abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177775750
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:10 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja. Hetzelfde zag je in OekraÔne. Zinloos toch om tegen de regering in te gaan want die heeft het leger, de oproeppolitie, de geheime dienst in handen toch? :D Not.
Geen idee, zal wel. In elk geval is de burger de zwaktste schakel, met of zonder wapen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 12 maart 2018 @ 19:16:41 #27
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177775757
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nou, het idee dat de huidige legale wapenbezitters erg goed traceerbaar zijn. En dat die met het ding hebben leren omgaan, en dat ze niet zomaar met een geladen wapen over straat kunnen.

Daarbij moet een hobbyist minimaal een jaar lid zijn van een schietvereniging en dan heb je daar ook een extra laagje sociale controle.

Door ervoor te zorgen dat de drempel dat mensen Łberhaupt een wapen zouden mogen hebben, dermate hoog is, kan je de meeste gekkies daarmee al buitensluiten.

Afgezien van de politie en misschien een enkele beveiliger, mag je niet met geladen vuurwapens over straat. En dat is een belangrijk veiligheidsaspect.
Dat heeft Tristen vd Vlis niet gestopt ook al was hij goed traceerbaar. En ik denk dat we een communicatiefout hebben, want wat denk jij dat ik eigenlijk voor pleit?
Elke pen is machtiger dan een zwaard of een blaffer.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:20:37 #28
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177775835
pi_177775905
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja die kunnen inderdaad naar het oostblok gaan, maar zoals ik zei heb je nu wel als niet afgekeurde burger een wapen om jezelf te verdedigen. Want in het huidige systeem kan iemand die afgekeurd is naar het oost blok gaan en daar een wapen halen, daar kan ik als burger niks tegen aan doen als hij mijn deur inslaat. En kan je zeggen ja maar dan komt de politie toch gewoon? Het probleem is dat zoiets in seconden kan uitlopen tot een moordpartij en de politie dan te laat is.
Hou je nu opzettelijk van de domme? Ik heb het over jou, de fatsoenlijke burger die alleen maar zijn leven, gezin en bezit wil beschermen. Ga jij, als je bent afgekeurd, toch een illegaal wapen aanschaffen?
En dan schiet je een inbreker neer en belandt vervolgens zelf ook in de cel.
Want je hebt de regels overtreden die gelden voor legaal wapenbezit. Nou, daar zit je dan met je goeie bedoelingen. Niks veilig en een strafblad.
<a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt" target="_blank" rel="nofollow">http://blueballfixed.ytmnd.com/&lt</a>;/a>
  maandag 12 maart 2018 @ 19:26:23 #30
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177775938
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:24 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hou je nu opzettelijk van de domme? Ik heb het over jou, de fatsoenlijke burger die alleen maar zijn leven, gezin en bezit wil beschermen. Ga jij, als je bent afgekeurd, toch een illegaal wapen aanschaffen?
En dan schiet je een inbreker neer en belandt vervolgens zelf ook in de cel.
Want je hebt de regels overtreden die gelden voor legaal wapenbezit. Nou, daar zit je dan met je goeie bedoelingen. Niks veilig en een strafblad.
Nee. Dan ga ik geen wapen halen. Ik ben geen crimineel en hou me aan de wet :)
pi_177776163
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat heeft Tristen vd Vlis niet gestopt ook al was hij goed traceerbaar. En ik denk dat we een communicatiefout hebben, want wat denk jij dat ik eigenlijk voor pleit?
Een versoepeling van de huidige wetgeving waarbij burgers de gelegenheid krijgen om zichzelf te bewapenen met zelfverdediging als doel.

Zelfverdediging betekent geladen wapens. Geladen wapens betekenen een enorm extra risico. Niet alleen voor gekkies met wapens, maar ook voor diefstal en kinderhandjes.

En ja, dat laatste is ook belangrijk want een wapen in een kluis is zinloos voor zelfverdediging en een ongeladen wapen evenzo.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:48:38 #32
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177776416
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:37 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Een versoepeling van de huidige wetgeving waarbij burgers de gelegenheid krijgen om zichzelf te bewapenen met zelfverdediging als doel.

Zelfverdediging betekent geladen wapens. Geladen wapens betekenen een enorm extra risico. Niet alleen voor gekkies met wapens, maar ook voor diefstal en kinderhandjes.

En ja, dat laatste is ook belangrijk want een wapen in een kluis is zinloos voor zelfverdediging en een ongeladen wapen evenzo.
Waarom kan het wel in Zwitserland?
pi_177776494
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarom kan het wel in Zwitserland?
Omdat de bewoners van Zwitserland een wapen van de staat krijgen als onderdeel van dienstplicht en daar zit dus ook een maandenlange training aan vast. Dat is dus wel wat anders dan de situatie in bijvoorbeeld de VS.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:52:19 #34
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177776509
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Omdat de bewoners van Zwitserland een wapen van de staat krijgen als onderdeel van dienstplicht en daar zit dus ook een maandenlange training aan vast. Dat is dus wel wat anders dan de situatie in bijvoorbeeld de VS.
Maar je moet hier ook op een cursus gaan.
pi_177776568
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar je moet hier ook op een cursus gaan.
Jij denkt dat dat in verhouding staat tot een militaire opleiding?
  maandag 12 maart 2018 @ 19:55:17 #36
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177776593
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:54 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij denkt dat dat in verhouding staat tot een militaire opleiding?
Nee zeker niet, maar basis kennis over een wapen is al goed genoeg. Je hoeft echt niet in de dienstplicht te zitten om te weten hoe je veilig met een wapen om moet gaan.
pi_177776699
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee zeker niet, maar basis kennis over een wapen is al goed genoeg. Je hoeft echt niet in de dienstplicht te zitten om te weten hoe je veilig met een wapen om moet gaan.
Jij komt steeds met Zwitserland als voorbeeld, maar Zwitserland is tamelijk uniek als voorbeeld waar het wŤl kan.

Wat Zwitserland onderscheidt van de rest, is die dienstplicht en daarom mag jij dat dus niet klakkeloos wegwuifen.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:02:22 #38
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177776777
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij komt steeds met Zwitserland als voorbeeld, maar Zwitserland is tamelijk uniek als voorbeeld waar het wŤl kan.

Wat Zwitserland onderscheidt van de rest, is die dienstplicht en daarom mag jij dat dus niet klakkeloos wegwuifen.
Ik wuif het niet weg. Ik zeg simpel dat je niet 7 maanden op een militaire opleiding hoeft te zitten om basic gun safety rules te kennen. Paar cursussen en je hebt het onder de knie. Je hoeft echt geen hersenchirurg te zijn om veilig met wapens om te gaan.

:)
pi_177776840
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik wuif het niet weg. Ik zeg simpel dat je niet 7 maanden op een militaire opleiding hoeft te zitten om basic gun safety rules te kennen. Paar cursussen en je hebt het onder de knie. Je hoeft echt geen hersenchirurg te zijn om veilig met wapens om te gaan.
En ik zeg dat je dat fout hebt en dat je dan moet ophouden om Zwitserland als voorbeeld te noemen van een land waar het wel kan.

Ja, het kan in Zwitserland, maar dan krijg je die dienstplicht erbij.

En dan kom je met US firearm training. Ik denk niet dat jij Amerika bij je pleidooi moet betrekken. :')
  maandag 12 maart 2018 @ 20:07:23 #40
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177776875
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

En ik zeg dat je dat fout hebt en dat je dan moet ophouden om Zwitserland als voorbeeld te noemen van een land waar het wel kan.

Ja, het kan in Zwitserland, maar dan krijg je die dienstplicht erbij.

En dan kom je met US firearm training. Ik denk niet dat jij Amerika bij je pleidooi moet betrekken. :')
Wat wil je zeggen, dat je het wel goed zou vinden als dienstplicht in NL terug kwam?

US firearm training is gewoon hetzelfde als overal in de wereld. Het zijn universele regels.
pi_177777012
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat wil je zeggen, dat je het wel goed zou vinden als dienstplicht in NL terug kwam?
Ben jij Cathy Newman, ofzo? _O-

Ik ben tegen het bezit van vuurwapens voor normale burgers, behalve voor schietsport en jacht.

Mijn punt is dat Zwitserland geen goed voorbeeld is, juist vanwege die dienstplicht. Ik begrijp dat je die verbinding probeert weg te wuifen, maar die twee zaken mag je niet los van elkaar zien.

Ik zit niet te wachten op terugkeer van dienstplicht, maar als je me vraagt of ik de dienstplicht een noodzakelijk iets vind om zonder al teveel problemen een Zwitserland-achtige wapenwetgeving te kunnen hanteren, dan ja... Dat vind ik.

Vind ik dat wenselijk? Nee, dat vind ik niet wenselijk.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:15:00 #42
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177777032
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:14 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ben jij Cathy Newman, ofzo? _O-

Ik ben tegen het bezit van vuurwapens voor normale burgers, behalve voor schietsport en jacht.

Mijn punt is dat Zwitserland geen goed voorbeeld is, juist vanwege die dienstplicht. Ik begrijp dat je die verbinding probeert weg te wuifen, maar die twee zaken mag je niet los van elkaar zien.

Als je me vraagt of ik de dienstplicht een noodzakelijk iets vind om zonder al teveel problemen een Zwitserland-achtige wapenwetgeving te kunnen hanteren, dan ja... Dat vind ik.

Vind ik dat wenselijk? Nee, dat vind ik niet wenselijk.
Heb jij bewijs dat je kunt zeggen dat het door de dienstplicht komt dat het daarom zo goed gaat in Zwitserland?
pi_177777058
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:15 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat je kunt zeggen dat het door de dienstplicht komt dat het daarom zo goed gaat in Zwitserland?
Heb jij bewijs dat je het kan weerleggen dat het door de dienstplicht komt?
  maandag 12 maart 2018 @ 20:17:09 #44
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177777085
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:15 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Heb jij bewijs dat je het kan weerleggen dat het door de dienstplicht komt?
Jij bent degene die claimt. Jij hoort dus bewijs te laten zien.
pi_177777164
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:17 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jij bent degene die claimt. Jij hoort dus bewijs te laten zien.
Jij bent degene die claimt dat Zwitserland een goed voorbeeld is van een land waar een liberale wapenwetgeving werkt. De combinatie met dienstplicht is wat Zwitserland onderscheidt van de landen waar liberale wapenwetgeving niet werkt.

Prima dat je Zwitserland noemt, maar dan neem je bij de lusten ook de lasten.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:22:21 #46
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177777218
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij bent degene die claimt dat Zwitserland een goed voorbeeld is van een land waar een liberale wapenwetgeving werkt. De combinatie met dienstplicht is wat Zwitserland onderscheidt van de landen waar liberale wapenwetgeving niet werkt.

Prima dat je Zwitserland noemt, maar dan neem je bij de lusten ook de lasten.
Mijn claim is dat het liberale wapenwetgeving in Zwitserland werkt, dat heb ik bewezen. Maar jij linkt dat dan met de dienstplicht. Don't get me wrong, dat zal vast wel een grote rol spelen denk ik maar heb jij daar bewijs voor of denk je dat maar gewoon? Want als dat geen bewezen factor is dan kunnen we niet zeggen om zo'n liberale wapenwetgeving in Nederland te krijgen, dat je ook dienstplicht nodig hebt. Dienstplicht zal zeker helpen ja want daar leer je uitgebreid over wapenveiligheid etc, maar die kennis kan je nu al op Youtube krijgen. Dat filmpje wat ik heb gestuurd over de US gun safety, dat zijn universele regels over wapens.
pi_177777326
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:04 schreef vigen98 het volgende:

Dus als morgen ook al is de kans zo klein dat Nederland morgen een dictatuur wordt, zou jij dan nog steeds zeggen dat zoiets het veiligste is? Je weet ook dat toen in de 20e eeuw vrij wapenbezit verboden werd, dat kwam omdat de overheid bang was voor revoluties.
Zo min mogelijk wapens is altijd het veiligste.
Dan waren ze maar bang voor revoluties, scheelde dan weer een hoop bloed!
Ben niet voor revoluties, maar wil je dat hebben doe dat dan lekker op een normale manier.
pi_177777360
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Mijn claim is dat het liberale wapenwetgeving in Zwitserland werkt, dat heb ik bewezen. Maar jij linkt dat dan met de dienstplicht. Don't get me wrong, dat zal vast wel een grote rol spelen denk ik maar heb jij daar bewijs voor of denk je dat maar gewoon?
Ik link dat aan dienstplicht, omdat dat in Zwitserland nou eenmaal onderdeel uitmaakt van wapenbezit. Dat is een stuk context die je gewoon bij je voorbeeld op de koop toe hebt te nemen.

Maar noem gerust nog een paar landen waar liberale wapenwetgeving prima werkt, maar waar dit niet gekoppeld is aan dienstplicht.

En niet Canada, want die hebben aangekondigd de wapenwetgeving te gaan aanscherpen en dat hoef je nou eenmaal niet te doen als het al prima werkt.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:30:32 #49
381065 vigen98
Cryptokoning 2018
pi_177777456
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik link dat aan dienstplicht, omdat dat in Zwitserland nou eenmaal onderdeel uitmaakt van wapenbezit. Dat is een stuk context die je gewoon bij je voorbeeld op de koop toe hebt te nemen.

Maar noem gerust nog een paar landen waar liberale wapenwetgeving prima werkt, maar waar dit niet gekoppeld is aan dienstplicht.

En niet Canada, want die hebben aangekondigd de wapenwetgeving te gaan aanscherpen en dat hoef je nou eenmaal niet te doen als het al prima werkt.
ServiŽ, TsjechiŽ.

Guns_in_czech_rep.png
pi_177777697
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

ServiŽ, TsjechiŽ.

[ afbeelding ]
Ja, en?

In Nederland zijn er 40.000 geregistreerde leden van schietverenigingen. Dat is wat anders dan met je geladen wapen over straat mogen gaan.

Je voorbeeld is niet vergelijkbaar met Zwitserland.

Daarbij speelt in ServiŽ de balkanoorlog een rol en voor de rest kan je kijken naar de jacht. En dan hebben we het ook over jachtgeweren en die zijn niet bedoeld voor persoonlijke beveiliging.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 12-03-2018 20:44:27 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')