abonnement Unibet Coolblue
pi_177772100
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:43 schreef MaGNeT het volgende:
[ afbeelding ]

Het wordt inderdaad hoog tijd dat Nederland zich bij de top in deze grafieken voegt!

Je ziet dat in de UK, waar de politie niet standaard met guns rondloopt, het erg goed gaat.
Met illegale wapens ja wordt er veel gedood in Amerika. Dus? Ze zijn illegaal, toch stopt dat criminelen niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 16:47:50 ]
pi_177772134
quote:
13s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:45 schreef Lod het volgende:

[..]

Dat snapt zo'n inbreker ook wel, dus die zorgt er voor dat hij in het voordeel zal zijn... En dan wil ik niet bevooroordeeld lijken, maar ik verwacht dat hij betere contacten heeft om aan zwaarder geschut te komen dan de normale burger.

Ik zie geen enkele meerwaarde in je stelling, om meer wapens toe te staan.
Euhm nee.. Het is geen wapenwedloop waarin iedereen zijn wapen gaat upgraden. Als jij een wapen hebt en de inbreker weet dat, dan zal de inbreker hoogstwaarschijnlijk een andere huis kiezen waarin ze geen wapen hebben.
  maandag 12 maart 2018 @ 16:48:26 #154
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177772153
Volgens mij(!) gaat het in Canada en Zwitserland (relatief) goed omdat mensen daar minder dicht op elkaar gepakt zitten en zou het in Nederland minder goed werken omdat we dus zo'n hoge bevolkingsdichtheid hebben en meer ergernis tegenover elkaar. Zoiets. Dus in plaats van dat mensen het uit frustratie met elkaar uitvechten komt in de 'heat of the moment' gewoon het pistool tevoorschijn en is het gedaan voor je er erg in hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 12 maart 2018 @ 16:51:11 #155
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177772224
Welk probleem los je daarmee op dan?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 maart 2018 @ 16:51:17 #156
74056 crew  ToT
pi_177772225
TS wil ook highschool shootings hier?
pi_177772230
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm nee.. Het is geen wapenwedloop waarin iedereen zijn wapen gaat upgraden. Als jij een wapen hebt en de inbreker weet dat, dan zal de inbreker hoogstwaarschijnlijk een andere huis kiezen waarin ze geen wapen hebben.
Je kunt je ook op andere manieren beveiligen tegen inbraak.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 12 maart 2018 @ 16:51:32 #158
74056 crew  ToT
pi_177772231
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:51 schreef BasEnAad het volgende:
Welk probleem los je daarmee op dan?
Te weinig highschool shootings natuurlijk! :Y

Of je alvast bewapenen tegen de oprukkende islam? :P
pi_177772243
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:46 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Met illegale wapens ja wordt er veel gedood in Amerika. Dus? Ze zijn illegaal, toch stopt dat criminelen niet.
Met legale wapens niet natuurlijk :P



Hoe hoger het wapenbezit in een staat, hoe meer doden door vuurwapens.
pi_177772267
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:51 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Je kunt je ook op andere manieren beveiligen tegen inbraak.
Ja dat klopt, maar een pistool is een last resort middel.
pi_177772305
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar een pistool is een last resort middel.
Heb jij wel eens iemand neergeschoten?
pi_177772312
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar een pistool is een last resort middel.
De kans dat je in Nederland wordt doodgeschoten bij een inbraak is erg laag.
En dat komt voornamelijk omdat een inbreker er op rekent dat er binnen geen vuurwapens zijn en zelf ook onbewapend op pad gaat.

Je kan een wapenwedloop gaan organiseren tussen bijvoorbeeld woningbezitters en inbrekers, ik weet dan wel zeker dat we hoger in de bovenstaande statistieken terechtkomen.
pi_177772350
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:53 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Heb jij wel eens iemand neergeschoten?
Nee en dat zou ik ook nooit willen doen maar als het nodig is om mezelf te redden zal ik dat wel doen ja.
  maandag 12 maart 2018 @ 16:55:18 #164
13250 Lod
Sapere aude!
pi_177772357
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm nee.. Het is geen wapenwedloop waarin iedereen zijn wapen gaat upgraden. Als jij een wapen hebt en de inbreker weet dat, dan zal de inbreker hoogstwaarschijnlijk een andere huis kiezen waarin ze geen wapen hebben.
Hoe moet een inbreker op voorhand weten dat een huis geen wapen heeft? Of juist wel een wapen.

En een wapenwedloop gaat echt wel gebeuren. Dat zit in de mens, altijd net even beter willen hebben/zijn dan de ander.
GNU Terry Pratchett
pi_177772380
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De kans dat je in Nederland wordt doodgeschoten bij een inbraak is erg laag.
En dat komt voornamelijk omdat een inbreker er op rekent dat er binnen geen vuurwapens zijn en zelf ook onbewapend op pad gaat.

Je kan een wapenwedloop gaan organiseren tussen woningbezitters en inbrekers, ik weet dan wel zeker dat we hoger in de bovenstaande statistieken terechtkomen.
Dat maakt mij niet uit, al hebben ze een mes of honkbalknuppel, ik zal een pistool gebruiken mocht ik de situatie zo dreigend vinden dat ik mezelf en mijn eigendommen moet verdedigen. En ja ik weet dat het in Nederland niet geaccepteerd wordt om je eigendommen te verdedigen.
pi_177772400
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:55 schreef Lod het volgende:

[..]

Hoe moet een inbreker op voorhand weten dat een huis geen wapen heeft? Of juist wel een wapen.

En een wapenwedloop gaat echt wel gebeuren. Dat zit in de mens, altijd net even beter willen hebben/zijn dan de ander.
Dat is zijn probleem. Maar als je dus duidelijk maakt dat de normale bevolking zich bewapend zal het idee ook wel doordringen dat het inbreken niet meer zo veilig is voor de inbreker ;)

Een wapenwedloop zal niet gebeuren, je ziet in Amerika toch niet dat ze met een minigun je huis komen binnenstormen en je komen beroven? _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 16:57:48 ]
pi_177772407
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:56 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit, al hebben ze een mes of honkbalknuppel, ik zal een pistool gebruiken mocht ik de situatie zo dreigend vinden dat ik mezelf en mijn eigendommen moet verdedigen. En ja ik weet dat het in Nederland niet geaccepteerd wordt om je eigendommen te verdedigen.
Ik zal geen vuurwapen gebruiken, ik heb er dan ook geen en zal er zeker nooit één in huis hebben.
pi_177772431
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is zijn probleem. Maar als je dus duidelijk maakt dat de normale bevolking zich bewapend zal het idee ook wel doordringen dat het inbreken niet meer zo veilig is voor de inbreker ;)
Alle landen waar vuurwapenbezit gebruikelijk is hebben in de statistieken hierboven al aangetoond dat dat niet het effect is, al gelooft men er zelf wel in.
  maandag 12 maart 2018 @ 16:58:42 #169
13250 Lod
Sapere aude!
pi_177772445
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:57 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is zijn probleem. Maar als je dus duidelijk maakt dat de normale bevolking zich bewapend zal het idee ook wel doordringen dat het inbreken niet meer zo veilig is voor de inbreker ;)
Kun je een bron geven waarin het bewapenen van burgers daadwerkelijk heeft geleid tot een vermindering van de criminaliteit?
En dat zonder toename van schietincidenten (al dan niet zelfmoord).
GNU Terry Pratchett
pi_177772456
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:57 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik zal geen vuurwapen gebruiken, ik heb er dan ook geen en zal er zeker nooit één in huis hebben.
Oké en dat respecteer ik. Ik wil je alleen duidelijk maken dat met een wapen je jezelf veel beter kunt verdedigen in levensbedreigende situaties.
pi_177772470
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Alle landen waar vuurwapenbezit gebruikelijk is hebben in de statistieken hierboven al aangetoond dat dat niet het effect is, al gelooft men er zelf wel in.
Dat is vals. Ik zie geen hoge criminaliteit in Zwitserland.
pi_177772492
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké en dat respecteer ik. Ik wil je alleen duidelijk maken dat met een wapen je jezelf veel beter kunt verdedigen in levensbedreigende situaties.
Door wapens kom je ook eerder in een levensbedreigende situatie, met name als criminelen zich meer en meer geroepen gaan voelen om deze mee te nemen naar een inbraak om dat huiseigenaren zich ook bewapenen.
pi_177772509
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:58 schreef Lod het volgende:

[..]

