abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 maart 2018 @ 19:58:43 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178084007
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:51 schreef Geerd het volgende:

[..]

Misschien wel klokje rond al....andere tellerunit..
misschien wel een compleet ander front end inclusief tellerunit.. ik weet het niet, maar ik vond het niks.
Nu maar effe afwachten wat kk zie opduiken on zhe netz.. Nu eerst een weekie naar bels voor werk. Die knakker van de KTM meldde zich af vanochtend, vandaar dat ik eerst nog even die AT kon checken. Vrijdag op de terugweg kom ik langs die KTM (met wat creatieve routeplanning :+) , dan ga ik die even bekijken. Maar ook die is een beetje too good to be true, of ik moet heel weinig kaas van motoren hebben gegeten.. Kan allicht even gaan kijken :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178084114
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

misschien wel een compleet ander front end inclusief tellerunit.. ik weet het niet, maar ik vond het niks.
Nu maar effe afwachten wat kk zie opduiken on zhe netz.. Nu eerst een weekie naar bels voor werk. Die knakker van de KTM meldde zich af vanochtend, vandaar dat ik eerst nog even die AT kon checken. Vrijdag op de terugweg kom ik langs die KTM (met wat creatieve routeplanning :+) , dan ga ik die even bekijken. Maar ook die is een beetje too good to be true, of ik moet heel weinig kaas van motoren hebben gegeten.. Kan allicht even gaan kijken :)
kijken kost niks zeggen ze :P
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 25 maart 2018 @ 20:58:04 #123
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_178085593
check op facebook van africa twin NL staan ze ook nog wel regelmatig te koop!

Het nadeel met verkopen AT is dat van die lui gaan klagen over wat vliegroest en krassen. Die verwachten volgens mij dat de vorige eigenaar alleen eenmaal in de week ging knuffelen met de motor.

Had mijne met vraagprijs van 3k en die kerel was dol enthousiast alles, maar eenmaal thuis mailtje sturen dat ie 2500 bied omdat hij er toch wel gebruikt uit zag :') er zijn helaas veel mensen die een AT zoeken die het liefst nieuw uit de fabriek komt.... en die zie je maar heel weinig helaas.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_178085897
Bij de Honda dealers staan er zat

wel met een paralleltwin :P
  zondag 25 maart 2018 @ 21:34:29 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178086735
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 20:58 schreef KneusTeun het volgende:
check op facebook van africa twin NL staan ze ook nog wel regelmatig te koop!

Het nadeel met verkopen AT is dat van die lui gaan klagen over wat vliegroest en krassen. Die verwachten volgens mij dat de vorige eigenaar alleen eenmaal in de week ging knuffelen met de motor.

Had mijne met vraagprijs van 3k en die kerel was dol enthousiast alles, maar eenmaal thuis mailtje sturen dat ie 2500 bied omdat hij er toch wel gebruikt uit zag :') er zijn helaas veel mensen die een AT zoeken die het liefst nieuw uit de fabriek komt.... en die zie je maar heel weinig helaas.
die page is van Berry (Desert) zeker?

Die verkocht net een hele mooie onder mijn neus zaterdag. Heeft er nu 2 op MP staan, maar die zijn allebei al pleite.. Hij weet dat ik op zoek ben, misschien belt ie binnenkort wel.

Ik heb geen problemen met een gebruikt uitziend exemplaar, moet wel de prijs ernaar zijn. Als je 45 meijer voor een 15 jaar oude motor met 40k erop vraagt, verwacht ik wel een mooie. Als ik hem dan eerst helemaal uitelkaar moet gaan trekken om hem te redden en er een rooitje in moet steken om hem op 0 te zetten, vind ik dat teveel geld. Er moet daarna namelijk ook nog voor anderhalf rooitje aan accessoires op. Voor dat geld kan ik ook een Kanarieoranje Trut Machine kopen, istie alleen wel uit 2010 ofzo ipv 1995.

En ja, ik heb ook het belachelijke aanbod aan CRF's gezien, maar die vind ik niet echt geweldig, en heb je ook die prijzen gezien? Die zijn helemaal van het potje gedingest. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 maart 2018 @ 21:43:45 #126
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178087015
Vandaag m'n motor uit de stalling gehaald. Lekker kunnen rijden dit weekend, heerlijk weer.

