abonnement Unibet Coolblue
pi_177769430
Menig user die mijn reacties wel eens leest zal inmiddels bekend zijn met de uitspraak "politieke correctheid/links idealisme is een gevaar voor de samenleving". Zojuist viel mijn oog op dit artikel:

‘Ergste kindermisbruik ooit’: gevolg van politieke correctheid?

quote:
Britse media spreken van het ergste kindermisbruikschandaal aller tijden: de krant The Mirror onthulde zondag dat in de Engelse stad Telford jonge meisjes tientallen jaren ernstig zijn misbruikt door bendes Pakistaanse mannen. Net als bij eerdere schandalen wordt vermoed dat ze hun gang konden gaan omdat autoriteiten niet ‘racistisch’ wilden zijn.

De onthullingen van The Mirror zijn schokkend: volgens de krant zijn meisjes vanaf 11 jaar bij hun gezinnen weggehaald, gedrogeerd, verkracht en mishandeld. Drie slachtoffers zijn zelfs vermoord, en twee van de meisjes zouden zijn gestorven als gevolg van ‘tragedies die verband hebben met het schandaal’. In 2013 bracht de regionale krant The Shropshire Star al seksueel misbruik van schoolmeisjes in Telford door zeven Pakistanen aan het licht. Destijds werden vier meisjes het slachtoffer van verkrachting, kinderprostitutie en mensensmokkel.

Meisjes gedwongen tot abortus en gedrogeerd met harddrugs
Maar nu blijkt dat het misbruik veel grootschaliger en ernstiger is: het zou al sinds 1980 aan de gang zijn, en gaat volgens diverse slachtoffers nog steeds door. De krant sprak twaalf slachtoffers, die meer dan zeventig misbruikers hebben aangewezen. ‘Nacht na nacht ben ik gedwongen om seks te hebben met meerdere mannen in smerige afhaalrestaurants en vieze huizen,’ zegt een 14-jarig meisje. Een ander meisje raakte twee keer zwanger en is naar eigen zeggen in beide gevallen gedwongen tot het plegen van abortus. Vele anderen werden gedrogeerd, onder meer met heroïne en crack.

Op basis van gesprekken met slachtoffers en onderzoekers – onder wie Liz Kelly, die aan de London Metropolitan University onderzoek doet naar vrouwenmisbruik – schat The Mirror het aantal misbruikte meisjes op honderden, tot wel duizend.

Ook in Rotherham grootschalig misbruik door bendes Pakistanen
Als daders noemt The Mirror bendes ‘Asian men‘ (Aziatische mannen), een term die in het Verenigd Koninkrijk vooral wordt gebruikt om immigranten aan te duiden uit de voormalige Britse koloniën India en Pakistan. Bij een vergelijkbaar langdurig misbruikschandaal in de stad Rotherham was het leeuwendeel van de daders ook al Pakistaans.

Zeven jaar geleden onthulde The Times dat in Rotherham tussen 1997 en 2013 naar schatting 1.400 meisjes, variërend van 11 tot 16 jaar oud, ten prooi zijn gevallen aan pedofielen van voornamelijk Pakistaanse afkomst. De afgelopen jaren zijn 19 mannen en twee vrouwen veroordeeld voor onder meer verkrachting, gedwongen prostitutie en pedofilie. De straffen varieerden van enkele jaren tot 35 jaar cel. Sociaal werkers, politieagenten en hulpverleners waren al jaren op de hoogte van de gebeurtenissen, maar durfden vaak de Pakistaanse afkomst van de daders niet te benoemen, omdat ze bang waren voor ‘racist’ te worden uitgemaakt.

Ook in het stadje Rochdale, vlak bij Manchester, vielen meisjes ten prooi aan kinderlokkers. In 2012 werden tien mannen – negen Pakistanen en een Afghaan – veroordeeld voor verkrachting, mensensmokkel en seks met kinderen. Ze kregen celstraffen van vier tot 19 jaar. Twee van hen hadden een dubbel paspoort en werden vorig jaar uitgezet naar Pakistan. In 2015 maakte de politie excuses voor het niet tijdig onderzoeken van de zaak, wederom uit angst om beticht te worden van ‘vooroordelen’.

