abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 12 maart 2018 @ 22:21:03 #26
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177780702
registreer om deze reclame te verbergen
Nieuwe Maasvlakte in de lucht?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:21:35 #27
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177780717
Nieuwe Almere onder de grond?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:25:22 #28
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177780794
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Passagiers shuttelen, technische afhandeling vluchten, personeel dat er moet werken. Hong Kong Chep Lap Kok heeft een slordige 30 miljard gekost. Dat was 30-20 jaar geleden en zij konden bouwen op een bestaand eiland. Denk dat Schiphol-in-de-zee misschien wel eens het 2- of 3-voudige kan kosten. Te duur en een logistiek drama.
Dat begrijp ik ook wel, maar ik heb wel een beetje goedkope berekening gesteld van 15 miljard, dat is voor hele project te weinig. Ik schatte eerder op 80-100 miljard euro, maar nu denk ik naar jouw bericht van ongeveer 50-80 miljard euro voor hele operatie als het door kan gaan met vele steun van internationale bedrijven die garant voor staan. Wat een luchthaven in Hong Kong heeft gekost valt op zich wel mee.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177781150
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
Het Markermeer is met een hele goede reden niet drooggelegd ;)
En dat gaat verder dan alleen milieugezeik.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 12 maart 2018 @ 22:43:16 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_177781211
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:08 schreef chefpapier het volgende:

[..]

We hebben juist steeds meer infrastructuur nodig omdat het zo dichtbevolkt is en het aantal inwoners en haar behoeftes groeit. Als je al die overlast niet wil zul je de bevolking moeten verspreiden over een groter gebied.
Dat is duurder dan 100 miljard voor een vlieg-eiland.
Free Assange! Hack the Planet
Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 maart 2018 @ 22:44:26 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_177781238
Ik weet uit goede bron dat eerdere plannen zijn gestrand op het feit dat er vaak mist is op zee, en dan konden ze niet landen en opstijgen
Nu kan dat wel en is dat dus een prima oplossing
Ervaring hebben Nederlandse bouwers al opgedaan in het buitenland
Dus gaan met de banaan :7
pi_177781293
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat bedrag lijkt me niet kloppen.

Hier de Hongkong airport wiki.

https://en.wikipedia.org/(...)_Airport?wprov=sfla1

Dat heeft al stukken meer in eerste instantie gekost met minder opgespoten land. En als je de latere investering ook nog bekijkt wordt het echt prijzig.
Daar zitten ze niet over in, want dat laten ze de nederlandse belasingbetalers betalen. De winst gaat vervolgens naar Schiphol en de aandeelhouders!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  maandag 12 maart 2018 @ 22:46:57 #33
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177781294
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik weet uit goede bron dat eerdere plannen zijn gestrand op het feit dat er vaak mist is op zee, en dan konden ze niet landen en opstijgen
Nu kan dat wel en is dat dus een prima oplossing
Ervaring hebben Nederlandse bouwers al opgedaan in het buitenland
Dus gaan met de banaan :7
Ja, met technologisch snufjes in de cockpit kan genavigeerd worden waar je geland en opgestegen bent, en weet je waar men je nog op een route vliegt. Dat is nu handig vanaf het kunstmatig eiland opstijgen en landen.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 22:52:07 #34
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_177781417
Als we nou stoppen met al die goedkope vluchten ( 35'50'100 euro) en gewone prijzen gaan rekenen, dan ben je al zoveel vluchten kwijt dat uitbreiding naar zee of Lelystad totaal overbodig wordt. En het is ook beter voor het milieu en het toerisme in eigen land.
Dus een win,win,win situatie.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_177781467
Ik snap eigenlijk niet waarom dit op zee moet. Je kan toch ook gewoon aan de Oostvaarderdijk een mooi eilandje opspuiten of oud-Hollands polderen? Infra eromheen is een stuk makkelijker te realiseren (A9 doortrekken) dan dwars door een natuurgebied om op zee te komen en je zit zo in Amsterdam.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 12 maart 2018 @ 22:57:54 #36
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177781510
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom dit op zee moet. Je kan toch ook gewoon aan de Oostvaarderdijk een mooi eilandje opspuiten of oud-Hollands polderen? Infra eromheen is een stuk makkelijker te realiseren (A9 doortrekken) dan dwars door een natuurgebied om op zee te komen en je zit zo in Amsterdam.
Dat kan ook, is veel dichterbij het land... Net zoals in China bij Hong Kong.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 23:01:26 #37
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177781584
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:52 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Als we nou stoppen met al die goedkope vluchten ( 35'50'100 euro) en gewone prijzen gaan rekenen, dan ben je al zoveel vluchten kwijt dat uitbreiding naar zee of Lelystad totaal overbodig wordt. En het is ook beter voor het milieu en het toerisme in eigen land.
Dus een win,win,win situatie.
Ik denk echter wel dat goedkope vluchten nooit gaat stoppen, want prijsvechters groeien nog fors door en winnen meestal marktaandeel van reguliere maatschappijen in hele wereld. In de luchtvaartwereld wordt nog steeds aan gewerkt met alternatieven voor uitstoot van CO2 zoals bijvoorbeeld vliegen op biobrandstof in plaats van kerosine.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177781586
Vergeet ook niet dat overheid op dit moment geld lening kan tegen nul rente kan afsluiten. Eventueel subsidie vanuit EU vragen.
Je kan daar ook een groen energie mee winnen. Zon, water en wind energie.. Die wordt in toekomst zeker lucratiever.

