abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:49:19 #226
67670 Skv
Cynist.
pi_179622034
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:58 schreef ook_gek het volgende:
Er is een wonder gebeurd! Ik heb onlangs een Rolex gezien die ik erg mooi vind. Waar ik normaal een rolex nooit mooi vond!

Rolex 1601 datejust blue white gold.
https://www.bobswatches.com/datejust-rolex-1601-vintage.html

Even snel plaatje voor het idee :)

Maar ja, nog even sparen en groter probleem, niet ergens in NL te koop :P

Maar goed, staat op het lijstje van toekomstige mogelijk horloge :)
1601 rocks! 8-)
Ik heb er eentje gereserveerd liggen via een ander forum. Moet nog een check van een horlogemaker overheen, met wat mazzel heb ik er vanaf volgende week dus ook weer 1. Paar jaar terug kocht ik mijn vorige 1601 voor 1500 Euro.. :X

Overigens zou ik als ik jou was er eentje kopen die met jubilee geleverd wordt. Die dingen zijn te gruwelijk duur voor de oude uitgerekte zooi die je er voor krijgt als je er eentje los wil scoren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 8 juni 2018 @ 13:43:20 #227
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179673193
Als ik het goed heb begrepen, loopt een automatisch horloge in principe altijd iets voor of achter. Wat is daar de charme van? Je wilt als je op een horloge kijkt toch ook gewoon weten hoe laat het precies is, bijvoorbeeld voor afspraken of op 4 mei? En hoe komt het dat ze niet kunnen zorgen dat het precies goed loopt terwijl dat bij niet-automatische horloges wel kan?

[ Bericht 21% gewijzigd door Federer-fan op 08-06-2018 13:52:05 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 8 juni 2018 @ 14:04:58 #228
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179673808
Ik heb net gekeken op chrono24.nl. Tussen de tweedehands IWC's vond ik er een die precies is wat ik zoek, namelijk dit. Wat vinden jullie hiervan (vooral of julie het de prijs waard vinden en of het een goed horloge is) enzouden jullie dit online 'durven' kopen (qua kans op nep)?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:53:14 #229
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179798580
Inmiddels ben ik weer wat verder met mijn zoektocht en ik wilde vragen of jullie me kunnen adviseren. Aanvankelijk zocht ik iets als dit, van IWC, of deze Portofino, ook van IWC. Inmiddels ben ik bij Steltman geweest en al pratende kwam ik tot de conclusie dat zo'n horloge gelet op mijn kledingstijl (smart casual - ik heb meestal een jasje met een spijkerboek en een overhemd aan) toch iets te gekleed is. Vervolgens kwam ik op deze deze Pilot van IWC.. Hoewel ik dat horloge mooi vind, vind ik met 4.500 euro wel een dure grap.

Vervolgens ben ik verder gaan kijken naar andere merken en toen kwam ik op dit horloge van Baume et Mercier: https://www.jomashop.com/baume-et-mercier-watch-moa10324.html. Dat is nog best betaalbaar. Aan de andere kant vraag ik me af of ik er misschien beter aan doe om te zoeken naar een tweedehands Pilot. Wat me daar wel een beetje aan tegenstaat (geen idee nog of dat Baume et Mercier-horloge) met een batterij is of met een opwindmechanisme, is dat je zo'n IWC kennelijk elke zes jaar voor vijfhonderd euro moet laten reviseren.

Als jullie alternatieven hebben, ik hou me aanbevolen. Zo'n blauwe wijzerplaat vind ik trouwens erg mooi, dus het liefst een met een blauwe wijzerplaat en zo'n rustig mogelijke wijzerplaat (zonder complicaties).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_179798655
Koop gewoon wat je zélf mooi vind. dat is het aller belangrijkste.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:01:27 #231
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179798667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:00 schreef StateOfMind het volgende:
Koop gewoon wat je zélf mooi vind. dat is het aller belangrijkste.
Ja, dat zal ik ook doen. Alleen het gaat me ook om waar voor mijn geld. En ik heb er weinig verstand van, bijvoorbeeld van hoe veel beter zo'n Pilot van IWC is dan die Baume et Mercier.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_179799494
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:53 schreef Federer-fan het volgende:
Inmiddels ben ik weer wat verder met mijn zoektocht en ik wilde vragen of jullie me kunnen adviseren. Aanvankelijk zocht ik iets als dit, van IWC, of deze Portofino, ook van IWC. Inmiddels ben ik bij Steltman geweest en al pratende kwam ik tot de conclusie dat zo'n horloge gelet op mijn kledingstijl (smart casual - ik heb meestal een jasje met een spijkerboek en een overhemd aan) toch iets te gekleed is. Vervolgens kwam ik op deze deze Pilot van IWC.. Hoewel ik dat horloge mooi vind, vind ik met 4.500 euro wel een dure grap.

Vervolgens ben ik verder gaan kijken naar andere merken en toen kwam ik op dit horloge van Baume et Mercier: https://www.jomashop.com/baume-et-mercier-watch-moa10324.html. Dat is nog best betaalbaar. Aan de andere kant vraag ik me af of ik er misschien beter aan doe om te zoeken naar een tweedehands Pilot. Wat me daar wel een beetje aan tegenstaat (geen idee nog of dat Baume et Mercier-horloge) met een batterij is of met een opwindmechanisme, is dat je zo'n IWC kennelijk elke zes jaar voor vijfhonderd euro moet laten reviseren.

Als jullie alternatieven hebben, ik hou me aanbevolen. Zo'n blauwe wijzerplaat vind ik trouwens erg mooi, dus het liefst een met een blauwe wijzerplaat en zo'n rustig mogelijke wijzerplaat (zonder complicaties).
Vind ik zo'n onzin te gekleed als jij die IWC mooi vind moet je hem dragen. Ik draag mijn horloge met slippers en een korte broek lekker belangrijk wat een ander daarvan vindt.

Het is nu eenmaal de dure liefhebberij 😀
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 15 juni 2018 @ 10:22:49 #233
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179799564
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 10:17 schreef vipergts het volgende:

[..]

Vind ik zo'n onzin te gekleed als jij die IWC mooi vind moet je hem dragen. Ik draag mijn horloge met slippers en een korte broek lekker belangrijk wat een ander daarvan vindt.

Het is nu eenmaal de dure liefhebberij 😀
Ik vind het zelf te gekleed en als combinatie niet mooi. Maar ik zie dat mijn post misschien de indruk wekt dat degene die ik sprak dat tegen me zei.

Ja, ik merk dat het duur is.

Net realiseerde ik me dat ik dat Baume et Mercier-horloge ook niet wil, omdat het geen secondewijzer heeft (of is een secondewijzer juist onhandig (weet niet of die het weer kwetsbaarder maakt?). -O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Federer-fan op 15-06-2018 11:55:57 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 11:56:42 #234
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179800977
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 08:53 schreef Federer-fan het volgende:
Inmiddels ben ik weer wat verder met mijn zoektocht en ik wilde vragen of jullie me kunnen adviseren. Aanvankelijk zocht ik iets als dit, van IWC, of deze Portofino, ook van IWC. Inmiddels ben ik bij Steltman geweest en al pratende kwam ik tot de conclusie dat zo'n horloge gelet op mijn kledingstijl (smart casual - ik heb meestal een jasje met een spijkerboek en een overhemd aan) toch iets te gekleed is. Vervolgens kwam ik op deze deze Pilot van IWC.. Hoewel ik dat horloge mooi vind, vind ik met 4.500 euro wel een dure grap.

Vervolgens ben ik verder gaan kijken naar andere merken en toen kwam ik op dit horloge van Baume et Mercier: https://www.jomashop.com/baume-et-mercier-watch-moa10324.html. Dat is nog best betaalbaar. Aan de andere kant vraag ik me af of ik er misschien beter aan doe om te zoeken naar een tweedehands Pilot. Wat me daar wel een beetje aan tegenstaat (geen idee nog of dat Baume et Mercier-horloge) met een batterij is of met een opwindmechanisme, is dat je zo'n IWC kennelijk elke zes jaar voor vijfhonderd euro moet laten reviseren.

Als jullie alternatieven hebben, ik hou me aanbevolen. Zo'n blauwe wijzerplaat vind ik trouwens erg mooi, dus het liefst een met een blauwe wijzerplaat en zo'n rustig mogelijke wijzerplaat (zonder complicaties).
Ik heb exact die IWC Pilot Mark XVIII LPP en 4.500 is wel aan de hoge kant. Heb zelf rond de 3.250 moeten betalen voor een horloge van een halfjaar oud met marginale slijtsporen, incl. box & papers.

Het reviseren is niet elke vijf jaar nodig. Mijn laatste servicebeurt voor een IWC was 450, inclusief vervangen van het saffierglas en polijsten was kosteloos (maar nog niet nodig, dus ook niet gedaan). Hou gewoon aan dat je een horloge alleen voor onderhoud moet wegbrengen als je er veel mee gaat zwemmen (waterdichtheid slijt) of het horloge niet meer op tijd loopt. Mijn bijna 30 jaar oude Omega Speedmaster Professional is 1 keer voor onderhoud weggeweest. Goed, dan ben je wel wat meer kwijt, maar ik zou niet teveel vasthouden aan stipt elke 5 jaar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:02:31 #235
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179801042
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb exact die IWC Pilot Mark XVIII LPP en 4.500 is wel aan de hoge kant. Heb zelf rond de 3.250 moeten betalen voor een horloge van een halfjaar oud met marginale slijtsporen, incl. box & papers.

Het reviseren is niet elke vijf jaar nodig. Mijn laatste servicebeurt voor een IWC was 450, inclusief vervangen van het saffierglas en polijsten was kosteloos (maar nog niet nodig, dus ook niet gedaan). Hou gewoon aan dat je een horloge alleen voor onderhoud moet wegbrengen als je er veel mee gaat zwemmen (waterdichtheid slijt) of het horloge niet meer op tijd loopt. Mijn bijna 30 jaar oude Omega Speedmaster Professional is 1 keer voor onderhoud weggeweest. Goed, dan ben je wel wat meer kwijt, maar ik zou niet teveel vasthouden aan stipt elke 5 jaar.
Bedankt voor je toelichting. Ik zal ook nog even kijken naar een tweedehands.

Die Baume et Mercier leek me een heel betaalbaar alternatief, maar dan vind ik het weer jammer dat er geen secondewijzer op zit.

Inmiddels weet ik wel wat ik wil: een stalen Zwitsers horloge met een blauwe wijzerplaat en een secondewijzer met alleen een 'datumvakje' (zal vast een mooie naam voor zijn) en verder dus geen complicaties op de wijzerplaat en het liefst voor maximaal 1.500 euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door Federer-fan op 15-06-2018 12:49:45 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:09:14 #236
67670 Skv
Cynist.
pi_179801116




Mine. :7
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:26:42 #237
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179801347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:02 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt voor je toelichting. Ik zal ook nog even kijken naar een tweedehands.

Die Baume et Mercier leek me een heel betaalbaar alternatief, maar dan vind ik het weer jammer dat er geen secondewijzer op zit.

Inmiddels weet ik wel wat ik wil: een stalen horloge met een blauwe wijzerplaat en een secondewijzer met alleen een 'datumvakje' (zal vast een mooie naam voor zijn) en verder dus geen complicaties op de wijzerplaat en het liefst voor maximaal 1.500 euro.
Seiko Presage

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:45:56 #238
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179801624
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Seiko Presage

[ afbeelding ]
Heel netjes en precies wat ik omschrijf, alleen ik zou iets Zwitsers willen ((heb het meteen maar even toegevoegd aan mijn wensenlijstje in de post waarop je reageert.). :@ Bij Seiko heb ik geen exclusief gevoel, doordat ze ook goedkopere horloges hebben. Heb ik niet alleen met Seiko hoor: ook merken als Tissot, Citizen, Nomos, Junghans, Blancpain, Hublot, Piaget, Rolex, Tag Heuer, Victorinox en Swatch spreken me niet aan.

Merken waar ik wel iets mee heb, zijn: IWC, Jaeger-LeCoultre, Baume et Mercier, Patek Philippe, A. Lange & Söhne en Glashütte.

Net zag ik deze Jaeger-LeCoultre Geophysic True Second Limited Edition. Die vind ik echt het einde, behalve dan de prijs. ;( Maar eigenlijk vind ik die horizontale en die verticale streep op de wijzerplaat wel erg storend. :{ -O-

Is dat je standaard-PI trouwens? :o

[ Bericht 4% gewijzigd door Federer-fan op 15-06-2018 13:25:20 ]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:10:17 #239
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179802060
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:45 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Heel netjes en precies wat ik omschrijf, alleen ik zou iets Zwitsers willen ((heb het meteen maar even toegevoegd aan mijn wensenlijstje in de post waarop je reageert.). :@ Bij Seiko heb ik geen exclusief gevoel, doordat ze ook goedkopere horloges hebben. Hebik niet alleen met Seiko hoor: ook merken als Tissot, Citizen en Swatch spreken me niet aan.

Net zag ik deze Jaeger-LeCoultre Geophysic True Second Limited Edition. Die vind ik echt het einde, behalve dan de prijs. ;(

Is dat je standaard-PI trouwens? :o
Ja, is m'n standaard-PI. Excuses.
Wellicht is een Longines Master Collection Blue iets voor je? Te zien in Den Haag, dus je kunt even kijken hoe 'ie staat. Desnoods koop je er een leren band bij, heb je iets sportiefs op staal en iets klassieks met zwart leer.

Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:22:02 #240
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179802278
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ja, is m'n standaard-PI. Excuses.
Nee, ik vind het wel een goeie. Is ook wel wat voor mij, omdat ik meestal zo kijk.
quote:
Wellicht is een Longines Master Collection Blue iets voor je? Te zien in Den Haag, dus je kunt even kijken hoe 'ie staat. Desnoods koop je er een leren band bij, heb je iets sportiefs op staal en iets klassieks met zwart leer.

[ afbeelding ]
Bedankt, maar ook met dat merk heb ik niet zo veel. Snap het trouwens als je denkt 'Oké, laat maar' hoor. Merken waar ik wel iets mee heb, zijn: IWC, Jaeger-LeCoultre, Baume et Mercier, Patek Philippe, A. Lange & Söhne en Glashütte.

Net zag ik bijvoorbeeld dit horloge van Glashütte (nummer 8 van de rij). Heel mooi, maar ik vind die cijfers echt afschuwelijk van lelijkheid.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:33:00 #241
67670 Skv
Cynist.
pi_179802499
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Nee, ik vind het wel een goeie. Is ook wel wat voor mij, omdat ik meestal zo kijk.

[..]

Bedankt, maar ook met dat merk heb ik niet zo veel. Snap het trouwens als je denkt 'Oké, laat maar' hoor. Merken waar ik wel iets mee heb, zijn: IWC, Jaeger-LeCoultre, Baume et Mercier, Patek Philippe, A. Lange & Söhne en Glashütte.

Net zag ik bijvoorbeeld dit horloge van Glashütte (nummer 8 van de rij). Heel mooi, maar ik vind die cijfers echt afschuwelijk van lelijkheid.
De merken die je noemt zitten (ruim) boven de 1500 Euro. Ook voor instapmodellen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:39:19 #242
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179802600
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:22 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, maar ook met dat merk heb ik niet zo veel. Snap het trouwens als je denkt 'Oké, laat maar' hoor. Merken waar ik wel iets mee heb, zijn: IWC, Jaeger-LeCoultre, Baume et Mercier, Patek Philippe, A. Lange & Söhne en Glashütte.

Net zag ik bijvoorbeeld dit horloge van Glashütte (nummer 8 van de rij). Heel mooi, maar ik vind die cijfers echt afschuwelijk van lelijkheid.
Met die merken kan ik je niet helpen, m.u.v. Baume et Mercier, zit er niets onder de 2k tussen.
Of het budget bijstellen, of minder naar het merkje kijken ;).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:44:57 #243
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179803750
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:33 schreef Skv het volgende:

[..]

De merken die je noemt zitten (ruim) boven de 1500 Euro. Ook voor instapmodellen.
quote:
15s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Met die merken kan ik je niet helpen, m.u.v. Baume et Mercier, zit er niets onder de 2k tussen.
Of het budget bijstellen, of minder naar het merkje kijken ;).
2.200 euro zou wel het maximum zijn. Helpt dat?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 15:06:26 #244
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_179804116
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

2.200 euro zou wel het maximum zijn. Helpt dat?
Dan moet je de tweedehands markt op.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 15:13:53 #245
67670 Skv
Cynist.
pi_179804223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:44 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

[..]

2.200 euro zou wel het maximum zijn. Helpt dat?
IWC: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Jaeger-LeCoultre: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Baume et Mercier: nieuw: ja. Tweedehands: ja.
Patek Philippe: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Lange & Söhne: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Glashütte: ligt er aan welk merk uit de stad Glashütte je bedoelt: Mühle Glashütte, Nomos, Glashütte Original... Mühle en Nomos lukt wel (nieuw/gebruikt), Glashütte Original wordt lastig.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 16:15:57 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179805582
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dan moet je de tweedehands markt op.
Ja, dat vind ik ook goed. Zal kijken naar die winkel in Den Haag.

quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:13 schreef Skv het volgende:

[..]

IWC: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Jaeger-LeCoultre: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Baume et Mercier: nieuw: ja. Tweedehands: ja.
Patek Philippe: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Lange & Söhne: nieuw: nee. Tweedehands: nee.
Glashütte: ligt er aan welk merk uit de stad Glashütte je bedoelt: Mühle Glashütte, Nomos, Glashütte Original... Mühle en Nomos lukt wel (nieuw/gebruikt), Glashütte Original wordt lastig.
Bedankt, da's ontnuchterend. :D En volgens mij bedoel ik Glashütte Original - er stond alleen 'Glashütte' op de wijzerplaat.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:00:58 #247
67670 Skv
Cynist.
pi_179806280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 16:15 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook goed. Zal kijken naar die winkel in Den Haag.

[..]

Bedankt, da's ontnuchterend. :D En volgens mij bedoel ik Glashütte Original - er stond alleen 'Glashütte' op de wijzerplaat.
Prijzen van horloges zijn op het moment vrij hoog. Ook in de vintagemarkt. Een instap-Rolex van een jaar of 40 oud betaal je tegenwoordig al rond de 2,5k of meer voor. En dan zijn ze vaak nog in gare staat ook. Nieuw begint Rolex tegenwoordig rond de 4.800,-. Vergelijkbaar voor JLC . Omega is wat goedkoper, maar die staat weer niet in je lijstje. IWC zit tussen JLC en Omega in.

Lange en Patek zijn de echte topmerken, daar ben je voor een instapmodel rond de 15.000 euro verder. Dat ga je niet redden.

Glashütte zou ik ook maar laten schieten. Het model dat je mooi vindt kost rond de 6.000: https://www.chrono24.nl/g(...)te--mod1879.htm#gref

;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:06:29 #248
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_179806406
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:00 schreef Skv het volgende:

[..]

Prijzen van horloges zijn op het moment vrij hoog. Ook in de vintagemarkt. Een instap-Rolex van een jaar of 40 oud betaal je tegenwoordig al rond de 2,5k of meer voor. En dan zijn ze vaak nog in gare staat ook. Nieuw begint Rolex tegenwoordig rond de 4.800,-. Vergelijkbaar voor JLC . Omega is wat goedkoper, maar die staat weer niet in je lijstje. IWC zit tussen JLC en Omega in.

Lange en Patek zijn de echte topmerken, daar ben je voor een instapmodel rond de 15.000 euro verder. Dat ga je niet redden.

Glashütte zou ik ook maar laten schieten. Het model dat je mooi vindt kost rond de 6.000: https://www.chrono24.nl/g(...)te--mod1879.htm#gref

;)

Dank je wel voor je uitleg. Geeft me wel wat extra realiteitszin.

Wat Omega betreft, weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Sommige merken vind ik wel 'cool' en andere niet. Maar bij Omega onder andere weet ik het niet.

Hoe denken jullie als kenners over ee secondewijzer? Dit Baume et Mercier-horloge is precies wat ik wil, op het feit dat het geen secondewijzer heeft na: https://www.jomashop.com/baume-et-mercier-watch-moa10324.html. En het is geen automaat maar een met een batterij en ik weet niet hoe erg ik dat moet vinden (als aspiranthorlogeliefhebber).
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:19:42 #249
67670 Skv
Cynist.
pi_179806617
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 17:06 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Dank je wel voor je uitleg. Geeft me wel wat extra realiteitszin.

Wat Omega betreft, weet ik niet wat ik ervan moet vinden. Sommige merken vind ik wel 'cool' en andere niet. Maar bij Omega onder andere weet ik het niet.

Hoe denken jullie als kenners over ee secondewijzer? Dit Baume et Mercier-horloge is precies wat ik wil, op het feit dat het geen secondewijzer heeft na: https://www.jomashop.com/baume-et-mercier-watch-moa10324.html. En het is geen automaat maar een met een batterij en ik weet niet hoe erg ik dat moet vinden (als aspiranthorlogeliefhebber).
Ik zou zelf geen 700 dollar willen betalen voor een horloge met een batterijtje er in. Veel te veel geld.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:21:31 #250
67670 Skv
Cynist.
pi_179806653
Al gekeken bij Frederique Constant?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')