abonnement Unibet Coolblue
pi_177774437
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_177775237
:W

Ik kom niet aangehaakt maar leef nog wel.

Beterschap voor O. Mini.

En sterkte met alle mannenperikelen.
Ik ben zo dankbaar dat we het hier echt samen doen. En er goed over kunnen praten met elkaar.

J. is heel druk aan het oefenen om te rollen. Knappe vent.
Ik vind het zo ontzettend fijn om na een dag werken weer naar huis te gaan naar m'n kindjes. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177775939
Bella, ik schrijf het niet in een spoiler want misschien hebben anderen ook wel wat aan de informatie, toch?

Op mijn dieptepunt wat gewicht betreft woog ik 49 kilo, ongeveer een jaar na de geboorte van mijn oudste. Het was bij mij een combinatie van borstvoeding, hard werken en zorgen, mezelf te weinig tijd gunnen goed te eten, en een paar keer griep.

Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan waar het bij jou 'misgaat'. Kans is groot dat je jezelf voorbij loopt en niet goed voor jezelf zorgt. Dan is het goed om bij jezelf na te gaan wat je kunt doen om dat te verbeteren. Wat eten betreft kan ik je de volgende tips geven: calorierijke dranken nemen zoals volle chocolademelk, smoothies e.d. Dat drink je snel weg en dan heb je zo even een grote hoeveelheid calorieën binnen. Verder sowieso kiezen voor volle producten: volle kwark, yoghurt, vette kazen. Veel eten nemen waar koolhydraten inzitten. Zorg dat je veel makkelijke tussendoortjes in huis hebt die je zo kunt grijpen. Als je borstvoeding geeft, zet/leg op de plekken waar je dat doet dingen neer om te eten. Zorg dat het geven van borstvoeding of zorgen in het algemeen nooit betekent dat je een maaltijd overslaat. Dreigt dat toch te gebeuren, kies dan hoe dan ook voor jezelf. Dan huilt je kind maar even of moet iemand anders even wachten.

Als je moeite hebt voor jezelf te kiezen, maak een foto van jezelf. Ik schrok een keertje in die tijd toen ik een 'selfie' maakte nadat ik net bij de kapper was geweest. Ik zag er echt mager uit, niet meer gewoon slank. Dat is niet fijn en niet goed. Herinner jezelf er op die manier aan dat voor jezelf zorgen geen luxe is, maar noodzaak.

Als je zo licht bent als jij nu dan hoef je denk ik even niet na te denken of alles wat je eet wel altijd gezond is. Ik ben op een gegeven moment iedere dag taart en chocolade gaan eten naast mijn gewone maaltijden om maar zoveel mogelijk calorieën binnen te krijgen. Best een feestje eigenlijk. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177777311
Dankje wel voor je reactie Franny, je hebt gelijk misschien hebben meerdere vrouwen er wat aan.

Ik dacht ik ga even op de weegschaal staan omdat mn broeken die ik voor de zwangerschap gewoon aan kon, heel erg los zitten. En schrok heel erg. Gewoon 48kg. :'(
Ik maakte net een selfie en zie dat mn gezicht best in gevallen is.
Ik heb mn man donuts mee laten nemen en soesjes. Ik ga gewoon elke dag iets eten met veel calorieën, en ik ga denk ik ook de huisarts raad plegen. Want als dit zo door gaat verlies ik helemaal mezelf en dat is echt niet de bedoeling lijkt mij, ook niet voor de borstvoeding. Wat een gedoe zeg, word er zo emotioneel van.. :'(
  maandag 12 maart 2018 @ 20:40:42 #5
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177777747
Ik heb/had het ook, BellaaElisa. En ik ben uiteindelijk ook tot de methode taart en chocola overgegaan, nadat bleek dat met meer gezond eten ik het gewoon niet redde. Dus nu doe ik allebei: veel eten, vaak, meer vette dingen, en ook nog lekkere/ongezonde dingen. Ik ga er steeds meer de lol van inzien :P.

Verder sterkte aan iedereen met relatieperikelen.

Fijn he Kris? Op de meeste dagen heb ik dan niet lang meer voordat Jacob naar bed wil maar meestal rek ik 'm wel door het een heen voor nog wat knuffeltijd. Leuk dat je J zo lekker rolt!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177778082
Het is goed dat het weer paaseitjestijd is. O+ .

Zal je zien net zien: mijn verlof is bijna afgelopen (komende donderdag mijn eerste werkdag) en precies nu is kleuter ziek, baby ook wat verhoging voordat hij ging slapen en ik voel een keelpijn opkomen. Hele winter niet ziek geweest, op de verkoudheden na.
Nouja, hopelijk is het ergste leed geweest donderdag. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 12 maart 2018 @ 21:02:07 #7
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177778421
Slecht gevoel voor timing, Franny.

Mijn drama vandaag was dat Jacob tegen mijn borst blies in plaats van eruit te drinken vanmorgen. Dus toen zat ik zowat al met stuwing in de auto naar mijn werk. Wel een record kolfopbrengst vandaag. Wat doen baby's toch rare dingen soms.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177778587
Ai, geen goede timing Franny :{ Zie je er naar uit om weer aan de slag te gaan? Het is wel voorbij gevlogen zeg je verlof. Is het ook gelukt je plannen die je had uit te voeren (schrijven)?

Nu al rollen Kris? Voor m'n gevoel is ie net geboren :P

:* voor Memoru, Venco en Nanuke. Blijf echt met elkaar in gesprek, dat is zo belangrijk.

Heeft Jacob het ingehaald op de opvang Lemijn? Gekke babies :6

Die van mijn heeft gisteren overdag helemaal niets gedronken 8)7 Vandaag op de opvang hebben ze er 100ml in gekregen. De afgelopen 2 avonden accepteerde ze wel voor het eerst een papfles, ze dronk er toch 100cc van. En sliep spontaan beide nachten door :o Gaan we vanavond weer proberen dus :9
pi_177779528
Franny, hij vindt ook niet dat het moet, het alleen voor ons zorgen. Hij wíl het gewoon graag. En hij baalt ervan dat hij de afgelopen jaren maar blijft baanhoppen, en dus niet echt een stabiele plek heeft met bijbehorend loon en financiële zekerheid. Praten helpt wel, vandaag was hij alweer een stuk rustiger. We doen nu een poging met Dirk in zijn eigen kamer, om te kijken of hij dan ook in de nachten iets meer rust krijgt. Ik vind het nog niet echt wat, maar we gaan zien hoe t loopt. Terug kan altijd nog, maar dan hebben we in elk geval wat geprobeerd. :)

Ik wil met liefde wat kilo's uitdelen aan de mensen die ze kwijt raken. Ondanks volledige bv wordt het hier niet beter. Ik pas maar 1 broek van voor de zwangerschap. :') Maar eerlijk gezegd doe ik er zelf ook niet wat aan. Moet daar met t mooie weer maar eens verandering in brengen.

Fazz, wat lekker zo'n doorslaaptrucje! :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177779821
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:06 schreef Fazzoletti het volgende:

En sliep spontaan beide nachten door :o Gaan we vanavond weer proberen dus :9
Whaah, dat zou wat zijn. Gewoon echt Doorslapen. *O* .

Ja, bizar hoe snel de tijd gaat hoor. Maar mijn plannen heb ik wel waargemaakt. Natuurlijk vind ik altijd dat ik meer had moeten doen, maar dat zal mijn calvinistische inborst wel weer zijn. Ik schrijf over mijn familiegeschiedenis en eigenlijk is mijn mooiste resultaat dat ik daarmee bereikt heb dat ik in april een lezing mag komen geven bij het koninklijk genootschap van historici. :o . :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177781415
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:44 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Whaah, dat zou wat zijn. Gewoon echt Doorslapen. *O* .

Ja, bizar hoe snel de tijd gaat hoor. Maar mijn plannen heb ik wel waargemaakt. Natuurlijk vind ik altijd dat ik meer had moeten doen, maar dat zal mijn calvinistische inborst wel weer zijn. Ik schrijf over mijn familiegeschiedenis en eigenlijk is mijn mooiste resultaat dat ik daarmee bereikt heb dat ik in april een lezing mag komen geven bij het koninklijk genootschap van historici. :o . :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DM O+

Wij hebben vanavond voor het laatst een baby in bed gelegd. :'(
Wat is de tijd ontzettend snel gegaan. Te snel voor mijn gevoel maar wat genieten we elke dag van hem, van het ouderschap en de liefde die we elkaar mogen geven als gezin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177781707
Relatieperikelen lijken me zwaar. Ik lees al veel goede tips. Blijf communiceren :*

Hoe ging het met O bij de huisarts mini?

Ik zag nog een hele stoere taart voor M van cygne. WoW!
Het geluk is jullie zo gegund. Heb je verhaal gevolgd destijds en dacht er toevallig nog aan bij het zien van de foto van de taart O+

Over afvallen en bv gesproken. Ik vond het echt langzaam gaan in het begin. Nu ik weer 4 dagen werk / sport / eigenlijk nooit meer op de bank zit (muv voedingsmoment) gaat het een stuk sneller en zat ik afgelopen week net onder mijn startgewicht. Ik ben tevreden, mag evt nog wel 3,5 kg af, maar dan moet het wel echt stoppen ook.

Vandaag werd ik voor het eerst gebeld door het kdv. N had 38,8 koorts of ze een zetpil mochten geven, ze was wat jengelig. De fles was 3 uur geleden dus aangegeven dat ze wellicht honger heeft en wanneer ze daarna niet happy is ze best een zetpil mogen geven. Uiteindelijk hebben ze dat niet gedaan, maar toen ik thuiskwam (ze was toen al 3 uur thuis) was het een zielig hoopje ;( Mijn moederhart!
Temperatuur was nog steeds 38,8 dus maar een zetpil gegeven. Uurtje later kreeg ze een opleving en nu slaapt ze gelukkig. Dacht dat het na 24 uur niet spugen beter ging, maar helaas. Geen toffe mijlpaal, de eerste keer echt ziek.
pi_177784295
Kris, wat fijn dat het zo goed gaat met J en thuis O+

Lemijn, gekke Jacob! Fijn, baby's die de wereld ontdekken :')

Mini, hoe gaat het met O inmiddels?

Cygne, wat bijzonder zeg, geniet van deze dag O+

Nolita, arme N! Sterkte!

Volgens mij vroeg iemand in vorig topic nog naar B en kdv. We zijn vanaf begin al aan het oefenen met flesje want door teveel gewichtsafname in het begin toen een aantal voedingen gekolfd en met de fles gegeven. Sindsdien regelmatig blijven doen. Volgens mij is het ook vooral de drukte en niet zozeer de fles. We waren gisteren bij vrienden met 2 kinderen die druk waren en daar ging hij ook borst weigeren :{ Woensdag en donderdag weer oefenen, dan maar even weer kijken.

En waarom worden baby's zo vroeg wakker? De laatste dagen van m'n verlof en B heeft besloten dat z'n dag telkens om 6 uur begint :')

[ Bericht 31% gewijzigd door elliebell op 13-03-2018 06:54:44 ]
pi_177784461
Wat onwijs leuk Franny, ik ga je een berichtje sturen.

Fazz, hij is ook net geboren. Snelle trollbaby. :{w
Wat onwijs fijn van het doorslapen. O+

Nolita, je arme kleintje. Is ze vandaag gewoon lekker thuis? Beterschap!

Cygne, gefeliciteerd met Wolfje! Een echte dreumes hebben jullie nu.

Te veel afvallen heb ik ook geen last van. Ben sinds januari 8 kilo kwijt en moet daar ook wel m'n best voor doen. Ben deze zwangerschap 31 kilo aangekomen en daar nu 26 van kwijt. Wil er in totaal nog wel 15 kwijt dus ben nog wel even bezig. Maar heb mezelf tot J.'s eerste verjaardag gegeven. :)

Bfd! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177784571
Kris: O+

Gefeliciteerd Cygne: geniet van deze bijzondere mijlpaal en tot over twee weken bij de dreumesen!

Franny: fijn dat je schrijfplannen zo goed gelukt zijn!
pi_177784773
Kris O+ O+

Teveel afvallen lijkt me net zo vervelend als teveel aankomen. Ik heb gelukkig van beiden weinig last.

Wolfje gefeliciteerd!! O+ *O* Cygne, wat heerlijk dat jullie nu alweer een jaar hebben kunnen genieten. Ik volg jullie nieuwe proces op de achtergrond. Nog zo’n leuk kind zou toch fantastisch zijn!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177784918
Nolita, beterschap voor N! :*

Cygne, gefeliciteerd met wolfje!! *O*

Kris, wat een heerlijk mannetje heb je daar O+

Mijn BFD begint zo;

Juist op een dag dat ik ergens heen moet natuurlijk :') Maar het ledikantje slaapt ze dus zo lekker in *O*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177784997
Wat een leukerd kris!
N gaat vandaag naar opa en oma. Vriend is ook ziek thuis, maar moet zelf dus goed uitzieken. Opa en oma is al fijner dan een druk kdv. Ze slaapt nog dus heeft iig een goede nacht gehad.

Rena dat ziet er heerlijk uit zo. Fijn dat het goed gaat in het ledikant!
pi_177785014
Nog bedankt voor de tips en medeleven over mijn relatie-gedoe en algehele ontevredenheid.
Ik probeer wel zo goed mogelijk aan te geven aan hem wat ik wil en verlang maar ik doe dat nogal eens op de momenten dat ik al boos. ben eigenlijk. Het effect is dan juist weg of het stapelt zich op.
Het gaat mij niet eens om het verschonen want dat is zo gebeurt. Meer dat mij ook echt de tijd gegeven wordt dat ik lekker kan douchen en erop kan vertrouwen dat hij er voor haar is.
Ook al ze net gaat huilen.
Momenteel wilt ze overdag ook alleen maar bij mij slapen i.p.v. in haar box, dus handen vrij om te douchen zit er dan ook even niet in.
En mijn man werkt altijd al zoveel dis is er weinig. In die week ziek heeft hij haar amper net zoveel bij zich gehad als wanneer hij naar werk was geweest. Daar baal ik dan vooral van.
Dat stukje eigen initiatief.
pi_177785203
Ik doe ook nog weer eens mee met BFD.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177785531
Kris :D .

Rena, wat heerlijk, zo'n slapend popje.
Nanuke, ondeugend snoetje.

Ik heb even geen recente foto. En ik heb net Y huilend bij het kdv achtergelaten. Hij had geen koorts, maar was overduidelijk nog/al moe. Ik heb afgesproken dat ik om 09:30 even bel om te vragen hoe het gaat. Kleuter is na anderhalve dag koorts vandaag wel weer naar school, dus dat is gelukkig alweer overgewaaid.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177785668
Even een slechte bijlees maar daar doe ik straks een poging voor ;-)

Maar misschien een kleine tip voor Venco w.b. douchen en wakkere baby/alleen thuis zijn. Ik doe dat tegenwoordig regelmatig met M. op het aankleedkussen op de badkamervloer (je gaat op een gegeven moment dingen proberen :p) Gaat tot nu toe perfect, ik kan hem zien, hij mij en zo kan ik er makkelijk 10/15 minuten onder staan. Niet ideaal/geheel ontspannend maar hier werkt het wel.

Fijnst is natuurlijk wel dat je haar rustig af kunt geven met het idee dat hij er voor haar is.
pi_177785820
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:17 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Even een slechte bijlees maar daar doe ik straks een poging voor ;-)

Maar misschien een kleine tip voor Venco w.b. douchen en wakkere baby/alleen thuis zijn. Ik doe dat tegenwoordig regelmatig met M. op het aankleedkussen op de badkamervloer (je gaat op een gegeven moment dingen proberen :p) Gaat tot nu toe perfect, ik kan hem zien, hij mij en zo kan ik er makkelijk 10/15 minuten onder staan. Niet ideaal/geheel ontspannend maar hier werkt het wel.

Fijnst is natuurlijk wel dat je haar rustig af kunt geven met het idee dat hij er voor haar is.
Ik neem haar weleens mee in de maxi cosi maar dat vindt ze niet zo geslaagd.
Op zo’n matje ligt ze ook maar los te zijn. Ik vraag mij nu ook af of het feit dat ze me ziet momenteel al verschil maakt. Ze maakt zich net zo druk. Ook praten tegen haar maakt haar niet kalm.
Vandaag geef ik haar gewoon aan man af. :P
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:30:46 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177785843
Hmm, hopelijk gaat Y zo lekker slapen op het kdv en heeft hij dan alsnog een fijne dag.

Nanuke wat is hij leuk! O+

Rena bekende slaapzak, die slaapt hier ook heerlijk :z

Goed geklikt die, Kris! :Y)

Vandaag dus echt een dreumes, Cygne? Gefeliciteerd *O*

Veeco, goed dat je constateert dat je het op onhandige momenten bespreekt. En dat je eigen initiatief van hem verwacht dat er dus niet is. Kan je met die nieuwe kennis niet een nieuw gesprek voeren? Ik heb makkelijk praten hoor, zonder de frustratie etc die jij hier vast over hebt. Maar zo doorgaan is ook niet handig toch.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:39:19 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177785953
Ik doe vandaag een thema en het heet: Jacob & de stapelbekers. Volgende week komt waarschijnlijk Jacob & de meubels, daar heb ik er ook al veel van _O- .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177786168
Haha, Lemijn. Hij gaat later trouwen met z'n stapelbeker, denk ik. O+ . *; .

Venco, je hebt heel goed inzicht in waar het wringt. Dus inderdaad op een rustig moment bespreken. Het is ook mijn valkuil hoor. Hier ging het bij het ontbijt ook weer even 'mis'. We hadden het over de boodschappen die mijn vriend had besteld. Het ging eigenlijk nergens over natuurlijk.
Ik: Heb je misschien ook fruit besteld zodat I genoeg heeft om naar school mee te nemen deze week?
Hij: Nee, want dat haal jij altijd bij de Turkse supermarkt of de markt toch?
Ik: Ja, maar ik ga deze week weer werken dus ik weet niet of ik er dan wel tijd voor heb.
Hij: Ja, dan had je dat moeten zeggen. Ik vroeg toch aan je of je nog iets wist?
Ik: Ja, ik ben dat dus blijkbaar vergeten he? Anders had ik het wel gezegd. Maar jij kan daar toch ook wel eens aan denken, jij weet dit toch ook allemaal?
Hij: Ja, dag, jij moet dat gewoon tegen me zeggen anders weet ik dat toch niet?
Ik: Tuurlijk, want ik ben degene die altijd overal aan moet denken en jij niet he?
Hij: *beledigd*
Ik: *pissig omdat hij beledigd doet*
We hebben het wel weer goedgemaakt voordat we de deur uitgingen. :D .

:') .

Maar met Y gaat het goed. *O* . Ze hebben hem wat fruit gegeven, daar knapte hij van op en nu ging hij slapen. O+ . Dus ik ga maar eens wat lessen voorbereiden. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 13 maart 2018 @ 10:11:05 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177786405
Wat een klassieke conversatie, Franny :o . *; .

Jacob gaat morgen wennen op de verticale groep en vanaf dan ook 2 dagen per week. Ik heb er zin in, ik hoop hij ook. De crechedag was steeds de moeilijkste dag in de week, maar misschien wordt dat nu beter. Ik heb er nog steeds last van hoe hij vorige week hard zat te huilen toen ik hem ophaalde, ik ben echt zo'n watje geworden :') .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177787034
Ja, daarom wilde ik het ook even optekenen, om te laten zien hoe cliché het allemaal is. :D .

En herkenbaar hoor. Ik zie nu ook nog steeds dat zielige trillende lipje van Y voor me toen hij vanochtend door kreeg waar we waren. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177787434
Laatste bfd:



Tot gauw in t dreumestopic! :*
pi_177788535
BFD dekentje knuffelen. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewicht is een herkenbaar probleem. Borstvoeding is een ding maar de hele dag met je baby zeulen is een tweede. Gelukkig heb ik nog wat reserves, dat hoop ik zo te houden, want ik krijg het gewicht er moeilijker weer aan dan af.

Kris oefenende baby. O+ Ik zie Banaan nog niet oefenen in de box maar als hij naast me ligt komt hij al een heel eind.

Beterschap voor jullie uk Franny en Nolita. :*

Knap Fazz dat je baby toch zo lang heeft geslapen.

Gefeliciteerd Cygne. Ik hoop voor jullie dat er nog zo'n liefje bij mag komen. :*

Ellie hier ook een weigeraar bij drukte, ik voed bijna uitsluitend nog in de slaapkamer want hij hapt, drinkt kort en doet dan "hoi lamp". :W Om als ik daarna aanbied te huilen. :|W
Zes uur wakker, lekker he. Tijdens de zwangerschap was ik ook zo vroeg wakker en hij ook. De traditie houdt hij er graag in, ik liever niet. Niet fijn zo in jouw laatste verlofdagen. :X

Venco ik ben benieuwd of je meer succes hebt door Z. gewoon in zijn handen te drukken. Voor mij werkt het vaak prima op die manier. Als zijn manier van zorgen me niet aanstaat dan mopper ik altijd op hem, valt Banaan vaak prima bij in slaap. ;)

Ik kijk al uit naar Jacob en de meubels. Al jullie baby's. O+

Vermakelijk Franny die discussie. :)

Mijn Banaan is weer eens diep ongelukkig en heeft moeite met slapen. Geen idee of het krampjes zijn, reflux, drie maanden sprongetje, hij zal vast zijn redenen wel hebben. Maar wat een gedoe weer. }:|
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177790177
Ons clowntje :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177790414
BFD *O* *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177790426
Ik kom even spieken voor BFD. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177790467
Wat een herkenbaar beeld, flav en lemijn. Mijn man roept regelmatig 'je bent toch niet een hondje!' als Dirk weer eens met zijn mond vastpakt ipv met zijn handen. :D

Laatste bfd van Cygne! :o

Pkm, dekentjes zijn ook lekker te knuffelen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177790564

O+

Herkenbare conversatie Franny :') vooral de 'moet ik dan overal aan denken?!'

Nog gefeliciteerd met M. Cygne! Wat een toffe taart! O+

BFD *O* O+
pi_177790697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 13:44 schreef Skittles het volgende:
[ afbeelding ]
O+

Herkenbare conversatie Franny :') vooral de 'moet ik dan overal aan denken?!'
Dit ook ja.

En wat een heerlijk trotse blik! :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177790719
Veel jongetjes baby’s in dit topic. O+

En Franny: heel herkenbaar gesprek. :')
En soms gaat het om niks waardoor de gemoederen toch kunnen oplopen.
pi_177790748
Cygne gefeliciteerd met M!

Bekertjesliefde voor Jacob, heerlijk O+

Ik wilde nog een :* voor alle dames met mannenperikelen.