Kun je een bron geven waarin het bewapenen van burgers daadwerkelijk heeft geleid tot een vermindering van de criminaliteit?
En dat zonder toename van schietincidenten (al dan niet zelfmoord).
Ik kan je laten zien dat in Chicago waar wapens zowat verboden zijn, dat de criminaliteit enorm gestegen is.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:01:14 #174
13250 Lod
Sapere aude!
pi_177772521
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is vals. Ik zie geen hoge criminaliteit in Zwitserland.
Maar is dat dankzij het wapenbezit of zijn er andere oorzaken?
GNU Terry Pratchett
pi_177772530
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:59 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is vals. Ik zie geen hoge criminaliteit in Zwitserland.
Maar ik zie wel veel zwart geld in Zwitserland. Schurken kunnen gewoon daar hun buit veiligstellen.
pi_177772534
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:59 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Door wapens kom je ook eerder in een levensbedreigende situatie, met name als criminelen zich meer en meer geroepen gaan voelen om deze mee te nemen naar een inbraak om dat huiseigenaren zich ook bewapenen.
Criminelen kunnen nu al een wapen meenemen en dat doen ze soms ook nog. Het is gewoon geen counter argument tegen het wapenbezit. Omdat criminelen wat gaan doen betekent dat jij hulpeloos moet wachten op de politie?
  maandag 12 maart 2018 @ 17:02:23 #177
13250 Lod
Sapere aude!
pi_177772550
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:01 schreef Lod het volgende:

[..]

Maar is dat dankzij het wapenbezit of zijn er andere oorzaken?
Hiervoor dezelfde soort vraag:
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik kan je laten zien dat in Chicago waar wapens zowat verboden zijn, dat de criminaliteit enorm gestegen is.
GNU Terry Pratchett
pi_177772566
Wapenbezit is in Zwitserland bijna gehalveerd de afgelopen 10 jaar.
Niet zo'n goed voorbeeld.
pi_177772568
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik kan je laten zien dat in Chicago waar wapens zowat verboden zijn, dat de criminaliteit enorm gestegen is.
Zoals jij redeneert, zou de doodstraf ook een flink afschrikmiddel zijn voor criminelen.
Je zou toch denken dat dat al veiligheid genoeg zou geven.
pi_177772604
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:01 schreef Lod het volgende:

[..]

Maar is dat dankzij het wapenbezit of zijn er andere oorzaken?
Ik heb eerder in het topic gezegd dat de financiële toestand van een persoon doorbrekend is of iemand een crimineel wordt of niet. In Zwitserland is de welvaart groot dus zal de algemene criminaliteit laag zijn, maar dat betekent niet dat criminelen niet aan een illegale wapen komen ( uit het oostblok ) en die ook daadwerkelijk zullen gaan gebruiken tegen je.

Kijk bijvoorbeeld wat er bij de Charlie Hebdo aanslag is gebeurd. Terroristen die heel simpel vanuit het oost blok makkelijk paar AK-47 voor 500 euro per stuk en dan gebruiken tegen burgers die zich niet kunnen verdedigen.
pi_177772617
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:01 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar ik zie wel veel zwart geld in Zwitserland. Schurken kunnen gewoon daar hun buit veiligstellen.
Ik zie een stijging in verkeersboetes in Nederland.

Again, invalid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:08:00 ]
pi_177772618
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik kan je laten zien dat in Chicago waar wapens zowat verboden zijn, dat de criminaliteit enorm gestegen is.
In stad Chicago is armoede nog steeds aanwezig. De armoede voedt criminaliteit, dus om beurt ook wapens en drugs verkoop.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177772635
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:03 schreef MaGNeT het volgende:
Wapenbezit is in Zwitserland bijna gehalveerd de afgelopen 10 jaar.
Niet zo'n goed voorbeeld.
Dat maakt niet uit, het gaat niet om hoeveel mensen uiteindelijk een wapen hebben. Het gaat om dat je een kans hebt om jezelf te kunnen verdedigen. Ik kan dat makkelijker met een pistool dan met een mes.
pi_177772660
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik heb eerder in het topic gezegd dat de financiële toestand van een persoon doorbrekend is of iemand een crimineel wordt of niet. In Zwitserland is de welvaart groot dus zal de algemene criminaliteit laag zijn, maar dat betekent niet dat criminelen niet aan een illegale wapen komen ( uit het oostblok ) en die ook daadwerkelijk zullen gaan gebruiken tegen je.

Kijk bijvoorbeeld wat er bij de Charlie Hebdo aanslag is gebeurd. Terroristen die heel simpel vanuit het oost blok makkelijk paar AK-47 voor 500 euro per stuk en dan gebruiken tegen burgers die zich niet kunnen verdedigen.
Er is al gebleken dat bij dat soort aanslagen (of shootings) burgers zich niet verdedigen maar op de vlucht slaan.

In de USA zijn er zo'n 10 shootings in de recente historie te benoemen waar wapenbezit een einde maakte aan een shooting. Maar daar staan dan wel >10.000 doden per jaar tegenover.
pi_177772673
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Zoals jij redeneert, zou de doodstraf ook een flink afschrikmiddel zijn voor criminelen.
Je zou toch denken dat dat al veiligheid genoeg zou geven.
Een pistool is zeker een afschrikmiddel, alleen als dat niet genoeg is kan je het ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Wat, denk je dat ik pleit voor het alleen dragen van een pistool en het nooit mogen gebruiken? _O- Wat voor nut heeft dat.
pi_177772680
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik zie een stijging van verkeersboetes in Nederland.

Again, invalid.
Jij had het over criminaliteit in Zwitserland.
Witteboordencriminelen tellen niet mee voor jou?
pi_177772700
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:05 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

In stad Chicago is armoede nog steeds aanwezig. De armoede voedt criminaliteit, dus om beurt ook wapens en drugs verkoop.
Illegale wapens ja :) Mensen die legaal een wapen hebben plegen percentueel enorm weinig een misdaad.
pi_177772710
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:07 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er is al gebleken dat bij dat soort aanslagen burgers zich niet verdedigen maar op de vlucht slaan.
Duhhh omdat burgers geen wapens mogen hebben, logisch dat ze wegrennen.
pi_177772725
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:07 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Een pistool is zeker een afschrikmiddel, alleen als dat niet genoeg is kan je het ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Wat, denk je dat ik pleit voor het alleen dragen van een pistool en het nooit mogen gebruiken? _O- Wat voor nut heeft dat.
Nee kruk, wat ik bedoel is: als jij een pistool hebt, ben ik dan ook veiliger?
Als een crimineel de doodstraf krijgt, schrikt dat anderen af? De statistieken zeggen van niet.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:10:16 #190
13250 Lod
Sapere aude!
pi_177772734
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik heb eerder in het topic gezegd dat de financiële toestand van een persoon doorbrekend is of iemand een crimineel wordt of niet. In Zwitserland is de welvaart groot dus zal de algemene criminaliteit laag zijn, maar dat betekent niet dat criminelen niet aan een illegale wapen komen ( uit het oostblok ) en die ook daadwerkelijk zullen gaan gebruiken tegen je.

Kijk bijvoorbeeld wat er bij de Charlie Hebdo aanslag is gebeurd. Terroristen die heel simpel vanuit het oost blok makkelijk paar AK-47 voor 500 euro per stuk en dan gebruiken tegen burgers die zich niet kunnen verdedigen.
M.b.t. Zwitserland. Dan moeten we meer tijd steken in het verbeteren van de financiële toestand, problemen moet je bij de bron aanpakken.

Charlie Hebdo was een terroristische aanslag, geen gewone criminaliteit. En het bewapenen van gewone burgers zal dat niet hebben tegengehouden. Alleen maar meer slachtoffers.
GNU Terry Pratchett
pi_177772739
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Duhhh omdat burgers geen wapens mogen hebben, logisch dat ze wegrennen.
Ik heb het over shootings in o.a. de USA. Zie ook aanvulling.
pi_177772742
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:09 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Duhhh omdat burgers geen wapens mogen hebben, logisch dat ze wegrennen.
Goed oefenen, het is moeilijk om een bewegend doelwit te raken.
pi_177772743
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:08 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jij had het over criminaliteit in Zwitserland.
Witteboordencriminelen tellen niet mee voor jou?
Je snapt toch wel wat ik bedoel :{ Ik ga toch iemand niet neerschieten omdat hij graffiti op mijn huis spuit. Context is wel belangrijk. Het moet een misdaad zijn waarin jij vreest voor je leven.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:10:46 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177772748
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik heb eerder in het topic gezegd dat de financiële toestand van een persoon doorbrekend is of iemand een crimineel wordt of niet. In Zwitserland is de welvaart groot dus zal de algemene criminaliteit laag zijn, maar dat betekent niet dat criminelen niet aan een illegale wapen komen ( uit het oostblok ) en die ook daadwerkelijk zullen gaan gebruiken tegen je.

Kijk bijvoorbeeld wat er bij de Charlie Hebdo aanslag is gebeurd. Terroristen die heel simpel vanuit het oost blok makkelijk paar AK-47 voor 500 euro per stuk en dan gebruiken tegen burgers die zich niet kunnen verdedigen.
In principe heb je wel een punt als je kijkt naar zelfbeschikking en zal een liberale wapenwetgeving voordelig zijn voor mensen die dit hoog in de vaandel hebben én de tijd erin willen steken om goed met een wapen om te gaan én de kracht hebben om het wapen te gebruiken wanneer het nodig is én ook nog op tijd bij een wapen kunnen komen, deze laden en gebruiken tegen een indringer.

