werkspoor gewoon die treinen laten bouwen.

Echt, ik heb geen idee wat je nu wil zeggen.

Aan de andere kant, dat heb je zelf waarschijnlijk ook niet.
In Drugshond’s hoofd is gewoon alles de schuld van de EU.

Ook het feit dat ie nog nooit een Poolse in z’n bed heeft weten te krijgen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:25:49 #102
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797359
Leuke van de Spaanse treinen is..... ze verkopen bier en zo. Je moet de indeling van de trein weten. Zelfs dat stukje huiswerk wist ik.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:27:22 #103
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797394
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:25 schreef remlof het volgende:

[..]

In Drugshond’s hoofd is gewoon alles de schuld van de EU.

Ook het feit dat ie nog nooit een Poolse in z’n bed heeft weten te krijgen.
Ook wrong. Die hoefde ik niet aan te besteden.
pi_177797420
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
Echt, ik heb geen idee wat je nu wil zeggen.
Ik heb een vermoeden of het klopt mag DH bevestigen, aanhouder rechter en volstrekker in 1?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:29:07 #105
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:31:51 #106
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797493
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:29 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik heb een vermoeden of het klopt mag DH bevestigen, aanhouder rechter en volstrekker in 1?
Uitgesproken mening ga niet recht praten wat krom is.
pi_177797536
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:31 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Uitgesproken mening ga niet recht praten wat krom is.
Controleert er wel iemand of iets binnen de EU?
Waar het geld heengaat b.v en of het aan dat besteed wordt waar het voor gegeven wordt?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:34:33 #108
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797560
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Controleert er wel iemand of iets binnen de EU?
Waar het geld heengaat b.v en of het aan dat besteed wordt waar het voor gegeven wordt?
Tuurlijk niet, de verpakking is belangrijker dan de inhoud.
pi_177797584
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:34 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, de verpakking is belangrijker dan de inhoud.
Ik wou dat ik het kon op mijn groene ogen het vertrouwen van anderen krijgen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:35:33 #110
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:35:54 #111
104871 remlof
Europees federalist
pi_177797594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Controleert er wel iemand of iets binnen de EU?
Waar het geld heengaat b.v en of het aan dat besteed wordt waar het voor gegeven wordt?
Uiteraard, daar is het Europees Parlement voor.
pi_177797623
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteraard, daar is het Europees Parlement voor.
Maar gaan ze ook echt in die landen kijken of, nogmaals wordt hun geloofd op hun (kleur) ogen?
En tijdens een evt bezoek krijgen ze ook die zaken te zien of een façade.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:38:59 #113
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797657
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Uiteraard, daar is het Europees Parlement voor.
Daarom is er ergens in Hongarije een treinlijn opgezet tussen 2 plaatsen zonder noemenswaardige Passeniers. (Uche)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:40:30 #114
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797743
Als dit topic hard gaat dan weet je dat de mongolenmonologen weer aan de gang zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:42:23 #116
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:43:09 #117
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797774

WOULD YOU LIKE TO BE SECRETARY OF STATE
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:45:42 #119
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177797833
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:42 schreef Monolith het volgende:
Als dit topic hard gaat dan weet je dat de mongolenmonologen weer aan de gang zijn.
Weinig veranderd in de afgelopen weken idd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:46:56 #120
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177797862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, en? Ik snap je punt niet helemaal, toon eens aan dat dit buiten proportie is voor de omvang van de EU?
Het gaat niet om de EU, het gaat om het Europees Parlement. Het is in ieder geval reden voor De Jong en Gerbrandy om hun zorgen uit te spreken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177797895
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:43 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
WOULD YOU LIKE TO BE SECRETARY OF STATE
https://trib.al/NlNikAo
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177797902
Ach als men toch geen nagel om de reet te krassen heeft kan ik mij er best iets bij voorstellen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:49:33 #123
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177797928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weinig veranderd in de afgelopen weken idd.
Trump style, Bij een kale doos valt er te praten. (Kom maar op met die note).
pi_177797963
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:49 schreef Drugshond het volgende:
(Kom maar op met die note).
Niet dat jij dadelijk sneller dat pannenset bij elkaar hebben doet!
pi_177797986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weinig veranderd in de afgelopen weken idd.
Het meest sneue is nog dat men denkt dat dat onsamenhangende geraaskal dat lijkt op wat iemand in een kroeg na een biertje of twintig uitkraamt ook maar iemand wat interesseert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177798028
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:35 schreef Drugshond het volgende:
NWS / Schimmige flitspromotie in top EU-Commissie
RM-rf kan leuke verhalen tiepen. Maar ik trek ik hem over de toonbank.
Dit dossier win je niet,.
Bedankt op het attent maken van de stukjes van RM-rf, goede user met inhoudelijk sterke coherente posts.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:53:41 #128
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177798059
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het meest sneue is nog dat men denkt dat dat onsamenhangende geraaskal dat lijkt op wat iemand in een kroeg na een biertje of twintig uitkraamt ook maar iemand wat interesseert.
Je had ook uit kunnen loggen. En deze reaktie na 5 uur neer kunnen tiepen. Did not happen.
pi_177798064
Nog iets van eigenland te melden hier of is hier geen vuil te ruimen?
pi_177798092
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bedankt op het attent maken van de stukjes van RM-rf, goede user met inhoudelijk sterke coherente posts.
Ik krijg altijd het vermoeden dat hij al vrij lang in Duitsland woont of iets dergelijks gezien zijn verwisseling van de c en k in veel woorden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177798099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je had ook uit kunnen loggen. En deze reaktie na 5 uur neer kunnen tiepen. Did not happen.
Negeer hem toch gewoon als die zich niet beheersen kan.
pi_177798169
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik krijg altijd het vermoeden dat hij al vrij lang in Duitsland woont of iets dergelijks gezien zijn verwisseling van de c en k in veel woorden.
Heb je het over Drugs of over Rm-rf :P
  dinsdag 13 maart 2018 @ 18:58:51 #133
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177798212
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:52 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Bedankt op het attent maken van de stukjes van RM-rf, goede user met inhoudelijk sterke coherente posts.
Lijkt dat er een volledige machtsovername bezig is van de Christen Democraten in het EC. Ik heb nog niet alle kaarten op tafel gelegd. Kan nog.
pi_177798332
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Heb je het over Drugs of over Rm-rf :P
Rm.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:14:39 #135
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:18:49 #136
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_177798777
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet dat jij dadelijk sneller dat pannenset bij elkaar hebben doet!
Over 25 jr, de hele dag Bingo spelen. Rock'N Rolla.
pi_177798796
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 18:53 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Je had ook uit kunnen loggen. En deze reaktie na 5 uur neer kunnen tiepen. Did not happen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:03 schreef Monolith het volgende:

[..]

Rm.
Ah want hij is niet de enige ;)
pi_177798904
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:54 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Saïda Maggé (Nieuws & Co op Radio 1) is de vervanger van Joost Karhof bij Nieuwsuur naast dat ze ook al bij het radioprogramma Karhofs plaats (deels) heeft ingenomen.
https://www.facebook.com/(...)os/1610470719028549/

Trailer!!
pi_177798999
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]


[..]

Ah want hij is niet de enige ;)
Ja, maar dat is sowieso dronkemansgelal. De verwisseling bij Rm valt me op omdat het verder gewoon goed geschreven posts zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:37:09 #140
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177799293
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar dat is sowieso dronkemansgelal. De verwisseling bij Rm valt me op omdat het verder gewoon goed geschreven posts zijn.
Het klopt ook. Hij woont ergens in de buurt van (of in) Luxemburg meen ik.
pi_177799373
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:37 schreef freako het volgende:

[..]

Het klopt ook. Hij woont ergens in de buurt van (of in) Luxemburg meen ik.
In het buitenland dus in ieder geval. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:40:33 #142
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177799378
quote:
*O*

Dumbledore. _O_
pi_177799607
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

*O*

Dumbledore. _O_
Wat vind je van de trailer?

Weet niet helemaal goed hoe ik hem moet beoordelen, kan er niet echt een verhaal in ontdekken :P
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:53:03 #144
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177799646
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:50 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat vind je van de trailer?

Weet niet helemaal goed hoe ik hem moet beoordelen, kan er niet echt een verhaal in ontdekken :P
Typische eerste trailer inderdaad, veel flitsen van clips en weinig sfeer of verhaal. Snap ik ook wel, er zullen vast nog veel scenes zijn waar de CGI nog moet worden afgemaakt.
pi_177799658
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja, maar dat is sowieso dronkemansgelal. De verwisseling bij Rm valt me op omdat het verder gewoon goed geschreven posts zijn.
Als ik het stukje van Rm-rf overigens teruglees staat het echt vol van de spelfouten (niet echt grammaticaal, maar meer slordigheden omdat het snel getikt is en niet teruggelezen). Heb ik ook wel op fok, ik ga echt niet steeds teruglezen om te zien of het ook wel grammaticaal klopt :@
pi_177799667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:53 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Typische eerste trailer inderdaad, veel flitsen van clips en weinig sfeer of verhaal. Snap ik ook wel, er zullen vast nog veel scenes zijn waar de CGI nog moet worden afgemaakt.
Ohhh zou ie nog niet afzijn. Het is idd ook nog maar een "teaser" trailer.

November komt ie uit volgens mij :P
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:55:53 #147
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177799701
Emile Roemer wordt waarnemend burgemeester in Heerlen. Eerste SP-burgemeester ooit.

https://www.volkskrant.nl(...)in-heerlen~a4580609/
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:56:24 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177799707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:55 schreef freako het volgende:
Emile Roemer wordt waarnemend burgemeester in Heerlen. Eerste SP-burgemeester ooit.

https://www.volkskrant.nl(...)in-heerlen~a4580609/
Het prachtige, bruisende Heerlen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:56:28 #149
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177799710
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:54 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ohhh zou ie nog niet afzijn. Het is idd ook nog maar een "teaser" trailer.

November komt ie uit volgens mij :P
Ik gok dat ze wel alles al gefilmd hebben (al kunnen er altijd nog wat reshoots komen als de eerste versie niet helemaal lekker loopt), maar tegenwoordig wordt er zoveel uit de computer gestampt dat dit soort films erg lang in post-production moeten.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 19:58:31 #150
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177799759
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:55 schreef freako het volgende:
Emile Roemer wordt waarnemend burgemeester in Heerlen. Eerste SP-burgemeester ooit.

https://www.volkskrant.nl(...)in-heerlen~a4580609/
Leuk voor hem, het lijkt mij ook een fijne burgervader.
pi_177799792
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik gok dat ze wel alles al gefilmd hebben (al kunnen er altijd nog wat reshoots komen als de eerste versie niet helemaal lekker loopt), maar tegenwoordig wordt er zoveel uit de computer gestampt dat dit soort films erg lang in post-production moeten.
Ach prima, laat ze er maar lekker lang over doen. Liever lang wachten dan dat ze een film in deze reeks overhaasten. Doen ze gelukkig ook niet.

Zie trouwens in de cast dat de dochter van Lenny Kravitz, de moeder (denk ik?) van bellatrix gaat spelen. Zal nog wel even moeten wennen aan Jude Law als Dumbledore.
pi_177799806
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:55 schreef freako het volgende:
Emile Roemer wordt waarnemend burgemeester in Heerlen. Eerste SP-burgemeester ooit.

https://www.volkskrant.nl(...)in-heerlen~a4580609/
Lijkt me inderdaad een prima burgemeester.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:01:08 #153
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177799819
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het prachtige, bruisende Heerlen.
Ja, het is wel een shithole country (county?). Maar leuk voor Roemer, hij lijkt me wel geschikt als burgemeester.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:03:27 #154
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177799885
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:01 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, het is wel een shithole country (county?). Maar leuk voor Roemer, hij lijkt me wel geschikt als burgemeester.
Yup, al had ik hem iets luxere gemeente toegewenst.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177799905
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:01 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, het is wel een shithole country (county?). Maar leuk voor Roemer, hij lijkt me wel geschikt als burgemeester.
Moet inderdaad wel één van de meest troosteloze gemeenten van Nederland zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:04:29 #156
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177799917
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:00 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ach prima, laat ze er maar lekker lang over doen. Liever lang wachten dan dat ze een film in deze reeks overhaasten. Doen ze gelukkig ook niet.

Zie trouwens in de cast dat de dochter van Lenny Kravitz, de moeder (denk ik?) van bellatrix gaat spelen. Zal nog wel even moeten wennen aan Jude Law als Dumbledore.
Vorige film zat er al een foto van Zoë Kravitz in de film. Ze speelt trouwens niet de moeder van Bellatrix aangezien die met een Lestrange getrouwd is, zelf is ze immers een Black. Mogelijk speelt Kravitz een (oud)tante van Rudolphus Lestrange?
pi_177799919
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup, al had ik hem iets luxere gemeente toegewenst.
Hmmm, volgens mij kan je het veel slechter treffen dan Heerlen
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:06:26 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177799966
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hmmm, volgens mij kan je het veel slechter treffen dan Heerlen
Almere wellicht.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177799968
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Vorige film zat er al een foto van Zoë Kravitz in de film. Ze speelt trouwens niet de moeder van Bellatrix aangezien die met een Lestrange getrouwd is, zelf is ze immers een Black. Mogelijk speelt Kravitz een (oud)tante van Rudolphus Lestrange?
quote:
Leta may or may not be related to Bellatrix Lestrange. But despite Bellatrix being a Lestrange by marriage (her husband Rodolphus and her brother-in-law Rabastan may or may not be Leta's descendants for that matter), Sirius Black has previously mentioned that "the pure-blood families are all interrelated", meaning there is a possibility of at least a Black-Lestrange (and/or vice versa) union/s at any time including the distant past. As the Black family tree provided by Rowling for the production team of Harry Potter and the Order of the Phoenix (film) only shows the most recent 8 generations of descent, it is in contrast with Harry's description of the Black Family Tapestry as "sprawling" and "dating back [...] to the Middle Ages".
Stond op de wiki :P
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:11:11 #160
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177800062
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:06 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Stond op de wiki :P
Ik denk liever niet te veel na over JKRs wereld, er klopt regelmatig geen hout van. Volgens mij heeft ze nog niet eens helder hoe groot die gemeenschap nu eigenlijk is. :P Geen idee dus hoe regelmatig dat volk trouwt met een achterneef of achternicht. Bellatrix haar moeder is in ieder geval een Rosier (Druella Rosier-Black o.i.d.?).

De casting van Kravitz bewijst trouwens wel dat de Lestranges (of in ieder geval een tak van die familie) zwarte mensen zijn. Op zich wel boeiend voor mensen die het interessant vinden om te kijken hoe de magische gemeenschap omgaat met mensen met een andere huidskleur.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:24:11 #161
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177800381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:55 schreef freako het volgende:
Emile Roemer wordt waarnemend burgemeester in Heerlen. Eerste SP-burgemeester ooit.

https://www.volkskrant.nl(...)in-heerlen~a4580609/
Grappig ik had het daar vanmorgen in dit topic nog over.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177800413
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik denk liever niet te veel na over JKRs wereld, er klopt regelmatig geen hout van. Volgens mij heeft ze nog niet eens helder hoe groot die gemeenschap nu eigenlijk is. :P Geen idee dus hoe regelmatig dat volk trouwt met een achterneef of achternicht. Bellatrix haar moeder is in ieder geval een Rosier (Druella Rosier-Black o.i.d.?).

De casting van Kravitz bewijst trouwens wel dat de Lestranges (of in ieder geval een tak van die familie) zwarte mensen zijn. Op zich wel boeiend voor mensen die het interessant vinden om te kijken hoe de magische gemeenschap omgaat met mensen met een andere huidskleur.
Heb volgens mij nog nooit iets gehoord over huidskleur in HP, slechts over iemands "bloed". Volgens mij is die Zabini ook als donker omschreven en zat zijn familie ook aan de slechte kant.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:57:55 #163
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177801478
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:25 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Heb volgens mij nog nooit iets gehoord over huidskleur in HP, slechts over iemands "bloed". Volgens mij is die Zabini ook als donker omschreven en zat zijn familie ook aan de slechte kant.
Het is inderdaad vrij onduidelijk. Maar als het vrij normaal is dat de oudste dochter van een conservatief, rijk en machtig geslacht trouwt met een donkere man, dan kunnen we wel concluderen dat racisme op basis van huidskleur minder zwaar weegt dan in 'onze wereld'. Dat scheelt weer. :P
pi_177801847
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

BIJ1 snapt dat ze ook wat herrie moeten schoppen om relevant te worden en zetels te krijgen. Zo laag bij de grond.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 21:20:31 #165
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177802143
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:09 schreef skysherrif het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

BIJ1 snapt dat ze ook wat herrie moeten schoppen om relevant te worden en zetels te krijgen. Zo laag bij de grond.
Deze mediacultuur haalt inderdaad niet het beste naar boven in veel politici en partijen. :{
pi_177803421
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:09 schreef skysherrif het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter

BIJ1 snapt dat ze ook wat herrie moeten schoppen om relevant te worden en zetels te krijgen. Zo laag bij de grond.
Hmja, onhandig. Dat had veel stijlvoller gekund.

Anderzijds is een openlijk racistische partij versus een extreem antiracistische partij natuurlijk ook wel een recept voor een bommetje.
pi_177803500
O, kut. Ik noemde FvD racistisch. Krijg ik nu weer een ban? Zo ja: tot over een tijdje maar weer! Was best wel weer even leuk.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:00:46 #168
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177803696
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:54 schreef Jigzoz het volgende:
O, kut. Ik noemde FvD racistisch. Krijg ik nu weer een ban? Zo ja: tot over een tijdje maar weer! Was best wel weer even leuk.
Oh, maar het FvD is ook racistisch. Met die mening is verder niet zoveel mis. Dat is gewoon een feit.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:01:21 #169
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177803719
Straks weer lekker Rijdende Rechter kijken. _O_
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177804437
Roemer burgemeester _O_

van Heerlen
pi_177806176
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:18 schreef bamibij het volgende:
Roemer burgemeester _O_

van Heerlen
Is Heerlen nog te redden dan?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 23:52:16 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_177807210
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oh, maar het FvD is ook racistisch. Met die mening is verder niet zoveel mis. Dat is gewoon een feit.
Gelukkig.

Ik vind ze ook behoorlijk fascistisch. En nee, dat vind ik niet van alles en iedereen.
pi_177807510
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:01 schreef Euribob het volgende:
Straks weer lekker Rijdende Rechter kijken. _O_
Hoe heb je bij sociologie het volgehouden om op elk onderwerp constant de 'VIER PERSPECTIEVEN" te betrekken.

Word er gek van :P
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:22:27 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807592
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Gelukkig.

Ik vind ze ook behoorlijk fascistisch. En nee, dat vind ik niet van alles en iedereen.
Verschil is dat het nogal storend is om dat constant in het FvD-topic te doen. Alsof je in het wiskunde-topic steeds binnen komt vallen met “1+1=2! 1+1=2!” als er weer een paar nono’s zonder enige kennis van zaken over wiskunde beginnen te converseren.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:25:13 #175
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807610
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:14 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hoe heb je bij sociologie het volgehouden om op elk onderwerp constant de 'VIER PERSPECTIEVEN" te betrekken.

Word er gek van :P
Bij Inleiding Sociologie willen ze je aanleren om vanuit verschillende perspectieven te denken. Uiteindelijk kies je voor jezelf gewoon een perspectief uit dat bij je past en ga je daarin verder. Zolang je maar snapt dat er andersdenkenden zijn en kunt analyseren hoe die naar dezelfde problematiek kijken maar tot een andere conclusie komen is het allemaal prima.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:25:55 #176
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807616
Lekker het marxisme mogen doorgronden. Heerlijk.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177807682
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:25 schreef Euribob het volgende:

[..]

Bij Inleiding Sociologie willen ze je aanleren om vanuit verschillende perspectieven te denken. Uiteindelijk kies je voor jezelf gewoon een perspectief uit dat bij je past en ga je daarin verder. Zolang je maar snapt dat er andersdenkenden zijn en kunt analyseren hoe die naar dezelfde problematiek kijken maar tot een andere conclusie komen is het allemaal prima.
Oh dat klinkt wel beter ja.

Welk perspectief heb jij gekozen als ik mag vragen?
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:44:13 #178
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807722
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Oh dat klinkt wel beter ja.

Welk perspectief heb jij gekozen als ik mag vragen?
Eerlijk gezegd nog nauwelijks een goed idee (vermoed ik). Structureel-functionalisme spreekt me op dit moment wel het meeste aan, maar conflicttheorie vind ik evengoed interessant.

[ Bericht 4% gewijzigd door Euribob op 14-03-2018 00:49:25 ]
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177807776
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:44 schreef Euribob het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd nog nauwelijks een goed idee (vermoed ik). Structureel-functionalisme spreekt me op dit moment wel het meeste aan, maar conflicttheorie vind ik evengoed interessant.
Ah, ja toch een beetje de kanten waar ik op het eerste oog wat minder mee zou hebben, maar inderdaad nog nauwelijks een idee gevormd .
  woensdag 14 maart 2018 @ 00:58:16 #180
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807788
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:55 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ah, ja toch een beetje de kanten waar ik op het eerste oog wat minder mee zou hebben, maar inderdaad nog nauwelijks een idee gevormd .
Jij gaat voor het symbolisch-interactionisme?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177807813
quote:
11s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Jij gaat voor het symbolisch-interactionisme?
Oeh, was even in de war omdat we dit blok 4 nieuwe perspectieven hebben, namelijk op beleid (Politiek, Rationeel, Institutioneel en Cultureel).

Nee Functionalisme is het wel het meest interessant
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:07:49 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_177807833
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 00:22 schreef Euribob het volgende:

[..]

Verschil is dat het nogal storend is om dat constant in het FvD-topic te doen. Alsof je in het wiskunde-topic steeds binnen komt vallen met “1+1=2! 1+1=2!” als er weer een paar nono’s zonder enige kennis van zaken over wiskunde beginnen te converseren.
Alsof ik dat doe.
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:08:18 #183
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807835
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Alsof ik dat doe.
Ja.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:09:10 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_177807841
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:08 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja.
Oh?
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:11:29 #185
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807852
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Oh?
Kom op Rems.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:19:07 #186
104871 remlof
Europees federalist
pi_177807879
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:11 schreef Euribob het volgende:

[..]

Kom op Rems.
Quote hier even de desbetreffende posts van mij in dat topic van de laatste maand dan.

Of in ieder geval drie, aangezien ik het daar constant doe.
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:22:50 #187
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807891
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Quote hier even de desbetreffende posts van mij in dat topic van de laatste maand dan.

Of in ieder geval drie, aangezien ik het daar constant doe.
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2018 18:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Eigenlijk precies wat het FvD nu doet, dus heel verrassend is het inderdaad niet. Het FvD is in wezen gewoon de NSB 2.0, een rascistische landverradersclub.
Was de laatste. Maar ik heb geen zin om het FvD-topic verder door te spitten voor m'n gelijk, je zult me op m'n woord moeten geloven.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:22:50 #188
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:25:20 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_177807900
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:22 schreef Euribob het volgende:

[..]


[..]

Was de laatste. Maar ik heb geen zin om het FvD-topic verder door te spitten voor m'n gelijk, je zult me op m'n woord moeten geloven.
Ik noem ze daar niet eens fascistisch maar een rascistische landverradersclub. Wat ze ook zijn.
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:27:07 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_177807904
quote:
6s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Liar
Dag doorgesnoven landverrader.

Weltrusten aan de rest.
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:34:27 #191
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177807924
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik noem ze daar niet eens fascistisch maar een rascistische landverradersclub. Wat ze ook zijn.
NSB lijkt me ook wel redelijk fascistisch. Maar goed, is in principe gewoon hetzelfde.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177808105
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 17:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Heeft ook wel met je 'discussiestijl' te maken.
In dat topic kan je geen normale discussie voeren. Het gaat ook veel te snel om alles bij te kunnen houden. Je bent op een bepaald moment met 20 verschillende mensen tegelijk in gesprek, als ik iets kritisch zeg over Trump dan vraagt niemand om enige onderbouwing, als ik zeg dat ik het met iets eens ben dan is niks Goed genoeg.
pi_177808748
Rip Hawking.
  woensdag 14 maart 2018 @ 06:03:18 #194
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177809412
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 05:05 schreef skysherrif het volgende:
Rip Hawking.
Ach. 😞

Heb alleen zijn bekendste werk gelezen. Zijn gastrollen in Big Bang Theory waren altijd wel grappig.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177809600
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 06:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Ach. 😞

Heb alleen zijn bekendste werk gelezen. Zijn gastrollen in Big Bang Theory waren altijd wel grappig.
De film over hem was wel erg sterk.
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:34:25 #196
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177810264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 07:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

De film over hem was wel erg sterk.
Het is ook een absoluut geweldig levensverhaal.

Er zijn relatief weinig wetenschappers van wereldfaam, waarmee ik bedoel dat de meeste mensen de naam kennen en iets weten over het veld waar deze zich mee bezighoudt. Hawking is zonder meer een 'first ballot Hall of Famer' om maar eens een honkbalterm te gebruiken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177810354
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:34 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Het is ook een absoluut geweldig levensverhaal.

Er zijn relatief weinig wetenschappers van wereldfaam, waarmee ik bedoel dat de meeste mensen de naam kennen en iets weten over het veld waar deze zich mee bezighoudt. Hawking is zonder meer een 'first ballot Hall of Famer' om maar eens een honkbalterm te gebruiken.
Icoon voor veel verschillende onderzoeksvelden maar hij bemoeide zich wel te veel met filosofische vraagstukken waar hij eigenlijk niet al te veel weet van had. Zijn stellinginname in het religieuze debat bijvoorbeeld was niet altijd even sterk om het zacht uit te drukken. Maar dat maakt hem ook weer interessant om te volgen zeg maar.
pi_177810417
Op je 20ste ALS krijgen, maar toch op zo’n respectabele leeftijd overlijden. Best bijzonder.

Maar zoals hij ook zei , hij heeft geluk gehad.
Met extra vezels!
pi_177810421
Wie gaat ons nu waarschuwen voor aliens en AI ?
Met extra vezels!
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:46:02 #200
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177810425
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Icoon voor veel verschillende onderzoeksvelden maar hij bemoeide zich wel te veel met filosofische vraagstukken waar hij eigenlijk niet al te veel weet van had. Zijn stellinginname in het religieuze debat bijvoorbeeld was niet altijd even sterk om het zacht uit te drukken. Maar dat maakt hem ook weer interessant om te volgen zeg maar.
Om vervolgens te verklaren dat filosofie dood is. :P
pi_177810453
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:46 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Om vervolgens te verklaren dat filosofie dood is. :P
Beetje jammer dus om dat soort dingen te zeggen dat vind ik wel een beetje een aderlating in zijn gehele oeuvre want ik denk niet dat Einstein, ik noem maar iemand, dat gezegd zou hebben.
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:25:34 #202
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177810894
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Beetje jammer dus om dat soort dingen te zeggen dat vind ik wel een beetje een aderlating in zijn gehele oeuvre want ik denk niet dat Einstein, ik noem maar iemand, dat gezegd zou hebben.
Einstein zei ooit dat dat hij Spinoza's visie op God deelde. Dat lijkt inderdaad te wijzen op wat kennis van de filosofie.

Maar tegenwoordig zijn veel bekende wetenschappers niet erg positief over de filosofie. Vaak laten ze meteen ook zien dat ze de ballen weten van het vakgebied. Altijd een beetje een tegenvaller.
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:45:21 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177811140
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Icoon voor veel verschillende onderzoeksvelden maar hij bemoeide zich wel te veel met filosofische vraagstukken waar hij eigenlijk niet al te veel weet van had. Zijn stellinginname in het religieuze debat bijvoorbeeld was niet altijd even sterk om het zacht uit te drukken. Maar dat maakt hem ook weer interessant om te volgen zeg maar.
Moet je tegenwoordig een graad in de filosofie hebben om stelling te kunnen nemen in een debat over religie? Opmerkelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:47:36 #204
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177811165
quote:
11s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Moet je tegenwoordig een graad in de filosofie hebben om stelling te kunnen nemen in een debat over religie? Opmerkelijk.
Vermoedelijk alleen als je het bestaan van goden ontkent.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:41:57 #205
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177811955
Nog zeven dagen tot de verkiezingen. Zin an.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:46:36 #206
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177812019
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:41 schreef Ryon het volgende:
Nog zeven dagen tot de verkiezingen. Zin an.
De grootste verkiezingsdag ooit voor lokale partijen, zo lijkt het. Zo'n beetje één op de drie kiezers gaat lokaal stemmen.

Dit zijn nu de grootste lokale partijen in zetelaantallen.

Wakker Emmen, 15 zetels
Beter voor Dordt, 14 zetels
Leefbaar Rotterdam, 14 zetels
ONS (Nissewaard), 13 zetels
Leefbaar Capelle, 12 zetels

quote:
René van der Weide is lijsttrekker van Wakker Emmen, de grootste lokale partij van het land. Hij denkt vooral dat de 'praktische aanpak' van lokale partijen aanspreekt. "Een oplossing hoeft niet links of rechts te zijn, het probleem moet gewoon verholpen worden. En we willen dat in samenspraak doen: we hebben oren en ogen in alle wijken en dorpen hier. "
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ische-piloot-gestemd
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:53:58 #207
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:46 schreef Dwersdriever het volgende:
De grootste verkiezingsdag ooit voor lokale partijen, zo lijkt het. Zo'n beetje één op de drie kiezers gaat lokaal stemmen.

Dat is vanzelfsprekend. Als is het maar omdat populaire landelijke partijen als FVD, PVV, SP en PvdD maar in een zeer beperkt aantal gemeenten mee doen.

Als alleen al de PVV in elke gemeente had meegedaan was het percentage lokale partijen drastisch naar beneden gegaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:03:20 #208
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177812319
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is vanzelfsprekend. Als is het maar omdat populaire landelijke partijen als FVD, PVV, SP en PvdD maar in een zeer beperkt aantal gemeenten mee doen.

Als alleen al de PVV in elke gemeente had meegedaan was het percentage lokale partijen drastisch naar beneden gegaan.
Juist het feit dat de PVV in meer gemeenten mee gaat doen wordt inderdaad als een rem op de groei gezien. Maar het lokaal-percentage ligt toch waarschijnljk weer hoger dan vier jaar geleden en dat is een interessante trend. Las gisteren in AD nog een aardig verhaal over Loppersum Vooruit, dat enorme winst kan gaan boeken door de afkeer van de landelijke partijen in het wingewest.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:06:12 #209
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812382
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef Dwersdriever het volgende:
Juist het feit dat de PVV in meer gemeenten mee gaat doen wordt inderdaad als een rem op de groei gezien. Maar het lokaal-percentage ligt toch waarschijnljk weer hoger dan vier jaar geleden en dat is een interessante trend.
Wat is concreet de trend?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:06:55 #210
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812392
Loppersum lijkt mij trouwens niet heel representatief voor Nederland..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177812449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Juist het feit dat de PVV in meer gemeenten mee gaat doen wordt inderdaad als een rem op de groei gezien. Maar het lokaal-percentage ligt toch waarschijnljk weer hoger dan vier jaar geleden en dat is een interessante trend. Las gisteren in AD nog een aardig verhaal over Loppersum Vooruit, dat enorme winst kan gaan boeken door de afkeer van de landelijke partijen in het wingewest.
Loppersum Vooruit klinkt als een voetbalclub met een slecht onderhouden knollenveldje waar op zondag een stel boerenkinkels een balletje trappen om daarna in de kantine pislauw bier gaan drinken en slappe frikandellen gaan eten.
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:11:12 #212
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812472
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Loppersum Vooruit klinkt als een voetbalclub met een slecht onderhouden knollenveldje waar op zondag een stel boerenkinkels een balletje trappen om daarna in de kantine pislauw bier gaan drinken en slappe frikandellen gaan eten.
Ik denk dat het voetbalteam en de politieke partij uit dezelfde mensen bestaat.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:14:17 #213
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177812532
Hier in Groningen hebben we maar drie lokale partijen en die hebben maar 5 van de 39 zetels. Best opvallend eigenlijk.
pi_177812662
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Hier in Groningen hebben we maar drie lokale partijen en die hebben maar 5 van de 39 zetels. Best opvallend eigenlijk.
Misschien iets met studenten te maken? Die zijn niet heel erg gebonden aan de stad en zullen daarom niet zo snel lokaal stemmen?
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:21:59 #215
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812671
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien iets met studenten te maken? Die zijn niet heel erg gebonden aan de stad en zullen daarom niet zo snel lokaal stemmen?
Dat denk ik ook. Studentenpartijen als D66 en GroenLinks profiteren daarvan. Groningen heeft ook een eigen studentenpartij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:22:48 #216
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177812689
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:21 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Misschien iets met studenten te maken? Die zijn niet heel erg gebonden aan de stad en zullen daarom niet zo snel lokaal stemmen?
Dat zou kunnen, al is één van die lokale partijen wel weer een studentenpartij.
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:24:00 #217
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177812713
quote:
5s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat is concreet de trend?
De trend is, ik zeg het even uit mijn hoofd, van 24 procent in 2010, naar 28 procent in 2014 en boven de 30 procent (volgens De Hond) in 2018. Ik zou na moeten kijken hoe die percentages in de jaren negentig en eerder waren, maar vermoedelijk een stuk lager. In de gemeentes die ik vroeger coverde waren lokale partijen toen in ieder geval marginale spelers.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:25:46 #218
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812740
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De trend is, ik zeg het even uit mijn hoofd, van 24 procent in 2010, naar 28 procent in 2014 en boven de 30 procent (volgens De Hond) in 2018.
Ja en in hoeverre wijkt dat af van de verschuiving in de landelijke politiek?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:38:50 #219
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177812997
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:24 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik zou na moeten kijken hoe die percentages in de jaren negentig en eerder waren, maar vermoedelijk een stuk lager. In de gemeentes die ik vroeger coverde waren lokale partijen toen in ieder geval marginale spelers.
Dat is ook vanzelfsprekend ;) De verkiezingen van 1994 (inmiddels al 24 jaar geleden) vormden het omslagpunt. Dat heeft o.a te maken met de ontzuiling, het einde van de ideologieën en de decentralisaties die toen speelden.

Het landelijke politieke landschap is in 30 jaar tijd flink veranderd. Landelijke partijen hebben geen direct belang meer bij het oprichten van lokale afdelingen. Nieuwe landelijke partijen als de PVV en het FVD zullen ook maar in een beperkt aantal gemeenten mee doen. Een partij als de SP die sinds de jaren 90 gegroeid is, beperkt haar deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen ook. Daar zit een goede reden achter: het levert helemaal niets op.

De lage interesse in gemeentepolitiek (rond de 40%) en de lage opkomst (rond de 50%) zorgen ervoor dat lokale partijen in het gat kunnen springen dat de landelijke partijen achterlaten. Met relatief weinig concurrentie en stemmen kunnen mensen al een raadszetel bemachtigen. De trend is dan ook niet dat de kiezer meer behoefte heeft aan lokale partijen (wat gesuggereerd wordt) maar dat de belangstelling voor de lokale politiek tanend is. De verschuiving die landelijk plaatsvindt (van de verzuilde partijen naar "nieuwe politiek") druppelt niet door naar lokaal niveau.

De positie van de gemeenteraad wordt op dit moment ook hardop ter discussie gesteld. En wat wij lokaal zien gebeuren draagt daar aan bij.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:39:20 #220
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177813003
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:25 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja en in hoeverre wijkt dat af van de verschuiving in de landelijke politiek?
Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen waren de huidige kabinetspartijen samen goed voor bijna 43 procent van de stemmen en waren lokale partijen gezamenlijk al bijna twee keer zo groot als de grootste landelijke partij.

Een verdere groei van lokaal, ondanks de deelname van onder meer de PVV in veel meer gemeenten, vind ik interessant en iets om in de gaten te houden. Vooral de snelheid van de ontwikkeling.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177813196
In mijn woonplaats - objectief gezien een van de mooiste steden in Nederland - hoeven lokale partijen op weinig steun te rekenen. Komt ook doordat deze worden gevormd door sympathieke gekkies. Geen onaardige lui, maar tegelijkertijd nauwelijks serieus te nemen.

De nieuwste lokale partij wordt zelfs geleid door een veroordeelde drugsdealer. Wordt vast ook een groot succes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:52:12 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177813284
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn woonplaats - objectief gezien een van de mooiste steden in Nederland - hoeven lokale partijen op weinig steun te rekenen. Komt ook doordat deze worden gevormd door sympathieke gekkies. Geen onaardige lui, maar tegelijkertijd nauwelijks serieus te nemen.

De nieuwste lokale partij wordt zelfs geleid door een veroordeelde drugsdealer. Wordt vast ook een groot succes.
Dat probleem hebben wij in Amsterdam (net als in veel andere gemeenten) ook:

https://www.parool.nl/ams(...)-zijn-hand~a4579835/

Hans Bremer is een oplichter die al jarenlang met allerlei lokale partijen mee doet aan de verkiezingen alleen om de vergoeding op te strijken. Denk dan aan partijen als "PVVA", suggererende dat het staat voor PVV Amsterdam.

Toch komt hij steeds in de besturen. Waarom? Lage opkomst & nauwelijks interesse in gemeentepolitiek. Mensen stemmen niet en degene die wel stemmen interesseert het niet. Zelfs als een zwendelarij of een volslagen idioot aan het roer van de partij staat kan hij nog voldoende stemmen krijgen om een zetel te bemachtigen.

"interessante ontwikkeling"
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177813321
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
In mijn woonplaats - objectief gezien een van de mooiste steden in Nederland - hoeven lokale partijen op weinig steun te rekenen. Komt ook doordat deze worden gevormd door sympathieke gekkies. Geen onaardige lui, maar tegelijkertijd nauwelijks serieus te nemen.

De nieuwste lokale partij wordt zelfs geleid door een veroordeelde drugsdealer. Wordt vast ook een groot succes.
Hier is het ook al zo'n feest met de Bredase Stadspartij. Er zijn tot nu toe al 7 mensen opgestapt die zich kandidaat hadden gesteld. :')

Lachen:
Intimidatie, schulden, een horecaverbod: politiek bezorgd over lijsttrekker Bredase Stadspartij
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:56:39 #224
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177813395
quote:
2s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Hier is het ook al zo'n feest met de Bredase Stadspartij. Er zijn tot nu toe al 7 mensen opgestapt die zich kandidaat hadden gesteld. :')

Lachen:
Intimidatie, schulden, een horecaverbod: politiek bezorgd over lijsttrekker Bredase Stadspartij
Nice.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:57:38 #225
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177813414
"Uiteraard hebben we Paul de Jong dit verhaal meerdere malen voorgelegd. Telefonisch en per mail is hem gevraagd hoe de zaken volgens hem in elkaar steken. Zijn volledige reactie is; “Ik bestrijd de onrechtmatige aantijgingen en werk niet mee aan het demoniseren van mijn persoon en onze partij door Omroep Brabant”."

In de leer gegaan bij de heer T. Baudet.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177814475
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 01:19 schreef remlof het volgende:
Quote hier even de desbetreffende posts van mij in dat topic van de laatste maand dan.
Ben jij al een hele maand terug, man wat gaat die tijd snel.
pi_177816334
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Icoon voor veel verschillende onderzoeksvelden maar hij bemoeide zich wel te veel met filosofische vraagstukken waar hij eigenlijk niet al te veel weet van had. Zijn stellinginname in het religieuze debat bijvoorbeeld was niet altijd even sterk om het zacht uit te drukken. Maar dat maakt hem ook weer interessant om te volgen zeg maar.
Religie heeft dan ook weinig met filosofie van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177816511
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Beetje jammer dus om dat soort dingen te zeggen dat vind ik wel een beetje een aderlating in zijn gehele oeuvre want ik denk niet dat Einstein, ik noem maar iemand, dat gezegd zou hebben.
Het is natuurlijk niet zijn vakgebied maar een persoonlijke mening. Ik zou dat niet echt tot zijn oevre rekenen, in tegenstelling tot de gigantische invloed die hij in de kosmologie heeft gehad. Wel is die brutaliteit en stelligheid altijd een kenmerk van zijn karakter geweest, wat wellicht niet helemaal in het plaatje van de genuanceerde wetenschapper paste.

In elk geval was hij een genie van het soort dat maar zelden op aarde rondloopt (of -rijdt).
pi_177816595
En ook Einstein en Newton hadden op sommige vlakken bizarre overtuigingen. Errare humanum est.
pi_177817255
https://www.nu.nl/buitenl(...)ftiging-skripal.html

Dat had ik niet gedacht, met zo'n nitwit als Johnson op BuZa in het VK. De Poetin-webcare op Fok zal het weer druk krijgen met het ophemelen van de Gevreesde Leider om de reputatieschade ongedaan te maken.
pi_177817308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:44 schreef Mystikvm het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)ftiging-skripal.html

Dat had ik niet gedacht, met zo'n nitwit als Johnson op BuZa in het VK. De Poetin-webcare op Fok zal het weer druk krijgen met het ophemelen van de Gevreesde Leider om de reputatieschade ongedaan te maken.
Ik zie nog niks op de FP.

WAAROM NEGEERT FOK DIT BELANGRIJKE NIEUWS?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177818318
Waarom is Kees Verhoeven bezig om zichzelf elke dag te overtreffen met een nog slechtere tweet.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:07:20 #233
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177818770
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:47 schreef skysherrif het volgende:
Waarom is Kees Verhoeven bezig om zichzelf elke dag te overtreffen met een nog slechtere tweet.
Deze?

KeesVee twitterde op woensdag 14-03-2018 om 14:58:35 Pardon?Bij Oekraine referendum werd NEE-stem politiek vertaald in aanvullende waarborgen (geen EU-lid etc). Dat leidde tot grote teleurstelling.Nu zeggen NEE-stemmers: “we willen aanvullende waarborgen”... Stem dus JA. Dan krijgen we moderne #wiv + strenge evaluatie. https://t.co/FF7qZBXPEh reageer retweet
pi_177818817
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Deze?

KeesVee twitterde op woensdag 14-03-2018 om 14:58:35 Pardon?Bij Oekraine referendum werd NEE-stem politiek vertaald in aanvullende waarborgen (geen EU-lid etc). Dat leidde tot grote teleurstelling.Nu zeggen NEE-stemmers: “we willen aanvullende waarborgen”... Stem dus JA. Dan krijgen we moderne #wiv + strenge evaluatie. https://t.co/FF7qZBXPEh reageer retweet
Onder andere, hij blijft maar discussie voeren over de sleepwet, terwijl deze al een lichte voorkeur heeft in de peilingen, maar zijn eigen partij er extreem verdeeld over is en zelfs nipt tegen...

Ik zou dus gewoon mijn mond houden en niet constant een onderwerp in de aandacht brengen waar je eigen partij in de clinch over ligt.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:10:21 #235
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177818841
quote:
7s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:09 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Onder andere, hij blijft maar discussie voeren over de sleepwet, terwijl deze al een lichte voorkeur heeft in de peilingen, maar zijn eigen partij er extreem verdeeld over is en zelfs nipt tegen...

Ik zou dus gewoon mijn mond houden en niet constant een onderwerp in de aandacht brengen waar je eigen partij in de clinch over ligt.
Er zal wel logica van een PR-persoontje achter zitten.

Maar ik zou inderdaad ook mijn waffel houden, zeker omdat de andere partijen uit de coalitie dat ook doen.
pi_177818865
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Deze?

KeesVee twitterde op woensdag 14-03-2018 om 14:58:35 Pardon?Bij Oekraine referendum werd NEE-stem politiek vertaald in aanvullende waarborgen (geen EU-lid etc). Dat leidde tot grote teleurstelling.Nu zeggen NEE-stemmers: “we willen aanvullende waarborgen”... Stem dus JA. Dan krijgen we moderne #wiv + strenge evaluatie. https://t.co/FF7qZBXPEh reageer retweet
Hoe is dit ooit logisch.
Met extra vezels!
pi_177818988
Stemmetjes werven denk naar.

En als men mij niet gelooft maak ik iemand wel iets anders wijs.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 16:18:07 ]
pi_177819053
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:11 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Hoe is dit ooit logisch.
Niet.

Als je nee stemt, stem je tegen de WIV 2017. Daarmee blijft dus effectief de WIV 2002 van kracht maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat een stem tegen de WIV 2017, een stem vóór de WIV 2002 is.

Als je ja stemt, stem je voor de WIV 2017 in de huidige vorm. Punt.

Idealiter zou je natuurlijk stemmen op "Ja, er moet een nieuwe WIV komen omdat de WIV 2002 op enkele essentiële punten verouderd is wat maakt dat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten hun werk niet meer effectief kunnen uitvoeren in een sterk veranderde en gedigitaliseerde maatschappij, maar deze nieuwe bevoegdheden moeten wel afdoende worden ingekleed met juridische beschermingen en de mogelijheid op toetsing" maar dat staat een referendum niet toe. Des te meer reden waarom het gewoon niet werkt, zo'n raadgevend gedrocht.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:24:49 #239
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819115
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:03 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Juist het feit dat de PVV in meer gemeenten mee gaat doen wordt inderdaad als een rem op de groei gezien. Maar het lokaal-percentage ligt toch waarschijnljk weer hoger dan vier jaar geleden en dat is een interessante trend. Las gisteren in AD nog een aardig verhaal over Loppersum Vooruit, dat enorme winst kan gaan boeken door de afkeer van de landelijke partijen in het wingewest.
Oh, dat is wel waarschijnlijk. Maar het is wel van korte duur, Loppersum gaat zeer waarschijnlijk fuseren met Delfzijl en Appingedam per 1-1-2020. En dat vindt Loppersum Vooruit wel OK.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:26:48 #240
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819143
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat probleem hebben wij in Amsterdam (net als in veel andere gemeenten) ook:

https://www.parool.nl/ams(...)-zijn-hand~a4579835/

Hans Bremer is een oplichter die al jarenlang met allerlei lokale partijen mee doet aan de verkiezingen alleen om de vergoeding op te strijken. Denk dan aan partijen als "PVVA", suggererende dat het staat voor PVV Amsterdam.

Toch komt hij steeds in de besturen. Waarom? Lage opkomst & nauwelijks interesse in gemeentepolitiek. Mensen stemmen niet en degene die wel stemmen interesseert het niet. Zelfs als een zwendelarij of een volslagen idioot aan het roer van de partij staat kan hij nog voldoende stemmen krijgen om een zetel te bemachtigen.

"interessante ontwikkeling"
Oh ja, die kerel van de "Socialistische Waterschapsvereniging". :').
pi_177819146
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:24 schreef freako het volgende:

[..]

Loppersum gaat zeer waarschijnlijk fuseren met Delfzijl en Appingedam per 1-1-2020. En dat vindt Loppersum Vooruit wel OK.
Een EU unie binnen de unie?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2018 16:27:11 ]
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:31:41 #242
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:38 schreef Ryon het volgende:

De verschuiving die landelijk plaatsvindt (van de verzuilde partijen naar "nieuwe politiek") druppelt niet door naar lokaal niveau.
Die landelijke verschuiving naar 'nieuwe politiek', hoe is dat anders dan de opkomst van lokale partijen? In gemeenten zie je geregeld gebeuren dat nieuwe lokale partijen uit het niets de grootste of de tweede partij worden. Gaat het dan om het meestal nogal vage partijprogramma van de lokalo's?
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:33:35 #243
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819265
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 11:24 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

De trend is, ik zeg het even uit mijn hoofd, van 24 procent in 2010, naar 28 procent in 2014 en boven de 30 procent (volgens De Hond) in 2018. Ik zou na moeten kijken hoe die percentages in de jaren negentig en eerder waren, maar vermoedelijk een stuk lager. In de gemeentes die ik vroeger coverde waren lokale partijen toen in ieder geval marginale spelers.
Als die gemeentes boven de grote rivieren lagen en >5000 inwoners hadden, is dat inderdaad zeer waarschijnlijk.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:41:14 #244
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177819401
Gelukkig is De Speldwijzer er weer dit jaar.

Vrijzinnig Antiquarisch Kantelpunt

Uw standpunten komen voor 100% overeen met die van het Vrijzinnig Antiquarisch Kantelpunt. U zult dit wel zelf moeten oprichten.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:46:34 #245
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819496
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Gelukkig is De Speldwijzer er weer dit jaar.

Vrijzinnig Antiquarisch Kantelpunt

Uw standpunten komen voor 100% overeen met die van het Vrijzinnig Antiquarisch Kantelpunt. U zult dit wel zelf moeten oprichten.
De naam vind ik nu al goed, zonder dat ik de standpunten ken.
pi_177819517
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Gelukkig is De Speldwijzer er weer dit jaar.

Vrijzinnig Antiquarisch Kantelpunt

Uw standpunten komen voor 100% overeen met die van het Vrijzinnig Antiquarisch Kantelpunt. U zult dit wel zelf moeten oprichten.
Was leuk weer ja.

En: O+
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:48:16 #247
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was leuk weer ja.

En: O+
_O_ Spinvis _O_
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:51:34 #248
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819580
quote:
UITSLAG

Gemeente Ommen

Jouw mening komt het best tot zijn recht in de gemeente Ommen. Verhuis daarom nog voor 21 maart naar Ommen of een van de omringende dorpen, zoals Ommerschans, Beerze of Dalmsholte. Breng daar je stem uit.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:53:06 #249
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177819604
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:31 schreef freako het volgende:

[..]

Die landelijke verschuiving naar 'nieuwe politiek', hoe is dat anders dan de opkomst van lokale partijen? In gemeenten zie je geregeld gebeuren dat nieuwe lokale partijen uit het niets de grootste of de tweede partij worden. Gaat het dan om het meestal nogal vage partijprogramma van de lokalo's?
Ja, ik verwoord dat verkeerd. De lokale partijen zijn inderdaad de verschuiving die je landelijk ook ziet. Van traditionele brede partijen, naar one-issue en splinterpartijen.

Wat alleen niet gebeurt is dat landelijke nieuwe partijen (die als paddenstoelen uit de grond schieten) door druppelen naar lokaal niveau. Daarom hebben lokale partijen ook alle ruimte om te kunnen groeien.

De trend dat lokale partijen de grootste worden vind ik niet heel erg veelzeggend. Het is niet de behoefte aan lokale thema's of interesse in lokale partijen dat het aanwakkert, maar simpelweg het gebrek van landelijke partijen en kiezers voor lokale afdelingen en lokale politiek.

De trend dat er meer lokale partijen komen hangt nauw samen met steeds lagere opkomstpercentages voor gemeenteraadsverkiezingen en dat is m.i niet toevallig. De afnemende belangstelling voor lokale politiek vind ik wel zorgwekkend.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177819627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

De trend dat lokale partijen de grootste worden vind ik niet heel erg veelzeggend. Het is niet de behoefte aan lokale thema's of interesse in lokale partijen dat het aanwakkert, maar simpelweg het gebrek van landelijke partijen en kiezers voor lokale afdelingen en lokale politiek.

De trend dat er meer lokale partijen komen hangt nauw samen met steeds lagere opkomstpercentages voor gemeenteraadsverkiezingen en dat is m.i niet toevallig.
Ik vraag me af of de gemeenten met veel lokale partijen (of waar lokale partijen veel zetels hebben) ook een lagere opkomst hebben. Volgens mij is eerder het tegendeel waar namelijk, maar dat zeg ik zonder cijfermatige onderbouwing.
pi_177819655
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:53 schreef Ryon het volgende:
De trend dat er meer lokale partijen komen hangt nauw samen met steeds lagere opkomstpercentages voor gemeenteraadsverkiezingen en dat is m.i niet toevallig.
Nu nog de landelijke verkiezingen lage opkomst het liefst niemand, wat mij betreft, zodat men weet het vertrouwen is over.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:55:38 #252
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177819664
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de gemeenten met veel lokale partijen (of waar lokale partijen veel zetels hebben) ook een lagere opkomst hebben. Volgens mij is eerder het tegendeel waar namelijk, maar dat zeg ik zonder cijfermatige onderbouwing.
Opkomst is primair afhankelijk van grote en type gemeente. Maar over de hele linie daalt deze. Hoge opkomst sluit lage belangstelling (en vica versa) trouwens niet uit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177819804
Ik had iets met een gender party bij de speld uitkomst :P
pi_177819808
Die handelsoorlog wordt steeds realistischer.

Gezien het verleden kan dat wel goed fout lopen.
Met extra vezels!
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:08:03 #255
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177819870
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:04 schreef Volkorenbrood het volgende:
Die handelsoorlog wordt steeds realistischer.

Gezien het verleden kan dat wel goed fout lopen.
Ik wacht nog even de voorspelling van Drugshond af voordat ik mij aan dit onderwerp waag.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:08:15 #256
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177819877
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de gemeenten met veel lokale partijen (of waar lokale partijen veel zetels hebben) ook een lagere opkomst hebben. Volgens mij is eerder het tegendeel waar namelijk, maar dat zeg ik zonder cijfermatige onderbouwing.
De gemeenten met veel lokalo's zitten veelal in het Zuiden, en daar is de opkomst significant lager.

De kleine plattelandsgemeenten in de rest van het land waar vooral lokale partijen meedoen (van die dorpslijsten) zijn vaak al weggefuseerd, daar zijn er niet zoveel meer van over.
pi_177820261
quote:
14s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik wacht nog even de voorspelling van Drugshond af voordat ik mij aan dit onderwerp waag.
Die zit toch allang in zijn ondergrondse container met een voorraad hondenvoer voor een half jaar om de financiële apocalyps te overleven?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:33:03 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177820294
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die zit toch allang in zijn ondergrondse container met een voorraad hondenvoer voor een half jaar om de financiële apocalyps te overleven?
O ja. De instorting van de Unie staat eerst nog op ons te wachten. Vervelend weer dat alles nu zo tegelijkertijd komt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:16:13 #259
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177820898
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:51 schreef freako het volgende:

[..]

Ommen.
pi_177820938
Als de Unie al zou vallen zal Nederland dat vast kunnen voorkomen.
Zo een machtig klein land als Nederland toch zeker met zijn internet deskundigen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 18:30:46 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_177821147
Vanaf morgen wordt er weer gewerkt aan verdere federalisatie van de Unie, nu de nieuwe Duitse regering eindelijk geïnstalleerd is. Vrijdag is Merkel al in Parijs.

https://www.welt.de/newst(...)nach-Frankreich.html
pi_177821173


[ Bericht 100% gewijzigd door BoneThugss op 14-03-2018 18:31:58 ]
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177821189
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 18:18 schreef john2406 het volgende:
Als de Unie al zou vallen zal Nederland dat vast kunnen voorkomen.
Zo een machtig klein land als Nederland toch zeker met zijn internet deskundigen.
Waarom is die heks nog niet aangeklaagd wegens landverraad?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_177821211
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

O ja. De instorting van de Unie staat eerst nog op ons te wachten. Vervelend weer dat alles nu zo tegelijkertijd komt.
Wordt tijd dat crisissen ook gewoon Outlook gaan gebruiken om dit soort zaken af te stemmen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177822167
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:46:37 #266
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177822567
quote:
Wat een kneuzenbende is het toch daar aan de andere kant van de grote plas. ;(
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:58:26 #267
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177822798
Netflix ligt eruit en de reacties zijn vrij hilarisch. Wat een drama kunnen mensen schoppen als ze even geen serie of film kunnen kijken.
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:59:37 #268
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177822823
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Netflix ligt eruit en de reacties zijn vrij hilarisch. Wat een drama kunnen mensen schoppen als ze even geen serie of film kunnen kijken.
Heb ik mijn werk af, wil ik even relaxen, en dan dit weer!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:01:46 #269
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177822868
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Heb ik mijn werk af, wil ik even relaxen, en dan dit weer!
Maar je hebt het niet zo zwaar als ene Ilse Brouwer:

quote:
sjonge jonge, doe er wat aan. sinds maanden een avond vrij en dan doet netflix het niet. ik verwacht dat het binnen een paar minuten is opgelost anders wil ik een half jaar gratis netflix.
;(
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:05:49 #270
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177822978
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Maar je hebt het niet zo zwaar als ene Ilse Brouwer:

[..]

;(
Hehehe. Ik hoop dat het niet serieus bedoeld is.

Ook als je maandenlang geen avondje vrij kan maken voor een film, heb je wel een kutleven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:08:13 #271
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177823032
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Maar je hebt het niet zo zwaar als ene Ilse Brouwer:

[..]

;(
Terecht verzoek. Half jaar geen netflix kunnen gebruiken, wel voor betaald en nu doet ie het niet. Tjah.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177823156
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ook als je maandenlang geen avondje vrij kan maken voor een film, heb je wel een kutleven.
Dan heb ik dus een kutleven.
pi_177823403
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Netflix ligt eruit en de reacties zijn vrij hilarisch. Wat een drama kunnen mensen schoppen als ze even geen serie of film kunnen kijken.
Net aangezet, werkt hier gewoon.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:28:04 #274
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177823516
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Net aangezet, werkt hier gewoon.
De storing duurde ook maar een kwartiertje o.i.d.. :P
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:41:58 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177823810
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:58 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Netflix ligt eruit en de reacties zijn vrij hilarisch. Wat een drama kunnen mensen schoppen als ze even geen serie of film kunnen kijken.
Die mensen hebben natuurlijk 8 uur per dag hun series en films nodig, anders moeten ze nadenken en komen ze er achter dat hun leven leeg is.

Netflix is too big to fail, tijd voor een Nutsflix.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177824019
quote:
9s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die mensen hebben natuurlijk 8 uur per dag hun series en films nodig, anders moeten ze nadenken en komen ze er achter dat hun leven leeg is.

Netflix is too big to fail, tijd voor een Nutsflix.
Er is altijd nog Videoland.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja en Hulu dat hier nog niet is en Amazon prime, maar dat heeft ook niet heel veel meer dan the handmaiden's tale geloof ik.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:57:54 #277
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177824278
Geen Netflix 😱

Ik ben maar pre season honkbal gaan kijken.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:13:23 #278
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177824686
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:13 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan heb ik dus een kutleven.
Vervelend voor je.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177824964
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Vervelend voor je.
Is wel een lekkere kut dat verlicht het een beetje.
  Moderator woensdag 14 maart 2018 @ 22:57:32 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_177827313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

De storing duurde ook maar een kwartiertje o.i.d.. :P
Ik had 5 uur lang geen internet, telefoon en televisie vandaag, drama hoor, moest zowaar een boek ter hand nemen. Tragisch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_177827432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik had 5 uur lang geen internet, telefoon en televisie vandaag, drama hoor, moest zowaar een boek ter hand nemen. Tragisch.
Ik heb een collega op het Schotse platteland zitten die soms gewoon een dag zonder stroom zit. Dan wordt remote werken toch wel een beetje lastig. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 14 maart 2018 @ 23:40:19 #282
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177828074
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 23:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb een collega op het Schotse platteland zitten die soms gewoon een dag zonder stroom zit. Dan wordt remote werken toch wel een beetje lastig. :P
Had 'ie maar bij een advocatenkantoor moeten gaan werken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177829191
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 14:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Religie heeft dan ook weinig met filosofie van doen.
Hoe kom je daar nou bij? Van Descartes tot en met de oude kloosters waar monikken nadachten over het Universum, het leven, en verder , van de eerste Christenen die diep de woestijn in trokken om te mediteren tot en met Thomas van Aquino, filosofie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld binnen de religie en ze hebben elkaar aangevuld en versterkt.
pi_177830993
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 01:29 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Van Descartes tot en met de oude kloosters waar monikken nadachten over het Universum, het leven, en verder , van de eerste Christenen die diep de woestijn in trokken om te mediteren tot en met Thomas van Aquino, filosofie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld binnen de religie en ze hebben elkaar aangevuld en versterkt.
Als een christen filosofeert, dan is dat niet automatisch christelijke filosofie. En mediteren heeft daar al helemaal niets mee te maken.

En laten we wel wezen: in essentie zijn wijsbegeerte en religie natuurlijk elkaars tegenpolen.
pi_177831033
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik had 5 uur lang geen internet, telefoon en televisie vandaag, drama hoor, moest zowaar een boek ter hand nemen. Tragisch.
Wij weten nog hoe dat moet. Ik denk dat de jongste generatie daar veel meer moeite mee gaat hebben. Die vermaken zich nauwelijks nog zonder electronica.

/zure oude man
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:12:58 #286
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177831411
Leuk succesje voor Nederland.

quote:
De nieuwe hoofdvestiging van Unilever komt in Nederland en niet in het Verenigd Koninkrijk. Dat maakte het Brits-Nederlandse was- en levensmiddelenconcern na uitgebreid onderzoek bekend.

Unilever heeft nu nog een duale structuur met hoofdvestigingen in Rotterdam en Londen. De afgelopen maanden hebben Nederland en het Verenigd Koninkrijk druk gelobbyd om het hoofdkantoor van het bedrijf binnen de eigen landsgrenzen te krijgen. De keuze voor Nederland is een gevoelige klap voor de Britse regering van premier Theresa May. Die probeert juist te laten zien dat Groot-Brittannië ook na de brexit nog een land is waar bedrijven graag in investeren.
en waarschijnlijk nog eentje op komst.

quote:
Het Europees Parlement stemt donderdag plenair over de verhuizing van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) van Londen naar Amsterdam. Een aantal Italiaanse politici geeft het verzet niet op en dient nog aanpassingen in, maar die maken naar verwachting geen verschil. ,,De verhuizing staat gewoon vast'', aldus EU-parlementariër Gerben-Jan Gerbrandy (D66).

Maandag zette een parlementscommissie het licht al op groen nadat een delegatie poolshoogte had genomen in Amsterdam. Als voorwaarde moet Nederland wel elke drie maanden rapporteren over de voortgang van de bouw aan de Amsterdamse Zuidas. Dat is al toegezegd.

Als de parlement akkoord is, staat het sein nog niet 100 procent op veilig. De stad Milaan en de Italiaanse staat vragen het Europees Hof van Justitie de toewijzing nietig te verklaren. Ze vechten de procedure aan die eindigde in een loting tussen Milaan en Amsterdam.

Volgens een woordvoerder kan het hof in theorie een streep zetten door het besluit. Er is nog geen datum voor de uitspraak.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177831566
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 06:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als een christen filosofeert, dan is dat niet automatisch christelijke filosofie. En mediteren heeft daar al helemaal niets mee te maken.

En laten we wel wezen: in essentie zijn wijsbegeerte en religie natuurlijk elkaars tegenpolen.
Zeker niet automatisch. Was het maar zo'n feest. Hoe institutioneler het Christendom is geworden hoe meer oprechte filosofie in de verdrukking kwam. Mediteren had in het vroege Christendom zeer veel met filosoferen te maken omdat meditatie gelijk stond aan 'diepere inzichten' over het Universum en meer te verkrijgen die ook in vroege geschriften werden verwerkt. Ik zie niet waarom ze per se elkanders tegenpolen moeten zijn, neem de Vrijmetselaars, veel filosofische trekjes maar wel met een religieus aspect ergens.
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:37:25 #288
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177831639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:12 schreef Dwersdriever het volgende:
Leuk succesje voor Nederland.

[..]

Het zou ook vrij bizar zijn als Unilever voor het land ging kiezen die uit de EU gaat en er politiek een potje van maakt.
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:57:58 #289
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177831810
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:37 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Het zou ook vrij bizar zijn als Unilever voor het land ging kiezen die uit de EU gaat en er politiek een potje van maakt.
Vooral beleggers drongen nogal aan op Londen, omdat Unilever zich in Nederland beter kan indekken tegen een ongewenste overname dan in het Verenigd Koninkrijk. Dat werkt nadelig op de beurswaarde van de onderneming.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:00:32 #290
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177831842
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:57 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Vooral beleggers drongen nogal aan op Londen, omdat Unilever zich in Nederland beter kan indekken tegen een ongewenste overname dan in het Verenigd Koninkrijk. Dat werkt nadelig op de beurswaarde van de onderneming.
Maar dat laat ook meteen zien waarom het bestuur waarschijnlijk liever naar Nederland zou gaan. Ze hebben een tijdje terug natuurlijk al meegemaakt hoe het is wanneer er een vijandige overname wordt gepoogd en dat leken ze niet heel grappig te vinden.
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:07:45 #291
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177831945
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Maar dat laat ook meteen zien waarom het bestuur waarschijnlijk liever naar Nederland zou gaan. Ze hebben een tijdje terug natuurlijk al meegemaakt hoe het is wanneer er een vijandige overname wordt gepoogd en dat leken ze niet heel grappig te vinden.
Klopt. Unilever is op dat vlak onder leiding van Paul Polman een interessante multinational omdat zij in vergelijking met sommige branchegenoten relatief weinig bezig waren met shareholder value. Ironisch genoeg is het daardoor juist een interessante prooi omdat er snelle winsten te halen zijn voor een koper zoals Warren Buffett en consorten.

Inmiddels heeft Unilever wel weer meer aandacht voor de aandeelhouders, zie bijvoorbeeld de verkoop van de margarinetak.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:37:05 #292
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:37:53 #293
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177832603
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:37 schreef remlof het volgende:
EUnilever _O_
Jij zou een goede zijn voor een pr-bureau.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  donderdag 15 maart 2018 @ 09:58:23 #294
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_177832947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:07 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Klopt. Unilever is op dat vlak onder leiding van Paul Polman een interessante multinational omdat zij in vergelijking met sommige branchegenoten relatief weinig bezig waren met shareholder value. Ironisch genoeg is het daardoor juist een interessante prooi omdat er snelle winsten te halen zijn voor een koper zoals Warren Buffett en consorten.

Inmiddels heeft Unilever wel weer meer aandacht voor de aandeelhouders, zie bijvoorbeeld de verkoop van de margarinetak.
Er is dan ook een balans tussen shareholders value en stakeholder value. Ooit voor m'n master een onderzoek gedaan naar het gedrag van managers van beursgenoteerde bedrijven als landen (of Staten) meer bescherming boden tegen overnames. Dan worden managers lui en gaan ze aan imperium building doen. Ook niet handig voor de waarde.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_177832960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeker niet automatisch. Was het maar zo'n feest. Hoe institutioneler het Christendom is geworden hoe meer oprechte filosofie in de verdrukking kwam. Mediteren had in het vroege Christendom zeer veel met filosoferen te maken omdat meditatie gelijk stond aan 'diepere inzichten' over het Universum en meer te verkrijgen die ook in vroege geschriften werden verwerkt. Ik zie niet waarom ze per se elkanders tegenpolen moeten zijn, neem de Vrijmetselaars, veel filosofische trekjes maar wel met een religieus aspect ergens.
Omdat religie doorgaans antwoorden geeft die niet ter discussie mogen staan, terwijl filosofie juist per definitie antwoorden ter discussie stelt.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:04:06 #296
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_177833057


Italiaanse schapen gaan naar de Alpenweides voor de lente.
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:04:49 #297
104871 remlof
Europees federalist
pi_177833077
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:37 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Jij zou een goede zijn voor een pr-bureau.
Ik heb me al aangesloten bij Volt Europa.

www.volteuropa.org
  donderdag 15 maart 2018 @ 10:04:52 #298
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_177833080
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Er is dan ook een balans tussen shareholders value en stakeholder value. Ooit voor m'n master een onderzoek gedaan naar het gedrag van managers van beursgenoteerde bedrijven als landen (of Staten) meer bescherming boden tegen overnames. Dan worden managers lui en gaan ze aan imperium building doen. Ook niet handig voor de waarde.
Ja, Vendex KBB was daar in Nederland een voorbeeld van. Die waren met heel veel winkelketens actief, maar veel daarvan waren niet heel sterk. Het management rustte op zijn lauweren en de beurskoers was relatief laag. Intussen zat er wel veel onbenut kapitaal in de onderneming, dat gebruikt had kunnen worden. KKR heeft zelden zo makkelijk een investering terugverdiend, alleen al via het vastgoed.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_177833312
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Omdat religie doorgaans antwoorden geeft die niet ter discussie mogen staan, terwijl filosofie juist per definitie antwoorden ter discussie stelt.
Dat is het dogmatische van religie wanneer het geinstitutionaliseerd raakt maar dat was in de vroege jaren van het Christendom verre van altijd het geval. Overigens kwam het bij Protestantisme vaak weer terug. Lincoln bijvoorbeeld tijdens de Burgeroorlog is een aardig voorbeeld van hoe bepaald Protestant Gedachtegoed filosofisch kon worden gebruikt (Calvinistisch vaak interessant).
pi_177833555
Eindelijk een discussie over filosofie in de POL SC.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2018 10:36:35 ]
pi_177833566
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')