abonnement Unibet Coolblue
pi_177769355
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 08:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Langeveld pleit voor nóg kleinere ploegen in koers - http://nos.nl/l/2221910
Volgens mij gaat hij zelf daar het slachtoffer van zijn. Buiten de klassiekers om is hij vaak standaard teamopvulling.
  maandag 12 maart 2018 @ 15:25:03 #152
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_177770034
Even een vraag die me net te binnen schiet. De tour etappe dit jaar naar Roubaix. Ik ga er niet vanuit dat die in het velodrome finisht, of wel?
Net efkes anges
pi_177770361
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:25 schreef Sjoerd102 het volgende:
Even een vraag die me net te binnen schiet. De tour etappe dit jaar naar Roubaix. Ik ga er niet vanuit dat die in het velodrome finisht, of wel?
naast het velodrome meen ik.
  maandag 12 maart 2018 @ 17:07:48 #154
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177772674
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 19:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dmitry 'dopinghoofd' Strakhov heeft een 1.2-wedstrijdje gewonnen in Portugal.

[ afbeelding ]

Raul Alarcon deed ook mee, maar is nog niet in bloedvorm.
55 Raul Alarcon 1986 Spain W52 - FC Porto 8' 00"
Dat lijkt me een waardige opvolger voor Sergey 'mongolenhoofd' Shilov.

Overigens staat er een andere Raul (Garcia) nu als 55ste in de uitslag. Leek me al raar omdat Alarcon pas veel later zijn seizoen zou starten. En natuurlijk nooit als 55ste zou finishen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 17:21:43 #155
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_177773049
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:07 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dat lijkt me een waardige opvolger voor Sergey 'mongolenhoofd' Shilov.

Overigens staat er een andere Raul (Garcia) nu als 55ste in de uitslag. Leek me al raar omdat Alarcon pas veel later zijn seizoen zou starten. En natuurlijk nooit als 55ste zou finishen.
Shilov, die na twee dopingovertredingen toch nog even een contract bij Gazprom-Rusvelo kreeg. _O_ Daar horen we waarschijnlijk niks meer van.

Raul Garcia de Mateos dus, zal wel de (klaarblijkelijk ietwat beperkte) broer van Vicente zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:08:18 #156
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_177775548
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:12 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Hopelijk gooien ze dan ook eens wat flinke heuvels of bergen in de eerste week.
Welnee, dat wordt gewoon zoiets:
Etappe 1: Nice-Nice (ITT)
Etappe 2: Nice-Marseille
Etappe 3: Marseille-Montpellier
Etappe 4: Montpellier-Toulouse
Etappe 5: Toulouse-Brive-la-Gaillarde
Etappe 6: Brive-la-Gaillarde-Bordeaux
Etappe 7: Bordeaux-Bayonne
Etappe 8: Bayonne-Pau TTT (natuurlijk fucking Pau)
Rustdag: Pau

Daarna gaan ze pas voorzichtig de Pyreneeën in. Want ja, je kunt niet genoeg sprintetappes hebben in de eerste week.

Edit: Ik mis trouwens wel een etappe nog, zie ik. Nou ja, ze verzinnen vast nog wel een vlakke lus ergens om zo lang mogelijk de Pyreneeën te ontlopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door LekkerWeertje op 12-03-2018 19:13:43 ]
pi_177776043
Nou nou wat leuk Langeveld ! Nu al waren er in de laatste week van Parijs Nice ploegen die met nog maar 1 of 2 renners rond rijden, lijkt me totaal niet nodig om de ploegen nu nog kleiner te maken. Bovendien heeft hij makkelijk praten want zijn wieler carriere zit er bijna op terwijl andere straks geen baan meer hebben. Tuurlijk vindt Zonneveld het weer wel een geweldig plan. :r

[ Bericht 1% gewijzigd door forzaudinese op 12-03-2018 20:02:54 ]
pi_177776228
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 13:09 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoe klein zouden de ploegen moeten worden voordat de wegkapiteins worden afgescheept?
Kijk wat er nu al gebeurt in Parijs Nice en Tirreno daar rijden nu al ploegen de laatste dagen met 1 of 2 renners. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling?en dan hebben we het nog maar over een wedstrijd van een week moet je nagaan wat er in een grote ronde zou gebeuren.
  maandag 12 maart 2018 @ 19:51:45 #159
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_177776495
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:36 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]

naast het velodrome meen ik.
inmiddels gevonden. Inderdaad naast het velodrome (parallel aan het laatste strookje van PR)
https://www.touretappe.nl(...)pe-9-route-tdf-2018/
Net efkes anges
  maandag 12 maart 2018 @ 19:54:02 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_177776556
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 19:39 schreef forzaudinese het volgende:

[..]

