abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 12 maart 2018 @ 00:22:10 #1
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177759074
Tegenwoordig kan je toch gewoon zonder zorgen op extra kosten navigatie gebruiken in de EU? :?

Hiermee bedoel ik dus niet dat je offline kaarten gaat gebruiken, maar daadwerkelijk je 4G laat doorlopen tijdens het rijden naar het buitenland.
Irene is bae <3
pi_177759097
Ja hoor. Let wel op dat onbeperkt data in Nederland niet geldt voor de rest van de EU.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 12 maart 2018 @ 00:38:43 #3
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177759169
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:24 schreef yosander het volgende:
Ja hoor. Let wel op dat onbeperkt data in Nederland niet geldt voor de rest van de EU.
Scheelt dat ik geen onbeperkt data abbo heb.

Heb alleen meestal navigatie + spotify aan in de wagen, maar heb ten eerste geen flauw idee hoeveel mb's dat zijn (las in het geval van Spotify behoorlijk veel) en ten tweede nog nooit mijn telefoon buiten Nederland gebruikt.

Wou het alleen zeker weten voordat ik een rekening krijg die ik had kunnen voorkomen. :9
Irene is bae <3
pi_177759226
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:38 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Scheelt dat ik geen onbeperkt data abbo heb.

Heb alleen meestal navigatie + spotify aan in de wagen, maar heb ten eerste geen flauw idee hoeveel mb's dat zijn (las in het geval van Spotify behoorlijk veel) en ten tweede nog nooit mijn telefoon buiten Nederland gebruikt.

Wou het alleen zeker weten voordat ik een rekening krijg die ik had kunnen voorkomen. :9
ik heb ook altijd spottify aan in de auto maar verbruikt 0 mbs omdat je nummers ook kunt downloaden zodat her je geen data kost
pi_177759241
Spotify download ik de nummers thuis. Verder kun je prima internet gebruiken zonder extra kosten. Google Maps gebruik in alleen als de navi het adres niet kan vinden of om bij bekende drukke punten even te kijken hoe druk het is. Rijd elke week in het buitenland en krijg m’n 10gb er niet doorheen 😄
pi_177759255
quote:
5s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:38 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Scheelt dat ik geen onbeperkt data abbo heb.

Heb alleen meestal navigatie + spotify aan in de wagen, maar heb ten eerste geen flauw idee hoeveel mb's dat zijn (las in het geval van Spotify behoorlijk veel) en ten tweede nog nooit mijn telefoon buiten Nederland gebruikt.

Wou het alleen zeker weten voordat ik een rekening krijg die ik had kunnen voorkomen. :9
Spotify kun je nummers downloaden idd en Google Maps valt wel mee. Al helemaal als je van te voren de kaart downloadt (kleine moeite :P)
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 12 maart 2018 @ 00:59:50 #7
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177759302
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:45 schreef Halvegare1 het volgende:

[..]

ik heb ook altijd spottify aan in de auto maar verbruikt 0 mbs omdat je nummers ook kunt downloaden zodat her je geen data kost
Ja ikzelf gooi altijd alleen maar de nummers op shuffle dus weet nooit op welk nummer het komt. Ondanks het feit dat ik premium heb leek het me vrij zinloos om alle 1000+ nummers te gaan downloaden.

quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:48 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Spotify download ik de nummers thuis. Verder kun je prima internet gebruiken zonder extra kosten. Google Maps gebruik in alleen als de navi het adres niet kan vinden of om bij bekende drukke punten even te kijken hoe druk het is. Rijd elke week in het buitenland en krijg m’n 10gb er niet doorheen 😄
Ik heb maar een 3gb bundel waar ik normaliter ook binnenlands niet doorheen kom, maar aangezien ik ook zo goed als nooit naar het buitenland rijd leek het mij dit keer wel handig om een gewoon open te houden.

Dat het mb's kost heb ik geen bezwaar tegen zolang ik maar niet daarbovenop nog extra kosten heb. :9
Irene is bae <3
pi_177759402
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:59 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Ja ikzelf gooi altijd alleen maar de nummers op shuffle dus weet nooit op welk nummer het komt. Ondanks het feit dat ik premium heb leek het me vrij zinloos om alle 1000+ nummers te gaan downloaden.

[..]

Ik heb maar een 3gb bundel waar ik normaliter ook binnenlands niet doorheen kom, maar aangezien ik ook zo goed als nooit naar het buitenland rijd leek het mij dit keer wel handig om een gewoon open te houden.

Dat het mb's kost heb ik geen bezwaar tegen zolang ik maar niet daarbovenop nog extra kosten heb. :9
Dat heb je uiteraard zelf in de hand. Maar als jij vanaf NL naar Spanje rijdt met Google Maps verbruik je vanzelfsprekend aardig wat data. Maar als jij thuis op je wifi even de globale route bekijkt, op een briefje schrijft hoe je wilt rijden (grote plaatsen, snelwegen) en dan het laatste stukje nog Google Maps. Vroeger (pff wat klink ik oud) toen we nog crappy navigatie hadden deed ik het ook geregeld zo. Gewoon wat grote plaatsen noteren en rijden maar. Heel lastig is het niet. Je kunt ook bepaalde delen downloaden met Google Maps, kan ook handig zijn. Maar geloof dat dat meer voor regio's is (bijv. dat je heel Parijs download). Je kunt ook nog een extra bundeltje kopen. Vaak niet heel duur om bijvoorbeeld 5gb bij te kopen.
Dan ga ik er uiteraard vanuit dat je geen navi (app) hebt of wilt kopen.
pi_177759434
Als alternatief voor Google Maps kun je ook Here gebruiken. Daarbij kun je gratis kaarten downloaden van landen. Al heb je dan geen realtime verkeersinformatie volgens mij.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 12 maart 2018 @ 01:54:05 #10
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177759446
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 01:45 schreef yosander het volgende:
Als alternatief voor Google Maps kun je ook Here gebruiken. Daarbij kun je gratis kaarten downloaden van landen. Al heb je dan geen realtime verkeersinformatie volgens mij.
Heb zeg maar nu die route wel offline gedownload.

Kost het nu dan geen mbs of moet ik daarvoor eerst mn internet uitzetten? :?
Irene is bae <3
  maandag 12 maart 2018 @ 02:01:58 #11
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177759467
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 01:45 schreef yosander het volgende:
Als alternatief voor Google Maps kun je ook Here gebruiken. Daarbij kun je gratis kaarten downloaden van landen. Al heb je dan geen realtime verkeersinformatie volgens mij.
Met Google Maps kan dat ook.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177759517
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:01 schreef _--_ het volgende:

[..]

Met Google Maps kan dat ook.
Niet voor landen toch? Alleen gedeelten van de kaart, met een grote van max Nederland bijvoorbeeld. En die bestanden zijn veel groter. Niet ideaal als je half Europa offline wil hebben.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_177759521
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 01:54 schreef Jiang153 het volgende:

[..]

Heb zeg maar nu die route wel offline gedownload.

Kost het nu dan geen mbs of moet ik daarvoor eerst mn internet uitzetten? :?
Voor de kaart niet. Wel voor realtime verkeersinformatie, maar dat kost niet veel mb's.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  maandag 12 maart 2018 @ 02:53:30 #14
382210 Jiang153
Bae Joo Hyun
pi_177759570
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:24 schreef yosander het volgende:

[..]

Voor de kaart niet. Wel voor realtime verkeersinformatie, maar dat kost niet veel mb's.
Ah oke dus kan gewoon mn internet aanhouden voor eventuele berichten oid?

Kon er namelijk nergens iets duidelijks over vinden behalve dat ik "Alleen wifi" kon aanzetten ergens bij instellingen van Maps zodat die dus permanent offline staat, maar ik wil eigenlijk permanent online met alleen mb kosten voor verkeersinfo en niet de kaarten zelf.
Irene is bae <3
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2018 @ 04:33:39 #15
88815 The_Emotion
98.3
pi_177759685
Was laatst een weekendje in Londen, kreeg ook meteen een berichtje door dat datalimiet hetzelfde geldt als thuis.
Nu de rekening afwachten.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  maandag 12 maart 2018 @ 08:58:01 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177761373
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 02:24 schreef yosander het volgende:

[..]

Niet voor landen toch? Alleen gedeelten van de kaart, met een grote van max Nederland bijvoorbeeld. En die bestanden zijn veel groter. Niet ideaal als je half Europa offline wil hebben.
Je kan meerdere gebieden downloaden, dus dat het niet een geheel land is maakt niet uit. Het klopt wel dat ze redelijk groot zijn.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177764847
quote:
9s.gif Op maandag 12 maart 2018 04:33 schreef Remqo het volgende:
Was laatst een weekendje in Londen, kreeg ook meteen een berichtje door dat datalimiet hetzelfde geldt als thuis.
Nu de rekening afwachten.
Had voorheen rekeningen van 100 tot soms 200 euro. Tegenwoordig gewoon wat m’n abonnement kost (44,50 euro). Dus dat zit wel snor. Erg blij met die ontwikkeling 😄 Als je vaker in buitenland zit dan NL is dat zeer fijn.
pi_178068126
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:24 schreef yosander het volgende:
Ja hoor. Let wel op dat onbeperkt data in Nederland niet geldt voor de rest van de EU.
Dan weet ik niet wat voor abonnement je hebt, maar mijn Vodafone Red bundel geldt voor heel de EU.
Dus mijn databundel is hetzelfde als in Nederland.
Prima gebruik van kunnen maken in Oostenrijk zonder aanvullende kosten ^O^
pi_178068241
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:20 schreef RiKe het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat voor abonnement je hebt, maar mijn Vodafone Red bundel geldt voor heel de EU.
Dus mijn databundel is hetzelfde als in Nederland.
Prima gebruik van kunnen maken in Oostenrijk zonder aanvullende kosten ^O^
T-Mobile unlimited is 10GB per maand in de EU :+
Maar providers zijn niet verplicht om ook onbeperkt data te leveren in de EU.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_178068263
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:27 schreef yosander het volgende:

