abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179102874
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:42 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik hoor graag waarom.
Niet in dit topic, DM me maar.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 11:44:11 #202
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179102885
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:43 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Niet in dit topic, DM me maar.
DM jij mij maar
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179103161
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:44 schreef SpecialK het volgende:

[..]

DM jij mij maar
Oke doei
  zaterdag 12 mei 2018 @ 12:28:20 #204
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_179103612
Moeten de brieven niet vertaald zijn door een officiële tolk?
Dit moest bij een mvv aanvraag voor mij wel (Nederlands > visayan en andersom)
Verder vallen de kosten nu nog mee, bij vervolg aanvragen voor andere verblijfsdocumenten later en de inburgering kunnen de kosten nog verder oplopen.

Mocht je visum trouwens worden afgewezen raad ik je aan om meteen een advocaat in handen te nemen, vaak regelt deze het alsnog in enkele weken via fouten die door de ind gemaakt worden
(eigen ervaring)
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_179106115
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 12:28 schreef Erosjuhhh het volgende:
Moeten de brieven niet vertaald zijn door een officiële tolk?
Dit moest bij een mvv aanvraag voor mij wel (Nederlands > visayan en andersom)
Verder vallen de kosten nu nog mee, bij vervolg aanvragen voor andere verblijfsdocumenten later en de inburgering kunnen de kosten nog verder oplopen.
Uhmm nee in mijn geval niet eigenlijk. Het was zelfs alleen nodig in het Nederlands, maar ik heb het er gewoon bij gedaan als "extra", omdat het t proces wellicht versneld dan. Vanuit hun gezien zou ik er in elk geval heel blij mee zijn als mijn Nederlands bijvoorveeld matig t.o.v. Engels. Om een beetje goodwill te creëren zegmaar.

quote:
Mocht je visum trouwens worden afgewezen raad ik je aan om meteen een advocaat in handen te nemen, vaak regelt deze het alsnog in enkele weken via fouten die door de ind gemaakt worden
(eigen ervaring)
Daar kwam mn vader ook al mee aanzetten ja :P Maar goeie tip inderdaad, ga ik zeker doen! ^O^
  zaterdag 12 mei 2018 @ 16:04:07 #206
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179106910
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 12:03 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Oke doei
Veel plezier met je relatie. Vooral ervaringsdeskundigen naar de zijkant schuiven. Je komt er wel.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179108248
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 16:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Veel plezier met je relatie. Vooral ervaringsdeskundigen naar de zijkant schuiven. Je komt er wel.
Bedankt, maar ik ben er al, het enige wat nog rest is een leuke relatie waar wellicht een mooie toekomst uit te halen valt. :)

Mocht het uitlopen op een teleurstelling, dan is mijn eigen fundering en mn sociale basis sterk genoeg om het zonder grote moeilijkheden op te vangen. Zoals het zit met elke relatie dus, ongeacht afkomst. ^O^
pi_179108420
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:11 schreef -mosrednA het volgende:
Over 10 jaar wil ik geen grootvader zijn, sterker nog, pas als we 30 zijn ofzo willen we pas kinderen. Hier hebben we het natuurlijk ook over gehad.

Bovendien kies je liefde niet uit SpecialK, liefde kiest jou uit. Althans, in mijn geval. Ik zou haar voor niemand ruilen, en zij mij niet.
Dat dit nog bestaat!
pi_179108533
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:20 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Bedankt, maar ik ben er al, het enige wat nog rest is een leuke relatie waar wellicht een mooie toekomst uit te halen valt. :)