‘Autoriteiten lieten na onderzoek te doen uit angst voor racisme’
Naar aanleiding van eerdere gevallen van kindermisbruik in Telford riep parlementslid Lucy Allan in 2016 al op tot een openbaar onderzoek, maar de politie en raadsleden in Telford achtten dat destijds niet noodzakelijk. The Mirror beweert dat de autoriteiten hebben nagelaten onderzoek te doen naar verdachten ‘uit angst voor racisme’.

Sheila Taylor, die was betrokken bij het onderzoek naar het misbruikschandaal in Rotherham, lijkt dat te bevestigen. ‘We zijn goed in het identificeren van blanke meisjes, maar zijn minder in staat om jonge mannen uit etnische minderheden, van “reizende” gemeenschappen, met leerachterstanden of andere beperkingen in de gaten te houden.’

De politie is een onderzoek begonnen naar wat in Britse media het grootste kindermisbruikschandaal aller tijden wordt genoemd. De Telfordse gemeenteraad benadrukt dat de politie alles uit de kast zal halen om de onderste steen boven te krijgen. Parlementslid Allan eist opnieuw een openbaar onderzoek. Ze noemt de bevindingen van The Mirror ‘serieus en schokkend’.
Dit is natuurlijk maar één voorbeeld waarbij politieke correctheid grote gevolgen kan hebben, vergeet niet het standaard wegkijken van de politiek zoals recent bij de oorlogspreek in een Turkse moskee, waar een PVDA burgemeester zijn best deed dit zoveel mogelijk in de doofpot te stoppen. En wat te denken van al die miljoenen vrouwen wereldwijd die onderdrukt worden in de islam en verplicht zijn tot het dragen van een hoofddoek? Ook al een discussie welke je niet mag voeren omdat een paar hippe jongedames hier van de daken schreeuwen dat zij die doek toch echt vrijwillig dragen hoor. Of een muziekfestival waarbij de samenleving in tweeën wordt gedeeld waar alleen de vrouwen mogen komen en de mannen niet, want dat zijn vieze verkrachters, nee natuurlijk niet alle mannen maar het is niet politiek correct om onderscheid te maken tussen de mannen en een "profiel" te creëren van het type man welke wel erg vaak betrokken is bij aanrandingen of verkrachtingen in Zweden. Zo zijn er nog honderden, zo niet duizenden voorbeelden van de "gevolgen" van politieke correctheid.

De vraag is dus simpel, het antwoord misschien niet, is politieke correctheid een gevaar voor de samenleving, en zo ja zouden we dit dan niet eens hard moeten aanpakken gezien het aantal slachtoffers wat hier "waarschijnlijk" al door zijn gevallen? Slaan wij als westerse samenleving niet extreem door als het gaat om politieke correctheid? Kijk hoe onze politici zich hardmaken tegen nepnieuws, en hoeveel doden of misbruik slachtoffers zijn er al door nepnieuws gevallen?
pi_177769544
Ik wil de energie die je in je OP steekt niet beledigen met een kort antwoord, maar mijn eerste gedachte: Op korte termijn wel, zoals deze ‘incidenten’ laten zien. Maar ik geloof ook in het oplossende vermogen van onze samenleving, als er genoeg van dit soort nieuwsberichten tevoorschijn komen, slaat de cultuur die momenteel groeit weer de andere kant op.
-nee-
pi_177769693
Leuk stukje op Elsevier, lekker clickbaity titel en het vervolgens nergens over politieke correctheid hebben.
pi_177769775
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:04 schreef Marsenal het volgende:
Ik wil de energie die je in je OP steekt niet beledigen met een kort antwoord, maar mijn eerste gedachte: Op korte termijn wel, zoals deze ‘incidenten’ laten zien. Maar ik geloof ook in het oplossende vermogen van onze samenleving, als er genoeg van dit soort nieuwsberichten tevoorschijn komen, slaat de cultuur die momenteel groeit weer de andere kant op.
Ben je niet bang dat we te zeer gegijzeld worden door een kleine die-hard groep? Waar bestaan die politiek correcte nu uit? Dat lijken mij twee groepen mensen, waarvan één een meeloper is maar hun mening niet durft te geven uit angst om weggezet te worden als racist, en de die-hard groep die hun politiek correcte mening, indien nodig met geweld, opdringt aan de samenleving.
pi_177769780
Ik ben er ook van overtuigd dat 'politiek correct' alleen maar bestaat in de ogen van wat conspiracy-nuts die lekker opgehitst worden door bladen als Elsevier.
pi_177769792
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:11 schreef Stranger het volgende:
Leuk stukje op Elsevier, lekker clickbaity titel en het vervolgens nergens over politieke correctheid hebben.
Leg uit? Is het niet durven benoemen, het in de doofpot stoppen of wegkijken van radicale elementen niet politieke correctheid?
pi_177769824
Doofpot? Demmink.

