abonnement Unibet Coolblue
pi_177689788
Ja..ik baal en niet zo n klein beetje ook.. voor het eerst schade aan onze auto gemaakt door zo n klein rot paaltje.

Wat is de goedkoopste manier om dit te verhelpen? Is het te doen met een verbus die je op het internet kan bestellen?

Las dat het bij bedrijven aardig in de kosten kan gaan lopen..

Hoop eigenlijk op een oplossing van rond de 50..
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:15:41 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177689820
Doe eens een piccie. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177690127
hoe ben je verzekerd ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_177690137
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:14 schreef Martijn_R het volgende:
Ja..ik baal en niet zo n klein beetje ook.. voor het eerst schade aan onze auto gemaakt door zo n klein rot paaltje.

Wat is de goedkoopste manier om dit te verhelpen? Is het te doen met een verbus die je op het internet kan bestellen?

Las dat het bij bedrijven aardig in de kosten kan gaan lopen..

Hoop eigenlijk op een oplossing van rond de 50..
Dat zei je moeder ook !!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_177690146
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:15 schreef Hyperdude het volgende:
Doe eens een piccie. :)
Als iemand mij kan vertellen hoe het plaatsen daar van moet :) maak ik er morgen even 1
pi_177690193
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:30 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Als iemand mij kan vertellen hoe het plaatsen daar van moet :) maak ik er morgen even 1
Je gaat het altijd zien...als je het gewoon goed wil doen en het is gewoon jou autootje,
pleur er ff wat pegels tegen aan..
Ik zwaai naar dieren.
pi_177690407
Bumper spuiten met normale verf (geen metallic) kost 250 euro ofzo
  donderdag 8 maart 2018 @ 19:12:32 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177690959
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:30 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Als iemand mij kan vertellen hoe het plaatsen daar van moet :) maak ik er morgen even 1
[img]plaatje.jpg[/img]
En dan plaatje op Imgur oid. hosten. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177691418
Spotrepair niet mogelijk?
pi_177691936
Doe het op z'n ǝᴉppɐɹq met een spuitbus van de action die totaal niet lijkt op de rest _O-
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 8 maart 2018 @ 20:08:50 #11
202014 JJH
Knetter. O+
pi_177692104
Stel dat je zelf handig bent netjes kunt werken ga je heel hard richting 5 tientjes voor alleen al aan materiaal.
Schuurpapier(verschillende korrels) plamuur, kleur- en blanke lak.

Zit de deuk in het plaatwerk of in de bumper? Als t het laatste is zou je op zoek kunnen gaan naar een bumper in dezelfde kleur.
pi_177696169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Dat zei je moeder ook !!!
Wat een niveau weer hier...
pi_177696470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:29 schreef Geerd het volgende:
hoe ben je verzekerd ?
All risc
pi_177696508
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 22:52 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

All risc
Wat doe je dan moeilijk?

Overigens, te skeer zijn om je bumper te laten fixen, maar wel maandelijks flink aftikken voor je allrisk verzekering?
jeuk aan mn zak..
pi_177697134
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 22:54 schreef GeoffreyCLN het volgende:

[..]

Wat doe je dan moeilijk?

Overigens, te skeer zijn om je bumper te laten fixen, maar wel maandelijks flink aftikken voor je allrisk verzekering?
Dan wordt de maand premie toch meer?!

Overigens heb ik niet om vragen of commentaar op m'n verzekering gevraagd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Martijn_R op 08-03-2018 23:31:06 ]
pi_177698593
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 23:23 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Dan wordt de maand premie toch meer?!

Overigens heb ik niet om vragen of commentaar op m'n verzekering gevraagd.
:') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_177700825
  vrijdag 9 maart 2018 @ 09:25:54 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177700896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:20 schreef Martijn_R het volgende:
[ afbeelding ]
Krijg je zelf moeilijk netjes volgens mij . Best redelijk oppervlakte, deukje en metallic.
Als het nog een nette auto is zou ik het laten fixen. Als je lang genoeg geen schade hebt gereden levert de eerste schade vaak geen premieverhoging op. Don't ask me, how I know. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177701108
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Krijg je zelf moeilijk netjes volgens mij . Best redelijk oppervlakte, deukje en metallic.
Als het nog een nette auto is zou ik het laten fixen. Als je lang genoeg geen schade hebt gereden levert de eerste schade vaak geen premieverhoging op. Don't ask me, how I know. :')
Ik heb vorig jaar bij een ander schade gereden.. toen werd m'n premi al wat hoger.. en nu betalen we voor all risc nog een redelijk betaalbaar bedrag en dat willen we dus eigenlijk graag zo houden.. dat deukje valt voor ons nog mee..meer de lak schade waar we mee zitten.. blijkbaar ben ik niet de enige :')
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:06:33 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177701439
Dan maar aan de slag met een fijn schuurpapiertje, een spuitbus kleurlak en een bus blanke lak. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177701478
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:06 schreef Hyperdude het volgende:
Dan maar aan de slag met een fijn schuurpapiertje, een spuitbus kleurlak en een bus blanke lak. :)
https://www.mammoetcoatin(...)r-high-solid-21.html


Hier verkopen ze dus de lak en vond dat nog best betaalbaar en zie het ook wel als een uitdaging.
Wat voor schuur papiertje gebruik je hier voor?

Tof dat iemand nog serieus mee denkt ;)
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:23:03 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177701686
Let op droog, schoon/ontvet en juiste verwerkingstemperatuur

Ik zou de lak en schuurpapier. ed. gewoon halen bij de plaatselijke automaterialen/autolakboer
Kan je ook nog eens wat vragen. :)


Even tekst "geleend":

quote:
Handleiding verwerken autolak



De ondergrond moet schoon, droog en vetvrij zijn. Loslatende oude verfresten en roest verwijderen.
Ontvet het te behandelen gedeelte met een ontvetter.
Vul eventuele oneffenheden op met plamuur of filler.
Schuur tot een mooi glad resultaat met een (waterproof schuurpapier) korrel 400/800 en daarna met korrel 1200.
Plak alle niet te spuiten gebieden af met tape en kranten, zorg dat je de lak kunt uitwaaieren naar een goed gedeelte.
Primer aanbrengen (bij kunststof delen kunststof primer gebruiken). Houd de spuitbus met primer op ongeveer 20/30cm afstand en breng een aantal dunne lagen primer, met intervallen van 20 minuten, aan. Primer minimaal 2 uur uit laten harden voor het schuren.
Daarna licht schuren korrel 1200.
De spuitbus op kamertemperatuur brengen ( niet verwarmen) Ideale verwerkingstemperatuur is tussen de 15 en 20 graden. Voor gebruik de spuitbus 2 minuten goed schudden en een proefstukje spuiten.
Laklaag aanbrengen in meerdere dunne lagen, wacht tussen de lagen ongeveer 15 minuten, Voor het aanbrengen van de volgende laag de spuitbus weer goed schudden. Ga door tot het geheel goed is gedekt.
Na gebruik het ventiel schoonspuiten (spuitbus op de kop houden en de sproeikop circa 5 seconden ingedrukt houden).
Metallic lak is mat en moet afgewerkt worden met een blanke lak. Tussen de laklaag en blanke lak NIET schuren. Na 20 minuten de blanke lak aanbrengen in meerdere dunne lagen en een beetje “uitnevelen” over de bestaande laklaag. Spuit je te snel de blanke lak dan krijg je een craquelé effect. LET OP! 1K blanke lak is gevoelig voor vocht. Zorg voor een droge en warme ruimte om de lak aan te brengen. Mochten er toch witte vochtplekken zijn ontstaan dan kun je deze wegwerken met een föhn. 2K blanke lak is veel minder vochtgevoelig.
24-48 uur laten drogen afhankelijk van temperatuur, daarna het geheel licht schuren met waterproof schuurpapier korrel 2000. (Pas op dat je niet door de blanke laklaag heen schuurt).
Is het geheel mooi glad, dan eventueel polijsten Paint-Renovator van Autoglym
Als laatste de hele auto in de was zetten ter bescherming.

De droogtijd is afhankelijk van de omgevingstemperatuur, de luchtvochtigheid en de aangebrachte laagdikte.

Veel succes,
https://www.123autolakken.nl/spuitinstructie/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177702577
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:23 schreef Hyperdude het volgende:
Let op droog, schoon/ontvet en juiste verwerkingstemperatuur

Ik zou de lak en schuurpapier. ed. gewoon halen bij de plaatselijke automaterialen/autolakboer
Kan je ook nog eens wat vragen. :)


Even tekst "geleend":

[..]

https://www.123autolakken.nl/spuitinstructie/
Super bedankt!

Heb even gezocht naar zo n winkel maar die zit hier niet echt in de buurt maar kan hier zeker iets mee.
pi_177751841
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:10 schreef Martijn_R het volgende:

[..]

Super bedankt!

Heb even gezocht naar zo n winkel maar die zit hier niet echt in de buurt maar kan hier zeker iets mee.
Mijn partner heeft iets identieks gehad en je vindt meer in dat topic van mij daarover:
PTA / Schade aan drempel onder portier: APK afkeurenswaardig?

De foto's zijn helaas verdwenen, maar de volgorde was:

1) ontvetten
2) grof en fijn schuren
3) met zinkspray roest tegengaan
4) kleurspray aanbrengen
5) Heldere laklaag spuiten

Resultaat is tot op heden prima. De drie benodigde spuitbussen van Motip via internet besteld. En inderdaad: < ¤50,-
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_177751929
r i s k
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')