abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177764650
quote:
99s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:39 schreef Nizno het volgende:

[..]

Jan wist van 2 van de drie opdrachten per aflevering de hoed en de rand. Dus er zullen altijd molacties geweest zijn. En een kijker vind het ook leuk om de niet geslaagde molacties te zien.
Blijkbaar was dat niet goed in beeld, anders was het wel uitgezonden.
Wat er niet is, kan je ook niet uitzenden. Dat is niet nieuw, dat is al vanaf seizoen 1 zo.
pi_177764674
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:45 schreef Starlynk het volgende:

[..]

Het probleem is dat nu op internet letterlijk alles tot op de bodem uitgeplozen wordt door duizend+ mensen. Dus waar je "vroegâh" nog wegkwam met wat duidelijkere hints, gaat nu zo'n duidelijke hint meteen viral en weet 50% van je kijkers wie de mol is en is er geen klap meer aan (denk Klaas).
Klopt helemaal.
Probleem is niet alleen de aantallen, maar ook dat elke methode hiervoor wel uitgeplozen en bekend is. Er is weinig nieuws te bedenken.

Eigenlijk is er maar 1 manier om er als publiek achter te komen, en dat is en blijft 'Follow the money'.
  PR en moderator maandag 12 maart 2018 @ 13:59:25 #28
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177767820
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:24 schreef Pandapunt het volgende:
Bij de Vlaamse doen ze het inderdaad veel beter. Hun 'Art' is ook meer deel van de groep daar, wat de dynamiek heel anders maakt.

Ik ben het daarnaast helemaal met je eens, vooral die finale is een groot drama. Chris Zegers heeft volgens mij een kwartier van het uur met het publiek slap staan ouwehoeren over wie zij denken dat de mol was. Chris, dat boeit niemand!

Meest crue daaraan vindt ik dan nog dat er niet genoeg tijd is om te laten zien wat de hints op de tv waren, daarvoor moet je maar even naar de site. Hallo, je programma is hier op gebouwd, mensen doen het hele seizoen verdomme moeite om die hints te vinden en dan neem je niet eens de moeite om ze even te laten zien. Maar gelukkig weten we dat die trien op het terrein al vanaf afl 2 wist dat Jan de mol was, echt super bedankt. Ik kan nog wel ff doorgaan, maar punt is duidelijk denk.
Roerend mee eens :@ Ik vind de live finale (en nu was zelfs de echte ontknoping ook live) steeds een beetje een anticlimax.
Toen ze het nog een week van tevoren opnamen konden ze de tijd die er voor de slotaflevering was het meest efficiënt gebruiken omdat alle boeiende stukjes van de tafelgesprekken samen worden geknipt en geplakt, waardoor er meer tijd overbleef voor molacties en aanwijzingen. Want dat is toch waar je heel het seizoen naartoe leeft.
Dat wordt nu een beetje ontnomen omdat er nu een niet-boeiend publiek bij wordt betrokken en alles live zonder geknip moet worden gevuld. Ik hoop echt dat ze dat nog eens terugdraaien.

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:36 schreef cleany het volgende:
Ik ben helemaal gek op WIDM. Het kan mij genoeg zijn. Rekken? Rekken? Nou en?!
Ik kijk alle YouTube vlogs over WIDM, het napraten in Moltalk, Twitter feeds en tweet zelf er ook over (eigenlijk bijna het enige dat ik op Twitter doe).

Vlaamse versie heb ik eigenlijk nooit gekeken. Ik weet niet of dat boeiend is eigenlijk.
De reden weet ik dus al...het is op zondagavond en dan kan ik nooit.
Als je zó gek bent op WIDM, doe je jezelf echt tekort door niet een keer aan de Vlaamse te proeven :@
Check ff de OP van het Vlaanderen topic, daar staan ook al wat lekkermaak-videos in die ook al heerlijk zijn aangepakt.
Ik geloofde eerst ook niet dat het kon, maar hij is júíst boeiender dan de Nederlandse. Veel puurder en echt diepgaander dan de onze. Ik was echt blij verrast vorig jaar en heb toen ook gelijk het seizoen ervoor teruggekeken.
Waar Nederland soms steekjes laat liggen pakt Vlaanderen precies die steekjes op.