Doofpot? Katholieke kerk verkrachting van duizenden kinderen decennialang.

Onderdrukking van vrouwen? Al die vrouwen die een halve kilo make up moeten opdoen en zichzelf uithongeren om te voldoen aan het ideaalbeeld en achter ramen worden geplaatst als prostituees en onder druk worden gezet om te werken in hun vruchtbare periode totdat ze niet meer in staat zijn om kinderen te krijgen en alleen sterven met hun 20 katten en 4 honden en vrouwen die als lustobjecten worden neergezet, etc.

Mannen en vrouwen gescheiden, net zoals orthodoxe joden al eeuwen doen in het westen, dat was geen probleem en nu wel? Maria die een hoofddoek draagt? Geen onderdrukking. Nonnen die hoofddoeken dragen? Geen onderdrukking? Ze doen het vrijwillig? Of zijn ze misschien toch gehersenspoeld? Ik zag gisteren een documentaire over Hitler's invasies van zijn buurlanden, zag je zwart wit beelden van oude Duitse vrouwen die de nazi-soldaten verwelkomden. Ze droegen een hoofddoek. Waren geen nonnen. Maar was gewoon koeltoer. Geen onderdrukking?

Jodinnen die hun haren moeten kaalscheren en een pruik moeten opdoen? Waarom kom jij nooit voor hen op? Zijn dat geen godsdienstwaanzinnigen?

Muziekfestival? Is dat geen onderdrukking dan? Een miljoen Hollanders die vanwege hun koeltoer gehersenspoeld als ze zijn de rest van hun leven met een piep in hun oren moeten leven omdat concert is koeltoer. Fok gehoorschade.

Politieke correctheid is zeker een probleem. Daarom deze reactie.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177769847
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:14 schreef Stranger het volgende:
Ik ben er ook van overtuigd dat 'politiek correct' alleen maar bestaat in de ogen van wat conspiracy-nuts die lekker opgehitst worden door bladen als Elsevier.
Dat is jouw mening en die mag je hebben, al zou ik wel eens willen weten hoe jij tot die mening komt? Politieke correctheid is toch niet vreemd en niet verzonnen, het bestaat echt?
pi_177769904
Ja, politiek correctheid is zeer schadelijk. Waar ik nog banger voor ben is voor de periode die volgt na de politiek correctheid.

Nietzsche heeft ooit geschreven dat iedere beweging in een tijdsgewricht opgevolgd wordt door een tijd met een tegengestelde beweging. In de tweede wereldoorlog was er een hoge mate van repressie, bevolkingsgroepdenken, fascisme. Dat was natuurlijk een verschrikkelijke tijd maar zoals Nietzsche voorspelde is deze periode opgevolgd door een tegengestelde periode van vrijheid, blijheid, ieder mens gelijkwaardig politiek correctheid etc. Zoals de tweede wereldoorlog een periode was waar we doorschoten naar de ene kant, schieten we nu door naar de andere kant. Werden mensen in de tweede wereldoorlog vervolgd vanwege hun afkomst, nu worden mensen juist niet vervolgd vanwege hun afkomst. Net zo kwalijk alleen de andere kant op doorgeslagen.

Op dit moment lijken we op een kantelpunt te zitten, voorzichtig komt er een tegenbeweging op gang en lijkt het dat wegkijken iets minder vaak voor gaat komen. De verwachting is dat we nu langzaam de andere kant op gaan, om over een jaar of 50 weer door te schieten de andere kant op.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177770023
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:14 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat we te zeer gegijzeld worden door een kleine die-hard groep? Waar bestaan die politiek correcte nu uit? Dat lijken mij twee groepen mensen, waarvan één een meeloper is maar hun mening niet durft te geven uit angst om weggezet te worden als racist, en de die-hard groep die hun politiek correcte mening, indien nodig met geweld, opdringt aan de samenleving.
Een klein beetje bang, misschien wel. Iedere vorm van extremisme brengt schade aan de maatschappij vind ik, en krijgt een plek in ons collectief geheugen.
Maar ik ben ook een optimist. De meerderheid krijgt zijn zin, en de meerderheid van onze bevolking wil gelijkheid voor eenieder, maar never nooit ten koste van zijn eigen visie en denkbeelden. De maatschappij reinigt de excessen vanzelf er uit. :P
-nee-
pi_177770234
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:16 schreef alilami het volgende:
Doofpot? Demmink.