Mocht het uitlopen op een teleurstelling, dan is mijn eigen fundering en mn sociale basis sterk genoeg om het zonder grote moeilijkheden op te vangen. Zoals het zit met elke relatie dus, ongeacht afkomst. ^O^
Zo te lezen, heb je nog geen of weinig ervaring met relaties en het liefdesleven. Dat is helemaal niet erg en ook zeker niet iets om je voor te schamen. Maar als je niet je eigen leven in een hel wil veranderen, neem dan het advies ter harte van mensen met wat meer ervaring op dit terrein.
pi_179108747
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zo te lezen, heb je nog geen of weinig ervaring met relaties en het liefdesleven. Dat is helemaal niet erg en ook zeker niet iets om je voor te schamen. Maar als je niet je eigen leven in een hel wil veranderen, neem dan het advies ter harte van mensen met wat meer ervaring op dit terrein.
Klopt, maar het frappante is dat het advies hier met name "niet doen" is, op een aantal "ik zou het ook de kans gegeven hebben" na, terwijl ik van de mensen die mij kennen en haar kennen juist het advies krijg om deze kans niet te laten lopen. Dus ik neem advies zeker ten harte, alleen minder snel van users op een internetforum (no offense) en eerder van mensen die dicht bij me staan, waavan een handjevol haar inmiddels ook al een paar jaar kennen.

Maargoed, daarentegen sta ik er inderdaad wel bekend om vreselijk eigenwijs of tegendraads te zijn, maar dat is ook een van de redenen dat ik er maatschappelijk en financieel gezien erg goed voor sta voor mn leeftijd. Dat maakt de persoon wie ik ben. In dit geval niet "eigenwijs" mn hart volgen en het risico nemen zou gewoon aan me blijven vreten, omdat het tegenovergestelde eenmaal ingebakken zit in mijn karakter.

Dat wil niet zeggen dat ik het advies hier niet waardeer of ten goede neem, want natuurlijk denk ik ook over die kant na, maar ik heb de overweging gemaakt en besloten dat mijn basis sterk genoeg is om een teleurstelling goed te verwerken. Dus waarom zou ik dan "safe" spelen? Iets wat ik nooit heb gedaan en waardoor ik juist goed terecht ben gekomen. En stel het pakt goed uit, dan zal ik wellicht voor de rest van mn leven een stabiele basis hebben en een gelukkige toekomst. In mijn ogen is een lot voor de staatsloterij dan meer weggegooid geld; mijn kansen zijn vele malen beter.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2018 17:46:40 ]
pi_179108909
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Zo te lezen, heb je nog geen of weinig ervaring met relaties en het liefdesleven. Dat is helemaal niet erg en ook zeker niet iets om je voor te schamen. Maar als je niet je eigen leven in een hel wil veranderen, neem dan het advies ter harte van mensen met wat meer ervaring op dit terrein.
Het is niet altijd ellende met buitenlandse liefdes he. Zeker in het geval van vrouwen kon ik zelf weinig voorbeelden vinden.
pi_179109010
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:29 schreef -mosrednA het volgende:
Moet alleen ergens nog even een printer scoren met kopiëer modus om mee te nemen daar naartoe.
Kun je daar niet beter in een internetcafe o.i.d. kopieeren? Als je er toch een meeneemt kijk dan ook naar invoerheffingen aldaar en dergelijke.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179109012
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:43 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Klopt, maar het frappante is dat het advies hier met name "niet doen" is, op een aantal "ik zou het ook de kans gegeven hebben" na, terwijl ik van de mensen die mij kennen en haar kennen juist het advies krijg om deze kans niet te laten lopen. Dus ik neem advies zeker ten harte, alleen minder snel van users op een internetforum (no offense) en eerder van mensen die dicht bij me staan, waavan een handjevol haar inmiddels ook al een paar jaar kennen.
Dat is op zich wel verstandig geredeneerd. Waarbij het vooral gaat om het advies van mensen die jou kennen. Het advies van mensen die haar kennen, zou ik negeren.

quote:
Maargoed, daarentegen sta ik er inderdaad wel bekend om vreselijk eigenwijs of tegendraads te zijn, maar dat is ook een van de redenen dat ik er maatschappelijk en financieel gezien erg goed voor sta voor mn leeftijd. Dat maakt de persoon wie ik ben. In dit geval niet "eigenwijs" mn hart volgen en het risico nemen zou gewoon aan me blijven vreten, omdat het tegenovergestelde eenmaal ingebakken zit in mijn karakter.
"Volg je hart en gebruik je verstand" is het algemene advies. Verliefdheid is een van de mooiste dingen die een mens kan overkomen, maar tegelijkertijd ook een ontzettend slechte raadgever. Je bent verliefd op een jonge vrouw van 22. Maar als de relatie eenmaal goed en wel op gang is, zeg een paar jaar, dan is de verliefdheid verdwenen. Je houdt alleen dan nog een vrouw over van, zeg 24 of 25 jaar. Waarom zou je dan nog steeds bij die vrouw willen blijven (en zij bij jou) als je op dat moment ook niet weer gemakkelijk opnieuw verliefd kan worden op een andere vrouw van 22?

quote:
Dat wil niet zeggen dat ik het advies hier niet waardeer of ten goede neem, want natuurlijk denk ik ook over die kant na, maar ik heb de overweging gemaakt en besloten dat mijn basis sterk genoeg is om een teleurstelling goed te verwerken. Dus waarom zou ik dan "safe" spelen? Iets wat ik nooit heb gedaan en waardoor ik juist goed terecht ben gekomen.
Er zijn een aantal valkuilen waar je over na zou kunnen denken:

- Is er sprake van een gelijkwaardige relatie? Jij bent relatief rijk en zij is een fruitverkoper op het strand. Als zij afhankelijk wordt van jou, maar jij niet van haar, dan is dat een bron van problemen.

- Hebben jullie voldoende wederzijde interesses? Als je verliefd bent, dan denk je dat dat voldoende is voor een relatie, maar in de praktijk is dat niet het geval. Wat zijn jullie hobby's en interessegebieden en hoeveel overlap zit daarin?

- Jij zegt dat je het risico wil nemen en een teleurstelling wel kan verwerken. Weet jij dat zeker? Er zijn allerlei scenario's mogelijk waar jij je misschien niet eens een voorstelling van kan maken. Stel dat zij een baby van jou krijgt en je dan verlaat voor een andere man. Ben jij dan bereid om de rest van je leven voor jouw kind te betalen, wetende dat dat geld grotendeels wordt opgedronken door die andere man?
pi_179109047
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is niet altijd ellende met buitenlandse liefdes he. Zeker in het geval van vrouwen kon ik zelf weinig voorbeelden vinden.
Genoeg voorbeelden hoor, ik zelf heb die ervaring ook trouwens. Maar goed, ik kwam er op tijd achter dat ze onbetrouwbaar was toen zij gelukkig nog in Zuid Amerika zat. Dus zij is nooit deze kant op gekomen.
Is gewoon moeilijk om een gelijkwaardige relatie op te bouwen, zeker financieel gezien en qua taal zal het altijd lastig blijven dus een leuke baan hier krijgen is ook lastig. En het verschil met Gambia is nogal wat groter dan met Zuid Amerika.

Maar goed, TS wil dat niet horen dus dan wens ik hem veel geluk en succes.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 18:24:04 #215
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_179109329
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 15:24 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Daar kwam mn vader ook al mee aanzetten ja :P Maar goeie tip inderdaad, ga ik zeker doen! ^O^
Mocht 't zover komen..in de regio Amsterdam weet ik goede voor je..je mag altijd pm en als 't zover mocht komen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zaterdag 12 mei 2018 @ 18:39:27 #216
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_179109544
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 17:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

Het is niet altijd ellende met buitenlandse liefdes he. Zeker in het geval van vrouwen kon ik zelf weinig voorbeelden vinden.
In mijn geval is het ook geen ellende. Ik hou zielsveel van mijn vriendin. Maar als ik 10 jaar terug de tijd in kon gaan om mezelf al die zooi te besparen. Al dat visum gedoe, al die culturele verschillen discussies. Al dat gezooi met familie van haar. Alle ruzies over woonplek en angst voor afhankelijkheid...

Als... Dan zou ik mezelf de tip geven het dichter bij huis te zoeken voordat de liefde de overhand neemt. Nu is mijn hele leven er op ingericht en hou ik het zo maar holy shit als ik dit had geweten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_179109574
Verplicht leesvoer voor TS: The Pool by William Somerset Maugham.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Het boekje is voor ¤1 hier verkrijgbaar.

Een korte teaser:

quote:
In Maugham’s story, briefly, an accountant, Lawson, has been sent out to manage the Samoan branch of an English bank, and he occupies a position of high relative status in the local community of Apia. One day he notices an exquisite young woman bathing in a pool at some distance from the town, and he is mesmerized by her beauty: he must have her. He learns that she is a half-caste, named Ethel, the daughter of a native woman and a Norwegian captain long since settled in Apia. He arranges an introduction, and in due time the young couple are wed. She has made a catch that is the envy of all the islanders and he has a native beauty about whom more than one European in Samoa has entertained a number of fantasies. All is bliss – at first. After a son is born, Lawson begins to feel Samoa is not good enough for the boy, and after he secures a job in Scotland that family packs up and moves back to Europe. Predictably, Ethel grows increasingly remote and dissatisfied with life in Scotland, and when rumors begin to circulate about a naked native woman bathing in a pool outside the little Scottish town where they live, even Lawson realizes his difficulties. He tries to persuade her to adjust, but within a short time she absconds with the boy and returns to Samoa. Desperate, he quits his job on the spot and follows her on the next steamer. He has no job in Apia. He begins to drink too much; he turns slovenly in dress and comportment; he loses jobs and ends up working for a Samoan, a horrendous insult to his self-esteem; and after a while he comes to be pitied by the Europeans and looked upon with contempt by the Samoans, including his wife. He thinks that he is being cuckolded, and soon his imagination, warped by alcohol, spins out lurid scenarios of Ethel’s infidelities with whites and natives alike. Finally, when he can stand this torture no longer, he drowns himself in the pool where he had first seen Ethel, and his body is discovered by erstwhile European friends out for a swim.
pi_179110999
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Kun je daar niet beter in een internetcafe o.i.d. kopieeren? Als je er toch een meeneemt kijk dan ook naar invoerheffingen aldaar en dergelijke.
Kan, maar ik heb er inmiddels een via FOK! kunnen krijgen voor ¤25,- incl nagenoeg volle patronen. Heeft zij weer een jaar plezier van :) (M.b.t. cardridges). En nee, maar ik heb een legitieme reden om hem mee te nemen op reis en weer mee terug te nemen. (en dan per ongeluk vergeten uiteraard :P) Dus dat komt wel goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:00 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat is op zich wel verstandig geredeneerd. Waarbij het vooral gaat om het advies van mensen die jou kennen. Het advies van mensen die haar kennen, zou ik negeren.

Allereerst bedankt voor je redelijke en constructieve opmerkingen, zonder dat er een oordeel aan te pas komt. Met name dat laatste kan ik echt waarderen, dat leest al gelijk een stuk fijner. :)

Sorry overigens voor mn late reactie, maar op mn mobiel was dit even teveel om goed inhoudelijk op in te kunnen gaan, wat een post als deze wel verdiend.

Om even in te gaan op hetgeen hierboven: Helemaal mee eens, de mensen die haar dáár kennen neem ik inderdaad met een flinke korrel zout, maar toevallig zijn het naasten van me die haar al 5 jaar kennen en ons zien als een goede match. Ik refereerde naar hun eigenlijk.

quote:
"Volg je hart en gebruik je verstand" is het algemene advies. Verliefdheid is een van de mooiste dingen die een mens kan overkomen, maar tegelijkertijd ook een ontzettend slechte raadgever. Je bent verliefd op een jonge vrouw van 22. Maar als de relatie eenmaal goed en wel op gang is, zeg een paar jaar, dan is de verliefdheid verdwenen. Je houdt alleen dan nog een vrouw over van, zeg 24 of 25 jaar. Waarom zou je dan nog steeds bij die vrouw willen blijven (en zij bij jou) als je op dat moment ook niet weer gemakkelijk opnieuw verliefd kan worden op een andere vrouw van 22?
100% Mee eens, en dit zal ik ook nooit ontkennen. Gelukkig heb ik echter wel genoeg ervaring in de liefde om dit principe van verliefdheid die wegebt te herkennen en ook te weten dat het uiteindelijk gaat om de waarden in iemands karakter die dán overblijft. Dat is uiteindelijk hetgeen waar je gelukkig van moet worden, en blijven. Ik ga niet in op wat die bij haar in mijn ogen kunnen zijn, maar ik zie genoeg aspecten in haar persoonlijkheid die ondanks mijn verliefdheid duidelijk aanwezig zijn en zullen blijven. Een aantal van die aspecten zijn voor mij onmiskenbaar essentieel voor het in stand houden van een langdurige relatie, aspecten die ik miste bij mijn vorige relatie waardoor het uiteindelijk niets werd.

