abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177739081
We gaan waarschijnlijk de komende 10 jaar mars bezoeken. Als de mensen terug naar aarde komen, kunnen ze nieuwe levensvormen introduceren op aarde die schadelijk kunnen zijn voor het leven hier.

Hoe willen ze dit probleem aanpakken?
pi_177739144
Welke nieuwe levensvormen?

Als er levensvormen worden aangetroffen, dan zal er ongetwijfeld desinfectie en/of een quarantaineperiode zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177740105
Waarom nws?
  zondag 11 maart 2018 @ 03:11:30 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177740109
volgens de laatste analyses van de robots die nu op mars rondrijden is er geen leven of micro leven mogelijk zoals wij dat kennen op mars.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2018 @ 03:38:51 #5
88815 The_Emotion
98.3
pi_177740150
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 03:11 schreef cherrycoke het volgende:
volgens de laatste analyses van de robots die nu op mars rondrijden is er geen leven of micro leven mogelijk zoals wij dat kennen op mars.
The chances of anything coming from Mars are a million to one he says...
But still they come

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 11-03-2018 03:49:12 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † zondag 11 maart 2018 @ 03:57:06 #6
88815 The_Emotion
98.3
pi_177740159
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:46 schreef Starmanelon het volgende:
We gaan waarschijnlijk de komende 10 jaar mars bezoeken. Als de mensen terug naar aarde komen, kunnen ze nieuwe levensvormen introduceren op aarde die schadelijk kunnen zijn voor het leven hier.

Hoe willen ze dit probleem aanpakken?
Volgens HG Wells, gaan ze dood door Aardse bacteriën, ja ook het rode kruipende goedje
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_177740194
Ik voorzie dat we de eerste 100 jaar niet op Mars zullen leven, je zult een aantal extreem lastige barrieres moeten overwinnen omdat je namelijk in 1 keer een basis zal moeten neerzetten om er permanent te leven, in tegenstelling tot een normale ruimte basis zal aanvoer van middelen veel lastiger zijn, en doen voorraden er ook nog eens veel langer over. Dan heb je nog het probleem dat je niet in een hokje van 10 bij 5 met een groep op Mars kan gaan zitten met een groep, dus je moet gelijk al een behoorlijke basis neerzetten. Dan heb je het nog niet eens over allerlei lastige zaken als ruimtestraling en lange tijd zonder zwaartekracht.

Kortom ik voorspel dat het meer reeel is dat op Mars eerst een kolonie word opgebouwd door robots, punt is alleen dat je de eerste periode extreem afhankelijk bent van aanvoer vanaf aarde.

Wanneer je serieus Mars wilt laten bewonen dan gaat er met gemak een investering van 2000 - 5000 miljard aan vooraf en dan moet je tegen die tijd maar hopen dat ruimtevervoer een stuk goedkoper is geworden. Om Mars dan echt te laten bewonen zou je daar een kunstmatig eco systeem moeten ontwikkelen, iets wat uberhaupt maar de vraag is of het lukt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_177740288


[ Bericht 50% gewijzigd door Toga op 11-03-2018 06:40:07 ]
Racist
pi_177740291
Je hebt zojuist de film "Life" (2017) gezien? Dat was niet echt.
En verder wat raptorix zegt. Ik zie ook voorlopig geen financiële mogelijkheden en als die er al zouden zijn, zou dit gebeuren plaatsvinden vanaf een basis op de maan.
Tot die tijd....
Racist
pi_177740359
Wat Raptorix zegt
  User die overal opduikt 2022 zondag 11 maart 2018 @ 07:28:08 #12
186611 Haags
pi_177740480
De bedoeling is dat het een enkeltje wordt.
Zonder wrijving geen glans
pi_177740586
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:46 schreef Starmanelon het volgende:
We gaan waarschijnlijk de komende 10 jaar mars bezoeken. Als de mensen terug naar aarde komen, kunnen ze nieuwe levensvormen introduceren op aarde die schadelijk kunnen zijn voor het leven hier.

Hoe willen ze dit probleem aanpakken?
Er is hoogstwaarschijnlijk geen leven op Mars.