Doofpot? Katholieke kerk verkrachting van duizenden kinderen decennialang.
Volledig mee eens, maar toch zie ik nu niemand de ellende van de kerk goedpraten? Dat is iets van een andere generatie? Misschien 4 generaties later worden andere radicale elementen in de maatschappij ook zo behandeld zoals deze generatie nu omgaat met de kerk?

quote:
Onderdrukking van vrouwen? Al die vrouwen die een halve kilo make up moeten opdoen en zichzelf uithongeren om te voldoen aan het ideaalbeeld en achter ramen worden geplaatst als prostituees en onder druk worden gezet om te werken in hun vruchtbare periode totdat ze niet meer in staat zijn om kinderen te krijgen en alleen sterven met hun 20 katten en 4 honden en vrouwen die als lustobjecten worden neergezet, etc.
Deze snap ik even niet? En wie praat dit goed? Wie verplicht zijn vrouw tot het dragen van make-up en waar zijn de dames die het voortouw nemen die alle kritiek afdoen als racisme? Ook al klopt deze opsomming van je helemaal, hoe is dat dan politiek correct? Want zou zoiets gebeuren in Nederland spreekt iedereen er schande van, bij deze discussie hoeft niemand op de tenen te lopen uit angst iemand te beledigen, en daar gaat het juist over.

quote:
Mannen en vrouwen gescheiden, net zoals orthodoxe joden al eeuwen doen in het westen, dat was geen probleem en nu wel? Maria die een hoofddoek draagt? Geen onderdrukking. Nonnen die hoofddoeken dragen? Geen onderdrukking? Ze doen het vrijwillig? Of zijn ze misschien toch gehersenspoeld? Ik zag gisteren een documentaire over Hitler's invasies van zijn buurlanden, zag je zwart wit beelden van oude Duitse vrouwen die de nazi-soldaten verwelkomden. Ze droegen een hoofddoek. Waren geen nonnen. Maar was gewoon koeltoer.
Je vergeet mijn oma die tijdens de regen een hoofddoekje opdoet? Maar ook een met appels en peren vergelijking, jij valt meer over de voorbeelden die ik schets dan dat je iets zegt over politiek correct gedrag? Als nonnen verplicht zijn een hoofddoek te dragen dan is het geen probleem om daar een discussie over te voeren, zodra vrouwen in de islam een hoofddoek dragen mag je daar niets negatiefs over zeggen want dat is weer niet correct.

quote:
Jodinnen die hun haren moeten kaalscheren en een pruik moeten opdoen? Waarom kom jij nooit voor hen op?
????

quote:
Muziekfestival? Is dat geen onderdrukking dan? Een miljoen Hollanders die vanwege hun koeltoer gehersenspoeld als ze zijn de rest van hun leven met een piep in hun oren moeten leven omdat concert is koeltoer.
zucht

quote:
Politieke correctheid is zeker een probleem. Daarom deze reactie.
Jammer
pi_177770564
EENS.
pi_177770659
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja, politiek correctheid is zeer schadelijk. Waar ik nog banger voor ben is voor de periode die volgt na de politiek correctheid.

Nietzsche heeft ooit geschreven dat iedere beweging in een tijdsgewricht opgevolgd wordt door een tijd met een tegengestelde beweging. In de tweede wereldoorlog was er een hoge mate van repressie, bevolkingsgroepdenken, fascisme. Dat was natuurlijk een verschrikkelijke tijd maar zoals Nietzsche voorspelde is deze periode opgevolgd door een tegengestelde periode van vrijheid, blijheid, ieder mens gelijkwaardig politiek correctheid etc. Zoals de tweede wereldoorlog een periode was waar we doorschoten naar de ene kant, schieten we nu door naar de andere kant. Werden mensen in de tweede wereldoorlog vervolgd vanwege hun afkomst, nu worden mensen juist niet vervolgd vanwege hun afkomst. Net zo kwalijk alleen de andere kant op doorgeslagen.