En als ik eenmaal gebonden ben aan iemand zal ik niet zomaar verliefd worden. Voor zover ik mezelf in kan schatten gewoon niet. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar ik heb helaas persoonlijke omstandigheden mogen ervaren die mij hebben geleerd wat hiertoe kan leiden. Ik verafschuw dit, dus die kans acht ik gewoon klein. Daarnaast val ik op karakter, en in het bijzonder een aantal aspecten hiervan die in mijn ogen schaars zijn bij veel jonge vrouwen tegenwoordig. Wat dat betreft had ik beter in de jaren 60 geboren kunnen worden.

quote:
Er zijn een aantal valkuilen waar je over na zou kunnen denken:

- Is er sprake van een gelijkwaardige relatie? Jij bent relatief rijk en zij is een fruitverkoper op het strand. Als zij afhankelijk wordt van jou, maar jij niet van haar, dan is dat een bron van problemen.
Financieel gezien: Ja. emotioneel gezien: Nee, voor zover je dat nu kunt inschatten natuurlijk. Dat moet nog blijken de komende jaren. Maar júist emotioneel gezien sluiten wij goed op elkaar aan, iets wat niet alleen ons opvalt, maar ook mensen in onze omgeving.

quote:
- Hebben jullie voldoende wederzijde interesses? Als je verliefd bent, dan denk je dat dat voldoende is voor een relatie, maar in de praktijk is dat niet het geval. Wat zijn jullie hobby's en interessegebieden en hoeveel overlap zit daarin?
Ik ga hier geen waslijst opnoemen, maar ja. Daar maak ik me absoluut niet druk over, zeker als ik het vergelijk met mijn vorige relatie(s).

quote:
- Jij zegt dat je het risico wil nemen en een teleurstelling wel kan verwerken. Weet jij dat zeker? Er zijn allerlei scenario's mogelijk waar jij je misschien niet eens een voorstelling van kan maken. Stel dat zij een baby van jou krijgt en je dan verlaat voor een andere man. Ben jij dan bereid om de rest van je leven voor jouw kind te betalen, wetende dat dat geld grotendeels wordt opgedronken door die andere man?
Ja, want ervaring daarin. Nee, want geen ervaring op de langer termijn. Oftewel: Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Wat ik wel zeker weet: Financieel ben ik onafhankelijk, maatschappelijk gezien in zekere zin ook. Mijn sociale basis is enorm, en mensen houden van me. Wat ik dus wel zeker weet is wat er ook gebeurt, ik altijd mensen om me heen zal hebben die me uit welke beerput dan ook zullen sleuren, een schop onder mn hol zullen geven, een knuffel achteraf en er net zo lang mee doorgaan tot ik weer de oude ben. Dus nee, zeker weten doe ik het niet, maar ja; meer zekerheid kan ik niet hebben.

En om even in te gaan op je voorbeeld hierboven: Dat zou inderdaad een doodsteek zijn. Maaar, dit is een risico bij elke vrouw. En om eerlijk te zijn zie ik het bij haar minder snel gebeuren dan bij de helft van de vrouwen hier. Zeker die van mijn leeftijd of iets jonger.

Dus ja, het blijft een gok, maar nee; het is geen ondoordachte actie. Was dit wel zo geweest dan had ik al lang een standje en een corrigerende tik ontvangen van mn vader, maar zelfs hij vind dat ik het goed aanpak. Dusja, dat geeft mij genoeg vertrouwen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:02 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Genoeg voorbeelden hoor, ik zelf heb die ervaring ook trouwens. Maar goed, ik kwam er op tijd achter dat ze onbetrouwbaar was toen zij gelukkig nog in Zuid Amerika zat. Dus zij is nooit deze kant op gekomen.
Is gewoon moeilijk om een gelijkwaardige relatie op te bouwen, zeker financieel gezien en qua taal zal het altijd lastig blijven dus een leuke baan hier krijgen is ook lastig. En het verschil met Gambia is nogal wat groter dan met Zuid Amerika.

Maar goed, TS wil dat niet horen dus dan wens ik hem veel geluk en succes.
Oh jawel hoor, alleen wil ik niet meegaan in de projectie van jouw persoonlijke ervaring op mijn situatie.

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:24 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Mocht 't zover komen..in de regio Amsterdam weet ik goede voor je..je mag altijd pm en als 't zover mocht komen
Dat zou echt super zijn! Dankjewel! :D Staat genoteerd in het grote boek van sinterklaas :7 :P

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In mijn geval is het ook geen ellende. Ik hou zielsveel van mijn vriendin. Maar als ik 10 jaar terug de tijd in kon gaan om mezelf al die zooi te besparen. Al dat visum gedoe, al die culturele verschillen discussies. Al dat gezooi met familie van haar. Alle ruzies over woonplek en angst voor afhankelijkheid...

Als... Dan zou ik mezelf de tip geven het dichter bij huis te zoeken voordat de liefde de overhand neemt. Nu is mijn hele leven er op ingericht en hou ik het zo maar holy shit als ik dit had geweten.
Ik vind het oprecht heel vervelend voor je, alhoewel ik ook geloof dat er ook een positieve kant zit aan jouw situatie, maar ook hier vind ik dat het niet zo moet zijn dat mijn situatie linea recta in hetzelfde hokje wordt geplaatst. Noch ik, noch jullie kunnen daar nu al iets over zeggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Verplicht leesvoer voor TS: The Pool by William Somerset Maugham.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Het boekje is voor ¤1 hier verkrijgbaar.

Een korte teaser:

[..]

Ik ben een enorme liefhebber van literatuur, dus deze ga ik bestellen. Thanks :)
pi_179111145
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 18:41 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Verplicht leesvoer voor TS: The Pool by William Somerset Maugham.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Het boekje is voor ¤1 hier verkrijgbaar.

Een korte teaser:

[..]

Dit is niet echt een teaser trouwens, dit is gewoon het hele verhaal in een paar zinnen. Inclusief het einde.. vind het jammer dat ik hem heb gelezen.

Niet lullig bedoeld, maar nu ga ik m niet meer lezen denk ik.

(Ik sta wel open voor andere boeken hoor :P)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2018 20:07:55 ]
pi_179111580
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 19:53 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Kan, maar ik heb er inmiddels een via FOK! kunnen krijgen voor ¤25,- incl nagenoeg volle patronen. Heeft zij weer een jaar plezier van :) (M.b.t. cardridges).
Cartridges kunnen uitdrogen, zeker in Afrika wil dat nog wel eens wat sneller gebeuren (hoge temperatuur, gebrek aan luchtvochtigheid).
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179113300
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 20:26 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Cartridges kunnen uitdrogen, zeker in Afrika wil dat nog wel eens wat sneller gebeuren (hoge temperatuur, gebrek aan luchtvochtigheid).
Is daar iets tegen te doen?
pi_179113590
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:25 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Is daar iets tegen te doen?
Je zou een laserprinter kunnen gebruiken. Maar dat is weer een achterlijk zwaar gewicht om nodeloos mee te slepen. Laat je meisje gewoon zelf iets regelen. Wordt ze ook nog een beetje zelfstandig van, een eigenschap die ze hard nodig gaat hebben in de Nederlandse maatschappij.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179113788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je zou een laserprinter kunnen gebruiken. Maar dat is weer een achterlijk zwaar gewicht om nodeloos mee te slepen. Laat je meisje gewoon zelf iets regelen. Wordt ze ook nog een beetje zelfstandig van, een eigenschap die ze hard nodig gaat hebben in de Nederlandse maatschappij.
Dit was ook meer een gunst, ze weet niet dat ik m meeneem. Maar we zien het vanzelf wel hoe lang ze t volhouden :P
pi_179119327
Hé TS - veel succes en geluk in de liefde! Het is goed dat je het gaat proberen en wie weet lukt het gewoon.
pi_179125476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:28 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Hé TS - veel succes en geluk in de liefde! Het is goed dat je het gaat proberen en wie weet lukt het gewoon.
Thanks O+

We zullen zien! :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')