abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177763332
Heb een huis gekocht uit 2003.

In het huis zitten allerlei aansluitpunten in de muur voor surroundsound.

Ik zit er aan te denken om ze ook gewoon weg te stucen.

Tegenwoordig kan dit toch prima draadloos.

Ook lopen er door de tuin heel veel loze leidingen. Maar lampen werken nu toch ook op zonlicht?
pi_177763442
Draadloos surround kan maar is wel veel duurder. Als de aansluitingen mooi zijn weggewerkt en je nog geen draadloos systeem hebt, zou ik ze lekker gebruiken.

Wat betreft de leidingen in de tuin, ook heel fijn. Standalone verlichting met zo'n zonnepaneeltje heb ik nog nooit echt goed zien werken.
pi_177763692
"Draadloze" speakers hebben allemaal een stekker, dus een stopcontact nodig. Dan is een veel dunner audio-draadje minder opvallend.

Draadloze buitenverlichting is over het algemeen nog tamelijk bagger wat betreft lichtopbrengst en brandduur.
pi_177765297
Draadloos surround is niet alleen veel duurder, de kwaliteit is echt niet hetzelfde als een goede bedrade speaker. Het koppelen van de speakers is ook niet altijd een feestje, en al werkt dat wel, houd je kwaliteitsverlies door compressie, en meer risico op verstoring door invloed van buitenaf.

Lampen op zonlicht werken nog niet zo goed, ik zou ze zelf ook graag kopen, maar behalve dat ze ook hier weer veel duurder (voor kwaliteit) zijn, werken ze meestal max 8 uur, met een lichtopbrengst van nagenoeg niks
Dus ook hier, heb je de optie, ga voor bedraad.
pi_177773008
Met betrekking tot loze leidingen: gewoon laten zitten. Ze zitten je waarschijnlijk niet in de weg en ze zijn altijd handig voor 'je weet maar nooit'. Er bestaat inderdaad genoeg tuinverlichting op zonne-energie, maar als er toch loze leidingen liggen zou ik het gewoon met draadjes doen. Dat werkt altijd.
pi_177773111
Ik sluit me aan bij de gebruikers hierboven. Het is zonde om te kiezen voor draadloze oplossingen als je een stel prima kabels hebt liggen. Draadloos is altijd een compromis en wordt vooral toegepast omdat mensen te lui zijn kabels te trekken.
pi_177799152
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:23 schreef paddestoelensoep het volgende:
Ik sluit me aan bij de gebruikers hierboven. Het is zonde om te kiezen voor draadloze oplossingen als je een stel prima kabels hebt liggen. Draadloos is altijd een compromis en wordt vooral toegepast omdat mensen te lui zijn kabels te trekken.
leuk als je in een flat woont.. en de halve flat heeft draadloze speakers die lekker elkaar lopen te verstoren...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')