abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 maart 2018 @ 00:15:56 #1
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177697949
Vandaag heb ik m’n nieuwe auto opgehaald bij de dealert. Rijdt top, mooi om te zien, redelijke service bij aflevering. Echter, ik heb iets ontdekt wat me niet zo bevalt. Na nader onderzoek van de auto miste ik namelijk wat opties, die er wel op zouden moeten zitten. Gaat oa om BLIS (blind spot monitoring) en adaptieve bochtenverlichting. Tevens zat er een plastic labeltje aan de sleutel waarop bouwjaar ‘2016’ staat en bij kenteken een getal is ingevuld wat meer lijkt op een km stand, NL 112643. Dit vond ik eigenaardig, en na wat research blijkt idd dat van deze auto modeljaar 2016 nog niet beschikte over genoemde opties. Het is dus geen nieuwe auto.

Ik heb de auto ontvangen via lease, dus weet niet zo goed wat mijn opties zijn, maar ik voel me lichtelijk genaaid. Ik begrijp dat een dealer soms uit voorraad levert maar mij is nooit iets vertelt over dat ik dan andere uitrusting zou krijgen. Sterker nog, dealer letterlijk gezegd dat als bij auto uit voorraad uitrusting anders is ze dit altijd overleggen met klant. Niet dus.. Volgens mij heb ik wel een soort herroepingstermijn, maar op welke manier en bij wie kan ik dit t beste aankaarten?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 00:20:19 #2
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_177697987
Wat zei de dealer toen je hem confronteerde met je bevindingen?
pi_177698005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 00:20 schreef leolinedance het volgende:
Wat zei de dealer toen je hem confronteerde met je bevindingen?
Ik denk dat TS geen fluit met de dealer te maken heeft, maar dattie dit moet opnemen met zijn leasemaatschappij. :@

Denk ik. Ik heb geen verstand van leaseauto's :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177698230
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 00:15 schreef mpc007 het volgende:
Vandaag heb ik m’n nieuwe auto opgehaald bij de dealert. Rijdt top, mooi om te zien, redelijke service bij aflevering. Echter, ik heb iets ontdekt wat me niet zo bevalt. Na nader onderzoek van de auto miste ik namelijk wat opties, die er wel op zouden moeten zitten. Gaat oa om BLIS (blind spot monitoring) en adaptieve bochtenverlichting. Tevens zat er een plastic labeltje aan de sleutel waarop bouwjaar ‘2016’ staat en bij kenteken een getal is ingevuld wat meer lijkt op een km stand, NL 112643. Dit vond ik eigenaardig, en na wat research blijkt idd dat van deze auto modeljaar 2016 nog niet beschikte over genoemde opties. Het is dus geen nieuwe auto.

Ik heb de auto ontvangen via lease, dus weet niet zo goed wat mijn opties zijn, maar ik voel me lichtelijk genaaid. Ik begrijp dat een dealer soms uit voorraad levert maar mij is nooit iets vertelt over dat ik dan andere uitrusting zou krijgen. Sterker nog, dealer letterlijk gezegd dat als bij auto uit voorraad uitrusting anders is ze dit altijd overleggen met klant. Niet dus.. Volgens mij heb ik wel een soort herroepingstermijn, maar op welke manier en bij wie kan ik dit t beste aankaarten?
Denk dat het handig is om te weten om wat voor lease het gaat.
pi_177698369
De dealer hoopt dat jij geen bezwaar gaat maken en rekent zich alvast rijk.

Bezwaar maken dus en aangeven dat dit niet afgesproken is en dat jij een nieuwe auto eist!
pi_177698380
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 01:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De dealer hoopt dat jij geen bezwaar gaat maken en rekent zich alvast rijk.

Bezwaar maken dus en aangeven dat dit niet afgesproken is en dat jij een nieuwe auto eist!
1. Mischien is de auto in 2016 uit de fabriek gekomen, en is er nooit mee gereden

2. TS: stond de tellerstand op 0? (in ieder geval laag want er kan mee gereden zijn tussen dealervestigingen/poetsbedrijf).

3. TS: heb je duidelijk met de verkoper besproken welke opties je wil? Of heb je gewoon gezegd van ik wil graag een Toyota Aygo. kthxbye.?
5 Ferrari's op videoband!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 06:28:49 #7
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177699637
Dank voor reacties. Heb de dealer nog niet gecontact, wil eerst wat advies inwinnen. De teller stond bij ophalen gister bijna op 0. Het gaat hier om lease niet via werk, dus privé lease. Ik heb duidelijk onderhandeld over dit specifieke model, ergens vermoed ik dat de dealer zelf ook niet wist dat dit voorraadmodel minder uitrusting had.. Helaas staat op mn contract nergens een bouwjaar, hoewel de prijs sowieso voor een "nieuwe" auto is
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177699794
Je bedoelt dat het niet het nieuwste model is. Het kan alsnog een nieuwe auto zijn.
pi_177699856
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 01:47 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De dealer hoopt dat jij geen bezwaar gaat maken en rekent zich alvast rijk.

Bezwaar maken dus en aangeven dat dit niet afgesproken is en dat jij een nieuwe auto eist!
Het is nog steeds een nieuwe auto, alleen niet het nieuwste model.
pi_177699873
Als je wel hebt betaald voor de opties (en hebt vastgelegd in t contract) en deze niet hebt gekregen, dan heb je wel n zaak. Hop, naar de dealer dus.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 07:43:09 #11
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177699961
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:20 schreef GX3 het volgende:

[..]

Het is nog steeds een nieuwe auto, alleen niet het nieuwste model.
Dat zeg ik toch al in de TT; de dealer levert oud modeljaar als nieuwe auto. Hoewel ik dat sowieso al niet netjes vind omdat zonder overleg gegaan zijn het ontbreken van die opties wel het toppunt. Ik begrijp dat dit lekker gunstig is voor de dealer, oud model slijten als nieuw maar ik vind er wat van
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177699980
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:43 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch al in de TT; de dealer levert oud modeljaar als nieuwe auto. Hoewel ik dat sowieso al niet netjes vind omdat zonder overleg gegaan zijn het ontbreken van die opties wel het toppunt. Ik begrijp dat dit lekker gunstig is voor de dealer, oud model slijten als nieuw maar ik vind er wat van
Staan de opties in je contract vermeld ?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 07:48:00 #13
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177699995
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:43 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch al in de TT; de dealer levert oud modeljaar als nieuwe auto.
Nou ja technisch gezien is het nog steeds een nieuwe auto. Je zal toch op een of andere manier moeten aantonen dat dit pakket ook echt onder het contract valt.