We kunnen sowieso niet live meekijken omdat Vier niet in NL uitgezonden mag worden. Maar de afleveringen komen na de uitzending gelijk op de website van Vier te staan (ook voor NL’ers), waar iedereen op z’n eigen tijd terugkijkt O+

Ik hoop echt dat er dit jaar weer wat mensen zijn die het willen uitproberen en net als ik en anderen blij verrast zullen zijn!
Ze sluiten het dit keer aan de onze, met nog 2 weken tussentijd om de vorige 2 seizoenen te bingen :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 12 maart 2018 @ 14:04:20 #29
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177767962
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:05 schreef alopio het volgende:
Wel eens met TS. Heb het idee dat je bij de vroegere versies van Widm ook meer zag van interactie buiten de opdrachten om (bv bij het diner), nu is het nog meer “biechten” en “mooi plaatjes met muziek”. Maar goed dat kan ook mijn perceptie zijn natuurlijk.

Wat mij meer stoort is idd die finale show. Een half uur gaat op aan nodeloos gelul met toeschouwers. Sowieso hoeft het van mij niet met gillende toeschouwers die zich gedragen als bakvisjes bij een boyband.

Ik wil molacties zien, ik wil verborgen hints zien, ik wil meer horen van de Mol hoe hij/zij het beleefd heeft en hoe hij/zij het klaargespeeld heeft, ik wil meer gesprekken met de kandidaten. Napraten bij de finale vind ik niet erg, dat is leuk zelfs, maar dan wel met de mol en kandidaten. Nu zie je alsnog de helft niet van de opdrachten en molacties. Het mag zelfs langer duren dat programma maar dan wel met info.
Precies dit idd :Y

Hoop dat de productie meeleest :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 12 maart 2018 @ 14:16:31 #30
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177768294
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Blijkbaar was dat niet goed in beeld, anders was het wel uitgezonden.
Wat er niet is, kan je ook niet uitzenden. Dat is niet nieuw, dat is al vanaf seizoen 1 zo.
Da’s niet helemaal waar.
Ze hebben honderden uren aan beeldmateriaal van de mol, bij elke opdracht en daarbuiten, en dat kunnen ze natuurlijk nooit allemaal uitzenden.
Daarom selecteren ze de meest interessante stukjes die passen binnen de tijd die ze ervoor hebben.
Voordat de finales live werden (en dat is echt op het moment geweest dat ze van eindredacteur veranderden in 2014-2015), namen ze daar meer tijd voor en konden ze er dus ook meer van laten zien.
Er was een tijd dat ze van elke opdracht wel iets lieten zien, ook als er geen molactie gelukt was lieten ze iig de molbiecht zien met wat eigenlijk de bedoeling was geweest.
Eigenlijk wat ze bij Vlaanderen dus nog wél goed doen.

Nu de finales live zijn en er dus niet meer efficiënt een slotaflevering gemonteerd kan worden, hebben ze daar logischerwijs minder tijd voor en kunnen ze tegenwoordig niet eens meer iets uit alle afleveringen (en de aanwijzingen nu helemaal niet meer) laten zien.
En dát is waar mensen zo van balen, omdat ze al jaren hele seizoenen toeleven naar die slotaflevering waar alles duidelijk wordt, waar ze nu telkens meer tijd van afsnoepen omdat ze het per se ‘live met publiek’ willen hebben.

Ik zou liever zien dat ze dat interactieve ‘live met publiek’ weer terugbrengen naar enkel de Molfandag (en misschien die juist wel op tv of internet live uit gaan zenden), de mensen die dat interesseert gaan daar toch wel heen. En dan de tijd van de slotaflevering weer zo efficiënt mogelijk gebruiken door gewoon weer een week van tevoren op te nemen en te monteren, zoals het bij ons altijd al was en zoals Vlaanderen nog steeds prima doet.

