Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze hebben iig die optie alleen moeten ze wel in mei beslissen
Het aantal motoren bleef gelijk... Toro Rosso - Renault en McLaren - Honda hebben toen gezamenlijk besloten contractruil te doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.
Hoezo mocht dat wel dan? En dan heb ik het nog niet eens over contractbreuk, maar puur over dat FIA regeltje van in mei moet je aangeven met welke motor je volgend jaar rijdt.
hoe dat precies zit weet ik ook niet maar in dit geval heeft ook Renault zich in die richting uitgesprokenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.
Hoezo mocht dat wel dan? En dan heb ik het nog niet eens over contractbreuk, maar puur over dat FIA regeltje van in mei moet je aangeven met welke motor je volgend jaar rijdt.
De leveranciers moeten voor 15 mei bekendmaken aan de FIA aan wie ze gaan leveren volgend jaar. Dit om te voorkomen dat een team zonder motor komt te zitten zoals met Red Bull in 2015.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:51 schreef Geralt het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Ik weet dat regeltje, maar hoe zat dat dan met McLaren; die besloten toch pas ver na mei dat ze Honda aan de kant schoven voor komend jaar.
Hoezo mocht dat wel dan? En dan heb ik het nog niet eens over contractbreuk, maar puur over dat FIA regeltje van in mei moet je aangeven met welke motor je volgend jaar rijdt.
Nee, die FIA wil dat de teams voor 15 mei duidelijkheid verschaffen. Renault heeft niets te willen in deze. Het is geen regeltje of toevoeging in hun contract met Red Bull.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:56 schreef sasquatsch het volgende:
Renault wil gewoon voor 15 duidelijkheid hebben van Red Bull.
Nee, de leveranciers moeten zeggen aan wie ze gaan leveren. Zo staat het in de regulations om de reden die ik noemde. Heeft niets met contracten te maken.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:57 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nee, die FIA wil dat de teams voor 15 mei duidelijkheid verschaffen. Renault heeft niets te willen in deze. Het is geen regeltje of toevoeging in hun contract met Red Bull.
Dat ze er onder uit kunnen zagen we afgelopen jaar al. Het is een richtlijn van de FIA om te kijken of er teams buiten de boot vallen, geen verplichting om ook daadwerkelijk met die leverancier te gaan rijdenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, dan nog, als die regel bestaat dan kun je er imo ook niet onderuit. Ook niet als 2 leveranciers willen wisselen. Geef het volgend jaar voor 15 mei maar door zou ik zeggen.
Befehl ist befehl!
Nouja omgedraaid dan, maakt niet uit, ik snap niet als het in de regels staat van de FIA dat 2 leveranciers dan zomaar kunnen besluiten om na die deadline te ruilen. Wordt dat expliciet benoemd in die regels? Lijkt me niet. Dus zou het imo niet moeten mogen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, de leveranciers moeten zeggen aan wie ze gaan leveren. Zo staat het in de regulations om de reden die ik noemde. Heeft niets met contracten te maken.
Er staat zelfs in de regels dat teams halverwege het seizoen van motoren mogen switchenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja omgedraaid dan, maakt niet uit, ik snap niet als het in de regels staat van de FIA dat 2 leveranciers dan zomaar kunnen besluiten om na die deadline te ruilen. Wordt dat expliciet benoemd in die regels? Lijkt me niet. Dus zou het imo niet moeten mogen.
Maargoed, dat doet er verder niet zo veel toe wat ik vind
Misschien is het hier te vinden:quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nouja omgedraaid dan, maakt niet uit, ik snap niet als het in de regels staat van de FIA dat 2 leveranciers dan zomaar kunnen besluiten om na die deadline te ruilen. Wordt dat expliciet benoemd in die regels? Lijkt me niet. Dus zou het imo niet moeten mogen.
Maargoed, dat doet er verder niet zo veel toe wat ik vind
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:03 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat zelfs in de regels dat teams halverwege het seizoen van motoren mogen switchen
Nieuwe motor is nieuwe constructeur. Dus je punten met de nieuwe leverancier worden apart geteld. Dus in feite verlies je wel punten/je positie in het constructeurskampioenschap.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
zonder constructeurspunten te verliezen?
