abonnement Unibet Coolblue
pi_177722196
Ik ben vanuit een uitzendovereenkomst overgenomen door het bedrijf waar ik werk op basis van een tijdelijk contract, hierbij bleef mijn salaris gelijk. Binnenkort krijg ik een contract voor onbepaalde tijd aangeboden.

Is dit een moment om, om loonsverhoging te vragen?

Mijn dilema is, Ik zit met de beargumentatie van mijn vraag naar loonsverhoging, ik doe mijn werk goed, maar dat lijkt mij vanzelfsprekend. Ook heb ik geen extra taken of verantwoording erbij gekregen. Is puur de overname naar een contract voor onbepaalde tijd reden genoeg om naar een (vanzelfsprekende?) loonsverhoging te vragen?
pi_177722282
Niet geschoten altijd mis?
Same Shit, Different Day
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:41:55 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177722436
gefeliciteerd !
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177722824
Gefeliciteerd, en je kan het zeker ter sprake brengen.
pi_177723034
Ik zou het zeker ter sprake brengen. Maar het zou wel handig zijn als je het wat kunt beargumenteren.

Is het salaris dat je nu krijgt marktconform?

Hoelang heb je er gewerkt tot je overname?

Als je salaris lager is dan gemiddeld en/of je er al een tijd werkt en dus meer ervaring hebt dan toen je startte kun je dat als argumenten inbrengen.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan kun je altijd vragen om andere emolumenten. Reiskostenvergoeding, representatievergoeding, opleidingen etcetera...
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:22:01 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_177723117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:29 schreef Kawa600 het volgende:
Niet geschoten altijd mis?
Dat is geen vraag, dat is gewoon zo.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_177723123
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik zou het zeker ter sprake brengen. Maar het zou wel handig zijn als je het wat kunt beargumenteren.

Is het salaris dat je nu krijgt marktconform?

Hoelang heb je er gewerkt tot je overname?

Als je salaris lager is dan gemiddeld en/of je er al een tijd werkt en dus meer ervaring hebt dan toen je startte kun je dat als argumenten inbrengen.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan kun je altijd vragen om andere emolumenten. Reiskostenvergoeding, representatievergoeding, opleidingen etcetera...
Ik werk er nu anderhalf jaar, mijn huidige salaris niet verkeerd, maar het leven is duur, en wat extra is wel mijn wens.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:52:03 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177724679
Vragen kan altijd denk ik, al is een overname niet perse een reden om loonsverhoging te krijgen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_177726114
Een loonsverhoging is geen verplichting voor een bedrijf als er geen CAO is, maar je kan er altijd om vragen. Een bedrijf kan er voor kiezen om nooit een loonsverhoging toe te passen bij geen CAO.
IK ken er genoeg die dit doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 19:49:20 #10
286575 Roces18
Chef de party
pi_177729742
Een vast contract is geen reden voor loonsverhoging. Dan zegt de werkgever: ik beloon je toch al met een vast contract....
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')