[ Bericht 6% gewijzigd door Moira op 12-03-2018 14:21:33 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_177769420
Ik heb laatst de eerste drie seizoenen weer eens teruggekeken (Australië, Schotland en Portugal) met onbekende Nederlanders en Angela Groothuizen als presentatrice. Dat blijven voor mij de leukste seizoen _O_

De opdrachten waren naar mijn idee toen ook leuker, en je kreeg toen ook nog veel meer mee van het groepsproces buiten de opdrachten om :)
  maandag 12 maart 2018 @ 15:17:47 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177769853
Tja dat krijg je als de productie naast z'n schoenen gaat lopen door het succes. Vooral die eindshow was wel heel ongemakkelijk. En dat gekeuvel van al die BN'ers :'). Leuk voor hen, maar voor de kijker toch vooral een feestje waarop hij/zij niet is uitgenodigd.
Ze doen net alsof ze de nobelprijs uitreiken, maar het blijft natuurlijk gewoon een spelletje.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:15:26 #33
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_177772861
Wat een negatieve reacties hier, ik vond dit seizoen juist een verademing vergeleken bij vorig seizoen, zowel uitzendingen, als de eindshow als zelfs Moltalk vond ik echt beter. Maar goed, mijn mening
Same shit, different day
SC hopper present
pi_177774664
En juist niet gelukte mol acties zijn ook intressant om te horen. Dan kan de Mol vertellen wat de bedoeling was, en waarom het niet doorging/mislukte (viel het teveel op? Was er een kandidaat die teveel oplette, durfde de mol niet meer).

Ook dat is leuk om te horen. En ook zaken die kandidaten verdacht vonden en of dat uiteindelijk ook klopte of niet
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 12 maart 2018 @ 18:36:43 #35
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_177774805
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:30 schreef alopio het volgende:
En juist niet gelukte mol acties zijn ook intressant om te horen. Dan kan de Mol vertellen wat de bedoeling was, en waarom het niet doorging/mislukte (viel het teveel op? Was er een kandidaat die teveel oplette, durfde de mol niet meer).

Ook dat is leuk om te horen. En ook zaken die kandidaten verdacht vonden en of dat uiteindelijk ook klopte of niet
Dit dus inderdaad.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  PR en moderator maandag 12 maart 2018 @ 20:50:10 #36
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_177778033
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:15 schreef Koen66 het volgende:
Wat een negatieve reacties hier, ik vond dit seizoen juist een verademing vergeleken bij vorig seizoen, zowel uitzendingen, als de eindshow als zelfs Moltalk vond ik echt beter. Maar goed, mijn mening
Ik vond de finale iig ook een verademing, maar dat was absoluut dankzij Jan en zijn molacties, want dat live-gebeuren vind ik nog steeds net zo zonde :@
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:30 schreef alopio het volgende:
En juist niet gelukte mol acties zijn ook intressant om te horen. Dan kan de Mol vertellen wat de bedoeling was, en waarom het niet doorging/mislukte (viel het teveel op? Was er een kandidaat die teveel oplette, durfde de mol niet meer).

Ook dat is leuk om te horen. En ook zaken die kandidaten verdacht vonden en of dat uiteindelijk ook klopte of niet
Dit idd :Y
Alle opdrachten gewoon langslopen vanuit het oogpunt van de mol, en het dan met mol+kandidaten hebben over wat er nou eigenlijk gebeurd is/wat ze hebben gemist/hoe dat was, etc.
En daar dan een uur mee vullen _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_177779590
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:30 schreef alopio het volgende:
En juist niet gelukte mol acties zijn ook intressant om te horen. Dan kan de Mol vertellen wat de bedoeling was, en waarom het niet doorging/mislukte (viel het teveel op? Was er een kandidaat die teveel oplette, durfde de mol niet meer).

Ook dat is leuk om te horen. En ook zaken die kandidaten verdacht vonden en of dat uiteindelijk ook klopte of niet
Jan gaf achteraf wel aan dat hij bij die zangkoren probeerde te mollen, maar dat het hem niet lukte en niet verder wilde gaan (en het dus maar liet gaan), maar ben benieuwd of er nog veel meer opdrachten zijn waar hij het geprobeerd heeft, maar het niet lukte.

Vraag me trouwens ook af of de "oude" finales niet teveel worden geromantiseerd, kan me herinneren dat er ook toen al veel geklaagd werd over herhalingen van beelden, eindeloos gerek en veel te weinig terugblikken op molacties.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marcoss op 12-03-2018 21:49:09 ]
  maandag 12 maart 2018 @ 22:16:53 #38
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_177780618
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Jan gaf achteraf wel aan dat hij bij die zangkoren probeerde te mollen, maar dat het hem niet lukte en niet verder wilde gaan (en het dus maar liet gaan), maar ben benieuwd of er nog veel meer opdrachten zijn waar hij het geprobeerd heeft, maar het niet lukte.

