abonnement Unibet Coolblue
pi_177740311
Ik zou volgend jaar eens een nieuwe TV kopen, maar ik weet niet wat verder nog belangrijke aandachtspunten zijn, heb al eens op Tweakers gekeken. De zaken die ik wens:

- Prijsklasse: ¤350 - ¤600
- Schermdiagonaal: 40 tot max. 50 inch (ik zit op 3m. afstand van de TV. Mag dus niet groter dan 50 inch)
- Type: 4k (Ultra HD)

Verder vind ik het stroomverbruik ook wel belangrijk. De TV staat dagelijks toch een goeie 6 uur aan, dit tikt dus aardig op. In Tweakers heb ik het dan maar even ingesteld op 70W (geen idee hoeveel dat is). Als het maar een A, A+ of A++ is.

Verder heb ik geen idee wat goeie merken zijn, mijn gevoel zegt dat het zowat overal hetzelfde is omdat fabrikanten toch bij dezelfde leverancier aankloppen voor onderdelen. Dus ik moet de keuze dan maar gaan maken op vlak van design.

Ik bekom de volgende resultaten (in willekeurige volgorde):
1) Philips 43PUS6262/12 - 4K tv (¤459)
2) Samsung UE43KU6000W Zwart (¤579)
3) Samsung UE40MU6120- 4K tv (¤445)
4) LG 43UJ630V - 4K tv (¤449)

Zijn er zaken waarmee ik nog rekening moet houden?
Cindy De Vuyst
pi_177740820
Bij een TV kopen zou ik altijd even naar de winkel gaan om te kijken. Zelf vind ik de kleuren van Samsung te fel en dus nep terwijl die van Sony heel natuurlijk zijn. LG heeft ook mooie TV's voor films. Als je er op gaat gamen moet je ook naar de input lag kijken.
pi_177741767
Maar in de winkel heb je nog niet echt een goed beeld. Als er 20 TV's staan te spelen focus je je altijd op de beste kwaliteit.
Als er een zender speelt dan heb je sowieso ook lichte storing omdat er teveel TV's in één ruimte aan het afspelen op één circuit.
Vele winkels proberen dat dan weer op te lossen door een blu-ray film te gaan afspelen waardoor je dan weer geen correct beeld hebt.

Als je in de winkel een tv kiest die iets minder is, dan gaat hij sowieso thuis toch een iets beter beeld geven. Ook al omdat je die vaak nog moet instellen.


Ik game hoogstens 1x per half jaar. Dus die optie is niet echt nodig, tenzij de kinderen dan weer wat groter zijn maar dan is die nieuwe TV waarschijnlijk ook alweer aan vervanging toe? (Gemiddelde levensduur is 8 jaar ofzo?)
Cindy De Vuyst
  zondag 11 maart 2018 @ 11:22:27 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_177742666
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:36 schreef Goudenvis het volgende:
Bij een TV kopen zou ik altijd even naar de winkel gaan om te kijken.
Dat is zo ongeveer het domste wat je kan doen als je een TV wilt kopen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 11 maart 2018 @ 11:24:37 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_177742694
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:44 schreef einzeinz het volgende:
- Schermdiagonaal: 40 tot max. 50 inch (ik zit op 3m. afstand van de TV. Mag dus niet groter dan 50 inch)
Ik zit ook zo'n 3m vanaf mijn TV en 50" is echt VEEL te klein op die afstand. Heb zelf een 65" hangen en zou liever groter willen, maar dit is het grootste wat binnen mijn budget paste.

Pro-tip: het is vrijwel onmogelijk om een te grote TV te kopen, koop de grootste die je je kan veroorloven en ik garandeer je dat ie te klein is.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_177742794
Als je volgend jaar pas een TV gaat kopen zou ik me er nu helemaal nog niet mee bezig houden en pas volgend jaar kijken wat er leverbaar is.
  zondag 11 maart 2018 @ 11:37:38 #7
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177742908
Oledje. Niks mis mee.
Dit, dus.
pi_177743020
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Buitendam het volgende:
Oledje. Niks mis mee.
Wat een reactie. Oled is drama, al helemaal als TS 4 tot 6 uur per dag de tv aan heeft staan op dezelfde zender (inbranden doet Oled namelijk nog steeds).

Buiten dat valt oled buiten de prijsklasse van TS.

Als je volgend jaar pas gaat kopen, dan zou ik dan ook pas gaan kijken, heeft nu geen enkele zin.
  zondag 11 maart 2018 @ 11:47:56 #9
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_177743054
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:45 schreef weethetevennietmeer het volgende:

[..]

Wat een reactie. Oled is drama, al helemaal als TS 4 tot 6 uur per dag de tv aan heeft staan op dezelfde zender (inbranden doet Oled namelijk nog steeds).

Buiten dat valt oled buiten de prijsklasse van TS.

Als je volgend jaar pas gaat kopen, dan zou ik dan ook pas gaan kijken, heeft nu geen enkele zin.
Drama :D werkt als een malle, gekkie.
Dit, dus.
  zondag 11 maart 2018 @ 11:48:31 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177743065
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 06:44 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou volgend jaar eens een nieuwe TV kopen
"Volgend jaar" als in "2019"?
Dan zou ik nog niet focussen op specifieke modellen, maar eerst inlezen in de technologische ontwikkelingen.
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:13 schreef einzeinz het volgende:
Maar in de winkel heb je nog niet echt een goed beeld. Als er 20 TV's staan te spelen focus je je altijd op de beste kwaliteit.
Dat is toch ook wat je wil hebben? De tv met de beste kwaliteit voor je budget?
quote:
Als er een zender speelt dan heb je sowieso ook lichte storing omdat er teveel TV's in één ruimte aan het afspelen op één circuit.
Geen idee hoe dat in België zit, maar in NL laten ze inmiddels digitaal beeld zien op de tv's in de winkel en dan heb je dat probleem niet meer.

quote:
Als je in de winkel een tv kiest die iets minder is, dan gaat hij sowieso thuis toch een iets beter beeld geven. Ook al omdat je die vaak nog moet instellen.
Dus het heeft wél zin om de winkel te gaan kijken?
[quote]
So we just called him Fred
  zondag 11 maart 2018 @ 12:31:09 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177743787
Sowieso kan ik je aanraden om toch gewoon in de winkel even te kijken. Maar heeft vrij weinig zin nog als je pas in 2019 een tv wil halen. Dan kan je je (zoals Fred al benoemde) beter gewoon inlezen de komende maanden. Tegen die tijd zijn er weer nieuwe modellen, prijsveranderingen, e.d.

Zelf altijd goede ervaringen met Samsung overigens.

Overigens...vooral met jouw budget zul je niet zoveel merken van 4k (ook gezien je op 3m zit en je het 4k verschil echt niet gaat zien op een 50cm scherm). Als je pas volgend jaar gaat kopen..niet mogelijk om wat meer te sparen het komende jaar? Helemaal als je je tv zo vaak gebruikt als dat jij doet zou ik het juist zien als een goede investering. Je doet er toch best lang mee namelijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_177745551
Ga eens op zoek naar reviews. Er zijn vast websites waar ze verschillende tv's in verschillende prijsklassen hebben gereviewd. Kijk ook iets boven je budget. Hiermee kan je waarschijnlijk net weer een stapje hoger voor wat betreft kwaliteit en met een beetje onderhandelen kom je toch weer op je eigen prijsklasse uit.

https://thewirecutter.com/reviews/best-4k-tv/
http://www.trustedreviews.com/guide/best-cheap-tvs
https://www.tomsguide.com(...)-best-cheap-tvs.html
Music was my first love, and it will be my last.
pi_177751306
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:24 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ik zit ook zo'n 3m vanaf mijn TV en 50" is echt VEEL te klein op die afstand. Heb zelf een 65" hangen en zou liever groter willen, maar dit is het grootste wat binnen mijn budget paste.

Pro-tip: het is vrijwel onmogelijk om een te grote TV te kopen, koop de grootste die je je kan veroorloven en ik garandeer je dat ie te klein is.
Ik zit nu op 3 meter afstand en kijk op een 32" (81 cm). Dus als ik dan meteen naar 43" ga is dat wel een hele verbetering. :P

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:37 schreef Buitendam het volgende:
Oledje. Niks mis mee.
Is dat nog zuiniger naar verbruik toe? Of is er amper nog verschil merkbaar?
OLED heeft inderdaad nog last van inbranden, dus misschien niet meteen iets voor mij. TV speelt hier echt wel 6u. per dag en in het weekend soms nog langer.

Ik wil gerust 600 euro uitgeven en daar heb je tientallen TV's voor. Dus ik vind wel iets ;)
Maar inderdaad, misschien volgend jaar nog eens kijken.
Cindy De Vuyst
pi_177752313
OLED begint toch pas bij 55"
pi_177752380
Even gekeken maar vind zelf die LG uit DE OP erg mooi. Wacht nog even tot het WK en dan die maar eens aanschaffen ^O^. Thanks voor de tip ^O^.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2018 18:34:28 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 18:42:54 #16
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_177752550
Kijk NU eens op ibood.nl
pi_177753020
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:42 schreef Manke het volgende:
Kijk NU eens op ibood.nl
Opletten met ibood.nl, leveren vaak pas na meerdere weken of helemaal niet meer. Én zijn het vaak buitenlandse modellen!
pi_177757705
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 18:34 schreef Goudenvis het volgende:
Even gekeken maar vind zelf die LG uit DE OP erg mooi. Wacht nog even tot het WK en dan die maar eens aanschaffen ^O^. Thanks voor de tip ^O^.
WK is nu niet bepaald een garantie dat veel televisies plotseling veel goedkoper zullen worden. Vaak is het ee oude reeks die aan promo buiten gaat.
Cindy De Vuyst
pi_177757754
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:46 schreef einzeinz het volgende:

[..]

WK is nu niet bepaald een garantie dat veel televisies plotseling veel goedkoper zullen worden. Vaak is het ee oude reeks die aan promo buiten gaat.
Het is dan ook het 2017 model he :P volgens mij is de 2018 serie net vorige maand aangekondigd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')