Dit allemaal voor de éne persoon in de honderduizend die met wapengeweld te maken krijgt. De kuur is kwalijker dan de daadwerkelijke kwaal. Dus in deze is het strikte wapenbeleid en de actieve handhaving ervan (wat echt wel gebeurd) een stuk effectiever dan het gewoon maar vrij geven en het door ons zelf te laten regelen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177772758
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:09 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee kruk, wat ik bedoel is: als jij een pistool hebt, ben ik dan ook veiliger?
Als een crimineel de doodstraf krijgt, schrikt dat anderen af? De statistieken zeggen van niet.
Of jij veiliger bent kan ik niet zeggen, ik kan je wel zeggen dat jij je dan veel beter kunt verdedigen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:14:01 ]
pi_177772768
Afijn, het gaat gelukkig toch niet gebeuren in Nederland, geen meerderheid voor en komt er ook niet.
pi_177772789
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:10 schreef Lod het volgende:

[..]

M.b.t. Zwitserland. Dan moeten we meer tijd steken in het verbeteren van de financiële toestand, problemen moet je bij de bron aanpakken.

Charlie Hebdo was een terroristische aanslag, geen gewone criminaliteit. En het bewapenen van gewone burgers zal dat niet hebben tegengehouden. Alleen maar meer slachtoffers.
Dat is niet waar. In december was er een church shooting in Texas, weet je dat nog? Weet je wat iemand daar deed? Hij rende naar zijn auto en bracht zijn AR-15 en begon te schieten op de dader en heeft daardoor mensen kunnen redden, ja er zijn doden gevallen maar dat zouden er veel meer zijn als die persoon geen wapen had.
pi_177772832
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:12 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. In december was er een church shooting in Texas, weet je dat nog? Weet je wat iemand daar deed? Hij rende naar zijn auto en bracht zijn AR-15 en begon te schieten op de dader en heeft daardoor mensen kunnen redden, ja er zijn doden gevallen maar dat zouden er veel meer zijn als die persoon geen wapen had.
Komt wel vaak voor in de USA. Mensen die zomaar hun medemensen neerschieten.
Zullen ze hun dag niet gehad hebben, denk ik dan maar.
pi_177772843
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:14 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Komt wel vaak voor in de USA. Mensen die zomaar hun medemensen neerschieten.
Zullen ze hun dag niet gehad hebben, denk ik dan maar.
Maar dat toont dus wel zeker aan dat tijdens een terroristische aanslag mensen iets kunnen doen als ze zich maar kunnen bewapenen.

Pardon, dit was in november niet december.



[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:18:30 ]
pi_177772949
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:14 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar dat toont dus wel zeker aan dat tijdens een terroristische aanslag mensen iets kunnen doen als ze zich maar kunnen bewapenen.

Tegenover iedere heldendaad staan ongeveer 52.000 gun deaths in de USA, is mijn voorzichtige schatting als ik de statistieken bekijk.
pi_177772979
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:18 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tegenover iedere heldendaad staan ongeveer 52.000 gun deaths in de USA, is mijn voorzichtige schatting als ik de statistieken bekijk.
Maar je snapt toch wel dat het gangs zijn die zoveel doden en dat het met illegale wapens wordt gedaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:20:02 ]
pi_177773019
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar je snapt toch wel dat het gangs zijn die zoveel doden en dat het met illegale wapens wordt gedaan.
De kans dat je in de USA door een peuter (onder de 4) doodgeschoten wordt is groter dan dat je er bij een terroristische aanslag omkomt.

En dat is helaas een bestaande statistiek.

Alleen 2001 was een vervelende uitzondering maar ik vraag me af of je met een gun iets tegen 2 vliegtuigen in de Twin Towers was begonnen.
pi_177773057
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:20 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De kans dat je in de USA door een peuter (onder de 4) doodgeschoten wordt is groter dan dat je bij een terroristische aanslag omkomt.

En dat is niet eens verzonnen.
Ja maar Amerika is dan ook niet zo'n perfecte voorbeeld, ik pleit voor verplichte jaarlijkse tests waarin je ook over wapenveiligheid leert. Als jij je pistool geladen laat liggen in je baby's wieg dan vraag je om problemen.
pi_177773114
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:21 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar Amerika is dan ook niet zo'n perfecte voorbeeld, ik pleit voor verplichte jaarlijkse tests waarin je ook over wapenveiligheid leert. Als jij je pistool geladen laat liggen in je baby's wieg dan vraag je om problemen.
De USA is voor jou geen prettig voorbeeld omdat het nogal in je nadeel werkt.
Bij de overige landen waar het wapenbezit hoog is ligt dat niet veel anders.

En als je je pistool ongeladen in een kluisje hebt liggen en je munitie op een andere plek, dan vraag ik me serieus af of jij genoeg tijd hebt om die tevoorschijn te halen als er 2 bewapende inbrekers bij je voeteneind staan :P
pi_177773146
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:23 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De USA is voor jou geen prettig voorbeeld omdat het nogal in je nadeel werkt.

En als je je pistool ongeladen in een kluisje hebt liggen en je munitie op een andere plek, dan vraag ik me serieus af of jij genoeg tijd hebt om die tevoorschijn te halen als er 2 bewapende inbrekers bij je voeteneind staan :P
De VS is geen prettig voorbeeld omdat in Amerika er zoveel illegale wapens zijn en er zoveel gangs zijn. Logisch dat daar veel doden vallen. Maar daar is dus wel een echte uitleg voor gebaseerd op feiten. Hoe wil je verklaren dat de criminaliteit in Chicago blijft stijgen sinds wapens daar zijn verboden?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:26:14 ]
pi_177773177
Mensen die zichzelf veiliger voelen met een wapen zijn vaak angstige mensen.

Godzijdank wonen we in Nederland en kan niet iedere debiel zomaar een wapen krijgen.
pi_177773194
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De VS is geen prettig voorbeeld omdat in Amerika er zoveel illegale wapens zijn en er zoveel gangs zijn. Logisch dat daar veel doden vallen. Maar daar is dus wel een echte uitleg voor gebaseerd op feiten. Hoe wil je verklaren dat de criminaliteit in Chicago blijft stijgen sinds wapens daar zijn verboden?
Er vallen in de USA alleen al ~500 doden per jaar door ongelukken met guns.

Dus niet eens door gangs of met opzet, nee, gewoon ongelukken.

En gestegen criminalitieit is nog geen gestegen doden door vuurwapens.
pi_177773199
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:26 schreef Somberling het volgende:
Mensen die zichzelf veiliger voelen met een wapen zijn vaak angstige mensen.

Godzijdank wonen we in Nederland en kan niet iedere debiel zomaar een wapen krijgen.
Euhm nee, meer van mensen die ongeacht wat de kans is, weten dat er een moment kan komen waarin je je leven moet verdedigen.
pi_177773206
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Er vallen in de USA alleen al ~500 doden per jaar door ongelukken met guns.

Dus niet eens door gangs of met opzet, nee, gewoon ongelukken.
Percentueel is dat zowat niks. En heb je misschien een bron voor dat getal?

En ja logisch in een land van 300+ miljoen mensen dat er meer ongelukken zijn vergeleken met Nederland of Frankrijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:28:09 ]
pi_177773248
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar je snapt toch wel dat het gangs zijn die zoveel doden en dat het met illegale wapens wordt gedaan.
Die bendes schieten toch vnl op elkaar?
pi_177773270
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:29 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Die bendes schieten toch vnl op elkaar?
Voornamelijk? Ja die schieten op elkaar ja, maar dat zijn dan ook enorme getallen, ook vallen er soms onschuldige doden doordat gangs op elkaar schieten.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:31:43 ]
pi_177773275
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Percentueel is dat zowat niks. En heb je misschien een bron voor dat getal?

En ja logisch in een land van 300+ miljoen mensen dat er meer ongelukken zijn vergeleken met Nederland of Frankrijk.
Het zal je kind maar wezen. Denk je er dan nog zo over?
pi_177773280
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

vnl?
Voornamelijk.
pi_177773297
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Percentueel is dat zowat niks. En heb je misschien een bron voor dat getal?

En ja logisch in een land van 300+ miljoen mensen dat er meer ongelukken zijn vergeleken met Nederland of Frankrijk.
Percentueel is dat 4,5% van alle gun deaths in de USA.
Die statistieken zijn op meerdere plaatsen te vinden, o.a. op WikiPedia

En uiteraard zijn er in de USA in absolute cijfers meer doden door guns dan in Nederland.

Maar ook in percentage ligt dat vele malen hoger.

In de USA vallen er jaarlijks ongeveer 11.000 doden door guns op 319 miljoen inwoners.