Kijk wat er nu al gebeurt in Parijs Nice en Tirreno daar rijden nu al ploegen de laatste dagen met 1 of 2 renners. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling?en dan hebben we het nog maar over een wedstrijd van een week moet je nagaan wat er in een grote ronde zou gebeuren.
misschien moeten die renners gewoon doorrijden ipv janken over een schrammetje.
  maandag 12 maart 2018 @ 20:35:40 #161
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_177777609
Beste Fok!kers.
De laatste jaren heb ik op dit forum de nodige fotoverslagen gepost van diversen wielerwedstrijden.
Van de Volta Limburg Classic, tot aan de Tour de France, en van de Ster ZLM toer tot Rund um Köln.
Ook het fotoverslag van de verkenning van de Amstel Gold Race was een van de zekerheidjes die ik hier altijd met veel plezier heb geplaatst.
Afgelopen jaar heb ik zo'n 15 wedstrijden bezocht, waarvan ik ook hier foto's heb geplaatst.
Zo als het er nu naar uitziet krijg ik begin mei de sleutel van mijn nieuwe woning.
Hierdoor liggen mijn (financiële) prioriteiten voorlopig ergens anders (lees: minder geld aan benzine besteden).
Helaas (of voor sommige misschien wel gelukkig) betekend dit dat ik dit jaar een stuk minder wedstrijden ga bezoeken met de motor.
Mocht ik gaan, dan zal ik proberen hier wel weer een verslag te plaatsen.
Net efkes anges
pi_177778036
Succes met alles! ^O^

Verslagen vanuit de koers werden altijd erg gewaardeerd hier denk ik en wielrennen is wat dat betreft ook fantastisch dat je zo dicht bij de strijd kan komen. Al zal je het vooral zelf wel missen, gezien je verslagen... :P
Jack does it in real time...
  maandag 12 maart 2018 @ 21:05:41 #163
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_177778559
Thanks DeeBee.

Ik heb enige tijd geleden eens navraag gedaan om bij het jurykorps toe te treden (als motard).
Hier voor dien je echter (minimaal) 1 a 2 jaar 'gewoon' aan de aankomst te zitten.
Van hieruit kun je dan langzaam doorgroeien.
Dit kan echter een paar jaar duren.
Aangezien ik liever doe motor rijden dan in een hokje aan de aankomst te zitten, heb ik dat plan even geparkeerd.
Echter, door het overlijden van een vast jurylid op de motor is er nu schijnbaar een pas toegetreden jurylid dat nu ook de motorcursus gaat volgen (na amper 1 jaar jury).
Nu begin ik toch weer te twijfelen om toch beginnerscursus jury te gaan volgen. :@
Net efkes anges
pi_177778615
Jammer Sjoerd, maar succes met je nieuwe huis ^O^
pi_177779355
Jammer Sjoerd, ik vind je verslagen en foto’s altijd leuk om te lezen/bekijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 maart 2018 @ 21:32:50 #166
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_177779444
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Beste Fok!kers.
De laatste jaren heb ik op dit forum de nodige fotoverslagen gepost van diversen wielerwedstrijden.
Van de Volta Limburg Classic, tot aan de Tour de France, en van de Ster ZLM toer tot Rund um Köln.
Ook het fotoverslag van de verkenning van de Amstel Gold Race was een van de zekerheidjes die ik hier altijd met veel plezier heb geplaatst.
Afgelopen jaar heb ik zo'n 15 wedstrijden bezocht, waarvan ik ook hier foto's heb geplaatst.
Zo als het er nu naar uitziet krijg ik begin mei de sleutel van mijn nieuwe woning.
Hierdoor liggen mijn (financiële) prioriteiten voorlopig ergens anders (lees: minder geld aan benzine besteden).
Helaas (of voor sommige misschien wel gelukkig) betekend dit dat ik dit jaar een stuk minder wedstrijden ga bezoeken met de motor.
Mocht ik gaan, dan zal ik proberen hier wel weer een verslag te plaatsen.
Succes, ik vond de fotoverslagen altijd wel tof!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_177781184
quote:
10s.gif Op maandag 12 maart 2018 17:06 schreef Columbiafan het volgende:

[..]

Woensdag gaat Pascal Phil sprintles geven.
Phil stuurt zijn kat
pi_177781295
quote:
9s.gif Op maandag 12 maart 2018 22:41 schreef showtimer het volgende:

[..]

Phil stuurt zijn kat
Sunweb moet stilaan mannetjes van de opleidingsploeg gaan overhevelen. :D
  maandag 12 maart 2018 @ 23:00:39 #169
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_177781565
Blijkbaar dit jaar geen Rad am ring voor de profs. -O-
Zonde, Nordschleife is behoorlijk zwaar

https://www.radamring.de/(...)agt-weniger-ist-mehr

https://www.radamring.de/(...)18-kein-profi-rennen
Net efkes anges
pi_177782979
quote:
Tweeling verovert wielerwereld: welke Yates wint het eerst de Tour?

Tweelingen voelen elkaar aan, ook al zijn ze 700 kilometer van elkaar verwijderd. Dus won Adam Yates (25) zondag in de Tirreno Adriatico daags nadat zijn broer Simon het zegegebaar had mogen maken in Parijs-Nice. De vraag is niet óf ze ooit de Tour winnen, maar wel: wié van de Britse twins wint hem het eerst?

John Yates was een goedgetrainde wielertoerist bij wielerclub Bury Clarion die zeventien jaar geleden tijdens een tochtje werd aangereden door een auto. Tijdens zijn revalidatie ging hij samen met zijn zonen, de achtjarige tweeling Adam en Simon, naar de wekelijkse training van zijn club kijken op de wielerpiste in Manchester. Beide jongens keken hun ogen uit en kregen meteen een fietsje om te proberen. Adam viel meteen op zijn kinnebak, maar toen al waren ze vastbesloten: ooit zouden ze samen de wielerhemel bestormen.

Eerst op de piste en daarna ook op de weg: Simon en Adam stapelden bij de jeugd de successen op. Vooral Simon won veel. Vandaar dat hij op zijn achttiende werd opgepikt door de olympische academie van de Britse federatie. Adam niet, en dat maakte hem boos: “Ik zal hun ongelijk bewijzen.” Terwijl Simon trainde met de Britse toppers (zijn kamergenoot was ene Chris Froome), trok Adam naar Frankrijk. Hij reed er drie jaar voor amateurclub CC Etupes met onder anderen Warren Barguil en koerste en trainde in de Vogezen en de Jura.

In 2013 glorieerden ze met Team Britain in de Ronde van de Toekomst, de beloftenversie van de Tour de France. In de vijfde rit kwamen ze in Morzine samen juichend over de finish: Simon won, Adam werd tweede. Simon won ook de zesde rit, maar Adam werd wel tweede in de eindstand. Simon werd daarna ook nog wereldkampioen puntenkoers op de piste en won een rit in de Tour of Britain door onder anderen Bradley Wiggins en Nairo Quintana in een spurt met negen te verslaan.

Een profcontract bij Team Sky – uiteraard – lag klaar, maar de familie Yates was de weigering van Adam door de Britse federatie nog altijd niet vergeten. Orica-GreenEdge was er als de kippen bij om de tweelingbroers, die intussen samen in het Spaanse Girona woonden, een profcontract voor te schotelen. “Ze boden ons het beste programma, het had niks met geld te maken”, zei Simon in ProCycling. “We wilden samen in één team zitten, maar het was geen must. We hadden trouwens allebei een andere manager en hadden in drie jaar amper samen gekoerst. Maar we geloofden allebei meteen heel erg in het Australische verhaal.”

Vijf minuten vroeger geboren

Het was wel Adam die bij de profs het beste debuut maakte. Hij won de Ronde van Turkije (waar Simon zijn sleutelbeen brak) en streed mee met de toppers in de Ronde van California en de Dauphiné. Een jaar later won hij zelfs de Clasica San Sebastian – met dank aan een motard die leider Greg Van Avermaet in de gracht reed. In 2016 werd hij zevende in de Tour en pakte hij de jongerentrui.

Broer Simon zag het met lede ogen aan. Zijn successen bleven uit en op de koop toe werd hij vier maanden geschorst na een positieve dopingtest. In Parijs-Nice werd het verboden product terbutaline in zijn bloed teruggevonden. De ploeg nam de schuld op zich: de teamdokter had vergeten een TTN (toestemming wegens therapeutische noodzaak) aan te vragen. Simon nam wraak door in het najaar een rit te winnen in de Ronde van Spanje. Vorig jaar pakte hij, net als zijn tweelingbroer een seizoen eerder, de witte trui in de Tour. Hij werd zevende in de eindstand. Dit jaar mikt hij op Giro en Vuelta en mag Adam weer zijn gang gaan in de Tour. “We hebben nooit tegen elkaar geracet”, aldus Simon. “Toch niet in wedstrijden. Op trainingen vroeger wel. Constant eigenlijk. Op een helling was het vaak: niet nadenken en vol gas tegen elkaar.”

Ze rijden dus nog een verschillend programma, maar hoe zijn ze uit elkaar te halen als ze samen dezelfde wedstrijd betwisten? Wel: Adam laat vaak een baardje staan en Simon scheert zich iedere dag. En als ook Adam een gladde huid heeft, valt hij te herkennen aan het litteken op zijn kin. En o ja: Simon is de oudste. Hij werd vijf minuten eerder geboren dan Adam.
  dinsdag 13 maart 2018 @ 09:28:02 #171
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_177785808
@JeroenVanbelle
Vandaag proces tegen Vino en Kolobnev over omkoopaffaire LBL 2010. Mailverkeer en overschrijving tonen omkoping aan, volgens Vino "vervalst". Bij veroordeling kan Gilbert winnaar worden. Hij was 4e. Resultaat Valverde (3e) al geschrapt wegens dopinggebruik.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_177785950
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 20:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Beste Fok!kers.
De laatste jaren heb ik op dit forum de nodige fotoverslagen gepost van diversen wielerwedstrijden.
Van de Volta Limburg Classic, tot aan de Tour de France, en van de Ster ZLM toer tot Rund um Köln.
Ook het fotoverslag van de verkenning van de Amstel Gold Race was een van de zekerheidjes die ik hier altijd met veel plezier heb geplaatst.
Afgelopen jaar heb ik zo'n 15 wedstrijden bezocht, waarvan ik ook hier foto's heb geplaatst.
Zo als het er nu naar uitziet krijg ik begin mei de sleutel van mijn nieuwe woning.
Hierdoor liggen mijn (financiële) prioriteiten voorlopig ergens anders (lees: minder geld aan benzine besteden).
Helaas (of voor sommige misschien wel gelukkig) betekend dit dat ik dit jaar een stuk minder wedstrijden ga bezoeken met de motor.
Mocht ik gaan, dan zal ik proberen hier wel weer een verslag te plaatsen.
Begrijpelijk besluit.
Je foto's vond ik altijd erg leuk. ^O^
pi_177786417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 09:28 schreef Szura het volgende:
@JeroenVanbelle
Vandaag proces tegen Vino en Kolobnev over omkoopaffaire LBL 2010. Mailverkeer en overschrijving tonen omkoping aan, volgens Vino "vervalst". Bij veroordeling kan Gilbert winnaar worden. Hij was 4e. Resultaat Valverde (3e) al geschrapt wegens dopinggebruik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177786738
^O^

Zal wel met een sisser aflopen.
pi_177787867
L_Calmejane twitterde op dinsdag 13-03-2018 om 10:14:24 ADAMS tu as tout faux! Tu nous demande un mot de passe avec majuscules et chiffres à changer tous les 6 semaines puis une question secrète pour nous connecter et ensuite c’est tout le temps la même mascarade... Intrusif tu es, casse-tête tu resteras ! 😡😡😡 https://t.co/oF4X4GSpmy reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')