Ondanks dat ik mijn motor voor onderhoud weg heb gebracht, toch nog wat dingen nagekeken:
- Vooras te strak vast gezet. Motor remde dus "automatisch". Vastdraai moment: 110+Nm. Nodig: 60 Nm.
- Achterwiel er scheef ingezet. Ook deze maar op het juiste moment vastgezet.
- Ketting te strak
- Banden niet op druk

Ook hebben ze aan m'n koppeling gezeten. Hij grijpt heel laat aan, net buiten het bereik van mijn kootjes, waardoor ik soms al een beginner wegrijd met een boel onnodige toeren :+
Na controle bleek echter dat ze hem zelfs iets strakker hebben gezet als hij stond, en de koppeling dus aan vervanging toe is?
Anyway, na van onderhoudsadres gewisseld te zijn omdat ze vorig jaar te weinig olie in de motor van m'n vriendin hebben gedaan, en er naar verluid stagaires aan onze motoren hebben gezeten is ook dit adres meteen weer van de lijst af. Ik kan het beter zelf doen, dan is het op een boel punten in ieder geval wél goed :')
Alleen de carburateurs synchroneren en de kleppen stellen laat ik liever doen, maar dat kan ik w.s. ook wel zelf...

Gisteren zelf de remblokken vervangen; dat wist ik :) Na vandaag zijn deze ook ingereden en happen al lekker :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178087157
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

die page is van Berry (Desert) zeker?

Die verkocht net een hele mooie onder mijn neus zaterdag. Heeft er nu 2 op MP staan, maar die zijn allebei al pleite.. Hij weet dat ik op zoek ben, misschien belt ie binnenkort wel.

Ik heb geen problemen met een gebruikt uitziend exemplaar, moet wel de prijs ernaar zijn. Als je 45 meijer voor een 15 jaar oude motor met 40k erop vraagt, verwacht ik wel een mooie. Als ik hem dan eerst helemaal uitelkaar moet gaan trekken om hem te redden en er een rooitje in moet steken om hem op 0 te zetten, vind ik dat teveel geld. Er moet daarna namelijk ook nog voor anderhalf rooitje aan accessoires op. Voor dat geld kan ik ook een Kanarieoranje Trut Machine kopen, istie alleen wel uit 2010 ofzo ipv 1995.

En ja, ik heb ook het belachelijke aanbod aan CRF's gezien, maar die vind ik niet echt geweldig, en heb je ook die prijzen gezien? Die zijn helemaal van het potje gedingest. :X
Dat vond ik ook een van de nadelen van een ktm..dat oranje.
Gewoon zwart ziet er al een stuk beter uit !!
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 25 maart 2018 @ 22:55:58 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178088499
Ik zoek ook sort off doelgericht op die zwart/grijze idd, of een witte desnoods, maar die zien er weer een beetje popo uit vind ik. Dat ding waar ik ga kijken is een zwart zilveren 1st gen. 950 met carbs.. Best een beetje een ouder beestje, dus ik ben benieiwd wat ik ga aantreffen..
Anderzijds vind ik tussen de 7 en 8k neertikken voor een wat versere (ook al rap 10 jaar en max 50-60k ofzo) ook een beetje overdreven, maar dat zijn wel de prijzen die ze er voor vragen :X De spoeling is vrij dun wdb, of ik moet een SMT pakken, dan wordt de markt al wat breder.

En nou ga ik ff maffen, want om een uurtje of half 4 schijnt er een wekker bijdehand te gaan doen ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 maart 2018 @ 22:58:17 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178088529
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 21:43 schreef daNpy het volgende:
Vandaag m'n motor uit de stalling gehaald. Lekker kunnen rijden dit weekend, heerlijk weer.

Ondanks dat ik mijn motor voor onderhoud weg heb gebracht, toch nog wat dingen nagekeken:
- Vooras te strak vast gezet. Motor remde dus "automatisch". Vastdraai moment: 110+Nm. Nodig: 60 Nm.
- Achterwiel er scheef ingezet. Ook deze maar op het juiste moment vastgezet.
- Ketting te strak
- Banden niet op druk

Ook hebben ze aan m'n koppeling gezeten. Hij grijpt heel laat aan, net buiten het bereik van mijn kootjes, waardoor ik soms al een beginner wegrijd met een boel onnodige toeren :+
Na controle bleek echter dat ze hem zelfs iets strakker hebben gezet als hij stond, en de koppeling dus aan vervanging toe is?
Anyway, na van onderhoudsadres gewisseld te zijn omdat ze vorig jaar te weinig olie in de motor van m'n vriendin hebben gedaan, en er naar verluid stagaires aan onze motoren hebben gezeten is ook dit adres meteen weer van de lijst af. Ik kan het beter zelf doen, dan is het op een boel punten in ieder geval wél goed :')
Alleen de carburateurs synchroneren en de kleppen stellen laat ik liever doen, maar dat kan ik w.s. ook wel zelf...

Gisteren zelf de remblokken vervangen; dat wist ik :) Na vandaag zijn deze ook ingereden en happen al lekker :)
onderhoud, en zeker dom sleutelwerk moet je ook lekker zelf doen.. Foutjes maken aan motoren leidt tot krukken, gips en rolstoelen. Tevens zijn die tarieven tegenwoordig ook geïmporteerd van een andere planeet geloof ik, en dan sleutelt er een knakkertje van 18 aan je ros..

Opzouteh :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 maart 2018 @ 23:07:46 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178088681
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 22:58 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

onderhoud, en zeker dom sleutelwerk moet je ook lekker zelf doen.. Foutjes maken aan motoren leidt tot krukken, gips en rolstoelen. Tevens zijn die tarieven tegenwoordig ook geïmporteerd van een andere planeet geloof ik, en dan sleutelt er een knakkertje van 18 aan je ros..

Opzouteh :W
Juist. En daarom bracht ik hem dus weg, naar mensen die er meer verstand van (zouden moeten) hebben.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 26 maart 2018 @ 10:42:58 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178093862
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:07 schreef daNpy het volgende:

[..]

Juist. En daarom bracht ik hem dus weg, naar mensen die er meer verstand van (zouden moeten) hebben.
Sja, je hoort het wel vaker, is niet goed.. Maja, zij zijn net zo goed mens als wij, en ook zij maken fouten.
Niet bepaald goed voor het vertrouwen, maar het gebeurt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 maart 2018 @ 14:45:10 #132
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178099420
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 10:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Sja, je hoort het wel vaker, is niet goed.. Maja, zij zijn net zo goed mens als wij, en ook zij maken fouten.
Niet bepaald goed voor het vertrouwen, maar het gebeurt..
Ja, het gebeurt me te vaak helaas. En dit zijn nog simpele dingen die ik zelf makkelijk kan checken. Wat is er met de rest gedaan? Zit m'n kleppendeksel wel of niet vast? etc.

Maar wat als je de simpele dingen niet eens kan, en er vanuit gaat dat je motor in goede staat is? Dan rijdt je in de kortste keren je vooras lagers naar de klote (zijn bij mij 1,5 jr/8dkm oud) en je ketting vind te strak staan ook niet leuk. Ik denk dat ik wel durf te gokken wie daarvoor gaat betalen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_178100620
ik breng het spul het liefst naar een kleine zelfstandige, al kwam het voor de KTM goed uit dat ik naar een dealer was die nog achterremvloeistofreservoirrubbertjes had liggen :s)
  maandag 26 maart 2018 @ 15:42:59 #134
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_178100926
Die ktm is erg tof, alleen schijnt die 990/950 echt een hit or miss te zijn.
Of je hebt een prachtmachine of je hebt een motor die meer bij de dealer staat dan op de weg.
De kerel die bij mijn twin kwam kijken kwam van een 990 af en wou nu “iets degelijks” want hij had zijn adventure weggedaan nadat dat ding een half fortuin had gekost. Blijkbaar was er altijd wel iets mee.
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  maandag 26 maart 2018 @ 15:55:35 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178101214
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 14:45 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, het gebeurt me te vaak helaas. En dit zijn nog simpele dingen die ik zelf makkelijk kan checken. Wat is er met de rest gedaan? Zit m'n kleppendeksel wel of niet vast? etc.

Maar wat als je de simpele dingen niet eens kan, en er vanuit gaat dat je motor in goede staat is? Dan rijdt je in de kortste keren je vooras lagers naar de klote (zijn bij mij 1,5 jr/8dkm oud) en je ketting vind te strak staan ook niet leuk. Ik denk dat ik wel durf te gokken wie daarvoor gaat betalen.
ja das kut.. Dat kettingkunstje heb ik ook eens gehad met een AT.. Dat kost je 800 eurootjes, trekt het lager van je uitgaande as aan baklappen; kun je je blok uitbouwen en splitsen, dan heb je wat leuks :|W

Je sleutelateur moet je kunnen vertrouwen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 maart 2018 @ 16:01:47 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178101328
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:28 schreef Maegrim het volgende:
ik breng het spul het liefst naar een kleine zelfstandige, al kwam het voor de KTM goed uit dat ik naar een dealer was die nog achterremvloeistofreservoirrubbertjes had liggen :s)
Ik doe het liefst allemaal zelf, alleen heel technische zut, en vooral elektronisch, laat ik over aan hen die het kunnen, en dan ben ik een erg kritische ballotageur. Met de auto idem trouwens.

