abonnement Unibet Coolblue
pi_177757383
quote:
Anousha Nzume’s zwart-racistische podcast wil geen ode aan overleden blanke dichter: ‘Was een witman!’

De Dipsaus-podcast van Anousha Nzume heeft commentaar op het Boekenbal, waar schrijver Tommy Wieringa een ode hield aan de overleden dichter Menno Wigman. Ze vinden namelijk dat Wieringa (een ‘witman’) niet de loftrompet mag steken over een andere ‘witman’ (namelijk Wigman). ‘Hallo witte mensen’!



Via Twitter heeft de Dipsaus-podcast gisteren neerbuigend gedaan over de overleden dichter Menno Wigman. Wigman overleed eerder dit jaar op 51-jarige leeftijd aan de gevolgen van longkanker en een hartziekte. Tommy Wieringa eerde de te vroeg overleden auteur daarom gisteren op het Boekenbal door de man en zijn werk postuum nog eens te roemen.

Dat schoot in het verkeerde keelgat van Dipsaus, een podcast van onder anderen BIJ1-kandidaat-gemeenteraadslid Anousha Nzume. De dames vonden het niet kunnen dat Wigman (een witteman) werd geëerd door een andere “witmang” (sic!). Kortom: als een blanke man iets over een andere blanke man zegt, dan is dat eigenlijk een soort verholen racisme en dan mag dat niet. Zelfs niet als de eerstgenoemde onlangs overleden is en een hommage aan zijn werk op z’n plaats is.

Begrijpelijkerwijs werd die tweet de dames niet in dank afgenomen. Het is respectloos om een beetje je racistische gelijk te halen over het dode lichaam van een tragisch overleden dichter. Daarnaast, shocking, lopen er in dit land nogal een hoop witte mensen rond. En ja, zelfs een hoop witte mannen. Tientallen procenten van de Nederlandse bevolking bestaat zelfs uit “witmannen”. Mogen die niks meer zeggen van de Anousha Nzume’s van deze wereld, soms?

Nee, kennelijk niet. Want Dipsaus was niet van plan om hun respectloze tweet terug te nemen. In plaats daarvan blocken ze gewoon al hun critici op Twitter.

Dat is natuurlijk wel zo gemakkelijk, want dan hoef je het debat niet aan en loop je ook niet het risico uit je comfortabele alles-is-racisme-bubbel te hoeven treden. Wat mij betreft: wie niet horen wil, die moet maar voelen. Dus zullen we even de ¤20.000 subsidie die Nzume en haar vriendinnen hebben gekregen nader onder de loep nemen? Lijkt me een prima plan!
bron

Do I need to say more? ;( |:(
  zondag 11 maart 2018 @ 22:31:39 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177757409
Ik kan haast niet geloven dat dit het hele verhaal is.
pi_177757475
Ik had de tweet gezien. Echt gestoord dat groepje. :N

Maar hoe weten ze dat zij het was en niet een van de andere twee?
  zondag 11 maart 2018 @ 22:43:37 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177757660
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:35 schreef Physsic het volgende:
Ik had de tweet gezien. Echt gestoord dat groepje. :N

Maar hoe weten ze dat zij het was en niet een van de andere twee?
Die mensen dwingen je ook in rassen te gaan denken. Ik was daar nooit mee bezig.
pi_177757924
Die Anousha kampt met een enorme identiteitscrisis.

Geboren in Rusland, een Russische moeder, vader uit Kameroen en opgegroeid in het saaie Amstelveen.

Ze kiest voor haar 'Afrikaanse roots', en radicaliseert daar in. In werkelijkheid is ze nog nooit in Kameroen geweest, weet ze amper iets van Afrika af en spreekt geen typische Afrikaanse taal. Toch werpt ze zich op als woordvoerder namens 'Afrika'.

Dan krijg je dit soort fratsen.
  User die overal opduikt 2022 maandag 12 maart 2018 @ 05:52:30 #6
186611 Haags
pi_177760485
Wat is deze?
Zonder wrijving geen glans
pi_177760533
Iemand met steekje los waardoor ze een apart soort selectief gevoel voor racisme ten toon spreid.

Maar ik zal dan ook wel weer een racist zijn als ik zoiets als ' witmang' zeg over een mulat.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_177766000
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 05:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is deze?
Kwam een poos terug in het nieuws, tegelijkertijd met Sylvana die ook de gemoederen bezig hield.

Deze vrouw vindt - zoals je al hebt kunnen afleiden - dat ze heel erg gediscrimineerd wordt om haar huidskleur en wil de WITTE mensen ( :') ) een spiegel voorhouden om ons te doen inzien hoe bevoorrecht wij zijn en hoe bevooroordeeld.
  maandag 12 maart 2018 @ 13:45:52 #9
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_177767458
Waarom mogen dit soort doorgedraaide mensen toch steeds hun achterlijke gedachtengang gesubsidieert over NL uitstrooien, ongestraft?

Als wij echt zo racistisch waren geweest, had mevrouw hier echt niet mogen wonen. Einde discussie.
With love :*
pi_177769325
GODVERDOMME, RACIST! :(
pi_177809642
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:45 schreef girlnextdoor. het volgende:
Waarom mogen dit soort doorgedraaide mensen toch steeds hun achterlijke gedachtengang gesubsidieert over NL uitstrooien, ongestraft?