Vraag me trouwens ook af of de "oude" finales niet teveel worden geromantiseerd, kan me herinneren dat er ook toen al veel geklaagd werd over herhalingen van beelden, eindeloos gerek en veel te weinig terugblikken op molacties.
Da's sowieso een algemeen menselijk trekje dat alles vroeger beter was, je onthoudt de goede zaken immers beter dan de matige
Same shit, different day
SC hopper present
  One tough cookie maandag 12 maart 2018 @ 23:49:04 #39
169210 liesje1979
pi_177782284
Vlaanderen is inderdaad de oplossing van al deze problemen. Puur molgenot. En daardoor kijk je ook gelijk anders. Geen afstandelijke presentator, maar zoals hier eerder geschreven, haast deel van de groep. Geen spanning opbouwende executies, gewoon naam invoeren en bam. Veel meer beelden van de groep buiten de opdrachten. Opdrachten worden van te voren nog even voor de kijker uitgelegd aan de hand van animaties, de kandidaten kunnen immers om verduidelijking vragen maar wij niet. slotaflevering waarbij men al snel to the point komt en veel meer nabespreekt,
En een gezellig knus topic op FOK, waar iedereen op zijn eigen tijd terugkijkt en waar de nadruk niet zo zeer ligt op verborgen aanwijzingen of verdachte acties maar vooral op hoe mooi de opdrachten zijn. Feelgood wie is de mol.
pi_177782323
Die stukjes met Chris waren alleen om de tijd te overbruggen om Art van binnen naar buiten of andersom te laten lopen. Pure vulling vanwege het live-karakter.

Ik vind de liveshow een stuk beter dan ER ook, waar eindeloos wordt gepraat om in de laatste 5 minuten de eindproef te laten zien. leuk man...

Wie is de Mol is inderdaad flink veranderd in de tijd, maar wat mij betreft allen ten goede. Veel mooiere beelden, schitterende muziek, goede regie. En de spanning tijdens de executies hoort er nu gewoon bij, Kijk voor de gein seizoen 1 nog een keer, daar is totaal geen spanning.
  Moderator dinsdag 13 maart 2018 @ 09:17:54 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177785670
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:37 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Jan gaf achteraf wel aan dat hij bij die zangkoren probeerde te mollen, maar dat het hem niet lukte en niet verder wilde gaan (en het dus maar liet gaan), maar ben benieuwd of er nog veel meer opdrachten zijn waar hij het geprobeerd heeft, maar het niet lukte.

Vraag me trouwens ook af of de "oude" finales niet teveel worden geromantiseerd, kan me herinneren dat er ook toen al veel geklaagd werd over herhalingen van beelden, eindeloos gerek en veel te weinig terugblikken op molacties.
Dat is zeker zo, alleen omdat deze klachten er al sinds het begin zijn snap ik niet dat ze er niet eens wat aan doen... (vandaar ook het woordje wederom in de TT)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177788128
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:05 schreef alopio het volgende:
Wel eens met TS. Heb het idee dat je bij de vroegere versies van Widm ook meer zag van interactie buiten de opdrachten om (bv bij het diner), nu is het nog meer “biechten” en “mooi plaatjes met muziek”. Maar goed dat kan ook mijn perceptie zijn natuurlijk.

Wat mij meer stoort is idd die finale show. Een half uur gaat op aan nodeloos gelul met toeschouwers. Sowieso hoeft het van mij niet met gillende toeschouwers die zich gedragen als bakvisjes bij een boyband.

