abonnement Unibet Coolblue
pi_177721910

In mijn douche zijn pendeldeuren geplaatst maar deze hangen niet helemaal recht ten opzichte van elkaar zie foto.
Meer corrigeren met de scharnieren is niet mogelijk omdat het al maximaal gecorrigeerd is met de scharnieren. Ik heb het een en ander nagemeten en daaruit blijkt dat ze gemeten hebben vanaf de grond terwijl deze afloopt. In hoogte scheelt dit 8 tot 9 mm tussen links en rechts. In de diepte zit er tussen links en rechts ook 5 mm, maar dit zie je niet goed. Tevens zit er tussen het bovenste en onderste scharnier van de rechter deur 2 mm verschil waardoor de deuren van boven en beneden niet in 1 lijn tegenover elkaar kunnen staan.
De badkamer is nieuw geplaatst maar zoals tegenwoordig gewoon is zijn er meerdere onder aannemers bij betrokken.

Zouden jullie dit accepteren of zal je 1 deur opnieuw laten plaatsen waardoor vermoedelijk ook de tegels vervangen moeten worden?
pi_177721983
Het ziet er niet uit als een goedkope badkamer met goedkope douchedeuren. Ik zou dit niet accepteren, al helemaal niet als het niet normaal af te stellen is.

Als het je nu al opvalt dan ga je je er later al helemaal aan storen.

Ze komen het maar bijstellen of anders opnieuw ophangen. Je gaat toch ook geen keuken accepteren waarvan alle frontjes scheef tegenover elkaar hangen?
pi_177722237
unlimitedzxr bedankt voor je reactie.

Klopt is geen goedkope badkamer.
De mensen die de deuren opgehangen hebben zijn al 1 keer terug geweest om het beter af te stellen maar willen mij ervan overtuigen dat dit het maximaal haalbare is. Het klopt met de scharnieren is nu in mijn beleving niets meer te corrigeren alleen als je de scharnieren opnieuw plaatst.
Je hebt gelijk ik zal mij daar aan blijven storen, en denk dat ik het niet zal accepteren.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 13:28:01 #4
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_177722258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:09 schreef unlimitedzxr het volgende:
Het ziet er niet uit als een goedkope badkamer met goedkope douchedeuren. Ik zou dit niet accepteren, al helemaal niet als het niet normaal af te stellen is.

Als het je nu al opvalt dan ga je je er later al helemaal aan storen.

Ze komen het maar bijstellen of anders opnieuw ophangen. Je gaat toch ook geen keuken accepteren waarvan alle frontjes scheef tegenover elkaar hangen?
Dit
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_177723523
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:05 schreef Janjannes het volgende:
[ afbeelding ]
In mijn douche zijn pendeldeuren geplaatst maar deze hangen niet helemaal recht ten opzichte van elkaar zie foto.
Kan je nog een foto plaatsen van de scharnieren en de hele ophanging van de deuren?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177723915
Komen hier trouwens nog rubbers langs de deuren? Of blijft het zo als op de foto?

Ik zou niet bij de monteur zelf klagen maar gewoon bij de gene waar je de badkamer besteld hebt. Het wordt waarschijnlijk en kip ei verhaal waarbij de gene die de deuren geplaatst heeft, de tegelzetter de schuld gaat geven van een ongelijke vloer. Desalniettemin vind ik dat de scharnieren gewoon waterpas tegenoverelkaar gemonteerd hadden moeten worden. Als daarmee de ruimte tussen deur en tegelvloer afwijkt, is dit ook niet heel mooi maar niet de verantwoordelijkheid voor de gene die de deuren gezet heeft.

Zitten er trouwens ook handvaten aan die deuren? Hoe ziet dat uit? Zit natuurlijk ook scheef?
pi_177724141

Hierboven een foto van één van de scharnieren. Hier kan je zien dat er in verticale richting maximaal gecorrigeerd is.
Van handvaten heb ik geen foto maar dat zijn als het ware 2 ronde knoppen.
pi_177724951
Ik neem aan dat beide deuren dan in maximale richting zijn gesteld?
pi_177728201
Ook die scharnieren zien er natuurlijk niet uit.

Waarom is de vloer zo scheef? Lijkt me toch dat ook dat verkeerd is gegaan. Gewoon klagen bij de aannemer, hopelijk nog niet betaald?
  zondag 11 maart 2018 @ 19:26:04 #10
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_177753679
Zijn het een standaard-maat pendeldeuren of ingemeten door de fabrikant ?
Bij standaard heb je maar een paar mm speling bij profielloze deuren en is er geen makkelijke oplossing.
pi_177765100
Eventueel een kleine ring of plaatje tussen scharnier en ondergrond plaatsen waardoor er meer stelruimte is zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Maar bij een nieuwe badkamer plaatsing zou ik het huidige resultaat niet accepteren.
pi_177771561
Nee ik ook niet en dit lijkt mij een fout van de aannemer. Die kuest voor het uit besteden dus nu mag hij zorgen dat het goed komt. Of aanpassen of een maatwerk deur bestellen
pi_177773251
Niet accepteren.

Degene die de deuren heeft afgehangen had gewoon een laser-waterpas correct moeten gebruiken en dan was het goed geweest.

Is er een reden dat de vloer afloopt? Anders is dat ook nog wel een dingetje om aan te kaarten.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:06:41 #14
4330 PJ
Tja.....
pi_177774025
En TS is een goner .....
pi_177798517
Bedankt voor de antwoorden.

@PJ
Ja beide deuren zijn maximaal gesteld.

@BTKlus
Met een opvul ringetje of plaatje kan je wat extra corrigeren maar niet alles

@Nico987
Het is een inloopdouche dus moet de vloer aflopen richting drain.

@Tha_flash
De deuren zijn ingemeten door de fabrikant.

@Ivo1985
Met een laser-waterpas had de deursteller dit moeten zien. Ook kan je het verschil in hoogte van de scharnieren goed zien aan de naden tussen de tegels, deze zijn wel waterpas geplaatst.

Ik heb het niet geaccepteerd maar tot op heden van de deuren leverancier nog niets gehoord.
pi_177798886
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:09 schreef Janjannes het volgende:

Ik heb het niet geaccepteerd maar tot op heden van de deuren leverancier nog niets gehoord.
In principe heb jij ook niets te maken met de deuren leverancier, maar met de hoofdaannemer die jij hebt ingeschakeld om de badkamer te komen verbouwen. Dat die hoofdaannemer allerlei andere partijen inhuurt om het daadwerkelijke werk uit te voeren is zijn pakkie an. De hoofdaannemer moet zorgen dat het goed komt, en wie dat gaat oplossen en of dat dan op kosten van de deuren-leverancier of van de aannemer zelf is, sta jij helemaal buiten.
  woensdag 14 maart 2018 @ 09:04:29 #17
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_177810639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:09 schreef Janjannes het volgende:
Bedankt voor de antwoorden.

@PJ
Ja beide deuren zijn maximaal gesteld.

@BTKlus
Met een opvul ringetje of plaatje kan je wat extra corrigeren maar niet alles

@Nico987
Het is een inloopdouche dus moet de vloer aflopen richting drain.

@Tha_flash
De deuren zijn ingemeten door de fabrikant.

@Ivo1985
Met een laser-waterpas had de deursteller dit moeten zien. Ook kan je het verschil in hoogte van de scharnieren goed zien aan de naden tussen de tegels, deze zijn wel waterpas geplaatst.

Ik heb het niet geaccepteerd maar tot op heden van de deuren leverancier nog niets gehoord.
Terug naar de winkel dan , is niet goed ingemeten.

hsk ?
pi_177810872
Is het ingemeten voor of nadat er is getegeld en dergelijke?
pi_177812331
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:09 schreef Janjannes het volgende:
Met een laser-waterpas had de deursteller dit moeten zien. Ook kan je het verschil in hoogte van de scharnieren goed zien aan de naden tussen de tegels, deze zijn wel waterpas geplaatst.
Dan is het toch simpel? Als ik dit goed lees hebben ze het ene scharnier hoger / lager gemonteerd dan het andere scharnier? Bij de montage van de deuren is het mis gegaan?
pi_177823112
@Ivo1985
Klopt de hoofdaannemer is verantwoordelijk. De hoofdaannemer geeft aan dat deurleverancier contact met mij zal opnemen, maar tot op heden nog niets gehoord.
@Nico987
Er is ingemeten nadat er getegeld is.
@Ralphmeister
Klopt de montage is misgegaan. Het linker scharnier zit een stuk lager op de tegel dan de rechter.
pi_177824846
Ow als er later us ingemeten dan naar de leverancier.

Geen antwoord is dagelijks bellen en mailen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')