abonnement Unibet Coolblue
pi_177745120
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Grappig, ik wilde net precies hetzelfde zeggen.

Links betekent niets meer dan meer overheid, en dat is iets waar D66 voor gaat op hun overgebleven hoofdpunten. Het afschaffen van het referendum en de orgaanroofwet zijn ook gewoon links in te vullen. Het is niet zo dat een paar rechtse puntjes het een rechtse partij maakt, het draait om de hoofdpunten.

Met jouw denkwijze kan ik bijna elke partij wel links indelen.
Volgens de echte anarchokapitalist is ieder partij in Nederland 'extreem-links'. Voor mensen die geen simplistische autisten zijn ligt dat wat genuanceerder. Een partijprogramma bestaat uit een veelheid aan opvattingen op het gebied van zorg, onderwijs, infrastructuur, sociale zekerheid, milieuwetgeving en ga zo maar door. Daaruit volgt grosso modo een positie die je zou kunnen platslaan naar een relatieve mate van linksheid of rechtsheid. Denken in mate van is misschien wat te gecompliceerd voor veel van de binairen hier, maar er zit toch echt een verschil in opvattingen tussen bijvoorbeeld GL en D66.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177745378
Raar, ik lees hier elke dag dat het einde van D66 nabij zou zijn.

Is het nieuws van deze peiling trouwens alleen op de dagelijksestandaard te lezen?
  zondag 11 maart 2018 @ 13:53:37 #28
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177745439
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:50 schreef Toefjes het volgende:
Raar, ik lees hier elke dag dat het einde van D66 nabij zou zijn.

Is het nieuws van deze peiling trouwens alleen op de dagelijksestandaard te lezen?
Het einde van D66? Ik lees ook vaak over een of vermeend einde van Nederland met al die 'massa-immigratie'.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 11 maart 2018 @ 13:53:40 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177745440
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:50 schreef Toefjes het volgende:
Is het nieuws van deze peiling trouwens alleen op de dagelijksestandaard te lezen?
De (ss)linkse orgaanrovers van Penthouse Pechtold hebben de democratie vermoord en oogsten het hart van ons land voor eigen gewin!
pi_177745463
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens de echte anarchokapitalist is ieder partij in Nederland 'extreem-links'. Voor mensen die geen simplistische autisten zijn ligt dat wat genuanceerder. Een partijprogramma bestaat uit een veelheid aan opvattingen op het gebied van zorg, onderwijs, infrastructuur, sociale zekerheid, milieuwetgeving en ga zo maar door. Daaruit volgt grosso modo een positie die je zou kunnen platslaan naar een relatieve mate van linksheid of rechtsheid. Denken in mate van is misschien wat te gecompliceerd voor veel van de binairen hier, maar er zit toch echt een verschil in opvattingen tussen bijvoorbeeld GL en D66.
Een autist zou dat best nog wel begrijpen.
  zondag 11 maart 2018 @ 13:55:26 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177745468
quote:
8s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

De (ss)linkse orgaanrovers van Penthouse Pechtold hebben de democratie vermoord en oogsten het hart van ons land voor eigen gewin!
Mooie retoriek
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 11 maart 2018 @ 13:58:01 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177745511
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Mooie retoriek
Dankje, ik wilde ooit schrijven voor de dagelijkse standaard maar ik was niet rechts genoeg.
pi_177745557
ben verbaast dat d66 nog niet totaal is afgestraft door de debieligheden van afgelopen tijd
There are only 151 Pokémon.
pi_177745584
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:53 schreef Falco het volgende:

[..]

