abonnement Unibet Coolblue
pi_177719927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:02 schreef boegschroef het volgende:


Van de verzekering hoor ik dat het ook veel uitmaakt dat de vrachtwagen tegen de mini is gereden en niet andersom.
Kan me inderdaad voorstellen dat dat ook nog wel meespeelt. En misschien ook nog wel bandensporen van de vrachtwagen (wel of niet geremd?) Zelfs al reed de vrachtwagen door oranje, dan heeft hij wel je vriendin aangereden en dus slecht opgelet.
Somebody that I used to know
pi_177720093
Zonder getuigen is het niet altijd zeker voor welk deel je opdraait:

https://kvdl.nl/nieuws/nogmaals-als-niet-bewezen-wordt-wie-door-rood-reed-hadden-beiden-groen-licht-ook-al-kan-dat-niet/

Sowieso dus altijd kijken of de kruising leeg is en goed blijven opletten wat anderen doen.

Je kan ook een hulpdienst over het hoofd zien die door rood knalt en die hebben niet altijd alle toeters en bellen aan.
Daarnaast kan er ook altijd een voetganger of fietser door rood vliegen en al had je dan groen, je koopt er weinig voor als ze door je voorruit zijn gegaan.
pi_177720902
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:35 schreef Postbus100 het volgende:
Vraagje : op zich boeit het toch niet of het links, rechts, haaientanden of wat dan ook is? Verkeerslichten zijn leidend. Werken de verkeerslichten niet(of zijn ze afwezig), dan ga je over op de wegtekens. Zijn die er niet, dan geldt : rechts gaat voor.

Maar hier waren verkeerslichten, dus die gelden.
Wat als dit geen vrachtwagen was maar een Ambulance? Ik weet het, het Nederlandse verkeersnetwerk werkt zo goed dat we soms zelf vergeten om nog na te denken. Maar zelfs bij groen moet je natuurlijk nog wel zeker zijn en niet alleen op het kleurtje van een verkeerslicht vertrouwen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177720912
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:56 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wat als dit geen vrachtwagen was maar een Ambulance? Ik weet het, het Nederlandse verkeersnetwerk werkt zo goed dat we soms zelf vergeten om nog na te denken. Maar zelfs bij groen moet je natuurlijk nog wel zeker zijn en niet alleen op het kleurtje van een verkeerslicht vertrouwen.


pi_177721071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

links of rechts maakt in dit geval toch niet zoveel uit want die vrachtwagen reed op een voorrangsweg (tenminste zo te zien), in principe zit hij fout want hij moet door rood zijn gereden als je vriendin door groen reed, dus als je getuigen hebt of kan bewijzen dat hij door rood reed zit je goed, zo niet wordt het een twijfelgevalletje omdat die vrachtwagen op een voorrangsweg rijdt.
Als een vrachtwagen niet al te snel rijdt, kan oranje voor de chauffeur makkelijk inhouden dat de andere rijrichtingen groen hebben voordat de vrachtwagen halverwege de kruising is.

Beide partijen rijden dan zonder overtreding het verkeerslicht voorbij.
  Redactie Frontpage zaterdag 10 maart 2018 @ 12:13:29 #31
38148 crew  Innisdemon
pi_177721100
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 09:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Vraag is of de vrachtwagen een dashcam had. Als daarop inderdaad staat dat het oranje was kan het nog wel eens spannend worden.

Maar in principe is de vrachtwagen hier schuld.
Wat betekent het groene licht volgens jou?
En het oranje?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_177721370
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:11 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Als een vrachtwagen niet al te snel rijdt, kan oranje voor de chauffeur makkelijk inhouden dat de andere rijrichtingen groen hebben voordat de vrachtwagen halverwege de kruising is.

Beide partijen rijden dan zonder overtreding het verkeerslicht voorbij.
Een volbeladen vrachtwagen kan inderdaad prima bij groen wegrijden en halverwege de kruising zijn als het rood is.
pi_177721380
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:40 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Rij je met Belgisch kenteken?
Zag nl net een dergelijk ongeval vandaag.

http://www.1limburg.nl/l/62042


[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2018 12:33:57 ]
pi_177721511
Ik heb zoiets vorig jaar gehad met een Belgische bus tegen mijn auto. Mijn dashcam gaf aan dat ik groen had, maar volgens de verzekering van de tegenpartij kon ik daarmee niet bewijzen dat het voor de bus rood was.
Uiteindelijk is er geen schuldige uitgekomen en is mijn schade door mijn verzekering betaald zonder eigen risico of invloed op de schadevrije jaren.
pi_177721543
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:43 schreef boegschroef het volgende:
https://www.google.nl/map(...)7h,45t/data=!3m1!1e3

Vrachtwagen reed op de randweg zuid, mijn vriendin kwam van het industrie terein de straterweg.

Vrachtwagen ging rechtdoor, vriendin wilde linksaf de randweg opdraaien.
De verkeerssituatie daar is sowieso idioot, zeker buiten de spits. Alle vijf (of zes?) stoplichten van de randweg (hoofdweg) staan erg slecht afgesteld. Het komt regelmatig voor dat je elke keer moet stoppen omdat het volgende stoplicht net op rood springt als je er bent :')
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de vrachtwagen dat zat was en nog snel door diep oranje heen wilde denderen.

Niet dat je hier iets aan hebt bij deze casus. Maar ik zou het echt niet vreemd vinden als de vrachtwagen inderdaad oranje had.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177721603
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

De verkeerssituatie daar is sowieso idioot, zeker buiten de spits. Alle vijf (of zes?) stoplichten van de randweg (hoofdweg) staan erg slecht afgesteld. Het komt regelmatig voor dat je elke keer moet stoppen omdat het volgende stoplicht net op rood springt als je er bent :')
Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de vrachtwagen dat zat was en nog snel door diep oranje heen wilde denderen.

Niet dat je hier iets aan hebt bij deze casus. Maar ik zou het echt niet vreemd vinden als de vrachtwagen inderdaad oranje had.
Maar diep oranje is niet per definitie fout.
pi_177721683
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:32 schreef Blue_note het volgende:

[..]

moet hm zijn. zelfde weg
:]
pi_177721898
Koop nou een dascam mensen. Kleine investering die je op den duur een hoop geld zal schelen. Je helpt anderen er ook mee als je dashcam een ander ongeluk op beeld heeft.
pi_177722083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:04 schreef MrAero het volgende:
Koop nou een dascam mensen. Kleine investering die je op den duur een hoop geld zal schelen. Je helpt anderen er ook mee als je dashcam een ander ongeluk op beeld heeft.
Of je naait jezelf.
pi_177722186
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:39 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb zoiets vorig jaar gehad met een Belgische bus tegen mijn auto. Mijn dashcam gaf aan dat ik groen had, maar volgens de verzekering van de tegenpartij kon ik daarmee niet bewijzen dat het voor de bus rood was.
Uiteindelijk is er geen schuldige uitgekomen en is mijn schade door mijn verzekering betaald zonder eigen risico of invloed op de schadevrije jaren.
Precies dit. Enige wat zou werken is iemand met een dashcam of getuigenis die schuin achter de truck reed zag dat er door rood gereden is.
.
pi_177722207
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:43 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar diep oranje is niet per definitie fout.
Net zoals groen niet fout is.
En dan komt het neer op goed uitkijken voor beide partijen.
Tellen voorrangssituaties dan? Moest vriendin van TS extra opletten omdat zij vanuit stilstand kwam (bijzondere manoeuvre)?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177722268
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb maar ik heb toentertijd geleerd dat verkeerstekens en regels boven verkeershulpmiddelen vallen en een stoplicht is een hulpmiddel. Het was destijds een examenvraag. Het antwoord was dat ookal heb je groen, je toch geen voorrang mag nemen op het verkeer wat van rechts komt en/of op een voorrangsweg rijdt.
Same Shit, Different Day
pi_177722832
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:28 schreef Kawa600 het volgende:
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb maar ik heb toentertijd geleerd dat verkeerstekens en regels boven verkeershulpmiddelen vallen en een stoplicht is een hulpmiddel. Het was destijds een examenvraag. Het antwoord was dat ookal heb je groen, je toch geen voorrang mag nemen op het verkeer wat van rechts komt en/of op een voorrangsweg rijdt.
Dit dus dacht al dat ik gek was ik heb ook altijd geleerd dat zodra je de verkeerslichten voorbij was de regels gelden en dat ook als je door rood rijd op een voorrangsweg de andere partij de schuld krijgt omdat het door groen of rood rijden niet te bewijzen is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177722955
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:28 schreef Kawa600 het volgende:
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb maar ik heb toentertijd geleerd dat verkeerstekens en regels boven verkeershulpmiddelen vallen en een stoplicht is een hulpmiddel. Het was destijds een examenvraag. Het antwoord was dat ookal heb je groen, je toch geen voorrang mag nemen op het verkeer wat van rechts komt en/of op een voorrangsweg rijdt.
Dus eigenlijk kun je gewoon door altijd rood rijden als je op een voorrangsweg zit? :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177723646
Zal wel weer zo'n type vrachtwagen chauffeur zijn geweest van "oranje betekent nog sneelllll gas geven voordat het rood word!".

De bewijslast ligt bij de vrachtwagen chauffeur die aangaf dat het oranje was, dom van em, want nu moet hij gaan aantonen dat hij niet meer redelijkerwijs kon stoppen.
pi_177723722
Als je de exacte tijd van de botsing weet, kan politie de log van de verkeerslichten nakijken.
dag
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:56:36 #47
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_177724744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:28 schreef Kawa600 het volgende:
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb maar ik heb toentertijd geleerd dat verkeerstekens en regels boven verkeershulpmiddelen vallen en een stoplicht is een hulpmiddel. Het was destijds een examenvraag. Het antwoord was dat ookal heb je groen, je toch geen voorrang mag nemen op het verkeer wat van rechts komt en/of op een voorrangsweg rijdt.
Nee. Tekens gaan boven regels en lichten weer boven tekens. Artikel 63 en 64 van het RVV.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_177732431
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee. Tekens gaan boven regels en lichten weer boven tekens. Artikel 63 en 64 van het RVV.
Dit is ook hoe ik het me herinner. Heb nu zes jaar m'n theorie.
Somebody that I used to know
pi_177732450
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:28 schreef Kawa600 het volgende:
Het is al een tijdje geleden dat ik mijn rijbewijs gehaald heb maar ik heb toentertijd geleerd dat verkeerstekens en regels boven verkeershulpmiddelen vallen en een stoplicht is een hulpmiddel. Het was destijds een examenvraag. Het antwoord was dat ookal heb je groen, je toch geen voorrang mag nemen op het verkeer wat van rechts komt en/of op een voorrangsweg rijdt.
Vind dit dan ook wel een bijzonder verhaal.
Somebody that I used to know
pi_177733727
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:56 schreef JDude het volgende:

[..]

Nee. Tekens gaan boven regels en lichten weer boven tekens. Artikel 63 en 64 van het RVV.
En een agent of verkeersregelaar gaat boven regels, tekens en lichten.
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')