Ik snap je wel hoor; heb onlangs ook een nieuwe auto besteld met daarin een bepaald pakket. Week later was het niet meer bestelbaar hoorde ik later. Als het pakket er niet op zit als hij arriveert laat ik hem echt staan, maar dat kan ik dan ook aantonen dat het onder de koopovereenkomst valt en dan niet meer conform is.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:20 schreef GX3 het volgende:

[..]

Het is nog steeds een nieuwe auto, alleen niet het nieuwste model.
Nog steeds dezelfde auto. Modeljaar zullen meestal alleen kleine dingen wijzigen. Al heb ik wel eens gehad dat het wat groter was; bijvoorbeeld een nieuwe generatie infotainment.

[ Bericht 4% gewijzigd door Gunner op 09-03-2018 08:07:44 ]
pi_177700413
Je kan alleen iets claimen als je in het contract hebt staan welke uitrusting en opties je auto moet hebben, of van welk modeljaar de auto zou zijn.

Pak dus je contract en kijk of daar iets staat over bovenstaande zaken.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 08:44:42 #15
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177700438
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:08 schreef potjecreme het volgende:
Je bedoelt dat het niet het nieuwste model is. Het is gewoon een nieuwe auto..
ftfy.
And so is the past
pi_177701498
Cijfertjes op je labeltje zijn trouwens of de laatste 6 cijfers van je chassisnummer of het productie nummer.

Het zou trouwens heel goed kunnen dat je een auto uit bouwjaar 2016 hebt terwijl op kenteken 2018 staat. Auto's worden massaal ingekocht en pas op kenteken gezet bij aflevering. Je hebt gewoon een nieuwe auto, hij is alleen wat eerder gebouwd.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:13:32 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177701530
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:11 schreef MaximumRush het volgende:
Cijfertjes op je labeltje zijn trouwens of de laatste 6 cijfers van je chassisnummer of het productie nummer.

Het zou trouwens heel goed kunnen dat je een auto uit bouwjaar 2016 hebt terwijl op kenteken 2018 staat. Auto's worden massaal ingekocht en pas op kenteken gezet bij aflevering. Je hebt gewoon een nieuwe auto, hij is alleen wat eerder gebouwd.
Ze kopen ook vaak kentekenblokken op zodat ze kunnen inspringen op veranderingen in bijtelling. Dan kunnen ze nieuwe auto's op een "oud" kenteken verkopen met de oude regels.
And so is the past
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 10:13:49 #18
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_177701534
Als jij een auto hebt besteld met bepaalde opties en die opties zitten er vervolgens niet op dan lijkt het mij dat je niet de juiste auto hebt gekregen en dat je de dealer of de leasemaatschappij daarop kan aanspreken.

Maar inderdaad in je contract (of folder) kijken wat er daarin wordt vermeld.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:16:50 #19
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177701584
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:13 schreef Armani XL het volgende:
Als jij een auto hebt besteld met bepaalde opties en die opties zitten er vervolgens niet op dan lijkt het mij dat je niet de juiste auto hebt gekregen en dat je de dealer of de leasemaatschappij daarop kan aanspreken.
Hij heeft een voorraadauto afgenomen en aannames gedaan over de opties. Dus het zal afhangen van wat er op het contract staat.
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ze kopen ook vaak kentekenblokken op zodat ze kunnen inspringen op veranderingen in bijtelling. Dan kunnen ze nieuwe auto's op een "oud" kenteken verkopen met de oude regels.
moet dat niet aan een chassisnummer gekoppeld worden dan?

Ik ken het fenomeen wel; mijn auto kwam eind december 2015 binnen, er is voor het einde van het jaar een kenteken aangevraagd om zodoende minder BPM te hoeven betalen en de auto is begin januari op mijn naam gezet. Zo had ik toch een 2016 auto voor de BPM van 2015. Zal toch zo rond de 800 euro gescheeld hebben.
pi_177702290
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:13 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ze kopen ook vaak kentekenblokken op zodat ze kunnen inspringen op veranderingen in bijtelling. Dan kunnen ze nieuwe auto's op een "oud" kenteken verkopen met de oude regels.
Heb je een bron? Want volgens mij is dat nonsens. Kentekens kunnen zover ik weet pas aangevraagd worden als de auto fysiek in Nederland is.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:56:28 #21
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177702316
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:55 schreef Coritchando het volgende:
Kentekens kunnen zover ik weet pas aangevraagd worden als de auto fysiek in Nederland is.
Volgens mij is dat ook juist.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:57:59 #22
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177702356
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Heb je een bron? Want volgens mij is dat nonsens. Kentekens kunnen zover ik weet pas aangevraagd worden als de auto fysiek in Nederland is.
Kun je al zien door te spelen met een kentekenchecker. Krijg je allemaal verschillende modellen van hetzelfde merk. Dus bijv. xx-xx-01 een Clio, xx-xx-02 een Megane etc. Dat is geen toeval. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, zou je een dealer moeten vragen.
And so is the past
pi_177702368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:55 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Kentekens kunnen zover ik weet pas aangevraagd worden als de auto fysiek in Nederland is.
Rij eens wat rond in de havens en zie dat er voorraden staan ;)

Zowel voor import als export
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:58:49 #24
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177702372
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kun je al zien door te spelen met een kentekenchecker. Krijg je allemaal verschillende modellen van hetzelfde merk. Dus bijv. xx-xx-01 een Clio, xx-xx-02 een Megane etc. Dat is geen toeval. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, zou je een dealer moeten vragen.
ze zullen vast auto's opsparen en alles tegelijk registreren maar het klopt wel dat een auto wel fysiek in nederland moet staan.
pi_177702375
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:16 schreef Gunner het volgende:
Ik ken het fenomeen wel; mijn auto kwam eind december 2015 binnen, er is voor het einde van het jaar een kenteken aangevraagd om zodoende minder BPM te hoeven betalen en de auto is begin januari op mijn naam gezet. Zo had ik toch een 2016 auto voor de BPM van 2015. Zal toch zo rond de 800 euro gescheeld hebben.
Nee hoor, dan had je gewoon een 2015 auto.