Hier helpt mijn man gelukkig goed mee, maar echt wat ben ik die rukavonden/-nachten beu zeg. Mijn man blijkt nu meer geduld te hebben dan ik. Het zal vast een fase zijn allemaal, maar ik ben er gewoon even he-le-maal klaar mee ;( En al dat continue ziek zijn. Bwuh..

Gelukkig is het wel een heel vrolijk en ondernemend mannetje overdag.
pi_177790985
Baby in zijn eigen bed is toch niet zo'n succes. Tweede keer vandaag dat de slaapzak aanging en hij niet meer te troosten was tot ik hem oppakte. Draagzak to the rescue. En omdat ik er flink doorheen zat komt mijn man thuiswerken. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177791125
Lol met/om Annie de aardbei!
pi_177791212
Bella :* Jij bent ook belangrijk :*
Fazz: Fijn dat je nacht goed ging. Papflessen O+
Nanuke: :* Lieve foto!
Franny: Super tof dat je een lezing mag doen! :Y Heel herkenbaar die "ruzies"om niks :D
Cygne: Zo snel gaat het :o Succes in het volgende topic :W
Nolita: Arme N! Hopelijk gaat het inmiddels beter!
Kris: Haha Hap! Doet best zeer die kaakjes :D
Rena: Wat slaapt ze lief O+
Venco: Goed dat je het aangeeft! Alleen zijn met baby is soms lastig... Ik douche meestal als hij slaapt en dan komt het soms voor dat ik om 13:00 douche :')
Lemijn: Leuk met die blokken O+
PKM: Zoo liefff O+ Sterkte met de krampjes/sprongetje
Flav: Wat een blijerd O+
Duman: Tot snel!! :W
Skittles: Hij kruipt al bijna op niet :o ?
Labella: Super leuke foto! O+
pi_177791311
Kris: Die van jullie heeft echt een hele toffe haarkleur! O+
Rena: Fijn dat ze zo goed in haar ledikantje slaapt! (dat zie je ook wel aan de foto)
Nanuke: Wat een ontdeugende blik O+
Lemijn: Leuk zo met die stapelbekers, ik ben benieuwd naar het meubelthema!
Cygne: Laatste BFD! Mooie foto en succes met het traject!
PKM: Is ook lekker zacht zo'n dekentje. :)
Flav: Ook al zo'n ontdeugende blik! Hij lijkt er wel veel lol in te hebben haha *)
Memoru: Wat een mooi koppie O+
Skittles: Vrolijk gezichtje O+

Hoe is het met O. mini?

Hopelijk mag je hier zelf ook snel posten DUMAN!

Wat betreft gewicht, ik wou er voor de zwangerschap al wat vanaf hebben, zo'n zwangerschap helpt dan ook niet mee... :') Ik deel virtuele kilo's uit voor iedereen die dat nodig heeft

Wij zijn inmiddels druk bezig met z'n voorkeurshouding. Hij blijkt enorm eigenwijs te zijn dus de fysio is al met meer opties gekomen. Hij heeft nu in z'n box en in bed een zijligkussen en nog een kussentje voor z'n hoofd in de box. Dat helpt wel moet ik zeggen maar het blijft opletten met al die kussens. Ze verbaast zich ook telkens over hoeveel hij beweegt, hij wurmt zich 's nachts nog met slaapzak uit zijn zijligkussen. (maar wel doorslapen!)
pi_177791455
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
hij wurmt zich 's nachts nog met slaapzak uit zijn zijligkussen. (maar wel doorslapen!)
Zou ik zo snel mogelijk bespreken met de behandelaar, is niet de bedoeling en zou gevaarlijk kunnen zijn/worden ;)

Hier is de zijkant van het babybed gebroken. Zit een hele barst in het midden aan de bovenkant. Hoop dat de babywinkel het gewoon netjes op gaat lossen, want het hoort niet te breken, maar zeker niet na 10 maanden. :(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177792020
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Zou ik zo snel mogelijk bespreken met de behandelaar, is niet de bedoeling en zou gevaarlijk kunnen zijn/worden ;)
Dit was de eerste nacht met dat zijligkussen in bed, mag het er meteen uithalen als ik het niet vertrouw want veiligheid voor alles (had ik natuurlijk ook gedaan als ze er niks over had gezegd). En ze komt deze week weer, hopelijk heeft ze nog andere oplossingen.
pi_177792386
Nanuke; wat een liefje heb je daar O+

Jacob en zijn stapelbeker, wat een leuk duo ;)

Franny, heel herkenbaar dat gesprek :+ En fijn dat het weer goed gaat met Y op het kdv, lijkt me heel vervelend om hem huilend te moeten achterlaten.

Cygne, dat snuitje van de jarige job O+

Banaan en het dekentje, probeert hij hem ook op te eten? Hier probeert ze het al in haar mond te stoppen vaak :') Wat zielig dat hij moeilijk kan slapen, maar het kan prima een sprongetje zijn, hier lijkt het tot noch toe ook soms een periode te zijn en dan treedt er weer verbetering op.

Flav, wat een leuk clowntje :D O+

Memoru, wat een vrolijkerd!

Ik zie Duman hier reageren; ik verwacht wel dat je volgende week mee kunt doen met BFD hoor ;) *O*

Skittles wat een leuke foto en een leuk pakje!

Kazy :*

BelleFleur, wat een lieverd O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177792463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:21 schreef Messina het volgende:

[..]

Zou ik zo snel mogelijk bespreken met de behandelaar, is niet de bedoeling en zou gevaarlijk kunnen zijn/worden ;)

Hier is de zijkant van het babybed gebroken. Zit een hele barst in het midden aan de bovenkant. Hoop dat de babywinkel het gewoon netjes op gaat lossen, want het hoort niet te breken, maar zeker niet na 10 maanden. :(
:o hoe kan dat dan?

Nee Memoru, Cas kan nog niet echt kruipen :D hij probeert het wel, maar zijn armen kunnen het niet opvangen en hij knalt dan plat met zijn gezicht op de grond _O- :') voor de rest tijgert hij achteruit :P
pi_177792830
Wat een mooie baby's O+

Mini hoe gaat het met O. ? Nog steeds ziekjes? :*
  dinsdag 13 maart 2018 @ 15:12:05 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177792930
Bed gebroken, dat klinkt niet best Messina :o . Ik hoop dat ze het vervangen.

Allemaal nieuwe blije baby's zie ik! En inderdaad, het zijn net hondjes als ze dingen in hun mond houden, dat zeg ik ook vaak.

Kruipt ie al Skittles? :P. Duidelijk een broer van Lou he, met z'n guitige hoofd.

Dag Wolfje! Tot over een hele poos! :W

Verder geen individuele reacties meer, mijn baby doet als ie 7 weken is in plaats van 7 maanden en wil hangen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177793632
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:40 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Dit was de eerste nacht met dat zijligkussen in bed, mag het er meteen uithalen als ik het niet vertrouw want veiligheid voor alles (had ik natuurlijk ook gedaan als ze er niks over had gezegd). En ze komt deze week weer, hopelijk heeft ze nog andere oplossingen.
Ik hoop het! Dat krijg je met sterke baby's, die doen allerlei dingen die je eigenlijk niet wilt :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:56 schreef Skittles het volgende:

[..]

:o hoe kan dat dan?

Ik kan raden dat hij eraan gehangen/getrokken heeft, maar dat zou een ledikant gewoon aan moeten kunnen lijkt me :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177794218
:o babysaurus Messina?
pi_177794326
Messina je moet hem wel vertellen dat hij niet in bed moet springen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177796081
Zo'n bedje moet zelfs mijn 11 kilo babysaurus kunnen houden, hoor :D
Ik zal 'm vertellen dat 'ie niet meer mag springen. :P

Ik was best boos over dat bedje, maar kan er nu wel weer om lachen. Pech hebben, niemand gewond, proberen niet druk over te maken ^O^
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177799755
Ik vind onze baby's elke week zo snel groot worden O+ :o.

Gelukkig zijn er ook nog een paar lieve nieuwe kleintjes *O*

[ Bericht 32% gewijzigd door littledrummergirl op 14-03-2018 19:55:31 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177800089
Oh jongens toch, ik smelt van jullie baby’s O+

M. was de lolligste thuis, poepte zich tot aan zijn nek vol, dus die heeft weer een badje gehad :9

Chillings bij opa en oma zaterdagavond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177800591
Ik denk eerder baby hulk. Wel slordig zoiets, daar zou ik ook boos om worden, zelfs met stevig gebruik zou dit niet mogen.

Hier gaat het slapen eindelijk de betere kant op, al twee nachten met maar 1 voeding (en 1~2 keer kort extra wakker worden). Wellicht dat ze toch ooit nog gaan doorslapen. Vind het alleen wel heel sneu dat ik ze nu al twee dagen moet wakker maken om te voeden voor ik naar m'n werk ga. Morgen hopelijk uitslapen voor iedereen!

Franny, zo herkenbaar :D Ik verwijt man ook vaak dat ik altijd alles voor de kinderen moet klaar zetten ed, maar tegelijkertijd heb ik er ook weinig vertrouwen in dat hij het goed doet dus doe ik het ook liever zelf, maar het dan nog irritant vinden dat hij dat vanzelfsprekend vindt :')

Ellie, succes morgen weer op je eerste werkdag!

En ik zie dat we hier ook de stapeltoren tevoorschijn kunnen halen! Ik vrees allerbest peuter daarmee aan de haal gaat, dat vindt hij nog steeds leuk. Wel een erg toffe fotoserie zo!

Nu echt gefeliciteerd Cygne! Hopelijk is jullie snel nog zo'n leukerd gegund!

Skittles, waar heb je mini-baby gelaten?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177801119
FF, dat is precies hoe ik het ervaar in onze relatie :') ik gooi het altijd op hormonen :@
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177803648
O+ :* O+ :* O+ :* Voor al jullie lieve kindjes!
Vooral alle lieve kleine verse baby'tjes O+ Ga meteen weer rammelen

Uit m'n hoofd:

Cygne, wat een lieve vrolijkerd, gefeliciteerd met je dreumes! En succes met jullie traject
Lemijn, JAcob en de stapelbekers, hij pakt wel steeds een ander kleurtje :D
Franny, herkenbaar gesprek. Zo kan het hier ook soms volledig uit de bocht vliegen over niks
LaBelleFleur, wat een schatje

Wat betreft gewicht: ik heb de afgelopen 2 weken van diverse klanten gehoord, dat ik toch wel behoorlijk afgevallen ben :{ Ben rond de 53 kilo nu denk ik. Eet zoveel ik kan en probeer ook gezond te eten, maar het is best lastig om op gewicht te blijven, laat staan om aan te komen.

S. is vreselijk druk met rollen, draaien om zijn as, achteruit tijgeren en af en toe lukt het hem om een stukje vooruit te buik schuiven O+

Gister had ik het even moeilijk, hard gewerkt, rond 17 uur thuis, toen sliep ie nog. Eerst zelf eten, kolfspullen schoonmaken en drogen, S. rond 17:45 wakker, S. voeden en even spelen, dan nog poging om wat vast voedsel binnen te krijgen en rond 20 uur S. tandjes poetsen, schone luier, voeden en naar bed. Wat blijft er dan weinig tijd over om met hem door te brengen :'(
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:27:42 #58
73386 Fazz
onderweg
pi_177804783
O+ voor alle lieve foto's O+ En wat een hoop mini's nog zeg, dat is O opeens al zo groot geworden.
Jacob met z'n bekers _O-
En Skittles, wanneer is C zo gegroeid!

Herkenbaar gesprek Franny :D Ik merk wel dat als ik dingen loslaat en het man laat uitzoeken het ook wel goed komt, meestal :+

Wat heerlijk dat het slapen weer beter gaat FF! Het leek me echt dodelijk vermoeiend die nachten zoals je ze een paar weken terug had :X

Hier nu al 3 nachten doorgeslapen achter elkaar *O* Misschien dat ze zich beseft dat ze bijna geen baby meer is :P Nog maar 2 keer BFD voor ons :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177809899
Jullie heerlijke baby's! O+ Wat tof om die verschillen te zien tussen de bijna-dreumesen en de mini baby's! Voelt soms toch gek dat dat eerste jaar zó veel veranderingen met zich meebrengt

Franny dank voor dat gesprek _O_ één en al herkenbaarheid! :D

Gisteren bij de kinderarts geweest; die zag buiten de reflux weinig zorgwekkends. Omdat die reflux nog altijd niet echt onder controle lijkt, andere medicatie gehad, kijken of dat beter gaat. Over 2 weken weer een belafspraak.

Man heeft Pitbull net voor de hele dag naar m'n zus (=gastouder) gebracht, voor een wendagje. Vandaag heeft ze geen andere kindjes (alleen die van zichzelf), dus alle aandacht voor hem. Heb er het volste vertrouwen in O+ maar voelt toch een beetje gek.
Maar vandaag een hele dag alleen met de Minion, dus die ga ik eens flink verwennen! O+ ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177810464
Wat een leukje heb je daar fazzoletti. O+

Hoe ga je je minion verwennen, twist? ;)
pi_177811294
Eindelijk betere nachten FF, het is jullie gegund. :D

Fazz jouw baby. O+ Nog een reden om soms in het dreumestopic te spieken.

Krap twee uurtjes is ook weinig tijd Tolstoi. Grijp je kans om met hem te clusteren zodra het kan. :*

Fijn dat er verder weinig zorgwekkends te zien is Twist. Ben je zelf ook gerustgesteld?

Hier een kleine trolbaby. Hij sliep in de draagzak bij mij steeds hooguit een uurtje en wou dan weer drinken. Eerstvolgende slaapmomentje nam mijn man hem in de draagzak en sliep hij daar tot zeven uur (drieënhalf uur) in. Bij hongersignalen kreeg ik hem terwijl hij nog goed slaperig was en met een flinke maaltijd in zijn buikje sliep hij nog twee uur op mij verder. Zoveel uurtjes slaap redt hij 's nachts vaak niet eens. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177811558
LDG, ik wil ook een kapitein, wat een blij ei O+

LeSage, wat een lekker kereltje heb je daar :Y

Fazz, wat een leuke foto; en al bijna baby af, wat gaat het snel he

Twist, fijn dat er verder niks ergs was, hopelijk gaat het met deze medicatie beter voor hem.

Ik zit Vier handen op een buik te kijken, wat een verbijsterende situatie weer, mens woont in een huis met 8 honden en lekker er op los roken, baby heeft ook een groeiachterstand :{ :( Ik wil niet beweren dat ik moeder van het jaar ben verder, maar ik word zo moedeloos als ik dit soort situaties zie. Je moet het echt maar treffen waar je wiegje staat.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177815683
Fazz, drie nachten doorslapen, hoe fijn!

FF ook betere nachten *O*

Twist, mag Pitbull de hele dag wennen of een halve?

Verder ben ik ook benieuwd hoe het met O. van Mini is. Er is nog geen update geweest, toch?

Heel random; ervaren jullie ook dat jullie relatie met de eigen ouders anders is geworden sinds je zelf kinderen hebt? Mijn ouders zijn gek op beide kinderen en ze passen elke week op mijn zoon op. Ik ben heel blij dat dit zo goed gaat, heb ook echt niks op te merken over hoe het gaat. Ze respecteren hoe wij onze kinderen willen opvoeden en gaan daar ook echt in mee (ze verwennen onze zoon wel behoorlijk, maar dat mag erbij horen, vind ik). Dus dat gaat allemaal goed, maar ik merk wel dat mijn eigen relatie met mijn ouders ingewikkelder is. Misschien omdat je bewust of onbewust na gaat denken over je eigen opvoeding, hoe ouders zelf dingen hebben aangepakt en hoe ik dat anders zou willen doen. Nou ja, ik weet niet helemaal waar ik naar toe wil met deze gedachtekronkels, maar ik vroeg me af of anderen dit herkennen :)

En.. wat is het een heerlijk weer! Straks lekker naar buiten met z'n allen :)
pi_177816774
Eens Rena... Dat voelt ook altijd zo oneerlijk tegenover de mensen die geen kinderen kunnen krijgen.

M'n wasmachine is kapot :'( En terwijl ik de natte zooi aan het uitwringen was hebben de meiden de speeltegels te pakken gekregen. Duidelijk familie van hun broer (foto van in de zomer)...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177816849
Wat een knap meisje is het toch, Fazz. O+ . En wat heerlijk van die nachten!!

Bij ons is het dus ziekenboeg: mijn vriend en ik zijn allebei ziek, Y is wel flink verkouden en heeft wat prut bij z'n oogjes maar lijkt daar niet echt onder te lijden, kleuter is vanochtend naar school gegaan, maar die stortte thuis in en ligt nu lekker te slapen. Mijn vriend en ik wisselen elkaar af in wie op bed mag. :') .

Olivia, wat je schrijft over je ouders is denk ik herkenbaar voor veel mensen. Kinderen krijgen maakt vaak dat je anders naar je eigen ouders kijkt. Ik heb het zelf niet, maar dat komt misschien omdat ik al wat ouder ben en al jong me heb losgemaakt van mijn ouders/opvoeding en toen dus al veel nadacht over waar ik vandaan kwam en wie ik zelf ben. Ik vind het wel lief dat mijn moeder ineens weer meer verhalen vertelt over hoe ik was als kind, omdat ze zoveel terug ziet bij I. Ik heb met mijn moeder niet zo heel goede band maar door die verhalen merk ik wel weer dat de (moeder)liefde er echt wel is.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177817240
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 08:49 schreef vencodark het volgende:
Hoe ga je je minion verwennen, twist? ;)
Door haar vooral héél veel aandacht te geven O+ ik baal er met vlagen nog steeds heel erg van dat ik haar niet meer alle aandacht kan geven sinds haar broertje er is. En ik wéét dat ze nog steeds niks te kort komt én dat dat broertje haar juist ook heel veel tofs gaat brengen enzo, maar vind het soms nog steeds wel eens moeilijk :{

Maar vanmorgen al lekker naar Monkey Town geweest; dat vond ze sowieso al prachtig O+ en straks lekker even buiten spelen denk ik!

quote:
3s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Fijn dat er verder weinig zorgwekkends te zien is Twist. Ben je zelf ook gerustgesteld?
Hmm, het is nogal dubbel. Enerzijds verliep het gesprek totaal niet hoe ik verwachtte of hoopte (het was nogal chaotisch en ik heb voor m'n gevoel niet echt duidelijk uit kunnen leggen waar we mee zaten; e.e.a. werd al snel van tafel geveegd vond ik).
Maar tegelijkertijd gaat het nu eigenlijk best wel heel goed. Dus ik probeer me vooral geen zorgen meer te maken en zo objectief mogelijk te kijken hoe het nu gaat :)

En hopelijk heeft jouw trollbaby nu de smaak van het slapen goed te pakken ;)

Rena, snap precies wat je bedoelt ja... :{
Het relativeert wel altijd goed vind ik, zulke programma's. Ik ben ook geen moeder van het jaar, maar op zulke momenten durf ik wel te stellen dat ik m'n best doe en dat dat ook best goed genoeg is ;)

FF, wat een briljante foto's! :D
Maar wat klote van je wasmachine -O-

OIT ik snap denk ik wel wat je bedoelt :Y ik sta sinds ik zelf kinderen heb wel meer stil bij het soort opvoeding dat ik gehad heb inderdaad. En haal daar vooral dingen uit die ik ook zo wil doen, of juist helemaal anders ;)
Echt een andere relatie heb ik daardoor niet met m'n ouders denk ik.

Franny beterschap! :* hopelijk zijn jullie er dan ook straks allemaal snel weer vanaf!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177820339
OIT de relatie met mijn ouders is niet veranderd maar ik kijk wel wat anders naar mijn jeugd. Sinds ik weet dat mijn moeder me in de draagzak had én ik als eerste kindje (ben tweede) borstvoeding kreeg snap ik dat ze in ieder geval geprobeerd heeft me tevreden te houden. Het vult een heel klein beetje van een leegte die ik altijd voelde. Binnenkort wil ik eens vragen of ik ook zo onrustig was bij de voedingen. :D

Schoonouders is een heel ander verhaal. Mijn schoonvader wou onze wensen (handen wassen) in de kraamperiode niet respecteren en sindsdien is er nauwelijks nog contact. In een uitgebreid telefoongesprek heeft mijn man verteld wat hij mist, zoals dat zijn vader eens vraagt hoe het met hem gaat en eens zelf contact opneemt.
De eerste app vanuit schoonvader was "Hoe gaat het met Banaan?", mijn man antwoordde hoe het gaat en kreeg geen reactie meer terug. Week erop exact dezelfde vraag en zo copy paste hij die app (bijna) elke zaterdag. 8)7

Leuke foto FF. Familietraditie. :D

Beterschap Franny. :*

Fijn dat je enigszins gerustgesteld bent Twist. Hopelijk slaat de andere medicatie goed aan en kon je genieten van je tijd met Minion.

Banaan sliep straks weer drieënhalf uur en liet zich nou ook weer overtuigen om in de zak in slaap te vallen met minimale huiltjes. Ik weet niet wat me overkomt :o
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177821071
Olivia, is ook niet zo gek. Alle rollen verschuiven. Hier is dat ook zo. Ik ben de jongste thuis en ook nog een nakomer. Nu ben ik naast hun kind ook een moeder. Heeft best wat tijd gekost om daar onze weg in te vinden.
pi_177827453
Ik herken het eigenlijk niet. Ik ben ook het nakomertje, maar misschien juist daardoor zijn mijn ouders al gewend aan hun kinderen die ouders worden. En ik heb een goede band met m'n ouders, ik hoop dat ik mijn kinderen vrijwel hetzelfde op kan voeden. Ik merk wel dat mijn moeder het vooral heel leuk vind dat ik bv geef, ik ben de enige die dat deed, en toevallig ook de enige die zelf bv heeft gekregen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177828154
Ik had altijd al een goede band met mijn ouders en dat is zeker niet minder geworden nu ik moeder ben. Ik vind het prachtig om te zien hoe ze als opa en oma zijn. Ook heb ik nog zoveel meer respect voor mijn opvoeding, ik heb oprecht een fantastische jeugd gehad. Ik kan alleen maar hopen dat mijn kinderen later net zo dol zijn op hun ouders als ik op de mijne ben O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177828590
De band met mijn ouders is na de komst van de eerste alleen maar sterker geworden.
Die band was altijd goed maar nu kwamen daar ineens hele andere soort dingen bij kijken.
Het enige wat ik daarin weleens lastig vond/vindt is dat zij als opa en oma soms de dingen anders aanpakken dan ik.
We zijn bijvoorbeeld veel schoner met hem en mijn ouders kijken daar gewoon minder naar (bijvoorbeeld handen wassen na eten).
Hen aanspreken op dergelijke zaken heb ik heel moeilijk gevonden maar dat gaat inmiddels goed.
Eigenlijk vooral mijn/onze stem daarin laten horen.
Dat is rol die voor mij heel nieuw was.

