abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 maart 2018 @ 22:56:45 #76
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177736503
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:53 schreef MaGNeT het volgende:
Ik vraag me af of zo'n glazen wand nu zo nuttig is.

Een beetje creatieve terrorist gooit er een paar granaten overheen lijkt me.
Of blaast zichzelf op bij de Sacrecoeur, want daar staat geen wand omheen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177736529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:49 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar. In Nederland zijn er ook vele zichtbare en onzichtbare maatregelen toegenomen. Laatst bij het vuurwerk in Rotterdam met oud & nieuw waren alle toegangswegen geblokkeerd met vuilniswagens bijvoorbeeld. Hetzelfde gold ook bij evenementen als het kampioenschap van Feyenoord en de marathon in Rotterdam. Wellicht dat Rotterdam een uitzondering is, dat zou kunnen.
Ik zeg niet dat er helemaal niets aan preventie moet gebeuren want dat wil de burger, en dat is men een beetje aan zn stand verplicht.

Maar dat wat jij noemt is allemaal minimaal tijdelijk en niet zichtbaar voor de toeschouwer. Het toerisme in Parijs zal echt niet terugkomen omdat er ineens een glazen wand staat. De terrorist kan zoiets trouwens niets schelen. Die kan 't al weinig schelen dat de politie pertinent met halfautomaten onder die toren rondloopt.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 23:01:18 #78
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177736654
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:51 schreef Falco het volgende:

[..]

[..]

Extra aanvulling: laten we aannemen dat een toeristische attractie als de Eiffeltoren 1.000 keer 'aantrekkelijker' is om daar een aanslag te plegen ten opzichte van het lokale dorpsplein in pakweg Spijkenisse. Dan is de kans dat je als West Europese burger of toerist omkomt door terreur 0,0125% per jaar. Wauw.
Bij vliegtuigen overlijden 0,04 mensen per miljard afgelegde kilometers, bij auto's overlijden 4,5 mensen per miljard afgelegde kilometers. Laten we even aannemen dat de gemiddelde toerist 5.000km per jaar vliegt, dan is dat een kans 0,00000002%. Volgens jouw berekening is de kans om door een aanslag bij de Eiffeltoren om het leven te komen 625.000 keer hoger dan door een vliegtuigongeluk om het leven te komen. Bij gemiddeld 10.000 afgelegde kilometers per jaar in de auto komt dat neer op een factor 27.778.

Ik vind dat hoog.
2000 light years from home
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 23:01:25 #79
74056 crew  ToT
pi_177736658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of blaast zichzelf op bij de Sacrecoeur, want daar staat geen wand omheen.
Snel een muur omheen metselen dan! :o
pi_177736675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Of blaast zichzelf op bij de Sacrecoeur, want daar staat geen wand omheen.
Als men t door IS laat opeisen dan zijn grotere locaties wel een pre. De Sacrecoeur zou kunnen maar is wel nummer 2
  zaterdag 10 maart 2018 @ 23:02:01 #81
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177736677
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 22:57 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er helemaal niets aan preventie moet gebeuren want dat wil de burger, en dat is men een beetje aan zn stand verplicht.

Maar dat wat jij noemt is allemaal minimaal tijdelijk en niet zichtbaar voor de toeschouwer. Het toerisme in Parijs zal echt niet terugkomen omdat er ineens een glazen wand staat. De terrorist kan zoiets trouwens niets schelen. Die kan 't al weinig schelen dat de politie pertinent met halfautomaten onder die toren rondloopt.
Hoe weet je dat het de terrorist weinig kan schelen? Is dat niet een klassiek staaltje survivorship bias?
2000 light years from home
pi_177737108
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het de terrorist weinig kan schelen? Is dat niet een klassiek staaltje survivorship bias?
De Eiffeltoren is gewoon een dikke A locatie, zowel qua nieuwswaarde als qua aantallen mensen die je kunt raken. Als je daar het vuur opent of jezelf opblaast sta je namens een organisatie in alle media wereldwijd. En de mensen die zich zeer incidenteel namens deze franchisers van organisaties opblazen laten zich niet afschrikken door een stukje glas.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 23:16:54 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_177737142
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij vliegtuigen overlijden 0,04 mensen per miljard afgelegde kilometers, bij auto's overlijden 4,5 mensen per miljard afgelegde kilometers. Laten we even aannemen dat de gemiddelde toerist 5.000km per jaar vliegt, dan is dat een kans 0,00000002%. Volgens jouw berekening is de kans om door een aanslag bij de Eiffeltoren om het leven te komen 625.000 keer hoger dan door een vliegtuigongeluk om het leven te komen. Bij gemiddeld 10.000 afgelegde kilometers per jaar in de auto komt dat neer op een factor 27.778.

Ik vind dat hoog.
Boh het is laat en heb een rekenfout gemaakt of ben wel heel scheutig geweest met die aanname van dat de Eiffeltoren 1000 keer aantrekkelijker is. In de initiële kans van 0,0000125% kans per jaar zit al inbegrepen dat het op toeristische plekken gebeurt zoals de Ramblas of een kerstmarkt in Berlijn.

Ik denk dat de kans dat je door een vliegtuigongeluk omkomt tegenwoordig inderdaad kleiner is. Maar dat van sterven door een auto-ongeluk is bullshit. In Nederland sterven er zo'n 200 mensen door een auto-ongeluk. De kans in Nederland bedraagt zo'n 0,0012% dat je daardoor overlijdt.

Hier ook een link naar Europese cijfers (niet zo heel up to date en het gaat ook over ander verkeer, maar soit): http://www.verkeersmaatre(...)ligheidinEuropa.aspx

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 11-03-2018 12:07:02 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 10 maart 2018 @ 23:19:40 #84
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177737221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Toch raar hoe er geen probleem met de islam is, maar er wel overal speciale muren en andere obstakels worden gebouwd tegen de aanhangers van die vreedzame religie.
De islam is tegen terreur en terreuraanslagen.



http://nl.harunyahya.com/nl/Boeken/607/de-islam-veroordeelt-het-terrorisme

Maar wie plegen dan de aanslagen? De aanhangers van het Islamitische geloof toch? Nee, de bigotrists/fundamentalisten plegen de aanslagen. dat zijn de aanhangers van de valse hadith geschriften die niets met de Islam te maken hebben.



http://www.harunyahya.com/en/Books/191085/bigotry-the-dark-danger
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  zaterdag 10 maart 2018 @ 23:21:31 #85
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177737273
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:19 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

De islam is tegen terreur en terreuraanslagen.

[ afbeelding ]

http://nl.harunyahya.com/nl/Boeken/607/de-islam-veroordeelt-het-terrorisme

Maar wie plegen dan de aanslagen? De aanhangers van het Islamitische geloof toch? Nee, de bigotrists/fundamentalisten plegen de aanslagen. dat zijn de aanhangers van de valse hadith geschriften die niets met de Islam te maken hebben.

[ afbeelding ]

http://www.harunyahya.com/en/Books/191085/bigotry-the-dark-danger
Potato, potato.
2000 light years from home
  zaterdag 10 maart 2018 @ 23:24:31 #86
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_177737356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De Eiffeltoren is gewoon een dikke A locatie, zowel qua nieuwswaarde als qua aantallen mensen die je kunt raken. Als je daar het vuur opent of jezelf opblaast sta je namens een organisatie in alle media wereldwijd. En de mensen die zich zeer incidenteel namens deze franchisers van organisaties opblazen laten zich niet afschrikken door een stukje glas.
Waarom denk je dat? Vrijwel alle terroristische aanslagen van de afgelopen jaren hadden als doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, en vrijwel alle terroristen hadden zich ook met deze instelling voorbereid. Tevens zijn het risicobeperkende maatregelen, dat wil dus zeggen dat het maatregelen zijn om het risico te beperken en niet om het uitsluiten van de mogelijkheid dat een aanslag kan gebeuren.

Risico is het product van kans en impact. Er zijn tientallen maatregelen die genomen worden of genomen zijn om het risico van een aanslag te beperken. Elke maatregel op zichzelf zal niet heel veel doen, maar al deze maatregelen samen hebben wel een significante impact op het risico. Als 10 maatregelen het risico van een aanslag met 7% verminderen, dan levert dat gezamenlijk een reductie van bijna 50% op.

[ Bericht 9% gewijzigd door Merkie op 10-03-2018 23:29:57 ]
2000 light years from home
pi_177737570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:24 schreef Merkie het volgende:

[..]

Waarom denk je dat? Vrijwel alle terroristische aanslagen van de afgelopen jaren hadden als doel om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, en hadden zich ook met deze instelling voorbereid. We leven niet in een binaire wereld. Het zijn nou eenmaal risicobeperkende maatregelen, dat wil dus zeggen dat het maatregelen zijn om het risico te beperken en niet om het uitsluiten van de mogelijkheid dat een aanslag kan gebeuren.
D'r gebeurd daar al bijna niets, en risico en de mate van beperking valt moeilijk in cijfers uit te drukken. Bovendien zou de aanwezige Franse politie met hun half-automaten daar onder de toren al voldoende moeten zijn. Dit hier lijkt op een signaal naar de toeristen te zijn, maar zoals ik eerder schreef zal een extra muurtje voor de wegblijver niet direct een lokmiddel terug zijn. En daar zijn er nogal wat van, in het wegblijven van meer toeristen over de jaren lopen ze meetbaar risico, en door meer beveiliging te installeren maak je zo'n attractie voor de liefde een stuk killer, tot er weinig meer van de charme over is.

De toerist vindt waarschijnlijk dat Parijs niet meer zo was als voorheen, en dat moet je vervolgens niet gaan onderstrepen door nog meer kunstgrepen toe te passen rondom die paar incidenten die er in het verleden geweest zijn. In London ten tijde van de IRA bleef men ook gewoon doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 10-03-2018 23:41:45 ]
  zondag 11 maart 2018 @ 06:45:28 #88
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177740313
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:01 schreef Merkie het volgende:

[..]

Bij vliegtuigen overlijden 0,04 mensen per miljard afgelegde kilometers, bij auto's overlijden 4,5 mensen per miljard afgelegde kilometers. Laten we even aannemen dat de gemiddelde toerist 5.000km per jaar vliegt, dan is dat een kans 0,00000002%. Volgens jouw berekening is de kans om door een aanslag bij de Eiffeltoren om het leven te komen 625.000 keer hoger dan door een vliegtuigongeluk om het leven te komen. Bij gemiddeld 10.000 afgelegde kilometers per jaar in de auto komt dat neer op een factor 27.778.

Ik vind dat hoog.
In de chemische industrie ontwerpen we meestal voor een kans op doden van een in een miljoen per jaar. Ook een stuk lager dan de geschatte kans bij Eiffeltoren aanslag...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177740436
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:37 schreef Falco het volgende:
Beetje laat he. De laatste grote terroristische aanval in Europa is alweer ruim een half jaar geleden: https://en.wikipedia.org/wiki/2017_Barcelona_attacks. Het lijkt er op dat de golf terreur van moslimdebielen wel op zijn einde is.

Of zo'n aanslag is al een tijdje overdue. Zul je zien dat volgende week weer ergens zo'n aanslag gepleegd wordt :o.
K man bedankt dit is nuttig. Misschien moet je solliciteren bij een inlichtingendienst.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177740714
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 23:19 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

De islam is tegen terreur en terreuraanslagen.

[ afbeelding ]

http://nl.harunyahya.com/nl/Boeken/607/de-islam-veroordeelt-het-terrorisme

Maar wie plegen dan de aanslagen? De aanhangers van het Islamitische geloof toch? Nee, de bigotrists/fundamentalisten plegen de aanslagen. dat zijn de aanhangers van de valse hadith geschriften die niets met de Islam te maken hebben.

[ afbeelding ]

http://www.harunyahya.com/en/Books/191085/bigotry-the-dark-danger
Dus mensen die geloven in de fundamenten van een vreedzame _O- religie vliegen gebouwen binnen? :Y
pi_177740816
Ik vrees dat het alleen maar een grotere uitdaging gaat worden voor terroristen.
Als het ze straks nog lukt om een aanslag te plegen binnen die glazen wanden, zullen toeristen zich nog minder veilig voelen.
pi_177740829
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus mensen die geloven in de fundamenten van een vreedzame _O- religie vliegen gebouwen binnen? :Y
Religie is 2/3e interpretatie. Daar gaat het eigenlijk altijd mis, vooral als er sterke leiders mee aan de haal gaan. Ook het christendom heeft een bloedige geschiedenis, het is maar naar welk tijdperk je kijkt.
pi_177741401
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Religie is 2/3e interpretatie. Daar gaat het eigenlijk altijd mis, vooral als er sterke leiders mee aan de haal gaan. Ook het christendom heeft een bloedige geschiedenis, het is maar naar welk tijdperk je kijkt.
Ja maar hunnie ook..!! Het christendom is gestart door een hippie en de islam door een warlord die zijn leven heeft gevuld met oorlog voeren, plunderen en kleine kinderen neuken.
pi_177741469
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:14 schreef Montagui het volgende:
Is dit een 1 april grap of zo?

Wat een onzin.
Ik dacht ook al "1 april valt vroeg dit jaar."
in a crowd you lose humanity
pi_177741645
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 08:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Religie is 2/3e interpretatie. Daar gaat het eigenlijk altijd mis, vooral als er sterke leiders mee aan de haal gaan. Ook het christendom heeft een bloedige geschiedenis, het is maar naar welk tijdperk je kijkt.
Laten we naar dit tijdperk kijken, dat is tenslotte het tijdperk waarin we leven.

Teruggrijpen op voorbeelden uit de middeleeuwen om te kunnen wijzen naar christenen is totaal onzinnig.

Wij leven nu en nu zijn er veel problemen en bloedvergieten door fundamentalistische moslims en niet door fundamentalistische christenen. "Ja maar hullie" en dan aankomen met voorbeelden van honderden jaren terug is compleet onzinnig en lachwekkend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177741697
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Laten we naar dit tijdperk kijken, dat is tenslotte het tijdperk waarin we leven.

Teruggrijpen op voorbeelden uit de middeleeuwen om te kunnen wijzen naar christenen is totaal onzinnig.

Wij leven nu en nu zijn er veel problemen en bloedvergieten door fundamentalistische moslims en niet door fundamentalistische christenen. "Ja maar hullie" en dan aankomen met voorbeelden van honderden jaren terug is compleet onzinnig en lachwekkend.
Het gaat ze ook echt niet om de kruistochten hoor. Na de kruistochten kwamen de Mongolen ook even langs en die brachten brutaliteiten op een schaal waar de kruislui niet aan konden tippen. Toch zijn er geen haatclubjes tegen Mongolen.

Al die voorbeelden van lang geleden dienen enkel als smoesje om de schuld van de lachwekkende culturele, intellectuele, economische en militaire staat van het MO goed te praten tegenover de cultuur waar ze diep van binnen stinkend jaloers op zijn.
pi_177741841
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het gaat ze ook echt niet om de kruistochten hoor. Na de kruistochten kwamen de Mongolen ook even langs en die brachten brutaliteiten op een schaal waar de kruislui niet aan konden tippen. Toch zijn er geen haatclubjes tegen Mongolen.

Al die voorbeelden van lang geleden dienen enkel als smoesje om de schuld van de lachwekkende culturele, intellectuele, economische en militaire staat van het MO goed te praten tegenover de cultuur waar ze diep van binnen stinkend jaloers op zijn.
Glazenmaker, wat vind je van die glazen wand?
pi_177742186
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en als jij dat geinig vind dan ben je in mijn ogen een waardeloos persoon
mag. Mij boeit Europa niet zo.Europa krijgt wat het verdiend.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
  Moderator zondag 11 maart 2018 @ 11:00:26 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177742317
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:48 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

mag. Mij boeit Europa niet zo.Europa krijgt wat het verdiend.
voorlopig krijgt Israel een stuk meer van datzelfde dan Europa maar als wij dat geinig noemen begin jij te stampen als een klein meisje dat dr lollie kwijt is :')

daarnaast is het natuurlijk apart dat je jezelf constant zo druk zit te maken over Europa terwijl het je naar eigen zeggen niet zo zou boeien

het boeit je wel ... wat natuurlijk niet erg is maar kom er dan gewoon voor uit :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177742589
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 10:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Glazenmaker, wat vind je van die glazen wand?
Van mij mogen ze er ook wel wat neerzetten in Nederland. Het liefst rond zaken die vaak worden gesloopt, zoals scholen en bushokjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')