Opgelost.
pi_177740618
We introduceren ook nieuwe levensvormen op Mars die schadelijk kunnen zijn voor het leven daar. Heb je daar al eens aan gedacht?
pi_177740701
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 04:49 schreef raptorix het volgende:
Ik voorzie dat we de eerste 100 jaar niet op Mars zullen leven, je zult een aantal extreem lastige barrieres moeten overwinnen omdat je namelijk in 1 keer een basis zal moeten neerzetten om er permanent te leven, in tegenstelling tot een normale ruimte basis zal aanvoer van middelen veel lastiger zijn, en doen voorraden er ook nog eens veel langer over. Dan heb je nog het probleem dat je niet in een hokje van 10 bij 5 met een groep op Mars kan gaan zitten met een groep, dus je moet gelijk al een behoorlijke basis neerzetten. Dan heb je het nog niet eens over allerlei lastige zaken als ruimtestraling en lange tijd zonder zwaartekracht.

Kortom ik voorspel dat het meer reeel is dat op Mars eerst een kolonie word opgebouwd door robots, punt is alleen dat je de eerste periode extreem afhankelijk bent van aanvoer vanaf aarde.

Wanneer je serieus Mars wilt laten bewonen dan gaat er met gemak een investering van 2000 - 5000 miljard aan vooraf en dan moet je tegen die tijd maar hopen dat ruimtevervoer een stuk goedkoper is geworden. Om Mars dan echt te laten bewonen zou je daar een kunstmatig eco systeem moeten ontwikkelen, iets wat uberhaupt maar de vraag is of het lukt.
Ik denk wel dat er in mijn leven (hopelijk nog 63 jaar te gaan, dan ben ik 100) wel mensen op Mars zullen lopen.

De terugreis gaat wat lastiger worden, dat verwacht ik niet voordat mijn tijd gekomen is. Enkele reis voor de eerste mensen naar Mars dus.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_177740741
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
We introduceren ook nieuwe levensvormen op Mars die schadelijk kunnen zijn voor het leven daar. Heb je daar al eens aan gedacht?
Alleen je ontlasting al.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 11 maart 2018 @ 08:26:31 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177740742
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 04:49 schreef raptorix het volgende:
Ik voorzie dat we de eerste 100 jaar niet op Mars zullen leven, je zult een aantal extreem lastige barrieres moeten overwinnen omdat je namelijk in 1 keer een basis zal moeten neerzetten om er permanent te leven, in tegenstelling tot een normale ruimte basis zal aanvoer van middelen veel lastiger zijn, en doen voorraden er ook nog eens veel langer over. Dan heb je nog het probleem dat je niet in een hokje van 10 bij 5 met een groep op Mars kan gaan zitten met een groep, dus je moet gelijk al een behoorlijke basis neerzetten. Dan heb je het nog niet eens over allerlei lastige zaken als ruimtestraling en lange tijd zonder zwaartekracht.

Kortom ik voorspel dat het meer reeel is dat op Mars eerst een kolonie word opgebouwd door robots, punt is alleen dat je de eerste periode extreem afhankelijk bent van aanvoer vanaf aarde.

Wanneer je serieus Mars wilt laten bewonen dan gaat er met gemak een investering van 2000 - 5000 miljard aan vooraf en dan moet je tegen die tijd maar hopen dat ruimtevervoer een stuk goedkoper is geworden. Om Mars dan echt te laten bewonen zou je daar een kunstmatig eco systeem moeten ontwikkelen, iets wat uberhaupt maar de vraag is of het lukt.
Waarom zou je. Hebben grotere uitdagingen hier op aarde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177740743
Goh en je denkt niet dat ze daar rekening mee houden?
Niet dat er levensvormen zijn.
pi_177740784
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:
We introduceren ook nieuwe levensvormen op Mars die schadelijk kunnen zijn voor het leven daar. Heb je daar al eens aan gedacht?
Het leven daar. Wat er dus niet is.
pi_177740871
Moest overigens aan dit betoog van een tijdje terug denken:

pi_177741019
Als er al leven is op mars gaat het om microben die kunnen overleven onder extreme omstandigheden. Men hoopt die bij de marspolen aan te treffen. Op aarde komen dergelijke microben veelvuldig voor. Als er al dergelijke microben op mars voorkomen is het vooral interessant te weten welke genetische informatie ze gebruiken. Is het ook RNA, DNA of ander erfelijk materiaal? De kans is aanwezig dat het aardse leven van mars afkomstig is.

quote:
Did Life on Earth Come From Mars?
"This has long been called 'the phosphate problem,'" Adcock said in an interview. "There are theories out there about how it might have worked [on early Earth], but there's no consensus.

"That played a part in getting us interested in Mars," he said.

On Mars, Adcock's team concluded, the phosphate problem appears to be much smaller. Adcock and his colleague Elizabeth Hausrath synthesized the two types of phosphates known to be on both early and current-day Mars, compounds that have also been delivered to Earth via meteorites.

Those Martian phosphates turned out to be far more soluble in water and also more abundant. So when it came to essential phosphates, at least, Mars appears to have been a better nursery for life.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177741121
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou je. Hebben grotere uitdagingen hier op aarde.
Mwoah ik voorzie wel dat eventuele energie en millieuproblemen opgelost worden door techniek, echter met het oog op geopolitiek voorzie ik het wat minder rooskleurig in, eigenlijk is de enige oplossing dat er 1 wereldrijk zou komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 maart 2018 @ 09:21:57 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177741161
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mwoah ik voorzie wel dat eventuele energie en millieuproblemen opgelost worden door techniek, echter met het oog op geopolitiek voorzie ik het wat minder rooskleurig in, eigenlijk is de enige oplossing dat er 1 wereldrijk zou komen.
Opgelost zouden kunnen worden, maar verhinderd worden door politiek, populisme en massahysterie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177741237
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Opgelost zouden kunnen worden, maar verhinderd worden door politiek, populisme en massahysterie
Mjah ik heb er wel eens diep over nagedacht, maar als je energie vrijwel gratis zou kunnen produceren dan zou je veel wereldproblemen op kunnen lossen. Ik denk ook dat de robotisering die er aan zit te komen ook wel voor grote opstanden gaan zorgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 maart 2018 @ 09:28:49 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177741244
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah ik heb er wel eens diep over nagedacht, maar als je energie vrijwel gratis zou kunnen produceren dan zou je veel wereldproblemen op kunnen lossen. Ik denk ook dat de robotisering die er aan zit te komen ook wel voor grote opstanden gaan zorgen.
Kwestie van accepteren dat kernenergie onvermijdelijk is, en thoriumcentrales gaan bouwen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 11 maart 2018 @ 09:31:11 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177741270
Edit: ow wacht dit was een serieus topic
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177741299
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kwestie van accepteren dat kernenergie onvermijdelijk is, en thoriumcentrales gaan bouwen.
Of gewoon waterstof fabrieken op plekken met veel ruimte en zon.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 maart 2018 @ 09:43:11 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177741377
Als we leven willen vinden kunnen we beter een stukje verder kijken dan Mars.
pi_177741400
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:43 schreef Twiitch het volgende:
Als we leven willen vinden kunnen we beter een stukje verder kijken dan Mars.
Ik snap de obsessie nooit zo, daarnaast denk ik dat een eventuele andere levensvorm helemaal geen contact wil met ons zo malloten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 maart 2018 @ 09:57:39 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177741566
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik snap de obsessie nooit zo, daarnaast denk ik dat een eventuele andere levensvorm helemaal geen contact wil met ons zo malloten.
Ik wel. Vond deze video wel een leuke kijk op dingen:

pi_177742624
quote:
14s.gif Op zondag 11 maart 2018 03:11 schreef cherrycoke het volgende:
volgens de laatste analyses van de robots die nu op mars rondrijden is er geen leven of micro leven mogelijk zoals wij dat kennen op mars.
Zo'n karretje onderzoekt slechts een minuscuul deel van deze planeet en met beperkte middelen.

Veel te weinig info om te concluderen dat er geen leven mogelijk zou kunnen zijn.

Mij lijkt als mens een verblijf op Mars eerder een psychologische uitdaging. Geen bomen en planten, geen meren of zeeën. Slechts zand en duinen. Daar raak je toch snel op uitgekeken.
pi_177742817
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:19 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zo'n karretje onderzoekt slechts een minuscuul deel van deze planeet en met beperkte middelen.

Veel te weinig info om te concluderen dat er geen leven mogelijk zou kunnen zijn.

Mij lijkt als mens een verblijf op Mars eerder een psychologische uitdaging. Geen bomen en planten, geen meren of zeeën. Slechts zand en duinen. Daar raak je toch snel op uitgekeken.
Dat was Dubaï ook ooit. Ok, met de zee dan.
pi_177743016
quote:
12s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat was Dubaï ook ooit. Ok, met de zee dan.
Daar kun je tenminste nog een palmboom zien. Op Mars ver te zoeken.

Maar serieus, ik denk dat het psychologische effect op een definitief verblijf op Mars niet te onderschatten is. Zeker wanneer zo'n reis een enkeltje betreft.
  zondag 11 maart 2018 @ 12:30:30 #34
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_177743769
De Apollo-astronauten van apollo 11, 12 en 14 gingen 2 weken in quarantaine nadat ze weer geland waren op de aarde. Zo kon worden afgewacht of ze niet ziek werden van een onbekend virus.
En de Amerikanen hadden daar ervaring mee. Europese griepvirussen hebben het merendeel van de "Indianen" op het Amerikaanse continent uitgeroeid.
Wie dit leest is gek
  zondag 11 maart 2018 @ 12:56:30 #35
28033 Pek
je moet wat
pi_177744281
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kwestie van accepteren dat kernenergie onvermijdelijk is, en thoriumcentrales gaan bouwen.
Dan is niet Mars, maar de Maan weer een beter idee, want Helium-3.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_177745645
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar kun je tenminste nog een palmboom zien. Op Mars ver te zoeken.

Maar serieus, ik denk dat het psychologische effect op een definitief verblijf op Mars niet te onderschatten is. Zeker wanneer zo'n reis een enkeltje betreft.
Die palmbomen zijn net als de palmeilanden mensenwerk. ;)

Voor de goede orde: ik blijf ook lekker op aarde.
pi_177753235
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 14:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voor de goede orde: ik blijf ook lekker op aarde.
Ooit zal ik (de atomen waar ik momenteel uit besta althans) op de zon zijn.
Tot die tijd zullen diezelfde atomen waarschijnlijk gebruikt worden door andere organismen zoals die nu ook voorheen in andere lichamen hebben rondgewandeld.
Morgen stoot ik weer miljarden atomen en moleculen af om te vervangen door nieuwe.
Ik vraag me af wat er eigenlijk nog origineel aan me is...
Racist
pi_177753629
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:46 schreef Starmanelon het volgende:
We gaan waarschijnlijk de komende 10 jaar mars bezoeken. Als de mensen terug naar aarde komen, kunnen ze nieuwe levensvormen introduceren op aarde die schadelijk kunnen zijn voor het leven hier.

Hoe willen ze dit probleem aanpakken?
1. Er gaan voorlopig helemaal geen mensen naar Mars.
2. De ruimte is nep.
3. De aarde is plat.
4. Nasa / SpaceX Hoax.
5. Allah hu akhbar.
6. Stel je niet zo aan.
7. Kleven nog een keertje.
8. Wacht.
9. Hoaxstronauten komen niet direct in aanraking met aliens.
10. Je hebt teveel films gekeken.

Gr gr.
  zondag 11 maart 2018 @ 19:38:29 #39
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_177753984
Kunnen ze daar ons overtollig co2 dumpen, krijgt mars misschien een atmosfeer.
  zondag 11 maart 2018 @ 19:41:43 #40
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177754062
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 11:45 schreef Elzies het volgende:

[..]

Daar kun je tenminste nog een palmboom zien. Op Mars ver te zoeken.

Maar serieus, ik denk dat het psychologische effect op een definitief verblijf op Mars niet te onderschatten is. Zeker wanneer zo'n reis een enkeltje betreft.
ik denk eerder de solidariteit die je hebt in de ruimte een grote impact gaat hebben op de psychologie van de mensen daar
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177754159
Met de BFR van Elon kunnen ze daar best snel een kolonie opzetten
  maandag 12 maart 2018 @ 11:41:11 #42
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_177764404
GC.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  maandag 12 maart 2018 @ 11:45:21 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177764497
Ik hoor dat die griep die nu aan het rondgaan is stiekem van mars komt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177765342
Mensen die niet weten dat de mensheid oorspronkelijk op Mars leefde maar die planeet compleet verneukt heeft en daarom zijn we toen met zijn allen naar de Aarde getrokken :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')