abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177750773
Hallo,

Ik zal maar gewoon straight to the point beginnen. Ik kan niet aankomen..
Ik ben 18 jaar, ik ben 1,91 meter lang en ik weeg zo'n 68 kilo. Net ondergewicht dus..

Ik ben het een beetje zat om zo dun te zijn. De dunne armen en polsen, de dunne benen en enkels.. Ik wil er van af.
Natuurlijk wordt de eerste tip: sporten. Dat doe ik al anderhalf jaar en ik zie nauwelijks verschil. Ja natuurlijk zijn mijn armen, benen, rug en borst ietsje gespierder. Dat zie ik dan nog wel. Maar voor anderhalf jaar krachttraining is dit veel te weinig. Ik merk ook dat ik zwak blijf bij bepaalde oefeningen. Bij bench press bijvoorbeeld zit ik namelijk nog steeds op 50 kilo. Voor anderhalf jaar is dat weinig. Dit probeer ik nu wel te verbeteren door voor een aantal weken bench te vervangen voor dumbbell press en daarna resultaat te bekijken.

Ik denk dat het met de voeding te maken heeft, of beter gezegd: met het gebrek aan voeding. Ik eet te weinig, ik krijg te weinig eiwitten, koolhydraten en calorieŰn binnen. Dan zal er wel de tip komen ''meer eiwitten binnenhalen''. Ja dat weet ik. Ik weet alleen niet hoe. Ik heb al uitgebreid onderzoek gedaan op het internet, maar ik heb natuurlijk ook wel een budget (student).

Op dit moment heb ik haat aan mijn lichaam. Kan iemand mij helpen?
pi_177750865
Onmiddellijk stoppen met sporten. Het enige wat je nog aan sport kan doen is het absolute minimum: 30 minuten per dag bewegen. Hoe je dat doet, 30 minuten cardio of 30 minuten krachttraining, een mix mag ook. Maar niet meer dan 30 minuten.

En meer eten dan dat je verbruikt. Dat hoeft niet per se ongezond te zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_177750879
GOMAD.

GOMAD, werkt echt voor (bijna) iedereen, zolang je maar niet lactose-intolerant bent.
pi_177750891
Elke dinsdag 2 Buckets bij KFC halen voor 5 euro. 15 kipstukken per Bucket, moet jij eens opletten hoe snel je aankomt
pi_177750943
Minder sporten meer vreten. Voor extra eiwitten kun je van die prote´ne shakes nemen.
pi_177750974
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:16 schreef Sjemmert het volgende:
Minder sporten meer vreten. Voor extra eiwitten kun je van die prote´ne shakes nemen.
:')
  zondag 11 maart 2018 @ 17:19:28 #7
7152 Inbox4me
áZo kijk ik altijd
pi_177751013
Voeding vind ik lastig om zo te beoordelen; wat eet je op een gemiddelde dag? En waarom eet je (volgens eigen zeggen) te weinig?

En vind je fitness leuk? Als je wat gespierder wilt worden en fitness niet leuk vindt kun je overwegen te gaan klimmen/boulderen. Gebruik je heel veel spieren mee en je wordt op een leuke manier fitter/gespierder
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_177751016
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:12 schreef Metalfrost het volgende:
Onmiddellijk stoppen met sporten. Het enige wat je nog aan sport kan doen is het absolute minimum: 30 minuten per dag bewegen. Hoe je dat doet, 30 minuten cardio of 30 minuten krachttraining, een mix mag ook. Maar niet meer dan 30 minuten.

En meer eten dan dat je verbruikt. Dat hoeft niet per se ongezond te zijn.
Is het dan niet zo dat als je sport en je eet wel genoeg dat je dan toch wel aankomt? Ik noem bijvoorbeeld Anthony Kruijver (bekende Nederlandse youtuber, doet veel met fitness). Die zou eerst ook een mager mannetje zijn en is door het sporten en eten ongelooflijk gespierd geworden.
pi_177751025
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:13 schreef Halvegare1 het volgende:
Elke dinsdag 2 Buckets bij KFC halen voor 5 euro. 15 kipstukken per Bucket, moet jij eens opletten hoe snel je aankomt
Ja ja.. ik wil wel gezond aankomen natuurlijk..
pi_177751026
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:17 schreef Halvegare1 het volgende:

[..]

:')
?
pi_177751031
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:16 schreef Sjemmert het volgende:
Minder sporten meer vreten. Voor extra eiwitten kun je van die prote´ne shakes nemen.
Gebruik ik al, kan ze natuurlijk wel meer gebruiken.
pi_177751051
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:20 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Gebruik ik al, kan ze natuurlijk wel meer gebruiken.
Nou ja het moet een aanvulling zijn he.
pi_177751053
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:20 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

?
die gebruikt hij al zegt ie toch
pi_177751055
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:19 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Is het dan niet zo dat als je sport en je eet wel genoeg dat je dan toch wel aankomt? Ik noem bijvoorbeeld Anthony Kruijver (bekende Nederlandse youtuber, doet veel met fitness). Die zou eerst ook een mager mannetje zijn en is door het sporten en eten ongelooflijk gespierd geworden.
Die heeft dan zijn voedingspatroon er ook op afgestemd.

Om aan te komen heb je echter veel koolhydraten nodig die worden omgezet in suikers en vetten. Die je dan niet verbruikt omdat je weinig sport. Geen vetverbranding = aankomen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_177751105
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:19 schreef Inbox4me het volgende:
Voeding vind ik lastig om zo te beoordelen; wat eet je op een gemiddelde dag? En waarom eet je (volgens eigen zeggen) te weinig?

En vind je fitness leuk? Als je wat gespierder wilt worden en fitness niet leuk vindt kun je overwegen te gaan klimmen/boulderen. Gebruik je heel veel spieren mee en je wordt op een leuke manier fitter/gespierder
Is ook lastig.. Nou ja, ik probeer elke ochtend een kom havermout met melk te eten (schijnt goed te zijn voor aankomen). Verder zit ik doordeweeks op school. Daar kan ik moeilijk een driegangenmenu naar binnen werken, dus dat wordt dan gewoon brood. Ik eet te weinig, omdat ik niet aankom.. dan ga ik er natuurlijk meteen vanuit dat ik te weinig binnenkrijg. En ja, ik vind fitness oprecht leuk. Dus daar wil ik eigenlijk liever niet mee stoppen.
pi_177751123
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:21 schreef Halvegare1 het volgende:

[..]

die gebruikt hij al zegt ie toch
Stond niet in OP toch kom je nou bijdehand doen halvegare.
pi_177751137
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:21 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Die heeft dan zijn voedingspatroon er ook op afgestemd.

Om aan te komen heb je echter veel koolhydraten nodig die worden omgezet in suikers en vetten. Die je dan niet verbruikt omdat je weinig sport. Geen vetverbranding = aankomen.
Dat is ook weer zo.. dus sporten en proberen aan te komen is echt een afrader?
  zondag 11 maart 2018 @ 17:25:45 #18
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_177751143
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:13 schreef Hamzoef het volgende:
GOMAD.

GOMAD, werkt echt voor (bijna) iedereen, zolang je maar niet lactose-intolerant bent.
Dit
Kende het niet, maar het klopt wel.
Het beste is dan rauwe melk, omdat het beter verteerbaar is, ook bij lactose-intolerantie.
pi_177751150
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:25 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo.. dus sporten en proberen aan te komen is echt een afrader?
Vind ik wel ja. Ik ben geen voedingsdeskundige, maar het lijkt me wel logisch.
Google is your friend, abuse your friends
pi_177751196
Je moet gewoon meer eten. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Download myfitnesspal, houd bij wat je eet per dag, en ga na een week eens kijken hoeveel kcal en eiwitten je gemiddeld per dag binnen krijgt. Begin dan eens met gemiddeld 300kcal per dag extra, en als je daar na twee weken niet van aan bent gekomen, gooi je er dagelijks nog 300kcal bij. Etc.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_177751220
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:25 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Vind ik wel ja. Ik ben geen voedingsdeskundige, maar het lijkt me wel logisch.
Sporten en daarnaast aankomen (in spiermassa) is juist de hele basis van bulken. Meer eten, veel eiwitten eten, en veel liften. Daar zet je spieren van aan.
"The best way to cheer yourself is to try to cheer someone else up." - Mark Twain
pi_177751226
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:25 schreef Manke het volgende:

[..]

Dit
Kende het niet, maar het klopt wel.
Het beste is dan rauwe melk, omdat het beter verteerbaar is, ook bij lactose-intolerantie.
Heb het eens gegoogeld en ik ga het zeker eens proberen! Dankjewel!
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 17:30:05 #23
179075 crew  hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177751229
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:25 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Dat is ook weer zo.. dus sporten en proberen aan te komen is echt een afrader?
geen cardio is logisch ja, geen krachttraining is alleen logisch als je er vooral vet bij wil
pi_177751246
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:28 schreef Sarasi het volgende:
Je moet gewoon meer eten. Het is geen hogere wiskunde ofzo. Download myfitnesspal, houd bij wat je eet per dag, en ga na een week eens kijken hoeveel kcal en eiwitten je gemiddeld per dag binnen krijgt. Begin dan eens met gemiddeld 300kcal per dag extra, en als je daar na twee weken niet van aan bent gekomen, gooi je er dagelijks nog 300kcal bij. Etc.
Heb 'em gedownload!
pi_177751260
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:29 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Sporten en daarnaast aankomen (in spiermassa) is juist de hele basis van bulken. Meer eten, veel eiwitten eten, en veel liften. Daar zet je spieren van aan.
Ja dat wist ik al wel. Probleem is alleen dat ik niet zo goed weet wat ik moet eten. Dat was ook eigenlijk the main problem van mijn topic.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')