abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 12 maart 2018 @ 20:30:02 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177777437
registreer om deze reclame te verbergen
Naar aanleiding van Telegraaf artikel is er weer een nieuwe discussie gestart over een nieuwe luchthaven op een kunstmatig eiland in de Noordzee. Dit idee is niet nieuw, maar in het verre verleden waren er ook veel discussies geweest over uitbreidingen van Schiphol en geheel nieuw luchthaven in Nederland. Nu toe waren de plannen te duur voor uitvoering en financiering van het project zelf. Maar die plan is zelf door het bedrijven en bewonersgroep dichtbij Schiphol vergevorderd ontwikkeld en bieden morgen een petitie aan de minister van Nieuwenhuizen van Waterstaat en Verkeer. Zelf is ze ook tegenstander van Schiphol in de zee, want ze heeft altijd voorkeur aan uitbreidingen van bestaande luchthavens in Nederland zelf. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1776798/schiphol-zoekt-zee-op

Persoonlijk ben ik ook een voorstander van geheel nieuw luchthaven in Nederland, maar dan op een kunstmatig eiland. Want Schiphol raakt dan verstrikt in de regels wat de groei van vliegbewegingen belemmert. Er is afgesproken tussen de politiek en Schiphol zelf dat tot 2020 500.000 vliegbewegingen per jaar mag maken. Maar in 2018 is het bijna al 500.000 vliegbewegingen en ongeveer 70 miljoen passagiers per jaar die op Schiphol aankomen en vertrekken. Maar voor de KLM en haar partners is zeer van groot belang dat Schiphol moet blijven groeien tot een mainport(overstapluchthaven). Helaas is het politiek wel erg verdeeld over de kwestie Schiphol hoe na 2020 verder moet groeien met bijvoorbeeld schonere en geluidsarme vliegtuigen in plaats van oudere vliegtuigen die meer geluid produceren. Niet alleen politiek, maar ook bij de bevolking in Nederland heerst nog grote verdeeldheid tegen over geluidsnormen en milieueisen van de luchtvaart.

Lelystad Airport
Niet zo lang bekend is een opening van vakantieluchthaven Lelystad Airport in 2020 opengaat in plaats van 2019, mede door fouten in MER-rapport(milieurapport van Ministerie van Verkeer en Waterstaat) van Lelystad Airport. Zo duidelijk zijn er ook problemen met vliegroutes die over bepaalde steden en dorpen die dichtbij Lelystad zijn, waar ook mensen tegen geluidshinder van vliegtuigen zijn. Lelystad Airport is een luchthaven die ook eigendom is van Schiphol Groep zelf.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177777641
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.

Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.

Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.

Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Al nationaal zorgfonds getekend? Zo niet, bezoek www.nationaalzorgfonds.nl
  maandag 12 maart 2018 @ 20:46:48 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177777908
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.

Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.

Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.

Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Mee eens. Dan kunnen kleinere vliegvelden gesloten, vooral Eindhoven, Maastricht, Groningen en eventueel Lelystad. Vooral kan KLM en haar partners en eventueel buitenlandse maatschappijen alle vluchten overhevelen naar een geheel nieuw luchthaven op kunstmatig eiland. En bestaande Schiphol kan omgetoverd worden tot een grote vakantieluchthaven naar model van luchthaven in Dsseldorf in Duitsland.

Maar het is nog grote vraag of we wel tientallen miljarden euro's in een geheel nieuw luchthaven investeren. VVD is fervent tegenstander van geheel nieuw luchthaven, evenals PvdA en CDA. Ik denk dat het niet meer tegengehouden kan worden dat er toch nieuwe luchthaven wordt gebouwd op een kunstmatig eiland.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177778114
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.

Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.

Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.

Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Heb jij enig idee van hoe de luchtvrachtketen in elkaar steekt?
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 12 maart 2018 @ 20:57:31 #5
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177778264
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Heb jij enig idee van hoe de luchtvrachtketen in elkaar steekt?
Maar luchtvrachten worden in Nederland afgehandeld via Schiphol en Maastricht, Vooral is het meestal vanaf Schiphol. Het kan ook echt voordeel zijn dat de vrachtboten aanmeren bij een kunstmatig waar nieuwe luchthaven kan verrijzen, maar voor de vrachtwagens is het ook lastiger om vracht af te leveren op een kunstmatig eiland. Helaas zijn er wel paar nadelen naast voordelen van een nieuwe luchthaven.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 21:00:38 #6
129292 LXIV
misdunker
pi_177778372
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
pi_177778521
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef LXIV het volgende:
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
En dan elke Nederlander die een vliegreis moet maken zeker eerst uren in een auto zitten om ergens bij een vliegveld uit te komen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177778667
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef LXIV het volgende:
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
We hebben juist steeds meer infrastructuur nodig omdat het zo dichtbevolkt is en het aantal inwoners en haar behoeftes groeit. Als je al die overlast niet wil zul je de bevolking moeten verspreiden over een groter gebied.
pi_177778817
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef LXIV het volgende:
Nederland moet als extreem dichtbevolkt land helemaal geen grote luchthaven willen. Veel vervuiling, zeer veel overlast, relatief weinig hooggekwalificeerde arbeid. Doe maar ergens in Oost-Europa of zo.
Indirect natuurlijk weer wel. Veel bedrijven zitten op de zuid-as, juist om de nabijheid van Schiphol. Een luchthaven met een dusdanig groot netwerk is een groot pluspunt voor een internationaal bedrijf.
pi_177779119
Afgezien van de kosten lijkt het me wel een tof project. maar willen ze dan gaan inpolderen of opspuiten?

Paar hyperloops vanaf zowel Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en ergens afgelegen ivm parkeerruimte _O_
  maandag 12 maart 2018 @ 21:21:43 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177779123
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:08 schreef chefpapier het volgende:

[..]

We hebben juist steeds meer infrastructuur nodig omdat het zo dichtbevolkt is en het aantal inwoners en haar behoeftes groeit. Als je al die overlast niet wil zul je de bevolking moeten verspreiden over een groter gebied.
Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 21:24:01 #12
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177779189
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef tjoptjop het volgende:
Afgezien van de kosten lijkt het me wel een tof project. maar willen ze dan gaan inpolderen of opspuiten?

Paar hyperloops vanaf zowel Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en ergens afgelegen ivm parkeerruimte _O_
Het zou ook kunnen ja, Kosten zullen meer dan 15 miljard euro bedragen om hele project te financieren door bedrijven en grote investeerders. Niet alleen politiek kan dat zelf financieren. Ze moeten gewoon durven investeren,
Humor, serieus en vrolijk!
pi_177779264
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:24 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen ja, Kosten zullen meer dan 15 miljard euro bedragen om hele project te financieren door bedrijven en grote investeerders. Niet alleen politiek kan dat zelf financieren. Ze moeten gewoon durven investeren,
Valt mee, 15 miljard. Maar dat zal wel een bedrag zijn om het balletje aan het rollen te krijgen, waarna de vele overschrijdingen komen.
pi_177779462
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook, maar misschien kunnen we Nederland uitbreiden om IJsselmeer laten droogleggen en dan een nieuw stuk land bijmaken. Echter kost ook veel geld om dat uit te voeren, maar in het verleden zijn Markerwaard en Flevoland bijgekomen uit de meer.
"Iedereen" moet en zal in de randstad/Amsterdam wonen, je kan er land bijbouwen wat je wil, als er relatief weinig werk en vermaak is te vinden gaat er geen hond wonen. Denk dat extra banen in de Noordzee het beste is, mijzelf lijkt het IJsselmeer me rustiger water en dus makkelijker te realiseren, maar dan zullen de vluchtroutes waarschijnlijk alsnog teveel over bevolkt gebied komen.

Tegen de tijd dat dat eiland er ligt in de Noordzee heeft Virgin wel genoeg Indirs versleten om die Hyperloop veilig te krijgen, is dat een mooie verbinding naar het huidige Schiphol :s)
pi_177779618
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:24 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen ja, Kosten zullen meer dan 15 miljard euro bedragen om hele project te financieren door bedrijven en grote investeerders. Niet alleen politiek kan dat zelf financieren. Ze moeten gewoon durven investeren,
Dat bedrag lijkt me niet kloppen.

Hier de Hongkong airport wiki.

https://en.wikipedia.org/(...)_Airport?wprov=sfla1

Dat heeft al stukken meer in eerste instantie gekost met minder opgespoten land. En als je de latere investering ook nog bekijkt wordt het echt prijzig.
  maandag 12 maart 2018 @ 21:45:09 #16
129292 LXIV
misdunker
pi_177779846
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:04 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dan elke Nederlander die een vliegreis moet maken zeker eerst uren in een auto zitten om ergens bij een vliegveld uit te komen?
wel allerlei vluchten, maar al dat overstap-verkeer heeft geen zin
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
  maandag 12 maart 2018 @ 21:54:32 #17
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177780096
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat bedrag lijkt me niet kloppen.

Hier de Hongkong airport wiki.

https://en.wikipedia.org/(...)_Airport?wprov=sfla1

Dat heeft al stukken meer in eerste instantie gekost met minder opgespoten land. En als je de latere investering ook nog bekijkt wordt het echt prijzig.
Okay, ik weet dat kosten wel veel meer dan 15 miljard bedragen, ik gok op 80-100 miljard voor als men een kunstmatig eiland uit de zee gebaggerd wordt en daarna een nieuw luchthaven neerzetten. Dus je hebt wel gelijk in wat over Hong Kong International Airport, Het heeft daar 6 jaren geduurd met bouwen en minstens is het ook door een Nederlands bedrijf een kunstmatig eiland uitgebaggerd uit die zee.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 22:03:23 #18
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177780300
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik ben zeker voorstander van Schiphol in zee.

Het is ambitieuze project.
Daar kan de internationaal en goederen transport komen en gaan. Terwijl bestaande Schiphol prima dienst kan doen voor Europese vakantievluchten.

Tegelijk kan deze eiland ook een bescherming bieden voor scheepvaart bij de slechte weer. En of een parkeerplaats voor de tijdelijke opslag.

Derde punt.. het bied mooie nieuwe werkgelegenheid voor Nederland.
Te duur, logistiek drama.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 12 maart 2018 @ 22:06:28 #19
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177780378
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

wel allerlei vluchten, maar al dat overstap-verkeer heeft geen zin
Zonder overstapverkeer geen mainport.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 12 maart 2018 @ 22:06:38 #20
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177780382
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Te duur, logistiek drama.
Waarom is te duur dan, maar logistiek drama? Zo ver is het nog niet, maar er worden heel veel onderzoeken naar gedaan om wat er aan gedaan worden met logistiek en haalbaarheid van het project. Maar op Schiphol kan men volgens mij gewoon vrachtvluchten geland en opgestegen worden en op andere luchthaven alleen voor passagiers.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 22:09:24 #21
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_177780446
Vroege 1-aprilgrap.
Tics van je petten.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:12:34 #22
432997 Ven1972
Man met humor
pi_177780524
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:09 schreef nattermann het volgende:
Vroege 1-aprilgrap.
Denk ik het niet, want het wordt nu echt erg serieus. Want vorige keren waar we over verplaatsing van Schiphol spraken kwamen echt niks uit, er waren wel plannen maar niet vergevorderd. Want ze kijken nu al naar oplossingen in toekomst hoe Nederlandse luchtvaart verder moet groeien. Ik weet ook dat via andere kanalen ook veel tegenstand zal komen, vooral milieugroepen en tegenstanders van nieuwe luchthaven.
Humor, serieus en vrolijk!
  maandag 12 maart 2018 @ 22:12:55 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_177780538
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Te duur, logistiek drama.
Dit vooral.
Aan- en afvoer, extra overslag punt voor pax en vracht, extra nadelen. Hyperloop, monorails.. Die vracht ULD's moeten ook ergens heen.


Er zijn wel oplossingen, maar denk niet dat ze rendabel zijn cq meerwaarde hebben op Brussel, Frankfurt, London, Parijs...

Als je een luchthaven in zee wil maken, moet je alles compleet maken. Terminal, loodsen, grond service equipment.

Dan pas zou het kunnen.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 12 maart 2018 @ 22:14:26 #24
129292 LXIV
misdunker
pi_177780570
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

wel allerlei vluchten, maar al dat overstap-verkeer heeft geen zin
dan hebben we sommige bestemmingen maar niet. /care
Rijke oudere heteroseksuele blanke mannen zijn de nieuwe Joden.
  maandag 12 maart 2018 @ 22:14:41 #25
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177780571
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:06 schreef Ven1972 het volgende:

Waarom is te duur dan, maar logistiek drama? Zo ver is het nog niet, maar er worden heel veel onderzoeken naar gedaan om wat er aan gedaan worden met logistiek en haalbaarheid van het project. Maar op Schiphol kan men volgens mij gewoon vrachtvluchten geland en opgestegen worden en op andere luchthaven alleen voor passagiers.
Passagiers shuttelen, technische afhandeling vluchten, personeel dat er moet werken. Hong Kong Chep Lap Kok heeft een slordige 30 miljard gekost. Dat was 30-20 jaar geleden en zij konden bouwen op een bestaand eiland. Denk dat Schiphol-in-de-zee misschien wel eens het 2- of 3-voudige kan kosten. Te duur en een logistiek drama.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')