abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 maart 2018 @ 21:55:35 #1
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177780119
Goedenavond,

Deze OP is nog erg saai, maar wellicht kan het met hulp van jullie nog wat worden.

Ik zit op het moment niet goed in mijn vel qua gezondheid. Grotendeels afgekeurd (14,5 "pilletje" per dag) en heb geen vriezer, enkel een vriesvakje. Daar ik nu dus ook niet werk, zoek ik naar lekkere en goedkope maaltijden die bij voorkeur even buiten de vriezer bewaard kunnen worden.

Heel simpele pasta of stamppot werkt wel, maar daar ben je ook wel een keer klaar mee.

Suggesties zijn zeer welkom en als dit echt gaat lopen wordt dit logischerwijs een algemeen topic.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177780228
Bij de lidl een veggie burger en een salade.. of een pakje voor 3 euro met 3 schnitzels.

Of is 3.50 p/d te veel?
  maandag 12 maart 2018 @ 22:04:08 #3
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177780325
Bedoel je kant en klaar of om zelf te maken?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_177780361
Rijst is ook niet zo duur. (vooral de voordeel/ bulk verpakkingen) daar kun je makkelijk nasi mee maken. door te varieren met de groente die je er in gooit/ die in de aanbieding zijn, smaakt ‘t iedere keer weer anders.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:11:05 #5
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177780487
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:04 schreef madeliefff het volgende:
Bedoel je kant en klaar of om zelf te maken?
Wel zelf maken, al creëer je dan wel weer afwas ;)
Maar het is vele malen lekkerder en gezonder.
Dat met rijst is idd wel een idee, alleen weet ik nog niet goed hoe en wat simpel te maken.
Ik heb denk ik nog 4-5 kilo rijst op voorraad, maar veel verder dan een simpele nasi met wat kipfilet kom ik meestal niet. Dat wordt dus ook saai.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177780540
quote:
4s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:11 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Wel zelf maken, al creëer je dan wel weer afwas ;)
Maar het is vele malen lekkerder en gezonder.
Dat met rijst is idd wel een idee, alleen weet ik nog niet goed hoe en wat simpel te maken.
Ik heb denk ik nog 4-5 kilo rijst op voorraad, maar veel verder dan een simpele nasi met wat kipfilet kom ik meestal niet. Dat wordt dus ook saai.
Hier staan leuke nasi recepten. https://www.ah.nl/allerhande/recepten-zoeken?Ntt=nasi Je kunt hier ook zoeken op budget recepten
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177780594
quote:
4s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:11 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Wel zelf maken, al creëer je dan wel weer afwas ;)
Maar het is vele malen lekkerder en gezonder.
Dat met rijst is idd wel een idee, alleen weet ik nog niet goed hoe en wat simpel te maken.
Ik heb denk ik nog 4-5 kilo rijst op voorraad, maar veel verder dan een simpele nasi met wat kipfilet kom ik meestal niet. Dat wordt dus ook saai.
http://www.kokkieslomo.nl

Lekker Indonesisch koken, niet duur adoe.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:19:00 #8
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177780658
Simpel receptje dat ik altijd wel lekker vind. (maar wat te vaak had)
Hoeveelheden weet ik niet, ik deed maar wat:

Kipfilet
Sambal
Ketjap manis
Chilisaus
Ui
Knoflook

Ui en knoflook eerst, dan de rest in de pan.

Dan wat rijst koken, daar wat geroerbakt ei door en een lente ui en wat ham.
Super simpel en lekker. Maar herhaling....
You sound reasonable...Time to up my medication.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:23:30 #9
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_177780755
Snap die hele op niet. Je bent afgekeurd okè vanwege 14,5 pilletjes per dag? En waarom zou je daarvoor honger moeten lijden?
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  maandag 12 maart 2018 @ 22:26:03 #10
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177780813
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:23 schreef MisterMaster het volgende:
Snap die hele op niet. Je bent afgekeurd okè vanwege 14,5 pilletjes per dag? En waarom zou je daarvoor honger moeten lijden?
Niet perse daardoor, maar met thuiszitten verdien je logischerwijs niet veel.
Ik zou graag werken, maar dat kan helaas niet en derhalve is mijn inkomen erg laag.
Honger lijden hoef ik niet, maar ik zou graag tips krijgen voor goedkope maaltijden die smaakvol zijn.

Zo wat duidelijker?
You sound reasonable...Time to up my medication.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:26:58 #11
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177780839
quote:
4s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:11 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Wel zelf maken, al creëer je dan wel weer afwas ;)
Maar het is vele malen lekkerder en gezonder.
Dat met rijst is idd wel een idee, alleen weet ik nog niet goed hoe en wat simpel te maken.
Ik heb denk ik nog 4-5 kilo rijst op voorraad, maar veel verder dan een simpele nasi met wat kipfilet kom ik meestal niet. Dat wordt dus ook saai.
okok. Goedkopp en lekker is vaak lastig. Goedkoop voor rijst: blokjes kipfilet bakken met ui peper zout en (veel) kerriepoeder. En als t bijna gaar is stukjes perzik uit blik incl. Een deel van het sap. Plus een klein scheutje ketchup. En als het nog iets duurder mag nog paprika blokjes eraan toevoegen. Dit is t eerste recept dat ik ooit heb leren maken haha

Tot welk bedrag noem je low budget? Want in principe is een goedkoop stuk vlees ( bijv hamburger), goedkope groente en rijst/ aardappelen of noodles etc. niet duur. Dan kun je voor 2.50 per dag eten.

