abonnement Unibet Coolblue
pi_177698507
Hoi allen,

Ik ben op zoek naar een nieuw, goed matras. Ik heb al een tijd last van mijn onderrug, bijna nooit een goed nachtrust. Ik heb een traagschuimkussen dat goed bevalt en vroeg mij af of traagschuimmatrassen aan te raden zijn. Ik kijk even rond op bepaalde sites, van Amazon tot Groupon, en kom er niet echt uit. Groupon heeft wel een erg grote selectie matrassen, sommigen tot wel 90% korting, en ik vroeg mij af of dat wel kan?

Hiervoor nooit een matras aangeschaft (een lange tijd deden ouders dat, elders kwam er altijd een nieuw matras met de woning/studio), dus ik heb geen idee wat goed is en wat troep is. Ik ben helaas wel beperkt tot online aanschaffen van een matras omdat ik in een oud stadscentrum woon en geen eigen vervoer heb.

Is er een matrastype welke jullie kunnen aanraden voor iemand met rugklachten?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 03:30:45 #2
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_177698539
Houd dat geld in je zak: kussen onder je knieholtes tijdens het slapen en begin met perfecte vorm onderhands deadliften.
pi_177699614
Draai je je huidige matras wel regelmatig om?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 07:21:01 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_177699857
Met rugklachten zou ik voor een stevige pocketvering gaan. In een echte goede beddenwinkel kunnen ze je daar goed in adviseren.
Ik heb zelf ook lage rugklachten maar sinds ik in een goed bed heb geïnvesteerd zijn ze enorm afgenomen.
disclaimer
pi_177699963
En dan kijk je online naar wat het beste is?

Wat dacht je van er zelf op gaan liggen in een winkel?
pi_177699985
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 03:30 schreef Gary_Oak het volgende:
Houd dat geld in je zak: kussen onder je knieholtes tijdens het slapen en begin met perfecte vorm onderhands deadliften.
Precies dit!
pi_177699998
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 03:30 schreef Gary_Oak het volgende:
Houd dat geld in je zak: kussen onder je knieholtes tijdens het slapen en begin met perfecte vorm onderhands deadliften.
Kussen onder je knieholtes? Niet iedereen slaapt op zijn rug
pi_177700001
Ik had vroeger ook last van mijn rug. Toen een tijdje in een hangmat geslapen en nooit meer last van gehad. Het lijkt een beetje raar maar als je een goede hangmat hebt gaat dat prima. Je moet wel zorgen dat ie breed genoeg is zodat je er bijna overbreed in kan liggen. Dan lig je ook recht niet als een banaan.
pi_177700231
Ik zou eerst eens naar een arts gaan en uitzoeken wat de oorzaak van je rugklachten is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 08:36:37 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177700355
Maakt op zich weinig uit als je maar een matras met comfortzones pakt. Bij traagschuimmatrassen is dat wat moeilijker te vinden en ze zijn een stuk duurder dan de normale.

Zelf kan ik niet slapen op pocketvering, dus hier een traagschuim met comfortzones.

En wat valentijn zegt, niet te lang sukkelen ermee.
And so is the past
pi_177700388
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 03:30 schreef Gary_Oak het volgende:
Houd dat geld in je zak: kussen onder je knieholtes tijdens het slapen en begin met perfecte vorm onderhands deadliften.
Dat van die knieholtekussens weet ik niet, maar je core versterken is de ultieme tip :)
  vrijdag 9 maart 2018 @ 08:41:44 #12
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_177700409
Goede tips al gegeven hier! Niet precies waar TS naar op zoek is, maar naar je huisarts gaan om het onderliggende probleem aan te pakken is de beste aanpak. Verder ben ik het volledig eens met de opmerkingen om je core te versterken.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 08:41:47 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177700410
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 08:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Dat van die knieholtekussens weet ik niet, maar je core versterken is de ultieme tip :)
Eens. En dat hoeft niet eens ingewikkeld te zijn. Na een paar weken dagelijks een goede wandeling merkte ik al grote verbetering.(En ik snap nog steeds niet dat de fysio me dat niet gewoon adviseerde.)
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 09:17:57 #14
471466 LUV
Legendary Unicorn Varkje
pi_177700792
Iets aan de klachten doen is natuurlijk altijd slim :) .

Maar wbt je vraag over een matras: sinds een aantal weken slaap ik op een Emma matras. En ik heb serieus nog nooit zo'n heerlijk matras gehad. O+
Dus misschien kun je daar eens wat reviews van lezen.
En je mag 100 nachten proef slapen. Niet goed = matras wordt bij je opgehaald en je krijgt je geld terug. Dat haalde mij wel over de streep.

Edit: oh en een paar keer als beste getest door de Consumentenbond. Plus veel mensen die zeggen van hun rug klachten af te zijn door dit matras.
(Nee ik word niet gesponsord, ben gewoon heel enthousiast :P .)
Modderfokkin' awesome
pi_177700810
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 06:12 schreef Jordy-B het volgende:
Draai je je huidige matras wel regelmatig om?
Goed advies.
Doe ik elke week.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 09:23:35 #16
471466 LUV
Legendary Unicorn Varkje
pi_177700868
In de beddenwinkel kreeg ik juist te horen dat de betere matrassen nooit omgedraaid hoeven te worden.
Weet er t fijne niet meer van, maar matrassen die maar aan één kant beslapen kunnen worden, schijnen een betere opbouw van binnen te hebben.

Maargoed, als je een matras hebt dat wel gedraaid moet worden, is t zaak om dat ook regelmatig te doen.
Modderfokkin' awesome
pi_177700886
Ga eens naar een meubelboulevard. Afgelopen weekend geweest, ze blijven lullen over matrassen :')
pi_177700891
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:23 schreef LUV het volgende:
In de beddenwinkel kreeg ik juist te horen dat de betere matrassen nooit omgedraaid hoeven te worden.
Weet er t fijne niet meer van, maar matrassen die maar aan één kant beslapen kunnen worden, schijnen een betere opbouw van binnen te hebben.

Maargoed, als je een matras hebt dat wel gedraaid moet worden, is t zaak om dat ook regelmatig te doen.
Meestal moet dat wel, maar zal aan het matras liggen inderdaad.
pi_177701248
als buikslaper ben je beter af met een harde pocket vering(maar met een traagschuim kussen ben je dit waarschijnlijk niet?)
en anders is waarschijnlijk zo'n emma matras een goede keus(kun je testen bij beter bed).
:]
pi_177701568
Traagschuim mag je nooit op de kop draaien wel horizontaal
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:25:20 #21
471466 LUV
Legendary Unicorn Varkje
pi_177701726
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:52 schreef wootahH het volgende:
als buikslaper ben je beter af met een harde pocket vering(maar met een traagschuim kussen ben je dit waarschijnlijk niet?)
en anders is waarschijnlijk zo'n emma matras een goede keus(kun je testen bij beter bed).
Ik ben een buikslaper en zou niet weten waarom het Emma matras daar minder goed voor zou zijn.
Maar to be fair: ik heb geen rugklachten.
Modderfokkin' awesome
pi_177702000
Hoe oud is je huidige matras?

Ga voor een nieuw matras naar een goede beddenzaak, laat je informeren en probeer van alles uit. Koop een matras waar je thuis ook op kan proefliggen.. En koop niet een matras op basis van je rugklachten.

Voor de rugklachten.. even langs de dokter misschien?

Zelf slaap ik op een goede pocketvering van eastborn op een auping ondergrond... het was even een investering maar wat een vooruitgang. Daarvoor sliepen we op een weet-ik-veel-diepe-kuil-matras en het oude bed kraakte zo erg dat als man snurkte, het bed mee kraakte... ik heb wel een tijd aan nieuwe matras moeten wennen maar wat ben ik er blij mee zeg..

Succes!
pi_177702284
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:25 schreef LUV het volgende:

[..]

Ik ben een buikslaper en zou niet weten waarom het Emma matras daar minder goed voor zou zijn.
Maar to be fair: ik heb geen rugklachten.
omdat schuim vaak te zacht is waardoor je rug in een kromming komt te liggen raad "men" aan een stevig matras te nemen , dan kom je vaak bij een pocketveer uit en slapen zonder kussen. maar to be fair: ik heb geen ervaring met emma https://www.detelefoongids.nl/emma-matras/21275925/5-1/
:]
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:18:27 #24
471466 LUV
Legendary Unicorn Varkje
pi_177702703
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:54 schreef wootahH het volgende:

[..]

omdat schuim vaak te zacht is waardoor je rug in een kromming komt te liggen raad "men" aan een stevig matras te nemen , dan kom je vaak bij een pocketveer uit en slapen zonder kussen. maar to be fair: ik heb geen ervaring met emma https://www.detelefoongids.nl/emma-matras/21275925/5-1/
Ah ok :). K heb ook verder geen verstand van matrassen.
De Emma voelt trouwens heel stevig aan, maar ook zacht door t bovenste laagje dat naar je lichaam vormt. Heel apart gevoel, niet 'bouncy' zoals andere matrassen, maar je zakt er ook niet zo diep in weg zoals bij traagschuim.
Modderfokkin' awesome
pi_177703264
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:17 schreef LUV het volgende:
Edit: oh en een paar keer als beste getest door de Consumentenbond.
Die test wordt nogal aan getwijfeld door bepaalde mensen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:59:53 #26
471466 LUV
Legendary Unicorn Varkje
pi_177703551
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die test wordt nogal aan getwijfeld door bepaalde mensen.
Zal best.
Modderfokkin' awesome
pi_177704208
Wij hebben een combinatie uit traagschuim en pocketveren. Is echt ideaal :@
  vrijdag 9 maart 2018 @ 13:25:28 #28
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_177704863
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kussen onder je knieholtes? Niet iedereen slaapt op zijn rug
Dat is heus wel aan te leren. :) En daarnaast ook veel beter. Ik ben sporadisch ook nog een zijslaper, maar op m'n rug is echt veel ontspannender voor m'n lichaam.
pi_177706051
Wow, zoveel reacties. Bedankt iedereen, ik zal alles op mijn gemak doorlezen.

Wat betreft rugklachten; ik denk de oorzaken wel te weten: voornamelijk een slechte houding (met name postuur; zit veel voor mijn werk en niet altijd in een goede houding), onregelmatig slaapritme, en een slecht, verouderd matras. Een goed matras zal het probleem niet verhelpen, maar zeker niet verslechteren.

Een bezoek aan de fysiotherapeut staat i.i.g. al gepland :).
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:04:44 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_177706705
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 14:28 schreef craziness het volgende:
Wow, zoveel reacties. Bedankt iedereen, ik zal alles op mijn gemak doorlezen.

Wat betreft rugklachten; ik denk de oorzaken wel te weten: voornamelijk een slechte houding (met name postuur; zit veel voor mijn werk en niet altijd in een goede houding), onregelmatig slaapritme, en een slecht, verouderd matras. Een goed matras zal het probleem niet verhelpen, maar zeker niet verslechteren.

Een bezoek aan de fysiotherapeut staat i.i.g. al gepland :).
Dan is een nieuw matras sowieso dus een verbetering.

Ik vind het ook altijd een gok. Ik vertrouw advies in een winkel niet zo. Ik zou nog eerder afgaan op een consumentenbondtest en kijken of het matras past bij mijn lichaamsgewicht en slaaphouding.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')