[..]

T-Mobile unlimited is 10GB per maand in de EU :+
Maar providers zijn niet verplicht om ook onbeperkt data te leveren in de EU.
Ah, dat wist ik niet :)
Nu moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk nooit in de buurt kom van de 10GB verbruik.
pi_178068422
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:28 schreef RiKe het volgende:

[..]

Ah, dat wist ik niet :)
Nu moet ik ook zeggen dat ik eigenlijk nooit in de buurt kom van de 10GB verbruik.
Nee ik ook niet :P
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_178072457
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:02 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Had voorheen rekeningen van 100 tot soms 200 euro. Tegenwoordig gewoon wat m’n abonnement kost (44,50 euro). Dus dat zit wel snor. Erg blij met die ontwikkeling 😄 Als je vaker in buitenland zit dan NL is dat zeer fijn.
Als je vaker in het buitenland zit dan in Nederland, gaan die regels uiteindelijk juist niet op. Of in elk geval: de wettelijke regels niet.

Als je meer dan X dagen per jaar in het buitenland zit, mag de provider wél weer andere tarieven rekenen. Het verbod op roamingkosten is echt bedoeld voor de particulier die in de zomer een paar weken op vakantie gaat, een weekje op wintersport en dan misschien nog een paar lange weekenden weg.
pi_178073712
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je vaker in het buitenland zit dan in Nederland, gaan die regels uiteindelijk juist niet op. Of in elk geval: de wettelijke regels niet.

Als je meer dan X dagen per jaar in het buitenland zit, mag de provider wél weer andere tarieven rekenen. Het verbod op roamingkosten is echt bedoeld voor de particulier die in de zomer een paar weken op vakantie gaat, een weekje op wintersport en dan misschien nog een paar lange weekenden weg.
Per saldo ben ik uiteraard nog meer in NL en die 10gb krijg ik in NL of buitenland niet op. Ze hebben in ieder geval nog niks er over gezegd dus denk dat het wel goed zit 😉 Ook nog geen collega’s er over gehoord.
pi_178076376
Valt allemaal wel mee.

Alleen tv kijken kost echt veel en als je telefoon als Wifi hotspot gebruikt.
.
pi_178081172
Wat ook enorm helpt is op de lange stukken (met de hand) uitzoomen. Er wordt dan veel minder data gebruikt, omdat de kaart minder schuift, en hij dus niet de hele tijd allerlei overbodige details moet laden.
  maandag 26 maart 2018 @ 11:23:16 #26
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178094539
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 00:27 schreef yosander het volgende:

[..]

T-Mobile unlimited is 10GB per maand in de EU :+
Maar providers zijn niet verplicht om ook onbeperkt data te leveren in de EU.
Tenzij je de eerst versie (Go 17.1) hebt, dan kun je 60 dagen onbeperkt internetten in de EU. Ik ben de afgelopen dagen tot 2 keer toe gebeld door T-Mobile dat mijn abonnement verouderd is en of ik het niet wil laten aanpassen (naar Go 17.2 met 10GB p.m. in het buitenland). Ik kan wel ¤2,50 per maand korting krijgen! Grapjurken :+

Overigens gebruik ik liever Waze.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  maandag 26 maart 2018 @ 11:34:29 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178094796
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 10:18 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als je vaker in het buitenland zit dan in Nederland, gaan die regels uiteindelijk juist niet op. Of in elk geval: de wettelijke regels niet.

Als je meer dan X dagen per jaar in het buitenland zit, mag de provider wél weer andere tarieven rekenen. Het verbod op roamingkosten is echt bedoeld voor de particulier die in de zomer een paar weken op vakantie gaat, een weekje op wintersport en dan misschien nog een paar lange weekenden weg.
Sinds mijn nieuwe abo (02/18) denk ik 4 landen gehad, nog geen commentaar gehad.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')