Ik wil molacties zien, ik wil verborgen hints zien, ik wil meer horen van de Mol hoe hij/zij het beleefd heeft en hoe hij/zij het klaargespeeld heeft, ik wil meer gesprekken met de kandidaten. Napraten bij de finale vind ik niet erg, dat is leuk zelfs, maar dan wel met de mol en kandidaten. Nu zie je alsnog de helft niet van de opdrachten en molacties. Het mag zelfs langer duren dat programma maar dan wel met info.
Helemaal mee eens maar je vergeet dat het de programmakers daar helemaal niet om is te doen bij een finale. Het gaat hun om de hype,show en vooral veel herhalingen. En allerlei diepgang die jij opsomt willen ze niet want....." je gaat je tv publiek toch niet slimmer maken dan jij wilt?" Straks gebruiken ze dat bij komende afleveringen om door te hebben wie eventueel de winnaar/mol is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 11:53:54 ]
pi_177794702
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:53 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Helemaal mee eens maar je vergeet dat het de programmakers daar helemaal niet om is te doen bij een finale. Het gaat hun om de hype,show en vooral veel herhalingen. En allerlei diepgang die jij opsomt willen ze niet want....." je gaat je tv publiek toch niet slimmer maken dan jij wilt?" Straks gebruiken ze dat bij komende afleveringen om door te hebben wie eventueel de winnaar/mol is.
Maar juist dat ophypen kan potentieel de doodsteek zijn voor het programma. Want wat als de hype voorbij is? Je weet hoe programma directeuren zijn en zeker op de NPO waar widm gewoon een duur programma voor is.

Een finale trekt nu 3,5 miljoen kijkers. Hartstikke mooi natuurlijk maar zelfs 1.5 miljoen is hartstikke mooi, maar als er nu 2 miljoen minder kijkers komen gaat men er toch anders tegenaan kijken.

Ook verzint men steeds meer “gekkigheid” erbij door de hype (moltalk, live finaleshow) en dan dreigt het gevaar dat je de essentie verliest. In Vlaanderen blijft men veel meer bij de basis.
pi_177795210
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:28 schreef alopio het volgende:

[..]

Maar juist dat ophypen kan potentieel de doodsteek zijn voor het programma. Want wat als de hype voorbij is? Je weet hoe programma directeuren zijn en zeker op de NPO waar widm gewoon een duur programma voor is.

Een finale trekt nu 3,5 miljoen kijkers. Hartstikke mooi natuurlijk maar zelfs 1.5 miljoen is hartstikke mooi, maar als er nu 2 miljoen minder kijkers komen gaat men er toch anders tegenaan kijken.

Ook verzint men steeds meer “gekkigheid” erbij door de hype (moltalk, live finaleshow) en dan dreigt het gevaar dat je de essentie verliest. In Vlaanderen blijft men veel meer bij de basis.
Maar hoe zijn de kijkcijfers in Vlaanderen? Het programm zit daar volgens mij nog veel meer in de beginfase in vergelijking met hoe groot het in Nederland wordt. Zoals het in Nederland was voordat ze naar de zaterdag gingen.

Ik vond dit jaar de onthulling veel beter dan voorgaande jaren. Na vijf/tien minuten al de uitslag, dit is wel eens anders geweest. Maar blijft dat er daarna niet veel tijd meer is om alle molacties of hints te laten zien omdat het maar een uur duurt en alle gasten in de studio ook even de Mol op moeten hemelen.

In de opzet zoals het nu is, en hoe groot het programma is, gaan ze niet meer terug naar de basis. Dat hoeft van mij ook niet perse. Maar de uitzending een uur langer laten duren zou je bijvoorbeeld al heel veel tijd kunnen kopen om meer te kunnen laten zien. Of een uur lang de onthulling als uitzending zonder gasten en een uur lang nabeschouwing aflevering met gasten (een week later).
pi_177800389
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 16:28 schreef alopio het volgende:

Maar juist dat ophypen kan potentieel de doodsteek zijn voor het programma. Want wat als de hype voorbij is? Je weet hoe programma directeuren zijn en zeker op de NPO waar widm gewoon een duur programma voor is.

Een finale trekt nu 3,5 miljoen kijkers. Hartstikke mooi natuurlijk maar zelfs 1.5 miljoen is hartstikke mooi, maar als er nu 2 miljoen minder kijkers komen gaat men er toch anders tegenaan kijken.

Ook verzint men steeds meer “gekkigheid” erbij door de hype (moltalk, live finaleshow) en dan dreigt het gevaar dat je de essentie verliest. In Vlaanderen blijft men veel meer bij de basis.
Klopt wat je zegt over Vlaanderen, maar dan heb je toch wel door dat in Nederland men hele andere normen erop nahoudt als men juist niet in de logica van Vlaanderen aan houdt en diens eigen kortzichtig beleid voorrang blijft geven?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')