Ze zijn gek op hun kleinkinderen en dit zijn ook hun enige. Ik ben kwetsbaarder naar hun en het niveau is meer gelijkwaardig, denk ik. :)
pi_177830926
Leuk om jullie reacties te lezen!

PKM, mijn schoonmoeder heeft een soortgelijke tactiek, alleen zij vraagt niet hoe het met de kinderen gaat, maar of we nog een fotootje willen doorsturen :D

Het is inderdaad een weg vinden in de nieuwe rollen. Ik geen slechte band met mijn ouders maar het voelt soms wat ingewikkeld. :)

Daarnaast, goedemorgen :D Het was vroeg vanmorgen, M. Is al sinds 03:30 wakker. Stomme krampjes!
pi_177831495
En de domste moeder-award gaat naar... Dirk is al een aantal weken slecht in zichzelf vermaken. Dus ik had hem bij mij op de bank gelegd, zodat ik m nog wat aandacht kon geven tussen het wakker worden door (ik vind voor 7en echt geen tijd om wakker te worden }:| ). En hij was rustig aan het pruttelen en doen, dus ik kijk op een gegeven moment waar hij nou mee bezig was. Had hij een papiertje gevonden van een pakketje wat man had besteld. Daar was hij dus gelijk op aan t sabbelen gegaan. Hij propte net een nat stuk in z'n mond toen ik keek. Kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan. :@ ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177831561
Ik vind de band met mijn moeder ook veel intenser geworden. Ze vertelt ook veel meer over vroeger, en ze vindt oprecht onze manier van opvoeden heel mooi. Al doen wij dingen anders, er zijn ook veel dingen gelijk. Er is zoveel meer gelijkheid ineens, al blijf ik ook altijd haar dochter. Heel bijzonder vind ik hoe het nu is. :)

c_/ voor OIT. Midden in de nacht wakker zijn is maar stom.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177831572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:24 schreef Nanuke het volgende:
En de domste moeder-award gaat naar... Dirk is al een aantal weken slecht in zichzelf vermaken. Dus ik had hem bij mij op de bank gelegd, zodat ik m nog wat aandacht kon geven tussen het wakker worden door (ik vind voor 7en echt geen tijd om wakker te worden }:| ). En hij was rustig aan het pruttelen en doen, dus ik kijk op een gegeven moment waar hij nou mee bezig was. Had hij een papiertje gevonden van een pakketje wat man had besteld. Daar was hij dus gelijk op aan t sabbelen gegaan. Hij propte net een nat stuk in z'n mond toen ik keek. Kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan. :@ ;(
Dat zijn net van die lullige dingen die je even niet hebt gecheckt. Denk dat heel veel ouders zoiets al eens hebben gehad. :*
pi_177831577
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 06:06 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Leuk om jullie reacties te lezen!

PKM, mijn schoonmoeder heeft een soortgelijke tactiek, alleen zij vraagt niet hoe het met de kinderen gaat, maar of we nog een fotootje willen doorsturen :D

Het is inderdaad een weg vinden in de nieuwe rollen. Ik geen slechte band met mijn ouders maar het voelt soms wat ingewikkeld. :)

Daarnaast, goedemorgen :D Het was vroeg vanmorgen, M. Is al sinds 03:30 wakker. Stomme krampjes!
3:30. :O
  donderdag 15 maart 2018 @ 08:36:06 #77
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177831621
Haha Nanuke, volgens mij is papier eten niet zo erg hoor. Tenminste, volgens mij doen ze het allemaal wel eens. Jacob in ieder geval, want hij heeft een fascinatie voor de krant en is er soms sneller bij dan ik opsta om het uit zijn handen/mond te grissen.

Ik vind voor 7 uur ook geen opstaantijd dus we zijn vandaag blijven liggen tot 7. Hiervoor sliep hij altijd verder na voedingen tot een uur of half 9, maar dat gaat echt niet meer. Ik vind het wel grappig dat we net al lang aangekleed en ontbeten in de woonkamer zaten, en ik ergens heen belde en het antwoordapparaat kreeg omdat ze nog niet open waren. Zoiets zo me vroeger nooit gebeurd zijn :o.

Ik vind ook dat de band met mijn ouders is verdiept. Ze waren al grootouders, en ik vind het leuk dat ze die rol nu ook kunnen uitleven op mijn kind en om te zien dat ze dol op hem zijn, simpelweg omdat het hun kleinkind is. Verder past vooral mijn moeder veel op en dat maakt dat ik haar vaker spreek dan hiervoor en meer deel.

Ik verbaas me zo hard over Jacob de afgelopen dagen. Hij kan nu bewust iets loslaten (vooral de lepel of stukjes eten naast de kinderstoel - en dan het nakijken hoe het op de grond valt en na daarna mij verwachtingsvol aankijken of ik het weer opraap) en trekt de boekjes uit de kast (om erop te bijten natuurlijk) en toen ik net muziek aanzette op mijn laptop keek hij verbaasd van mij naar de stereo in de kast waar vaker geluid uit komt. En tussendoor ligt hij me aan te kijken met een eigenwijs hoofd waar ik mezelf nogal in herken :D . _O_ .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177832097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:24 schreef Nanuke het volgende:
En de domste moeder-award gaat naar... Dirk is al een aantal weken slecht in zichzelf vermaken. Dus ik had hem bij mij op de bank gelegd, zodat ik m nog wat aandacht kon geven tussen het wakker worden door (ik vind voor 7en echt geen tijd om wakker te worden }:| ). En hij was rustig aan het pruttelen en doen, dus ik kijk op een gegeven moment waar hij nou mee bezig was. Had hij een papiertje gevonden van een pakketje wat man had besteld. Daar was hij dus gelijk op aan t sabbelen gegaan. Hij propte net een nat stuk in z'n mond toen ik keek. Kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan. :@ ;(
Ach nee joh, dat is geen award waard. Het is geen rattengif oid.
Cas z'n eerste maaltijd was roze knutselpapier van Lou. Heel rapley-verantwoord juist zonder suiker, zout of honing!
Ik dacht dat hij niets had doorgeslikt tot er 2 dagen later papiersnippers tussen de poep zat _O-

Gisteren gaf ik tijdens het groente snijden een stuk paprika aan Cas zodat ik rustig door kon snijden zonder gehuil. Ik stond klaar met mn camera om de verschrikte 'wtf is dit?!' uitdrukkingen vast te leggen... eet hij het met smaak op
:')
pi_177832152
De band met mijn ouders is ook verdiept door M. en erg leuk om te zien hoe ze als opa en oma zijn (is hun eerste kleinkind). Mijn vader was de eerste weken erg emotioneel (zo ken ik m niet), zo mooi vond hij het. En mijn moeder blijft het ‘vreemd’ vinden dat haar dochter ook een kind heeft en moeder is. Ze gaan straks 1x p/w oppassen en tellen de dagen bijna af tot ik weer ga werken. :p
pi_177832399
Papier, boomblaadje, kattenvoer. Tsja, ik doe m'n best, maar hij is soms net te snel. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177833149
Haha Nanuke, maak je geen zorgen, er gaan ergere dingen gebeuren nog!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177833247
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 09:28 schreef Messina het volgende:
Papier, boomblaadje, kattenvoer. Tsja, ik doe m'n best, maar hij is soms net te snel. :')
:Y

Modder, wormpjes, een vieze sok, likken aan de stang van je winkelwagen. Het zijn rare, vieze wezens :+
pi_177833855
Geen award hoor Nanuke. Niet eens als het je nog vijf keer gebeurd. :P

OIT dat is een zware nacht. :*

Lemijn dat wakker worden voor zeven uur zou verboden moeten worden. Meer aan je dag hebben is overgewaardeerd. :{w

Gisteren zei ik dat ik even het dorp in zou kunnen, heb toch melk in de koelkast. Vandaag wil manlief me er ook aan houden. Moet ik me straks echt losweken van baby. :X

Ik loop nog steeds te klooien met slaapsignalen. Soms wordt hij wakker, drinkt en gaapt daarna. Ik dacht dat hij moe was maar het in slaap krijgen duurde lang en het slaapje kort. Tweede ronde ook gelijk een gaap na de voeding, daarna in de box gedaan, laten spelen tot volgend gaapje en hij sliep heel snel. Anderhalf uur wakkere tijd zat hij ongeveer op. Is een gaap na de voeding dan toch geen slaapsignaal?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177834539
Slaapsignalen :{w mijn kind stuurt allerlei signalen de wereld in, maar slapen, ho maar!
Net een half uurtje in zijn eigen bed, eindelijk een keer. Ik wil er toch wat meer werk van maken, krijgt peuter ook eens wat echte aandacht.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:29:08 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177834630
Ja die slaapsignalen... en ze veranderen ook nog eens. Tegenwoordig hebben we ogenwrijven maar dat doet hij ook als ik hem eruit haal. Het blijft toch trial & error bij die babywezens.

PKM, het is heerlijk weer, veel plezier buiten. Ik vond/vind het ook moeilijk, maar het is voor de achterblijvende ouder echt fijn en goed om het eens helemaal alleen te doen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177834659
Wij hebben vanochtend baby gezwommen *O* *O* Wat was het leuk en S. vond het helemaal fantastisch *O* *O* *O* *O* *O*

Over domste moeder award gesproken, ik kom ook in aanmerking op een andere manier:
Voor het babyzwemmen had ik S. thuis al z'n zwemluier en zwembroekje aangedaan. Romper en kleertjes erover heen en gaan. Zou weer tijd schelen in het zwembad :Y :Y
Komen we daar aan en kleed ik hem uit, al zijn kleertjes zeiknat.
Wat blijkt, een zwemluier kun je niet als gewone luier gebruiken, die zuigt dus niet de plas op :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W
Gelukkig vertelde een andere moeder dat zij dat de eerste keer ook had :') :')
  donderdag 15 maart 2018 @ 11:31:23 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177834698
Ik ook hoor Tolstoi! :s)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177834744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:31 schreef Lemijn het volgende:
Ik ook hoor Tolstoi! :s)
_O- _O- _O-
Staat toch ook niet op de verpakking :? :? Voelde me zo dom tussen al die andere moeders, maar moet er nu steeds hard om lachen als ik eraan terugdenk :+ :+
pi_177835210
Haha Tolstoi. Een luier is een luier toch. Die andere mama's vinden je heus niet dom, die zijn vooral blij dat er een plas minder in het babybadje komt. ;)

Fijn om te weten dat jullie er ook niet helemaal uit zijn met die slaapsignalen. Voel me er soms zo stom bij. Heb ik eindelijk mijn handen echt vrij met Banaan in de box, ga ik na een half uur baby staren omdat ik zijn geeuw niet wil missen. :@

Je hebt gelijk Lemijn, al zie ik er tegenop is het voor mijn man goed om alleen met Banaan te zijn. Inmiddels heb ik er zelfs zin in. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177835253
Beter dergelijke ‘domme’ dingen doen dan bepaalde dingen laten omdat je bang bent dat het mis gaat en je alleen maar beren op de weg ziet. :@ ;(
Zo ben ik nooit met zoon gaan babyzwemmen en dat vind ik zo jammer. Gewoon niet durven hè. :{w
Dat is pas dom.
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:23:12 #91
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177835563
Laten jullie je kindje vaccineren? Ik hoor in mijn omgeving veel mensen die hier achteraf spijt van hebben.

Dan ga je googelen maar daar wordt je ook niet wijzer van uiteraard. Ik vind nog dit:
https://www.nvkp.nl/veelg(...)n-nadelige-gevolgen/

Maar dat is ook heel summier allemaal. Jullie hebben het wel of niet gedaan?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:24:39 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177835584
Wel gedaan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177835715
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:24 schreef Lemijn het volgende:
Wel gedaan.
Dit.
pi_177835772
Ik heb mijn beide kinders laten vaccineren.
Heb je ook gevraagd waarom ouders hier spijt van hadden? Ik heb namelijk nog geen nadelige gevolgen gemerkt.

Tolstoi _O- had je wel schone reservekleertjes meegenomen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177835818
Wel gedaan, geen spijt. Was geen optie om het niet te doen eigenlijk. :)
  donderdag 15 maart 2018 @ 12:37:11 #96
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177835823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:23 schreef EDMAN- het volgende:
Laten jullie je kindje vaccineren? Ik hoor in mijn omgeving veel mensen die hier achteraf spijt van hebben.

Dan ga je googelen maar daar wordt je ook niet wijzer van uiteraard. Ik vind nog dit:
https://www.nvkp.nl/veelg(...)n-nadelige-gevolgen/

Maar dat is ook heel summier allemaal. Jullie hebben het wel of niet gedaan?
Wat een suggestieve kut site is dat zeg :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177835867
Hier ook gevaccineerd. Geen seconde over getwijfeld.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177835971
Wel gedaan, zonder twijfels. Mijn katten zijn binnenkatten, die laat ik toch ook gewoon enten. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177836488
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:23 schreef EDMAN- het volgende:
Laten jullie je kindje vaccineren? Ik hoor in mijn omgeving veel mensen die hier achteraf spijt van hebben.

Dan ga je googelen maar daar wordt je ook niet wijzer van uiteraard. Ik vind nog dit:
https://www.nvkp.nl/veelg(...)n-nadelige-gevolgen/

Maar dat is ook heel summier allemaal. Jullie hebben het wel of niet gedaan?
Mijn oudste volledig geënt zonder er ook maar bij na te denken.
De jongste veel gezocht bij betrouwbare bronnen (dus niet sites als 'kritisch prikken') i.v.m. vrij (voor mij) nieuwe enting PNEU. En toen laten enten. ^O^

Ze mogen het van mij verplichten. Idioten die het niet doen met hun niet-wetenschappelijke onderbouwingen brengen andere kinderen die geen inenting kunnen krijgen in gevaar.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat een suggestieve kut site is dat zeg :X
Ja, ze zijn dan ook anti-prikken of in ieder geval 'kritisch'. :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177836509
Wij laten C ook vaccineren, geen moment over getwijfeld.

Ze ligt al sinds 9.30 te slapen, ik heb al van alles in het huishouden gedaan en ik verveel me bijna :o _O- Ze zal zo wel wakker worden, heb maar een korte middag met haar, ga eind van de middag met een vriendin weg en vanavond naar the Script, even lekker er uit.

Over de band met mijn ouders gesproken; die is alleen maar beter geworden nog sinds de zwangerschap en geboorte van C, vooral met mijn moeder, vind het heel bijzonder om dit te kunnen delen met haar O+ Ik heb zo'n fijne jeugd gehad en hoop dit ook aan C door te geven.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 15 maart 2018 @ 13:13:18 #101
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177836544
Ik ben enorm voor het recht op zelfbeschikking, ook voor je kinderen en iedereen mag wmb zijn eigen keuze maken.
Deze site is alleen écht heel waardeloos qua 'informatie' die ze presenteren.

Beetje zoals de OralB reclames waar iemand in een wit net overhemdje onbewust overkomt als tandarts en loze adviezen geeft waar mensen zo maar in trappen.

Kritisch, prima, maar dan wel goed onderbouwd en niet van die onderbuikgevoelens presenteren als wijsheid/waarheid.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177836565
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:24 schreef LeSage het volgende:
Slaapsignalen :{w mijn kind stuurt allerlei signalen de wereld in, maar slapen, ho maar!
Net een half uurtje in zijn eigen bed, eindelijk een keer. Ik wil er toch wat meer werk van maken, krijgt peuter ook eens wat echte aandacht.
Dit! Alleen heb ik geen peuter,maar wil ik soms zelf wel wat tijd voor mezelf. Ik snap er ook geen reet van. Nouja. Komt vast wel weer. Hoop ik.

En fijn dat jullie me niet heel dom vonden. Het voelde wel heel dom, want ik weet dat hij alles in zijn mond stopt en normaal controleer ik dus altijd of er wat ligt.

Die zwemluier! :o Dat had mij ook zo kunnen overkomen.

En ja op inentingen. Geen twijfel over mogelijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177836639
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:23 schreef EDMAN- het volgende:
Laten jullie je kindje vaccineren? Ik hoor in mijn omgeving veel mensen die hier achteraf spijt van hebben.

Dan ga je googelen maar daar wordt je ook niet wijzer van uiteraard. Ik vind nog dit:
https://www.nvkp.nl/veelg(...)n-nadelige-gevolgen/

Maar dat is ook heel summier allemaal. Jullie hebben het wel of niet gedaan?
Is hier ook nog niet gebeurd.
Komt nog.
pi_177836731
Ah, weer een ander account zie ik ):O
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177837298
Met volle overtuiging mijn kind laten vaccineren.

Mij is ooit verteld dat mijn chromosoomafwijking vaccinatieschade is. Ik was naïef dat ik geloofde dat het erfelijk is. Haha doei!

Naast het belang voor m'n eigen kind vind ik ook dat ik een verantwoordelijkheid heb voor kinderen en volwassenen die niet gevaccineerd kunnen worden vanwege een immuunstoornis of chemo of om wat voor reden dan ook vatbaarder zijn voor die zogenaamd onschuldige kinderziektes.
pi_177837668
V is ook gevaccineerd, geen seconde over getwijfeld.
Eventuele volgende kinderen worden ook gevaccineerd.
pi_177838119
Ik heb eens gehoord van iemand dat haar baby helemaal veranderd was na de vaccinatie, maar mijn baby’s zijn sowieso zo veranderlijk als het weer, dus ik geloof daar niet zo in.

Verder inderdaad wat Cygne zegt. Hoe meer vaccinaties er gegeven worden, hoe veiliger voor kinderen/mensen die niet geënt kunnen worden.

Nanuke, tijd voor mezelf, das war einmal ;( :') maar ik snap je hoor :Y ik vind mijn functie als matras niet de leukste.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177838430
quote:
3s.gif Op donderdag 15 maart 2018 11:57 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Haha Tolstoi. Een luier is een luier toch. Die andere mama's vinden je heus niet dom, die zijn vooral blij dat er een plas minder in het babybadje komt. ;)

Dat vraag ik me dus af, want als zo'n zwemluier bij "gewoon" gebruik doorlekt en daardoor alle kleertjes nat worden, dan zal het in het zwembad toch ook doorlekken en plas in het zwembad komen :?
Nut van zo'n zwemluier (behalve dat die dingen hopelijk wel ontlasting tegenhouden :7 ) ontgaat mij dan even...

quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 12:34 schreef LeSage het volgende:

Tolstoi _O- had je wel schone reservekleertjes meegenomen?
Die had ik gelukkig wel meegenomen :D Of ze schoon waren valt te betwijfelen, had snel wat dingen in de tas gegooid die klaar lagen om te wassen :+ :+ Maar ze waren in ieder geval droog :')

Vaccineren hier ook gedaan.
pi_177838558
Je geeft het antwoord zelf al. Poep tegenhouden. De plas komt gewoon in het zwembad :9

Droog/schoon, ik vind het om het even :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177838701
Tolstoj, ik heb afgelopen zomer hetzelfde gehad met m'n bijna 2 jarige. Dagje plaswijkpark, daar omgekleed en zwemluier aan, is meneer toch wel wat moe dus eerst slapen. Alles was dus zeikesnat (:') ), inclusief de buggy waar hij in lag. Ze moeten een waarschuwing op die verpakking zetten :D

En hier ook vaccinaties. Persoonlijk vind ik mensen die niet vaccineren maar achterlijk. Dat iemand zich er in verdiept vind ik alleen maar positief, maar met alle informatie nog kiezen om het niet te doen begrijp ik niet, dan kun je niet goed inschatten welke informatie(bronnen) wel en niet betrouwbaar zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177838833
Ik heb mijn kleuter tot slaap verveeld! *O*
School heeft studiedag dus hij is thuis en vroeg al sinds 9 uur om tv.
Baby en ik hebben even een dutje meegedaan. O+
pi_177838906
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 08:31 schreef vencodark het volgende:

[..]

3:30. :O
Maar dan heb je zo lekker veel aan je dag :')

Vaccineren? Yep.
pi_177838947
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:13 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Maar dan heb je zo lekker veel aan je dag :')

Vaccineren? Yep.
Bergen verzet zeker? :P
pi_177838999
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:14 schreef vencodark het volgende:

[..]

Bergen verzet zeker? :P
Mwah, wel de hele stad doorgelopen! Ze is alleen in de draagzak stil :D
pi_177839074
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:16 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Mwah, wel de hele stad doorgelopen! Ze is alleen in de draagzak stil :D
Vast niet vanaf 3:30 toch? :P

Het zijn van die dagen die zo lang kunnen duren.
Ik had dat met mijn zoon ook. Zit je zo vroeg beneden. Wat moet je in godsnaam een hele dag gaan doen. -O-
pi_177839454
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Vast niet vanaf 3:30 toch? :P

Het zijn van die dagen die zo lang kunnen duren.
Ik had dat met mijn zoon ook. Zit je zo vroeg beneden. Wat moet je in godsnaam een hele dag gaan doen. -O-
Haha nee, zo goed is mijn conditie nog niet :')
pi_177839553
Hebben jullie trouwens nog last van ontzwangeren?
Bij mijn zoon had ik ontzettend veel haaruitval maar nu helemaal niet en daar ben ik superblij mee. *O*
Verder merk ik niks. :)
pi_177839584
Nog niks! Mijn baby daarentegen wel. Zit helemaal onder de baby-acné
pi_177839618
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:42 schreef vencodark het volgende:
Hebben jullie trouwens nog last van ontzwangeren?
Bij mijn zoon had ik ontzettend veel haaruitval maar nu helemaal niet en daar ben ik superblij mee. *O*
Verder merk ik niks. :)
Hier wat problemen met plas ophouden :X en ik verlies nu een beetje bloed weer. Krijg ik nu al mn menstruatie of is dat omdat ik met anticonceptie begonnen ben? :')
pi_177839668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:43 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Nog niks! Mijn baby daarentegen wel. Zit helemaal onder de baby-acné
Baby-acné hier ook precent. Is al wel wat minder geworden. :P
pi_177839697
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:44 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Hier wat problemen met plas ophouden :X en ik verlies nu een beetje bloed weer. Krijg ik nu al mn menstruatie of is dat omdat ik met anticonceptie begonnen ben? :')
Misschien nog een beetje vloeien? Je bent toch nog maar pas bevallen?
pi_177839714
Ik ben trouwens medisch bevallen wegens pijn bestrijding. Hoe zit het dan kwa een nacontrole? Ik heb bij de vk geen afspraak en ook niet bij de gyn? 8)7
pi_177839764
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:47 schreef vencodark het volgende:

[..]

