Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben iig die optie alleen moeten ze wel in mei beslissen
Het aantal motoren bleef gelijk... Toro Rosso - Renault en McLaren - Honda hebben toen gezamenlijk besloten contractruil te doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.
Hoezo mocht dat wel dan? En dan heb ik het nog niet eens over contractbreuk, maar puur over dat FIA regeltje van in mei moet je aangeven met welke motor je volgend jaar rijdt.
hoe dat precies zit weet ik ook niet maar in dit geval heeft ook Renault zich in die richting uitgesprokenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.
Hoezo mocht dat wel dan? En dan heb ik het nog niet eens over contractbreuk, maar puur over dat FIA regeltje van in mei moet je aangeven met welke motor je volgend jaar rijdt.
De leveranciers moeten voor 15 mei bekendmaken aan de FIA aan wie ze gaan leveren volgend jaar. Dit om te voorkomen dat een team zonder motor komt te zitten zoals met Red Bull in 2015.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.
Hoezo mocht dat wel dan? En dan heb ik het nog niet eens over contractbreuk, maar puur over dat FIA regeltje van in mei moet je aangeven met welke motor je volgend jaar rijdt.
Nee, die FIA wil dat de teams voor 15 mei duidelijkheid verschaffen. Renault heeft niets te willen in deze. Het is geen regeltje of toevoeging in hun contract met Red Bull.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Renault wil gewoon voor 15 duidelijkheid hebben van Red Bull.
Nee, de leveranciers moeten zeggen aan wie ze gaan leveren. Zo staat het in de regulations om de reden die ik noemde. Heeft niets met contracten te maken.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee, die FIA wil dat de teams voor 15 mei duidelijkheid verschaffen. Renault heeft niets te willen in deze. Het is geen regeltje of toevoeging in hun contract met Red Bull.
Dat ze er onder uit kunnen zagen we afgelopen jaar al. Het is een richtlijn van de FIA om te kijken of er teams buiten de boot vallen, geen verplichting om ook daadwerkelijk met die leverancier te gaan rijdenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, dan nog, als die regel bestaat dan kun je er imo ook niet onderuit. Ook niet als 2 leveranciers willen wisselen. Geef het volgend jaar voor 15 mei maar door zou ik zeggen.
Befehl ist befehl!
Nouja omgedraaid dan, maakt niet uit, ik snap niet als het in de regels staat van de FIA dat 2 leveranciers dan zomaar kunnen besluiten om na die deadline te ruilen. Wordt dat expliciet benoemd in die regels? Lijkt me niet. Dus zou het imo niet moeten mogen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, de leveranciers moeten zeggen aan wie ze gaan leveren. Zo staat het in de regulations om de reden die ik noemde. Heeft niets met contracten te maken.
Er staat zelfs in de regels dat teams halverwege het seizoen van motoren mogen switchenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja omgedraaid dan, maakt niet uit, ik snap niet als het in de regels staat van de FIA dat 2 leveranciers dan zomaar kunnen besluiten om na die deadline te ruilen. Wordt dat expliciet benoemd in die regels? Lijkt me niet. Dus zou het imo niet moeten mogen.
Maargoed, dat doet er verder niet zo veel toe wat ik vind
Misschien is het hier te vinden:quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja omgedraaid dan, maakt niet uit, ik snap niet als het in de regels staat van de FIA dat 2 leveranciers dan zomaar kunnen besluiten om na die deadline te ruilen. Wordt dat expliciet benoemd in die regels? Lijkt me niet. Dus zou het imo niet moeten mogen.
Maargoed, dat doet er verder niet zo veel toe wat ik vind
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat zelfs in de regels dat teams halverwege het seizoen van motoren mogen switchen
Nieuwe motor is nieuwe constructeur. Dus je punten met de nieuwe leverancier worden apart geteld. Dus in feite verlies je wel punten/je positie in het constructeurskampioenschap.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
zonder constructeurspunten te verliezen?