Ja maar hij heet nog steeds TAG :p volgend jaar pas Honda.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:09 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nieuwe motor is nieuwe constructeur. Dus je punten met de nieuwe leverancier worden apart geteld. Dus in feite verlies je wel punten/je positie in het constructeurskampioenschap.
En nog maar een keer.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:19 schreef Ener-G het volgende:
Ferrari jast even een hypersoft rondje erdoorheen, iedereen wakker?
Alonso vanmiddag tegen de perstwitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:22:42 McLaren has to change Renault engine after turbo failure. Takes at least 4 hours until Alonso will be back on track. Last time it took them 6 hours. AMuS live: https://t.co/iWCVdbAAEe reageer retweet
Vandoorne gaf gisteren aan 'helemaal klaar te zijn voor Melbourne' na zijn productieve testdag.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:Alonso vanmiddag tegen de perstwitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:22:42 McLaren has to change Renault engine after turbo failure. Takes at least 4 hours until Alonso will be back on track. Last time it took them 6 hours. AMuS live: https://t.co/iWCVdbAAEe reageer retweet
[ afbeelding ]
Wat een drama daar...quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:Alonso vanmiddag tegen de perstwitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:22:42 McLaren has to change Renault engine after turbo failure. Takes at least 4 hours until Alonso will be back on track. Last time it took them 6 hours. AMuS live: https://t.co/iWCVdbAAEe reageer retweet
[ afbeelding ]
Nee, wat ik al eerder zei, dat het dan gezien wordt als aparte entry. Al worden blijkbaar wel de punten bij elkaar opgeteld om het prijzengeld te bepalen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
zonder constructeurspunten te verliezen?
quote:A competitor may change the make of engine at any time during the Championship. All points scored with an engine of different make to that which was first entered in the Championship may count (and will be aggregated) for the assessment of a commercial benefit, however such points will not count towards (nor be aggregated for) the FIA Formula One Constructors Championship.
Iemand nog dat filmpje van gister? Hilarischquote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:58 schreef flipsen het volgende:
Kunnen ze in de tussentijd pitstops oefenen
Weer eens te lomp gedaan, kunnen ze niet tegenquote:
Ja, Op twitter via F1Debriefquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:06 schreef chiren het volgende:
Heeft iemand een overzicht van racepaces?
Uit wat ik lees kan ik opmaken dat Hamilton en Ricciardo racesims rijden en dat Ric in de 1:21 zit terwijl Ham 1:20 doet, maar ik kan nergens echt harde cijfers vinden.
Zijn die er toevallig?
Ze hadden Ron niet buiten moeten flikkeren.quote:
quote:
Impliceer je iets met deze post?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:19 schreef SnowOokami het volgende:
Ze hebben het gewoon te hoog in de bol daar bij McLaren. "befehl ist befehl"! En daar gaat het dus fout.
Dankjequote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, Op twitter via F1Debrief
Heb ze van de eerste twee dagen van deze week al vergeleken en daar is Mercedes (1:21.0) op unmarked medium ca 0.5s gemiddeld per ronde sneller dan Ferrari en Red Bull (beiden 1:21.5). Die van de afgelopen twee dagen moet ik nog bekijken
#thebestfansgenotquote:
That's 97 laps and @LewisHamilton is DONE for #F1Testing 2018! ✊
LH44: “I'm really proud of you all. Looking forward to taking this car to Melbourne!" #DrivenByEachOther #F1
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:01 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Iemand nog dat filmpje van gister? Hilarisch
Voor. Goed idee. Is dat niet hoe het vroeger ook was?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Ik neig meer naar tegen, ben niet zo goed in het volgen van meerdere draadjesquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Dat is dan ook echt alleen live.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:43 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik neig meer naar tegen, ben niet zo goed in het volgen van meerdere draadjes
:effort:
Dat was deze reeksquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Voor. Goed idee. Is dat niet hoe het vroeger ook was?
Voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Tegen, ik lees graag terug, het word dan toch in 1 topic gegooid. Net zoals het f1 nieuwtjes, die is ook overbodig omdat hier ook alles word gepost.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Voor, maakt het volgen van de andere topics ook makkelijker en leesbaarderquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Juist omdat ook tijdens races alles hier gepost wordt gaan de nieuwtjes nog wel eens verloren en is het andere topic handig. Als het gesplitst wordt in aparte topics per race zou dat inderdaad niet meer hoeven, hoewel ik het prettiger vind om aparte topics voor nieuwtjes en slowchat te hebben.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Tegen, ik lees graag terug, het word dan toch in 1 topic gegooid. Net zoals het f1 nieuwtjes, die is ook overbodig omdat hier ook alles word gepost.
Idd tegen, 1 centraal topic lijkt me voldoendequote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wees eens eerlijk, wie kijkt er regelmatig in het F1-Subforum opzoek naar andere topics? Iedereen kijkt toch gewoon hier?
Dit. Gewoon zo laten.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wees eens eerlijk, wie kijkt er regelmatig in het F1-Subforum opzoek naar andere topics? Iedereen kijkt toch gewoon hier?
Je drukt één keer op Volg topic en het is klaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wees eens eerlijk, wie kijkt er regelmatig in het F1-Subforum opzoek naar andere topics? Iedereen kijkt toch gewoon hier?
Op Tweakers werkt het ook hequote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Wel nodig ook.. Na gisteren is t niet veel beter gewordenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 12:58 schreef flipsen het volgende:
Kunnen ze in de tussentijd pitstops oefenen
Je vraagt om een voorkeur, die geef ik. Maar blijkbaar ben je er zelf al uit.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je drukt één keer op Volg topic en het is klaar.
RBR pr-man aangenomen?quote:
LOL?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wel nodig ook.. Na gisteren is t niet veel beter geworden
[ afbeelding ]
omgquote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wel nodig ook.. Na gisteren is t niet veel beter geworden
[ afbeelding ]
gaan we dit gezeik weer krijgen of wat waarom om je elke 2 seizoenen moet die vraag?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
dit was ook nog gisteren. Vandoorne zit achter het stuur.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Wel nodig ook.. Na gisteren is t niet veel beter geworden
[ afbeelding ]
Waarbij het wel lijkt dat Ferrari en RB langere stints rijden dus wel eens zwaarder kunnen zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, Op twitter via F1Debrief
Heb ze van de eerste twee dagen van deze week al vergeleken en daar is Mercedes (1:21.0) op unmarked medium ca 0.5s gemiddeld per ronde sneller dan Ferrari en Red Bull (beiden 1:21.5). Die van de afgelopen twee dagen moet ik nog bekijken
Ik ben ook niet zo onder de indruk van het gepresenteerde feitenmateriaal, waarom net die ene stint vergelijken na zoveel testdagen? Er lijkt een soort berusting te bestaan dat Mercedes toch weer veel sneller is. Maar dat was er vorig jaar bij de tests ook en toen bleek Ferrari als beste te voorschijn te komen in Melbourne.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:39 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Waarbij het wel lijkt dat Ferrari en RB langere stints rijden dus wel eens zwaarder kunnen zijn.
twitter:karunchandhok twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 14:52:55 Watching at Turn 9 - the Mercedes seems to have the edge on Red Bull and Ferrari in the high speed right hander. Bottas on the medium tyre on a heavy long run, has a much smaller lift off throttle than Ricciardo or Kimi https://t.co/rYyYHMsRCE reageer retweet
twitter:C4F1 twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 14:43:31 "The speed is unbelievable" - @karunchandhok is blown away by the @MercedesAMGF1 of @ValtteriBottas at Turn 9 of the @Circuitcat_eng ⏩⏩ https://t.co/eHddQPUh0w reageer retweet
Is er een subforum?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:13 schreef BroesWillems het volgende:
Wees eens eerlijk, wie kijkt er regelmatig in het F1-Subforum opzoek naar andere topics? Iedereen kijkt toch gewoon hier?
Ik denk dat hij bedoelt, het F1 subforum hier op Fok.quote:
quote:MCLAREN HAD TURBO-PROBLEEM
Een euvel aan de turbo was er de oorzaak van dat Fernando Alonso eerder vandaag stil kwam te staan, heeft McLaren-directeur Eric Boullier verklaard.
wordt allemaal wat te warm waarschijnlijkquote:
Klinkt inderdaad hetzelfde als Ricciardoquote:
Weet ik, het was een grapje. Ik kijk alleen maar in dit topic en zal waarschijnlijk nooit anders gaan doen. Ik kom hier genoeg om alles redelijk bij te kunnen houden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 15:13 schreef Jonmen het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoelt, het F1 subforum hier op Fok.