De RDW registreert namelijk:
* Datum eerste toelating
* Datum tenaamstelling
* Datum eerste afgifte Nederland

In jouw geval was de auto dus gewoon van 2015. Op alle papieren staat bouwjaar 2015. De tenaamstelling doet er verder niet toe.

Dat dat gunstig was voor de BPM, dat kan goed kloppen. Het scheelde mij begin dit jaar iets van 300 euro op mijn nieuwe auto, heb ik op 29-12-2017 laten registreren (en leveren). Maar is dus een bouwjaar 2017.

[ Bericht 1% gewijzigd door Coritchando op 09-03-2018 11:30:12 ]
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:59:39 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177702392
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:58 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee hoor, dan had je gewoon een 2015 auto.

De RDW registreert namelijk:
* Datum eerste toelating
* Datum tenaamstelling
Nope. beide data is gewoon 2016 volgens de RDW.
quote:
Datum eerste toelating
08-01-2016
Datum tenaamstelling
08-01-2016
Datum eerste afgifte Nederland
08-01-2016
pi_177702418
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kun je al zien door te spelen met een kentekenchecker. Krijg je allemaal verschillende modellen van hetzelfde merk. Dus bijv. xx-xx-01 een Clio, xx-xx-02 een Megane etc. Dat is geen toeval. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, zou je een dealer moeten vragen.
Ik weet hoe het werkt. Dus dat hoef ik niet na te vragen :)
pi_177702428
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:58 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Rij eens wat rond in de havens en zie dat er voorraden staan ;)
Ja? Wat wil je daarmee zeggen?
Die auto's kunnen dus wel of niet voorzien zijn van een kenteken.
pi_177702442
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:59 schreef Gunner het volgende:

[..]

Nope. beide data is gewoon 2016 volgens de RDW.

[..]

Dan heb je gewoon 2016 BPM betaald. Kenteken is van die datum, en niet van 2015. En dus ook niet in BPM 2015 regeling.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:03:28 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177702464
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:02 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dan heb je gewoon 2016 BPM betaald. Kenteken is van die datum, en niet van 2015. En dus ook niet in BPM 2015 regeling.
nee. heb de communicatie van de dealer en de factuur nog wel liggen. en in de folder van 2016 prijzen ook nog wel die een stuk hoger waren.
pi_177702479
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Kun je al zien door te spelen met een kentekenchecker. Krijg je allemaal verschillende modellen van hetzelfde merk. Dus bijv. xx-xx-01 een Clio, xx-xx-02 een Megane etc. Dat is geen toeval. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, zou je een dealer moeten vragen.
Renault Nederland krijgt wel meer dan 1 auto per dag binnen he. Op het moment dat ze in de haven (bijvoorbeeld, kan ook per trein oid komen) aankomen worden de kentekens aangevraagd. En krijg je dus reeksen.

Ooit een levering gezien bij een werkgever van identieke Golfjes. Enkel de kleur verschilde. Waren bedoeld voor de voorraad pool voor werknemers. Hadden ook allemaal opvolgende kentekens.
pi_177702534
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

nee. heb de communicatie van de dealer en de factuur nog wel liggen. en in de folder van 2016 prijzen ook nog wel die een stuk hoger waren.
Waarschijnlijk hebben ze dan wat gespeeld met de verkoopprijs. Want de regels zijn vrij duidelijk:

quote:
Wanneer betaal ik bpm?

U betaalt bpm als u een nieuwe personenauto, motor of een bestelauto in Nederland koopt, of importeert vanuit het buitenland. Maar ook in andere gevallen betaalt u bpm.

---
Wanneer betaal ik bpm?
U betaalt bpm als u het kenteken van een zelf geïmporteerde personenauto, motor of bestelauto op uw naam laat zetten. Voor een bestelauto betaalt u alleen bpm, als uw bestelauto op of na 1 juli 2005 voor het eerst in gebruik is genomen, en u geen ondernemer bent of niet voldoet aan de ondernemersregeling.
Bron: https://www.belastingdien(...)erekenen_en_betalen/

Stuur per DM je kenteken eens, kan het wel voor je achterhalen.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:18:22 #33
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177702701
Dat tweede stukje gaat over import logisch dat je dan gelijk BPM moet afrekenen. Eerste stukje gaat over het uberhaupt betalen van BPM

en trouwens, leasemaatschappijen doen precies hetzelfde. Kenteken 2015 willen hebben en tenaamstellen 2016 om toch maar een 2016 auto te hebben. dealers en leasemaatschapoijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

maar we gaan nogal erg offtopic dus ik ga het hierbij laten.
pi_177702818
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:18 schreef Gunner het volgende:
Dat tweede stukje gaat over import logisch dat je dan gelijk BPM moet afrekenen. Eerste stukje gaat over het uberhaupt betalen van BPM

en trouwens, leasemaatschappijen doen precies hetzelfde. Kenteken 2015 willen hebben en tenaamstellen 2016 om toch maar een 2016 auto te hebben. dealers en leasemaatschapoijen zijn geen liefdadigheidsinstellingen.

maar we gaan nogal erg offtopic dus ik ga het hierbij laten.
Auto's via de lease krijgen pas in het nieuwe jaar een kenteken, de extra BPM nemen ze voor lief. Omdat leasemaatschappijen denken dat kopers na de lease denken dat wij consumenten te dom zijn. Dec 2017 of Jan 2017, het maakt voor de normale consument geen bal uit. Het is dan ook oerdom dat ze maar over 'bouwjaar' blijven roepen, ze moeten bouwmaand-bouwjaar gebruiken, dan is er niets aan de hand.

Die stukjes zijn verwarrend, mara vallen onder hetzelfde kopje bij de BD. Dus vandaar dat ik aanneem dat het ook over nieuwe auto's gaat.

Maar stuur je kenteken eens, dan zal ik je aantonen dat het zo is.

- Ik heb wel iets verkeerd gezegd. De peildatum is de "Datum eerste afgifte Nederland" uiteraard.

[ Bericht 3% gewijzigd door Coritchando op 09-03-2018 11:29:52 ]
pi_177703473
En nog wat ontopics:
Zoals gezegd, zonder de exacte bestelgegevens is er niets over te zeggen.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:04:02 #36
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177703636
Op mijn contract staat wel de uitvoering vermeld, maar niet alle opties los. Volgens mij is dat ook niet gebruikelijk, in de familie zijn er een aantal met zakelijke lease en daar staat op contract ook enkel motor, uitvoering, en kleur en losse meeruitvoeting.

Punt is dus dat dat bewuste uitvoeringsniveau in modeljaar 2018 over meer beschikt dan in modeljaar 2016. De leaseprijs is voor zover ik weet gewoon op basis van het nieuwste modeljaar, anders had het toch logisch geweest als er korting inzat. In geval van koop ipv lease zou de dealer lijkt mij ook niet hetzelfde kunnen vragen voor een MY2016 als een MY2018, ook al zijn ze allebei 'nieuw' in zin van 0 km.

'Nieuw' vind ik echter dat je als er verder niks over gezegd is je gewoon mag rekenen op de uitrusting van de meest recente versie. Dus ook al zou ik formeel geen zaak hebben vind ik het alsnog behoorlijk ruk om zo behandeld te worden..
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:06:09 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177703676
Het probleem is dat je een aantal aannames doet. Ik denk dat de kans klein is dat je hier wat mee kan of je zou nog een communicatie met die dealer hebben liggen waarin hij toezegd dat dat pakket erop zit.
pi_177703747
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:04 schreef mpc007 het volgende:
Dus ook al zou ik formeel geen zaak hebben vind ik het alsnog behoorlijk ruk om zo behandeld te worden..
Al gebeld?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177704095
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:04 schreef mpc007 het volgende:
Op mijn contract staat wel de uitvoering vermeld, maar niet alle opties los. Volgens mij is dat ook niet gebruikelijk, in de familie zijn er een aantal met zakelijke lease en daar staat op contract ook enkel motor, uitvoering, en kleur en losse meeruitvoeting.

Punt is dus dat dat bewuste uitvoeringsniveau in modeljaar 2018 over meer beschikt dan in modeljaar 2016. De leaseprijs is voor zover ik weet gewoon op basis van het nieuwste modeljaar, anders had het toch logisch geweest als er korting inzat. In geval van koop ipv lease zou de dealer lijkt mij ook niet hetzelfde kunnen vragen voor een MY2016 als een MY2018, ook al zijn ze allebei 'nieuw' in zin van 0 km.

'Nieuw' vind ik echter dat je als er verder niks over gezegd is je gewoon mag rekenen op de uitrusting van de meest recente versie. Dus ook al zou ik formeel geen zaak hebben vind ik het alsnog behoorlijk ruk om zo behandeld te worden..
Klopt de uitvoering wel?
Heb je de opties besproken met de verkoper of gewoon zelf opgezocht op internet en ben je 'ervan uit gegaan dat'.?
5 Ferrari's op videoband!
pi_177704339
quote:
Ik heb duidelijk onderhandeld over dit specifieke model
En vervolgens verzuimd dit schriftelijk vast te leggen.

Doe nou gewoon heel snel bellen, zowel met de dealer als de leasemaatschappij. Misschien die laatste als eerste bellen voor advies. Zij weten neem ik aan precies wat er in het contract staat en hebben dit wellicht al eens eerder aan de hand gehad.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 19:19:36 #41
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177711381
Ik ga morgen even langs de garage voor een ander dingetje, en dan zal ik het punt wel aankaarten. Je kunt tegenwoordig alles wel gaan vastleggen, betekent dit dat je nergens meer van uit mag gaan? Dus als ik een auto afgeleverd krijg met drie wielen ipv vier heb ik geen poot om op te staan omdat dit nergens staat? Dat zou wel fraai zijn.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177711675
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:19 schreef mpc007 het volgende:
betekent dit dat je nergens meer van uit mag gaan?
Nee, en al helemaal niet wanneer het over dure producten zoals auto's gaat. Waar je dus overduidelijk specifieke verwachtingen bij had.
pi_177711886
Nee, want een auto hoort 4 wielen te hebben, dat zijn we met elkaar gewend.

Dat je auto gebouwd is/lijkt in 2016 maakt niks uit, dat komt veel vaker voor. Als hij maar de opties heeft die je overeen bent gekomen op papier en voldoet aan eventueel andere concrete afspraken. Daar valt of staat het mee.

Soms staan auto's een half jaar buiten bij de fabriek of een maanden hier in de haven van Rotterdam. Heeft allemaal met logistiek, modelreeksen, capaciteit , etc te maken. De auto's zijn echter nog steeds nieuw. Hooguit paar km op de teller. Dat is wat telt en dat hij biedt waar je voor betaald hebt.

Over de kentekens trouwens, zover ik weet worden deze door de dealer aangevraagd op een zo laat mogelijk moment en uiteraard pas als de auto een bestemming heeft. Dus of verkocht of als demo. Alles dat in de haven staat heeft geen kenteken. Is ook logisch, je wilt een klant die 50k heeft neergelegd een kenteken geven dat hooguit een aantal dagen voor aflevering is geregistreerd, niet al weken eerder. Heb je meer auto's tegelijk,vraag je ze tegelijkertijd aan, dan krijg je een reeksje.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 22:12:16 #44
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177714363
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:47 schreef heyhallodaar het volgende:
Nee, want een auto hoort 4 wielen te hebben, dat zijn we met elkaar gewend.

Dat je auto gebouwd is/lijkt in 2016 maakt niks uit, dat komt veel vaker voor. Als hij maar de opties heeft die je overeen bent gekomen op papier en voldoet aan eventueel andere concrete afspraken. Daar valt of staat het mee.

Soms staan auto's een half jaar buiten bij de fabriek of een maanden hier in de haven van Rotterdam. Heeft allemaal met logistiek, modelreeksen, capaciteit , etc te maken. De auto's zijn echter nog steeds nieuw. Hooguit paar km op de teller. Dat is wat telt en dat hij biedt waar je voor betaald hebt.

Over de kentekens trouwens, zover ik weet worden deze door de dealer aangevraagd op een zo laat mogelijk moment en uiteraard pas als de auto een bestemming heeft. Dus of verkocht of als demo. Alles dat in de haven staat heeft geen kenteken. Is ook logisch, je wilt een klant die 50k heeft neergelegd een kenteken geven dat hooguit een aantal dagen voor aflevering is geregistreerd, niet al weken eerder. Heb je meer auto's tegelijk,vraag je ze tegelijkertijd aan, dan krijg je een reeksje.
Dat is dus níet het enige wat telt. Want er zal geen mens zijn die bij particuliere aanschaf met cash betaling méér betaalt voor een MY2016 dan 2018, en al helemaal niet als er verschil is in uitrusting. Dus waarom zou je daar bij lease ineens wel genoegen mee moeten nemen?!
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177714506
Jij gaat er vanuit dat er verschil is in modeljaar. Is dat al bevestigd?

Alleen als er wijzigingen zijn in uiterlijk krijgt een model een andere MY. Bouwjaar en modeljaar is niet hetzelfde.

Maar wees eens concreet: om welke auto gaat het en waarom denk je dat er iets op hoort te zitten dat er niet opzit? Gaat het om een actiemodel of speciale uitvoering?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 22:33:48 #46
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177714663
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:23 schreef heyhallodaar het volgende:
Jij gaat er vanuit dat er verschil is in modeljaar. Is dat al bevestigd?

Alleen als er wijzigingen zijn in uiterlijk krijgt een model een andere MY. Bouwjaar en modeljaar is niet hetzelfde.

Maar wees eens concreet: om welke auto gaat het en waarom denk je dat er iets op hoort te zitten dat er niet opzit? Gaat het om een actiemodel of speciale uitvoering?
Ik wilde niet gelijk alle info direct op internet knallen, vandaar dat ik niet alle details noem. Ik heb de prijslijsten van modeljaar 2016, 2017, en 2018 opgezocht en vergeleken wat er wel en niet op mijn specifieke auto zit. Dan kom ik tot de conclusie dat ik een 2016 heb, waar als belangrijkste extra's BLIS, CTA, en AFLS ontbreken (dodehoek, cross traffic alert, adaptieve bochtenverlichting). Spiegels in carrosseriekleur ook, maar dat maakt me niet zoveel uit. Daarnaast schijnt het onderstel en de demping voor modeljaar 2018 ook wat aangepast / verbeterd te zijn. Ik heb ook proef gereden in 2018 modellen waar het wel op zit, dus het is echt niet zomaar een wilde aanname. Beetje research doen gaat me redelijk af.

EDIT:

gaat niet om actie-uitvoering.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177714698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:08 schreef potjecreme het volgende:
Je bedoelt dat het niet het nieuwste model is. Het kan alsnog een nieuwe auto zijn.
Ik vind een modeljaar 2016 geen nieuwe auto meer ook productie jaar 2016 kun je met de beste wil van de wereld geen nieuwe auto meer noemen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 9 maart 2018 @ 22:52:30 #48
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177714952
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:36 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind een modeljaar 2016 geen nieuwe auto meer ook productie jaar 2016 kun je met de beste wil van de wereld geen nieuwe auto meer noemen.
Exact. Mijn punt is dat niet alleen de km-stand, maar ook het modeljaar bepaalt hoe 'nieuw' een auto is. Zeker bij deze auto, die over de laatste jaren wel wat dikker uitgerust is per wijziging. Tegenwoordig moet alles maar uit voorraad komen omdat veel dealers dan meer marge pakken of een premie vangen van de importeur, maar netjes vind ik het niet.

Zoals ik al zei: ga eens bij jezelf na of je bereid bent in cash evenveel te betalen voor een 2016 als een 2018. Ik weet wel zeker van niet. Dus waarom zou je als leaser wel genoegen nemen met die situatie, zonder korting of iets in die strekking? Het fraaie is nog dat ik vorige week de auto al even kwam bekijken, voordat ie rijklaar was. Ik zei tegen de verkopert dat ik vond dat er wel veel stof op zat, en vroeg hoelang ie al in voorraad stond. Gaf hij een vaag antwoord 'dat dat soms wel meer dan een jaar kon zijn' maar ook dat als de auto in die tijd verandert was 'dat altijd in overleg met klant ging'. Helaas was dat mondelijk, want precies dat overleg heeft met mij dus niet echt plaatsgevonden. Dealer deed net of hij zelf ook niet wist hoe oud de auto precies was, nogal vreemd.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177715027
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:52 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Exact. Mijn punt is dat niet alleen de km-stand, maar ook het modeljaar bepaalt hoe 'nieuw' een auto is. Zeker bij deze auto, die over de laatste jaren wel wat dikker uitgerust is per wijziging. Tegenwoordig moet alles maar uit voorraad komen omdat veel dealers dan meer marge pakken of een premie vangen van de importeur, maar netjes vind ik het niet.

Zoals ik al zei: ga eens bij jezelf na of je bereid bent in cash evenveel te betalen voor een 2016 als een 2018. Ik weet wel zeker van niet. Dus waarom zou je als leaser wel genoegen nemen met die situatie, zonder korting of iets in die strekking? Het fraaie is nog dat ik vorige week de auto al even kwam bekijken, voordat ie rijklaar was. Ik zei tegen de verkopert dat ik vond dat er wel veel stof op zat, en vroeg hoelang ie al in voorraad stond. Gaf hij een vaag antwoord 'dat dat soms wel meer dan een jaar kon zijn' maar ook dat als de auto in die tijd verandert was 'dat altijd in overleg met klant ging'. Helaas was dat mondelijk, want precies dat overleg heeft met mij dus niet echt plaatsgevonden. Dealer deed net of hij zelf ook niet wist hoe oud de auto precies was, nogal vreemd.
Die voelde de bui al hangen natuurlijk.
pi_177715059
Maar dat soort zaken zijn vaak opties en niet standaard. Dus heb je wel een uitvoering besteld waar dat op hoort te zitten?

Dus je hebt uitvoering x besteld waar die opties bij horen anno 2018 en die specifieke uitvoering x was er ook in 2016 en die opties had het toen niet?

Bovenstaande is belangrijk om te weten of je 'een zaak' hebt. Want als het zo is dat er nu opties leverbaar zijn die er in 2016 niet waren hoeft dat nog niet te betekenen dat jij ze nu ook hoort te hebben natuurlijk.

En voor de zekerheid, als het er inderdaad in hoort te zitten, je weet zeker dat alles geactiveerd is? Aan staat dus?
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:07:07 #51
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177715205
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:59 schreef heyhallodaar het volgende:
Maar dat soort zaken zijn vaak opties en niet standaard. Dus heb je wel een uitvoering besteld waar dat op hoort te zitten?

Dus je hebt uitvoering x besteld waar die opties bij horen anno 2018 en die specifieke uitvoering x was er ook in 2016 en die opties had het toen niet?

Bovenstaande is belangrijk om te weten of je 'een zaak' hebt. Want als het zo is dat er nu opties leverbaar zijn die er in 2016 niet waren hoeft dat nog niet te betekenen dat jij ze nu ook hoort te hebben natuurlijk.

En voor de zekerheid, als het er inderdaad in hoort te zitten, je weet zeker dat alles geactiveerd is? Aan staat dus?
Je zegt het goed, de genoemde opties zijn nu in 2018 standaard in de uitvoering die ik heb en in 2016 nog niet. Wel leverbaar, maar zaten in een extra pakket.

Ik weet dat ze er niet zijn, want zijn blinde knoppen, en via voertuigsettings in het infotainment kan ik ook niets activeren. Heb alleen Lane Departure Warning, maar dat is in alle jaren standaard op deze uitvoering.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:17:26 #52
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177715375
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 22:36 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vind een modeljaar 2016 geen nieuwe auto meer ook productie jaar 2016 kun je met de beste wil van de wereld geen nieuwe auto meer noemen.
Hoe noem je het dan? Tweedehands?

Over de proefrit: TS heeft een proefrit gemaakt in de auto die hij nu niet least?
Dat lijkt mij wel een punt, je test het een en krijgt wat anders.
Ik zou zeggen: ik verwachtte dezelfde auto als bij de proefrit. Anders heeft zo'n proefrit weinig zin.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:25:47 #53
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177715497
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:17 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou zeggen: ik verwachtte dezelfde auto als bij de proefrit. Anders heeft zo'n proefrit weinig zin.
Dat is ook niet erg redelijk om te eisen. Een dealer kan niet elke auto hebben staan die jij graag wil hebben.
pi_177715614
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:07 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Je zegt het goed, de genoemde opties zijn nu in 2018 standaard in de uitvoering die ik heb en in 2016 nog niet. Wel leverbaar, maar zaten in een extra pakket.

Ok in dat geval heb je een punt, dan heb je niet gekregen wat je mocht verwachten en moeten ze dat oplossen.

Als het in 2016 leverbaar was heb je kans dat een aantal zaken al aanwezig zijn en dus door de dealer actief te maken zijn. Ligt een beetje aan het merk. Is het Europees?

Ik zou het er trouwens niet op gooien dat de auto in 2016 gemaakt lijkt te zijn, dat komt vaker voor, maar dat hij niet conform de afspraken is. Anders krijg je discussie over iets dat niet het feitelijke probleem is.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:35:51 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177715657
quote:
19s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:25 schreef Gunner het volgende:

[..]

Dat is ook niet erg redelijk om te eisen. Een dealer kan niet elke auto hebben staan die jij graag wil hebben.
Klopt, maar dan hoort ie bij de proefrit de verschillen uit te leggen.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:37:52 #56
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177715685
Dank voor jullie assistentie en meedenken tot nu toe. Genoeg geheimzinnigheid rond de precieze auto trouwens, het is deze:

...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177715833
Leuke bak. Je hebt de GT-M dus. Althans die hoor je te hebben.

Theoretisch kan het ook nog zo zijn dat het wellicht wel een recente is, maar niet de juiste uitvoering. In ieder geval klopt het niet.

Succes met aankaarten!
  vrijdag 9 maart 2018 @ 23:54:46 #58
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_177715926
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:49 schreef heyhallodaar het volgende:
Leuke bak. Je hebt de GT-M dus. Althans die hoor je te hebben.

Theoretisch kan het ook nog zo zijn dat het wellicht wel een recente is, maar niet de juiste uitvoering. In ieder geval klopt het niet.

Succes met aankaarten!
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar de niveaus eronder hebben allemaal geen Bose audio en PDC (ook niet optioneel) maar die van mij wel dus het moet een GT-M zijn. Ik ben benieuwd.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_177717870
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:37 schreef mpc007 het volgende:
Dank voor jullie assistentie en meedenken tot nu toe. Genoeg geheimzinnigheid rond de precieze auto trouwens, het is deze:

[ afbeelding ]
Gewoon achterwiel aangedreven mx5 toch?
pi_177718160
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoe noem je het dan? Tweedehands?

Over de proefrit: TS heeft een proefrit gemaakt in de auto die hij nu niet least?
Dat lijkt mij wel een punt, je test het een en krijgt wat anders.
Ik zou zeggen: ik verwachtte dezelfde auto als bij de proefrit. Anders heeft zo'n proefrit weinig zin.
Nee maar het is inmiddel 2018 als de auto in 2016 is gemaakt zou dat best gemeld mogen worden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_177718211
Ik verslijt auto’s als schoenen en rij elke twee jaar een nieuwe lease wagen sinds 20 jaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat op het contract en de offerte geen details stonden zoals model + modeljaar en bijkomende gekozen opties.

Ik vermoed dat je een mooie aanbieding hebt gekregen van een oude stockwagen maar niet gemerkt hebt dat het modeljaar 2016 betrof.
  zaterdag 10 maart 2018 @ 08:42:34 #62
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_177718323
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:16 schreef jpjedi het volgende:
Ik verslijt auto’s als schoenen en rij elke twee jaar een nieuwe lease wagen sinds 20 jaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat op het contract en de offerte geen details stonden zoals model + modeljaar en bijkomende gekozen opties.

Ik vermoed dat je een mooie aanbieding hebt gekregen van een oude stockwagen maar niet gemerkt hebt dat het modeljaar 2016 betrof.
Ik zie die contracten niet eens bij mij op het werk.
Daardoor heb ik de laatste keer een verkeerde kleur auto gekregen. Wilde cavansiet-blauw maar bij het ophalen stond er ineens een felle brilliantblauwe te shinen _O- (achteraf niks mis mee, alleen een beetje opvallend. Maar iig niet taxi-blauw :P)
pi_177719507
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zie die contracten niet eens bij mij op het werk.
Daardoor heb ik de laatste keer een verkeerde kleur auto gekregen. Wilde cavansiet-blauw maar bij het ophalen stond er ineens een felle brilliantblauwe te shinen _O- (achteraf niks mis mee, alleen een beetje opvallend. Maar iig niet taxi-blauw :P)
😂😂
pi_177740696
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 19:19 schreef mpc007 het volgende:
Ik ga morgen even langs de garage voor een ander dingetje, en dan zal ik het punt wel aankaarten.
Waarom niet meteen? Ik snap dat niet. Leasemaatschappij al gebeld? Al langs geweest? Je laat op deze manier gewoon over je lopen.
pi_177791109
Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen
  dinsdag 13 maart 2018 @ 14:35:41 #66
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_177791858
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 08:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zie die contracten niet eens bij mij op het werk.
Daardoor heb ik de laatste keer een verkeerde kleur auto gekregen. Wilde cavansiet-blauw maar bij het ophalen stond er ineens een felle brilliantblauwe te shinen _O- (achteraf niks mis mee, alleen een beetje opvallend. Maar iig niet taxi-blauw :P)
Meeste leasemaatschappijen hebben gewoon een configurator waarin je jouw model kan samenstellen tot je aan je leasebudget zit. Daar staat gewoon alles op zoals bij die van de fabrikant. Je gaat toch geen 3 jaar bijtelling betalen voor een auto waar je zelf niks in beslist.

Vorige fleetmanager hier heeft me ook eens zo geflikt dat hij mijn wagen (wist wat ik wou) al had besteld. Ipv pack-opties allemaal losse opties besteld, dus een pak duurder wat resulteerde in hogere bijtelling. Dat heeft mijn werkgever mogen compenseren in loon.
  donderdag 15 maart 2018 @ 22:00:58 #67
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_177849168
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 14:35 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Meeste leasemaatschappijen hebben gewoon een configurator waarin je jouw model kan samenstellen tot je aan je leasebudget zit. Daar staat gewoon alles op zoals bij die van de fabrikant. Je gaat toch geen 3 jaar bijtelling betalen voor een auto waar je zelf niks in beslist.

Vorige fleetmanager hier heeft me ook eens zo geflikt dat hij mijn wagen (wist wat ik wou) al had besteld. Ipv pack-opties allemaal losse opties besteld, dus een pak duurder wat resulteerde in hogere bijtelling. Dat heeft mijn werkgever mogen compenseren in loon.
Ik beslis alles zelf. Kreeg een telefoontje van de zaak of optie x, y en z die ze hadden doorgekregen correct waren en de kleur blauw. Dat heb ik dus met 'ja' beantwoord.
pi_177849267
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:54 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar de niveaus eronder hebben allemaal geen Bose audio en PDC (ook niet optioneel) maar die van mij wel dus het moet een GT-M zijn. Ik ben benieuwd.
Is er al nieuws?
pi_177855943
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 07:20 schreef GX3 het volgende:

[..]

Het is nog steeds een nieuwe auto, alleen niet het nieuwste model.
Als het uiterlijk niet veranderd is, is het model nog steeds hetzelfde.
Opties kunnen veranderen maar dat zegt niets over model.
gekozen opties moet je dan ook vast laten leggen.
pi_177856009
TS heeft zich waarschijnlijk met een kluitje het riet in laten sturen. De betreffende verkoper is gepromoveerd en gaat cursussen “hoe naai ik mijn klant een oor aan” op het hoofdkantoor verzorgen.
pi_177951129
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:58 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Nee hoor, dan had je gewoon een 2015 auto.

De RDW registreert namelijk:
* Datum eerste toelating
* Datum tenaamstelling
* Datum eerste afgifte Nederland

In jouw geval was de auto dus gewoon van 2015. Op alle papieren staat bouwjaar 2015. De tenaamstelling doet er verder niet toe.

Dat dat gunstig was voor de BPM, dat kan goed kloppen. Het scheelde mij begin dit jaar iets van 300 euro op mijn nieuwe auto, heb ik op 29-12-2017 laten registreren (en leveren). Maar is dus een bouwjaar 2017.
Dit is niet waar. Overigens is het vrij gebruikelijk dat het zo gaat TS. Je bent niet 'genaaid' ofzo, alleen valt het voor jou nu kut uit.
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_177951925
Toch jammer dat een update wegblijft.
pi_177985274
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 10:47 schreef potjecreme het volgende:
Toch jammer dat een update wegblijft.
pi_178015652
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:48 schreef jpjedi het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:48 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Update, ts heeft zijn zin niet gekregen en zit nog te bedenken hoe hij dit zo gaat opschrijven dat hij toch gelijk heeft gekregen.
pi_178028015
Bevestigt wederom weer eens dat autodealers uitschot zijn :r leven bij het naaien van klanten
There are only 151 Pokémon.
pi_178028235
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:03 schreef Eenskijken het volgende:
Bevestigt wederom weer eens dat autodealers uitschot zijn :r leven bij het naaien van klanten
Denk niet dat hier iemand genaaid is. Er is iemand die de offerte niet goed heeft begrepen en dacht voor een bijzonder mooie prijs een nieuwe auto te scoren.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpjedi op 23-03-2018 08:51:06 ]
pi_178028806
Het is natuurlijk vrij normaal dat als je een nieuwe wagen koopt deze niet 2 dagen terug uit de fabriek is gekomen, echter ik denk dat een auto uit 2016 ook niet de bedoeling is, tenzij de dealer dit nadrukkelijk heeft uigelegt, ik weet niet of hier jurispredentie over is, maar ik kan me zo voorstellen dat een rechter stelt dat een verkoper dit dient te melden.

Overigens blijkt maar weer eens dat je zeker bij dure aankopen niet duidelijk genoeg kan zijn, persoonlijk laat ik wel eens extra aantekeningen maken op de verkoopfactuur, in heel ver verleden bijvoorbeeld met een computer, deze had ik nodig voor mijn werk (we spreken hier over 1996), en had laten vaststellen dat ik bij reparatie kosteloos een vervangende computer zou krijgen. Toen deze een keer stuk was heeft me dat een hoop gedoe bespaart.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_178028897
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 23:54 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar de niveaus eronder hebben allemaal geen Bose audio en PDC (ook niet optioneel) maar die van mij wel dus het moet een GT-M zijn. Ik ben benieuwd.
Any update? :)
pi_178028965
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 08:33 schreef raptorix het volgende:
Het is natuurlijk vrij normaal dat als je een nieuwe wagen koopt deze niet 2 dagen terug uit de fabriek is gekomen, echter ik denk dat een auto uit 2016 ook niet de bedoeling is, tenzij de dealer dit nadrukkelijk heeft uigelegt, ik weet niet of hier jurispredentie over is, maar ik kan me zo voorstellen dat een rechter stelt dat een verkoper dit dient te melden.

Overigens blijkt maar weer eens dat je zeker bij dure aankopen niet duidelijk genoeg kan zijn, persoonlijk laat ik wel eens extra aantekeningen maken op de verkoopfactuur, in heel ver verleden bijvoorbeeld met een computer, deze had ik nodig voor mijn werk (we spreken hier over 1996), en had laten vaststellen dat ik bij reparatie kosteloos een vervangende computer zou krijgen. Toen deze een keer stuk was heeft me dat een hoop gedoe bespaart.
Modeljaar staat op elke offerte, leverbon en factuur.
pi_181278976
Heb je al enige update na een paar maanden? :)
pi_181306134
Ben ook benieuwd
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_182856634
Blijkbaar heeft TS de dealer over zich heen laten lopen.
pi_182993248
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:03 schreef Eenskijken het volgende:
Bevestigt wederom weer eens dat autodealers uitschot zijn :r leven bij het naaien van klanten
exact mijn gedachten
pi_182993259
Jammer dat er geen update komt.
  woensdag 7 november 2018 @ 08:39:41 #85
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_182993506
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 00:15 schreef mpc007 het volgende:
Het is dus geen nieuwe auto.
Die kun je ook alleen aan het einde van de productiestraat vinden..
De rest is allemaal ongebruikt.. maar niet nieuw..
pi_182996817
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 00:15 schreef mpc007 het volgende:
Vandaag heb ik m’n nieuwe auto opgehaald bij de dealert. Rijdt top, mooi om te zien, redelijke service bij aflevering. Echter, ik heb iets ontdekt wat me niet zo bevalt. Na nader onderzoek van de auto miste ik namelijk wat opties, die er wel op zouden moeten zitten. Gaat oa om BLIS (blind spot monitoring) en adaptieve bochtenverlichting. Tevens zat er een plastic labeltje aan de sleutel waarop bouwjaar ‘2016’ staat en bij kenteken een getal is ingevuld wat meer lijkt op een km stand, NL 112643. Dit vond ik eigenaardig, en na wat research blijkt idd dat van deze auto modeljaar 2016 nog niet beschikte over genoemde opties. Het is dus geen nieuwe auto.

Ik heb de auto ontvangen via lease, dus weet niet zo goed wat mijn opties zijn, maar ik voel me lichtelijk genaaid. Ik begrijp dat een dealer soms uit voorraad levert maar mij is nooit iets vertelt over dat ik dan andere uitrusting zou krijgen. Sterker nog, dealer letterlijk gezegd dat als bij auto uit voorraad uitrusting anders is ze dit altijd overleggen met klant. Niet dus.. Volgens mij heb ik wel een soort herroepingstermijn, maar op welke manier en bij wie kan ik dit t beste aankaarten?
Lokquote, uit nieuwsgierigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2018 12:14:07 ]
pi_183163406
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 00:15 schreef mpc007 het volgende:
Vandaag heb ik m’n nieuwe auto opgehaald bij de dealert. Rijdt top, mooi om te zien, redelijke service bij aflevering. Echter, ik heb iets ontdekt wat me niet zo bevalt. Na nader onderzoek van de auto miste ik namelijk wat opties, die er wel op zouden moeten zitten. Gaat oa om BLIS (blind spot monitoring) en adaptieve bochtenverlichting. Tevens zat er een plastic labeltje aan de sleutel waarop bouwjaar ‘2016’ staat en bij kenteken een getal is ingevuld wat meer lijkt op een km stand, NL 112643. Dit vond ik eigenaardig, en na wat research blijkt idd dat van deze auto modeljaar 2016 nog niet beschikte over genoemde opties. Het is dus geen nieuwe auto.

Ik heb de auto ontvangen via lease, dus weet niet zo goed wat mijn opties zijn, maar ik voel me lichtelijk genaaid. Ik begrijp dat een dealer soms uit voorraad levert maar mij is nooit iets vertelt over dat ik dan andere uitrusting zou krijgen. Sterker nog, dealer letterlijk gezegd dat als bij auto uit voorraad uitrusting anders is ze dit altijd overleggen met klant. Niet dus.. Volgens mij heb ik wel een soort herroepingstermijn, maar op welke manier en bij wie kan ik dit t beste aankaarten?
Nog een lokquote
:+
pi_183164244
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2018 13:52 schreef Rickyyboy het volgende:

[..]

Nog een lokquote
:+
Waarschijnlijk is ie gecrashed, het was geen 2016 maar 1986 model en daar zat nog geen ABS op.
Facts don't care about your feelings
pi_185500774
We zijn inmiddels al een jaar verder.

TS, heb je nog nieuws?
  zondag 10 maart 2019 @ 09:22:08 #90
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_185513022
mx 5 private leasen? waarom?
pi_185560558
[speculatie modus aan] De dealer zal hem wel op een paar kleine letters gewezen hebben waar hij voor getekend heeft, en om gezichtsverlies te besparen hier weg te blijven.
If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.
  dinsdag 12 maart 2019 @ 12:43:06 #92
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_185560653
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
mx 5 private leasen? waarom?
Waarom niet?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')