In heel Europa vallen er jaarlijks ongeveer 1.000 doden door guns op 503 miljoen inwoners.
pi_177773305
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Het zal je kind maar wezen. Denk je er dan nog zo over?
Waarschijnlijk niet nee, maar dan ga ik niet dicteren alsof ik gelijk heb omdat er iets fouts is gedaan tegen mij. Je geeft nu eigenlijk toe dat je vanuit gevoelens iets wilt beargumenteren en niet op feiten.
pi_177773341
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nee, maar dan ga ik niet dicteren alsof ik gelijk heb omdat er iets fouts is gedaan tegen mij. Je geeft nu eigenlijk toe dat je vanuit gevoelens iets wilt beargumenteren en niet op feiten.
Zoals jouw gevoel dat wapens je veiligheid verhogen, zonder dat er cijfers zijn die dat onderbouwen.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:34:44 #217
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177773345
Een goeie driehonderd schoolshootings in dik vijf jaar tijd is ook wel een mooi bewijs voor hoe veilig het in de VS is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177773348
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:32 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Percentueel is dat 4,5% van alle gun deaths in de USA.
Die statistieken zijn op meerdere plaatsen te vinden, o.a. op WikiPedia

En uiteraard zijn er in de USA in absolute cijfers meer doden door guns dan in Nederland.

Maar ook in percentage ligt dat vele malen hoger.

In de USA vallen er jaarlijks ongeveer 11.000 doden door guns op 319 miljoen inwoners.

In heel Europa vallen er jaarlijks ongeveer 1.000 doden door guns op 503 miljoen inwoners.

Maar dat is gewoon uit te leggen. In Amerika is er meer misdaad doordat gangs veel mensen doden met ILLEGALE wapens. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, de overgrote deel van de misdaden worden gepleegd met illegale wapens. Met andere woorden, je hebt van iemand die legaal zijn wapen koopt weinig te vrezen.
pi_177773363
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zoals jouw gevoel dat wapens je veiligheid verhogen, zonder dat er cijfers zijn die dat onderbouwen.
Maar het gaat dan ook niet om het gevoel. Het gaat om de feit dat je letterlijk jezelf beter kunt verdedigen met een wapen dan zonder een wapen.
pi_177773366
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet nee, maar dan ga ik niet dicteren alsof ik gelijk heb omdat er iets fouts is gedaan tegen mij. Je geeft nu eigenlijk toe dat je vanuit gevoelens iets wilt beargumenteren en niet op feiten.
Ik vind dat gevoelens in dit soort zaken zeker moeten meespreken.
Want waarom wil jij een wapen? Omdat je bang bent.
Dan is deze hele discussie dus al nutteloos gebleken.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:37:05 #221
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177773389
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar het gaat dan ook niet om het gevoel. Het gaat om de feit dat je letterlijk jezelf beter kunt verdedigen met een wapen dan zonder een wapen.
Waarbij je het feit dat anderen jou ook gemakkelijker kunnen aanvallen voor het gemak maar even vergeet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177773397
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ik vind dat gevoelens in dit soort zaken zeker moeten meespreken.
Want waarom wil jij een wapen? Omdat je bang bent.
Dan is deze hele discussie dus al nutteloos gebleken.
Ik ben zeker niet bang. Alleen is het gewoon een last resort middel. Ik kan bijvoorbeeld gaan zeggen dat de kans erg klein is dat je in een potentiële dodelijke ongeluk komt met je auto, betekent dat dat je dan geen gordel om moet doen? Je draagt je gordel omdat het als het toch gebeurd het je leven zal redden. Hetzelfde geldt voor een wapen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:39:53 ]
pi_177773400
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar het gaat dan ook niet om het gevoel. Het gaat om de feit dat je letterlijk jezelf beter kunt verdedigen met een wapen dan zonder een wapen.
Ja en toch lach je mij uit als ik een asbak gebruik.
Liever dit dan dat schietwapen.
pi_177773410
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Waarbij je het feit dat anderen jou ook gemakkelijker kunnen aanvallen voor het gemak maar even vergeet.
Dat is gewoon vals. Waarom kan een crimineel mij dan gemakkelijker aanvallen? Kan je mij dat uitleggen?
pi_177773431
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Ja en toch lach je mij uit als ik een asbak gebruik.
Liever dit dan dat schietwapen.
Ik vond het een grappige voorbeeld :D Een asbak gebruiken om jezelf te verdedigen. Tja ik zeg niet dat het onmogelijk is om jezelf daarmee te verdedigen dat weet ik niet, maar ik schat 99% van de keren dat de crimineel zal winnen tegenover jouw asbakje :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:40:37 ]
pi_177773463
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is gewoon vals. Waarom kan een crimineel mij dan gemakkelijker aanvallen? Kan je mij dat uitleggen?
Nee, dat is niet vals, dat is gewoon de realiteit. Als een crimineel iets wil van jou, is hij al in het voordeel.
pi_177773464
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:37 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet bang. Alleen is het gewoon een last resort middel. Ik kan bijvoorbeeld gaan zeggen dat de kans erg klein is dat je in een potentiële dodelijke ongeluk komt met je auto, betekent dat dat je dan geen gordel om moet doen?
Achterlijke vergelijking.

De invoering van de autogordel heeft voor een daadwerkelijke (zelfs drastische) verlaging van het aantal verkeersdoden geleid.

Wapenbezit leidt niet tot een lager aantal doden door wapens, ook niet onder degenen die deze wapens legaal bezitten.
pi_177773476
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:40 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nee, dat is niet vals, dat is gewoon de realiteit. Als een crimineel iets wil van jou, is hij al in het voordeel.
Nee wacht. Niet uitwijken. Waarom kan een crimineel mij makkelijker gaan aanvallen als wapens geaccepteerd worden in NL?
pi_177773504
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:40 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Achterlijke vergelijking.

De invoering van de autogordel heeft voor een daadwerkelijke (zelfs drastische) verlaging van het aantal verkeersdoden geleid.

Wapenbezit niet tot een lager aantal doden door wapens, ook niet onder degenen die deze wapens legaal bezitten.
Je snapt het doel van het dragen van een wapen dan niet echt. Het is om jezelf te verdedigen. Het boeit me dus echt helemaal niks of er 1 of 1000 doden vallen. Als jouw leven in gevaar is en de enige middel om jouw leven te redden is om een wapen te gebruiken dan is dat ook maar goed.
pi_177773511
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik vond het een grappige voorbeeld :D Een asbak gebruiken om jezelf te verdedigen. Tja ik zeg niet dat het onmogelijk is om jezelf daarmee te verdedigen dat weet ik niet, maar ik schat 99% van de keren dat de crimineel zal winnen tegenover jouw asbakje :P
Nou, asbakje.
Je zal het maar tegen je neus krijgen.

pi_177773518
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee wacht. Niet uitwijken. Waarom kan een crimineel mij makkelijker gaan aanvallen als wapens geaccepteerd worden in NL?
Als wapens geaccepteerd worden zullen criminelen verwachten dat burgers bewapend kunnen zijn en dus ook vaker met wapens op pad gaan bij inbraken en overvallen.

En ook gestolen wapens zullen makkelijk in het illegale circuit komen en bijdragen tot nog meer doden.

De statistieken helpen je hier niet echt bij.
Landen met hoog wapenbezit = meer doden door wapenbezit.
pi_177773527
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nou, asbakje.
Je zal het maar tegen je neus krijgen.

[ afbeelding ]
_O-

Nou wanneer er bij je ingebroken wordt en jij je asbak gaat gebruiken dan wil ik daar graag meer van horen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:45:37 ]
pi_177773568
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:43 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als wapens geaccepteerd worden zullen criminelen verwachten dat burgers bewapend kunnen zijn en dus ook vaker met wapens op pad gaan bij inbraken en overvallen.

En ook gestolen wapens zullen makkelijk in het illegale circuit komen en bijdragen tot nog meer doden.
Oh dus omdat criminelen zich zullen aanpassen mag ik mezelf niet meer verdedigen? _O- Als een crimineel wilt kan hij nu met een volledige automatisch AK-47 die gekocht is in Kroatië voor 500 euro morgen bij jou gebruiken in een inbraak. Hoe wil je dat uitleggen?
pi_177773585
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je snapt het doel van het dragen van een wapen dan niet echt. Het is om jezelf te verdedigen. Het boeit me dus echt helemaal niks of er 1 of 1000 doden vallen. Als jouw leven in gevaar is en de enige middel om jouw leven te redden is om een wapen te gebruiken dan is dat ook maar goed.
Zonder wapens zal je minder snel in de situatie komen waar je je moet verdedigen met een wapen.
pi_177773606
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee wacht. Niet uitwijken. Waarom kan een crimineel mij makkelijker gaan aanvallen als wapens geaccepteerd worden in NL?
Stel dat jij 's morgens naar je werk wilt. Je staat op het punt om in je auto te stappen en opeens voel je een pistool in je nek. Wat doe je dan?
Dat bedoel ik. Criminelen doen alles voorbereid. Ze hebben jou op het oog. Of wie dan ook.
Zelden komt het voor dat iemand spontaan een mens berooft. Ze doen aan kansberekening, ze bekijken de risico's, ze zijn meestal met zijn tweeën of meer. Jij kunt er dan eentje uitschakelen, maar dan ben je er nog niet.
pi_177773609
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zonder wapens zal je minder snel in de situatie komen waar je je moet verdedigen met een wapen.
Dat is vals. Je ziet in Venezuela bijvoorbeeld waar wapens zijn verboden ( ik geloof in 2012 of 2013 ) en sindsdien is de criminaliteit enorm gestegen en de moorden ook.
pi_177773618
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh dus omdat criminelen zich zullen aanpassen mag ik mezelf niet meer verdedigen? _O- Als een crimineel wilt kan hij nu met een volledige automatisch AK-47 die gekocht is in Kroatië voor 500 euro morgen bij jou gebruiken in een inbraak. Hoe wil je dat uitleggen?
Dat kan.
Het gebeurt echter zelden, aangezien inbrekers geen wapens verwachten en ze dus zelf ook niet meenemen.

