abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 11 maart 2018 @ 03:13:07 #1
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177740113
betekent dan dat het universum een gevangenis voor de geest is?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177740414
Waarom zou het wel een gevangenis voor de geest zijn als het eindig is, maar niet als het oneindig is?

En sowieso wat betekent "een gevangenis voor de geest" precies?

Een gevangenis is iets waarin je afgesloten bent van de buitenwereld. Aangezien er ten opzichte van het universum geen buitenwereld is, omdat het universum per definitie alle ruimte is die er is (ongeacht of dat eindig of oneindig is) kan het dus onmogelijk een gevangenis zijn.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  zondag 11 maart 2018 @ 17:25:23 #3
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_177751135
TS zou eens op gnostiek moeten googelen.
Op het scherp van de snede.
pi_177772817
We leven in een virtuele wereld, het universum is in dat opzich dus oneindig :P

  maandag 12 maart 2018 @ 19:48:13 #5
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177776406
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:13 schreef Syd het volgende:
We leven in een virtuele wereld, het universum is in dat opzich dus oneindig :P

super interessant, dank je.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  maandag 12 maart 2018 @ 19:49:53 #6
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177776448
Dat is die toch ook niet?
And so is the past
pi_177777806
quote:
14s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:48 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

super interessant, dank je.
Sinds weekend beetje ingedoken, snap er nog weinig van maar er zijn blijkbaar serieuze lezingen over enzo.

Kwam dit filmpje tegen over Elon Musk

quote:
[i]Elon Musk Says There’s a ‘One in Billions’ Chance Reality Is Not a Simulation[/i
Dus wat meer youtube bekeken maar wordt er nog niet wijzer uit.

Hier beweert iemand computertaal gevonden te hebben in de "string theorie"....ofzoiets

Lijkt interessant voor mij nog wat ingewikkeld, haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2018 20:49:54 ]
pi_177803147
Beide zijn allang onderuit gehaald. Heelal als een simulatie/hologram. En dat computercode gebrabbel ook.
pi_177804961
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:44 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Beide zijn allang onderuit gehaald. Heelal als een simulatie/hologram. En dat computercode gebrabbel ook.
Oh dan leven we duidelijk in een verschillende universum ;) Want dit is iets wat blijkbaar al eeuwen besproken wordt "wellicht het virtuele matrix niet" maar wel het principe.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Allegorie_van_de_grot

https://creators.vice.com(...)t-in-twijfel-trekken

Maar goed ik zou graag jouw bevindingen willen zien aangezien dat ook interessant is. Als iets "onderuit"gehaald wordt komt daar meestal een alternatief betere antwoord voor in de plaatst, dus ik ben benieuwd :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 22:34:51 ]
pi_177805217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:32 schreef Syd het volgende:

[..]

Oh dan leven we duidelijk in een verschillende universum ;) Want dit is iets wat blijkbaar al eeuwen besproken wordt "wellicht het virtuele matrix niet" maar wel het principe.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Allegorie_van_de_grot

https://creators.vice.com(...)t-in-twijfel-trekken

Maar goed ik zou graag jouw bevindingen willen zien aangezien dat ook interessant is. Als iets "onderuit"gehaald wordt komt daar meestal een alternatief betere antwoord voor in de plaatst, dus ik ben benieuwd :)
https://briankoberlein.co(...)till-not-a-hologram/
Over het holografische universum en al het 'bewijs' dat er toen even was met de hype
pi_177805340
en ik kan nooit bewijzen dat iets er niet is, net zo min als dat jij niet kan bewijzen dat smurfen niet bestaan. Heeft 0 waarde om te stellen dat iets kan bestaan en de ander tegenbewijs moet leveren. Dat snap je ook nog wel
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:43:41 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177805364
The Matrix (simulatie), het holografisch universum (Erik Verlinde) en Plato's allegorie van de grot lijken mij vooralsnog 3 verschillende dingen.

Maar misschien mis ik iets.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177805385
Nee je mist niks, gewoon weer topic dat rogue gaat
pi_177805397
Begon echter zo goed met de OP, maar ja dan alsnog dit
  dinsdag 13 maart 2018 @ 22:46:51 #15
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177805480
Ik heb wel eens betere OPs gezien in F&L.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177805701
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:44 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Begon echter zo goed met de OP, maar ja dan alsnog dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:44 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Begon echter zo goed met de OP, maar ja dan alsnog dit
Zozo wat een negativiteit, ik val je niet aan hoor. Jij komt meteen met iets van "ja is ontkracht" zonder iets van info erbij, daarna kom je met de hologram theorie door daarna te zeggen dat wij nooit "iets"kunnen bewijzen.

Nee doh daar gaat juist alles nu precies over dat het theorie blijft, en zoals Molurus zei het zijn allemaal verschillende theorieën.

Dat wil niet zeggen dat we afwijken van de OP die jij duidelijk anders inziet, mede door de zeer korte info loze OP krijgen we dit soort discussies.