Als wij echt zo racistisch waren geweest, had mevrouw hier echt niet mogen wonen. Einde discussie.
Echt weer zo'n ondoordacht antwoord van iemand die te dom is om te poepen.
Maakt dropkrullen mogelijk.
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:32:55 #12
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_177810975
De dagelijkse standaard :') :') :') :') :') :') :W 8)7

Opgericht door een verwarde journalist en verder uitgebouwd door boze, blanke en verwarde mannen.... :s)
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:47:56 #13
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177811170
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:32 schreef Cinemaniak het volgende:
De dagelijkse standaard :') :') :') :') :') :') :W 8)7

Opgericht door een verwarde journalist en verder uitgebouwd door boze, blanke en verwarde mannen.... :s)
Dit

Maar het is natuurlijk wel van de zotte om alles aan ras te willen koppelen. De tering, wat een slechte manier om racisme tegen te gaan.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:00:26 #14
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_177811363
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 09:47 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dit

Maar het is natuurlijk wel van de zotte om alles aan ras te willen koppelen. De tering, wat een slechte manier om racisme tegen te gaan.
Anousha is minstens net zo verward inderdaad. Net als die vriendinnetjes.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_177811502
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:45 schreef girlnextdoor. het volgende:
Waarom mogen dit soort doorgedraaide mensen toch steeds hun achterlijke gedachtengang gesubsidieert over NL uitstrooien, ongestraft?

Als wij echt zo racistisch waren geweest, had mevrouw hier echt niet mogen wonen. Einde discussie.
Als ik dit soort dingen lees, bedenk ik dat Anousha, Sylvana, etc toch wel ergens een punt hebben.

Ik vind hetgeen wat Anousha beweert behoorlijk overtrokken. Maar ze mag dat evengoed zeggen als Klaas de Boer.
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:13:11 #16
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177811554
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:09 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]

Als ik dit soort dingen lees, bedenk ik dat Anousha, Sylvana, etc toch wel ergens een punt hebben.

Ik vind hetgeen wat Anousha beweert behoorlijk overtrokken. Maar ze mag dat evengoed zeggen als Klaas de Boer.
_O-
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177811581
Dit is een leuke grap :)
  woensdag 14 maart 2018 @ 10:40:14 #18
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177811928
Volgens mij moet je dit soort enge gestoorde mensen vooral negeren.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_177811960
Gewoon terugsturen naar Wakanda dat volk.
pi_177812633
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:01 schreef Homey het volgende:
Die Anousha kampt met een enorme identiteitscrisis.

Geboren in Rusland, een Russische moeder, vader uit Kameroen en opgegroeid in het saaie Amstelveen.

Ze kiest voor haar 'Afrikaanse roots', en radicaliseert daar in. In werkelijkheid is ze nog nooit in Kameroen geweest, weet ze amper iets van Afrika af en spreekt geen typische Afrikaanse taal. Toch werpt ze zich op als woordvoerder namens 'Afrika'.

Dan krijg je dit soort fratsen.
Kortom 'Haat'Vana Simons adept die je met een gerust hart met "pek en veren" je stad uit mag jagen als je haar ziet. Racisten zoals zij verdienen geen verblijf in Nederland met hun zieke geest.
pi_177814399
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 23:01 schreef Homey het volgende:
Die Anousha kampt met een enorme identiteitscrisis.

Geboren in Rusland, een Russische moeder, vader uit Kameroen en opgegroeid in het saaie Amstelveen.

Ze kiest voor haar 'Afrikaanse roots', en radicaliseert daar in. In werkelijkheid is ze nog nooit in Kameroen geweest, weet ze amper iets van Afrika af en spreekt geen typische Afrikaanse taal. Toch werpt ze zich op als woordvoerder namens 'Afrika'.

Dan krijg je dit soort fratsen.
Waarschijnlijk omdat ze meer op een negerin lijkt dan een blanke en dus voor haar Afrikaanse kant kiest. En misschien doordat ze door de maatschappij in het hokje 'negerin' wordt gestopt.

Bij mensen zoals haar zit het heel diep. Van wat ik weet heeft ze ook haar naam veranderd, zodat ze meer Afrikaans klinkt :')
  woensdag 14 maart 2018 @ 13:03:10 #22
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_177814783
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:46 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze meer op een negerin lijkt dan een blanke en dus voor haar Afrikaanse kant kiest. En misschien doordat ze door de maatschappij in het hokje 'negerin' wordt gestopt.

Bij mensen zoals haar zit het heel diep. Van wat ik weet heeft ze ook haar naam veranderd, zodat ze meer Afrikaans klinkt :')
In het hokje negerin? man die figuren zijn altijd trots op alles wat ze hebben en waar ze vandaan komen en hun roots zijn zo geweldig en geboorteland enzo... en dan wordt je gewoon letterlijk genoemd wat je bent en dan is het weer niet goed en zijn ze in ene niet trots? :')
_O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_177816780
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 10:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]

_O-
Wat is hier grappig aan :?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')