abonnement Unibet Coolblue
pi_177703202
quote:
Vrouwelijke bedrijfshoofden in de agrarische sector hebben vaker een hogere opleiding genoten dan hun mannelijke collega's.
Minstens 22 procent van deze vrouwen had in 2016 een hbo- of universitaire opleiding afgerond, tegenover minstens 12 procent van de mannen, zo meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag.

De hoogst genoten opleiding van vrouwen is daarentegen wel minder vaak een agrarische dan bij mannen. Terwijl 28 procent van de vrouwen een agrarische opleiding heeft gedaan, geldt dat voor 82 procent van de mannen.
https://www.nu.nl/onderne(...)leid-dan-mannen.html

Altijd maar weer van die gekke pretstudies als "culturele antropologie" en weet ik veel wat, allemaal van die studies waar geen droog brood in te verdienen valt... Geen idee of de studie zelf wat voorstelt overigens maar voor het geld doen ze het in ieder geval niet... Zijn ze klaar met studeren gaan ze 20 uur in de week werken, totaal geen ambities om hogerop te komen en ze sluiten zichzelf totaal uit voor hoger betaalde functies, want verantwoordelijkheid over een bedrijf kun je niet hebben als je er maar half bij betrokken bent. En maar klagen over die wage-gap van 30% ja vind het gek? Je voegt geen waarde toe aan de economie met je boomknuffel opleiding.

Vrouwen studeren tegenwoordig vaker af aan een hogere opleiding dan mannen, maar zie artikel: Mannen vergaren dus de kennis die zij nodig hebben om productief te zijn binnen hun bedrijf en om waarde toe te laten voegen, de vrouwen? Hebben een opleiding in een hele andere richting gestudeerd... Waarschijnlijk iets uit "interesse"

Zo, beetje misogynistisch omschreven om wat vrouwen en misogynisten uit de tent te lokken in den hoop dat dit topic stormloopt, gr

[ Bericht 3% gewijzigd door ludovico op 09-03-2018 11:59:27 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177703330
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/onderne(...)leid-dan-mannen.html

Altijd maar weer van die gekke pretstudies als "culturele antropologie" en weet ik veel wat, allemaal van die studies waar geen droog brood in te verdienen valt... Geen idee of de studie zelf wat voorstelt overigens maar voor het geld doen ze het in ieder geval niet... Zijn ze klaar met studeren gaan ze 20 uur in de week werken, totaal geen ambities om hogerop te komen en ze sluiten zichzelf totaal uit voor hoger betaalde functies, want verantwoordelijkheid over een bedrijf kun je niet hebben als je er maar half bij betrokken bent. En maar klagen over die wage-gap van 30% ja vind het gek? Je voegt geen waarde toe aan de economie met je boomknuffel opleiding.

Vrouwen studeren tegenwoordig vaker af aan een hogere opleiding dan mannen, maar zie artikel: Mannen vergaren dus de kennis die zij nodig hebben om productief te zijn binnen hun bedrijf en om waarde toe te laten voegen, de vrouwen? Hebben een opleiding in een hele andere richting gestudeerd... Waarschijnlijk iets uit "interesse"

Zo, beetje misogynistisch omschreven om wat vrouwen en misogynisten uit de tent te lokken in den hoop dat dit topic stormloopt, gr
True.
Gelukkig heb ik een echt vak geleerd.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:55:53 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_177703463
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/onderne(...)leid-dan-mannen.html

Altijd maar weer van die gekke pretstudies als "culturele antropologie" en weet ik veel wat, allemaal van die studies waar geen droog brood in te verdienen valt... Geen idee of de studie zelf wat voorstelt overigens maar voor het geld doen ze het in ieder geval niet... Zijn ze klaar met studeren gaan ze 20 uur in de week werken, totaal geen ambities om hogerop te komen en ze sluiten zichzelf totaal uit voor hoger betaalde functies, want verantwoordelijkheid over een bedrijf kun je niet hebben als je er maar half bij betrokken bent. En maar klagen over die wage-gap van 30% ja vind het gek? Je voegt geen waarde toe aan de economie met je boomknuffel opleiding.

Vrouwen studeren tegenwoordig vaker af aan een hogere opleiding dan mannen, maar zie artikel: Mannen vergaren dus de kennis die zij nodig hebben om productief te zijn binnen hun bedrijf en om waarde toe te laten voegen, de vrouwen? Hebben een opleiding in een hele andere richting gestudeerd... Waarschijnlijk iets uit "interesse"

Zo, beetje misogynistisch omschreven om wat vrouwen en misogynisten uit de tent te lokken in den hoop dat dit topic stormloopt, gr
Aparte quote, zonder context.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_177703646
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:55 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Aparte quote, zonder context.
True, beetje veel weggehaald van het artikel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:05:46 #5
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177703669
Vrouwen halen meer diploma's en studeren langer en meer dan mannen.

Alleen zeggen ze nooit erbij dat vrouwen massaal in de pretstudies zijn gedoken.

De vakken die gerelateerd zijn aan het feit dat onze samenleving niet uit elkaar valt zijn nagenoeg allemaal nog gewoon male-dominated.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177703703
Daaaar gaan we weer!
c_/
pi_177703760
Er is een heuse vrouweninvasie op de geneeskundefaculteit.
pi_177703773
de meeste vrouwen denk dan ook, "waarom studeren, ik vind wel een man die voor mij zorgt"
pi_177703829
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er is een heuse vrouweninvasie op de geneeskundefaculteit.
Ja dat is wel waar ja, maar die willen dus ook weer minder vaak echt excelleren en chirurg worden bijvoorbeeld dus daar zien we nu eigenlijk problemen ontstaan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:15:20 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177703830
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:11 schreef 20100 het volgende:
de meeste vrouwen denk dan ook, "waarom studeren, ik vind wel een man die voor mij zorgt"
Waar vind jij die vrouwen? Ik ken ze namelijk niet, ja, op eentje na, maar die is niet helemaal 100% in haar hoofd.
Don't let my username fool you...
pi_177703831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:07 schreef LurkJeRot het volgende:
Daaaar gaan we weer!
c_/
c_/ c_/ :D
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177703841
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:15 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Waar vind jij die vrouwen? Ik ken ze namelijk niet, ja, op eentje na, maar die is niet helemaal 100% in haar hoofd.
we vertoeven duidelijk in andere sociale klassen
pi_177704187
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er is een heuse vrouweninvasie op de geneeskundefaculteit.
ja. dáárdoor stagneert de stijging van de levensverwachting.
pi_177704226
Wel jammer dat al die huidige managers de troep moeten opruimen van mannen die wel een 'serieus' vak geleerd hebben.
Nog sneuer is dat al die managers ook gewoon kneusjes zijn die alleen maar hun eigen zakken vullen.
Met toestemming van al die 'wijze mannen' , die na afloop gewoon doorgaan met hun wanbeleid.
pi_177705694
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

True.
Gelukkig heb ik een echt vak geleerd.
Je gaat ook niet naar de universiteit om een vak te leren.
pi_177707845
Wacht maar tot Nederland besmet raakt met Amerikaanse toestanden.

Ik zie de toekomst voor jongens somber in.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 9 maart 2018 @ 16:03:37 #17
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177707966
Nouja, ik studeer niet voor een carrière, maar zodat ik iets leer en mezelf verrijk. Dat ik daarna een betere baan kan vinden is mooi meegenomen, maar is geen harde eis.

En ja, ook ik wil 20 uur per week werken, want er valt veel meer te doen dan veel geld verdienen en je leven wijden aan een bedrijf.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177708946
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:11 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Je gaat ook niet naar de universiteit om een vak te leren.
QFT. Ik vind kan dan ook weinig met het verhaal van TS. Als een studie niet direct bijdraagt aan de economie dan heeft het geen waarde.
pi_177709036
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er is een heuse vrouweninvasie op de geneeskundefaculteit.
Dat is toch ook bij journalistiek, rechten en aanverwante opleidingen? Vaak zitten daar ook gemiddeld genomen de mooiste meiden van de hele universiteit.
pi_177709201
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:51 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Dat is toch ook bij journalistiek, rechten en aanverwante opleidingen? Vaak zitten daar ook gemiddeld genomen de mooiste meiden van de hele universiteit.
Hoe meer vrouwen bij elkaar, hoe meer je tegen elkaar moet opboksen denk ik.
De vrouwen op de ‘mannelijke’ faculteiten (natuurkunde bv) zijn juist vaker one of the guys.

Rechten en bedrijfskunde maakt ook nog eens zakenpoppetjes, bij geneeskunde zitten er praktische grenzen aan mate van verzorging enzo :P
pi_177714444
Val niet ind e categorie uit de OP met een goede studie en geen ambitie tot deeltijdwerk, maar ik snap ergens wel wat je bedoelt.

Vind het eeuwig zonde om je carriere zomaar (deels) aan de kant te schuiven. Je moet zeker de eerste jaren gewoon 40 uur werken om hogerop te komen en een beetje ambitie lijkt me juist wel gezond.

Zou zelf nooit minder dan 32 uur gaan werken, en dat laatste alleen als ik het fulltime werken echt zat ben. De komende tien jaar dus sowieso niet en dikke kans dat ik altijd ft blijf werken.
pi_177714456
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:11 schreef 20100 het volgende:
de meeste vrouwen denk dan ook, "waarom studeren, ik vind wel een man die voor mij zorgt"
}:| }:|
-
pi_177714489
Wel eens dat er teveel pretstudies zijn. Laat de overheid liever investeren in opleidingen die wel rendabel zijn, en het aantrekkelijk maken om een vak te leren ipv altijd maar hoger (en kanslozer) opgeleid worden.
pi_177714874
Eerst studeren tot 25-28 om vervolgens een jaartje te gaan werken en daarna kindjes krijgen en huismoeder worden. *O* :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177714901
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:03 schreef broccoli. het volgende:
Nouja, ik studeer niet voor een carrière, maar zodat ik iets leer en mezelf verrijk. Dat ik daarna een betere baan kan vinden is mooi meegenomen, maar is geen harde eis.

En ja, ook ik wil 20 uur per week werken, want er valt veel meer te doen dan veel geld verdienen en je leven wijden aan een bedrijf.
Dat is mooi, financier je het dan ook zelf?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:11:43 #26
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177715287
Een studie afronden is gewoon, op wat vervelende docenten na, niet moeilijk. In de 18e eeuw was een studie al helemaal simpel. Echter, alleen de elite mocht het doen. Nu mag iedereen een poging wagen en daalt dus de waarde van een universitair diploma.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:14:00 #27
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177715321
Wat een kuttopic weer van TS :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177715887
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:11 schreef Mishu het volgende:
Een studie afronden is gewoon, op wat vervelende docenten na, niet moeilijk. In de 18e eeuw was een studie al helemaal simpel. Echter, alleen de elite mocht het doen. Nu mag iedereen een poging wagen en daalt dus de waarde van een universitair diploma.
Lees je post eens terug. :?
  zaterdag 10 maart 2018 @ 00:02:18 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177716068
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:15 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar ja, maar die willen dus ook weer minder vaak echt excelleren en chirurg worden bijvoorbeeld dus daar zien we nu eigenlijk problemen ontstaan.
Kan jij me uitleggen hoe het gezien jou visie mogelijk is dat een van mijn benen door een vrouwelijke huisarts en chirurg gered is? En de mannelijke huisarts een prutser bleek te zijn? Toegeven een tumor is wel door een mannelijke chirurg verwijderd op basis van wat die vrouwelijke artsen uiteindelijk vonden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Megumi op 10-03-2018 00:22:48 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 00:53:24 #30
451005 Grems
Clown World
pi_177716905
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 00:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kan jij me uitleggen hoe het gezien jou visie mogelijk is dat een van mijn benen door een vrouwelijke huisarts en chirurg gered is? En de mannelijke huisarts een prutser bleek te zijn? Toegeven een tumor is wel door een mannelijke chirurg verwijderd op basis van wat die vrouwelijke artsen uiteindelijk vonden.
Minder vaak = nooit?

Wat hij zegt klopt gewoon. De absolute top wordt altijd en overal gedomineerd door mannen, van chefkok tot chirurg.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 01:20:11 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_177717301
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 00:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Minder vaak = nooit?

Wat hij zegt klopt gewoon. De absolute top wordt altijd en overal gedomineerd door mannen, van chefkok tot chirurg.
Gelukkig niet want anders was ik een been kwijt en wellicht dood. Als vrouwen zich echt altijd laten domineren door domme andere artsen zoals in mijn geval. :) Mijn huisarts is een vrouw. En in wil geen andere huisarts. Ze heeft mijn leven gered.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 10-03-2018 01:32:07 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 02:05:56 #32
451005 Grems
Clown World
pi_177717616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 01:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gelukkig niet want anders was ik een been kwijt en wellicht dood. Als vrouwen zich echt altijd laten domineren door domme andere artsen zoals in mijn geval. :) Mijn huisarts is een vrouw. En in wil geen andere huisarts. Ze heeft mijn leven gered.
Geweldig, gelukkig was zijn stelling niet dat vrouwen nooit excelleren. Dat maakt je anekdote helaas wel volstrekt onnodig.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 02:46:17 #33
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177717773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:48 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dat is mooi, financier je het dan ook zelf?
'Echte' stufi bestaat niet meer voor HBO en hoger, dus ja, indirect betaal ik het gewoon zelf.

En daarbij, ook al werk ik minder dan 40 uur, dan betaalt het zich min of meer ook wel terug? Alleen op een wat langzamere manier.

Ook zonder een echt vak of iets wat in de richting van de richting van de opleiding kan een studie veel opleveren. Zo heb ik een mbo-diploma grafisch vormgeven maar ik zou nooit in dienst gaan als vormgever. Oh, mag dat niet, ben ik nu een profiteur van de staat? Neuh. Zonder deze studie had ik nog steeds depressief thuis gezeten. Zonder deze studie had ik mezelf niet zo goed leren kennen, waardoor ik niet wist wat ik nu wel wilde en kon. Dat scheelt een hoop geld en stress, iets wat op de lange duur toch best rendabel is, ook met 20 uur per week. :)
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177717790
quote:
De hoogst genoten opleiding van vrouwen is daarentegen wel minder vaak een agrarische dan bij mannen. Terwijl 28 procent van de vrouwen een agrarische opleiding heeft gedaan, geldt dat voor 82 procent van de mannen.
Zijn agrarische opleidingen op HBO en WO nivo eigenlijk geen pretstudies? Helaas staat in het artikel niet wat die 72% vrouwen dan wel hebben gestuurd, maar het zal vast beter zijn dan landbouwkunde.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 10:18:56 #35
451005 Grems
Clown World
pi_177719153
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:46 schreef broccoli. het volgende:

[..]

'Echte' stufi bestaat niet meer voor HBO en hoger, dus ja, indirect betaal ik het gewoon zelf.

En daarbij, ook al werk ik minder dan 40 uur, dan betaalt het zich min of meer ook wel terug? Alleen op een wat langzamere manier.

Ook zonder een echt vak of iets wat in de richting van de richting van de opleiding kan een studie veel opleveren. Zo heb ik een mbo-diploma grafisch vormgeven maar ik zou nooit in dienst gaan als vormgever. Oh, mag dat niet, ben ik nu een profiteur van de staat? Neuh. Zonder deze studie had ik nog steeds depressief thuis gezeten. Zonder deze studie had ik mezelf niet zo goed leren kennen, waardoor ik niet wist wat ik nu wel wilde en kon. Dat scheelt een hoop geld en stress, iets wat op de lange duur toch best rendabel is, ook met 20 uur per week. :)
Permanent netto ontvanger dus :')
pi_177719865
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:46 schreef broccoli. het volgende:

[..]

'Echte' stufi bestaat niet meer voor HBO en hoger, dus ja, indirect betaal ik het gewoon zelf.

En daarbij, ook al werk ik minder dan 40 uur, dan betaalt het zich min of meer ook wel terug? Alleen op een wat langzamere manier.

Ook zonder een echt vak of iets wat in de richting van de richting van de opleiding kan een studie veel opleveren. Zo heb ik een mbo-diploma grafisch vormgeven maar ik zou nooit in dienst gaan als vormgever. Oh, mag dat niet, ben ik nu een profiteur van de staat? Neuh. Zonder deze studie had ik nog steeds depressief thuis gezeten. Zonder deze studie had ik mezelf niet zo goed leren kennen, waardoor ik niet wist wat ik nu wel wilde en kon. Dat scheelt een hoop geld en stress, iets wat op de lange duur toch best rendabel is, ook met 20 uur per week. :)
Waarom werk je maar 20 uur per week? Als je een keer met pensioen mag heb je dus niks en je zal altijd afhankelijk blijven van het staatsinfuus. Jammer wel van de studie.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 11:51:41 #37
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177720834
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 10:18 schreef Grems het volgende:

[..]

Permanent netto ontvanger dus :')
Oh?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:01:54 #38
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177720964
Waar staat dat ze pretstudies hebben gedaan? Er staat wel in het artikel ook dat de vrouwen in die sector vaker nog een andere baan naast dat agrarisch werk hebben.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat ze daar (ook) een opleiding in hebben?
Agrarisch en zeker dierhouderij zoals paarden, schapen/geiten e.d. is helemaal niet zo vanzelfsprekend als hoofd kostwinning. Het is verdomde verstandig om minstens een goed plan B daarnaast te hebben, als dat al niet plan A moet zijn en juist die dierhouderij plan B is (hoop erop, maar reken er niet op).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 12:16:59 #39
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177721149
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 11:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom werk je maar 20 uur per week? Als je een keer met pensioen mag heb je dus niks en je zal altijd afhankelijk blijven van het staatsinfuus. Jammer wel van de studie.
Ik werk nu trouwens per week op basis van hoeveel werk er is. Ene keer 40, andere keer 24. Tussenjaar enzo.

Waarom ik niet meer dan 20 uur wil werken is omdat:
1) Ik prima kan rondkomen van 20 uur per week, zelfs met het minimumloon. Ik zou dan zelfs nog geld opzij kunnen zetten. Laat staan met een (iets) betere baan.
2) Ik werk om te leven, naast werk heb ik ook nog een hoop andere dingen te doen die nuttig/leuk zijn.
3) En helaas heb ik niet de energie om 40 uur per week te werken. Zelfs op mijn stage, waar ik het echt heel erg naar m'n zin had was ik na een half jaar opgebrand. En ja, dat ligt aan mij.

Oja als laatste: wellicht zet ik mijn eigen bedrijf op in de tijd die over is. Dat zie ik dan weer niet als 'werk'.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177722138
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:46 schreef broccoli. het volgende:

[..]

'Echte' stufi bestaat niet meer voor HBO en hoger, dus ja, indirect betaal ik het gewoon zelf.

En daarbij, ook al werk ik minder dan 40 uur, dan betaalt het zich min of meer ook wel terug? Alleen op een wat langzamere manier.

Ook zonder een echt vak of iets wat in de richting van de richting van de opleiding kan een studie veel opleveren. Zo heb ik een mbo-diploma grafisch vormgeven maar ik zou nooit in dienst gaan als vormgever. Oh, mag dat niet, ben ik nu een profiteur van de staat? Neuh. Zonder deze studie had ik nog steeds depressief thuis gezeten. Zonder deze studie had ik mezelf niet zo goed leren kennen, waardoor ik niet wist wat ik nu wel wilde en kon. Dat scheelt een hoop geld en stress, iets wat op de lange duur toch best rendabel is, ook met 20 uur per week. :)
Stufi zijn natuurlijk niet de hoogste kosten voor een studie. Of denk je dat het college geld en wat andere kosten de kosten van zo'n opleiding dekt?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177722939
Laat die dames lekker hun studie doen. Het is toch niet jouw probleem dat zij weinig verdienen na hun studie? :')
  zaterdag 10 maart 2018 @ 14:46:32 #42
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177723543
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

Stufi zijn natuurlijk niet de hoogste kosten voor een studie. Of denk je dat het college geld en wat andere kosten de kosten van zo'n opleiding dekt?
Toch vragen ze aan mij enkel 2000 euro per jaar en daar reken ik ook op. Beetje rare vergelijking.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177723595
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:05 schreef SpecialK het volgende:
Vrouwen halen meer diploma's en studeren langer en meer dan mannen.

Alleen zeggen ze nooit erbij dat vrouwen massaal in de pretstudies zijn gedoken.

De vakken die gerelateerd zijn aan het feit dat onze samenleving niet uit elkaar valt zijn nagenoeg allemaal nog gewoon male-dominated.
Niet alleen. Pretstudies. Jammer is vooral dat ze er daarna vaak te weinig mee doen.

Vrouwen zijn gemiddeld genomen serieuze harde werkers. Prima. De echte uitblinkers en de echte kneuzen zijn vaker mannen. Lijkt of de spreiding daar groter is.
Whatever...
pi_177723837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 00:53 schreef Grems het volgende:

[..]

Minder vaak = nooit?

Wat hij zegt klopt gewoon. De absolute top wordt altijd en overal gedomineerd door mannen, van chefkok tot chirurg.
Dat verandert wel. Geneeskunde was vroeger gedomineerd door mannen. Toen ik een paar jaar terug nog geneeskunde studeerde was 80% vrouw. De volgende generatie artsen en chirurgen zal dus voornamelijk bestaan uit vrouwen, waaronder dus ook die 'absolute top'.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 15:24:39 #45
451005 Grems
Clown World
pi_177724266
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:00 schreef MrAero het volgende:

[..]

Dat verandert wel. Geneeskunde was vroeger gedomineerd door mannen. Toen ik een paar jaar terug nog geneeskunde studeerde was 80% vrouw. De volgende generatie artsen en chirurgen zal dus voornamelijk bestaan uit vrouwen, waaronder dus ook die 'absolute top'.
De absolute top bestaat, zolang er mannen meedoen, vrijwel altijd exclusief uit mannen.

Doe je niets aan, is natuur.
pi_177724910
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 00:02 schreef Megumi het volgende:

[..]

Kan jij me uitleggen hoe het gezien jouw visie mogelijk is dat een van mijn benen door een vrouwelijke huisarts en chirurg gered is? En de mannelijke huisarts een prutser bleek te zijn? Toegeven een tumor is wel door een mannelijke chirurg verwijderd op basis van wat die vrouwelijke artsen uiteindelijk vonden.
Past prima binnen mijn visie dit hoor, je snapt wel wat generaliseren is?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177725071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:09 schreef wielrennerdt het volgende:
Laat die dames lekker hun studie doen. Het is toch niet jouw probleem dat zij weinig verdienen na hun studie? :')
Neuh waar ook, maar die hypocrisie vanuit de overheid en Social justice kringen mbt vrouwenquota vrouwen dit vrouwen dat.. de "positieve discriminatie" zegmaar, als je die omdraait - zoals KLM dat doet door de nieuwe topfunctie open te stellen voor een man - dan zijn de rapen gaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177725221
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:24 schreef Grems het volgende:

[..]

De absolute top bestaat, zolang er mannen meedoen, vrijwel altijd exclusief uit mannen.

Doe je niets aan, is natuur.
Tuurlijk :') Vrouwen die een carrière hebben is pas een ding sinds de afgelopen 40-50 jaar, en nu nog kiest een groot percentage voor het leven als huismoeder. Van chefkoks tot chirurgen, het waren allemaal mannen. Logisch dat de 'absolute top' dus nog voornamelijk bestaat uit mannen. Nee, als vrouwen met carrières de norm zijn in plaats van de uitzondering zal je dat verschil in de 'absolute top' echt niet meer zien. Of denk je serieus dat vrouwen genetisch minder capabel zijn om als chefkoks te functioneren dan mannen? _O- Dat een vrouw geen kans heeft bij de 100m sprint voor mannen betekent natuurlijk niet dat ze genetisch ook wordt tegengehouden als ze risotto klaar moet maken :')
pi_177727890
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:46 schreef broccoli. het volgende:

[..]

'Echte' stufi bestaat niet meer voor HBO en hoger, dus ja, indirect betaal ik het gewoon zelf.
Onzin. Meer dan 80% van je studie wordt bekostigd. Alleen dat gaat rechtstreeks naar de instelling en zie je niets van.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_177727992
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 18:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Onzin. Meer dan 80% van je studie wordt bekostigd. Alleen dat gaat rechtstreeks naar de instelling en zie je niets van.
Inkomstenbelasting, we betalen ons werkelijk scheel aan belasting zodra je gaat werken. Indirect betaal je alles zelf en betaal je mee voor anderen.
pi_177728027
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 16:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoi. :W
pi_177728778
Inkomstenbelasting is nog geen 20% van de rijksinkomsten.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 10 maart 2018 @ 21:50:25 #53
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_177734083
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:23 schreef MrAero het volgende:

[..]

Tuurlijk :') Vrouwen die een carrière hebben is pas een ding sinds de afgelopen 40-50 jaar, en nu nog kiest een groot percentage voor het leven als huismoeder. Van chefkoks tot chirurgen, het waren allemaal mannen. Logisch dat de 'absolute top' dus nog voornamelijk bestaat uit mannen. Nee, als vrouwen met carrières de norm zijn in plaats van de uitzondering zal je dat verschil in de 'absolute top' echt niet meer zien. Of denk je serieus dat vrouwen genetisch minder capabel zijn om als chefkoks te functioneren dan mannen? _O- Dat een vrouw geen kans heeft bij de 100m sprint voor mannen betekent natuurlijk niet dat ze genetisch ook wordt tegengehouden als ze risotto klaar moet maken :')
Er bestaat een hypothese/theorie dat er meer variantie in het prestatieniveau tussen mannen vrouwen op het gebied van posities zoals chefkok/chirurg, terwijl het gemiddelde gelijk is. Zou dat kloppen (en er schijnt enig bewijs voor te zijn) dan zijn de toppers bij gelijke deelneming uiteraard vaker man.
  zondag 11 maart 2018 @ 00:08:08 #54
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177738099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 18:35 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Onzin. Meer dan 80% van je studie wordt bekostigd. Alleen dat gaat rechtstreeks naar de instelling en zie je niets van.
Als je het zo gaat opvatten heb je inderdaad gelijk. Echter, ik betaal daar ook aan mee, ik betaal ook gewoon belasting, ik koop ook spullen, snap je? Waarom heb ik dan minder recht op een studie, puur omdat ik niet aan de norm voldoe?

En hebben mensen die een auto hebben, roken en drinken meer recht op een studie? Of wat dacht je van oude mensen? Deze mensen hebben immers meer bijgedragen aan de staatskas door heffingen en accijnzen. Of vat ik het nu weer verkeerd op?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zondag 11 maart 2018 @ 00:30:03 #55
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177738636
Ik snap het probleem van deze TS niet. Vrouwen met een dergelijk opleidingsniveau die maar 32 uur werken zijn nog steeds onafhankelijk van het staatsapparaat. Vorig jaar was er een man bij ons die een presentatie gaf en vertelde dat hij slechts 32 uur werkte, omdat hij zo meer tijd over had voor zijn hobby's. Daar kon hij zichzelf prima mee onderhouden. Alleen economen hoor je klagen over parttime werkers want dat is niet bevorderlijk voor de economische groei, maar je kunt als niet-ambitieus hbo of wo opgeleid persoon jezelf met 32 uur je natje en je droogje betalen. Zeker als je al een aantal jaren werkervaring op de rug hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Buurtzwaan op 11-03-2018 00:47:19 ]
pi_177740958
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:30 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik snap het probleem van deze TS niet. Vrouwen met een dergelijk opleidingsniveau die maar 32 uur werken zijn nog steeds onafhankelijk van het staatsapparaat. Vorig jaar was er een man bij ons die een presentatie gaf en vertelde dat hij slechts 32 uur werkte, omdat hij zo meer tijd over had voor zijn hobby's. Daar kon hij zichzelf prima mee onderhouden. Alleen economen hoor je klagen over parttime werkers want dat is niet bevorderlijk voor de economische groei, maar je kunt als niet-ambitieus hbo of wo opgeleid persoon jezelf met 32 uur je natje en je droogje betalen. Zeker als je al een aantal jaren werkervaring op de rug hebt.
Niks mis mee inderdaad

Lol, je natje en je droogje..

[ Bericht 1% gewijzigd door ludovico op 11-03-2018 09:02:24 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177744253
Nee wat dacht je van al die 1000en mannen die rechten of finance studeren en allemaal denken dat ze lekker gaan verdienen als bankiertje en vervolgens studeren ze met een 6 af, niks uitgevoerd naast hun studie en dan klagen dat ze geen baan kunnen vinden :')
Play hard, go pro.
  zondag 11 maart 2018 @ 13:05:36 #58
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177744456
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:55 schreef Aethereal het volgende:
Nee wat dacht je van al die 1000en mannen die rechten of finance studeren en allemaal denken dat ze lekker gaan verdienen als bankiertje en vervolgens studeren ze met een 6 af, niks uitgevoerd naast hun studie en dan klagen dat ze geen baan kunnen vinden :')
Sowieso eindigen veel mensen in een baan waar ze niet voor gestudeerd hebben. Ken er zat voorbeelden van die weliswaar een baan op hun niveau hebben gevonden, maar niet een die aansluit bij de gevolgde studie. Dat waren niet alleen maar de mensen die een pretstudie hebben gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buurtzwaan op 11-03-2018 13:12:27 ]
pi_177756995
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:46 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Toch vragen ze aan mij enkel 2000 euro per jaar en daar reken ik ook op. Beetje rare vergelijking.
Omdat de rest gesubsidieerd wordt door de staat? Blijkbaar is het geld in jou geval slecht besteed, de tering.

quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:05 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Sowieso eindigen veel mensen in een baan waar ze niet voor gestudeerd hebben. Ken er zat voorbeelden van die weliswaar een baan op hun niveau hebben gevonden, maar niet een die aansluit bij de gevolgde studie. Dat waren niet alleen maar de mensen die een pretstudie hebben gedaan.
Niet heel vreemd opzich in tijden waar alles in groot tempo veranderd. Zelfs veel bedrijven kunnen maar moeilijk omgaan met deze veranderingen. Laat staan de overheid en het onderwijs.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 12 maart 2018 @ 00:14:36 #60
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177759008
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 22:03 schreef ITrade het volgende:

[..]

Omdat de rest gesubsidieerd wordt door de staat? Blijkbaar is het geld in jou geval slecht besteed, de tering.
Waar ik zelf ook aan bijdraag?

quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:08 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Als je het zo gaat opvatten heb je inderdaad gelijk. Echter, ik betaal daar ook aan mee, ik betaal ook gewoon belasting, ik koop ook spullen, snap je? Waarom heb ik dan minder recht op een studie, puur omdat ik niet aan de norm voldoe?

En hebben mensen die een auto hebben, roken en drinken meer recht op een studie? Of wat dacht je van oude mensen? Deze mensen hebben immers meer bijgedragen aan de staatskas door heffingen en accijnzen. Of vat ik het nu weer verkeerd op?
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177759303
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:14 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Waar ik zelf ook aan bijdraag?

[..]

Ik geef het op.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 12 maart 2018 @ 01:00:39 #62
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177759305
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 00:59 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik geef het op.
Of je legt het gewoon uit.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_177764176
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:19 schreef Anneloos het volgende:

[..]

}:| }:|
Of je bent lelijk net als jij, dan kan je maar beter voor een goede studie zorgen :Y
pi_177764534
Och wat zijn jullie weer allemaal lekker passief aggresief aan het reageren, een echt Fok topic :D
pi_177765812
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 12:55 schreef Aethereal het volgende:
Nee wat dacht je van al die 1000en mannen die rechten of finance studeren en allemaal denken dat ze lekker gaan verdienen als bankiertje en vervolgens studeren ze met een 6 af, niks uitgevoerd naast hun studie en dan klagen dat ze geen baan kunnen vinden :')
Denk dat dit wel meevalt voor Finance mensen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 12 maart 2018 @ 14:37:11 #66
475818 BlauweHoofd
Nee ik ben geen smurf
pi_177768957
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Er is een heuse vrouweninvasie op de geneeskundefaculteit.
Geneeskunde is een hbo opleiding met feelings en de kwaliteit van zorg gaat jaarlijks achteruit
"Turks klinkt net alsof een aap een andere aap verkracht en tien eromheen schreeuwend masturberen."
GC / Hoe klinkt Turks voor Nederlanders zonder immigratie-achtergrond?
pi_177772401
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:30 schreef Buurtzwaan het volgende:
Ik snap het probleem van deze TS niet. Vrouwen met een dergelijk opleidingsniveau die maar 32 uur werken zijn nog steeds onafhankelijk van het staatsapparaat. Vorig jaar was er een man bij ons die een presentatie gaf en vertelde dat hij slechts 32 uur werkte, omdat hij zo meer tijd over had voor zijn hobby's. Daar kon hij zichzelf prima mee onderhouden. Alleen economen hoor je klagen over parttime werkers want dat is niet bevorderlijk voor de economische groei, maar je kunt als niet-ambitieus hbo of wo opgeleid persoon jezelf met 32 uur je natje en je droogje betalen. Zeker als je al een aantal jaren werkervaring op de rug hebt.
Je kunt je naar mijn mening wel terecht afvragen of de subsidiëring van onderwijs voor mensen die geen carrière ambities hebben het geld waard is. En of de belastingbetaler er dan dus voor op moet draaien.
  maandag 12 maart 2018 @ 18:02:29 #68
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177773916
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 16:57 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Je kunt je naar mijn mening wel terecht afvragen of de subsidiëring van onderwijs voor mensen die geen carrière ambities hebben het geld waard is. En of de belastingbetaler er dan dus voor op moet draaien.
Dat is voor verschillende reden onwenselijk en onhaalbaar. Nederland staat bekend als kenniseconomie en door als staat de voorwaarde te stellen dat men carrière gedreven moet zijn, zou een redelijk aantal mensen niet meer een hbo of wo opleiding mogen volgen. In een tijd waar een groot aantal arbeidskrachten met specialistische kennis heel belangrijk is voor de economische groei is een afname van het aantal hbo en universitair geschoolde mensen onwenselijk. Ook als maar een deel van die mensen deeltijd werken. Daar komt nog bij dat met zo'n redenatie je als staat gaat bepalen wie wel of niet een hbo of universitaire opleiding mag volgen. Dat druist tegen de keuzevrijheid die burgers op het gebied van onderwijs hebben in.
pi_177774368
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:02 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Dat is voor verschillende reden onwenselijk en onhaalbaar. Nederland staat bekend als kenniseconomie en door als staat de voorwaarde te stellen dat men carrière gedreven moet zijn, zou een redelijk aantal mensen niet meer een hbo of wo opleiding mogen volgen. In een tijd waar een groot aantal arbeidskrachten met specialistische kennis heel belangrijk is voor de economische groei is een afname van het aantal hbo en universitair geschoolde mensen onwenselijk. Ook als maar een deel van die mensen deeltijd werken. Daar komt nog bij dat met zo'n redenatie je als staat gaat bepalen wie wel of niet een hbo of universitaire opleiding mag volgen. Dat druist tegen de keuzevrijheid die burgers op het gebied van onderwijs hebben in.
Dan kan je beter selecteren op opleidingen waar vraag naar is. Er is een groot tekort aan vakmensen zoals bouwvakkers en verzorgenden IG . Geen hoogopgeleiden, maar hoger is niet altijd beter. Maak dan liever deze opleidingen gewild ipv altijd maar hoger te willen en dus kanslozere opleidingen te stimuleren.
pi_177774405
Verder vind ik wel dat iedereen moet proberen zo min mogelijk of liefst niet afhankelijk te zijn van het staatsinfuus.
pi_177779228
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan kan je beter selecteren op opleidingen waar vraag naar is. Er is een groot tekort aan vakmensen zoals bouwvakkers en verzorgenden IG . Geen hoogopgeleiden, maar hoger is niet altijd beter. Maak dan liever deze opleidingen gewild ipv altijd maar hoger te willen en dus kanslozere opleidingen te stimuleren.
Tjah, zolang het allemaal hogerop meer betaalt en de mensen die hoger zitten ook kunnen afzakken als het nodig is...

Je kunt als afgestudeerd werktuigbouwkundige best loodgieter worden toch?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177779257
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 18:20 schreef DoubleDip het volgende:
Verder vind ik wel dat iedereen moet proberen zo min mogelijk of liefst niet afhankelijk te zijn van het staatsinfuus.
Mja kun je vinden, ik zie het meer als spelregels van onze samenleving wat de overheid allemaal verzint.... Als de overheid jou huursubsidie geeft dan heeft de politiek toch echt beslist dat jij daar recht op hebt, je voldoet immers aan de opgestelde voorwaarden.

De grote grap is dat de meest rechtse mensen altijd met dit soort comments komen terwijl de echte kapitalisten pas de echte uitzuigers zijn, beetje rendement vangen op geërfd kapitaal enzo.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177784509
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 21:26 schreef ludovico het volgende:

[..]

Mja kun je vinden, ik zie het meer als spelregels van onze samenleving wat de overheid allemaal verzint.... Als de overheid jou huursubsidie geeft dan heeft de politiek toch echt beslist dat jij daar recht op hebt, je voldoet immers aan de opgestelde voorwaarden.

De grote grap is dat de meest rechtse mensen altijd met dit soort comments komen terwijl de echte kapitalisten pas de echte uitzuigers zijn, beetje rendement vangen op geërfd kapitaal enzo.
Dat je iets krijgt want er recht op oke. Maar je kan op zijn minst proberen er vanaf te komen.
pi_177784874
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 14:37 schreef BlauweHoofd het volgende:

[..]

Geneeskunde is een hbo opleiding met feelings en de kwaliteit van zorg gaat jaarlijks achteruit
Afzonderlijke onderdelen van de geneeskunde kunnen inderdaad door hbo’ers gedaan worden, zie de taakherschikking door verpleegkundig specialisten en psysician assistants, bijvoorbeeld een belangrijk deel van de hartfalen-of diabetespoli kan door zo’n verpleegkundig specialist (‘hbo-dokter’) gedaan worden.

Voor het overstijgende heb je echter wel WO kwaliteiten nodig. Ik denk dat je onderschat in hoeverre er kennis van statistiek, fysiologie en farmacokinetiek en dynamiek nodig is als arts.
pi_177787383
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat je iets krijgt want er recht op oke. Maar je kan op zijn minst proberen er vanaf te komen.
Not a part of the rules...

Of je moet ook een stukje subjectiviteit gaan toelaten maar dat mag helemaal niet. Dus we toetsen "inzet" op het aantal uitgestuurde sollicitatie brieven..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177787454
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 07:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Afzonderlijke onderdelen van de geneeskunde kunnen inderdaad door hbo’ers gedaan worden, zie de taakherschikking door verpleegkundig specialisten en psysician assistants, bijvoorbeeld een belangrijk deel van de hartfalen-of diabetespoli kan door zo’n verpleegkundig specialist (‘hbo-dokter’) gedaan worden.

Voor het overstijgende heb je echter wel WO kwaliteiten nodig. Ik denk dat je onderschat in hoeverre er kennis van statistiek, fysiologie en farmacokinetiek en dynamiek nodig is als arts.
Ik denk inderdaad dat ik het onderschat hoeveel kennis je nodig hebt van statistiek als arts. Leg uit waarom heb je dat nodig buiten onderzoek?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177790196
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ik het onderschat hoeveel kennis je nodig hebt van statistiek als arts. Leg uit waarom heb je dat nodig buiten onderzoek?
De resultaten van andermans onderzoeken kunnen interpreteren en eventuele misvattingen eruit kunnen halen voordat je de resultaten toepast op je eigen patiënten. Nieuw medicijn, nieuwe behandeling, nieuwe technologieën, etc.

Of als je een aandoening moet diagnostiseren bij een patiënt. Dan moet je kijken naar de aandoeningen met vergelijkbare symptomen die voorkomen bij vergelijkbare patiënten. Ook handig als je in dat geval verstand hebt van statistiek, want door statistiek weten we dat pijn op de borst bij iemand van 65 waarschijnlijk iets anders is dan pijn op de borst bij iemand van 25.

Maar goed, dat laatste is ook een kwestie van ervaring; als je als arts iets al heel vaak hebt gezien zal je het makkelijker kunnen identificeren.

Maar het werk vereist in het algemeen gewoon een WO mentaliteit.
pi_177790460
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ik het onderschat hoeveel kennis je nodig hebt van statistiek als arts. Leg uit waarom heb je dat nodig buiten onderzoek?
In vrijwel alle praktische werkzaamheden is statistiek belangrijk. Alleen vaak gehaat op opleidingen, want slecht gedoceerd en weinig handig toegepast.

Daarnaast is het natuurlijk juist in onderzoek zeer belangrijk. Maar bijvoorbeeld kun je risico-analyses doen met statistiek, je kunt modellen bouwen , maar als je enige kennis hebt van statistiek trap je ook wat minder snel in de valkuil van onze hersenen, die namelijk de impact meer waarde geeft dan de kans.

Of beter gezegd, bij hoge impact (vliegtuigcrash en dood) schatten we direct ook de incidentie veel hoger in. Daarom zijn mensen bang van vliegtuigen en kerncentrales en niet van een ritje op de wielrenfiets of kolencentrales. Ondanks dat beide laatstgenoemden veel gevaarlijker zijn als je de statistieken vergelijkt.
Whatever...
pi_177793430
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 11:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat ik het onderschat hoeveel kennis je nodig hebt van statistiek als arts. Leg uit waarom heb je dat nodig buiten onderzoek?
In aanvulling op het goede antwoord hierboven vul ik nog aan dat een groot deel van het vak het inschatten is van ziekten en prognoses en het uitvoeren van omderzoeken. Hierbij heb je kennis nodig van de voorspellende waarde in de populatie en bij gebruik van testen.
Niet heel ingewikkeld, wel belangrijk.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bayesiaanse_statistiek
pi_177794080
Voornamelijk onderzoek dus, interpretatie moet toch wel lukken zonder al te diep in die stof te hoeven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177798248
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2018 00:08 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Als je het zo gaat opvatten heb je inderdaad gelijk. Echter, ik betaal daar ook aan mee, ik betaal ook gewoon belasting, ik koop ook spullen, snap je? Waarom heb ik dan minder recht op een studie, puur omdat ik niet aan de norm voldoe?

En hebben mensen die een auto hebben, roken en drinken meer recht op een studie? Of wat dacht je van oude mensen? Deze mensen hebben immers meer bijgedragen aan de staatskas door heffingen en accijnzen. Of vat ik het nu weer verkeerd op?
Mijn punt is dat die 8000 euro gewoon rechtstreeks gefinancierd wordt door de overheid en daarmee wel degelijk kwalificeert als studiefinanciering. Anders zou er geen onderscheid gemaakt worden tussen het wettelijke en instellingstarief.

Het idee dat ('echte'??) stufi niet meer zou bestaan, is gewoon stemmingmakerij.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_177799628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

https://www.nu.nl/onderne(...)leid-dan-mannen.html

Altijd maar weer van die gekke pretstudies als "culturele antropologie" en weet ik veel wat, allemaal van die studies waar geen droog brood in te verdienen valt... Geen idee of de studie zelf wat voorstelt overigens maar voor het geld doen ze het in ieder geval niet... Zijn ze klaar met studeren gaan ze 20 uur in de week werken, totaal geen ambities om hogerop te komen en ze sluiten zichzelf totaal uit voor hoger betaalde functies, want verantwoordelijkheid over een bedrijf kun je niet hebben als je er maar half bij betrokken bent. En maar klagen over die wage-gap van 30% ja vind het gek? Je voegt geen waarde toe aan de economie met je boomknuffel opleiding.

Vrouwen studeren tegenwoordig vaker af aan een hogere opleiding dan mannen, maar zie artikel: Mannen vergaren dus de kennis die zij nodig hebben om productief te zijn binnen hun bedrijf en om waarde toe te laten voegen, de vrouwen? Hebben een opleiding in een hele andere richting gestudeerd... Waarschijnlijk iets uit "interesse"

Zo, beetje misogynistisch omschreven om wat vrouwen en misogynisten uit de tent te lokken in den hoop dat dit topic stormloopt, gr
TS heeft natuurlijk een eckte baasstudie als natuurkunde of wiskunde gedaan
Get right witcha
pi_177888352
Want alle vrouwen op universiteiten studeren culturele boomknuffelarij en alle mannen studeren financiële wiskunde :??

Je hebt trouwens ook gewoon sociologen nodig hoor. Misschien is er nu wel een overschot maar het zou best saai zijn als iedereen een MSc econometrie had. En ik denk dat sociologie zo ongeveer de laatste tak is die door computers wordt overgenomen.
pi_177899432
Had je het tegen mij?
Get right witcha
pi_177944601
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:19 schreef zarosje het volgende:
Want alle vrouwen op universiteiten studeren culturele boomknuffelarij en alle mannen studeren financiële wiskunde ?
Ja allemaal, dat heb ik opgeschreven allemaaalllllll
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177944604
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:34 schreef Naxiss het volgende:
Had je het tegen mij?
Als ik je daarmee uit de tent kan lokken?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177944719
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:38 schreef ludovico het volgende:

[..]

Als ik je daarmee uit de tent kan lokken?
1) Had het tegen zarosje.
2) Ik ben gewoon een man.
3) Ondergetekende studeert natuur- en wiskunde, dus ondergetekende is automatisch baas en staat dus boven vrouwen.
Get right witcha
pi_177944827
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:44 schreef Naxiss het volgende:

[..]

1) Had het tegen zarosje.
2) Ik ben gewoon een man.
3) Ondergetekende studeert natuur- en wiskunde, dus ondergetekende is automatisch baas en staat dus boven vrouwen.
Ik zit liever (gedeeltelijk) in de vrouw
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177944961
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:49 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik zit liever (gedeeltelijk) in de vrouw
Touché
Get right witcha
  maandag 19 maart 2018 @ 23:18:00 #90
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_177945442
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:44 schreef Naxiss het volgende:

[..]

3) Ondergetekende studeert natuur- en wiskunde, dus ondergetekende is automatisch baas en staat dus boven vrouwen.
Het is maar goed dat je zo blij bent met jezelf, want met zo’n instelling blijf je altijd alleen :)
pi_177945624
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:18 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Het is maar goed dat je zo blij bent met jezelf, want met zo’n instelling blijf je altijd alleen :)
Dat doet zeer :o

Geef je mij nog wel een kans overigens?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177945694
quote:
6s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:44 schreef Naxiss het volgende:

[..]

1) Had het tegen zarosje.
2) Ik ben gewoon een man.
3) Ondergetekende studeert natuur- en wiskunde, dus ondergetekende is automatisch baas en staat dus boven vrouwen.
Eerst je bul haken en minstens een ton verdienen. Anders ben je juist een loser...aldus het adagium op gok.

Ohja, econometrie. Dat is echt de allerbeste studie. Alleen voor allergrootste eindbazen.
Whatever...
pi_177948855
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eerst je bul haken en minstens een ton verdienen. Anders ben je juist een loser...aldus het adagium op gok.

Ohja, econometrie. Dat is echt de allerbeste studie. Alleen voor allergrootste eindbazen.
Daar komt het wel goed mee.

En econometrie :')
Gender studies daarintegen _O_
Beta<Alfa _O_
Get right witcha
pi_177949521
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 07:27 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Daar komt het wel goed mee.

En econometrie :')
Gender studies daarintegen _O_
Beta<Alfa _O_
Genderstudies zijn geen studies. Het is amper wetenschap te noemen.

Goede alfa-wetenschappers daarentegen moeten reteslim zijn om hun onderzoek goed te doen. Het is daar veel lastiger om je hypotheses te testen. Helaas worden dergelijke studies bevolkt door prutsers, die dan ook nog eens hun tentamens halen.
Whatever...
pi_177959854
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 08:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Goede alfa-wetenschappers daarentegen moeten reteslim zijn om hun onderzoek goed te doen. Het is daar veel lastiger om je hypotheses te testen. Helaas worden dergelijke studies bevolkt door prutsers, die dan ook nog eens hun tentamens halen.
Sowieso zijn alle echt goede wetenschappers reteslim.

Oja, haten op genderstudies :')
Get right witcha
pi_178005691
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:18 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Sowieso zijn alle echt goede wetenschappers reteslim.

Oja, haten op genderstudies :')
Zeker, jammer dat er ook heel veel matige wetenschappers zijn. Ik huur ze in, dus reken maar dat ik ze tegenkom.

En genderstudies... dat gaat echt helemaal nergens over. Als het echt wetenschappelijk zou worden aangepakt zou dat nog best iets moois kunnen opleveren. Maar manmanman, lees eens een paar papers, het is allemaal kwalitatief, men citeert elkaar, echter het is echt geen wetenschap meer te noemen. Het hangt aan elkaar van interviews met een paar minderheden en een hoop creatief geconstrueer zonder echte grond. Allemaal flinterdun.

Het feit dat iemand als Gloria Wekker een professorspositie kan hebben is echt triest.
Whatever...
  donderdag 22 maart 2018 @ 10:00:24 #97
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_178006350
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:18 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Sowieso zijn alle echt goede wetenschappers reteslim.

Oja, haten op genderstudies :')
Gender studies met een specialisatie in vrouwenlogica zeker :')
  donderdag 22 maart 2018 @ 10:01:44 #98
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_178006376
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 02:46 schreef broccoli. het volgende:

[..]

'Echte' stufi bestaat niet meer voor HBO en hoger, dus ja, indirect betaal ik het gewoon zelf.

En daarbij, ook al werk ik minder dan 40 uur, dan betaalt het zich min of meer ook wel terug? Alleen op een wat langzamere manier.

Ook zonder een echt vak of iets wat in de richting van de richting van de opleiding kan een studie veel opleveren. Zo heb ik een mbo-diploma grafisch vormgeven maar ik zou nooit in dienst gaan als vormgever. Oh, mag dat niet, ben ik nu een profiteur van de staat? Neuh. Zonder deze studie had ik nog steeds depressief thuis gezeten. Zonder deze studie had ik mezelf niet zo goed leren kennen, waardoor ik niet wist wat ik nu wel wilde en kon. Dat scheelt een hoop geld en stress, iets wat op de lange duur toch best rendabel is, ook met 20 uur per week. :)
Oh oh pijntje hier, emotietje daar. Sneeuwvlokje toch :')
  donderdag 22 maart 2018 @ 12:53:26 #99
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_178009935
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:01 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Oh oh pijntje hier, emotietje daar. Sneeuwvlokje toch :')
Houd maar je mond als je niet snapt waar ik het over heb. :') niks pijntje en emotietje, dit is andere koek.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_178012270
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 09:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zeker, jammer dat er ook heel veel matige wetenschappers zijn. Ik huur ze in, dus reken maar dat ik ze tegenkom.

En genderstudies... dat gaat echt helemaal nergens over. Als het echt wetenschappelijk zou worden aangepakt zou dat nog best iets moois kunnen opleveren. Maar manmanman, lees eens een paar papers, het is allemaal kwalitatief, men citeert elkaar, echter het is echt geen wetenschap meer te noemen. Het hangt aan elkaar van interviews met een paar minderheden en een hoop creatief geconstrueer zonder echte grond. Allemaal flinterdun.

Het feit dat iemand als Gloria Wekker een professorspositie kan hebben is echt triest.
Dat zal best dat er heel veel matige wetenschappers zijn. Ik heb ook nooit het tegenovergestelde beweerd.

Oja, https://www.ox.ac.uk/admi(...)omens-studies?wssl=1 _O_ :')
Get right witcha
pi_178012274
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 10:00 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Gender studies met een specialisatie in vrouwenlogica zeker :')
Jij snapt hem _O_
Get right witcha
pi_178012875
Waarom creëren we dan geen banen voor die pretstudies. Dat lijkt mij de beste oplossing. Of beter gezegd ze moeten zich banen creëren. 😁
pi_178013198
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 15:17 schreef Cherni het volgende:
Waarom creëren we dan geen banen voor die pretstudies. Dat lijkt mij de beste oplossing. Of beter gezegd ze moeten zich banen creëren. 😁
Waarom zouden we :')
Get right witcha
pi_178037874
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 08:34 schreef Naxiss het volgende:
Had je het tegen mij?
Nee, ik had het tegen de stelling van OP (die ik op de uni ook nog wel eens hoor terugkomen). Misschien heb ik een beetje te geprikkeld gereageerd :P
pi_178053363
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 16:33 schreef zarosje het volgende:

[..]

Nee, ik had het tegen de stelling van OP (die ik op de uni ook nog wel eens hoor terugkomen). Misschien heb ik een beetje te geprikkeld gereageerd :P
Ah nee hoor, ik snap het wel :)
Get right witcha
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')