abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:47:32 #1
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_177703274
Rara hoe kan dit. Als een huis op beider naam staat, dan zou je verwachten dat als je inlogt bij de gemeente, of bv voor een energielabel dat beide personen op wiens naam het huis staat de gegevens in kunnen zien. (Zoals bv woz waarde) nu blijkt dat er slechts bij 1 persoon gegevens van het huis krijgt als die inligt met digid.

Mijn vraag is of je indien je een huis op beider naam hebt , ook beide de gegevens krijgt als je met digid inlogt, of dat dit slechts bij 1 van de personen is? Wie weet hoe dit zit en hoe is dit bij jullie? Het zou anders kunnen zijn dat de notaris een fout heeft gemaakt bij de overdracht, dit moet dan recht getrokken worden. Ben beniuwd. Kan er nergens informatie over vinden!
pi_177703391
Is alleen het inkomen van beide gebruikt om het huis te financieren of zijn jullie ieder voor de helft (of welke verdeelsleutel ook wordt gebruikt) eigenaar?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:00:48 #3
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_177703581
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:52 schreef Ridocar het volgende:
Is alleen het inkomen van beide gebruikt om het huis te financieren of zijn jullie ieder voor de helft (of welke verdeelsleutel ook wordt gebruikt) eigenaar?
Alles de helft , alleen bij de gemeente krijgt maar 1 de gegevens als je inlogt met digid
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:06:30 #4
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_177703682
Hoe is dit bij jullie, ik wil weten of dit normaal is , of dat er misschien iets mis is met de tenaamstelling
pi_177703753
Je kan hier een eigendomsakte opvragen:

https://www.kadaster.nl/winkel

Dan zie je iig of de gegevens bij het Kadaster correct zijn.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:26:41 #6
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_177704000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:10 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan hier een eigendomsakte opvragen:

https://www.kadaster.nl/winkel

Dan zie je iig of de gegevens bij het Kadaster correct zijn.
Dank voor de tip , bij het kadaster staat alles goed, gek dan nog dat maar 1 van de personen met inloggen digid de gegevens van het huis krijgt en er iets mee kan doen . Klopt dit , of is hier iets niet goed?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:46:34 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177704294
Wat zei de gemeente toen je belde?
pi_177704559
Bij de gemeente en het waterschap krijgt de oudste de aanslag voor de belastingen, daar heeft het vast mee te maken.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:09:33 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177704591
In mijn ervaring stuurt de gemeente post die verband houdt met eigendom van een huis, bijv. over de WOZ- waarde, maar naar één van de eigenaren op het bewuste adres. Dat kan op alfabetische volgorde zijn, op leeftijd of naar langst ingeschreven bij de gemeente (alledrie komen in ons geval op mij uit).
The love you take is equal to the love you make.
pi_177704708
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:09 schreef Lienekien het volgende:
In mijn ervaring stuurt de gemeente post die verband houdt met eigendom van een huis, bijv. over de WOZ- waarde, maar naar één van de eigenaren op het bewuste adres. Dat kan op alfabetische volgorde zijn, op leeftijd of naar langst ingeschreven bij de gemeente (alledrie komen in ons geval op mij uit).
Hier zit denk ik het juiste antwoord in.

Zo krijg ik ook bepaalde belastingen op mijn naam binnen en mijn vriendin bijv. de waterschapsbelasting.

Ik gok dat het te maken heeft met domweg wie het 'eerst' stond ingeschreven.
Waarschijnlijk zit er een verschil in tussen verschillende systemen of weet ik veel wat, maar ik vind dat ook maar raar.