Ja maar hij heet nog steeds TAG :p volgend jaar pas Honda.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:09 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nieuwe motor is nieuwe constructeur. Dus je punten met de nieuwe leverancier worden apart geteld. Dus in feite verlies je wel punten/je positie in het constructeurskampioenschap.
En nog maar een keer.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:19 schreef Ener-G het volgende:
Ferrari jast even een hypersoft rondje erdoorheen, iedereen wakker?
Alonso vanmiddag tegen de perstwitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:22:42 McLaren has to change Renault engine after turbo failure. Takes at least 4 hours until Alonso will be back on track. Last time it took them 6 hours. AMuS live: https://t.co/iWCVdbAAEe reageer retweet
Vandoorne gaf gisteren aan 'helemaal klaar te zijn voor Melbourne' na zijn productieve testdag.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:Alonso vanmiddag tegen de perstwitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:22:42 McLaren has to change Renault engine after turbo failure. Takes at least 4 hours until Alonso will be back on track. Last time it took them 6 hours. AMuS live: https://t.co/iWCVdbAAEe reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een drama daar...quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:Alonso vanmiddag tegen de perstwitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:22:42 McLaren has to change Renault engine after turbo failure. Takes at least 4 hours until Alonso will be back on track. Last time it took them 6 hours. AMuS live: https://t.co/iWCVdbAAEe reageer retweet
[ afbeelding ]
Nee, wat ik al eerder zei, dat het dan gezien wordt als aparte entry. Al worden blijkbaar wel de punten bij elkaar opgeteld om het prijzengeld te bepalen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
zonder constructeurspunten te verliezen?
quote:A competitor may change the make of engine at any time during the Championship. All points scored with an engine of different make to that which was first entered in the Championship may count (and will be aggregated) for the assessment of a commercial benefit, however such points will not count towards (nor be aggregated for) the FIA Formula One Constructors Championship.
Iemand nog dat filmpje van gister? Hilarischquote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:58 schreef flipsen het volgende:
Kunnen ze in de tussentijd pitstops oefenen
Weer eens te lomp gedaan, kunnen ze niet tegenquote:
Ja, Op twitter via F1Debriefquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:06 schreef chiren het volgende:
Heeft iemand een overzicht van racepaces?
Uit wat ik lees kan ik opmaken dat Hamilton en Ricciardo racesims rijden en dat Ric in de 1:21 zit terwijl Ham 1:20 doet, maar ik kan nergens echt harde cijfers vinden.
Zijn die er toevallig?
Ze hadden Ron niet buiten moeten flikkeren.quote:
quote:
Impliceer je iets met deze post?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:19 schreef SnowOokami het volgende:
Ze hebben het gewoon te hoog in de bol daar bij McLaren. "befehl ist befehl"! En daar gaat het dus fout.
Dankjequote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, Op twitter via F1Debrief
Heb ze van de eerste twee dagen van deze week al vergeleken en daar is Mercedes (1:21.0) op unmarked medium ca 0.5s gemiddeld per ronde sneller dan Ferrari en Red Bull (beiden 1:21.5). Die van de afgelopen twee dagen moet ik nog bekijken
#thebestfansgenotquote:
That's 97 laps and @LewisHamilton is DONE for #F1Testing 2018! ✊
LH44: “I'm really proud of you all. Looking forward to taking this car to Melbourne!" #DrivenByEachOther #F1
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Iemand nog dat filmpje van gister? Hilarisch
Voor. Goed idee. Is dat niet hoe het vroeger ook was?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Ik neig meer naar tegen, ben niet zo goed in het volgen van meerdere draadjesquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Dat is dan ook echt alleen live.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik neig meer naar tegen, ben niet zo goed in het volgen van meerdere draadjes
:effort:
Dat was deze reeksquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voor. Goed idee. Is dat niet hoe het vroeger ook was?
Voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Tegen, ik lees graag terug, het word dan toch in 1 topic gegooid. Net zoals het f1 nieuwtjes, die is ook overbodig omdat hier ook alles word gepost.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Voor, maakt het volgen van de andere topics ook makkelijker en leesbaarderquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |