abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177710702
Ik gebruikte voorheen de app op windows 10, maar na jaren van een prima werkende app deed de app plots niets meer na een update (thanks microsoft!)

Via browser kijk ik tegenwoordig, gek genoeg betere kwaliteit in beeld!

Maar, ik keek toevallig en zag nu star trek beyond op staan "leuk even kijken".. maar volgens mij is het gewoon een SD versie?
Kwaliteit is echt heel laag, kan niet hoger dan 720p zijn, beetje blurry zelfs.

Dacht eerst dat het aan mij lag, maar speedtest geeft 181~200mbps aan gemiddeld. (wifi, dus niet slecht)
Andere series of films wat nog in mijn 'kijk verder" lijst stonden lijken wel een stuk beter in kwaliteit, iets wat ik ook terug zie puur kijkend naar de datastroom die een stuk hoger ligt.

De vraag is eigenlijk, hoe de F weet ik nou of een film/serie word getoond in SD of HD?
Ik ga klakkeloos vanuit dat alles op netflix in HD 1080p getoond word minimaal, maar uh dan nog is er nergens een label te bekennen.
pi_177710918
Control+Alt+Shift+D
of
Control+Alt+Shift+S
?
:]
pi_177711090
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 18:48 schreef wootahH het volgende:
Control+Alt+Shift+D
Okay als ik het goed begrijp loopt de bitrate "a/v" op 96 en 1400 respectievelijk.

Dat lijkt mij wat laag, maar als ik eerlijk ben zegt het me niet zo heel veel. :')
Wat zou er moeten staan voor HD? (en met ctrl alt shift s, kan het ook niet hoger dan 1400)

Edit : als ik het vergelijk met een willekeurige aflevering van whatever, en ik check dan de bitrates, zie ik duidelijk een verschil, dat loopt dan allemaal op 5360 (ofzoiets) + 1920x1080 wat er dan achter staat in het overzicht.

Bij de star trek film is het 843x.. something? dat is volgens mij in ieder geval SD.
Heel raar.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 09-03-2018 19:06:14 ]
pi_177711338
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 18:59 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Okay als ik het goed begrijp loopt de bitrate "a/v" op 96 en 1400 respectievelijk.

Dat lijkt mij wat laag, maar als ik eerlijk ben zegt het me niet zo heel veel. :')
Wat zou er moeten staan voor HD? (en met ctrl alt shift s, kan het ook niet hoger dan 1400)

Edit : als ik het vergelijk met een willekeurige aflevering van whatever, en ik check dan de bitrates, zie ik duidelijk een verschil, dat loopt dan allemaal op 5360 (ofzoiets) + 1920x1080 wat er dan achter staat in het overzicht.

Bij de star trek film is het 843x.. something? dat is volgens mij in ieder geval SD.
Heel raar.
Het hangt ook nog van de codec af die er gebruikt wordt.
Do what you love, love what you do!
pi_177711350
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:16 schreef kree het volgende:

[..]

Het hangt ook nog van de codec af die er gebruikt wordt.
Netflix chat : ja het kan in HD gestreamd worden bij een stabiele verbinding.
Ik leg hem uit dat als ik het onmiddellijk vergelijk door series af te spelen het op een hoge bitrate gaat van +5000 is het plots : kan best aan de titel liggen ik ga het checken.. uuh?

Lijkt ook wel een bootleg versie uit china met opening credits van alibaba en huawei. :') (of huahua?)

leuk "ik ga het checken tot zo!"..

Gesprek beeindigd ohohoh, waardeloos.

[ Bericht 7% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 09-03-2018 19:26:17 ]
pi_177711753
star trek beyond, is die wel in HD beshchikbaar?
pi_177711897
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:41 schreef mschol het volgende:
star trek beyond, is die wel in HD beshchikbaar?
Nogmaals een gesprek gestart, volgens hem wel in ieder geval.

Ik vind het maar vreemd, ik heb als ik meteen wat anders afspeel, geen problemen, maar goed ik heb het als probleem gemeld bij hun technische dienst en die kijken maar verder.

Edit : ik zag dat er nog een film op dezelfde dag is toegevoegd (angels en demons) en ook die heeft een lage bitrate en resolutie. (843xwhatever)

Wederom meteen gecheckt met bijv. guardians of the galaxy (stond toevallig in dezelfde rij) maar die speelt gewoon 1920x1080.

[ Bericht 17% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 09-03-2018 19:58:31 ]
pi_177712633
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:41 schreef mschol het volgende:
star trek beyond, is die wel in HD beshchikbaar?
Bij een film uit 2016 mag je dat toch wel aannemen? :')
pi_177712712
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:33 schreef Henno het volgende:

[..]

Bij een film uit 2016 mag je dat toch wel aannemen? :')
ik kijk nergens meer van op :P
pi_177718073
Soort van update, op de ps4 speelt het inderdaad op HD af, de twee films die ik noemde, op de pc blijft het nog steeds op lage resolutie ondanks dat zeg maar eigenlijk al het andere gewoon HD speelt.

Snap er geen reet van wat het veroorzaakt.
pi_177718089
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 07:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Soort van update, op de ps4 speelt het inderdaad op HD af, de twee films die ik noemde, op de pc blijft het nog steeds op lage resolutie ondanks dat zeg maar eigenlijk al het andere gewoon HD speelt.

Snap er geen reet van wat het veroorzaakt.
Ff je cache leeggooien
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_177719990
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 07:48 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Ff je cache leeggooien
Dat maakt helaas niets uit.

Met ctrl-alt-shift S zou ik moeten kunnen forceren dat het in een hogere bitrate geleverd word. (het toont alle beschikbare bitrates en op welke bitrate jij dan zit + welke server je het vandaan streamed)

Maar die opties zijn er simpelweg niet en dat lijkt mij niet te kloppen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')