In begin is zeker alles duur. Maar na 20 jaar kan de schuld best afbetaald zijn. Dan is alleen puur winst voor overheid. Maar dan moet overheid zeker teugels goed vasthouden en controleren dat alles goed verloopt en kosten niet overschrijven.

Er kan ook toeristen, watersport creren rond eiland. Wellicht ook een mooie boodschap voor internationaal.
Al nationaal zorgfonds getekend? Zo niet, bezoek www.nationaalzorgfonds.nl
pi_177781675
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
Denk niet dat we ons zoetwaterreservoir op moeten geven,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 12 maart 2018 @ 23:06:15 #40
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177781681
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:01 schreef Captain_Ghost het volgende:
Vergeet ook niet dat overheid op dit moment geld lening kan tegen nul rente kan afsluiten. Eventueel subsidie vanuit EU vragen.
Je kan daar ook een groen energie mee winnen. Zon, water en wind energie.. Die wordt in toekomst zeker lucratiever.

In begin is zeker alles duur. Maar na 20 jaar kan de schuld best afbetaald zijn. Dan is alleen puur winst voor overheid. Maar dan moet overheid zeker teugels goed vasthouden en controleren dat alles goed verloopt en kosten niet overschrijven.

Er kan ook toeristen, watersport creren rond eiland. Wellicht ook een mooie boodschap voor internationaal.
Dat is een oplossing voor financiering van een luchthavenproject, het zou echt wel goed kunnen.

Kijk in Duitsland is alles mis gegaan met kostenoverschrijding van nieuwe luchthaven Brandenburg in Berlijn. Komt mede door vele bouwfouten en omkopingen in de bouwsector. Waar ook opening van deze luchthaven vele keren opnieuw uitgesteld is tot 2020. Maar het heeft Duitsland vele miljarden gekost om een nieuwe luchthaven aan te leggen, Veel eerder heeft Duitsland het zelfde gedaan in Mnchen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177781761
Enige voordeel wat ik zie is dat we dan eindelijk fatsoenlijke infrastructuur hebben voor de Gp van Nederland.
.
  maandag 12 maart 2018 @ 23:20:23 #42
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177781899
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:10 schreef Fer het volgende:
Enige voordeel wat ik zie is dat we dan eindelijk fatsoenlijke infrastructuur hebben voor de Gp van Nederland.
Saai circuit.
Nu al.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177781945
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Saai circuit.
Nu al.
F1-banaan gemacht.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177782029
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Saai circuit.
Nu al.
Hoezo, die snelweg loopt recht langs Zandvoort? Een paar afritten en klaar.
.
pi_177782051
a1ab5394-25bb-11e8-bade-75de418cab71.jpg

Wordt een beste klus.
pi_177782160
Strand aan de oostkant kan je vergeten natuurlijk :')
Dat verdwijnt langzaam naar de bestaande kust.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 12 maart 2018 @ 23:39:08 #47
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177782176
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:30 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
[ afbeelding ]

Wordt een beste klus.
Dat lijkt mij ook wel haalbaar denk ik. Eerdere plannen zagen wel forser uit met een grotere terminals en alle loods voor vliegtuigonderhoud en vrachtafhandelingen. Het heeft wel voordelen dat het minder kost en is sneller te bouwen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177782199
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van Schiphol, ze kunnen daar toch nog wel een baan of twee bijleggen?

Anders gewoon een tweede baan bij Eindhoven en dat schema flink opschroeven.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177782206
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:40 schreef ITrade het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van Schiphol, ze kunnen daar toch nog wel een baan of twee bijleggen?
Waar dan? :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 12 maart 2018 @ 23:43:58 #50
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177782228
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:40 schreef ITrade het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen last van Schiphol, ze kunnen daar toch nog wel een baan of twee bijleggen?

Anders gewoon een tweede baan bij Eindhoven en dat schema flink opschroeven.
Het zou ook kunnen. Maar als ik naar deze afbeelding kijk is wel minder grote pieren aanwezig, terwijl veel meer pieren nodig zijn om meer vliegtuigen te stationeren.. Het idee van 4 landing en opstartbanen is goed, maar het kan beter zowel meer terminals en pieren laten bouwen. Dus de kunstmatig eiland kan veel groter worden als zodat men in de toekomst geen forse uitbreiding nodig is.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')