Op dit moment lijken we op een kantelpunt te zitten, voorzichtig komt er een tegenbeweging op gang en lijkt het dat wegkijken iets minder vaak voor gaat komen. De verwachting is dat we nu langzaam de andere kant op gaan, om over een jaar of 50 weer door te schieten de andere kant op.
Waar heeft hij dat geschreven? Klinkt erg deterministisch voor Nietzsche, vind ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177770751
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ja, politiek correctheid is zeer schadelijk. Waar ik nog banger voor ben is voor de periode die volgt na de politiek correctheid.

Nietzsche heeft ooit geschreven dat iedere beweging in een tijdsgewricht opgevolgd wordt door een tijd met een tegengestelde beweging. In de tweede wereldoorlog was er een hoge mate van repressie, bevolkingsgroepdenken, fascisme. Dat was natuurlijk een verschrikkelijke tijd maar zoals Nietzsche voorspelde is deze periode opgevolgd door een tegengestelde periode van vrijheid, blijheid, ieder mens gelijkwaardig politiek correctheid etc. Zoals de tweede wereldoorlog een periode was waar we doorschoten naar de ene kant, schieten we nu door naar de andere kant. Werden mensen in de tweede wereldoorlog vervolgd vanwege hun afkomst, nu worden mensen juist niet vervolgd vanwege hun afkomst. Net zo kwalijk alleen de andere kant op doorgeslagen.

Op dit moment lijken we op een kantelpunt te zitten, voorzichtig komt er een tegenbeweging op gang en lijkt het dat wegkijken iets minder vaak voor gaat komen. De verwachting is dat we nu langzaam de andere kant op gaan, om over een jaar of 50 weer door te schieten de andere kant op.
Goede reactie.

Gelukkig valt die tegen beweging nog mee, maar je ziet het wel overal dat rechts aan het groeien is. Het is ook de angst wat ik heb, te lang de wond laten etteren zal uiteindelijk voor drastische maatregelen zorgen.

Toch raar dat het moeilijk blijft een middenweg te zoeken.
pi_177770902
Is het woord samenleving zelf ondertussen geen politiek correct statement. Het doet voorkomen alsof de huidige nederlandse bevolking kernwaarden deelt zoals democratie en gelijkwaardigheid van man&vrouw. Daar is mijnsinziens helemaal geen sprake meer van want aanzienlijke groepen binnen de bevolking hebben totaal andere opvattingen. Ik gebruik het woord samenleving dan ook liever niet meer maar spreek over de nederlandse bevolking.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177771020
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:57 schreef Digi2 het volgende:
Is het woord samenleving zelf ondertussen geen politiek correct statement. Het doet voorkomen alsof de huidige nederlandse bevolking kernwaarden deelt zoals democratie en gelijkwaardigheid van man&vrouw. Daar is mijnsinziens helemaal geen sprake meer van want aanzienlijke groepen binnen de bevolking hebben totaal andere opvattingen. Ik gebruik het woord samenleving dan ook liever niet meer maar spreek over de nederlandse bevolking.
_O_

Nog nooit bij nagedacht, maar je hebt wel gelijk. :)
pi_177771047
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar heeft hij dat geschreven? Klinkt erg deterministisch voor Nietzsche, vind ik.
Dat antwoord heb ik zo niet paraat, daar zal ik echt even naar op zoek moeten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177771073
Als we morgen alle politieke correctheid loslaten loopt 95% van alle huwelijken stuk. Is er op elk kantoor ruzie onder collega's, laat staan tussen buren. Politieke correctheid heeft ook menig crisis opgelost. Op grotere schaal dan.

Altijd eerlijk zijn is gewoon niet erg handig.

Als alle politieke correctheid wegvalt is er pas een gevaar voor de samenleving.
pi_177771093
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat antwoord heb ik zo niet paraat, daar zal ik echt even naar op zoek moeten.
Ik weet wel dat Nietzsche de cyclische tijd nam, dus alles kwam te zijner tijd opnieuw te gebeuren, maar dat een bepaalde reactie per definitie gaat ontstaan na een bepaalde tijd klinkt meer als Hegel. Nietzsche was voor zover ik weet toch van de vrije wil van de mens, en dat strookt niet echt met een toekomst die vast staat.

Ik hou me dus graag aanbevolen als je iets gevonden hebt, ben wel benieuwd!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177771189
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik weet wel dat Nietzsche de cyclische tijd nam, dus alles kwam te zijner tijd opnieuw te gebeuren, maar dat een bepaalde reactie per definitie gaat ontstaan na een bepaalde tijd klinkt meer als Hegel. Nietzsche was voor zover ik weet toch van de vrije wil van de mens, en dat strookt niet echt met een toekomst die vast staat.

Ik hou me dus graag aanbevolen als je iets gevonden hebt, ben wel benieuwd!
Ik begin nu ook te twijfelen of het niet toch Hegel was, ik kom er op terug.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177772418
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:05 schreef Toefjes het volgende:
Als we morgen alle politieke correctheid loslaten loopt 95% van alle huwelijken stuk. Is er op elk kantoor ruzie onder collega's, laat staan tussen buren. Politieke correctheid heeft ook menig crisis opgelost. Op grotere schaal dan.

Altijd eerlijk zijn is gewoon niet erg handig.

Als alle politieke correctheid wegvalt is er pas een gevaarr voor de samenleving.
Natuurlijk zorgt politieke correctheid ook voor minder confrontaties op bijvoorbeeld de werkvloer. Het gaat mij meer om het doorslaan, pak het artikel uit de OP, zou politieke correctheid hier debet aan zijn dan is het te ver doorgeslagen waardoor criminelen dankbaar gebruik maken van een land in gijzeling door politieke correctheid.
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 17:32:27 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177773301
in dat specifieke geval slaat het wat door ja maar ik geloof niet dat de standaard is, zeker in Nederland niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177774514
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Natuurlijk zorgt politieke correctheid ook voor minder confrontaties op bijvoorbeeld de werkvloer. Het gaat mij meer om het doorslaan, pak het artikel uit de OP, zou politieke correctheid hier debet aan zijn dan is het te ver doorgeslagen waardoor criminelen dankbaar gebruik maken van een land in gijzeling door politieke correctheid.
Ik wilde de term in een wat bredere context zetten, omdat we het allemaal nodig hebben. Ik weet nog een keer dat mijn toenmalige partner vroeg of ze niet te dik was. Ik besloot eerlijk te antwoorden. Niet veel later was het mijn ex-partner.

We zijn als samenleving erg slecht in het omgaan met kritiek/feedback dat een leugentje, of verdraaien van de waarheid soms makkelijker is en schade voorkomt.

Ik heb vooral moeite met het de term politieke correctheid. Want in de politiek kost het je je kop als je de kamer niet of niet volledig informeert. En dat is juist wat in het artikel benoemd wordt. Dingen worden verzwegen, of in de doofpot gestopt. Dat is een politieke doodzonde. Ik vind het allemaal wat tegenstrijdig.
pi_177780040
Niet per definitie een gevaar, maar wel een gevaar als ie doorslaat. En laat ie nu daar net een handje van hebben.

Voor de TL;DRérs onder ons, onder de spoiler de samenvatting;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ongelovigen in CAO worden geadviseerd hun mondje te houden, en wij halen onze schouders op. Homo s worden bedreigd en in elkaar geslagen, wij herhalen dat wij trots zijn op onze vrijheden. (Te) veel ex-moslim(a)s kunnen geen normaal en vrij leven meer leiden hier door dreiging van geweld van hun ex geloofs genoten, terwijl wij in onze grondwet hebben staan dat iedereen vrij is om te geloven wat hij of zij wil. Last but not least, zij die kritiek hebben op één geloof in het bijzonder kan rekenen op dreigende, gewelddadige reacties afkomstig uit dit éne geloof, want fok jou de kanker met je vrijheid van meningsuiting hier. En de regerende bepalende politieke correctors regelen beveiliging,
Als je geluk hebt, anders moet je zelf maar zien te redden met jouw veiligheid.
Waarom kun je dan ook gewoon niet politiek correct zijn en JOUW BEK HOUDEN. Nazi.

De politieke correctheid is te ver door geslagen, maar wie gaat dat duidelijk maken aan de politieke correctors zelf?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177780215
Eens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')