F1 is al het subforum.
Dus hij refereert naar het feit ofdat iemand ooit andere topics als dit topic bekijkt/zoekt.
https://www.autosport.com(...)ff-fuel-mistake-jibequote:Red Bull's Horner hits back at Mercedes boss Wolff's fuel jibe
Christian Horner has dismissed Mercedes Formula 1 boss Toto Wolff's suggestion that Red Bull made a "mistake" by not having the same fuel supplier as engine partner Renault's works programme.
Red Bull uses ExxonMobil while the factory Renault team runs BP/Castrol products.
That means Red Bull is currently the only one of F1's six customer teams not to use the same brand as the associated manufacturer squad, although McLaren is planning to go with Petrobras in 2019.
Wolff cited the fact that Mercedes customers Williams and Force India benefit from using the Petronas fuel around which the engines are developed, and pointed out that anyone choosing their own fuel/oil has to pay the engine manufacturer for the dyno time required to prove their products.
But Horner insists Red Bull benefits from its strategy.
"We see it as an advantage," he told Sky Sports News.
"We have a great relationship with Exxon, and have done for the last 12 months.
"They're producing some great products. Their products won three grands prix last year.
"Obviously there are additional burdens involved in that, because they're a different supplier than what the works team has - it just means they've got to run more engines on the dynos, which obviously we have to cover the cost for.
"But we wouldn't be using it if we didn't see it as a technical advantage.
"They are a great company, great to respond, very, very quick, and from our perspective, we see it as an advantage."
Both world champion Lewis Hamilton and Mercedes technical director James Allison have tipped Red Bull as a much stronger threat in the 2018 season based on testing form so far.
Horner insisted it was too early to judge, but believes Mercedes still has an edge on its main rivals.
"I think it's so hard to draw conclusions," he argued.
"You get a bit of a flavour. You see Mercedes are in great shape, you see Ferrari are looking strong.
"We hope we're there or thereabouts. It will be great for F1 if there are a few teams in contention this year.
"But Mercedes, rest assured, are definitely going into this championship as very much the favourites."
Dit is voor het eerstquote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
gaan we dit gezeik weer krijgen of wat waarom om je elke 2 seizoenen moet die vraag?
hou het maar gewoon hier en in een reeksquote:
voorquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Tegen, anders loopt het toch door elkaar. Gewoon in enkel draadje houden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:40 schreef Nattekat het volgende:
Oja: apart live topic voor elke race die gewoon weer op slot gaat achteraf om dit topic te ontzien. Voor of tegen?
Renault is FI voorbij.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
wel met je eensquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 18:17:10 - Mercedes- Red Bull- Ferrari- Renault- Haas- Toro Rosso - Force India- McLaren- Williams- Sauber(Disclaimer, this prediction is likely to be wildly inaccurate) https://t.co/Vqj1hTnaVH reageer retweet
- Mercedes nog steeds het sterktste teamquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
Mercedesquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:26 schreef Sunri5e het volgende:twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 18:17:10 (Disclaimer, this prediction is likely to be wildly inaccurate) https://t.co/Vqj1hTnaVH reageer retweet
De Renault lijkt aardig betrouwbaar.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
McLaren was echt dramatisch ja. Ik heb het al eerder geroepen vandaag maar ik heb het idee dat de McLaren vorig seizoen de Honda slechter heeft laten lijken als dat hij daadwerkelijk was.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Renault lijkt aardig betrouwbaar.
Red bull kan het Ferrari lastig maken.
McLaren heeft een probleem.
Dat zijn geen seizoensvoorspellingenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:35 schreef flipsen het volgende:
Die voorspellingen kunnen ook in het voorspellingentopic he?