En daarnaast, als je een paar inbrekers met een AK-47 tegenover je krijgt vrees ik dat je met je 9 klapper in je kluisje toch aan het kortste eind trekt.
pi_177773631
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is vals. Je ziet in Venezuela bijvoorbeeld waar wapens zijn verboden ( ik geloof in 2012 of 2013 ) en sindsdien is de criminaliteit enorm gestegen en de moorden ook.
Venezuela, daar noem je ook een land.
Heb je verder nog een bron? Of mag ik dat weer zelf gaan zoeken.
pi_177773634
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat kan.
Het gebeurt echter zelden, aangezien inbrekers geen wapens verwachten en ze dus zelf ook niet meenemen.

En daarnaast, als je een paar inbrekers met een AK-47 tegenover je krijgt vrees ik dat je met je 9 klapper in je kluisje toch aan het kortste eind trekt.
Dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je tenminste de kans hebt om jezelf met een pistool te verdedigen. Je hoeft geen minigun te hebben om jezelf te verdedigen.
pi_177773643
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh dus omdat criminelen zich zullen aanpassen mag ik mezelf niet meer verdedigen? _O- Als een crimineel wilt kan hij nu met een volledige automatisch AK-47 die gekocht is in Kroatië voor 500 euro morgen bij jou gebruiken in een inbraak. Hoe wil je dat uitleggen?
Iemand met zulke dure wapens gaat echt niet bij jan met de pet inbreken.

_O-
pi_177773650
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:48 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Venezuela, daar noem je ook een land.
Heb je verder nog een bron? Of mag ik dat weer zelf gaan zoeken.
Zeker. Daar heb ik zeker een bron voor. Even zoeken voor je ;)

edit: http://www.bbc.com/news/world-latin-america-18288430 hier dat het verboden wordt

edit2: https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=21286 https://www.insightcrime.(...)-for-murderous-2017/ hier dat de criminaliteit ook zwaar gestegen is.



[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:51:54 ]
pi_177773682
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je tenminste de kans hebt om jezelf met een pistool te verdedigen. Je hoeft geen minigun te hebben om jezelf te verdedigen.
Dit slaat dus helemaal nergens op. Je kunt hooguit een keer schieten en dan verander jij zelf in een vergiet.
pi_177773691
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is geen argument.

[..]

Weer geen argument.

Hoe verklaar je landen waar wapens wel legaal zijn maar er geen '' Amerikaanse toestanden '' zijn? Landen zoals Zwitserland, Canada.

Canada gaat zijn wapenwetgeving aanscherpen. De wapens daar zijn ook meer bedoeld voor jacht dan zelfbescherming.

In Zwitserland komt een wapen met de dienstplicht en daar krijg je een verplichte cursus bij. Dat is wel wat anders dan bij een willekeurige supermarkt vuurwapens kunnen kopen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177773699
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zeker. Daar heb ik zeker een bron voor. Even zoeken voor je ;)

edit: http://www.bbc.com/news/world-latin-america-18288430 hier dat het verboden wordt

edit2: https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=21286 https://www.insightcrime.(...)-for-murderous-2017/ hier dat de criminaliteit ook zwaar gestegen is.
Since the Control of Arms, Munitions and Disarmament Law came into force in June 2013, authorities have seized 12,603 illegal weapons, while only 37 guns have been voluntarily handed in, reported El Nacional. Estimates for the number of guns in circulation in Venezuela range from a one to six million.

_O-
pi_177773710
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Since the Control of Arms, Munitions and Disarmament Law came into force in June 2013, authorities have seized 12,603 illegal weapons, while only 37 guns have been voluntarily handed in, reported El Nacional. Estimates for the number of guns in circulation in Venezuela range from a one to six million.

_O-
Dus? _O- Dat weerspreekt niks. Het toont zich maar aan dat ongeacht het de wet is of niet criminelen het zullen negeren. Duhhh

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:53:02 ]
pi_177773726
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:52 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dus? _O- Dat weerspreekt niks.
Jawel. Jij gebruikt het wapenverbod als reden voor het stijgen van de cijfers maar er is niets ingeleverd.

37 stuks op een aantal van miljoenen is te verwaarlozen.
pi_177773733
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Zeker. Daar heb ik zeker een bron voor. Even zoeken voor je ;)

edit: http://www.bbc.com/news/world-latin-america-18288430 hier dat het verboden wordt

edit2: https://www.osac.gov/pages/ContentReportDetails.aspx?cid=21286 https://www.insightcrime.(...)-for-murderous-2017/ hier dat de criminaliteit ook zwaar gestegen is.

[ afbeelding ]
En zijn deze cijfers wel betrouwbaar? Ik bedoel, ze hebben niet de zelfmoorden en ongelukjes ingevoegd om de lijst langer te krijgen? B-)
pi_177773748
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:53 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jawel. Jij gebruikt het wapenverbod als reden voor het stijgen van de cijfers maar er is niets ingeleverd.

37 stuks op een aantal van miljoenen is te verwaarlozen.
En 12.603 illegale wapens :{ Maar het is gewoon een feit die ik heb aangetoond, sinds wapens illegaal zijn geworden in Venezuela is de criminaliteit en moorden gestegen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:55:23 ]
pi_177773775
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En 12.603 illegale wapens :{ Maar het is gewoon een feit die ik heb aangetoond, sinds wapens illegaal zijn geworden in Venezuela is de criminaliteit en moorden gestegen.
12.000? Dat is waarschijnlijk één familie.
pi_177773776
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:54 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En 12,603 illegale wapens :{
Ja, maar ook dat blijft peanuts op miljoenen. En juist criminelen worden gepakt als je illegale wapens afpakt.

quote:
In addition, the law was criticized from a practical angle for not paying enough attention to issues such as the diversion of legally bought weapons into the illegal market, and the monitoring of the state arms company and military stocks, which are often sold into the black market by corrupt officials.
Je hebt gewoon een heel slecht voorbeeld aangehaald.
pi_177773824
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:55 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ja, maar ook dat blijft peanuts op miljoenen. En juist criminelen worden gepakt als je illegale wapens afpakt.

[..]

Je hebt gewoon een heel slecht voorbeeld aangehaald.
Nee het is geen slecht voorbeeld, jij vindt het een slecht voorbeeld omdat 37 mensen vrijwillig hun wapens hebben ingeleverd. Wat toont dat aan? Dat ze tegen de wet in gaan, in feite zijn het criminelen dus. Wat is er sindsdien gebeurd? Moorden en criminaliteit stijgt. Dat is niet te ontkennen. Er is gewoon letterlijk een reden waarom de moorden en criminaliteit is gestegen sinds 2012, het wapenverbod.



[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 17:59:26 ]
pi_177773865
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee het is geen slecht voorbeeld, jij vindt het een slecht voorbeeld omdat 37 mensen vrijwillig hun wapens hebben ingeleverd. Wat toont dat aan? Dat ze tegen de wet in gaan, in feite zijn het criminelen dus. Wat is er sindsdien gebeurd? Moorden en criminaliteit stijgt. Dat is niet te ontkennen. Er is gewoon letterlijk een reden waarom de moorden en criminaliteit is gestegen sinds 2012, het wapenverbod.

[ afbeelding ]
Nee, absoluut niet. Daarnaast moet je ook andere omstandigheden in Venezuela meenemen, het gaat heel slecht in het land, het is praktisch failliet, de huidige regering is corrupt.
Venezuela bevindt zich echt in een veel slechtere positie dan 20 jaar geleden.

Daarnaast hebben we in Nederland ook een wapenverbod (tenzij vergunning).
pi_177773869
Ik denk hoe groter de kans dat een slachtoffer dat een vuurwapen heeft, hoe zwaarder bewapend de overvaller/inbreker aan zijn klus begint en gevoeliger zijn vinger op de trekker zal zijn.
.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:00:49 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177773878
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee het is geen slecht voorbeeld, jij vindt het een slecht voorbeeld omdat 37 mensen vrijwillig hun wapens hebben ingeleverd. Wat toont dat aan? Dat ze tegen de wet in gaan, in feite zijn het criminelen dus. Wat is er sindsdien gebeurd? Moorden en criminaliteit stijgt. Dat is niet te ontkennen. Er is gewoon letterlijk een reden waarom de moorden en criminaliteit is gestegen sinds 2012, het wapenverbod.