Misschien nog een beetje vloeien? Je bent toch nog maar pas bevallen?
Heb na de bevalling bijna niks gevloeid. 200ml tijdens de bevalling en in de kraamweek maar heel weinig alleen de eerste 2 dagen kraamverband gebruikt, daarna kon ik normaal verband gebruiken. Na 10 dagen was het weg.
pi_177839790
Ik ben ook medisch bevallen maar ik had ook geen nacontrole Bella. De eerstelijns vk heeft het met mij op de laatste dag van de kraamweek afgesloten en vanuit ziekenhuis geen afspraak meegekregen.
pi_177839800
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 15:50 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Heb na de bevalling bijna niks gevloeid. 200ml tijdens de bevalling en in de kraamweek maar heel weinig alleen de eerste 2 dagen kraamverband gebruikt, daarna kon ik normaal verband gebruiken. Na 10 dagen was het weg.
Dat is wel fijn! Bij mij bleef het wel een tijdje, vooral als ik wat meer gedaan had die dag.
Maar goed, schijnt bij 2e wel vaker te zijn.
  donderdag 15 maart 2018 @ 16:52:06 #126
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177841380
Dank voor de reacties :)
Ja in mijn omgeving hoor ik zaken als
- Er zitten ijzers in (verder totaal niet onderbouwd)
- Er is een link te leggen met vaccineren en latere gedragsstoornissen als ADHD / Autisme)
- Er zitten kankercellen in (?)

Ik vind niet echt onderbouwde informatie.

Dus ja: wij willen sowieso ook vaccineren, maar vroeg me af wat van bovenstaande nu echt bewezen was.

Ik ken in mijn omgeving één iemand die als baby een allergische reactie heeft gehad op een inenting en zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt is (kijkt al 40 jaar Tictac en Sesamstraat). Maar de kans dat dat gebeurt is te verwaarlozen.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_177841730
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:52 schreef EDMAN- het volgende:
Dank voor de reacties :)
Ja in mijn omgeving hoor ik zaken als
- Er zitten ijzers in (verder totaal niet onderbouwd)
- Er is een link te leggen met vaccineren en latere gedragsstoornissen als ADHD / Autisme)
- Er zitten kankercellen in (?)

Ik vind niet echt onderbouwde informatie.

Dus ja: wij willen sowieso ook vaccineren, maar vroeg me af wat van bovenstaande nu echt bewezen was.

Ik ken in mijn omgeving één iemand die als baby een allergische reactie heeft gehad op een inenting en zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt is (kijkt al 40 jaar Tictac en Sesamstraat). Maar de kans dat dat gebeurt is te verwaarlozen.
Dit hoor ik ook in mijn omgeving.
Wij willen ook gaan vaccineren maar mn schoonfamilie raadt het zwaar af. :? Ze zeggen dat de ziektes waarop gevaccineerd word al heel lang niet meer in NL te krijgen zijn, maar in andere landen dus nog wel, dus nog steeds is er een risico. 8)7
pi_177841790
Bella ik werd ook medisch en heb ook geen nacontrole gehad. Als je het graag wilt kun je waarschijnlijk gewoon je verloskundige of gynaecoloog vragen om een afspraak. :)
Tot zes weken na de bevalling is vloeien normaal, als je het daarna nog hebt weet ik het niet. Je ongesteldheid blijft waarschijnlijk nog wel een tijd weg omdat je borstvoeding geeft.

Ontzwangeren, ik zit nog onder de puistjes op mijn lichaam. Dat begon al bij de zwangerschap en is nog niet weg. Insmeren met een scrub helpt een beetje.

Mijn rondje dorp was heerlijk, heb er lekker de tijd voor genomen. Banaan wou weinig drinken in de tijd dat ik weg was, borst en baby waren binnen vijf minuten weer herenigd. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 15 maart 2018 @ 17:17:38 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177842015
Fijn PKM :). Hoe vond je man het?

quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:06 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Dit hoor ik ook in mijn omgeving.
Wij willen ook gaan vaccineren maar mn schoonfamilie raadt het zwaar af. :? Ze zeggen dat de ziektes waarop gevaccineerd word al heel lang niet meer in NL te krijgen zijn, maar in andere landen dus nog wel, dus nog steeds is er een risico. 8)7
Die ziektes zijn niet allemaal weg, en komen anders vanzelf terug als steeds minder mensen vaccineren.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 16:52 schreef EDMAN- het volgende:
Ik ken in mijn omgeving één iemand die als baby een allergische reactie heeft gehad op een inenting en zwaar geestelijk en lichamelijk gehandicapt is (kijkt al 40 jaar Tictac en Sesamstraat). Maar de kans dat dat gebeurt is te verwaarlozen.
De vraag is of de handicaps komen door die allergische reactie misschien? Ik wil het ook niet bagatelliseren hoor, maar de link tussen vaccinaties en autisme etc is in ieder geval pertinent niet bewezen.

Verder vind ik het goed dat vaccineren vrijwillig is. En wil ik dus ook wel accepteren dat mensen er vanaf zien met argumenten als onderbuikgevoel of 'ik heb gehoord'. Maar het kost toch moeite.

---

Franny, was je nou ziek op je eerste werkdag? Wat balen!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177842027
Ik was ook medisch vanwege pijnbestrijding maar had na 6 weken wel naco bij de vk.
pi_177842101
Ontzwangeren: ik had last van vreselijke haaruitval :{ Dat is gelukkig nu al weer enige tijd gestopt. Ontzwangeren als in hormonale buien, daar heb ik nog steeds wel last van :+ :+ :+ :+ (of ik gooi het daar voor het gemak na 8 maanden nog steeds maar op :7 ).

Hier ook een medische bevalling vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ik kreeg vanuit het ziekenhuis een afspraak voor nacontrole per post toegestuurd.
pi_177842213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Ontzwangeren: ik had last van vreselijke haaruitval :{ Dat is gelukkig nu al weer enige tijd gestopt. Ontzwangeren als in hormonale buien, daar heb ik nog steeds wel last van :+ :+ :+ :+ (of ik gooi het daar voor het gemak na 8 maanden nog steeds maar op :7 ).

Edit: en ik had aantal weken lang na de bevalling last van vreselijke zweetaanvallen 's nachts

Hier ook een medische bevalling vanwege zwangerschapsvergiftiging. Ik kreeg vanuit het ziekenhuis een afspraak voor nacontrole per post toegestuurd.
Sorry mensen, mezelf quoten ipv de post wijzigen (ja ja in de quote), zo interessant was de post nou ook weer niet :7 :7 :7 :7 :7 :7
pi_177842870
Ben helemaal bijgelezen en had ook al een hele tekst getypt, naar *poef* ineens alles weg doordat ik op een verkeerd knopje drukte op m'n mobiel.

Vaccineren, absoluut ja!

En verder zou ik deze week weer gaan werken, maar heb het een weekje uitgesteld, zodat B wat langer kon oefenen op kdv. En gelukkig gaat het steeds beter! Hij drinkt meer en makkelijker en heeft inmiddels ook wat slaapjes gedaan.

O ja, en ik ben weer eens ziek -O- , buikgriep achtig iets. Pittig om dan ook nog voor een baby te moeten zorgen, was blij dat hij vandaag weer een aantal uur ging wennen

Volgende keer weer meer reacties op jullie, sorry!
pi_177844322
Balen dat je ziek bent Elliebell! Fijn dat het wennen beter gaat! Wij mogen over 1,5 week, spannend wel.

Hier ook vaccineren trouwens.

Wat betreft ontzwangeren. Geen idee of het erbij hoort maar ik had in de zwangerschap vreselijk last van onrustige benen en dat heb ik nu nog steeds.
pi_177845678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 17:17 schreef Lemijn het volgende:
Fijn PKM :). Hoe vond je man het?

Hij vond het niet zo spannend. Hij brengt toch al veel tijd met Banaan door en weet wel hoe het allemaal werkt. Het was misschien wel fijn dat er even niemand was om hem te vertellen hoe en wanneer iets moet. :D

Beterschap Ellie. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177845862
Haaruitval begon hier pas na 4 maanden, en is nog steeds aan de gang :')
V is vandaag al 7 maanden, boh.

Vandaag heeft hij zijn eerste frietje gehad.
Hij vond het zo lekker dat er nog een frietje volgde :9
Uiteindelijk moest hij kokhalzen en kwam alles er weer uit haha.
pi_177846037
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 20:13 schreef Flav het volgende:
Haaruitval begon hier pas na 4 maanden, en is nog steeds aan de gang :')
V is vandaag al 7 maanden, boh.

Vandaag heeft hij zijn eerste frietje gehad.
Hij vond het zo lekker dat er nog een frietje volgde :9
Uiteindelijk moest hij kokhalzen en kwam alles er weer uit haha.
Ik geloof dat het bij mijn zoon al vrijwel gelijk begon. Nu ben ik bang dat het nog komt maar misschien ook wel niet. :)

En frietjes! :9
pi_177846159
A. is nu 4,5e maand en sinds een paar weken heb ik ook last van haaruitval. Wat ik eigenlijk vervelender vind, is dat mijn nagels sinds de bevalling zo ontzettend broos zijn. Ik had altijd best wel mooie nagels, maar nu splijten ze echt constant. ;(.

Bella, hoe lang is je bevalling geleden? Als je moeite blijft houden met urine ophouden, zou ik je wel aanraden om naar een bekkenfysio te gaan (of om iets Mamafit-achtigs te gaan doen)!

Oh jongens, ik vind het zo fijn om weer te werken. O+. Hartstikke druk direct natuurlijk (ik zit nu ook in de studeerkamer om na te kijken), maar het voelt zo goed om dat deel van mezelf weer gevonden te hebben. Ik voel me veel meer in balans, weer.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_177847561
Omg die haaruitval. Dat is hier ein-de-lijk over. Duurde toch zeker een maand of 4 à 5. Gelukkig heb ik veel haar :P

Fijn dat het weer werken zo goed bevalt DaD! Herkenbaar gevoel trouwens (hoewel ik het gekeutel in mijn verlof soms nog mis hoor).

Dat van die zwemluiers wist ik trouwens ook niet! *noteert*

Verder las ik nog iets over papieretende baby’s. Mijnes kreeg van de week een boekje van de leeuwenkoning van zijn zus in zijn handen gedrukt. Eén pagina is er vervolgens uitgescheurd en een andere pagina heeft hij gedeeltelijk opgegeten :Y) Eergisteren vond hij ook nog een papiertje (wederom met dank aan zijn zus) en daar was ook niet veel meer van over. Goed voor de weerstand ofzo..
pi_177848819
Mensen, help! De afgelopen dagen is M. steeds ontevredener geworden en dat heeft vandaag z’n hoogtepunt bereikt. Ze heeft vanmorgen in de draagzak geslapen maar verder is het alleen maar huilen. Echt hartverscheurend huilen. Ze wil wel drinken maar drinkt heel onrustig en is na de voeding behoorlijk van slag. Ze geeft af en toe een mondje terug, maar regelmatig hoor ik haar ook spugen zonder dat er wat uitkomt. Ze huilt nu alweer een uur non-stop en niks helpt. Wie herkent dit? Ik wil morgen even het cb bellen want mijn gevoel zegt dat dit niet alleen maar krampjes zijn.
pi_177849035
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:51 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Mensen, help! De afgelopen dagen is M. steeds ontevredener geworden en dat heeft vandaag z’n hoogtepunt bereikt. Ze heeft vanmorgen in de draagzak geslapen maar verder is het alleen maar huilen. Echt hartverscheurend huilen. Ze wil wel drinken maar drinkt heel onrustig en is na de voeding behoorlijk van slag. Ze geeft af en toe een mondje terug, maar regelmatig hoor ik haar ook spugen zonder dat er wat uitkomt. Ze huilt nu alweer een uur non-stop en niks helpt. Wie herkent dit? Ik wil morgen even het cb bellen want mijn gevoel zegt dat dit niet alleen maar krampjes zijn.
Dit is hier ook aan de hand. Vooral in de avond na de nacht voeding zeg maar :'( heb net gewoon mee gehuild. Maar nu is ze ein-de-lijk in slaap _O_
pi_177854233
Olivia, wat lastig. Ik zou toch aan krampjes denken.. het ene kind heeft het erger dan het andere. Maar bel vooral het cb als je gevoel zegt dat er wat meer is.

DAD, wat fijn dat werken zo goed voelt. Je zag er nogal tegenop, vallen de nachten mee in combinatie met je werkdagen?

Ik was dus inderdaad ziek op mijn allereerste werkdag, na zoveel maanden van verlof. Wat een rot timing. Het voelt als een vervelend begin, terwijl ik zoveel leuke plannen had/heb. Ben vandaag met m'n zieke lijf wel naar school gegaan om in ieder geval een overdrachtsgesprek te hebben met mijn vervanger. Dat is gelukkig een heel erg goede docent. O+ . Maar aangezien het echt zijn allerlaatste dag op school was, moest ik toch wat bespreken. En toen me meteen daarna ziek gemeld. Grrr. Maandag is mijn vaste vrije dag, ik hoop dat ik dinsdag gewoon fris en fruitig aan de slag kan.

Ondertussen leek het met Y allemaal wel prima te gaan. Maar gisteravond gaf hij over en had hij koorts. Hij ligt nu lekker te ronken, maar ik kan dus al de hele nacht niet meer slapen. Ben over van alles en nog wat aan het nadenken, het schiet niet op. :{ . o|O .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177856213
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 21:12 schreef kazy het volgende:
Verder las ik nog iets over papieretende baby’s. Mijnes kreeg van de week een boekje van de leeuwenkoning van zijn zus in zijn handen gedrukt. Eén pagina is er vervolgens uitgescheurd en een andere pagina heeft hij gedeeltelijk opgegeten :Y) Eergisteren vond hij ook nog een papiertje (wederom met dank aan zijn zus) en daar was ook niet veel meer van over. Goed voor de weerstand ofzo..
Ah. Dus papier is gewoon een extra voedselgroep voor die kleintjes! :Y)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177856282
Dank voor reactie, Franny! Hm... zouden het dan toch gewoon krampjes kunnen zijn? Ik kan me niet herinneren dat het bij mijn oudste zo erg was. Maar wat je zegt, het kan bij elk kind verschillend zijn natuurlijk. En, eerlijk is eerlijk, als je al uren in gehuil zit, is logisch en rationeel nadenken best lastig ;) Ik kijk het nog even aan.

Ik had het idee dat ik al best goed kon merken aan de huiltjes wat er aan de hand is, maar dat valt toch tegen, we zitten nog volop in de leren kennen-fase. :D

Wel bij kunnen slapen! Ze is uiteindelijk bovenop mijn man in slaap gevallen en heeft daar maar liefst vier uur achter elkaar geslapen *O* Na de voeding nog twee uurtjes naast mij in bed. Ze lijkt vanmorgen een stuk kalmer dan gisteren. Hoop dat ze wat beter in d’r velletje zit.

Franny, heb je nog een beetje kunnen slapen? En Y. Ook? Hoop dat je dinsdag weer aan de slag kunt!
pi_177856337
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2018 14:27 schreef LeSage het volgende:
Nanuke, tijd voor mezelf, das war einmal ;( :') maar ik snap je hoor :Y ik vind mijn functie als matras niet de leukste.
Tegenwoordig vind ik even tijd hebben om dingen op te ruimen al tijd voor mezelf. :D Bijna niet slapende baby vraagt veel aandacht. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177856392
OIT, die urenlange huil/krijssessies krijgen iedereen gek. Er zijn hier nog steeds momenten dat hij zo overduidelijk ergens last van heeft dat ik ook denk dat het iets anders is dan krampjes. Maar als t dan weer kalm is dan is dat gevoel weer weg. Ik denk dat het er deels mee te maken heeft dat ik er graag iets mee wil doen, beter maken, ipv alleen troosten. Sterkte. Die krampjes zijn echt kut. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177856396
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 07:55 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ah. Dus papier is gewoon een extra voedselgroep voor die kleintjes! :Y)
Ja joh! Papier, karton, hout, stof, allemaal vezels! Mijn peuter likt ook nog regelmatig aan de auto en aan de deur, allemaal weerstand opbouwen :+ En door diezelfde peuter had baby van de week toch bijna zijn eerste ‘schuitjes memuisjes’ al op _O- Waren nét op tijd!

OIT, als je twijfelt, gewoon vragen hoor. Beter te vaak gevraagd en niks aan de hand dan niet vragen omdat het misschien wel niks is. De nachten kunnen zo lang zijn als er geen rust is. Fijn dat je wat hebt bij kunnen slapen :)

Hier is de reflux zonder spugen sinds een paar dagen over gegaan in reflux met spugen. Nog steeds sneu, maar wat een opluchting. Hij is er nu veel minder lang mee bezig, heeft minder pijn en kan tussendoor zowaar wat slapen *O* Het lijkt ook wat af te nemen (maar misschien is dat wat ik wil zien en niet wat er echt gebeurt, we wachten het af)
Make your own kind of music.
pi_177856747
Haha CassE, het is ook wel gek dat juist de baby geen beschuit met muisjes krijgt. :)

Fijn dat de reflux bij jullie wat minder klachten geeft nu.

Bij ons is het stabiel en Banaan is weer zonder medicijnen. Hij kreeg last van enorme krampjes waarbij hij juist weer meer reflux kreeg.
Ik kan nou ook het verschil zien met de eerste keer dat hij medicijnen kreeg, toen kon hij er niet van slapen. Nou hoor ik het soms ook omhoog komen, harder dan toen, maar hij klaagt er niet om.

Fijn dat je toch nog wat hebt kunnen slapen OIT.

Beterschap voor Y. :*
Mini als je meeleest, ik hoop dat het goed gaat met O. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177858200
Venco idd niet te vroeg juichen mbt haaruitval. Hier begon het met 4 maanden en lijkt iets minder te worden nu (6,5 maand).

Over zwemluiers gesproken, vraag ik me al een hele tijd iets af. De poep van N is nog steeds heel vloeibaar, houdt zo’n zwemluier dat wel tegen dan!? Gelukkig heeft N dat nog niet getest :+

Sneu die krijsende mini baby’s. Het kan je echt uitputten.

Franny vervelend zeg, ziek op je eerste werkdag. Het is nog even tot dinsdag, hopelijk weer fris en fruitig dan!

Joh beschuit met muisjes en papier vallen best mee. Ik heb zelf met 7 maanden een kopnaald ingeslikt (broer dacht dat ik honger had) en moeder was bezig met gordijnen ophangen. Toen ze hem mistte en mijn broer (2,5) ondervroeg bekende hij. Gelukkig niets aan de hand, na 2 dagen ziekenhuis netjes uitgepoept. N is nu bijna net zo oud, kan me niet voorstellen hoe ze het überhaupt afgeslikt zou krijgen. Brrr. Gelukkig kan ik het navertellen.
Met een ouder kindje in de buurt lijkt het me nog meer opletten wat ze allemaal willen delen met hun baby broertje/zusje, hoe lief het ook bedoeld is.
pi_177858428
Ledikant update: Wordt niet meer geproduceerd, dus of we het zijpaneel even opsturen zodat ze het kunnen repareren. Blijven we wel zien. Oh, dan hebben jullie geen bedje meer? Nou ja, jullie kunnen wel een leenbedje krijgen in het verkeerde formaat. |:(
Niet mee akkoord dus, we hebben geen meegroeibed gekocht om binnen 10 maanden stuk te zijn en de doorverkoopwaarde wordt zo ongeveer nul als er een lelijke reparatie zichtbaar is. :N

Desbetreffende babywinkel doet ook een poging de schuld bij ons neer te leggen; We zullen wel met een riem tegen het ledikant hebben gestaan. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 10:51:53 #151
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177859016
Wtf Messina :o Wat ruk zeg. Hebben ze de foto's gezien? Als je die barst maakt door er met een riem tegenaan te staan is het sowieso een ondeugdelijk product :(
Wat een gezeur :{ Misschien even een topic openen in WGR voor advies? Volgens mij moet je ze wel de gelegenheid bieden om het te repareren, maar ik weet niet of dat in dit geval ook realistisch is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177859034
Jeetje messina, je mag idd wel verwachten dat een bedje langer mee kan dan 10 maanden. Hopelijk gaan ze het alsnog netjes voor jullie oplossen!
pi_177859275
Wat belachelijk Messina :o

OIT, in het begin had C ook wel eens van die dagen dat ze veel huilde en dat ik het niet hoefde te wagen haar neer te leggen. Hoe oud is ze nu? Kan het een regeldag zijn?

Over dat haaruitval wilde ik hier net gaan vragen of jullie daar ook zo'n last van hebben :o Na het douchen als ik mijn haar borstel komen er soms hele plukken mee :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177860296
Wat stom Messina! }:|

Vervelend die krijsbuien! Lastig is dat soms en helemaal als niks helpt. M. wou net niet bij mij liggen/in de kinderwagen/box/ledikant, mijn opties waren op :') Hij is ook verkouden, sneu bij die kleintjes.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:57:08 #155
221912 minilot
Nancy boy
pi_177860321
Yooooo lieverds! Met een lief dat manflu from hell heeft en een koter die inmiddels beter is maar overdag steeds klaaaarrrrrwakker en nog wat andere dingen waren mijn afgelopen dagen inenen erg FOK!loos. Hoop vanmiddag even bij te lezen, heb BFD deze week bijvoorbeeld helemaal gemist en ik wil al die snoetjes natuurlijk wel even zien! O+

Net terug van eerste lesje baby-yoga/gymnastiek in een zaaltje, juf is een struise dame uit Estland en alle andere baby's zijn meisjes. O. leek het waanzinnig leuk te vinden, dus volgende week in elk geval weer terug!
*O*
Verder iemand hier die ook babygym geprobeerd heeft? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 16-03-2018 12:06:03 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 16 maart 2018 @ 11:59:35 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_177860390
(Wisten jullie dat in Estland bij het eerste jaar van de baby blijkbaar elke maand de 'vermaandag' gevierd wordt met taart en bezoek? O+)
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 16 maart 2018 @ 12:03:50 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_177860477
En driewerf ja hier @ vaccineren en ouders die hun kinderen niet laten inenten vind ik malloten die blijkbaar geen feit van fictie kunnen onderscheiden, en daar zijn kinderen de dupe van. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_177860629
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:59 schreef minilot het volgende:
(Wisten jullie dat in Estland bij het eerste jaar van de baby blijkbaar elke maand de 'vermaandag' gevierd wordt met taart en bezoek? O+)
Goed idee. Gebak. :9
En fijn dat je koter weer blij is!
pi_177860875
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:57 schreef minilot het volgende:
Yooooo lieverds! Met een lief dat manflu from hell heeft en een koter die inmiddels beter is maar overdag steeds klaaaarrrrrwakker en nog wat andere dingen waren mijn afgelopen dagen inenen erg FOK!loos. Hoop vanmiddag even bij te lezen, heb BFD deze week bijvoorbeeld helemaal gemist en ik wil al die snoetjes natuurlijk wel even zien! O+

Net terug van eerste lesje baby-yoga/gymnastiek in een zaaltje, juf is een struise dame uit Estland en alle andere baby's zijn meisjes. O. leek het waanzinnig leuk te vinden, dus volgende week in elk geval weer terug!
*O*
Verder iemand hier die ook babygym geprobeerd heeft? :)
Fijn dat O. weer beter is! Met je man inmiddels ook weer? Die manflu schijnt over het algemeen best hardnekkig te zijn hoor ik :7 :7 :7

Die vermaandag klinkt best goed, vooral dat taart gedeelte.... Misschien moeten we hier de afgelopen 8 vermaandagen nog maar even inhalen :+ :+ :+

:* Voor alle krijsende en krampjes-hebbende baby's!

Zelf zit ik er even doorheen, dat nachtvoedingen gebeuren begint me momenteel een beetje op te breken :O :O . Waarom kon die kleine voorheen prima met 1 nachtvoeding (en heel soms geen) en komt ie nu 2 a 3 keer per nacht? Heb ik iets niet goed gedaan? 1 nachtvoeding is prima te doen. Ik heb echter ook de energie momenteel niet om er iets aan te doen, dus dan toch maar proberen te accepteren, aanleggen, en 20-30 minuten laten weer verder slapen....

Manlief heeft me gelukkig wel tot 10:30 laten slapen na de eerst ochtendvoeding, dat is fijn. Tegelijkertijd denk ik nu weer, ik had heel wat kunnen doen in die tijd (stofzuigen, wassen, schoonmaken, belastingaangifte), dus nu baal ik ook weer een beetje.
En terwijl ik nu zit te Fokken, had ik ook kunnen schoonmaken :') :')
pi_177861147
Fijn dat O. weer beter is mini! En klinkt goed van die vermaandagen :Y) En klinkt leuk die babygym, volgens mij hebben ze dat helaas niet bij ons in de buurt :N

Vervelend Tolstoi! En het ligt vast niet aan jou hoor! En gewoon lekker uitslapen als de mogelijkheid daar is! Huishouden komt later wel :)
pi_177861426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:04 schreef rena het volgende:
Wat belachelijk Messina :o

OIT, in het begin had C ook wel eens van die dagen dat ze veel huilde en dat ik het niet hoefde te wagen haar neer te leggen. Hoe oud is ze nu? Kan het een regeldag zijn?

Over dat haaruitval wilde ik hier net gaan vragen of jullie daar ook zo'n last van hebben :o Na het douchen als ik mijn haar borstel komen er soms hele plukken mee :{
Ze is morgen vier weken. Zijn regeldagen een beetje op 'vaste' momenten?

Vandaag gaat het oké met M. en is het vooral de peuter die behoorlijk zijn grenzen aan het opzoeken is. Ach ja, saai is het nooit in ieder geval :')
pi_177864471
Betreft vaccineren: Ja gedaan. Maar moet zeggen dat ik me er niet zo in verdiept heb. Meer van ik ben zelf gevaccineerd dus we laten E. ook vaccineren :@

Ontzwangeren: Hmm mijn zwangerschapsdementie is gebleven. Haaruitval valt mee. Verder ben ik nog heel emotioneel en kan om de kleinste dingen huilen. Tevens nog steeds niet ongesteld *O*

PKM: Heerlijk! Als het mooi weer wordt, kan je dat vaker doen O+
Ellie: Beterschap! Ziek zijn en een baby verzorgen vind ik ook zwaar!
Flav: Aww. Het eten is echt wennen. Ik schok me wild toen E. voor het eerst zoveel overgaf. Ik had hem iets teveel peer gegeven :@

DaD: Het is idd fijn om even niet de moeder te zijn. Fijn dat het werken goed gaat!
Olivia: Aww ;( Heeft ze koorts? Las dat het al beter ging. Gelukkig!
Nanuke: Tijd voor je zelf vinden is lastig. E. slaapt overdag vrij weinig. Soms denk ik dat ie slaapt en doe ik de was op zolder in de machine en dan hoor ik terwijl ik bezig ben hem beneden huilen :'(
Cass: Fijn dat het beter gaat met de reflux!
Mess: Pff wat een onprofessionele reactie :(
Mini: Fijn dat het beter gaat met O.
pi_177865480
Fijn dat O. weer beter is Mini. En die mannengriep, die is vast nog lang niet over. ;)

Stomme reactie Messina. Geen idee wat je rechten zijn in zo'n situatie.

Wat vervelend Belle en anderen dat krijsen. :*

Tolstoi nachtvoedingen zijn zwaar. Misschien dat je man een keer een flesje kan geven? Kun je er eindelijk gebruik van maken dat hij graag laat gaat slapen. ;)

Ik heb Banaan lekker meegenomen voor een rondje lopen. Onderweg bedacht ik me alvast wat ik zou kunnen doen als hij slaapt. Het volle rondje gelopen en slapen ho maar. Bijna thuis, slaapt hij. Nog een eind verder gelopen zodat hij wat dieper in slaap zou zijn. Sta ik voor ons gebouw, klaarwakker.
Dus nou heb ik het vooral koud, mijn plannen zijn weer in de kast en baby blijft nog wel een tijdje wakker. :{
Het wordt ook tijd dat hij leert dat zijn speen eruit valt als hij naar me lacht. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 16 maart 2018 @ 18:48:10 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177868287
Stom is dat he PKM. Ik maak ook soms veel plannen voor die uurtjes slaap en hoe meer ik me daarop verheug, hoe lastiger hij soms slaapt. Zal wel toeval zijn maar het kan ook dat ik hem dan te vroeg op bed leg waardoor het moeizaam gaat en hij na een half uur weer wakker wordt, en dan 'gereset' is. Zo irritant. Dus ik probeer mijn plannen tot een minimum te beperken, maar ja...

Ik was vandaag bijna jaloers op J's vader die zo'n goede dag met hem had gehad, probleemloos slapen en drinken, geen gedoe alleen maar vrolijkheid. Ik breng natuurlijk relatief veel tijd door met Jacob dus het is niet gek dat dat soms wat moeizamer gaat, en toevallig zaten we gisteren elkaar echt een beetje in de weg. Dan ben ik wel blij voor 'm dat hij vandaag in andere energie belandde en ik lekker kon werken :D.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 16 maart 2018 @ 18:52:53 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177868439
Ik weet niet of die regeldagen op vaste momenten zijn, Olivia. Ik heb er nooit naar gezocht want was toen meer van de lijn 'wat komt dat komt' (nu kost dat meer moeite omdat ik meer wil - dat heb jij vast ook vanwege je oudste). Fijn dat het vandaag alweer beter gaat.

Tolstoi, ik ben de nachtvoedingen ook zat. Jacob draait tegenwoord vaak naar zijn buik, ook bij mij in bed, dus we zijn weer van plek gewisseld maar ik slaap gelijk een stuk lichter/onrustiger. En ben elke avond blij als ik weer naar bed mag, de dag duurt te lang. Ik denk alleen zelf dat 1 nacht goed slapen niks helpt, dus heb daar nog geen hulptroep voor ingeschakeld. Als jij ervan opknapt dan hoor ik het graag...
Slapen in plaats van schoonmaken lijkt me een goede actie btw.

Fijn dat O. beter is minilot! Ik ben ook kort naar zo'n gymklas geweest. Vond het leuk, maar kwam snel niet meer uit met J's slapen helaas.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177868633
Mama's van babies met een liesbreuk?
Hij schreeuwde al vanaf vanochtend, een blekemde liesbreuk.
Iemand ervaringen?
pi_177869697
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:04 schreef Sugardaddy16 het volgende:
Mama's van babies met een liesbreuk?
Hij schreeuwde al vanaf vanochtend, een blekemde liesbreuk.
Iemand ervaringen?
Ik zou nog even een paar dagen wachten, het gaat uiteindelijk vanzelf over :')

Not sure if serious...

Misschien kun je deze vraag beter tijdig aan de dokter stellen? En in het vervolg niet de hele dag wachten.
pi_177869866
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 19:04 schreef Sugardaddy16 het volgende:
Mama's van babies met een liesbreuk?
Hij schreeuwde al vanaf vanochtend, een blekemde liesbreuk.
Iemand ervaringen?
Liesbreuk = operatie wanneer ze er last van krijgen en wanneer ze een bepaalde leeftijd hebben sowieso.
Bij A. kwam het een paar weken na zijn geboorte naar voren als hij moest huilen. Bij de huisarts is er een liesbreuk geconstateerd.
We hoefden deze pas weg te laten halen als hij er pijn aan zou krijgen.
A. kreeg er ineens last van op een avond en is
met spoed geopereerd toen hij bijna 3 was.
Nooit lang mee wachten als dat het geval is want kan erg gevaarlijk worden als dit te ver gaat.
Kwestie van uren en het gaat heel veel pijn doen.
Bel minstens je huisarts.
pi_177871375
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 15:27 schreef Memoru het volgende:

Ontzwangeren: Hmm mijn zwangerschapsdementie is gebleven. Haaruitval valt mee. Verder ben ik nog heel emotioneel en kan om de kleinste dingen huilen. Tevens nog steeds niet ongesteld *O*

Oja, daar heb ik ook vreselijk last van, vergeetachtigheid en dat emotionele. Was ik even vergeten :+ :+ :+
Daar heb ik me ook nog het meeste op verkeken, wat het krijgen van een kind emotioneel met je doet.

quote:
3s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 16:17 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Tolstoi nachtvoedingen zijn zwaar. Misschien dat je man een keer een flesje kan geven? Kun je er eindelijk gebruik van maken dat hij graag laat gaat slapen. ;)

Dat zou een optie zijn, maar ik wil S. niet wakker maken voor een voeding. Daar komt alleen maar heibel en meer slapeloosheid van. En het zal voor flinke stuwing bij mij zorgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:48 schreef Lemijn het volgende:
Ik was vandaag bijna jaloers op J's vader die zo'n goede dag met hem had gehad, probleemloos slapen en drinken, geen gedoe alleen maar vrolijkheid. Ik breng natuurlijk relatief veel tijd door met Jacob dus het is niet gek dat dat soms wat moeizamer gaat, en toevallig zaten we gisteren elkaar echt een beetje in de weg. Dan ben ik wel blij voor 'm dat hij vandaag in andere energie belandde en ik lekker kon werken :D.
Fijn voor J! Hoe vaak is hij bij zijn vader? Indien te privé, hoef je natuurlijk niet te antwoorden!


quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 18:52 schreef Lemijn het volgende:
Tolstoi, ik ben de nachtvoedingen ook zat. Jacob draait tegenwoord vaak naar zijn buik, ook bij mij in bed, dus we zijn weer van plek gewisseld maar ik slaap gelijk een stuk lichter/onrustiger. En ben elke avond blij als ik weer naar bed mag, de dag duurt te lang. Ik denk alleen zelf dat 1 nacht goed slapen niks helpt, dus heb daar nog geen hulptroep voor ingeschakeld. Als jij ervan opknapt dan hoor ik het graag...
Slapen in plaats van schoonmaken lijkt me een goede actie btw.
IK heb de hele dag het gevoel dat het extra slaapje van vanochtend me alleen nog maar vermoeider heeft gemaakt. Ik denk ook dat 1 nacht goed slapen niks oplost, structureel meer slapen wel, maar dat lukt dus niet :{
Misschien ben ik wel ziek aan het worden, last van mijn keel en algehele onfitheid. Het zal toch niet dat ik nog net het laatste staartje van die kl*te griep meepak :') :') :')
Schoonmaken is er niet meer van gekomen, uiteindelijk zijn we de stad in gegaan.

IK duik wel zometeen m'n bed in :Z :Z :Z :Z
pi_177875374
Tolstoj, laat je man dan schoonmaken! Hoef jij je niet schuldig te voelen over uitslapen of last van stuwing te krijgen! En sowieso is schoonmaken overrated!

Kan iemand mijn dochters vertellen dat ze moeten gaan slapen? Lala gilde hysterisch elke keer als het licht uit ging, dus nu is het licht op de gang aan, maar nog steeds is het elke vijf minuten huilen. En Em is loyaal en doet om de paar keer even mee -O-
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177876508
Vervelend FF! Is het uiteindelijk nog gelukt met slapen?

Ik werd om 4:00 wakker van baby wat alleen even z’n speen wou en ik kan nu zelf niet meer in slaap komen :')
  zaterdag 17 maart 2018 @ 05:45:27 #172
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177876612
Em en Lala, doe eens niet.
Ging iedereen uiteindelijk slapen FF? Jacob heeft gisteravond ook uren gehuild, afgewisseld met iets regel-achtigs waar ik maar met moeite aan kon toegeven. Het had vast een reden maar :X }:| :% . En het nachtelijk drinken verloopt ook niet normaal, anders was ik nu niet wakker genoeg om dit te typen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 17 maart 2018 @ 05:47:03 #173
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177876613
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:57 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoj, laat je man dan schoonmaken!
Verder is dit natuurlijk de oplossing.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177876677
Ohja Tolstoi, stuwing! Die vergeet ik vaak tot het er is.

FF heb je uiteindelijk nog kunnen slapen?

Fijn dat Jacob een lekkere dag had Lemijn. Je kunt niet elke dag de beste versie van jezelf zijn, hopelijk gaf een dag zonder baby wat ruimte om straks weer fris te beginnen.

Banaan kwam om een uur en drie uur en ik heb hem maar in bed gehouden waarna ook vier, vijf en zes uur volgden. Met jammertjes als hij niet snel genoeg de borst had. Afgelopen twee nachten waren ook al zo maar dan ging hij wel zijn bedje in. Ik schuif het maar af op regeldagen, of het weer, of misschien dat de melk nog smaakt naar mijn chocoladeijs van gisteravond. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177876681
Oef lemijn en ff, hopelijk toch nog wat geslapen.

N is gisteravond om 21:00 ko gegaan (na een dag vrijwel zonder slaap }:| en vriend koos ervoor haar in bed te leggen zonder schone luier en slaapzak in de veronderstelling dat ze nog eens wakker zou worden. Ik kwam rond 22:30 thuis en vond het sneu om haar voor een schone luier wakker te maken.
Vervolgens zelf maar half geslapen omdat ik verwachte dat N elk moment wakker zou worden :+ . Dat was dus net, luier verschoond en aangelegd. Poept ze me tijdens het drinken door de kleding heen. Na de voeding kan ik haar dus helemaal gaan verschonen. Hopelijk wil ze daarna nog slapen!
pi_177876740
Oei, een aantal actieve baby's dus, gisteren en vannacht!

Nolita, is ze nog gaan slapen?

PKM, vanavond dus spruitjes en geen chocoladeijs ;)

En fijn dat O. zich weer beter voelt, Mini! Beterschap voor je man nog :)

Goed, donderdag was het dus alleen maar huilen, gisteren en vannacht was perfect! We hebben een speen gekocht en daar komt M. onwijs van tot rust. Gisterenmiddag een dutje (of dut) gedaan van maar liefst 3,5 uur. En vannacht om de vier uur gekomen en na de voedingen direct gaan slapen. En ik dus ook :D
pi_177876867
Oeh, M. heeft gisteren 2 dutjes in bed gedaan overdag *O*
En met een paar keer de fiep teruggeven sliep hij net tot 7.45 *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177877114
Vandaag was eigenlijk mn uitslaapdag, maar vriend is vannacht zo druk geweest met de kapitein dat ik om :O zes uur :O ben opgestaan met de kleine drollo. Liever zelf vroeg op dan de hele dag n chagrijnige vent om me heen :N

Morgen uitslaappoging nummer twee :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177877272
Mijn baby is nog niet zo handig met handjes. Hij kan wel gericht tegen de mobiel aanschoppen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177877333
Mijn baby is stuk. :')
Ze wilt niet drinken maar vooral aan haar duim sabbelen. Heb gisteravond al gekolfd omdat de borst pijn begon te doen en nu neig ik er weer naar.
Echt apart dat ze nu sinds 5 uur niets meer wilt. :?
pi_177877577
Wat een nachtelijke boefjes zijn het toch ook, die babys. Sterkte vandaag dames. :*

Wij hadden een relatief goede nacht. 21.30-00u-2u-5.30 voeding en toen wakker vanaf 7.30. Voor kinderen had ik nooit kunnen denken dat dit als 'goede nacht' geclassificeerd kon worden. :')

Venco, niet ergens last van? Tandjes/verkouden of iets? Wel gek inderdaad.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177877823
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 09:24 schreef Nanuke het volgende:
Wat een nachtelijke boefjes zijn het toch ook, die babys. Sterkte vandaag dames. :*

Wij hadden een relatief goede nacht. 21.30-00u-2u-5.30 voeding en toen wakker vanaf 7.30. Voor kinderen had ik nooit kunnen denken dat dit als 'goede nacht' geclassificeerd kon worden. :')

Venco, niet ergens last van? Tandjes/verkouden of iets? Wel gek inderdaad.
Ik zie en merk verder niks bijzonders.
Ik vind het ook gek, ze was altijd een prima drinker. Ze had wel haar momenten maar nu vertrouw ik het amper dat ze straks wilt drinken.
Nu slaapt ze bij me in de draagzak dus ik voel alweer mijn shirt nat worden van een gelekte borst. :')
pi_177878159
Handjes sabbelen en slecht drinken klinkt erg als tandjes! Die hoef je echt nog niet te voelen hoor, kan onder de oppervlakte toch al flink vervelen.

Ja Nanuke, vroeger vond ik weleens dat ik moe was :') wist ik veel... ik ben de uitvinder van foundation en concealer eeuwig dankbaar _O_
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177878225
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 10:03 schreef LeSage het volgende:
Handjes sabbelen en slecht drinken klinkt erg als tandjes! Die hoef je echt nog niet te voelen hoor, kan onder de oppervlakte toch al flink vervelen.

Ja Nanuke, vroeger vond ik weleens dat ik moe was :') wist ik veel... ik ben de uitvinder van foundation en concealer eeuwig dankbaar _O_
Ze mag nog geen tandjes zolang ze aan de borst drinkt. Ben je gek? :{w
Bad baby. :P
Ja, die duim gaat er heel driftig in. Ze is verder niet lastig ofzo maar ik hou het in de gaten.
Nu net drinkt ze weer heel rustig.
pi_177878905
Veel pittige nachten hier dus! Leven jullie allemaal nog een beetje FF, Lemijn en wie ik vergeet (op stomme mobiele site zo lastig teruglezen terwijl je typt)?

Maar ook goede nachten lees ik, jeej o.a. Olivia en LeSage! Sluit ik me bij aan. Nog steeds wat last van m'n buikgriep, maar gaat ietsje beter. Dus gelukkig liet B me veel slapen. Hij kwam om 22.30, 3.00 en 7.30 uur, echt een recordnacht qua frequentie *O*

En verder slaapt hij echt top op z'n bedje overdag tegenwoordig. Ligt er nu ook alweer in vanaf half 9 en slaapt nog. Enige nadeel is dat ik me wel iets beperkter voel. Toen hij nog alleen in draagdoek of op mij sliep voelde ik me toch wat flexibelere qua dingen gaan doen. Gewoon kind in draagdoek en gaan. Zo gaan we volgende week in de avond naar vrienden op een half uur rijden en denk dan toch stiekem dat het beter is als hij gewoon op bed ligt (tegenwoordig ligt hij uiterlijk 20 uur wel echt op bed voor de nacht) ipv dat we met 'm gaan zeulen. Aan de andere kant wil ik ook wel dingen blijven doen in m'n leven, dus moeten we het ook maar gewoon proberen en zien hoe het gaat.
pi_177880337
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:57 schreef FlyingFish het volgende:
Tolstoj, laat je man dan schoonmaken! Hoef jij je niet schuldig te voelen over uitslapen of last van stuwing te krijgen! En sowieso is schoonmaken overrated!

Hij helpt ook waar hij kan hoor!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier een vreselijke nacht. Hij ging er prima in, rond 20:30. Daarna wakker om 22:30, huilen. Toen ik hem eruit haalde om te troosten, viel hij binnen 10 sec. bij mij in slaap. 10 minuten gewacht, daarna terug gelegd in zijn bedje. Hij had het bed nog niet geraakt of hij werd weer wakker en huilen. Weer eruit, meneer sliep toen bijna meteen tegen mij aan in. Nog iets langer gewacht, weer teruggelegd, weer wakker en huilen. Geprobeerd of kort laten huilen de oplossing was, maar nee. Snel zelf even naar de wc, toen weer bij me genomen en in bed gaat zitten/liggen. Na bijna een uur kon ik hem eindelijk in zijn bed terug leggen.
Om 01:15 kwam hij weer, gevoed en verder slapen. Vervolgens om 02:45 weer wakker en huilen. Vanaf toen kreeg ik hem niet meer in zijn bedje, want dan ging ie meteen vreselijk huilen. Bij mij viel ie wel snel in slaap.
Pas na 4 uur was ie zo moe, dat ie in slaap viel. Voor het eerst in 8 maanden heeft ie dus bij ons in bed geslapen. Hij heeft geslapen tot iets na 7 uur. Ik heb ruk geslapen, want was bang voor dekbed en bang om op hem te gaan liggen, dus lag als een plank naast hem.

Begin ook flink verkouden te worden, dus dat helpt ook niet mee }:| }:|

Meer slechte nachten lees ik. Hopelijk kan iedereen een beetje bijslapen vandaag.
pi_177880402
Elliebell, ik probeer zoveel mogelijk een balans te vinden tussen wat hij prettig vindt en wat voor mij goed is. In jouw voorbeeld bedenk ik me dan duscdat het voor hem idd beter zou zijn om op z'n bed de nacht te beginnen. Maar ik denk dat het voor hem ook niet perse slechter is als dat een keer niet zo is. Blijkt dan dat hij er wel zóveel last van heeft, kan je het in een volgende keer anders doen. Als je het niet probeert maak je het voor jezelf soms ook wel erg lastig/beklemmend, merkte ik voor mezelf in elk geval. :)

Tolstoi, herkenning mbt baby bij je in bed laten slapen. Ik heb heel veel gehad aan de reacties in dit topic niet zo lang geleden. Misschien de moeite waard om even terug te lezen. Al hoop ik dat het een eenmalig trucje was. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 12:36:30 #188
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177880541
Elliebel, ik herken het ook helemaal. En doe wat Nanuke zegt: steeds weer proberen een balans te vinden tussen wat optimaal is voor hem en wat optimaal is voor mij. Ingewikkeld he, dat dat soms tegengesteld is, maar dat het tegelijk fijn is voor mij als het goed gaat met hem en andersom? Als dit klinkt aan wartaal dan geef ik de schuld aan afgelopen nacht 8)7 .

Gek, Venco! Maar ja, baby's doen vaak gek. Hopelijk drinkt ie inmiddels weer gewoon. Bijna altijd regelt het zich vanzelf wel en is het meer ons probleem dat we zo veel op de klok kijken. Maar uit elkaar knallende borsten is altijd matig...

En ja, de nieuwe definitie van uitgeslapen en goede nacht _O- .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177881146
Vast voedsel geven blijf ik maar eng vinden.
Hij zat net lekker op een broodkorstje te knabbelen toen hij zich verslikte en de halve fles eruit kwam :')
Hij heeft nu een maisvinger, die verpulverd tenminste haha.
pi_177881475
Tolstoi, wat een herkenbaarheid weer. Hoewel we iets meer slaap hadden hier vannacht (zolang hij maar bij ons in bed ligt, gaat het wel goed anders huilenhuilenhuilen inderdaad). Ik las bij jou nog iets over de nachtvoedingen. Hier wordt J. ook wel rustig als hij bij mij op mijn borst ligt en valt dan in slaap. Meestal kan ik hem dan wel weer omrollen, zodat hij tussen ons in verder slaapt. Ik was ook even klaar met alle nachtvoedingen ivm geïrriteerde tepels (hij bijt sinds kort }:| ).
Edit: oh te snel gelezen.. ik lees nu dat je hem vannacht ook bij jullie in bed had genomen. Hier lijkt dat ook de enige oplossing te zijn momenteel.

Verder nog een random tip: bij Zeeman hebben ze nu ook van die hendige schorten voor baby’s. (Bijna dezelfde als van Ikea maar dan zonder een zakje aan de voorkant.) Ze passen J. perfect! Ploatje: (haal hem zo weer weg)

*knip*

[ Bericht 9% gewijzigd door kazy op 17-03-2018 18:06:33 ]
pi_177881796
Thnx voor de tip Kazy!
  zaterdag 17 maart 2018 @ 14:34:12 #192
409579 LuDann
All the way
pi_177882594
Awww kazy. O+ Ik kan niet wachten tot mijn baby zo groot is.

Verder: hoi. :W Ben niet bijgelezen, maar wil een poging tot aanhaken doen.

De dagen zijn hier soms zwaar met een baby die we zelden neer kunnen leggen en een peuter die weliswaar heel lief is maar natuurlijk ook veel aandacht nodig heeft. De reflux van Bliksem zorgt voor wisselende dagen, de ene dag gaat het best redelijk en de dag erop huilt hij weer de hele dag. Bij de fysiotherapeut en kinderarts vorige week nog wat leefadviezen gehad. Een daarvan was inbakeren. Hele preek gehad vanwege het buikslapen natuurlijk, ivm het verhoogde risico op wiegendood. Dat risico is er inderdaad wel, dat erkennen wel, maar zaken als rokende ouders, flesvoeding en de baby in een andere kamer laten slapen vergroten dat (overigens minimale) risico ook en soms zelfs meer. Dat doen we allemaal niet, dus ja... We hebben bewust deze keuze gemaakt.

Maar goed, ik ben akkoord gegaan met uitproberen van inbakeren maar het hielp geen drol. Hij lag gewoon ingebakerd te krijsen 's nachts. :') Dus nu slaapt hij weer op zijn buik. Dan slaapt hij namelijk wel. En in tegenstelling tot de dagen gaan de nachten wel gewoon prima! Afgelopen nacht bijvoorbeeld 20 - 01 - 06 uur en wakker om 10 uur. O+ O+ O+ Op deze manier trekken we de dagen ook een stuk beter.

Oh en verder zit ik midden in een dubbele borstontsteking en andere borstvoedingsellende. Ugh.

Ik merk nu ik door mijn telefoon blader dat ik niet zoveel foto's van hem heb, behalve slapend. Als hij wakker is zit hij in de doek, ligt hij aan de borst of huilt hij. Maar toch wat plaatjes bij het verhaal:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is alweer een maand oud gewoon. O+ Begint wat meer om zich heen te kijken, het echte newborn is er wel af nu. We tellen een beetje af naar de 3 maanden want dan zou de reflux minder kunnen worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 17-03-2018 14:44:36 ]
pi_177882914
LuDann :* O+ wat een knapperd is het, kan ik hem reserveren voor N.? O+
pi_177883098
Nog geen bijleestijd gehad, of liever gezegd genomen, grmbl. Prio's bij ziekenboeg natuurlijk :) Ik hoest inmiddels zelf ook groen slijm op. :+ #mjam
Met een schuin oog slechte nachten gezien, dus knuffels-all-around.

Hier gisterenavond enorm moeten grienen wegens O.'s eerste nacht in ledikantje in plaats van wieg, aangezien de wieg écht te krap begon te worden. Tranen met tuiten. :') Ledikantje staat wel gewoon naast ons bed dus dat maakte verder niet uit, maar het idee dat mijn kuiken nu echt niet meer pasgeboren is - fantastisch leuk maar wat gaat de tijd godallemachtig hard zeg! Snif.

Hij viel in dat ledikantje overigens na precies tien seconden probleemloos in slaap, dus jeuj. Helaas twee uur later hoestend wakker geworden en zoveel moeten hoesten dat we 'm voor de zekerheid maar tussenin hebben genomen. Wel een lekker nachtje gehad, ondanks vanmorgen met ietwat rauwe tepels wakker geworden omdat O. de halve nacht kleine beetjes heeft liggen lurken. :)

Kusjes voor jullie, mamma's!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177884048
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 11:57 schreef minilot het volgende:
Yooooo lieverds! Met een lief dat manflu from hell heeft en een koter die inmiddels beter is maar overdag steeds klaaaarrrrrwakker en nog wat andere dingen waren mijn afgelopen dagen inenen erg FOK!loos. Hoop vanmiddag even bij te lezen, heb BFD deze week bijvoorbeeld helemaal gemist en ik wil al die snoetjes natuurlijk wel even zien! O+

Net terug van eerste lesje baby-yoga/gymnastiek in een zaaltje, juf is een struise dame uit Estland en alle andere baby's zijn meisjes. O. leek het waanzinnig leuk te vinden, dus volgende week in elk geval weer terug!
*O*
Verder iemand hier die ook babygym geprobeerd heeft? :)
Jep hier. 10 lessen gehad. Kevin was vaak ook de enige heer in het gezelschap en hij vond het fantastisch. Ik ook!
pi_177884257
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 14:34 schreef LuDann het volgende:
...
Bij de fysiotherapeut en kinderarts vorige week nog wat leefadviezen gehad. Een daarvan was inbakeren. Hele preek gehad vanwege het buikslapen natuurlijk, ivm het verhoogde risico op wiegendood. Dat risico is er inderdaad wel, dat erkennen wel, maar zaken als rokende ouders, flesvoeding en de baby in een andere kamer laten slapen vergroten dat (overigens minimale) risico ook en soms zelfs meer. Dat doen we allemaal niet, dus ja... We hebben bewust deze keuze gemaakt.

Maar goed, ik ben akkoord gegaan met uitproberen van inbakeren maar het hielp geen drol. Hij lag gewoon ingebakerd te krijsen 's nachts. :') Dus nu slaapt hij weer op zijn buik. Dan slaapt hij namelijk wel. En in tegenstelling tot de dagen gaan de nachten wel gewoon prima! Afgelopen nacht bijvoorbeeld 20 - 01 - 06 uur en wakker om 10 uur. O+ O+ O+ Op deze manier trekken we de dagen ook een stuk beter.

Oh en verder zit ik midden in een dubbele borstontsteking en andere borstvoedingsellende. Ugh.

...
Ben je nu toch jezelf aan het excuseren voor het buikslapen? ;) Deed ik ook, maar ik ben er mee opgehouden. Ik houd ook bijna altijd mijn mond hierover overigens.

Behalve toen ik van een grietje op het KDV een folder kreeg over veilig slapen. Toen werd ik een beetje nijdig. Ik heb de folder voor haar ogen in de prullenbak gegooid. Ik heb aangegeven dat ze hem van mij daar op z'n rug mogen laten slapen. Maar ook hen lukt dat niet en daar slaapt hij nu ook op zijn buik.

Volgens mij kunnen ze bij het CB zien dat hij op zijn buik slaapt. Ze zeggen er niets over en ik ook niet.

Verder sterkte! De combinatie Newborn en Peuter is niet makkelijk, maar het komt echt goed!!!

Sterkte aan alle dames met slechte nachten!
pi_177884364
Mijn baby staat....

pi_177885079
Nanuke, dat kan ik me herinneren inderdaad. Rond die tijd sliep S. ook beroerd. Eerlijk gezegd slapen wij allebei beter als we dat elk in ons eigen bedje doen, maar vannacht was ik bijna wanhopig, heb hem bijna huilend gesmeekt om te gaan slapen omdat ik zo verrot was :@ :@
Voel me vandaag minder moe dan gister, wonderbaarlijk. Ik heb nog minder geslapen dan de nacht ervoor.

Flav, herkenbaar! S. moest net kotsen van de bloemkool (dat kan ik me op zich nog wel voorstellen ook :+ :+ ), daarna wilde die geen hap meer.
Die maisvingers, wat is dat? Ik heb het nog nooit in de super zien liggen. Zit daar nog toegevoegde meuk in?

Kazy, ai bijtende J :X :X :X Ik wil in ieder geval niet dat bij ons in bed slapen een permanente oplossing is/wordt, want ik slaap dan zelf echt beroerd. Maar zoals blijkt, als je maar verrot genoeg bent, dan gaan je eigen grenzen ook verschuiven. Ik heb zelfs gedacht om hem in zijn eigen kamer te leggen, terwijl ik daar emotioneel gezien nog lang niet klaar voor ben.
Thanks voor de Zeeman tip! We hadden net zo'n schort bij de Ikea gekocht, maar een reserve is nooit weg!
Wat een vrolijkerd is het O+

LuDann, nog een keer een dikke knuffel :* :* Ik las ook nog iets over een kloof, alsof je nog niet genoeg gedoe hebt. Heel veel respect voor je doorzettingsvermogen _O_ _O_
Maar het is wel een schatje O+ O+

Mini, beterschap voor allemaal!

Adrian :o :o :o Wat een knapperd!

S. heeft al 2 goede slaapjes gedaan, 2 keer anderhalf uur. Ik heb klein beginnetje met de belastingaangifte gemaakt, een was gedraaid en was opgevouwen/gestreken.

En ik ben ECHT ZO VERSCHRIKKELIJK KLAAR met dit weer!!! ZON, ik wil ZON en HOGERE TEMPERATUREN :) :) :) :) :)
pi_177885581
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:25 schreef TolstoiFan het volgende:
Nanuke, dat kan ik me herinneren inderdaad. Rond die tijd sliep S. ook beroerd. Eerlijk gezegd slapen wij allebei beter als we dat elk in ons eigen bedje doen, maar vannacht was ik bijna wanhopig, heb hem bijna huilend gesmeekt om te gaan slapen omdat ik zo verrot was :@ :@
Voel me vandaag minder moe dan gister, wonderbaarlijk. Ik heb nog minder geslapen dan de nacht ervoor.
Herkenbaar. Dat smeken was hier ook al eens van toepassing. Nare dingen. Vreemd genoeg is dat gevoel overdag er nooit. :o En hier ook betere nachten als hij in de cosleeper slaapt. Maar er zijn ook hier nachten dat dat echt niet wil (precies zoals bij jou gaat dat dan. Wegleggen en gelijk huilen. Bij je hebben en accuut stil), en dus heb ik voor die sporadische keren dat het gebeurd nu in elk geval het idee dat het veilig kan. En dat maakt dat ik dan zelf ook nog een beetje slaap pak. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177886075
Tolstoi, die maisvingers bestaan alleen uit mais *O*
Te krijgen bij onder andere de Etos, verder nog nergens gezien eigenlijk.
V vindt ze heerlijk, en de hond ook haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177886136
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:56 schreef Flav het volgende:
Tolstoi, die maisvingers bestaan alleen uit mais *O*
Te krijgen bij onder andere de Etos, verder nog nergens gezien eigenlijk.
V vindt ze heerlijk, en de hond ook haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heette die dingen niet eerst Mais Boogies? Ooit nog een discussie met mijn zus over gehad of je dat uitspreekt als boogies (als in iets dat is gebogen) of boogies a la blame it on the boogie :D
  zaterdag 17 maart 2018 @ 17:16:32 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177886691
Die dingen heb ik Jacob nog nooit op de grond zien gooien. Het wordt gelijk zacht in je mond en maakt herrie als je knaagt, dus slaat elke keer aan.

Olivia, ik dacht dat het maisboogjes, waren, als in bogen van mais. Zo noem ik ze in ieder geval nog steeds, al staat er iets anders op de verpakking.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 17 maart 2018 @ 17:21:22 #203
409579 LuDann
All the way
pi_177886861
Ik smeek mijn baby wel eens om te stoppen met huilen. Werkt net zo min. :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:52 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ben je nu toch jezelf aan het excuseren voor het buikslapen? ;) Deed ik ook, maar ik ben er mee opgehouden. Ik houd ook bijna altijd mijn mond hierover overigens.

Behalve toen ik van een grietje op het KDV een folder kreeg over veilig slapen. Toen werd ik een beetje nijdig. Ik heb de folder voor haar ogen in de prullenbak gegooid. Ik heb aangegeven dat ze hem van mij daar op z'n rug mogen laten slapen. Maar ook hen lukt dat niet en daar slaapt hij nu ook op zijn buik.

Volgens mij kunnen ze bij het CB zien dat hij op zijn buik slaapt. Ze zeggen er niets over en ik ook niet.

Verder sterkte! De combinatie Newborn en Peuter is niet makkelijk, maar het komt echt goed!!!

Sterkte aan alle dames met slechte nachten!
Oh, dat was niet mijn bedoeling maar snap dat het zo overkomt. Ik wilde het meer toelichten voor eventuele meelezers die ook twijfelen aan buikslapen bijvoorbeeld (voor die ogen: mijn lactatiekundige raadde het zelfs aan maandag, evenals op de linkerzij slapen maar dat kan dan weer niet zonder hulpmiddelen - wat het gevaarlijker maakt).

Ik snap je ergernis over de folder, ik zou ook zo gereageerd hebben denk ik. Als je de oorspronkelijke onderzoeken waarop het advies rugslapen gebaseerd is gelezen hebt dan voelt het bijna als een soort heksenjacht. Wolk heeft trouwens ook altijd op haar buik geslapen, ook op het kdv. Moesten we wel een verklaring voor tekenen die de verantwoordelijkheid daarvoor bij ons legde.

Het CB zou het kunnen zien omdat buikslapende kinderen doorgaans een perfect rond hoofd hebben. Heeft die van mij in ieder geval wel. Een voorkeurshouding maakt bij buikslapende kinderen dan ook wat minder uit.

En bedankt, we weten dat het goed zal gaan komen. Dat maakt het uit te houden allemaal. :Y
pi_177887520
Die maisvingers zijn hier ook een hit, wij bestellen ze bij de picnic. Die hebben qua baby assortiment a merk spul en dat wat je bij de bas/dirk/digros kan kopen (bonbebe, bumblies) dus wie weet liggen ze daar ook in de schappen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177888458
Ik noem ze altijd maisboogjes, maar volgens mij was het maisboogies ja. En nu mais fingers.

@Tolstoi: wij hebben inderdaad liever ook dat J. in zijn eigen bed slaapt, maar dat resulteert in een ontroostbare baby die blijft brullen. Ik herken dit ook totaal niet van M. destijds. Die sliep ook ruk maar wel altijd in haar eigen bed. Nouja, ik hoop maar dat hij op z’n 16e niet meer tussenin ligt ;)
pi_177888736
Lu dat op links laten slapen doe ik soms door hem zo tegen me aan te leggen, ik vind mezelf een redelijk veilig hulpmiddel. :) Het betekent wel dat hij dan veel meer uit de rechter dan de linkerborst drinkt. Of ik begin bij links en laat hem na het verschonen bij de rechterborst liggen.

Buikslapen vind ik ook spannend, daar begin ik niet aan, ik breek al genoeg regels door hem soms in bed te laten slapen. Toch lijkt het me wel de meest natuurlijke slaaphouding.

Mini herkenbaar die pijn aan je borst door de korte hapjes. Als Banaan 's nachts bij me ligt is het vaak omdat hij zich niet lekker voelt, dan pakt hij met een klein mondje de tepel. Auw. En dat dan heel vaak.

Banaan is bijna elk uur wakker vandaag. Rondje in de wagen leverde ook niets op behalve dan dat ik het heel koud heb. ;(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177889096
Z. slaapt alleen in de box op haar buik. Ik vertrouw het wel maar doe het ‘s nachts niet.
Maar zij slaapt dan ook prima op haar rug dus geen probleem. Ouders die hun kind standaard op de buik laten slapen omdat de baby alleen dát wilt, dan is dat heel begrijpelijk.
Denk dat je echt je gevoel moet volgen, toch?
pi_177899193
Woei. 21:00-3:00-7:00. *O*
Dat is maar 1 nachtvoeding. Zou dit het begin zijn van iets heel moois? O+
pi_177899213
Dat klinkt goed Venco! :) De rest ook een goede nacht gehad?

M. heeft gisteren een tijdje bij mij in bad gezeten met zo’n babyfloat, dat lijkt -ie wel heel leuk te vinden. Hij was knock out voor de rest van de avond en nacht :7
pi_177899333
Ik duim voor je, venco. Ik wil ook wel terug naar die tijd. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 18 maart 2018 @ 08:26:23 #211
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177899380
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 07:20 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Dat klinkt goed Venco! :) De rest ook een goede nacht gehad?

M. heeft gisteren een tijdje bij mij in bad gezeten met zo’n babyfloat, dat lijkt -ie wel heel leuk te vinden. Hij was knock out voor de rest van de avond en nacht :7
die zijn tof he :D onze zesmaandert peddelt er op eigen houtje het hele bad mee door en slaapt daarna inderdaad altijd heerlijk.

En voor de Hollanders onder ons, voor twee euro zijn te bestellen bij ome ali *)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177899394
Oh heerlijk Venco!

Ik ga vandaag voor een paar sloten koffie :O c_/ M. heeft tot 4 uur liggen jammeren. Alleen als ik hem aanraakte was het oké. Dus nu ben ik moe en is mijn rug nog verrotter dan hij al is normaal gesproken.
Dadelijk wel gezellig naar Monkeytown en daarna naar mijn schoonbroers. Heb ik geen tijd om moe te zijn :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177899404
Oh, zo’n babyfloat lijkt me heerlijk ja. Klein puntje wel, we hebben geen bad in dit huis ;( ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177899406
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:13 schreef Nanuke het volgende:
Ik duim voor je, venco. Ik wil ook wel terug naar die tijd. :@
Niets zo veranderlijk als een baby. Straks doet ze het inderdaad en dan gooit ze alles weer overhoop. :')
Trouwens ze kwijlt heel erg vanmorgen. Toch al een tandje? :o
  zondag 18 maart 2018 @ 08:43:01 #215
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177899481
Juh onze baby heeft vanaf n week of 11 anderhalve maand kunnen doorslapen en daarna was die feature ook weer stuk :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 maart 2018 @ 08:44:15 #216
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177899496
Dat kwijlen kan trouwens ook gewoon t op gang komen van de speekselklieren zijn, dat is ook ergens in de eerste drie maanden als ik het me goed herinner.

Dat voelt ineens als een lifetime ago, echt raar!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177899577
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:43 schreef littledrummergirl het volgende:
Juh onze baby heeft vanaf n week of 11 anderhalve maand kunnen doorslapen en daarna was die feature ook weer stuk :')
Toch blijven ze leuk hè. O+
pi_177899747
Sinds een paar dagen deed onze dame haar ochtenddutje niet meer, wat ik ook probeerde qua troosten etc, het was krijsen. Nu legde ik haar net op haar zij in bed om even te kalmeren en was ze zo vertrokken; maar mogen ze eigenlijk wel op hun zij liggen? Ze ligt in een vrij zware slaapzak dus ze kan denk ik niet naar haar buik rollen; ik ga wel af en toe kijken natuurlijk. Kunnen ze zomaar ineens van voorkeur voor slaaphouding veranderen? 'S nachts vindt ze het wel prima op haar rug.

Edit; het was vals alarm, na een paar minuten alweer wakker -O- Overdag slapen lijkt ineens wel voorbij te zijn :{

[ Bericht 24% gewijzigd door rena op 18-03-2018 09:47:45 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 18 maart 2018 @ 09:16:40 #219
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_177899847
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Toch blijven ze leuk hè. O+
_O- maniplulatieve rotzakjes zijn t O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177900180
Dat kwijlen kan inderdaad het opgang komen zijn.
V kwijlde toen ook ontzettend maar tot nu toe nog geen tand te ontdekken.

Hier leek de slaap feature weer gemaakt te zijn (18:30 tot +/- 06:00, met 2x een speentje) maar vannacht heeft hij alleen maar lopen feesten.
Niet huilen of dat hij honger had maar gewoon lachen, vertellen en scheetgeluiden maken :')
Heel schattig en leuk allemaal maar niet midden in de nacht 4x }:|

Ik heb trouwens het idee dat ik V overvoed.
Gister heeft hij alleen maar lopen boeren waarbij je het eten hoorde borrelen, alsof zijn buik overvol zat.
06:00 fles 180+6
09:00 fruit a 120gr
11/12 ligt eraan hoe laat wakker, fles 180+6
Tussen door 1 of 2 maisvinger om te knabbelen
15:00 fles 180+6
16:30 / 17:00 maaltijd ongeveer 3/4 van een groot potje
Tussen 6 en 7 de laatste fles 180+6

Het lijkt me allemaal zo veel of vergis ik me :@
pi_177901176
Nog meer niet slapende baby's overdag. Welkom bij de club! :D Ik probeer het maar positief te zien vandaag. Mijn baby vindt mij gewoon zo leuk dat hij me het liefst dag en nacht ziet. Overdag (bijna) niet slapen, snachts duizend nachtvoedingen. Zo gezellig. O+ :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177901322
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:25 schreef Nanuke het volgende:
Nog meer niet slapende baby's overdag. Welkom bij de club! :D Ik probeer het maar positief te zien vandaag. Mijn baby vindt mij gewoon zo leuk dat hij me het liefst dag en nacht ziet. Overdag (bijna) niet slapen, snachts duizend nachtvoedingen. Zo gezellig. O+ :')
Kan je niet zeggen dat de tijd zo snel ging en ze al groot is. Extra tijd om te genieten. Gratis! :P
pi_177901542
Mijn baby slaapt juist iets makkelijker overdag, maar wel korte slaapjes. 's Nachts komt hij ook voor weet ik veel hoeveel voeding. Ik schuif het maar af op regeldagen. Daarna vind ik wel weer een nieuw excuus, zoals tandjes. *)

Ik heb geen idee of het teveel eten is Flav. Misschien kun je het verdelen in wat kleinere maaltijden, kijken of dat wat doet?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:54:15 #224
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177901798
Oh, is het een club. Dat verklaart. Jacob wil gewoon ergens bijhoren. Ik ook, maar liever bij de club van uitgeslapen moeders :').

Flav, als hij het zelf allemaal opeet en -drinkt dan zal het wel goed zijn toch?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177901955
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kan je niet zeggen dat de tijd zo snel ging en ze al groot is. Extra tijd om te genieten. Gratis! :P
O+ O+ O+

Lemijn, mocht je ooit toegang verlenen tot de uitgeslapen-moeders-club, houd ik me ook aanbevolen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177902083
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:54 schreef Lemijn het volgende:
Flav, als hij het zelf allemaal opeet en -drinkt dan zal het wel goed zijn toch?
Ja dat denk ik ook.
Die flessen gaan erin alsof hij nooit wat krijgt haha.
En als hij zijn hoofd wegdraaid ga ik hem ook niet pushen om alles op te eten.
Het voelt alleen zo veel voor zo’n klein lichaam.
Hij zal waarschijnlijk net zo’n vreetzakje als mij worden haha :')
  zondag 18 maart 2018 @ 11:41:40 #227
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177902795
Ik vind het nog wel meevallen hoor, Flav. Ben je al lang met het fruit/avondeten bezig? Ik las in het boek van Rapley dat baby's in het begin nog niet snappen dat hun buik daar ook vol van raakt en het hen energie geeft, waardoor ze in het begin nog hun 'gewone' hoeveelheid melk vragen. Hier ging dat in elk geval wel zo. En toch ook juist prettig, dat hij zo goed eet? Hoef je je geen zorgen te maken als hij eens zijn fles niet leeg drinkt of geen zin heeft in het vaste voedsel.
  zondag 18 maart 2018 @ 12:09:56 #228
221912 minilot
Nancy boy
pi_177903439
Dit is al sinds negen uur vanmorgen mijn uitzicht:


Ik heb:
- Woonkamer afgestoft
- Salontafel in de was gezet
- Beneden gestofzuigd
- Keuken gedweild
- Was opgevouwen en opgeruimd
- Vaatwasser uitgeruimd
- Artikeltje geschreven
- Achterstallige email verstuurd
- Keukenaanrecht sopje gegeven

..oftewel, ik denk dat ik hoognodig een liefdesbrief vol hartjes en glitters naar de mensen van Tula moet sturen. :+ #draagzakliefde

Wat doen jullie trouwens als jullie baby een verstopte snotneus heeft? O. heeft het voor het eerst en het drinkt zo lastig..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177903503
Mijn baby kan van buik naar rug rollen. Geen toeval deze keer want hij deed het gelijk nog eens. De grote truc was de mobiel boven zijn hoofd aanzetten. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 18 maart 2018 @ 12:12:50 #230
221912 minilot
Nancy boy
pi_177903512
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Mijn baby kan van buik naar rug rollen. Geen toeval deze keer want hij deed het gelijk nog eens. De grote truc was de mobiel boven zijn hoofd aanzetten. :D
Applaus voor je kleine acrobaat! O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 18 maart 2018 @ 12:14:36 #231
221912 minilot
Nancy boy
pi_177903551
Mijnes rolt sinds een paar dagen van zijligging door naar buik maar verder nog niks. Op zich leuk, afgezien van het feit dat -ie het ook steeds doet als ik 'm in bed op z'n zij neerleg om liggend te gaan voeden. Ben ik drie tellen bezig met de boob ontbloten, ligt -ie alweer te spartelen met zijn snoet in het matras en moet ik 'm redden. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_177903894
Mini, daar kun je een zoutoplossing voor sprayen. Dat deden wij ook toen S. zo verstopt zat.

Club van uitgeslapen moeders? Ik hoorde dat die opgeheven was vanwege gebrek aan leden :+ :+ :+ :+
  zondag 18 maart 2018 @ 12:33:25 #233
221912 minilot
Nancy boy
pi_177904004
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Mini, daar kun je een zoutoplossing voor sprayen. Dat deden wij ook toen S. zo verstopt zat.
*googlet* Ahja. Klinkt simpel. ik heb alleen niks om mee te sprayen.. Morgen eens achteraan. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_177904341
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:33 schreef minilot het volgende:

[..]

*googlet* Ahja. Klinkt simpel. ik heb alleen niks om mee te sprayen.. Morgen eens achteraan. ^O^
Je kunt neusspray voor baby's bij de drogist kopen. Wel op letten dat je die koopt met alleen zoutoplossing.
  zondag 18 maart 2018 @ 12:54:41 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177904491
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Club van uitgeslapen moeders? Ik hoorde dat die opgeheven was vanwege gebrek aan leden :+ :+ :+ :+
:')
:'(
Ikwillet.

Mini: https://goo.gl/images/gQMig5
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177904551
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

:')
:'(
Ikwillet.

Mini: https://goo.gl/images/gQMig5
Die hebben wij hier ook gebruikt inderdaad, kun je in het neusje druppelen. Leek mij fijner dan een spray bij zo'n kleintje? Hij krijsde nog steeds als een speenvarken, maar daarna kwam het snot los en kon ik dat wegzuigen met een snotzuiger (ook te koop in de drogist).
pi_177904980
Nanuke en Lemijn, nog bedankt voor advies over balans in bedje slaapje /zelf leuke dingen doen met baby. Ik vind zelf ook eigenlijk dat ik wel dingen gewoon moet blijven proberen, trekt hij het niet dan de volgende keer inderdaad anders. Ik vind het ook fijn om mijn baby deel van mijn leven te laten zijn, maar het is inderdaad wel balans zoeken. Pre-baby dacht ik daar ook heel makkelijk over, wilde gewoon de baby overal mee naar toe slepen. Maar merk nu dat zijn rust /welzijn toch ook belangrijk is ;)
pi_177905220
Mocht je nog een huis willen schoonmaken, Mini.... Wat is O. Al gegroeid, trouwens! Of lijkt dat maar zo?

Wij hadden wederom een prima nacht, geen bijzonderheden dus wat betreft M.
Maar ondanks de goede nacht een hele nare ochtend gehad, er is dus ingebroken bij ons. We hebben een hele waakse hond maar mijn man gaat altijd rond 06:00 naar buiten om hem uit te laten. Zo ook vanmorgen. Er zijn behoorlijk wat spullen weg. En ik was boven gewoon wakker. Heel eng idee!
pi_177905613
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:34 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Mocht je nog een huis willen schoonmaken, Mini.... Wat is O. Al gegroeid, trouwens! Of lijkt dat maar zo?

Wij hadden wederom een prima nacht, geen bijzonderheden dus wat betreft M.
Maar ondanks de goede nacht een hele nare ochtend gehad, er is dus ingebroken bij ons. We hebben een hele waakse hond maar mijn man gaat altijd rond 06:00 naar buiten om hem uit te laten. Zo ook vanmorgen. Er zijn behoorlijk wat spullen weg. En ik was boven gewoon wakker. Heel eng idee!
:o dat lijkt me naar, nog los van de waarde van de spullen.
pi_177905724
OIT :o dat is echt een heel eng idee, brr. :X

[ Bericht 18% gewijzigd door BellaaElisa op 18-03-2018 14:27:13 ]
pi_177905930
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 13:34 schreef OliviaIsTaken het volgende:
Mocht je nog een huis willen schoonmaken, Mini.... Wat is O. Al gegroeid, trouwens! Of lijkt dat maar zo?

Wij hadden wederom een prima nacht, geen bijzonderheden dus wat betreft M.
Maar ondanks de goede nacht een hele nare ochtend gehad, er is dus ingebroken bij ons. We hebben een hele waakse hond maar mijn man gaat altijd rond 06:00 naar buiten om hem uit te laten. Zo ook vanmorgen. Er zijn behoorlijk wat spullen weg. En ik was boven gewoon wakker. Heel eng idee!
Oh getver! Wat zullen jullie geschrokken zijn.
Gelukkig alleen spullen en niets aan jullie. :* Sterkte!
pi_177906014
OIT, wat eng zeg :'( ook echt gewacht tot je man weg was, lijkt wel. En nu dan natuurlijk ook nog de rompslomp van verzekeringen. :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177906046
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:25 schreef Nanuke het volgende:
Nog meer niet slapende baby's overdag. Welkom bij de club! :D Ik probeer het maar positief te zien vandaag. Mijn baby vindt mij gewoon zo leuk dat hij me het liefst dag en nacht ziet. Overdag (bijna) niet slapen, snachts duizend nachtvoedingen. Zo gezellig. O+ :')
Ik mag dan absoluut weer niet klagen over de nachten :@ Maar overdag is ze erg graag bij ons :')

OIT, wat naar :o Ze zijn dus nadat je man wegging met de hond naar binnen gekomen? Wat eng zeg :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177906777
OIT wat vervelend (en eng). Hopelijk is het snel afgehandeld!

Fijn dat je hebt kunnen schoonmaken mini
:)

Ik las iets over de ontwikkeling van speekselklieren in de 1e 3 maanden. Mijn baby van (bijna) 10 weken kwijlt zichzelf echt helemaal onder de laatste 2 weken :')
pi_177909750
Olivia, wat naar zeg! Die inbreker heeft jullie huis dus goed in de gaten gehouden als hij wist wanneer de hond weg zou zijn. Eng inderdaad hoor!

En Mini, wat heerlijk toch zo hè! Ik merk dat B langzaam iets minder goed slaapt in de draagdoek. Hij valt nog wel lekker snel in slaap, maar slaapt niet meer zo lang. Zitten vindt hij ook minder fijn worden :')

En ik knap langzaam weer een beetje op van m'n buikgriepje. Man, ik voelde me echt een dweil. En dan zorgen voor een baby en de borstvoeding erbij, het was even doorbijten. Wel goed voor de lijn, -4 kilo in 4 dagen :7 (had wel flink wat reserve, dus niet erg ;)) Nu wel echt enorm teruggelopen productie, al even aangekaart in borstvoedingstopic.
  zondag 18 maart 2018 @ 17:53:23 #246
221912 minilot
Nancy boy
pi_177911773
OiT, jemig! Dikke knuffel voor jullie :*

quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:48 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik las iets over de ontwikkeling van speekselklieren in de 1e 3 maanden. Mijn baby van (bijna) 10 weken kwijlt zichzelf echt helemaal onder de laatste 2 weken :')
Mijnes van bijna tien weken ook. Meneer Kwijlebal maakt mijn schouders danwel borstkas de hele dag soppig :')

Ellie, fijn dat je weer wat opgeknapt bent! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177912113
Wat naar OIT. Ik hoop dat jullie snel over de schrik heen komen. :*

Hier ook een hoop gekwijl en bellen blazen. :D

Ellie met drie maanden hebben baby's sowieso regeldagen. Best kans dat je baby daardoor onrustiger is. Banaan doet ook veel kortere slaapjes. Gelukkig valt hij wel eindelijk sneller in slaap. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177912724
quote:
3s.gif Op zondag 18 maart 2018 18:07 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Ellie met drie maanden hebben baby's sowieso regeldagen. Best kans dat je baby daardoor onrustiger is. Banaan doet ook veel kortere slaapjes. Gelukkig valt hij wel eindelijk sneller in slaap. :)
Oh ja, van die regeldagen vergeet ik altijd het bestaan. Maar dat zou wel het onrustige, kort slapen, kort wakker, veel drinken en snel ontevreden verklaren. Nou ja, ook dit gaat weer voorbij en de nachten gaan top momenteel.

Fijn dat banaan sneller in slaap valt!
pi_177913542
OIT, wat zullen jullie geschrokken zijn, bah wat een enge gedachte dat ze inbreken terwijl jij met de kleine boven zit. Knuffel!

Met ons zwembad bezoek is bij mij meteen de update voor de laatste virussen gedraaid: stront verkouden ;( Hopelijk krijgt S. geen last.

De nacht van S. was in ieder geval beter dan die daarvoor, nu was de avond weer huilerig en duurde het enige tijd voordat ie daadwerkelijk goed sliep. Rond half 1 's nachts een voeding en rond half zes en daarna half negen, dus dat was prima. Eindelijke weer eens 4 à 4,5 uur achter elkaar geslapen.
pi_177918566
Dat gezever blijft ook nog wel even geloof ik. Want na die 3 maanden is het wel weer door tandjes of door het testen van allerlei geluiden die speeksel voortbrengen.

Die slechte nacht is wel weer verklaard, M. heeft 38,5 graden. Hij was vandaag al wat huilerig en slecht aan het slapen. Nu maar een zetpil gegeven en hij ligt bij mij voor lekker veel mamaliefde O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177918924
OIT jeetje wat schrikken zeg! :o

Verder veel sterkte met alle slechte slapers! :*
En beterschap voor alle zieken :* hier ook een hoop snot; hopelijk nu dan écht snel voorjaar!

Ik geloof niet in karma of Fok-wet :6 dus dit durf ik wel:
Hier gaat het eigenlijk best lekker met slapen momenteel :) heeft het nodige gekost qua uitproberen wat wel/niet werkt en een heuleboel geduld, maar dan hebben we ook een aardig ritme ;)

Goed om te lezen van die kwijl-ontwikkeling trouwens, want dat is hier ook echt niet normaal. Evenals dat eeuwige gesabbel/gebijt op z'n handjes; echt non-stop gewoon :?

Nog één weekje en dan ga ik weer aan het werk; heb er eigenlijk best wel zin in :) vooral omdat ik weet dat het qua opvang wel goed zit O+ en ik merk dat ik wel toe ben aan wat anders dan alleen maar moeder zijn.
Ik merk dat ik de neiging heb om er een " :@ " bij te zetten, maar da's eigenlijk onzin als ik erover nadenk
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177923842
Wauw, aan deze nacht kan ik niet eens een woord geven. Ik heb 1,5 uur geslapen. En dat was het. Verder alleen maar fiep teruggegeven en mijn hand op M.’s buik gelegd. Vandaag werken van 8.30-18.00u en ik heb gewoon geen idee hoe ik het vol ga houden.

Ik hoop dat jullie iets meer slaap gegund was afgelopen nacht.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 19 maart 2018 @ 07:28:41 #253
221912 minilot
Nancy boy
pi_177923925
Hier eindelijk de officiële bevestiging binnengekregen dat ik pas per augustus weer aan het werk hoef. Phew. Ik ben er juist nog voor geen meter aan toe om iets anders te zijn dan de mams van O. - ik was hiervoor al zesendertig jaar niemands moeder en dat vond ik voorlopig wel voldoende! :)

LeSage, poeh! Sterkte vandaag joh :*

O. had er zin in vannacht! :')
21:00 drinken, volle plasluier
00:15 drinken
02:45 drinken, volle poepluier
04:45 drinken
06:15 drinken, volle poepluier

:O
Let me see you stripped down to the bone
pi_177924029
:* Voor de rotnachten.
Hier weer maar 1 keer gekomen om 3 uur. O+
pi_177924188
Bedankt allemaal! De ergste schrik was al vrij snel voorbij. Het is gewoon een naar idee dat er iemand in ons huis is geweest. En dat er behoorlijk wat weg is is ook ontzettend vervelend, maar daar komen we wel overheen. Ze hebben zelfs de sloffen van mijn man meegenomen :’)
Maar goed, er zijn ergere dingen!

Twist, lekker gevoel, dat je zin hebt om aan het werk te gaan!

LeSage en Mini, koffie?
  maandag 19 maart 2018 @ 08:43:23 #256
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177924607
OIT, wat eng, zeg :o vooral ook omdat ze wisten hoe laat je man wegging :/

Het lukt me echt niet om aan te haken hier :(. Ik lees wel altijd alles, maar kan meestal simpelweg niet meepraten omdat het niet van toepassing is op mijn baby. Ik vind het dan stom om alleen maar te melden: "vervelend, maar geen ervaring, dus geen tips". En dan voelt het ook weer niet goed om met BFD een fotootje te plaatsen, alsof ik alleen maar daarvoor zou komen. Daarnaast gewoon te druk om het bij te houden. En alleen een tel tot je beschikking hebben, werkt dus ook niet mee om even snel te reageren.

Maar het gaat dus gewoon goed hier. Ik wil zijn slaapupdate wel even doormailen naar jullie. Misschien is die ook wel compatible met jullie babies *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 19 maart 2018 @ 08:46:25 #257
221912 minilot
Nancy boy
pi_177924657
LadyS, horen dat het goed gaat is juist tof (blij voor je!) en de BFDs zijn geweldig, hoe meer mooie/leuke/grappige/kwaaie beebs op de kiek, hoe beter! :Y

En de sloffen: :o
Let me see you stripped down to the bone
pi_177924659
Wat eng OIT :o En dan ook echt de sloffen van je man meenemen..

Minilot wat fijn dat je voorlopig nog niet aan het werk hoeft. Had je dit van tevoren gedacht?

Ik wil inmiddels ook wel toegang tot de uitgeslapen moeders-club!

Ik vind het zo raar. Overdag is het het vrolijkste manneke ooit. Hele dag lachen, lekker spelen, de kamer doortijgeren, slaapt dan prima in zijn eigen bed. Totdat hij ergens tussen 19.30-20.30 naar bed gaat. Dan slaapt hij 30/45 minuten en dan begint het gehuil -O- We hebben al vanalles geprobeerd (lampje, ernaast zitten, troosten, voeden, knuffelen en daarna weer op bed leggen, even laten huilen (..)), maar hij wil dan gewoon absoluut zijn bedje niet meer in. Tussen ons in was vannacht ook heel onrustig. Ik kan de tijd wel even vooruit kijken naar betere slaap.

Ik ben vandaag trouwens alleen thuis met J. Mijn oudste is een dagje naar oma. Dit voelt echt weer alsof ik verlof heb nu :D
  maandag 19 maart 2018 @ 08:50:01 #259
409579 LuDann
All the way
pi_177924710
Jeetje OIT, wat vreselijk zeg! Echt een eng idee dat ze in je huis waren terwijl je gewoon boven was. :o Nieuwe sloten laten zetten? Hopelijk vergoedt de verzekering de meeste spullen.

Ik ga waarschijnlijk een week voordat mijn verlof afloopt weer aan de slag - anders haal ik een deadline mogelijk niet. En zelfs dan wordt het lastig. Volgende week komt mijn leidinggevende op kraambezoek, dan gaan we het even overleggen.

Herkenbare nachten LeSage en mini, maar gelukkig bij mijn eerste en niet bij Bliksem. Veel sterkte! Vooral LeSage, werken verre van ideaal dan. -O-

Mijn baby deed weer een 23 - 4 - 7:30 uur. Wat een luxe. O+ Nu ben ik na de voeding om 4 uur en die van 7 uur wel weer 1,5 - 2 uur bezig om hem in slaap te krijgen maar ja. Het is alsnog goed te doen.
  maandag 19 maart 2018 @ 09:04:31 #260
221912 minilot
Nancy boy
pi_177924969
Hoho, ik vond het verder geen beroerde nacht hier hoor! O. had wel een hoop trek en had wat meer gepoept dan gewoonlijk, maar hij heeft eigenlijk nog geen seconde gehuild en heeft tussendoor gewoon steeds meteen lekker geslapen, zij het met aardig wat onderbrekingen :)

Borst leegdrinken, luier verschonen, andere borst leegdrinken, klein rondje lopen om de melk te laten zakken waarbij O. steevast alweer in slaap valt, terug in ledikantje leggen - kost mij in totaal een half uurtje. :Y

Zonder luier verschonen is het alleen drinken, rondje lopen, terugleggen en da's maar tien minuten :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177925256
Succes vandaag LeSage!

Ik heb eigenlijk ook wel zin om weer te beginnen! Misschien valt het straks wel vies tegen maar het begon vorige week ook wel weer te kriebelen toen ik even op het werk was. Voor nu nog even 2 weken genieten van mijn verlof :) Hoeveel uur werken jullie?

M. Had vanochtend 37,9 en gaat telkens met de hand naar z’n rechteroor. Maar hij huilt niet echt veel meer en slaapt nu ook wel gewoon tegen mij aan. Geen idee of ie nu iets van oorpijn heeft of niet :') Maar even in de gaten houden..
pi_177925384
Oh fijn mini, zo'n nachtpoeper... :X
En mooi dat je dat zo hebt kunnen regelen met je werk dan! ^O^ Ik vond het ergens nu wel lekker dat ik na Pitbulls geboorte 16 i.p.v. 12 weken verlof had (zeker gezien de eerste paar weken), maar merk dat ik er nu wel echt weer klaar voor ben :Y

LeSage, sterkte vandaag! :*

OIT die sloffen, what the hell? :?

LadyS, gewoon meepraten en -posten wanneer je wilt! :Y Succesverhalen zijn juist fijn voor de balans ;)

Kazy, wat vervelend joh! :* Ik heb me er ook al eens over verbaasd wat voor verschil dag en nacht soms kunnen zijn bij die kleintjes, zo bizar soms!

LuDann, sta je er zelf wel achter om een week eerder al weer te beginnen?

Hier heeft Pitbull gewoon van 20-7u geslapen _O_ met één onderbreking voor z'n late fles om 23.30u (maar die geeft m'n man altijd *) ). Daar kan ik wel aan wennen :)
Beetje jammer van het zeehondengeblaf van z'n grote zus de halve nacht, maar ik klaag niet!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177925670
V lijkt ook weer verkouden te worden, we zijn er net 2 weken vanaf :(
Hij deed een nacht van 19.00 tot 06:30 waarbij hij van 21:00 tot 23:00 een paar keer keihard huilend wakker werd. Zodra we gingen kijken was er niks aan de hand en sliep hij nog, heb maar wel het speentje gegeven.
Rare wezens die baby’s :P

Hij heeft ontdekt dat alles op de grond gooien leuk is, vooral voedsel als de hond in de buurt is.
En die rotzak ligt natuurlijk al in een goeie positie om het eten meteen te verorberen haha >:)
pi_177925854
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 08:46 schreef minilot het volgende:
LadyS, horen dat het goed gaat is juist tof (blij voor je!) en de BFDs zijn geweldig, hoe meer mooie/leuke/grappige/kwaaie beebs op de kiek, hoe beter! :Y
Hier sluit ik me gewoon bij aan. Vertel gewoon je blije verhalen en de leuke foto's. Niemand verplicht je om advies te geven hoor. En ik hoe ook altijd graag de fijne verhalen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177926204
Sterkte lesage. Hels zijn die nachten, en dan zo'n lange dag... :*

Kazy, wij hebben ook heel lang rotavonden gehad. Dan was het ineens allemaal niet meer goed. Maar als hij dan eenmaal gewoon sliep (meestal rond 23/00u) waren de nachten best okee. Hier was het gewoon doorkomen. Uiteindelijk is dit vanzelf omgeslagen naar vroeger aan de nacht beginnen. Nu spookt hij nog wel eens rond 10/11, maar gaat dan weer slapen als wij dat ook doen.
Wat mij geholpen heeft is alle dingen proberen gewoon loslaten. Dan maar niet op bed, want de frustratie die het me opleverde dat te blijven proberen was groter dan nog even samen spelen/tvkijken/rondwandelen/boekje lezen. :)

Dat kwijlen en sabbelen en kauwen is herkenbaar. Al gaat het nu weer beter, dus misschien dat het toch die ene tand is geweest. Kan ook nog geen andere ontdekken.

Dirk is de laatste dagen weer ineens een stuk vrolijker overdag. Kan zich weer een poos alleen vermaken en is niet continu aan t jammeren als ik niet in de buurt ben. Wie weet dat hij een update gedraait heeft. Hopelijk een met verbetering voor de nachten. :P We proberen het deze week op zijn eigen kamer en dit was de eerste ochtend dat hij daar ook nog lag. Meestal eindigde hij halverwege de nacht nog in de cosleeper omdat ik maar bleef lopen. Ik zeg, op weg naar betere tijden. Hopelijk doet het weer ook mee. Ben die kou zo zat. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177927436
Beterschap Tolstoi. :*
En ook voor M. van LeSage. Een koffie-infuus dan maar?

Twist fijn dat het slapen bij jullie goed gaat. Dat geeft hoop dat de uitgeslapen moeders club geen verzinsel is. :D

LadyS positieve geluiden zijn hier ook gewoon welkom. Geven van tips is ook geen vereiste toch. Dat het lastig aanhaken is op je mobiel ben ik wel met je eens, hoewel ik handiger ben geworden met mobiel dan ik zou willen.

OIT die sloffen, wie doet nou zoiets.

Kazy wat een rotnachten. Komt ook wel weer een betere tijd.

Banaan sliep gisteren na een bezoekje waar hij slaap weigerde eerst een tijdje in de auto, daarna twee uur in de draagzak en nog eens drie bij mij in bed. Ik had zo wijs moeten zijn om die tijd met hem mee te slapen maar wou mijn boek uitlezen. Na tien uur was hij wakker en wou absoluut niet meer zijn bedje in. Voor het eerst dat hij de hele nacht bij ons in bed mocht slapen. Hij had ook al de hele dag niet gepoept, dat haalde hij vannacht in. :D

Banaan moest vandaag naar het consultatiebureau, 62 cm en 5,8 kg. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 19 maart 2018 @ 11:33:12 #267
221912 minilot
Nancy boy
pi_177927878
Een boek uitlezen is anders óók heel lekker PKM! :Y O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177928208
Ik hoor graag positieve verhalen juist! Geeft ook weer hoop :D

De winter duurt ook gewoon echt te lang ja.

Koffie-infuus is niet zo’n probleem. Ik werk in een lunchroom, dus koffiezetten is zo’n beetje mijn dagelijkse bezigheid ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177929159
LeSage wat een nacht! Sterkte vandaag net je koffie infuus :*

Twist, fijn dat je zin hebt weer aan het werk te gaan! We zijn allemaal ook meer dan alleen moeder, dus heerlijk dat je er gewoon zin in hebt!

Fijn weer een aantal ok slapende baby's!

Pannekoekenmix, goede stats! Ik verwacht dat die van mij ongeveer hetzelfde gaat meten en wegen volgende week.

Verder weet ik het even niet meer. Matige nacht gehad, met minstens elke 2 uur voeden. Op zich blij mee, want matige productie door ziekte. Alleen drink hij telkens weinig. Nu de laatste 2 rondes sinds hij wakker is het een strijd (gister en eergister ook al een aantal keer). Hij hapt even aan drinkt kort. Dan laat hij los, begint te huilen, hapt weer aan, zuigt 2x, laat weer los en gaat weer huilen. Dat repeat 50x en dan is hij echt overstuur. Eeuwig bezig met 'm kalm krijgen, en zodra ik 'm weer aan de borst leg is het weer huilen. Op een gegeven moment is het wel weer even gelukt en drinkt hij nog even wel goed, dus toch nog wel honger. Deels denk ik frustratie omdat er weinig / niet snel genoeg melk komt. Ik ben zo wel echt bang dat hij echt te weinig binnen gaat krijgen. Poep was ook al weinig en groenig vanochtend :{
pi_177929193
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 10:11 schreef Nanuke het volgende:
Sterkte lesage. Hels zijn die nachten, en dan zo'n lange dag... :*

Kazy, wij hebben ook heel lang rotavonden gehad. Dan was het ineens allemaal niet meer goed. Maar als hij dan eenmaal gewoon sliep (meestal rond 23/00u) waren de nachten best okee. Hier was het gewoon doorkomen. Uiteindelijk is dit vanzelf omgeslagen naar vroeger aan de nacht beginnen. Nu spookt hij nog wel eens rond 10/11, maar gaat dan weer slapen als wij dat ook doen.
Wat mij geholpen heeft is alle dingen proberen gewoon loslaten. Dan maar niet op bed, want de frustratie die het me opleverde dat te blijven proberen was groter dan nog even samen spelen/tvkijken/rondwandelen/boekje lezen. :)
Thanks :*
Ja we nemen hem nu ‘s avonds maar mee naar beneden. Daar zit hij dan al gapende en vechtend tegen de slaap vrolijk te wezen :')

Loslaten is inderdaad wat we moeten doen. Hij sliep juist al een poosje vanaf 19.30-20.30 tot middernacht prima en nu ineens niet meer. Ik kan het dan niet uitstaan dat ik niet weet waarom of wat er aan de hand is, want hij is echt moe.

Ik merk dat ik wat dit betreft ook te veel wil vergelijken met mijn oudste. Die sliep ruk tussen 3 en ongeveer 6 maanden en daarna werd het beter. Blijkbaar had ik er toch naartoe geleefd dat het na 6 maanden beter zou worden. Jammer joh.

Anyways.. ik hoor ook graag positieve verhalen! (Hoewel ik ergens ook blij ben dat er meer baby’s zijn die niet klokje rond slapen, zoals ze blijkbaar in mijn omgeving wel allemaal doen. Hoe dan?!)
pi_177931677
Ellie probeer je wel eens met borstcompressie te voeden? Ik doe het soms wanneer Banaan in slaap dreigt te vallen voordat hij zijn buikje rond heeft. Misschien helpt het bij jou ook.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177932105
Ja doe ik regelmatig. Werkt soms ook wel, maar nu raakt hij telkens zo overstuur dat echt niks meer werkt :{ Thanks voor meedenken iig!
pi_177932321
OIT :o ik moest lachen om die sloffen. Echt WTF! :')

Vervelend die rotnachten, hopelijk snel betere nachten in het vooruitzicht! :* En LeSage c_/ die heb je wel nodig vandaag! :*

Mini 10 minuten erover doen zonder poepluier :o hoelang drinkt O. Per borst? N. drinkt tussen de 7 a 13 min 1 borst leeg. En ze heeft altijd maar genoeg aan 1 borst, krijgt ze dan wel genoeg? :?

Kazy je bent welkom bij de uitgeslapen-moeders-club! c_/ :*

Elliebel beterschap,die borstvoedingsthee van kruidvat al geprobeerd? Misschien helpt dat om meer melk aan te maken? :*
pi_177933079
Wij hebben vrijdag het volgende cb bezoek, ben benieuwd! Vooral omdat het dit keer een groepsconsult is, met allemaal baby's van ongeveer dezelfde leeftijd. Is een soort pilot geloof ik. Wordt nog leuk aangezien ze dan ook inentingen krijgen :+

Oké bij deze erken ik de Fok-wet trouwens :') mijn baby slaapt dan best goed, maar ik heb dus wel een exemplaar dat gewoon niet in slaap valt in een bewegende kinderwagen... ook niet na 1,5 uur }:|
Gelukkig wel op een bewegende mama O+ dus ik zit nu wiegend op de bank ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177935571
Twist, de omgeving is veel te interessant om in slaap te vallen! V slaapt ook echt niet in de wagen, stel je voor hij mist wat :{w
  maandag 19 maart 2018 @ 17:05:30 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_177936150
Een groepsconsult twist :X wie heeft dat grapje bedacht, vooral die vaccinaties :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 19 maart 2018 @ 17:08:56 #277
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177936209
Wat lief jullie reacties O+
Ik ga echt proberen vaker mee te schrijven!
Positieve verhalen:
Hier dus altijd goede nachten :o. Meneer gaat er rond 21.00 in en rond 07.30 meldt hij zich weer *O* Verder huilt hij nooit, hooguit wat gemekker en is hij altijd vrolijk. Overgang van borst naar fles (geef nog wel 2x p.d. bv) ging probleemloos, groente vindt hij lekker, enz. etc. und so weiter.... Mijn grootste probleem was dat hij regelmatig spuugde, maar dat is nu opgelost moet Nutriton.
Sorry dames 🙈
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 19 maart 2018 @ 17:12:21 #278
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177936293
Oh en M. slaapt al in de wagen voor ik bij wijze van spreken de tuin uit ben.

Twist, gaan ze dan aan de lopende band inenten? Zal wel een herrie zijn, tegen de tijd dat de laatste aan de beurt is :o
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_177936367
Groepsentingen :')
Ze zouden de boom in kunnen wat mij betreft :P

Bedje update! We krijgen een nieuw bed, ander model (iets lager en geen lade). Ze komen 'm gratis brengen en de oude nemen ze gelijk mee.
Baal er flink van dat het allemaal zo moeizaam moest, maar het is geregeld (dankzij fabrikant, niet dankzij babywinkel :r )
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177936832
Flat, ja daarom heb ik zo'n mooie Dooky aan de wagen hangen :P maar dat mag dus ook niet baten...

Messina balen van de manier waarop inderdaad, maar fijn dat het geregeld wordt!

Ik heb geen idee hoe ze die inentingen gaan doen hoor! :D Kan ook goed zijn dat ze dat wel apart doen.
Maar het idee is dat je met meerdere kindjes tegelijk het wegen en meten doet, en ervaringen deelt enzo geloof ik. Ik heb me voorgenomen om het maar een kans te geven en daarna pas te oordelen O-) maar zal m'n ervaring hier delen na vrijdag ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 19 maart 2018 @ 17:51:08 #281
221912 minilot
Nancy boy
pi_177937070
O. is de laatste dagen steeds van alles aan het bevoelen met zijn handjes, duidelijk geboeid door texturen.

Aldus speelgoed vandaag: een bak vol droge bonen. :7 (Alleen geschikt voor baby's die nog niks in hun mond stoppen natuurlijk :))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 19 maart 2018 @ 17:53:15 #282
221912 minilot
Nancy boy
pi_177937127
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:05 schreef pinquit het volgende:
Een groepsconsult twist :X wie heeft dat grapje bedacht, vooral die vaccinaties :')
Ja maf! :) Ik stel me dan ook zo voor dat ze aftellen en allemaal precies tegelijk de prik krijgen? oO<
Let me see you stripped down to the bone
pi_177937855
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja maf! :) Ik stel me dan ook zo voor dat ze aftellen en allemaal precies tegelijk de prik krijgen? oO<
Dat hoop ik ook ja! :D Of anders dat Pitbull als eerste aan de beurt is en niet als laatste! :P
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177939137
Als Banaan gelijk in slaap valt vind ik het jammer, hij moet toch wat meekrijgen van de wereld buiten. Valt hij niet in slaap dan baal ik want dan heb ik dat hele eind 'voor niets' gelopen.

Twist ik ben benieuwd hoe dat gaat met zo'n groep. Misschien wel fijn aangezien het weegmoment mensen vaak onzeker maakt. Ik ben benieuwd hoe je het vindt. :)

Messina fijn dat er toch iets geregeld wordt.

Lief he Mini al dat uitproberen. O+

Banaan lijkt geen last te hebben van de enting, hij is wel iets sneller huilerig. Nou probeert mijn man hem te overtuigen om in het ledikant te slapen en dat gaat met veel tranen. Ik moet echt op mijn handen zitten om hem niet met borst te troosten. Half uur verder sinds ik dit schreef, Banaan slaapt aan de borst. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177939144
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:51 schreef minilot het volgende:
O. is de laatste dagen steeds van alles aan het bevoelen met zijn handjes, duidelijk geboeid door texturen.

Aldus speelgoed vandaag: een bak vol droge bonen. :7 (Alleen geschikt voor baby's die nog niks in hun mond stoppen natuurlijk :))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk!
Ook niet geschikt voor baby's met rondlopende peuterbroers/zussen die de droge bonen door de kamer strooien. 8-)

Twist, ik ben benieuwd naar de groepsbijeenkomst. Is het pitbulls beurt voor de notulen?

Verder heb ik alles gelezen maar weet ik praktisch niks meer. Ik hoop iig dat Lesage d'r horrordag overleefd heeft.

Wij hebben sinds vandaag schaterlachjes. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177939914
Die eerste schaterlachjes. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177939964
Getver, ik zie nu na bijna 13 weken intensief borstvoeding geven dat ik te dun wordt tussen mijn borsten. Zo ribbelig. Bah. :{w
Weeg nu 54,5 kilo, voor de zwangerschap was dit 57,5 en op een buikje na, prima gewicht.
Nu is dat buikje weg (blij mee), word ik van boven weer te dun. -O- :(
pi_177940242
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:35 schreef kazy het volgende:

[..]

Thanks :*
Ja we nemen hem nu ‘s avonds maar mee naar beneden. Daar zit hij dan al gapende en vechtend tegen de slaap vrolijk te wezen :')

Loslaten is inderdaad wat we moeten doen. Hij sliep juist al een poosje vanaf 19.30-20.30 tot middernacht prima en nu ineens niet meer. Ik kan het dan niet uitstaan dat ik niet weet waarom of wat er aan de hand is, want hij is echt moe.

Ik merk dat ik wat dit betreft ook te veel wil vergelijken met mijn oudste. Die sliep ruk tussen 3 en ongeveer 6 maanden en daarna werd het beter. Blijkbaar had ik er toch naartoe geleefd dat het na 6 maanden beter zou worden. Jammer joh.

Anyways.. ik hoor ook graag positieve verhalen! (Hoewel ik ergens ook blij ben dat er meer baby’s zijn die niet klokje rond slapen, zoals ze blijkbaar in mijn omgeving wel allemaal doen. Hoe dan?!)
Wie weet is de slaapupdate nog niet compleet bij hem. :) Lijkt me lastig ook, met een 2e. Dat je onbewust toch wat gaat vergelijken.

Ik wil ook altijd graag weten wat/waarom. Paar weken geleden sliep Dirk een hele week 7-3-7. En toen ineens niet meer. Maar ik merk ook dat hoe meer ik me afvraag waarom, of wat ik anders ben gaan doen, of waar hij last van zou hebben, hoe frustrerender het is. Loslaten is zo moeilijk, maar de enige manier om niet gillend gek te worden van die veranderlijke baby's soms. :P

En hier ook alleen maar doorslapende baby's in de verhalen... Ik ben opgehouden te vertellen dat dat hier niet zo is. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177940351
Ik vind het sowieso weleens lastig een verklaring voor bepaald gedrag te vinden bij baby’s.
Familie ofzo vraagt ook weleens waarom de baby zus of zo doet en wat er aan de hand zou zijn.
Tja, weet ik veel. Het is een baby, die zijn zo veranderlijk als het weer. Soms ís er niet echt een verklaring. :P
  maandag 19 maart 2018 @ 20:58:58 #290
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177941806
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 19:49 schreef vencodark het volgende:
Getver, ik zie nu na bijna 13 weken intensief borstvoeding geven dat ik te dun wordt tussen mijn borsten. Zo ribbelig. Bah. :{w
Weeg nu 54,5 kilo, voor de zwangerschap was dit 57,5 en op een buikje na, prima gewicht.
Nu is dat buikje weg (blij mee), word ik van boven weer te dun. -O- :(
Herkenbaar venco! Irritant he. Laatst ging het hier ook over, en de oplossing was: meer taart :P.

En ja, die gekke veranderlijke baby's. De mijne was het hele weekend niet te genieten, maar deed vandaag op de crèche en bij mijn moeder alsof er niets aan de hand was: slapen, brood eten, alles als de ideale baby. Dus ik heb mijn moeder hem ook maar naar bed laten brengen, en nu ligt hij gewoon in zijn eigen bed te slapen. Was mij misschien ook gelukt maar ik denk eigenlijk van niet. Wat een rust zeg, ik zit eindelijk weer eens een avond op de bank O+ .
Nou nog iets verzinnen op dag 100x drinken 's nachts...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177941932
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 20:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Herkenbaar venco! Irritant he. Laatst ging het hier ook over, en de oplossing was: meer taart :P.

En ja, die gekke veranderlijke baby's. De mijne was het hele weekend niet te genieten, maar deed vandaag op de crèche en bij mijn moeder alsof er niets aan de hand was: slapen, brood eten, alles als de ideale baby. Dus ik heb mijn moeder hem ook maar naar bed laten brengen, en nu ligt hij gewoon in zijn eigen bed te slapen. Was mij misschien ook gelukt maar ik denk eigenlijk van niet. Wat een rust zeg, ik zit eindelijk weer eens een avond op de bank O+ .
Nou nog iets verzinnen op dag 100x drinken 's nachts...
Taart gaat op mijn buik zitten dus gewoon maar even niet dunner worden dan. En anders is het vast wel weer tijdelijk. :P
  maandag 19 maart 2018 @ 21:12:44 #292
409579 LuDann
All the way
pi_177942208
Mijn baby was afgelopen zaterdag een engeltje, toen man met hem en Wolk bij zijn ouders was. Ze hadden hem meegenomen op een kort uitje in de autostoel op onderstel (op aanraden van de fysiotherapeut, hij zit dan een beetje rechtop namelijk, itt wandelwagenbak).

Dus ik dacht vandaag: dat ga ik ook eens proberen in plaats van altijd maar in de doek. Ik wilde namelijk nieuwe schoenen kopen en passen gaat dan een stuk beter. Nou ja, niet dus. Kind heeft aan 1 stuk gehuild en gespuugd. -O- Wel goedkoop zo, kwam zonder nieuwe schoenen thuis. :')

En waarom het de ene dag nu wel goed gaat en de andere dag zo dramatisch... Who knows. Baby's. Gekke wezens.
pi_177942249
Voordeel van veranderlijkheid met baby’s is dat een slechte dag, net zo makkelijk weer een goede kan opleveren. :P
pi_177942427
Ik ken volgens mij niet eens volwassenen die de hele nacht onafgebroken doorslapen, dus ik geloof dat hele baby's die doorslapen allang niet meer ;) Succes vannacht voor alle mama's van nachtpoepers en overige nachtbrakers :*

Ellie, kun je je kindje een dagje bloot dichtbij je houden? Dus de hele dag huid op huid. Met de doek of in bed. Misschien dat dat nog wat wil helpen.

Leuk idee, die bonen, mini O+

Lemijn een avond op de bank, wow *O*

Lu :* Wel lekker goedkoop ja. Bij opa's en oma's zijn kindjes altijd de relaxtheid zelve, ook omdat opa en oma volgens mij niks anders kunnen zien dan dat :D O+

[ Bericht 14% gewijzigd door CassElliot op 19-03-2018 21:32:19 ]
Make your own kind of music.
  maandag 19 maart 2018 @ 21:58:01 #295
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177943613
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:21 schreef CassElliot het volgende:
Lu :* Wel lekker goedkoop ja. Bij opa's en oma's zijn kindjes altijd de relaxtheid zelve, ook omdat opa en oma volgens mij niks anders kunnen zien dan dat :D O+
Dit is wel een mooie, en hier heel waar denk ik. Mijn moeder vindt Jacob misschien nog wel geweldiger dan ik. Leuk is dat toch.

En _O_ voor de bonen inderdaad! Ik durf dat niet meer.

Jammer dat je geen geld uit kon geven, Lu :* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 19 maart 2018 @ 22:04:20 #296
409579 LuDann
All the way
pi_177943828
Mijn man was er ook bij hè. :P

Ik ga wel online kijken voor schoenen. :') Morgen ga ik met peuter en baby schoenen shoppen voor peuter maar ik heb niet de illusie dan iets voor mezelf gedaan te krijgen. _O-
pi_177943874
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 21:21 schreef CassElliot het volgende:
Bij opa's en oma's zijn kindjes altijd de relaxtheid zelve, ook omdat opa en oma volgens mij niks anders kunnen zien dan dat :D O+
Hier heb ik me de afgelopen week ook over lopen verbazen. Mijn (schoon)ouders passen tijdelijk wat op omdat ik anders met werk niet uitkom. Elke keer als ik m bracht/ze hem kwam halen was hij de hele ochtend onrustig en jengelig geweest. En dan kwam ik s avonds thuis en bleek datie keurig zijn ding had gedaan de rest van de dag. Denk dat die baby's gewoon tactisch zijn: bij opa's en oma's lief zijn, dan krijgt hij later vast meer lekkers/magie laat opblijven/wat dan ook. En bij papa en mama gewoon spoken, want die houden toch wel van de baby. O+

En nog even een :* voor je edit.

Slim van je Lemijn, ik weet niet of ik daar zo aan gedacht zou hebben. Hoe was je vrije avond? Of had Jacob nog bedacht dat hij je toch echt nog even moest zien?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 19 maart 2018 @ 22:11:43 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177944028
Ik bedacht het gisteren, toen ik weer de hele avond in een strijd was over of ik nog even iets voor mezelf mocht doen. En had niet gedacht dat ik het zou doorvoeren want meestal wil ik juist alles zelf doen na een werkdag maar nu koos ik voor deze optie, ik was zo moe. En het is nog steeds stil :o.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 19 maart 2018 @ 22:23:20 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177944268
Maar vanmorgen kwam ik wel te laat op mijn werk omdat ik te lang had geknuffeld. Na een zeer matige nacht, maar hij is toch zo leuk. Ik denk inderdaad dat ze het weten, dat ze alles kunnen maken en gewoon zichzelf kunnen zijn.
Baby’s oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 19 maart 2018 @ 22:26:11 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177944324
Oh ik mag ‘m weer vol maken. Dat kan ik:
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 19 maart 2018 @ 22:26:27 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177944333
:+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')