Harsh @ McLaren nog verder achteraan dan vorig jaarquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:26 schreef Sunri5e het volgende:twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 18:17:10 - Mercedes- Red Bull- Ferrari- Renault- Haas- Toro Rosso - Force India- McLaren- Williams- Sauber(Disclaimer, this prediction is likely to be wildly inaccurate) https://t.co/Vqj1hTnaVH reageer retweet
Ja en gisteren kregen de Renault teams dus 50% van het ontbrekende vermogen om te testenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:41 schreef beantherio het volgende:
Ik haal uit de Ted's Notebook van gisteren dat Renault blijkbaar de hele test tot en met gisteren (en inclusief de 190 rondes van eergisteren) met een motor heeft gedaan. Qua betrouwbaarheid klinkt dat veelbelovend.
doet mercedes een boekje open en blazen iedereen naar huis om het weer een saai seizoen te makenquote:
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:51 schreef SnowOokami het volgende:
Hiervoor is dus de Halo (van Tweakers gejat)
[ afbeelding ]
McLaren heeft idd nog z'n "standaard" auto divisies enzo, Williams heeft buiten de F1 niks naar mijn weten?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:57 schreef beantherio het volgende:
Beetje triest om te zien dat de twee teams die de Formule 1 in de jaren 80 en 90 zo'n beetje definieerden (en in die periode 16 van de 20 kampioenschappen pakten) zo ploeteren. En specifiek voor Williams vindt ik het wel echt zorgwekkend: ze lijken me financieel best wel kwetsbaar.
Wel wat maar volgens mij geen echte vetpot.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
McLaren heeft idd nog z'n "standaard" auto divisies enzo, Williams heeft buiten de F1 niks naar mijn weten?
Nog geen tijd gehad om de tijden (snelste en long runs) te vergelijken. Misschien zondag.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:19 schreef Sunri5e het volgende:
Wat zijn jullie conclusies na deze test boys? Meest opvallende vind ik toch wel de Honda.
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 18:51 schreef SnowOokami het volgende:
Hiervoor is dus de Halo (van Tweakers gejat)
[ afbeelding ]
Had je deze al gezien dan?quote:
Ik denk dat ze de data over de extra 50% kunnen extrapoleren uit de 50% die ze nu al hebben vrijgegeven, dus dat komt wel goed. (hoop ik)quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi dat het met betrouwbaarheid wel goed zit. Maar ik begrijp dus dat andere 50% van de vermogen in Melbourne wordt vrijgegeven. Dan is het toch weer de vraag of de motor het dan wel houdt?
Ja heel ander verhaal dan vorig jaar!quote:Op zaterdag 10 maart 2018 00:26 schreef SnowOokami het volgende:
498 rondjes met de Aus. spec. Honda motor
RBR heeft ook lekker rondjes lopen stampen
rquote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
/keuze stress
Zit te twijfelen tussen 4 Laterale Sinistra Grandstand of 8 A Prima Variante Grandstand
4 is gaaf omdat je ook de pitlane ziet en ze komen met 330+ langs + DRS acties...
8 is gaaf omdat daar waarschijnlijk de meeste overtakes te zien zijn.
[ afbeelding ]
1 is mij te duur
Ik zou zeker voor 8 gaan maar ik zou persoonlijk ook nooit langs een recht stuk gaan zitten.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
/keuze stress
Zit te twijfelen tussen 4 Laterale Sinistra Grandstand of 8 A Prima Variante Grandstand
4 is gaaf omdat je ook de pitlane ziet en ze komen met 330+ langs + DRS acties...
8 is gaaf omdat daar waarschijnlijk de meeste overtakes te zien zijn.
[ afbeelding ]
1 is mij te duur
twitter:tgruener twitterde op vrijdag 09-03-2018 om 12:31:05 GPS data shows Ferrari had to save significantly more fuel than Mercedes during Barcelona race simulations, which explains part of the pace gap. AMuS: https://t.co/Un7nV0rzIY reageer retweet
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 05:42 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
r
Ik heb met le mans op het rechte stuk gelopen en in een bocht met actie.
Het rechte stuk is leuk voor 10 minuten, nummer 8 voor een hele race.
oki thanks!quote:Op zaterdag 10 maart 2018 06:39 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik zou zeker voor 8 gaan maar ik zou persoonlijk ook nooit langs een recht stuk gaan zitten.