Daarnaast, ik sta niet achter iets, ik vind alle goed onderbouwde theorieën wel interessant, echter wordt het meestal te technisch voor mij :P

En feit is gewoon we weten niks, en kunnen alleen speculeren. Echter tovenarij geloven we niet in, maar verschillende theorieën die goed onderbouwd zijn wel gezien dat dan "theoretisch bewezen" is in praktijk is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 22:53:32 ]
pi_177805797
Dit is topic 1000 over dit soort dingen.Lijkt me vooral interessant als mensen een keer een boom maken met alle argumenten en tegenargumenten zodat er een keer wat vernieuwends in zit. Of de kans erop in ieder geval vergroot wordt. Als mensen in oneliners stellen dat het universum een gevangenis voor de geest is en andere mensen gaan het proberen te bevestigen met allerlei theorieen dan maakt me dat wat depressief
pi_177805880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:56 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Dit is topic 1000 over dit soort dingen.Lijkt me vooral interessant als mensen een keer een boom maken met alle argumenten en tegenargumenten zodat er een keer wat vernieuwends in zit. Of de kans erop in ieder geval vergroot wordt. Als mensen in oneliners stellen dat het universum een gevangenis voor de geest is en andere mensen gaan het proberen te bevestigen met allerlei theorieen dan maakt me dat wat depressief
Begrijpelijk, zo vaak ben ik hier niet te vinden, dus dit is voor mij nieuw.

Maar wellicht, gezien dit subforum aan het afsterven is, juist jouw kans om het beter te maken ;) want veel beter gaat het niet worden, dit topic zal afsterven en er zal over maand weer een ander soort gelijke topic geopend worden en cirkeltje is rond.
pi_177805948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 22:59 schreef Syd het volgende:

[..]

Begrijpelijk, zo vaak ben ik hier niet te vinden, dus dit is voor mij nieuw.

Maar wellicht, gezien dit subforum aan het afsterven is, juist jouw kans om het beter te maken ;) want veel beter gaat het niet worden, dit topic zal afsterven en er zal over maand weer een ander soort gelijke topic geopend worden en cirkeltje is rond.
Ja nou ja ik heb ook maar een beperkte hoeveelheid tijd in mijn leven. Wilde ook gewoon even klagen, niet direct echt bijdragen. De circel moet wel rond worden, niet een stomme ovaal waarbij het beginpunt weer bereikt wordt maar dan slechts na het onnodig uitrekken
pi_177806132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:02 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Ja nou ja ik heb ook maar een beperkte hoeveelheid tijd in mijn leven. Wilde ook gewoon even klagen, niet direct echt bijdragen. De circel moet wel rond worden, niet een stomme ovaal waarbij het beginpunt weer bereikt wordt maar dan slechts na het onnodig uitrekken
Dan beginnen we waar het topic mee begon ....

"Wat als het universum nou niet oneindig is.....
.... betekent dan dat het universum een gevangenis voor de geest is?"

Ik probeer hier eerst even te begrijpen wat TS bedoelt met gevangenis voor de geest, wellicht zit ik met al die theorieën die ik gelezen wel helemaal verkeerd te denken.

Gevangenis als in, we kunnen nooit verder komen in een eindig universum, want het houdt een keer op :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2018 23:10:12 ]
pi_177806262
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:09 schreef Syd het volgende:

[..]

Dan beginnen we waar het topic mee begon ....

"Wat als het universum nou niet oneindig is.....
.... betekent dan dat het universum een gevangenis voor de geest is?"

Ik probeer hier eerst even te begrijpen wat TS bedoelt met gevangenis voor de geest, wellicht zit ik met al die theorieën die ik gelezen wel helemaal verkeerd te denken.

Gevangenis als in, we kunnen nooit verder komen in een eindig universum, want het houdt een keer op? :P
Nou ja maak ervan wat je wil, deed ik ook en daarom vind ik het topic al flut.
Als ik jou vraag hoe het met je gaat dan verwacht ik toch ook geen verhaal over je auto ofzo?
Maar goed wat ik me kan voorstellen wat TS bedoelt (en dat is het lullige, het kan van alles zijn, dus zo'n persoon kan altijd zeggen van hahaha nanana dit en dit bedoelde ik en wat je zegt gaat daarom nergens over en ik heb tijd verkloot aan die onzin) is dat hij dronken is om 3 uur 's nachts en een topic begint en wij daar allemaal iets van moeten gaan maken. En alles wat hij om 3 uur 's nachts meende te denken is samengevat in die zin en die topictitel. Dat is meestal wel een goede indicatie om te beginnen, zaterdagnachten zijn nog beter dan zondagnachten.

Als 2e idee zou ik hebben dat hij met zijn dronken hoofd is gaan trollen. Hey ik heb dit idee, ik ga het posten.

Als 3e idee meende hij het misschien echt ook al was hij dronken en had hij het idee dat als het universum eindig is je hersenen ofzo ook niet oneindig groot kunnen zijn bijvoorbeeld en daarom een gevangenis is want er is een grens van wat je kan bereiken. Ook al hoeft niemand zich ooit om die grens druk te maken maar goed. Dat soort dingetjes kan je nog weles serieus denken als je dronken bent en een topic wil starten
pi_177806283
Ow crap, 'niet oneindig', ja fuck maar die hele OP slaat nergens op
pi_177806291
En ja ik ben zo dom om niet goed te lezen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')