We hebben hier een goede motorknutsel, en voor de MB heb ik ook een heel goed adresje.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 maart 2018 @ 16:04:49 #137
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_178101378
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja das kut.. Dat kettingkunstje heb ik ook eens gehad met een AT.. Dat kost je 800 eurootjes, trekt het lager van je uitgaande as aan baklappen; kun je je blok uitbouwen en splitsen, dan heb je wat leuks :|W
Als ik mijn achterwiel ronddraai, hoor ik een ander geluid uit de bak komen als vorig jaar :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 26 maart 2018 @ 16:05:23 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178101390
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2018 15:42 schreef KneusTeun het volgende:
Die ktm is erg tof, alleen schijnt die 990/950 echt een hit or miss te zijn.
Of je hebt een prachtmachine of je hebt een motor die meer bij de dealer staat dan op de weg.
De kerel die bij mijn twin kwam kijken kwam van een 990 af en wou nu “iets degelijks” want hij had zijn adventure weggedaan nadat dat ding een half fortuin had gekost. Blijkbaar was er altijd wel iets mee.
ik twijfel een beetje, maar ik ga hem goed uithoren qua onderhoud... Dit is nog een analoge versie, dus veel zelf te verhapstukken.. Die injectie dingen is vaak ook uitlezen en dealers enzo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178103592
Ik heb vandaag ook ff 200km op de triple erbij gezet :P
pi_178104044
Vandaag ook weer woon werk gereden. Was toch wat kouder dan ik had verwacht.
  maandag 26 maart 2018 @ 18:01:25 #141
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_178104077
quote:
1s.gif Op maandag 26 maart 2018 16:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik twijfel een beetje, maar ik ga hem goed uithoren qua onderhoud... Dit is nog een analoge versie, dus veel zelf te verhapstukken.. Die injectie dingen is vaak ook uitlezen en dealers enzo..
Gewoon inschatten of het een eerlijke vent is inderdaad, en meteen ff onderhouds boekje inzien ;)
Misschien kijken of onderdelen die weg moeten voor electra onderhoud zichtbaar vaak verwijdert zijn?
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
pi_178104731
Zo het jaarlijkse knuffelen met annie ook weer gehad 30min eerder weg...kon het niet laten ff klein rondje uitwaaien })
Ik zwaai naar dieren.
pi_178146684
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
pi_178147336
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
Gefeliciteerd met het leukste rijbewijs dat er is.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_178147505
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
Lekker gewerkt pik
Ik zwaai naar dieren.
pi_178147733
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 13:25 schreef Dudeweiser het volgende:
Jullie zullen wel ontzettend blij zijn om te horen dat ik mijn volledige A rijbewijs gehaald heb vanochtend 👍 Ben nu aan het rondkijken naar een GSX650F, staan wel een paar mooie te koop voor een zacht prijsje
Gefeliciteerd! :D Waren ze erg streng of wat het meer een formaliteit?
Your opinion of me is none of my business.
pi_178147786
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :D Waren ze erg streng of wat het meer een formaliteit?
Fakedrivingschool
Ik zwaai naar dieren.
pi_178147796
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! :D Waren ze erg streng of wat het meer een formaliteit?
nou het was nog wel even zweten, ik vond zelf dat ik vrij slecht reed. Verder kreeg ik ineens te horen dat ik een stop-go opdracht moest doen, was wel leuk geweest als mijn instructeur daar iets over had gezegd :') maar ben blij dat ik er vanaf ben. Erg streng zullen ze niet zijn, halve draai was gewoon echt slecht en een beetje geklooi hier en daar maar het was dus goed genoeg
pi_178147816
quote:
1s.gif Op woensdag 28 maart 2018 14:21 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

nou het was nog wel even zweten, ik vond zelf dat ik vrij slecht reed. Verder kreeg ik ineens te horen dat ik een stop-go opdracht moest doen, was wel leuk geweest als mijn instructeur daar iets over had gezegd :') maar ben blij dat ik er vanaf ben. Erg streng zullen ze niet zijn, halve draai was gewoon echt slecht en een beetje geklooi hier en daar maar het was dus goed genoeg
Ah oke, ik was al van plan om vol zelfvertrouwen met m'n voetje aan de grond te keren, maar dat is dus niet per se een probleem. :P Stop-go was bij m'n A2 examen ook al, dus daar rekende ik al op tbh. Maar ik begin 'm ook wel een beetje te knijpen. :') Je bent ook zo schandelijk veel geld kwijt als je zakt, vooral.
Your opinion of me is none of my business.
pi_178147886
Straatje keren....beetje in toeren jagen jagen achterrem erbij en de straat uitkijken toch ipv vlak voor je voorwiel en de motor neerleggen :P
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')