Het einde van D66? Ik lees ook vaak over een of vermeend einde van Nederland met al die 'massa-immigratie'.
Dat is waar. Er zijn vast nog mensen die op de beloofde revolutie wachten. Er word hier vaak mooi gedramatiseerd. Alleen dat al is een bron van vermaak.
pi_177745610
SP de grootste partij? :D
pi_177745673
Dat links/rechts gebral is zeau zinloos.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zondag 11 maart 2018 @ 14:06:54 #37
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177745711
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:02 schreef vigen98 het volgende:
SP de grootste partij? :D
Ik zie die nog wel flink groeien, de grootste zwakte in het verleden was toch echt Emile Roemer. Die man had het gewoon niet.
pi_177745716
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:00 schreef Eenskijken het volgende:
ben verbaast dat d66 nog niet totaal is afgestraft door de debieligheden van afgelopen tijd
De mensen die dat allemaal verschrikkelijk vinden stemden toch al grotendeels niet op D66. Ik heb sinds Pechtold al niet zoveel meer met de koers van de partij, maar heel veel centrumrechtse alternatieven zijn er ook niet als je principieel niet christelijk stemt en de VVD ook niet heel serieus kan nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 11 maart 2018 @ 14:08:32 #39
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177745741
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

De mensen die dat allemaal verschrikkelijk vinden stemden toch al grotendeels niet op D66. Ik heb sinds Pechtold al niet zoveel meer met de koers van de partij, maar heel veel centrumrechtse alternatieven zijn er ook niet als je principieel niet christelijk stemt en de VVD ook niet heel serieus kan nemen.
Pechtold vervangen door wie dan ook, zou de partij goed doen. Die kerel heeft prima werk gedaan voor D66, maar het is tijd voor nieuw elan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 11 maart 2018 @ 14:10:41 #40
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_177745783
Peilingen zijn de laatste 10 jaar al niets meer dan een nieuws-index.

De basis is altijd dat regeringspartijen verliezen, wat er ook gebeurt.
Dan winnen de oppositiepartijen die het meest in het nieuws zijn
Vervolgens gaan de one-issue partijen zetels uitruilen, afhankelijk van de actuele hypes.
Laatste regel is dat de Christelijke partijen altijd gelijk blijven
Wie dit leest is gek
pi_177745976
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:34 schreef Falco het volgende:
Definitieve einde van het PVV-tijdperk dus. Partij van de Dieren trouwens op 7 zetels, wat is deze :D?
Tja denk dat zelfs PVV aanhangers het een beetje zat zijn dat het PVV nooit iets doet.
pi_177746003
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Het afschaffen van het referendum en de orgaanroofwet zijn ook gewoon links in te vullen.
Wauw, dit komt zelden voor. Een pro-referendum sentiment in dezelfde zin als een voorbeeld voor waarom het referendum juist afgeschaft moet worden _O-

'Orgaanroofwet'... :') Er is niks verandert in die wet.

In de oude situatie, als je:
A) met Ja registreert, beslist je familie uiteindelijk of je echt orgaandonor zal worden.
B) niks invult, beslist je familie of je orgaandonor zult worden.
C) met Nee registreert, mag niemand aan je organen komen.

In de nieuwe wet, als je:
A) met Ja registreert, beslist je familie uiteindelijk of je echt orgaandonor zal worden.
B) niks invult, beslist je familie of je orgaandonor zult worden.
C) met Nee registreert, mag niemand aan je organen komen.

Oh, kijk eens aan, precies hetzelfde. Dus vertel, wat verandert er, behalve dat we 'geen registratie' nu 'geen bezwaar' noemen, dat in de praktijk precies hetzelfde betekent?

En daarom moet het referendum weg. Mensen horen populistische woordjes als 'orgaanroofwet' en springen erbovenop, om daar vervolgens hun stem op te baseren. Laat die beslissingen maar gewoon over aan de partijen voor wie gestemd is, die lezen zich wat beter in dan Henk en Ingrid die zich laten beïnvloeden door een facebookberichtje die de wet 'orgaanroofwet' noemde :')

Ik ben benieuwd of mensen die het een orgaanroofwet noemen later ook organen zullen weigeren als ze die nodig hebben. Uit principe natuurlijk, want waarom zou je deel uitmaken van een systeem dat organen rooft? En die geroofde organen vervolgens bij jou inbrengen? Nee, ik verwacht dat heel veel mensen uit principe zullen zeggen "ik ga liever dood"..... hahahah, natuurlijk niet, wie hou ik voor de gek. Het is gewoon weer een puntje waar men de politiek weer mee kan afzeiken. Dat doen wij Nederlanders graag.. sterker nog, het is onze favoriete bezigheid.
  zondag 11 maart 2018 @ 14:23:49 #43
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177746004
quote:
99s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Peilingen zijn de laatste 10 jaar al niets meer dan een nieuws-index.