[ afbeelding ]
Dus het is al sinds (ten minste) 1998 een doorlopende stijgende lijn, en dat is een gevolg van de wapenwet uit 2012?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177773884
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm nee, meer van mensen die ongeacht wat de kans is, weten dat er een moment kan komen waarin je je leven moet verdedigen.
Ik kan niet anders zeggen dat ik tussen de zinnen door angst lees voor bijvoorbeeld een gewapende overal en dat je daarom een wapen wil hebben.
pi_177773922
Venezuela, de echte oorzaak van hogere criminaliteit:

quote:
"Je kunt je niet voorstellen wat hier gebeurt", zegt Jorge Missel via Facebook Messenger. De 28-jarige Venezolaan ziet de wanhoop om zich heen steeds groter worden. De radeloosheid overheerst in zijn land. "Foto's in internationale media van mensen die in het afval op zoek gaan naar voedsel zijn allesbehalve nep. Zelfs in het kleine stadje waar ik woon, moeten gezinnen de prullenbakken langs."

Venezuela, ooit een van de rijkste landen van Latijns-Amerika, is nu een ontredderd land op de rand van de afgrond.

Inwoners willen weg van de honger en de chaos. Met een enorme vluchtelingenstroom als gevolg. Volgens schattingen van het Brookings Institution in Washington zijn de afgelopen twintig jaar 4 miljoen Venezolanen - 10 procent van het totaal aantal inwoners - het land ontvlucht. Met name de afgelopen twee jaar nam die vluchtelingenstroom explosief toe.

De verhalen zijn wreed: gevangenen eten dode ratten en duiven om niet dood te gaan van de honger. Dierentuinen offeren hun varkens en geiten op om andere dieren in leven te houden en door een groot gebrek aan medicijnen stijgt het aantal doden, onder meer door AIDS. Wanhopige ouders staan hun kinderen af aan weeshuizen omdat ze er zelf niet meer voor kunnen zorgen.

Venezolanen vluchtten al onder de voormalige president Hugo Chavéz, maar nadat zijn opvolger Nicolás Maduro in 2013 aan de macht was gekomen, werd het een ware exodus. Onder het regime van Chavéz verslechterde de economische situatie in Venezuela, onder Maduro stortte die compleet in.

Hoewel het land een van de grootste oliereserves ter wereld heeft, hielp de regering niet alleen de olieproductie, maar de hele economie om zeep. De regering zelf zegt dat de crisis een gevolg is van een economische oorlog tegen Venezuela.

De inflatie in het land is gierend: Venezolanen wegen tassen vol papiergeld op weegschalen af om wat rijst te betalen. De biljetten zijn zo waardeloos dat ze op straat gebruikt worden om kunst of tassen van te maken.
pi_177773923
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus het is al sinds (ten minste) 1998 een doorlopende stijgende lijn, en dat is een gevolg van de wapenwet uit 2012?
Het punt is dat ongeacht de misdaad, de oplossing ( wapenverbod ) niet heeft gewerkt en het nog harder is gaan stijgen.
pi_177773961
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:01 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik kan niet anders zeggen dat ik tussen de zinnen door angst lees voor bijvoorbeeld een gewapende overal en dat je daarom een wapen wil hebben.
Angst? Hoezo angst? Ik zeg toch al dat de kans klein is maar mocht het toch gebeuren dat het fijn is als je een wapen hebt. Toen in Alphen aan de Rijn mensen werden gedood, hoeveel wil je wedden dat het beter was als er iemand was die een wapen had om hem op tijd te stoppen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:10:16 ]
pi_177773970
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm nee, meer van mensen die ongeacht wat de kans is, weten dat er een moment kan komen waarin je je leven moet verdedigen.
Maar je weet dus niet hoe, wat, waar en wanneer?
pi_177773990
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:02 schreef MaGNeT het volgende:
Venezuela, de echte oorzaak van hogere criminaliteit:

[..]

Je weerspreekt weer niks van wat ik heb gezegd. Ik heb al meerdere keren al gezegd dat financiële factors erg van belang zijn, maar de oplossing was volgens de regering een wapenverbod, dat heeft tot niks geleid en is sindsdien explosief gestegen.
pi_177774012
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Maar je weet dus niet hoe, wat, waar en wanneer?
Nee natuurlijk weet je niet wanneer dat is, als dat het geval is dan neem je toch 1x je wapen mee op dat tijdspit en plek en dan lever je het netjes weer in?
pi_177774029
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je weerspreekt weer niks van wat ik heb gezegd. Ik heb al meerdere keren al gezegd dat financiële factors erg van belang zijn, maar de oplossing was volgens de regering een wapenverbod, dat heeft tot niks geleid en is sindsdien explosief gestegen.
Het land is praktisch in oorlog, hoge armoede en dat wordt ieder jaar erger.
Het is gewoon geen goed voorbeeld, teveel andere factoren.
pi_177774058
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Angst? Hoezo angst? Ik zeg toch al dat de kans klein is maar mocht het toch gebeuren dat het fijn is als je een wapen hebt. Toen in Alphen aan de Rijn mensen werden gedood, hoeveel wil je wedden dat er iemand was die een wapen had om hem op tijd te stoppen?
Je wil je wapen dan ook bij je gaan dragen?
pi_177774123
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het land is praktisch in oorlog, hoge armoede en dat wordt ieder jaar erger.
Het is gewoon geen goed voorbeeld, teveel andere factoren.
Ik heb ook Brazilië gezegd :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Gun_laws_in_Brazil

https://www.forbes.com/si(...)-syria/#5db082041b7f
pi_177774180
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk weet je niet wanneer dat is, als dat het geval is dan neem je toch 1x je wapen mee op dat tijdspit en plek en dan lever je het netjes weer in?
Dat bedoel ik nou. Jij bent dus altijd gewapend en altijd bang dat er iets zou kunnen gebeuren.
pi_177774210
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:11 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou. Jij bent dus altijd gewapend en altijd bang dat er iets zou kunnen gebeuren.
Nee je bent niet altijd bang dat er iets zou kunnen gebeuren. Je houdt rekening met het feit dat het kan gebeuren. Je stapt je auto toch ook niet in met de gedachte dat vandaag de dag zal zijn dat je jezelf de dood in rijdt?
pi_177774216
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Angst? Hoezo angst? Ik zeg toch al dat de kans klein is maar mocht het toch gebeuren dat het fijn is als je een wapen hebt. Toen in Alphen aan de Rijn mensen werden gedood, hoeveel wil je wedden dat het beter was als er iemand was die een wapen had om hem op tijd te stoppen?
Die kerel had in eerste instantie al geen wapen mogen hebben (Tristan vd Vlis) maar daar zijn we het denk ik over eens.

Ja, theoretisch gezien als iemand een wapen bij zich had had hij hem kunnen stoppen. Maar wil je echt in zo'n samenleving leven waar in principe elke burger een wapen bij zich kan hebben?

Ik ga bijvoorbeeld vanavond naar de supermarkt en mij lijkt het niet tof als mensen die ik daar tegenkom mogelijk een wapen op zak hebben.
pi_177774232
quote:
Brazilië is om diverse redenen ook geen goed voorbeeld.

Ik ga eerst even eten koken, kom er straks op terug.
pi_177774244
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:13 schreef Somberling het volgende:

[..]

Die kerel had in eerste instantie al geen wapen mogen hebben (Tristan vd Vlis) maar daar zijn we het denk ik over eens.

Ja, theoretisch gezien als iemand een wapen bij zich had had hij hem kunnen stoppen. Maar wil je echt in zo'n samenleving leven waar in principe elke burger een wapen bij zich kan hebben?

Ik ga bijvoorbeeld vanavond naar de supermarkt en mij lijkt het niet tof als mensen die ik daar tegenkom mogelijk een wapen op zak hebben.
Nee ik wil geen samenleving waarin iedereen een wapen mag hebben. En ja we zijn het zeker eens dat Tristan vd Vlis zeker geen wapen mocht hebben. Ik ben voor een samenleving waarin verantwoordelijke wapenbezitters zichzelf mogen beschermen met een wapen als hun leven in gevaar is. En als gebleken is dat de wapenbezitter nooit in een bepaalde tijdsperiode ( 5 jaar? ) in problemen raakt, zou ik het toestaan om hem of haar zijn wapen in het openbaar te dragen ( wel onder je shirt zodat het niet zichtbaar is )

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:18:14 ]
pi_177774288
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Brazilië is om diverse redenen ook geen goed voorbeeld.