Maar voor bijv. de aangifte zou het weinig moeten uitmaken, daar kies je de optie voor samen en dan moet de ander ook inloggen etc.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:00:05 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177705479
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:09 schreef Lienekien het volgende:
In mijn ervaring stuurt de gemeente post die verband houdt met eigendom van een huis, bijv. over de WOZ- waarde, maar naar één van de eigenaren op het bewuste adres. Dat kan op alfabetische volgorde zijn, op leeftijd of naar langst ingeschreven bij de gemeente (alledrie komen in ons geval op mij uit).
Klopt, ik krijg ook meestal dat soort zaken op mijn naam toegestuurd, terwijl we toch echt samen de eigenaar zijn. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_177706055
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, ik krijg ook meestal dat soort zaken op mijn naam toegestuurd, terwijl we toch echt samen de eigenaar zijn. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk.
Omdat de gemeente mag kiezen om maar één persoon aan te slaan en dit veel makkelijker en goedkoper is. Zelfde geldt voor de waterschappen.
pi_177706415
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:00 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Alles de helft , alleen bij de gemeente krijgt maar 1 de gegevens als je inlogt met digid
Is bij ons (gemeente Den Haag) precies hetzelfde. Ik erger me er dood aan, maar ja......
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_177706433
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Klopt, ik krijg ook meestal dat soort zaken op mijn naam toegestuurd, terwijl we toch echt samen de eigenaar zijn. Geen idee waar het aan ligt eigenlijk.
Heb ooit begrepen dat de oudste persoon aangeslag wordt.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:08:30 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177706758
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:50 schreef Essebes het volgende:

[..]

Heb ooit begrepen dat de oudste persoon aangeslag wordt.
Hmm ja dat kan best kloppen. Ach maakt ook weinig uit, betalen moet je toch
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:09:00 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177706768
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:28 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Omdat de gemeente mag kiezen om maar één persoon aan te slaan en dit veel makkelijker en goedkoper is. Zelfde geldt voor de waterschappen.
Geen idee, zou maar zo kunnen. Maakt niet uit het moet toch betaald worden
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_177707339
Groningen: de oudste ongedeeld eigenaar krijgt digidtoegang. Ik heb het nagevraagd en een klacht over ingediend. En gemeld bij CGB.

Digid is een mooi speeltje, maar de overheid maar beperkt handig ermee.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:53:04 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177707687
Bij 50/50 eigendom is het idd de oudste die de aanslagen krijgt en deze ook ziet bij inloggen.
Bij het waterschap ooit een dom blaatverhaal gehad nadat mijn man de ene aanslag op zijn naam had en ik de andere aanslag op mijn naam.
"Dat gaat altijd op naam van de man mevrouw".
Nee, ze horen beiden op naam van de oudste eigenaar.

Klacht ingediend trouwens, excuses gekregen en sindsdien gaat het wel goed.

Nou komt het bij ons toevallig goed uit dat ik een paar weken ouder ben dan mijn man en ik ook degene ben die dit soort zaken regelt, maar het is ronduit bizar dat je iets waar je wel hoofdelijk voor aansprakelijk bent niet zelf kunt inzien omdat je toevallig net iets jonger bent dan je partner.

Andersom vind ik het ook absurd dat ik de gegevens van mijn minderjarige kind niet kan inzien omdat zijn zorgverzekering, net als de mijne, onder de zorgverzekering van mijn man hangt.

Het meest idiote vind ik nog wel dat de klantenservice van zulke instanties en bedrijven dan "adviseert" dat je maar even met de DigiD van je partner moet inloggen... WTF?! (Waterschap zei dat ook, terwijl ze de fout in hun eigen systeem zaten te verdedigen als zijnde standaard).

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 09-03-2018 16:28:34 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177707867
Met de Digid van mijn overleden schoonmoeder kan ik nog overal (oa belastingdienst, zorgverzekeraar etc) inloggen, maar niet meer bij het waterschap.

Helaas ben ik de jongste hier in huis, ik gebruik de Digid van Symph vaker dan de mijne.
pi_177708838
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:59 schreef Doedezemaar het volgende:
Met de Digid van mijn overleden schoonmoeder kan ik nog overal (oa belastingdienst, zorgverzekeraar etc) inloggen, maar niet meer bij het waterschap.

Helaas ben ik de jongste hier in huis, ik gebruik de Digid van Symph vaker dan de mijne.
Haha, herkenbaar. Ik gebruik die van mijn man ook vaker dan die van mij.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 16:40:20 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177708881
Overigens is het wel grappig dat mijn ouders ook maar een paar weken schelen, en al sinds 1965 in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, maar men in 1980 kennelijk nog deed alsof vrouwen onmondig waren, want toen wij het huis van hen kochten bleek mijn vader (die een paar weken jonger is dan mijn moeder) de enige eigenaar te zijn, hij heeft tot 2013 dus ook altijd de aanslagen gemeentelijke belastingen en waterschap ontvangen, tegenwoordig ontvangt mijn moeder ze, want net iets ouder :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 16:41:35 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177708905
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:38 schreef Essebes het volgende:

[..]

Haha, herkenbaar. Ik gebruik die van mijn man ook vaker dan die van mij.
Dat je het doet is één ding, dat je het doet omdat een medewerker van een overheidsinstantie dat adviseert omdat je anders geen inzage kunt krijgen in documenten die ook voor jou van belang zijn is natuurlijk van de zotte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 19:56:24 #23
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_177712033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:53 schreef Leandra het volgende:
Bij 50/50 eigendom is het idd de oudste die de aanslagen krijgt en deze ook ziet bij inloggen.
Bij het waterschap ooit een dom blaatverhaal gehad nadat mijn man de ene aanslag op zijn naam had en ik de andere aanslag op mijn naam.
"Dat gaat altijd op naam van de man mevrouw".
Nee, ze horen beiden op naam van de oudste eigenaar.

Klacht ingediend trouwens, excuses gekregen en sindsdien gaat het wel goed.

Nou komt het bij ons toevallig goed uit dat ik een paar weken ouder ben dan mijn man en ik ook degene ben die dit soort zaken regelt, maar het is ronduit bizar dat je iets waar je wel hoofdelijk voor aansprakelijk bent niet zelf kunt inzien omdat je toevallig net iets jonger bent dan je partner.

Andersom vind ik het ook absurd dat ik de gegevens van mijn minderjarige kind niet kan inzien omdat zijn zorgverzekering, net als de mijne, onder de zorgverzekering van mijn man hangt.

Het meest idiote vind ik nog wel dat de klantenservice van zulke instanties en bedrijven dan "adviseert" dat je maar even met de DigiD van je partner moet inloggen... WTF?! (Waterschap zei dat ook, terwijl ze de fout in hun eigen systeem zaten te verdedigen als zijnde standaard).
Bizar zeg! Een fout in het systeem denk ik dus, nu goed om te weten dat iedereen dus met dit probleem kampt in ieder geval. Toch raar dat dit in deze tijd van digitalisering niet kan worden opgelost!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:23:27 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177712459
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Bizar zeg! Een fout in het systeem denk ik dus, nu goed om te weten dat iedereen dus met dit probleem kampt in ieder geval. Toch raar dat dit in deze tijd van digitalisering niet kan worden opgelost!
Ik heb mijn klacht aan het waterschap in 2014 er vanmiddag nog even bijgepakt en daarin verwijs ik naar hun eigen regels mbt aanwijzen van de belastingplichtige.
Geen fout dus, een bewuste volgorde die ze gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 9 maart 2018 @ 20:24:37 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_177712476
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 15:37 schreef sigme het volgende:
Groningen: de oudste ongedeeld eigenaar krijgt digidtoegang. Ik heb het nagevraagd en een klacht over ingediend. En gemeld bij CGB.

Digid is een mooi speeltje, maar de overheid maar beperkt handig ermee.
ja, dat is hier ook het geval... lekker irritant, gezien ik degene ben die zich bezighoudt met de belastingaangifte en andere financiële zaken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_177712551
De gemeente en het waterschap mogen zelf bepalen aan wie ze de aanslag opleggen. Maar ze moeten er wel beleid over maken, vaak is het de oudste persoon of degene die als eerste staat ingeschreven.
No bitch to me
  vrijdag 9 maart 2018 @ 20:29:27 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177712562
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 20:24 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ja, dat is hier ook het geval... lekker irritant, gezien ik degene ben die zich bezighoudt met de belastingaangifte en andere financiële zaken.
Vooral nu er geen papieren aanslagen meer verzonden worden is het vervelend.