De basis is altijd dat regeringspartijen verliezen, wat er ook gebeurt.
Dan winnen de oppositiepartijen die het meest in het nieuws zijn
Vervolgens gaan de one-issue partijen zetels uitruilen, afhankelijk van de actuele hypes.
Laatste regel is dat de Christelijke partijen altijd gelijk blijven
En wanneer men in het stemhokje staat gaat de stem toch vaak naar het oude vertrouwde.
pi_177746057
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ja, leuk dat ze op dat vlak meer naar rechts neigen. Verder is het gewoon een linkse partij.
Op welke vlakken dan? Wonen? Ik snap je echt niet.

Of op het vlak 'zwarte piet'? Bedoel je dat weer? :')
pi_177746083
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Het afschaffen van het referendum en de orgaanroofwet zijn ook gewoon links in te vullen.
Wat maakt afschaffen van het referendum precies links?

De grootste tegenstanders van referenda zijn trouwens de VVD, het CDA en de SGP. Niet bepaald linkse clubjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177746118
Het afschaffen van het referendum 'links'... _O-

Nattekat, leg dit alsjeblieft uit.
pi_177746148
quote:
2s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Pechtold vervangen door wie dan ook, zou de partij goed doen. Die kerel heeft prima werk gedaan voor D66, maar het is tijd voor nieuw elan.
Pechtold heeft er vooral een hautaine 'anti-PVV' en tegenwoordig 'anti-FvD' partij van gemaakt waarbij bijvoorbeeld de lijn vd Ham effectief de partij uit is gekieperd.
Electoraal heeft dat misschien prima uitgepakt, maar ik heb er niets mee. Doe mij maar de neoliberalen van onder paars.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177746588
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:50 schreef Toefjes het volgende:
Raar, ik lees hier elke dag dat het einde van D66 nabij zou zijn.

Is het nieuws van deze peiling trouwens alleen op de dagelijksestandaard te lezen?
De verwachting is meerdere malen door diverse organisaties uitgesproken dat de vooral de lokale en de nieuwe lokale partijen gaan groeien.

Ik zie de D66 stemmer die maar 'half' tevreden is maar plichtgetrouw zijn gedachte heeft (moet hebben) zich daarvan los maakt en op de lokale partijen gaan stemmen die hem toch beter aanstaan.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177747173
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

De verwachting is meerdere malen door diverse organisaties uitgesproken dat de vooral de lokale en de nieuwe lokale partijen gaan groeien.

Ik zie de D66 stemmer die maar 'half' tevreden is maar plichtgetrouw zijn gedachte heeft (moet hebben) zich daarvan los maakt en op de lokale partijen gaan stemmen die hem toch beter aanstaan.
Wel een interessant iets om te weten wat de "lokaal belang" stemmers stemmen als er landelijke verkiezingen zijn. En of de D66 stemmer daar in oververtegenwoordigd is.

Ongetwijfeld zal die Gijs van eenvandaag die vraag wel in behandeling hebben om de tijd te vullen op verkiezingsavond.
pi_177749347
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Grappig, ik wilde net precies hetzelfde zeggen.

Links betekent niets meer dan meer overheid, en dat is iets waar D66 voor gaat op hun overgebleven hoofdpunten. Het afschaffen van het referendum en de orgaanroofwet zijn ook gewoon links in te vullen. Het is niet zo dat een paar rechtse puntjes het een rechtse partij maakt, het draait om de hoofdpunten.

Met jouw denkwijze kan ik bijna elke partij wel links indelen.
Waarom zouden dat per se linkse standpunten zijn?

Over orgaandonatie en referenda bij de PvdD:

https://www.partijvoordedieren.nl/standpunt/orgaandonatie

https://www.partijvoordedieren.nl/items/meer-democratie

Hoe het met andere linkse partijen zit weet ik verder niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')