[ Bericht 2% gewijzigd door madeliefff op 12-03-2018 22:37:15 ]
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 12 maart 2018 @ 22:27:44 #12
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_177780856
quote:
11s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:26 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Niet perse daardoor, maar met thuiszitten verdien je logischerwijs niet veel.
Ik zou graag werken, maar dat kan helaas niet en derhalve is mijn inkomen erg laag.
Honger lijden hoef ik niet, maar ik zou graag tips krijgen voor goedkope maaltijden die smaakvol zijn.

Zo wat duidelijker?
Ja duidelijker.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  maandag 12 maart 2018 @ 22:28:26 #13
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_177780872
quote:
4s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:19 schreef Rafeiro het volgende:
Simpel receptje dat ik altijd wel lekker vind. (maar wat te vaak had)
Hoeveelheden weet ik niet, ik deed maar wat:

Kipfilet
Sambal
Ketjap manis
Chilisaus
Ui
Knoflook

Ui en knoflook eerst, dan de rest in de pan.

Dan wat rijst koken, daar wat geroerbakt ei door en een lente ui en wat ham.
Super simpel en lekker. Maar herhaling....
en kipfilet is niet eens zo heel goedkoop
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 12 maart 2018 @ 22:29:49 #14
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_177780901
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:28 schreef madeliefff het volgende:

[..]

en kipfilet is niet eens zo heel goedkoop
Kip is het nieuwe goud. Net als met zoveel vlees.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
  maandag 12 maart 2018 @ 22:33:30 #15
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177780976
In de aanbieding is het vrij goedkoop.
En ja, ik koop rustig plofkip.
Met al die "marinade" is dat ook prima.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177781463
Quiche? Niet te grote springvorm zodat je max 4 porties hebt. Heb je nog een lunch erbij :)
  maandag 12 maart 2018 @ 22:55:26 #18
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177781468
Ik heb zelf ook weinig te besteden, ik eet voornamelijk vegetarisch. Ook veel rijstgerechten met groente. Of wraps. Wat ik ook de laatste tijd veel eet zijn plaattaarten, plak bladerdeeg met vulling erop uit de oven, je kan er alles opgooien wat je wil en erg lekker!

Bijvoorbeeld plaattaart met bietjes, brie en cashewnoten. Erg lekker en ik doe er 2 dagen mee!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_177781489
Zoek een vriezer. Eventueel op marktplaats. Controleer de rubbers en maak hem grondig schoon met een bleekoplossing en dan heb je voor een prikkie een apparaat wat het leven een stuk makkelijker maakt.

Een vriezer maakt het mogelijk om in één kookbeurt een heleboel maaltijden te maken. Je kan bijvoorbeeld alle stamppotten (behalve die met rauwe groente, zoals andijvie of sla) prima invriezen. Ook nasi laat zich goed invriezen. En pastasaus, soepen en bijna alle éénpansgerechten, zoals Chili en curry.

Kook vijf porties en vries er vier in. En groot koken is, zoals je wellicht weet, véél makkelijker dan koken voor één persoon.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 12 maart 2018 @ 23:00:10 #20
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177781554
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:56 schreef Jordy-B het volgende:
Zoek een vriezer. Eventueel op marktplaats. Controleer de rubbers en maak hem grondig schoon met een bleekoplossing en dan heb je voor een prikkie een apparaat wat het leven een stuk makkelijker maakt.

Een vriezer maakt het mogelijk om in één kookbeurt een heleboel maaltijden te maken. Je kan bijvoorbeeld alle stamppotten (behalve die met rauwe groente, zoals andijvie of sla) prima invriezen. Ook nasi laat zich goed invriezen. En pastasaus, soepen en bijna alle éénpansgerechten, zoals Chili en curry.

Kook vijf porties en vries er vier in. En groot koken is, zoals je wellicht weet, véél makkelijker dan koken voor één persoon.
Dit is ook een goeie tip! Ik heb een gratis vriezer kunnen ophalen en ben er super blij mee.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  maandag 12 maart 2018 @ 23:02:08 #21
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177781606
MrP heeft een soup-maker gekocht, zo’n 2 liter soep zonder bewaarmiddellen voor een per euro
pi_177781641
Iets als coleslaw is trouwens een prima gerecht wat goedkoop is (kool kost geen drol), makkelijk (kwestie van dun snijden) en rustig een paar dagen in de koeling kan.

Quiche blijft ook lang goed in de koeling. Voor de deegkorst gebruik ik zeven plakjes bladerdeeg in een springvorm. (één hele plak in het midden, dan een plak aan iedere zijde, zodat je een kruis krijgt en vervolgens met diagonaal gehalveerde plakken de hoeken opvullen).
Vulling naar smaak. Klassiek is prei en ham, maar ook lekker is bijvoorbeeld spek, mais, paprika en ui. Bak de vulling voor en kwak deze op het deeg. Klop een stuk of zeven eieren op met een bakje crème fraîche, zout en peper en kwak dat over de groente heen. Kwak het geheel in de oven op een graadje of 180. Als de bovenkant gestold is, gooi je er eventueel geraspte kaas overheen en laat het in de oven totdat de korst goudbruin is en de kaas krokant.
Het deeg blind bakken is smakelijker, maar ik doe meestal niet de moeite.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 12-03-2018 23:13:28 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177781748
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:00 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Dit is ook een goeie tip! Ik heb een gratis vriezer kunnen ophalen en ben er super blij mee.
Ik heb er jaren geleden een gekregen van een FOK!ker (FOK!kers helpen FOK!kers). Daar heb ik echt ontzettend veel plezier van gehad. Mooi klein kistje van iets van tachtig bij tachtig. Wat een gemak. _O_
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177781860
Vlees weglaten.
Whatever...
pi_177782025
Linzen bij je rijst met wat gebakken ei, uitjes en wortel of paprika.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')