Laten we eerlijk zijn; als ik niet betaal dan gaat de gemeente net zo hard achter mijn man aan en is hij ook hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van de gemeentelijke belastingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177713364
Hier hezelfde, aangifte gaat naar vriend maar ik regel het meeste van de administratie. Heb er ooit een keer over gebeld toen we het huis net hadden en toen werd mij verteld dat de aanslag altijd naar de man wordt gestuurd, hello jaren 50 |:( Ik ben trouwens ouder dan mijn vriend.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:12:29 #29
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_177724965
In mijn gemeente houden ze aan dat het naar de man gaat. Geen idee wat ze doen bij meer mannen of meer vrouwen.
Ik heb er over geklaagd omdat ik de financiën doe.
Ik kreeg als reactie dat het systeem maar 1 persoon aankan, maar ik kon het wel zonder problemen omzetten naar mijn naam. Nu krijg ik altijd de aanslagen.
Raar is het wel overigens.
klerkje
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:18:34 #30
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177725105
Dat het altijd naar de man gaat? Wat is dat voor ouderwetse onzin? Wat doen ze dan in huizen waar 2 of meer mannen of 2 of meer vrouwen wonen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:24:05 #31
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_177725225
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:18 schreef karr-1 het volgende:
Dat het altijd naar de man gaat? Wat is dat voor ouderwetse onzin? Wat doen ze dan in huizen waar 2 of meer mannen of 2 of meer vrouwen wonen?
Ja vond ik ook idioot, maar dat was het antwoord. Mijn achternaam komt eerder in het alfabet voor en ik ben ouder dan mijn man, dus het was sowieso niet 1 van die andere criteria.

Geen idee hoe ze dat bij alleen mannen of alleen vrouwen doen.
klerkje
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:28:26 #32
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_177725317
ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk sowieso in een wat ouderwetse gemeente woon. Want toen we in ondertrouw gingen kreeg ik een blaadje waarop ik moest aankruisen hoe ik na het trouwen aangesproken wenste te worden:
Eigen geslachtsnaam
Man geslachtsnaam
Mans geslachtsnaam - eigen geslachtsnaam
Eigen geslachtsnaam - mans geslachtsnaam

Maar mijn man kreeg niets. Ik heb daar wat van gezegd en dan krijg je een schaapachtige reactie 'oh ja hahaha ja nou dat komt niet zoveel voor dus dat doen we niet'. Stom vind ik dat.
klerkje
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:48:08 #33
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177725895
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:28 schreef Spiegelei het volgende:
ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk sowieso in een wat ouderwetse gemeente woon. Want toen we in ondertrouw gingen kreeg ik een blaadje waarop ik moest aankruisen hoe ik na het trouwen aangesproken wenste te worden:
Eigen geslachtsnaam
Man geslachtsnaam
Mans geslachtsnaam - eigen geslachtsnaam
Eigen geslachtsnaam - mans geslachtsnaam

Maar mijn man kreeg niets. Ik heb daar wat van gezegd en dan krijg je een schaapachtige reactie 'oh ja hahaha ja nou dat komt niet zoveel voor dus dat doen we niet'. Stom vind ik dat.
Hmmm toen mijn man en ik gingen trouwen kregen we gewoon allebei zo'n blaadje voorgelegd, en konden we beiden een keuze maken. En dan zijn we nog allebei mannen ook.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:48:40 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_177725906
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:24 schreef Spiegelei het volgende:

[..]

Ja vond ik ook idioot, maar dat was het antwoord. Mijn achternaam komt eerder in het alfabet voor en ik ben ouder dan mijn man, dus het was sowieso niet 1 van die andere criteria.

Geen idee hoe ze dat bij alleen mannen of alleen vrouwen doen.
Tja hier is het op mijn naam, maar ik ben wel de oudste dus dat kan wel kloppen. Maar we zijn tocht echt beiden mannetjes.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 maart 2018 @ 16:50:19 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177725959
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:28 schreef Spiegelei het volgende:
ik bedenk me net dat ik waarschijnlijk sowieso in een wat ouderwetse gemeente woon. Want toen we in ondertrouw gingen kreeg ik een blaadje waarop ik moest aankruisen hoe ik na het trouwen aangesproken wenste te worden:
Eigen geslachtsnaam
Man geslachtsnaam
Mans geslachtsnaam - eigen geslachtsnaam
Eigen geslachtsnaam - mans geslachtsnaam

Maar mijn man kreeg niets. Ik heb daar wat van gezegd en dan krijg je een schaapachtige reactie 'oh ja hahaha ja nou dat komt niet zoveel voor dus dat doen we niet'. Stom vind ik dat.
Dat kreeg ik bij onze ondertrouw in Gouda ook, ik neem aan dat mijn man dat formulier ook had kunnen krijgen als hij dat gewild had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177771176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoe is dit bij jullie, ik wil weten of dit normaal is , of dat er misschien iets mis is met de tenaamstelling
Net even gecontroleerd. Zowel bij mij als mijn vrouw staat de woning in mijn.overheid.nl gewoon in het overzicht. Hoe het met de gemeente zit weet ik niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')