abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177782299
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:47 schreef Regenbui het volgende:

[..]

Nope, eenvoudig op te lossen door een waterslagdemper te plaatsen. Deze zit ook op de toevoer van mijn wasmachine.
Ja bij mij ook, maar klaarblijkelijk werkt die niet. Als de wasmachine water vraagt dan bonkt dat ding ook als een gek.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177782318
Ownee wacht, dat is zo een waterslot en geen demper.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177782494
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:55 schreef Geralt het volgende:
Ownee wacht, dat is zo een waterslot en geen demper.
Waterslagdemper is eenvoudig te installeren (mogelijkheid om op de kraan te schroeven), waarna al het geluid weg is.
pi_177782519
Ik ga daar eens mee aan de slag. Fotootje maken en naar de gamma; die kunnen me dan vast vertellen wat ik nodig heb.

Maargoed, dan los ik het toch alleen op voor de wasmachine toch?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177784277
Tenzij je je wasmachine op het warme water hebt aangesloten, wordt er hier langs elkaar heen gepraat....
unieke geschenken, exclusieve cadeaus uit de mooiste Nederlandse bomen:
handgemaakte houten vazen http://www.hetmooistehout.nl
handgemaakte houten schalen http://www.houtenschalen.nl
pi_177819331
Is het geen lekkage? iets wat druppelt op een leiding ergens?
pi_177819464
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:17 schreef jpajs het volgende:
Om geluid te detecteren kan je een schroevendraaier gebruiken door je oor op het handvat te leggen. Zo kan je heel goed vast stellen waar geluid vandaan komt.
Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou moeten werken?
pi_177819768
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:44 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou moeten werken?
Als "autoknutselaar" zou je het eigenlijk wel kunnen weten. Werd vroeger vaak gebruikt om uit te zoeken welke klep niet goed functioneerde in een motorblok. Zou zeggen start even je motor en zet de schroevendraaier aan je oor en luister en verbaas je er over hoeveel detail je hoort.

Ik gebruikt het nog redelijk vaak en heb de meest vreemde geluidjes terug kunnen brengen tot de werkelijke zaak. Vorige maand nog met mijn eigen CV ketel tot verbazing van de monteur.
Jeroentje.
pi_177819798
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:01 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als "autoknutselaar" zou je het eigenlijk wel kunnen weten. Werd vroeger vaak gebruikt om uit te zoeken welke klep niet goed functioneerde in een motorblok. Zou zeggen start even je motor en zet de schroevendraaier aan je oor en luister en verbaas je er over hoeveel detail je hoort.

Ik gebruikt het nog redelijk vaak en heb de meest vreemde geluidjes terug kunnen brengen tot de werkelijke zaak. Vorige maand nog met mijn eigen CV ketel tot verbazing van de monteur.
Als een soort richtmicrofoon? Zal het eens proberen.

[ Bericht 19% gewijzigd door autoknutselaar op 14-03-2018 17:09:55 ]
pi_177855892
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:01 schreef jpajs het volgende:

[..]

Als "autoknutselaar" zou je het eigenlijk wel kunnen weten. Werd vroeger vaak gebruikt om uit te zoeken welke klep niet goed functioneerde in een motorblok. Zou zeggen start even je motor en zet de schroevendraaier aan je oor en luister en verbaas je er over hoeveel detail je hoort.

Ik gebruikt het nog redelijk vaak en heb de meest vreemde geluidjes terug kunnen brengen tot de werkelijke zaak. Vorige maand nog met mijn eigen CV ketel tot verbazing van de monteur.
Voor dat soort dingen werkt het prima deze methode, maar echt niet om beneden aan een buis te luisteren om vervolgens te detecteren dat het van zolder komt, dan zal je toch echt in de buurt van de bron moeten zijn.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 maart 2018 @ 07:05:14 #36
186611 Haags
pi_177855909
Eerste wat in mij opkwam is inderdaad de cv.

En anders een poltergeist
Zonder wrijving geen glans
pi_177855929
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 07:05 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Eerste wat in mij opkwam is inderdaad de cv.

En anders een poltergeist
De cv is wat dat betreft de "buitenlander" in huis........ :(
pi_177856343
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is de gasmeter. Bij mij maakt die ook geluid, en bij mijn ouders klinkt het heel zacht alsof er een complete fabriekshal in zit met gebonk, getik en geruis.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_177865343
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 07:00 schreef klipper het volgende:

[..]

Voor dat soort dingen werkt het prima deze methode, maar echt niet om beneden aan een buis te luisteren om vervolgens te detecteren dat het van zolder komt, dan zal je toch echt in de buurt van de bron moeten zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 08:07 schreef Resistor het volgende:
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is de gasmeter. Bij mij maakt die ook geluid, en bij mijn ouders klinkt het heel zacht alsof er een complete fabriekshal in zit met gebonk, getik en geruis.
Dus schroevendraaier er op en je gasmeter uitluisteren. :Y
Jeroentje.
pi_177865573
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:03 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Als een soort richtmicrofoon? Zal het eens proberen.
Wat staat er niet op internet tegenwoordig. ^O^ In tegenstelling tot wat er in het filmpje gezegd wordt gebruik ik gedore schroevendraaiers klein en groot formaat met alleen kunststof handvat. Dus ik denk dat het met elke elke schoevendraaier met kunststof handgreep werkt.
Jeroentje.
pi_177866272
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:22 schreef jpajs het volgende:

[..]

Wat staat er niet op internet tegenwoordig. ^O^ In tegenstelling tot wat er in het filmpje gezegd wordt gebruik ik gedore schroevendraaiers klein en groot formaat met alleen kunststof handvat. Dus ik denk dat het met elke elke schoevendraaier met kunststof handgreep werkt.
Ja ik dacht dat je kon horen waar het geluid van dan kwam in een ruimte. Maar dit is een stuk logischer lol.
pi_182525211
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:49 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

jups.

je kan de CV-meneer vragen om de klep wat minder rap in te stellen, of vragen om een demper.
CV monteur is hier geweest, een klep minder snel laten sluiten kan bij dit type ketel niet. Dempers besteld voor warmwater, koudwater, wasmachine en vaatwasser en een paar t stukken.

Inclusief montage en voorrijkosten en uurloon dik 300 euro :{

Maargoed, ik kan ook zelf gaan lopen kutviolen en dan doe ik misschien iets verkeerd. Dus beter om gewoon de vakman dat te laten doen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 15 oktober 2018 @ 11:13:48 #43
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_182525523
quote:
7s.gif Op maandag 15 oktober 2018 10:54 schreef vosss het volgende:
CV monteur is hier geweest, een klep minder snel laten sluiten kan bij dit type ketel niet. Dempers besteld voor warmwater, koudwater, wasmachine en vaatwasser en een paar t stukken.

Inclusief montage en voorrijkosten en uurloon dik 300 euro :{

Maargoed, ik kan ook zelf gaan lopen kutviolen en dan doe ik misschien iets verkeerd. Dus beter om gewoon de vakman dat te laten doen. :)
Wat een vakman... gelijk OVERAL dempers op.
Had hij geen zin om uit te zoeken wat er bonkte of zo?
Tot nooit .......
pi_182525554
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 11:13 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wat een vakman... gelijk OVERAL dempers op.
Had hij geen zin om uit te zoeken wat er bonkte of zo?
Alles bonkt. Koud water, warm water, wasmachine, vaatwasser, douche, alle kranen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')