Ik ga eerst even eten koken, kom er straks op terug.
Ja economisch gaat het daar ook niet goed inderdaad, maar dat steunt dan mijn punt van dat jij jezelf moet kunnen beschermen tegen een crimineel. Als het economisch erg slecht gaat in je land is de criminaliteit ook hoger, maar dan wil ik wel als counter een wapen kunnen bezitten om mezelf te beschermen tegen een potentiële crimineel.
pi_177774393
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja economisch gaat het daar ook niet goed inderdaad, maar dat steunt dan mijn punt van dat jij jezelf moet kunnen beschermen tegen een crimineel. Als het economisch erg slecht gaat in je land is de criminaliteit ook hoger, maar dan wil ik wel als counter een wapen kunnen bezitten om mezelf te beschermen tegen een potentiële crimineel.
En dan schiet jij een crimineel dood. Daarna krijg jij te maken met de vriendjes van die crimineel.
Die niet jou bedreigen maar je vrouw of je kinderen.
Wat doe je dan? Lever je jezelf uit of laat je je vrouw en kinderen aan hun lot over?
pi_177774439
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:19 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En dan schiet jij een crimineel dood. Daarna krijg jij te maken met de vriendjes van die crimineel.
Die niet jou bedreigen maar je vrouw of je kinderen.
Wat doe je dan? Lever je jezelf uit of laat je je vrouw en kinderen aan hun lot over?
Weet je nu wel wat je zegt? Je zegt in principe geef de criminelen het recht om alles te doen want God verbied het stel dat ze komen voor wraak. Mogen agenten nu criminelen ook niet meer aanpakken omdat ze anders bang moeten zijn dat zij nu een target zijn? :{ Ik snap echt hoe jij je voelt en denkt want ik was ook zo zwaar anti wapens. Maar je geeft criminelen vrij spel met die logica :{

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:23:10 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 18:28:00 #273
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177774591
Nou ik voel me echt niet veilig als iedere gek in het openbaar een wapen bij zich draagt.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_177774618
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:28 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Nou ik voel me echt niet veilig als iedere gek in het openbaar een wapen bij zich draagt.
Maar daar pleit ik dus ook niet voor :{ Niet iedereen mag en kan wapens dragen. Mensen zonder strafblad of meldingen bij de politie mogen van mij een wapen thuis hebben voor zelfverdediging. Na een proeftijd van ongeveer 5 jaar stel ik voor dat iemand dan ook zijn wapen in het openbaar mag dragen maar dan wel onder je shirt zodat het niet zichtbaar is. Het doel van die proeftijd is om te zien of iemand zich ook gedraagt als hij een wapen bezit ook al is het thuis ( want technisch gezien weerhoudt niks het je om het buitenhuis te dragen en te gebruiken ) dus dan zou ik aangezien zo'n persoon heeft bewezen verantwoordelijk te zijn met wapens hem toestaan met een wapen in het open. Je kan het eigenlijk zien dat er een extra politie agent op straat komt en het dus veiliger wordt.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:33:45 ]
pi_177774733
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Weet je nu wel wat je zegt? Je zegt in principe geef de criminelen het recht om alles te doen want God verbied het stel dat ze komen voor wraak. Mogen agenten nu criminelen ook niet meer aanpakken omdat ze anders bang moeten zijn dat zij nu een target zijn? :{ Ik snap echt hoe jij je voelt en denkt want ik was ook zo zwaar anti wapens. Maar je geeft criminelen vrij spel met die logica :{
Jij en ik zijn allebei individuen. Jij pleit echter voor wapenbezit voor elke inwoner van Nederland.
Elke fatsoenlijke en verantwoordelijke inwoner dan.
Jij en ik zijn beide fatsoenlijke en verantwoordelijke mensen en toch wil jij absoluut wel een wapen om jezelf te verdedigen en ik absoluut niet.
Jouw grootste manco in deze is dat jij je blindstaart op statistieken van landen waar mensen een heel andere mentaliteit en temperament hebben.

Ik blijf bij mijn standpunt dat meer wapens de veiligheid niet vergroten. Misdadigers strenger straffen helpt ook niet echt.
Waar jij voor pleit is in wezen geen vrijheid en veiligheid, maar nog meer angst en vogelvrij zijn.
pi_177774756
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar daar pleit ik dus ook niet voor :{ Niet iedereen mag en kan wapens dragen. Mensen zonder strafblad of meldingen bij de politie mogen van mij een wapen thuis hebben voor zelfverdediging. Na een proeftijd van ongeveer 5 jaar stel ik voor dat iemand dan ook zijn wapen in het openbaar mag dragen maar dan wel onder je shirt zodat het niet zichtbaar is.
En wat nou als jij je zin krijgt en iedereen die een wapen wil dragen moet verplicht een test afleggen. En jij zakt voor die test. Wat doe je dan als verantwoordelijke burger?
pi_177774765
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:33 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Jij en ik zijn allebei individuen. Jij pleit echter voor wapenbezit voor elke inwoner van Nederland.
Elke fatsoenlijke en verantwoordelijke inwoner dan.
Jij en ik zijn beide fatsoenlijke en verantwoordelijke mensen en toch wil jij absoluut wel een wapen om jezelf te verdedigen en ik absoluut niet.
Jouw grootste manco in deze is dat jij je blindstaart op statistieken van landen waar mensen een heel andere mentaliteit en temperament hebben.

Ik blijf bij mijn standpunt dat meer wapens de veiligheid niet vergroten. Misdadigers strenger straffen helpt ook niet echt.
Waar jij voor pleit is in wezen geen vrijheid en veiligheid, maar nog meer angst en vogelvrij zijn.
Je kan een fatsoenlijke burger zijn maar je kan dan nog steeds een strafblad hebben :P Iemand die een strafblad heeft mag en kan geen wapen bezitten als het aan mij lag. Ik snap en respecteer jouw mening maar we denken gewoon anders :P En dat is geen slecht ding want zo leer je elkaars meningen kennen en ga je een dialoog aan :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:35:28 ]
pi_177774774
Slecht idee. Als je nu wordt beroofd laten criminelen je over het algemeen gewoon gaan, want ze willen alleen je geld, telefoon, horloge, etc. Maar als ze denken dat je gewapend kan zijn zullen ze je eerst neerknallen en je dan pas beroven.

En je vergelijking met Zwitserland gaat niet op. Alle mannen daar moeten nog verplicht in militaire dienst en worden dus uitvoerig getraind. Daarnaast staat Zwitserland bovenaan wat betreft vuurwapen-gerelateerd geweld in Europa, en is het daar tevens verboden om met een wapen rond te lopen. Dus je "dan kan je je verdedigen op straat" praatje gaat ook niet op. Het is dan puur voor thuis, en als je een beetje verantwoordelijk bent is een dergelijk wapen opgesloten in een kluis en heb je er nog niks aan als er bij je wordt ingebroken.

Ga maar lekker verder Call of Duty spelen, meer ervaring met vuurwapens zal je in NL niet krijgen.
pi_177774780
En nog wat: mensen zonder strafblad kunnen heel goed criminelen zijn. Ze zijn alleen nooit gepakt of veroordeeld.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:36:56 #280
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177774812
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar daar pleit ik dus ook niet voor :{ Niet iedereen mag en kan wapens dragen. Mensen zonder strafblad of meldingen bij de politie mogen van mij een wapen thuis hebben voor zelfverdediging. Na een proeftijd van ongeveer 5 jaar stel ik voor dat iemand dan ook zijn wapen in het openbaar mag dragen maar dan wel onder je shirt zodat het niet zichtbaar is. Het doel van die proeftijd is om te zien of iemand zich ook gedraagt als hij een wapen bezit ook al is het thuis ( want technisch gezien weerhoudt niks het je om het buitenhuis te dragen en te gebruiken ) dus dan zou ik aangezien zo'n persoon heeft bewezen verantwoordelijk te zijn met wapens hem toestaan met een wapen in het open. Je kan het eigenlijk zien dat er een extra politie agent op straat komt en het dus veiliger wordt.
Dus al die potentiële IS gappies mogen van jou wapens zolang ze zich maar goed gedragen? Dat wordt aanslag na aanslag.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_177774824
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:35 schreef Hiddendoe het volgende:
En nog wat: mensen zonder strafblad kunnen heel goed criminelen zijn. Ze zijn alleen nooit gepakt of veroordeeld.
Dat klopt zeker. Maar niet alleen een strafblad, ook als er meldingen zijn bij de politie dat je potentieel een crimineel ongeacht je wel of niet een strafblad hebt. Daar pleit ik ook voor. Dat is eigenlijk nog beter dan wat we nu hebben in Nederland want nu kan je een wapen hebben ook al denkt de politie dat je misschien geen geschikt persoon bent doordat ze je verdenken van iets maar het nog niet kunnen bewijzen.
pi_177774837
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nou nee, het is niet dat ik mezelf wil bewapen dat ik dat als argument gebruik. Mensen voelen zich veel veiliger als ze een wapen hebben, dat is gewoon een feit.
Totaal onjuist.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_177774847
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:36 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Dus al die potentiële IS gappies mogen van jou wapens zolang ze zich maar goed gedragen? Dat wordt aanslag na aanslag.
Potentiële IS gappies kunnen al wapens krijgen door heel makkelijk het 1. het bestellen via het deep web of 2. Je rijdt heel simpel naar het oost blok en koopt daar voor goedkoper dan in NL een wapen, die ook dan nog niet eens geregistreerd staat en dus een groter probleem zal worden. Waar ik voor pleit, daar heeft de overheid nog wat controle op en weet de overheid welke wapens er in NL zijn. Nu kan iedereen naar het oost blok gaan een illegaal wapen halen en het wapen zal nooit gevonden worden.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:39:37 ]
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 18:39:09 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177774863
als je het over vuurwapens in het openbaar hebt dan zie ik liever open dan concealed carry eerlijk gezegd

weet je tenminste waar je aan toe bent en/of je een blokje om moet

maar liever helemaal niet natuurlijk, daarnaast is het in Nederland helemaal niet zo moeilijk om aan een legaal vuurwapen tekomen, kost ff wat tijd (minimaal een jaar) en moeite en je moet geen 'bekende van de politie' zijn maar dat moet je er dan maar gewoon voor over hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177774894
Een wapen?
Serieus wat is dat voor raar gedoe?

