abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177776793
Mijn droom is vanaf mijn laptop te werken/geld te verdienen en dan de wereld rondreizen. Waarschijnlijk is dit te mooi om waar te zijn. Toch vraag ik naar jullie mening.

Is dit te realiseren? Misschien iets richting de ict? Webdesign?

Ik heb trouwens een havodiploma, ben bereid er een hbo opleiding voor te volgen.
pi_177776871
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:03 schreef F__Societyyy het volgende:
Mijn droom is vanaf mijn laptop te werken/geld te verdienen en dan de wereld rondreizen. Waarschijnlijk is dit te mooi om waar te zijn. Toch vraag ik naar jullie mening.

Is dit te realiseren? Misschien iets richting de ict? Webdesign?

Ik heb trouwens een havodiploma, ben bereid er een hbo opleiding voor te volgen.
Wow, je bent zelfs bereid er een opleiding voor te volgen? Top! Dit komt goed!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  maandag 12 maart 2018 @ 20:09:12 #3
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177776903
Tuurlijk kan dat. Zat mensen die leven als digital nomad.

Iets in de ict moet het wel mee lukken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:10:52 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177776940
Bitcoin?
AEX en die shizzle?
En inderdaad programmeren of webdesign.

Keuzes genoeg. ^O^
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177776953
SEO?
pi_177776972
Vloggen.
pi_177777193
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:09 schreef embedguy het volgende:
Tuurlijk kan dat. Zat mensen die leven als digital nomad.

Iets in de ict moet het wel mee lukken.
Kan je iets specifieker zijn? Programmeren?
pi_177777231
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:21 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Kan je iets specifieker zijn? Programmeren?
Moet je wel heel goed zijn hoor. En je moet zeer geconcentreerd kunnen zijn. Maar het feit dat jij er een opleiding voor wil gaan volgen (wanneer nodig!) zegt mij dat dat wel goed zit :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 12 maart 2018 @ 20:28:49 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177777393
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:21 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Kan je iets specifieker zijn? Programmeren?
Software engineering.

Afhankelijk van waar je die opleiding doet, begin je het eerste jaar heel breed en kun je daarna meer een richting kiezen. Dan kun je dus na dat eerste jaar kiezen of dat je de webontwikkelingskant op wilt gaan of meer een andere richting op wilt gaan.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177777462
Waarom wil je dit ?
Wat zijn de voordelen?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_177777627
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:30 schreef DoubleUU het volgende:
Waarom wil je dit ?
Wat zijn de voordelen?
De wereld verkennen lijkt me geweldig. Zelfstandig onafhankelijk zijn lijkt me ook fijn. Kan nog wel tal van redenen aangeven waarom dit me echt leuk lijkt
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 maart 2018 @ 20:38:28 #12
319979 Fok-it
All is well
pi_177777691
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

De wereld verkennen
Ga reizen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177777712
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

De wereld verkennen lijkt me geweldig. Zelfstandig onafhankelijk zijn lijkt me ook fijn. Kan nog wel tal van redenen aangeven waarom dit me echt leuk lijkt
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:36 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

De wereld verkennen lijkt me geweldig. Zelfstandig onafhankelijk zijn lijkt me ook fijn. Kan nog wel tal van redenen aangeven waarom dit me echt leuk lijkt
Het is ten eerste onverenigbaar, en ten tweede ook zo breed geformuleerd. De hele wereld verkennen, en ook zelfstandig ondernemer zijn ? Dat lijkt me onmogelijk, tenzij je al een internationaal bedrijf hebt. De halve wereld verkennen en zelstandig ondernemer zijn ? Zelfde verhaal. Dus nogmaals vertel me nu eens concreet wat je wilt en concreet wat het oplevert. Want anders is het ook geen discussiepunt, gezien het zo breed is kan het alle kanten op gaan. Wie weet wat jij ermee bedoelt...
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 12 maart 2018 @ 20:51:20 #14
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177778072
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:39 schreef DoubleUU het volgende:

[..]


[..]

Het is ten eerste onverenigbaar, en ten tweede ook zo breed geformuleerd. De hele wereld verkennen, en ook zelfstandig ondernemer zijn ? Dat lijkt me onmogelijk, tenzij je al een internationaal bedrijf hebt. De halve wereld verkennen en zelstandig ondernemer zijn ? Zelfde verhaal. Dus nogmaals vertel me nu eens concreet wat je wilt en concreet wat het oplevert. Want anders is het ook geen discussiepunt, gezien het zo breed is kan het alle kanten op gaan. Wie weet wat jij ermee bedoelt...
Hoezo onverenigbaar?

Moet niet verwachten dat je alle continenten in een jaar gezien kan hebben zonder dat je er armer van bent geworden maar ts kan bijv. rondreizen in de zin van: 3 tot 7 maanden in land a, 3 tot 7 maanden in b, etc.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177778128
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:51 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hoezo onverenigbaar?

Moet niet verwachten dat je alle continenten in een jaar gezien kan hebben zonder dat je er armer van bent geworden maar bijv. rondreizen in de zin van: 3 tot 7 maanden in land a, 3 tot 7 maanden in b, etc kan gewoon.
Als je geen geheime spaarrekening hebt waar 4 miljoen euro op staat, hoe ga je dat betalen vriend?
Dat idee kost je een vermogen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 12 maart 2018 @ 20:55:54 #16
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177778211
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:53 schreef DoubleUU het volgende:

[..]
Dat idee kost je een vermogen.
Ligt er wel aan hoe je het aankleedt. Je levensonderhoud is in veel landen veel goedkoper dan in nl terwijl je wel gewoon voor een nederlandse werkgever kan werken.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177778244
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:55 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ligt er wel aan hoe je het aankleed. Je levensonderhoud is in veel landen veel goedkoper dan in nl terwijl je wel gewoon voor een nederlandse werkgever kan werken.
Welke werkgever wilt een rondreizende werknemer? Ookal kan je via internet werken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_177778331
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:39 schreef DoubleUU het volgende:

[..]


[..]

Het is ten eerste onverenigbaar, en ten tweede ook zo breed geformuleerd. De hele wereld verkennen, en ook zelfstandig ondernemer zijn ? Dat lijkt me onmogelijk, tenzij je al een internationaal bedrijf hebt. De halve wereld verkennen en zelstandig ondernemer zijn ? Zelfde verhaal. Dus nogmaals vertel me nu eens concreet wat je wilt en concreet wat het oplevert. Want anders is het ook geen discussiepunt, gezien het zo breed is kan het alle kanten op gaan. Wie weet wat jij ermee bedoelt...
Het is heel simpel, ik wil gewoon vanaf me laptop geld verdienen en wonen in warme exotische landen. Met het salaris wat je hier verdient kan je in bepaalde landen veel luxer leven als hier, dat lijkt me ook aantrekkelijk. En werk in de ict lijkt me ook relaxed, ik heb er al hobbymatig wat ervaring in.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:59:37 #19
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177778342
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Welke werkgever wilt een rondreizende werknemer? Ookal kan je via internet werken.
Werkgevers die blij zijn dat ze überhaupt iemand hebben, zoals niet ongebruikelijk binnen de ict wereld.

Werkgevers die hun werknemers toch al vanuit huis laten werken. Ook vrij gebruikelijk binnen de ict wereld.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177778370
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:55 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ligt er wel aan hoe je het aankleedt. Je levensonderhoud is in veel landen veel goedkoper dan in nl terwijl je wel gewoon voor een nederlandse werkgever kan werken.

Precies
pi_177778404
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Welke werkgever wilt een rondreizende werknemer? Ookal kan je via internet werken.
Kan ook eens in de zoveel tijd een bezoekje brengen aan NL natuurlijk. Wil me familie en vrienden ook wel weer opzoeken logischerwijs.
pi_177778405
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:59 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Het is heel simpel, ik wil gewoon vanaf me laptop geld verdienen en wonen in warme exotische landen. Met het salaris wat je hier verdient kan je in bepaalde landen veel luxer leven als hier, dat lijkt me ook aantrekkelijk. En werk in de ict lijkt me ook relaxed, ik heb er al hobbymatig wat ervaring in.
Als je dan slim bent ga je je in kringen verkeren van bedrijven die in het buitenland investeren... Maar dan moet je 1 land als thuisbasis houden. Noem je dat rondreizen?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 12 maart 2018 @ 21:02:14 #23
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177778429
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:00 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Precies
Maar hoe zie jij dat? Wil je dan bijv >10 jaat op reis zijn of bijv maar een jaartje? In dat laatste geval zou ik gewoon gaan backpacken eventueel bijv een half jaar ongeschoold werk gaan doen in Australië.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177778461
Jullie hebben echt ideeën die totaal onverwezenlijkbaar zijn xd het is bijna sneu.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  maandag 12 maart 2018 @ 21:07:12 #25
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177778617
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:03 schreef DoubleUU het volgende:
Jullie hebben echt ideeën die totaal onverwezenlijkbaar zijn xd het is bijna sneu.
Bijna net zo sneu als hoe dat jij denkt dat jouw bekrompen beeld van de wereld de werkelijkheid is en denkt dat je dat beeld moet opleggen bij anderen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177778665
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:07 schreef embedguy het volgende:

[..]

Bijna net zo sneu als hoe dat jij denkt dat jouw bekrompen beeld van de wereld de werkelijkheid is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fair enough :)
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 21:10:26 #27
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_177778747
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:07 schreef embedguy het volgende:

[..]

Mja, anders houden we het gewoon even leuk. Er zijn zat mensen die doen wat ts wilt dus onmogelijk is het niet.

Laten we dit doen :)
pi_177778899
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_177778984
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:07 schreef embedguy het volgende:

[..]

Bijna net zo sneu als hoe dat jij denkt dat jouw bekrompen beeld van de wereld de werkelijkheid is en denkt dat je dat beeld moet opleggen bij anderen. .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we het leuk houden. Bedankt voor je bijdrage in iedergeval, je zegt een stuk nuttigere dingen dan die zuurpruim.
pi_177778991
Moest je niet nog een studie kiezen?
Ga dat eerst maar doen. Want van een modaal salaris reis je niet even de wereld over.
pi_177779050
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:59 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Het is heel simpel, ik wil gewoon vanaf me laptop geld verdienen en wonen in warme exotische landen. Met het salaris wat je hier verdient kan je in bepaalde landen veel luxer leven als hier, dat lijkt me ook aantrekkelijk. En werk in de ict lijkt me ook relaxed, ik heb er al hobbymatig wat ervaring in.
In je dromen bestaat dit misschien. ZZP'er zijn is voor de meesten gewoon keihard aanpoten en levert weinig op. Krijg je toch spijt dat je niet de zekerheid hebt van in loondienst werken.
  maandag 12 maart 2018 @ 21:20:39 #34
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177779092
Dit zou ik vrij eenvoudig kunnen doen. Ik werk home office. Aantal dagen in een kantoor van mijn werkgever is minder dan 15 per jaar. Als ik naar kantoor ga is het vaak sowieso met reizen (San Francisco, London).

Ik bezoek wel frequenter klanten, daarvoor reis ik ook meestal. Dat zou ik overigens ook missen, als je niks oplevert en geen f2f contact momenten hebt wordt het denk ik ergens te theoretisch/onserieus.

Enige uitdaging zijn de tropen, ik heb mijn klanten allemaal in europa. Dan wordt de reistijd wel heftig of zorgt ervoor dat je strak moet plannen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177779103
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

In je dromen bestaat dit misschien. ZZP'er zijn is voor de meesten gewoon keihard aanpoten en levert weinig op. Krijg je toch spijt dat je niet de zekerheid hebt van in loondienst werken.
In de ict schijnt een groot tekort te zijn aan goed opgeleide ict'ers. Dus ik hoop dat dit een goede reden is om het toch te proberen. Mocht het niet lukken kan ik altijd nog in loondienst gaan.
pi_177779107
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

In je dromen bestaat dit misschien. ZZP'er zijn is voor de meesten gewoon keihard aanpoten en levert weinig op. Krijg je toch spijt dat je niet de zekerheid hebt van in loondienst werken.
Precies wat ik zei, maar daar heeft men niets mee te maken.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
  Redactie Frontpage maandag 12 maart 2018 @ 21:28:44 #37
38148 crew  Innisdemon
pi_177779328
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:07 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]

Wow, je bent zelfs bereid er een opleiding voor te volgen? Top! Dit komt goed!
Ja, maar dan kan TS natuurlijk iets richting de ICT gaan leren, of webdesign ofzo :D
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Redactie Frontpage maandag 12 maart 2018 @ 21:29:35 #38
38148 crew  Innisdemon
pi_177779353
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

In de ict schijnt een groot tekort te zijn aan goed opgeleide ervaren ict'ers. Dus ik hoop dat dit een goede reden is om het toch te proberen. Mocht het niet lukken kan ik altijd nog in loondienst gaan.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 12 maart 2018 @ 21:29:59 #39
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177779368
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Precies wat ik zei, maar daar heeft men niets mee te maken.
Zeker waar. Sowieso nog extra lastig als je het zou gaan doen zonder eerst ervaring opgebouwd te hebben in loondienst.

Als ik ts was zou ik er nog een 3e keer over nadenken, maar daar heeft hij dan ook minstens 4jaar de tijd voor tijdens zijn studie :).
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177779446
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:29 schreef embedguy het volgende:

[..]

Zeker waar. Sowieso nog extra lastig als je het zou gaan doen zonder eerst ervaring opgebouwd te hebben in loondienst.

Als ik ts was zou ik er nog een 3e keer over nadenken, maar daar heeft hij dan ook minstens 4jaar de tijd voor tijdens zijn studie :).
Deze mensen stuntelen 20 jaar met hun leven totdat ze ergens een baantje aangeboden krijgen. Ik ken gasten van 16 die ik ken die precies weten wat ze willen en alles erop richten, superbrutaal, behoorlijk slim en 2 leuke gasten van 16...Die komen er wel. Die hebben een echte visie. Ik vind deze visie nogal ongeloofwaardig en lui.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_177780984
Tja, volgens mij is dat zo'n beetje ieders droom. Maar toch is het maar voor enkele weggelegd.
pi_177781806
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:21 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

In de ict schijnt een groot tekort te zijn aan goed opgeleide ict'ers. Dus ik hoop dat dit een goede reden is om het toch te proberen. Mocht het niet lukken kan ik altijd nog in loondienst gaan.
In de ICT is een tekort aan hoog opgeleide ict'ers die voor een habbekrats wilt werken. Veel IT personeel verdwijnt over de grenzen, vanwege de betere arbeidsvoorwaarden.
pi_177782320
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:17 schreef DoubleDip het volgende:
Ga dat eerst maar doen. Want van een modaal salaris reis je niet even de wereld over.
:')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:49:35 #44
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177786120
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 23:55 schreef ITrade het volgende:

[..]

:')
Precies. 3 dagen zzp op NL tarief is je ticket naar Thailand, je co-working space, je verblijf en 1 maand eten en drinken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 13 maart 2018 @ 10:00:24 #45
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177786259
Kan prima. Pakt waarschijnlijk zelfs goedkoper uit dan het gewone burgerleven in een rijtjeshuis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177786416
Ga voor de maritieme opleiding en vaar de wereld over!

Of leer vliegen (al is er een overschot aan piloten dus dat gaat lastig worden).

Oxafam Novib kan ook, leuke feestjes erbij heb ik gehoord.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:18:07 #47
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177786504
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:03 schreef DoubleUU het volgende:
Jullie hebben echt ideeën die totaal onverwezenlijkbaar zijn xd het is bijna sneu.
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:56 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Welke werkgever wilt een rondreizende werknemer? Ookal kan je via internet werken.
Uhm. Ik mag van mijn baas werken waar ik wil. Ik woon nu dan wel in Bulgarije maar het zal hem een rotzorg zijn of ik nu vanaf hier, Tokyo, donker Afrika of Schubbekutteveen werk. Waarom ben jij zo star? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177786598
Online pokeren zou ik zeggen
I am a Koala who Stretches :P
pi_177786634
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:25 schreef StretchingKoala het volgende:
Online pokeren zou ik zeggen
Zoiets inderdaad. Of je toeleggen op sportweddenschappen en dit wedadvies verkopen zoals gebeurt op blogabet.
Edensnator over 'n out
pi_177786662
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:18 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Uhm. Ik mag van mijn baas werken waar ik wil. Ik woon nu dan wel in Bulgarije maar het zal hem een rotzorg zijn of ik nu vanaf hier, Tokyo, donker Afrika of Schubbekutteveen werk. Waarom ben jij zo star? :?
Ben wel heel benieuwd naar het werk dat je doet dan?
Edensnator over 'n out
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:40:17 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177786800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:30 schreef Edensnator het volgende:

[..]

Ben wel heel benieuwd naar het werk dat je doet dan?
Niet zo relevant. In principe kan je al het werk waarvoor je geen persoonlijk contact nodig hebt van afstand uitvoeren. Je moet alleen wel een werkgever hebben die niet zo star is als eerdergenoemde :D

En ik ben absoluut niet de enige. Ken hier in de stad al een stuk of 10 Nederlanders die hetzelfde kunnen of daadwerkelijk doen, of het nu vertaalwerk, callcenterwerk, IT of grafisch design is.

Het is dat ik twee honden heb anders had ik inderdaad gewoon al rondreizend gewerkt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177787173
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:49 schreef XL het volgende:

[..]

Precies. 3 dagen zzp op NL tarief is je ticket naar Thailand, je co-working space, je verblijf en 1 maand eten en drinken.
Ja maar dat kan echt niet hoor met een modaal Nederlands salaris, in de grote boze mensen wereld is alles echt heel duur.

Hoe zou je ooit met een modaal salaris rond kunnen komen in Thailand?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177787229
Ja hoor het kan.

En daarmee is alles gezegd.

Want tenzij je inderdaad een werkgever vind die het prima vind dat hij je nooit echt ziet en jij nooit op kantoor bent (lees: ik geef je bijna geen kans dat je die 1 2 3 vind) zal je moeten ZZP'en en zelf opdrachten binnen moeten halen.
En dat zal gigantisch hard werken zijn. En als jij als startende ZZP'er al je opdrachten moet halen vanaf het internet dan moet je concurreren met de gehele wereld. Inclusief de Indiase IT'ers die het voor een kwart van het geld doen, minstens net zo gemotiveerd zijn en ook zeker niet helemaal belabberd werk leveren.
Je zal dus niet je Nederlandse salaris verdienen én zal eerder tegen de 60 uur of meer per week bezig zijn met het doen en vinden van opdrachten. In ieder geval tot je een flink netwerk hebt opgebouwd aan klanten die het prima vinden dat ze je nooit zien.

Als dat wilt, prima go for it, maar wees wel flink realistisch in je verwachtingen
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  dinsdag 13 maart 2018 @ 11:20:30 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177787470
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:09 schreef embedguy het volgende:
Tuurlijk kan dat. Zat mensen die leven als digital nomad.

Iets in de ict moet het wel mee lukken.
Waarom moet ICT altijd lukken?

ICT gaat niet lukken tenzij je eigen baas bent; maar dat geldt voor alle sectoren.
pi_177788362
Er zijn voldoende opties waar je achter je laptop geld kan verdienen terwijl je rondreist

Punt is alleen dat het erg lastig is om een goede inkomstenstroom te verkrijgen,
Bloggen of Toutube kost veel tijd en energie en dan weet je niet eens zeker of je er een geldstroompje kan kweken

Online poker dien je skilled te zijn

Online ad inkomsten, ook daar veel tijd en energie en stukje skill en/of geluk

Crypto geluk en voornamelijk skill

Stock en forex trading ook geluk en voornamelijk skill

Sportweddenschappen is een optie, maar dan heb je ook tijd nodig om die hele markt te kennen en re weten waar je je edges weet te behalen

ZZp er ja tuurlijk maar dan dien je ook winstgevende opdrachten te hebben en te verkrijgen

Je kan ook werk zoeken op locatie maar ja, kans is groot dat je dan daar blijft hangen omdat je met zo’n loon amper verder kan

Wat ook kan is offline pokeren, dat je even geld bijtankt in landen met pokertafels

Er zullen wel meer opties zijn, succes!
pi_177788454
Het lijkt mij waardeloos. Met de nodige dosis werkstress zou ik niet echt kunnen genieten van het reizen.

Als je altijd op vakantie bent kun je nooit meer op vakantie. Hetzelfde heb ik ook met thuiswerken.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_177796375
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:18 schreef Dven het volgende:

[..]


[..]

Uhm. Ik mag van mijn baas werken waar ik wil. Ik woon nu dan wel in Bulgarije maar het zal hem een rotzorg zijn of ik nu vanaf hier, Tokyo, donker Afrika of Schubbekutteveen werk. Waarom ben jij zo star? :?
Wat voor werk doe je? Ict? Welke opleiding heb je gevolgd?
  dinsdag 13 maart 2018 @ 17:47:16 #58
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177796390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 12:07 schreef Rockefellow het volgende:
Het lijkt mij waardeloos. Met de nodige dosis werkstress zou ik niet echt kunnen genieten van het reizen.

Als je altijd op vakantie bent kun je nooit meer op vakantie. Hetzelfde heb ik ook met thuiswerken.
Vakantie is bij de familie thuis in Nederland :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177802014
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 10:18 schreef Dven het volgende:

[..]

[..]

Uhm. Ik mag van mijn baas werken waar ik wil. Ik woon nu dan wel in Bulgarije maar het zal hem een rotzorg zijn of ik nu vanaf hier, Tokyo, donker Afrika of Schubbekutteveen werk. Waarom ben jij zo star? :?
Ik geloof er niets van. Of je moet wel een heel bijzonder beroep uitvoeren.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_177803610
Ik werk al heel lang in de it (webdevelopment) en in theorie kun je dat inderdaad op afstand doen maar echt, face to face contact is vaak toch wel vrij onmisbaar hoor. Overleggen via skype ofzo blijft toch vaak behelpen, het gaat echt veel beter als je in dezelfde ruimte zit en bijv even iets kan uittekenen op een papiertje of gewoon even snel sparren. En dan heb je ook nog het tijdsverschil. Er zijn natuurlijk best banen waar het wel werkt maar het idee dat je tegelijkertijd "lekker kan reizen" kun je vaak wel uit je hoofd zetten. Het kost veel discipline en het is gewoon hard aanpoten, zeker als je zelfstandige bent houd je meestal maar bar weinig vrije tijd over. Ik heb veel gereisd (in mijn vrije tijd) en heb onderweg best een aantal "digitale nomaden" ontmoet en dat leven bleek wel wat minder rooskleurig dan ik dacht. Dan kon ik op het strand liggen of lekker aan de zuip en dan waren zij wanhopig op zoek naar een internetverbinding, was er een deadline, belde er een klant, of moesten ze midden in de nacht skypen met de andere kant van de wereld. Ik doe het dan liever anders, tijdje hard werken in Nederland en dan een maand of langer echt vrij zijn om te gaan en staan en doen en laten wat je wil zonder verplichtingen...
  woensdag 14 maart 2018 @ 01:13:13 #61
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177807859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:16 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van. Of je moet wel een heel bijzonder beroep uitvoeren.
Fijn dat je precies de houding weergeeft waar ik jou om veracht. Ik vergelijk je met een ingegroeide teennagel. Je bent lastig en zeker ook vervelend. Maar uiteindelijk niet zo heel erg belangrijk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 14 maart 2018 @ 06:45:23 #62
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_177809482
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:16 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Ik geloof er niets van. Of je moet wel een heel bijzonder beroep uitvoeren.
_O-

Jij hebt echt een wereldbeeld niet groter dan een sleutelgat, of wel?

Ik ken verschillende rondtrekkende mensen. Die doen alles varierend van supportwerk op afstand, tot coaching, tot bloggen (en daarbij verkopen van (e)boeken, etc.
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_177809868
Leer veel vreemde talen en doe vertaalwerk of wordt fotograaf voor national geographic :P
hardcoholic
  woensdag 14 maart 2018 @ 08:20:56 #64
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177810121
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 07:57 schreef Ferdii het volgende:
Leer veel vreemde talen en doe vertaalwerk of wordt fotograaf voor national geographic :P
Vertaalwerk is ook ongelofelijk gemakkelijk indien je een beetje deftig schrijven kan inderdaad. Maat van mij is jaaaaaren geleden begonnen met freelance-opdrachten van freelancer e.d. te halen en heeft inmiddels z'n eigen vertaalbureau. Woont hier in Bulgarije maar gaat vaak genoeg op reis naar Azië en werkt gewoon door.

Maar volgens sommige mensen is dat blijkbaar allemaal onmogelijk _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177810483
Je hebt wel degelijk een paar vaardigheden nodig om (online) te ondernemen op een manier dat je er een leuke cent aan over gaat houden.

Ontdek eerst eens waar je professionele ambities en vaardigheden liggen, en kijk daarna of het te doen is op afstand.

Leven op NL salaris in te tropen of makkelijk geld verdienen vanaf de laptop wil iedereen wel, maar wat maakt jou dat waard?

Wat is eigenlijk je reiservaring tot nu toe? En wat beloopt je werkervaring?
Doei
pi_177811755
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:55 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ligt er wel aan hoe je het aankleedt. Je levensonderhoud is in veel landen veel goedkoper dan in nl terwijl je wel gewoon voor een nederlandse werkgever kan werken.

En in net zo veel landen fors duurder, zeker als je ergens tijdelijk verblijft en een beetje comfort zoekt. Geen vaste eigen verblijfplaats én eigen vervoer in bezit hebben is bijna altijd duurder dan een eigen stekkie in Nederland. Zeker als je enige mate van comfort zoekt.

Ervanuitgaande dat je met een laptop werk op afstand kan uitvoeren, vraag ik me voornamelijk af of de combinatie nou wel écht zo leuk is. Het vereist feitelijk fors wat discipline om het reizen te combineren met werk. Ben benieuwd of TS rekening heeft gehouden met dit aspect? Stel je komt een onwijs leuke groep mensen tegen op een willekeurige locatie waar je van alles mee kan gaan doen, zie je jezelf dan nog wel tijd vrijmaken om geld te verdienen?

Tevens vereist de combinatie in de praktijk meer planning dan je zou verwachten. Je wilt echt niet met je laptop in een hostel gaan zitten waar men nog nooit heeft gehoord van airco terwijl het buiten 40 graden is. Zakelijke hotels zijn ook niet alles als je ook lol wilt maken. Of denkt TS dat je wel weg kan komen met 1 of 2 uurtjes werk per dag? Houdt er rekening mee dat je dus voor het werk echt de rust moet kunnen opzoeken.

Het idee klinkt onwijs aantrekkelijk, de uitvoering lijkt me maar mwa. Binnen een jaar ben je er wel weer klaar mee.
  woensdag 14 maart 2018 @ 11:19:24 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177812630
Als je ook heftig wil reizen, naast werken op het strand is het overigens ook een alternatief om betaalde content aan te bieden. Ik ken een gast die heeft online videos met trainingen in verschillende google tools (advertising, analytics etc). Het meerendeel van zijn content is statisch (abo om videos te kunnen kijken) en mensen melden zich aan en een paar maanden later als de content op is weer af, maar hij hoeft zijn videos maar een paar keer per jaar te updaten ok ze aktueel te houden. Grote investering in tijd/werk aan het begin. Gratis geld zodra het loopt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177816537
Op youtube staan wat video's van wereldzeilers. Die hebben wel tips over hoe je wat kan verdienen.
pi_177818092
Je zult toch aantal jaar ervaring als software engineer moeten hebben wil je serieus genomen worden om op afstand te werken.
Dus ga maar eerst een opleiding hbo ict volgen en als junior beginnen bij een bedrijf.
Daarna na een aantal jaar kan je kijken naar werken op afstand.
Hoe meer ervaring in een job hoe beter je het op afstand kan doen en natuurlijk vergt het flink veel discipline dus beginnen met een studie en daarna verder zien.

Er zijn wel meer banen die je op afstand kan doen mawr eigenlijk heb je altijd wel die jaren ervaring nodig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')