abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177799725
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:59 schreef CarbonC het volgende:
Dat aardgas had nooit gewonnen moeten worden.
Ach kom, doe niet zo dramatisch _O-
Het aardgas uit Groningen heeft Nederland heel veel welvaart en luxe opgeleverd (luxe in de zin van een warm huis)
Denk je eens in als dat aardgas er niet was geweest, dan was Nederland nog zeker 10/20 jaar doorgegaan met stoken op turf, olie, kolen en flessengas, nee dat was goed voor de fijnstof en het milieu _O-
En daarna waren het waarschijnlijk kerncentrales geworden.

De staat had alleen wat beter moeten reageren op de aardbevingkjes en niet alles afschuiven op NAM en zelf doen alsof je neus bloedt.
quote:
En als het al gewonnen werd had het geld gebruikt moeten worden om NL duurzaam te maken of in een pensioenfonds, zoals Noorwegen gedaan heeft. Wij hebben het weggegooid.
Over de opbrengst van de aardgasbaten ben ik het met je eens, dat had niet verkwanseld moeten worden aan uitkeringen en de subsidie-industrie.
quote:
M.b.t. Groningen: ten zuiden van Groningen zit je net zover van Groningen-stad vandaan, zit je niet tussen de bejaarden en laag-opgeleiden en denkt men een stuk progressiever.
Ten zuiden van Groningen stad ?, dat noemen we Drenthe :7
pi_177800036
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Je doet er niks tegen. Je kan accijns heffen op kerosine maar dan tanken ze wel ergens anders en hetzelfde geldt voor start/land taxen.

Je jaagt alleen de maatschappijen weg en vliegen blijft even goedkoop.
Vliegen op deze manier heeft geen toekomst, dat degradeert elke maatregel uit het Parijs-akkoord tot window dressing. Sowieso is het massatoerisme een zichzelf vernietigende plaag omdat het eerst de bestemmingen vernietigt. De illusie dat het een verre reis een waardevolle ervaring is begint op zijn einde te lopen, het hangt voorlopig nog even van selfies aan elkaar.

Dat maakt grof investeren in de groei van de luchtvaart een riskante aangelegenheid.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:59 schreef CarbonC het volgende:

M.b.t. Groningen: ten zuiden van Groningen zit je net zover van Groningen-stad vandaan, zit je niet tussen de bejaarden en laag-opgeleiden en denkt men een stuk progressiever.
In Drenthe? Nee hoor, Groningen is helemaal niet conservatief en Drenthe wel. Daar zit nog een flinke uitloper van de bijbelgordel.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:12:46 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177800098
Ik voorzie dat er een aantal bedrijven en investeerders goed gaat verdienen ten koste van de belastingbetaler
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 20:15:56 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177800174
Gewoon meer vluchten in regionale luchthavens omleiden, groningen, leeuwarden, enschede, nijmegen, utrecht rotterdam, eindhoven, maastricht.
Als vakantievluchten en binneneuropesche van die vliegvelden vertrekken (wat ideaal is voor het aanreizen ipv Schiphol) dan heeft schiphol alle ruimte die zo nodig hebben.

Als je in het oostelijk van utrecht woont, of zuidelijk ervan, ben je veel beter bedient met deze luchthavens, en parkeren is ook betaalbaarder.
Als je ten oosten van de veluwe woont ben je gek als je naar schiphol rijdt, je kan veel beter van Münster of Düsseldorf vliegen om er maar twee te noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 23:28:33 #80
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177806584
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Gewoon meer vluchten in regionale luchthavens omleiden, groningen, leeuwarden, enschede, nijmegen, utrecht rotterdam, eindhoven, maastricht.
Als vakantievluchten en binneneuropesche van die vliegvelden vertrekken (wat ideaal is voor het aanreizen ipv Schiphol) dan heeft schiphol alle ruimte die zo nodig hebben.

Als je in het oostelijk van utrecht woont, of zuidelijk ervan, ben je veel beter bedient met deze luchthavens, en parkeren is ook betaalbaarder.
Als je ten oosten van de veluwe woont ben je gek als je naar schiphol rijdt, je kan veel beter van Münster of Düsseldorf vliegen om er maar twee te noemen.
Kan ook, maar voor luchtvaartmaatschappijen is het niet ideaal van alle regionale luchthavens vluchten gaat uitvoeren voor reisorganisaties of een lijndienst op te zetten. Want dan moet je vaak een tussenlanding maken op een ander regionale luchthaven om passagiers af te halen en wegbrengen, dat kost ook veel omlooptijd. Maar het is ook niet rendabel genoeg om een Boeing 737 of een Airbus vol te krijgen vanaf 4 regionale luchthavens in één vlucht naar vakantiebestemming in Spanje of Griekenland. Maar in werkelijkheid gaat TUIfly of Transavia met een Boeing 737 maar 1 tussenlanding(Groningen) maken vanaf Eindhoven of Rotterdam, dan zitten er ongeveer 189 passagiers vol in het vliegtuig. Dat is veel rendabeler dan wat je ook zegt in jouw bericht.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177806841
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Kan ook, maar voor luchtvaartmaatschappijen is het niet ideaal van alle regionale luchthavens vluchten gaat uitvoeren voor reisorganisaties of een lijndienst op te zetten. Want dan moet je vaak een tussenlanding maken op een ander regionale luchthaven om passagiers af te halen en wegbrengen, dat kost ook veel omlooptijd. Maar het is ook niet rendabel genoeg om een Boeing 737 of een Airbus vol te krijgen vanaf 4 regionale luchthavens in één vlucht naar vakantiebestemming in Spanje of Griekenland. Maar in werkelijkheid gaat TUIfly of Transavia met een Boeing 737 maar 1 tussenlanding(Groningen) maken vanaf Eindhoven of Rotterdam, dan zitten er ongeveer 189 passagiers vol in het vliegtuig. Dat is veel rendabeler dan wat je ook zegt in jouw bericht.
Tussenlanding?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 14 maart 2018 @ 07:24:01 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177809577
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:28 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Kan ook, maar voor luchtvaartmaatschappijen is het niet ideaal van alle regionale luchthavens vluchten gaat uitvoeren voor reisorganisaties of een lijndienst op te zetten. Want dan moet je vaak een tussenlanding maken op een ander regionale luchthaven om passagiers af te halen en wegbrengen, dat kost ook veel omlooptijd. Maar het is ook niet rendabel genoeg om een Boeing 737 of een Airbus vol te krijgen vanaf 4 regionale luchthavens in één vlucht naar vakantiebestemming in Spanje of Griekenland. Maar in werkelijkheid gaat TUIfly of Transavia met een Boeing 737 maar 1 tussenlanding(Groningen) maken vanaf Eindhoven of Rotterdam, dan zitten er ongeveer 189 passagiers vol in het vliegtuig. Dat is veel rendabeler dan wat je ook zegt in jouw bericht.
Juist de tijd van de grote hubs is voorbij, daarom verkoopt de superjumbo van Airbus zo slecht en is de Dreamliner zo interessant.
Verder vlieg in veel van vliegvelden als Düsseldorf, Münster en Keulen, maak eigenlijk nooit tussenlandingen en het vliegtuig zit zeker niet leeg.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 14-03-2018 07:35:30 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 17:19:07 #83
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177820075
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 07:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Juist de tijd van de grote hubs is voorbij, daarom verkoopt de superjumbo van Airbus zo slecht en is de Dreamliner zo interessant.
Verder vlieg in veel van vliegvelden als Düsseldorf, Münster en Keulen, maak eigenlijk nooit tussenlandingen en het vliegtuig zit zeker niet leeg.
Vergeet niet dat in 2025 weer een nieuwe Boeing-vliegtuig (Boeing 797) in dienst gaat bij verschillende maatschappijen, als het doorgaat. Deze toestel is echt veel interessanter dan een grotere Boeing 777, die vervoert 200-270 passagiers over een afstand 8.500 km, zeg maar geschikt voor een vlucht van 10-11 uur. En die is dan ook iets goedkoper dan huidige Dreamliner, een Boeing 787. Superjumbo van Airbus is nu echt mislukt.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:07:21 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177821737
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:19 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Vergeet niet dat in 2025 weer een nieuwe Boeing-vliegtuig (Boeing 797) in dienst gaat bij verschillende maatschappijen, als het doorgaat. Deze toestel is echt veel interessanter dan een grotere Boeing 777, die vervoert 200-270 passagiers over een afstand 8.500 km, zeg maar geschikt voor een vlucht van 10-11 uur. En die is dan ook iets goedkoper dan huidige Dreamliner, een Boeing 787. Superjumbo van Airbus is nu echt mislukt.
Dus je geeft me nu gelijk?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:13:15 #85
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177821867
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:

Vliegen op deze manier heeft geen toekomst,
Definieer 'toekomst'? 20 jaar? 50 jaar? 100 jaar?

[ Bericht 0% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 14-03-2018 19:23:36 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 14 maart 2018 @ 19:19:05 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177822024
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 15:59 schreef CarbonC het volgende:

En als het al gewonnen werd had het geld gebruikt moeten worden om NL duurzaam te maken of in een pensioenfonds, zoals Noorwegen gedaan heeft. Wij hebben het weggegooid.
De inkomsten van Noorwegen waren wel een tikkie hoger dan die van ons: ze zijn pas in 1996 gaan sparen en hebben nu (in 20 jaar) een fonds ter waarde van 900 miljard. Wij hebben vanaf de jaren 50 (bijna 70 jaar) een slordige 200 miljard aan gasinkomsten gehad.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177823074
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Definieer 'toekomst'? 20 jaar? 50 jaar? 100 jaar?
Alledrie.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:12:39 #88
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177823134
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:10 schreef Weltschmerz het volgende:

Alledrie.
Is geen antwoord
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177823214
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Is geen antwoord
Jawel, bij 10 jaar zou ik twijfelen maar bij 20 jaar zeker niet.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:17:09 #90
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177823236
Had Baudet het daar niet over? :P
Elke pen is machtiger dan een zwaard of een blaffer.
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:27:42 #91
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177823505
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je geeft me nu gelijk?
Ja, je hebt inderdaad gelijk. De 747 verkoopt nu ook erg slecht, vandaar is een 747 nog erg interessant voor vrachtluchtvaartmaatschappijen. Ik ga vanuit dat vele maatschappijen echt voor grotere vliegtuigen gaat dan voor een kleinere vliegtuigen(B 737's of Airbus A320), want luchtvaart groeit veel harder dan wij allemaal verwachtten.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 14 maart 2018 @ 20:32:03 #92
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177823591
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

Jawel, bij 10 jaar zou ik twijfelen maar bij 20 jaar zeker niet.
Jij denkt dat de luchtvaart in de huidige vorm over 20 jaar niet meer bestaat? Alleen niet als WW3 is geweest, anders echt wel.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177823832
Zijn de huidige generatie 373’s krapper dan vroeger? Was aardig claustrofobisch de laatste 2x enkele jaren geleden en deel van het intereur resoneerde ook flink mee, totdat de wielen introkken werden.
.
pi_177824012
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij denkt dat de luchtvaart in de huidige vorm over 20 jaar niet meer bestaat? Alleen niet als WW3 is geweest, anders echt wel.
Als je de huidige groei tot de huidige vorm rekent zeker niet. Bij het huidige volume wordt het ook al moeilijk.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
pi_177824958
Als Amsterdam meeverhuist ben ik helemaal voor.
pi_177825088
Misschien eerst maar met 2 baan beginnen. En kijken of dat komende tijd drukker wordt of niet.
Wordt het toch drukker, hup nieuw baan erbij.. een geleidend uitbreiden.

Eiland wordt toch groot, men kan er veel mee doen. Bijvoorbeeld vol met zonnepanelen en of windmolen plaatsen. Goed voor elektriciteit verkoop nu men steeds minder gas gebruiken voor de woningen. Het wordt een herrie eiland. De enige in ter wereld waar lawaaiig machines toe gestaan ermee spelen en gebruiken daar.
Al nationaal zorgfonds getekend? Zo niet, bezoek www.nationaalzorgfonds.nl
  woensdag 14 maart 2018 @ 21:40:04 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177825349
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:49 schreef Weltschmerz het volgende:

Als je de huidige groei tot de huidige vorm rekent zeker niet. Bij het huidige volume wordt het ook al moeilijk.
Nee, ik reken de groei niet mee. Resultaten uit het verleden....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177825389
Maar een heel eiland opspuiten, tunnels graven, extra trein/auto reistijd naar schiphol genereren... voor buitenlanders die transitvluchten doen klinkt niet zo nuttig.
  woensdag 14 maart 2018 @ 23:44:02 #99
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177828126
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 20:42 schreef Fer het volgende:
Zijn de huidige generatie 373’s krapper dan vroeger? Was aardig claustrofobisch de laatste 2x enkele jaren geleden en deel van het intereur resoneerde ook flink mee, totdat de wielen introkken werden.
Je doelt op Boeing 737? Het is wel iets krapper dan vroeger, maar beenruimtes worden steeds minder ruim. Je ziet het bij Transavia vooral zo krap moet zitten. Evenals bij TUI heb je wel meer comfort, iets meer beenruimte maar dan moet je iets meer betalen om te zitten.
Humor, serieus en vrolijk!
  donderdag 15 maart 2018 @ 00:35:02 #100
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177828835
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 21:29 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien eerst maar met 2 baan beginnen. En kijken of dat komende tijd drukker wordt of niet.
Wordt het toch drukker, hup nieuw baan erbij.. een geleidend uitbreiden.

Eiland wordt toch groot, men kan er veel mee doen. Bijvoorbeeld vol met zonnepanelen en of windmolen plaatsen. Goed voor elektriciteit verkoop nu men steeds minder gas gebruiken voor de woningen. Het wordt een herrie eiland. De enige in ter wereld waar lawaaiig machines toe gestaan ermee spelen en gebruiken daar.
Dat is het meest realistisch idee, Maar het moet allemaal goed bezien of het nog wel haalbaar is met aanleg en financieringen rondom prestigieuze project. Het lijkt mij ook het beste om in fases uit te breiden naar een megaluchthaven, wel 2x zo groot als huidige Schiphol.

Megaluchthaven?
Waarom zou het niet kunnen om samen met België het luchthaven delen, dan scheelt ons allemaal heleboel geld, waar ook Belgen misschien mee kunnen betalen. Misschien zou Engeland ook mee betalen aan de bouw van deze megaluchthaven . dan zou mogelijkheid bieden voor Engelse maatschappijen ook vanaf deze megaluchthaven vluchten uitvoeren in plaats van eigen luchthaven in Londen of zoiets. Maar nadeel is dat het ook best ver reizen van het land naar een kunstmatig eiland in Noordzee, evenals ook het zelfde is bij België en Engeland. Een megaluchthaven delen met 2 landen is echt aantrekkelijk als alleen voor Nederland te financieren is. Ik denk zelfs ook deze megaluchthaven wel veel groter is dan nieuwe luchthaven in Instanbul in Turkije. Dan kun je ook goed concurreren met Dubai International Airport(DXB), enkele Amerikaanse luchthavens, Parijs, Frankfurt en Dubai.

Een megaluchthaven op een kunstmatig eiland beheerd door 3(!) landen kan 100-200 miljoen passagiers per jaar verwerken, 4 miljoen vliegbewegingen per jaar, 500.000 medewerkers in dienst van deze megaluchthaven. En wel 10 start-en landingsbanen. En kan zeer economisch impuls zijn voor Nederland als veel meer banen oplevert dan nu op huidige Schiphol. Ik weet dat de tijden van grote hubs al lang voorbij zijn. Ik denk dat een megaluchthaven voor de KLM en de partners veel grotere groeimogelijkheden heeft dan nu op Schiphol.
Maar een megaluchthaven heeft echt een voordeel dat het een grote transitluchthaven is voor vele buitenlanders, echter moet het wel kunnen bereiken met een zeer snelle treinverbinding tussen de luchthaven en landen zoals Engeland, België en Nederland.

Juridisch is het lastig om aan te merken in één grondgebied waar men een megaluchthaven bevindt, zowel op Nederlands, Belgisch of Engels grondgebied is. Maar het kan wel een voorbeeld zijn van 3 eilanden(1 Engels, 1 Belgisch en 1 Nederlands) met eigen luchthaven in eigen beheer en gaan samen alle landings- en startbanen delen. Deze concept kan echt heel veel voordelen opleveren op juridisch gebied in verband met vracht en passagiers die koopwaren meenemen uit een ander land waar invoerrechten moet betaald worden.

Dit is maar een voorbeeld wat er ook kan gebeuren... maar een megaluchthaven is heel wat anders dan een gewone mainport in omvang van een groot luchthaven. Financieel is een megaluchthaven op den duur veel voordeliger voor landen die aan prestigieuze bouw meebetalen zowel voor een maatschappijen uit die landen van zeer grote belang zijn dat ze fors kunnen doorgroeien tot één van de grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld of Europa.

Voor de KLM zelf op Schiphol is er te weinig doorgroeimogelijkheden omdat het luchthaven nu al aan limiet van 500.000 vliegbewegingen per jaar is bereikt. Ik denk met name dat een megaluchthaven een zeer interessant mogelijkheid is voor de KLM samen met Air France en de partners in Sky Team-alliantie echt door kan groeien met veel meer vluchten per dag. Dus mijn conclusie is dat Schiphol te klein is voor de KLM. Vakantievliegers willen nog niet echt vanaf Lelystad vliegen omdat er nog te weinig vraag voor is in 2020.

Vroeger konden mensen in zomerseizoen(juli en augustus) met een Boeing 747, DC-10 of een MD-11 van Martinair vanaf Schiphol naar vakantiebestemmingen in Spanje, Griekenland, Turkije of Portugal. Dat scheelde wel paar vliegbewegingen per jaar vanaf Schiphol in de zomers. In een Boeing 747 van Martinair kon men 530 passagiers mee per vlucht, evenals in een DC-10 368 mensen mee en later in een MD-11 393 passagiers. En dat was voor de reisorganisaties veel goedkoper om een grotere toestel in te zetten wegens drukte en grote vraag naar zonvakanties.

Maar nu in deze tijd vliegen Transavia, TUI en Corendon regelmatig vanaf regionale luchthavens naar vakantiebestemmingen omdat het makkelijker is voor mensen om te bereiken, veel sneller in het vliegtuig en betaalbaarder parkeren. Juist, omwonenden hebben dan ook last van geluidshinder rondom een regionale luchthaven, maar veel minder dan bij Schiphol. Tijd zal het wel leren of het efficiënt genoeg is om voor deze maatschappij vanaf de regionale luchthaven vluchten aan te bieden.Een groot nadeel is van deze regionale luchthavens in Nederland zijn dat er ook collega-luchthavens ook te dichtbij zijn (Duitsland: Münster-Onsabruck, Koln-Bonn en Düsseldorf) en Belgie(Brussel Zaventem, Luik en Antwerp Airport).

Ik vind dat Nederland echt een groot puinhoop van maakt met luchthavens, maakt geen goed beleid van hoe het wel moet gaan. Ieder stad met een eigen luchthaven vindt zichzelf erg belangrijk in Nederland voor passagiers aan te trekken. Met name doel ik op dat deze luchthavens niet met elkaar samenwerkt om vluchten beter over heel Nederland te verspreiden om Schiphol ontlasten. De bestuurders van de luchthavens moeten hun ego op zij zetten en krachten samen bundelen om met elkaar te samenwerken. Als het zou gebeurd zijn dan is er geen gezeur om geluidshinder, limiet van vliegbewegingen per jaar en milieureglement, dan waren veel meer voordelen geweest voor maatschappijen die er gebruik van maakten.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')