Om jezelf te verdedigen? Waartegen in de 1e plaats? Die zeer theoretische kans dat er iets zou gebeuren?
Je krijgt er alleen maar gevaarlijke situaties van als iedereen maar wapen kan hebben.
Dat testen doet daar niets van af.

Het heeft totaal geen nut om een wapen te hebben.
Je maakt criminaliteit zoveel makkelijker en gevaarlijker.

Wapens zijn voor law enforcement.
Niet om zo even mee op straat te lopen zonder reden.

Wil je zo graag eens schieten: Ga naar een schietbaan.
pi_177774905
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:39 schreef sp3c het volgende:
als je het over vuurwapens in het openbaar hebt dan zie ik liever open dan concealed carry eerlijk gezegd

weet je tenminste waar je aan toe bent en/of je een blokje om moet

maar liever helemaal niet natuurlijk, daarnaast is het in Nederland helemaal niet zo moeilijk om aan een legaal vuurwapen tekomen, kost ff wat tijd (minimaal een jaar) en moeite en je moet geen 'bekende van de politie' zijn maar dat moet je er dan maar gewoon voor over hebben
Heb eerlijk gezegd niks tegen open carry, lijkt me dat je dan extra weet dat zo'n persoon je niks zou aan doen want waarom zou hij zijn wapen laten zien toch? Alleen schrikken mensen vaak van een persoon die open carried. Dat wil ik niet, misschien in de toekomst als mensen meer gewend zijn maar dat is niet het geval dus om geen paniek te veroorzaken liever concealed. Ook loop je meer het risico een target te worden als je open carried dan conceal carried.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 18:43:42 ]
pi_177774941
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:40 schreef bianconeri het volgende:
Een wapen?
Serieus wat is dat voor raar gedoe?

Om jezelf te verdedigen? Waartegen in de 1e plaats? Die zeer theoretische kans dat er iets zou gebeuren?
Je krijgt er alleen maar gevaarlijke situaties van als iedereen maar wapen kan hebben.
Dat testen doet daar niets van af.

Het heeft totaal geen nut om een wapen te hebben.
Je maakt criminaliteit zoveel makkelijker en gevaarlijker.

Wapens zijn voor law enforcement.
Niet om zo even mee op straat te lopen zonder reden.

Wil je zo graag eens schieten: Ga naar een schietbaan.
Dat is vals. Weet jij hoe makkelijk het is om een wapen te kopen in het oost blok? Geen registratie niks. Dan weet de overheid zelfs niet eens dat je een wapen hebt en ben je dus een groter gevaar omdat je met een ghost gun schiet. Als wapens hier geregistreerd worden weet de overheid precies wie wat heeft en dat is dan ook veiliger.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:44:26 #288
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_177774971
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Potentiële IS gappies kunnen al wapens krijgen door heel makkelijk het 1. het bestellen via het deep web of 2. Je rijdt heel simpel naar het oost blok en koopt daar voor goedkoper dan in NL een wapen, die ook dan nog niet eens geregistreerd staat en dus een groter probleem zal worden. Waar ik voor pleit, daar heeft de overheid nog wat controle op en weet de overheid welke wapens er in NL zijn. Nu kan iedereen naar het oost blok gaan een illegaal wapen halen en het wapen zal nooit gevonden worden.
Maar naar het Oostblok gaan vergt veel meer moeite en er zijn meer risico's aan verbonden. Daardoor laten velen het achterwege.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_177774980
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:38 schreef vigen98 het volgende:
Waar ik voor pleit, daar heeft de overheid nog wat controle op en weet de overheid welke wapens er in NL zijn. Nu kan iedereen naar het oost blok gaan een illegaal wapen halen en het wapen zal nooit gevonden worden.
Nee want het criminele circuit gaat vast en zejer gewoon binnen lopen zichzelf registreren. Wapennummer en registratie laten zitten en zijn sporen niet wissen.

Juist.....

Illegale circuit hou je. Je zorgt er alleen voor dat er meer gevaarlijke situaties komen. Meer en meer met wapens terwijl je nu niet bang hoeft te zijn voor een wapen.
Ook makkelijker voor criminelen en gekken (ja ook met test).
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 18:44:59 #290
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177774986
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Heb eerlijk gezegd niks tegen open carry, lijkt me dat je dan extra weet dat zo'n persoon je niks zou aan doen want waarom zou hij zijn wapen laten zien toch? Alleen schrikken mensen vaak van een persoon die open carried. Dat wil ik niet, misschien in de toekomst als mensen meer gewend zijn maar dat is niet het geval dus om geen paniek te veroorzaken liever concealed. Ook loop je meer het risico een target te worden als je open carried dan conceal carried.
sowieso nooit concealed wmb, dan zou ik me pas echt onveilig gaan voelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177775001
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:44 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Maar naar het Oostblok gaan vergt veel meer moeite en er zijn meer risico's aan verbonden. Daardoor laten velen het achterwege.
Je onderschat echt hoe makkelijk het is :{ De ISIS terroristen die Charlie Hebdo aanvielen kochten ook wapens van het oost blok en bracht het zonder probleem naar Frankrijk.
pi_177775021
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is vals. Weet jij hoe makkelijk het is om een wapen te kopen in het oost blok? Geen registratie niks. Dan weet de overheid zelfs niet eens dat je een wapen hebt en ben je dus een groter gevaar omdat je met een ghost gun schiet. Als wapens hier geregistreerd worden weet de overheid precies wie wat heeft en dat is dan ook veiliger.
Zoals net gestuurd:
Ze zorgen er echt wel voor dat hun wapen niet zo even getraceerd wordt... desnoods halen ze alsnog uit de Oostblok.
Criminelen zijn echt niet zo dom als jij denkt.

Alleen maar meer wapens op de straten en dat is alleen maar gevaarlijk.
pi_177775042
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:45 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je onderschat echt hoe makkelijk het is :{ De ISIS terroristen die Charlie Hebdo aanvielen kochten ook wapens van het oost blok en bracht het zonder probleem naar Frankrijk.
En jij wilt het nog makkelijker voor ze maken _O-
pi_177775047
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

sowieso nooit concealed wmb, dan zou ik me pas echt onveilig gaan voelen
Tja je zou het nooit weten wie conceal carried. En met de dingen die ik eis van conceal carry in het openbaar kan je er van uit gaan dat zo'n persoon geen gevaar is.
pi_177775061
TS, je richt je te veel op criminelen en terroristen, terwijl je buurman met wapen die opeens een psychose krijgt een veel groter gevaar is.
ROBODEMONS..................|:(
pi_177775081
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:43 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is vals. Weet jij hoe makkelijk het is om een wapen te kopen in het oost blok? Geen registratie niks. Dan weet de overheid zelfs niet eens dat je een wapen hebt en ben je dus een groter gevaar omdat je met een ghost gun schiet. Als wapens hier geregistreerd worden weet de overheid precies wie wat heeft en dat is dan ook veiliger.
Uhuh, en wapenbezit voor de fatsoenlijke burgers maakt natuurlijk per direct een eind aan illegale wapens. Dat zal die criminelen leren!

:Y
pi_177775101
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:47 schreef MrAero het volgende:

[..]

En jij wilt het nog makkelijker voor ze maken _O-
Nee ik maak het moeilijker voor ze. Ik laat burgers zichzelf bewapenen thuis en dat geeft ze een voordeel die ze eerst niet hadden. Ik maak het verplicht om een wapen in Nederland te kopen met een Nederlands bekend serie nummer. Ja de criminele wereld zal niet verdwijnen dat klopt, maar dat is dan ook niet mogelijk. Het belangrijkste is dat burgers zichzelf moeten kunnen verdedigen.
pi_177775111
quote:
15s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:48 schreef Morrigan het volgende:
TS, je richt je te veel op criminelen en terroristen, terwijl je buurman met wapen die opeens een psychose krijgt een veel groter gevaar is.
Die is dan ook niet meer geschikt om een wapen te bezitten en moet het dus inleveren :)
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 18:50:53 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177775134
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Tja je zou het nooit weten wie conceal carried. En met de dingen die ik eis van conceal carry in het openbaar kan je er van uit gaan dat zo'n persoon geen gevaar is.
ik geloof niet dat je daar van uit kunt gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177775154
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof niet dat je daar van uit kunt gaan
Waarom niet? Na een proefperiode van 5 jaar met geen enkel probleem of aanraking met de politie kan je toch wel veilig zeggen dat die persoon een verantwoordelijke wapenbezitter is?
pi_177775166
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Die is dan ook niet meer geschikt om een wapen te bezitten en moet het dus inleveren :)
Dan kan het al te laat zijn. Zie Alphen a/d Rijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')