Waarom niet 6?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 22:16 schreef SnowOokami het volgende:
/keuze stress
Zit te twijfelen tussen 4 Laterale Sinistra Grandstand of 8 A Prima Variante Grandstand
4 is gaaf omdat je ook de pitlane ziet en ze komen met 330+ langs + DRS acties...
8 is gaaf omdat daar waarschijnlijk de meeste overtakes te zien zijn.
[ afbeelding ]
1 is mij te duur
Kijk even hoe het scherm staat, daar moet je het uiteindelijk toch van hebben imoquote:
Mercedes heeft de qualy modus nog op zaterdag dus ik zou die niet zo 1,2,3 uitvlakken voor de eerste startrij.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:29 schreef Fer het volgende:
Spannend, Ferrari op eerste startrij en tijdens de race Mercedessen en Redbulls die erlangs willen. Op Monaco en Singapore zijn die zilverpijlen zeker weer helemaal nergens.
Analyse gedaan en mijn conclusie isquote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:38 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nog geen tijd gehad om de tijden (snelste en long runs) te vergelijken. Misschien zondag.
Maar op het eerste gezicht
Mercedes
Ferrari/Red Bull
Renault
Haas/Force India
Toro Rosso/Williams/McLaren
Sauber
Als ze heel blijven wel. Ze hebben een goede racesim gedaan waarbij ze maar een fractie langzamer waren dan Ferrari en Red Bull.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 13:03 schreef Asschen_sukar het volgende:
McLaren zo hoog ja? Volgens mij gaan die de eerste seizoenshelft zwaar tegen vallen qua betrouwbaarheid.
Ik maak me meer zorgen om de pitstopsquote:Op zaterdag 10 maart 2018 14:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als ze heel blijven wel. Ze hebben een goede racesim gedaan waarbij ze maar een fractie langzamer waren dan Ferrari en Red Bull.
En ook over 1 ronde zitten ze er redelijk goed bij.
Die pitstops van McLaren vorig jaar en het jaar daarvoor ook dramatisch. Ik heb er eens een paar races opgelet... maar de snelste pitstop van McLaren was ergens een hoge 2,X en gemiddeld zaten ze rond de 3,5 sec. Zo ga je geen races winnenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 14:53 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik maak me meer zorgen om de pitstops
Grote probleem voor Mclaren wordt denk ik hun warmte issues
https://www.gpupdate.net/(...)staan-langs-de-kant/quote:Column: waar is McLaren? 'Die staan langs de kant'
Precies hoe ik er ook over denk. En hoewel ik groot fan ben van Alonso, wordt het dit seizoen moeilijk om hem aan te moedigenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 14:56 schreef SnowOokami het volgende:
https://www.gpupdate.net/(...)staan-langs-de-kant/
Klopt die kan je al afschrijvenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:35 schreef Zorro het volgende:
https://www.ed.nl/formule(...)j-red-bull~ad7ae967/
Daar gaan de kansen voor Max
quote:
de contract verlening was gebaseerd op de ontwikkeling van het team onder newey.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:35 schreef Zorro het volgende:
https://www.ed.nl/formule(...)j-red-bull~ad7ae967/
Daar gaan de kansen voor Max
Wat hebben jullie liever vroeg in de ochtend / middag / of tijdens avond wedstrijden voor GP wedstrijdenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 15:56 schreef ChatGirl het volgende:
Wie vroeg er laatst naar de studioplekken bij Ziggo? `De inschrijving start aanstaande maandag om 12.00
https://www.ziggosport.nl(...)n-start-maandag.html
de start om 14:00 uur. Lokale tijd. Elke GP. Dat heb ik het liefst.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Wat hebben jullie liever vroeg in de ochtend / middag / of tijdens avond wedstrijden voor GP wedstrijden
Persoonlijk: uurtje of 4/5 namiddag.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:08 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Wat hebben jullie liever vroeg in de ochtend / middag / of tijdens avond wedstrijden voor GP wedstrijden
Will Buxton over zijn indrukken van de verschillende teams na twee testweken.twitter:wbuxtonofficial twitterde op zaterdag 10-03-2018 om 13:02:27 Sure. But keep in mind this is only my opinion based on what I’ve seen trackside, times on the clock, speaking to the drivers and watching their body language. Lots will change before Oz. Even more before we return to Spain. https://t.co/KyEGM4509P reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |