abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177907583
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:10 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hiddema zegt niet; Ik vind dat.... Er is een onderzoek geweest en hij refereert daarna, niks mis mee toch? Zoals ik al zij zoeken naar dingen die je graag zo ziet, maar die er helemaal niet zijn. Maak jij je druk om zoiets achterlijks dan maak ik mij druk om partijpunten zoals EU, economie etc. Iets belangrijker dan deze onzin.
Ik maak me er niet druk om. Ik vind de constatering dat FvD racistisch is helemaal niet zo schokkend. Ik vind het raar dat de aanhang daar niet gewoon voor uitkomt.
pi_177907634
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om. Ik vind de constatering dat FvD racistisch is helemaal niet zo schokkend. Ik vind het raar dat de aanhang daar niet gewoon voor uitkomt.
Omdat het niet zo is. Als Baudet/Hiddema zeggen; Ik vind zwarten mensen niet kunnen dan zou ik zeggen fuck off, natuurlijk. Maar als hun refereren naar een onderzoek (wat niet van hun is) dan is dat niet hun mening.
pi_177907680
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Omdat het niet zo is.
Ik weet dat de achterban dat graag gelooft. Ik zie geen enkele reden om dat aan te nemen.
pi_177907713
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik weet dat de achterban dat graag gelooft. Ik zie geen enkele reden om dat aan te nemen.
Omdat je dat zo wil zien :) Racisten dulden geen gekleurde mensen in hun partij, denk daar maar eens over na.
pi_177907754
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Omdat je dat zo wil zien :) Racisten dulden geen gekleurde mensen in hun partij, denk daar maar eens over na.
Lijkt me niet echt stof tot nadenken. Als je denkt dat daar de grens pas ligt...
pi_177907770
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Lijkt me niet echt stof tot nadenken. Als je denkt dat daar de grens pas ligt...
Ik zei al maak je hier druk om dan maak ik mij druk om belangrijke dingen zoals onze economie, scholing, EU etc.
pi_177907797
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zei al maak je hier druk om dan maak ik mij druk om belangrijke dingen zoals onze economie, scholing, EU etc.
Prima.
  zondag 18 maart 2018 @ 15:30:30 #108
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177908007
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om. Ik vind de constatering dat FvD racistisch is helemaal niet zo schokkend. Ik vind het raar dat de aanhang daar niet gewoon voor uitkomt.
Dat jij het niet schokkend vind betekend niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

Als ik het idee had dat FvD racistisch was zou ik er nooit op stemmen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177908041
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat jij het niet schokkend vind betekend niet dat het ook daadwerkelijk zo is.

Als ik het idee had dat FvD racistisch was zou ik er nooit op stemmen.
Ik geloof best dat jullie een heel andere definitie van racisme hebben dan ik.
pi_177908372
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:30 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als ik het idee had dat FvD racistisch was zou ik er nooit op stemmen.
oh wat snoezig :D
  zondag 18 maart 2018 @ 17:11:50 #111
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177910645
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

oh wat snoezig :D
Ja, net zoals die demonstranten bij AZCs indertijd... ook geen racisten. Die kwamen gewoon op voor onze vrouwen, onze homo's en onze lesbiennes.

Zo lief. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 18 maart 2018 @ 19:01:40 #112
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177913644
Thanks!
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177915887
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om. Ik vind de constatering dat FvD racistisch is helemaal niet zo schokkend. Ik vind het raar dat de aanhang daar niet gewoon voor uitkomt.
Bedoel je dat er racisten in de partij zitten? Of is het FvD als partij zelf racistisch? Graag moties, beleidspunten of citaten uit het partijprogramma in dat geval?
  zondag 18 maart 2018 @ 20:34:12 #114
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177916305
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bedoel je dat er racisten in de partij zitten? Of is het FvD als partij zelf racistisch? Graag moties, beleidspunten of citaten uit het partijprogramma in dat geval?
Ik vraag het mij echt af he... vind je het nu echt vreemd dat een partij die - zoals je zelf zegt - "massa-immigratie aan de kaak stelt", wiens leider spreekt over "een homeopathische verdunning van het Nederlandse volk", wordt verdacht van racistische denkbeelden?

Of doe je gewoon alsof je dat vreemd vindt?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177918903
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vraag het mij echt af he... vind je het nu echt vreemd dat een partij die - zoals je zelf zegt - "massa-immigratie aan de kaak stelt", wiens leider spreekt over "een homeopathische verdunning van het Nederlandse volk", wordt verdacht van racistische denkbeelden?

Of doe je gewoon alsof je dat vreemd vindt?
Dat vroeg ik niet.

Ja, dat vind ik oprecht vreemd. Stel he, stel, dat massaimmigratie een probleem is -want daarin verschillen jij en ik van mening, dan is diegene alsnog een racist?

Zo ja: nou lekker dan.
Zo nee: je kan niet iemand als racist bestempelen, alleen omdat hij het politiek gezien niet met je eens is.

Natuurlijk is dat niet zo, want racisme heeft niets te maken met kritiek op massa-immigratie. Hoewel een racist waarschijnlijk natuurlijk nooit voor massa-immigratie zal zijn.
pi_177922011
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet.

Ja, dat vind ik oprecht vreemd. Stel he, stel, dat massaimmigratie een probleem is -want daarin verschillen jij en ik van mening, dan is diegene alsnog een racist?

Zo ja: nou lekker dan.
Zo nee: je kan niet iemand als racist bestempelen, alleen omdat hij het politiek gezien niet met je eens is.

Natuurlijk is dat niet zo, want racisme heeft niets te maken met kritiek op massa-immigratie. Hoewel een racist waarschijnlijk natuurlijk nooit voor massa-immigratie zal zijn.
Denk dat veel racisten zijn voor de stelling "alle Marokkanen terug naar Istanbul", is ook een vorm van massa-immigratie. :P
Alhoewel satirisch, niet onwaar en geeft een probleem aan.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_177922063
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 00:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Denk dat veel racisten zijn voor de stelling "alle Marokkanen terug naar Istanbul", is ook een vorm van massa-immigratie. :P
Alhoewel satirisch, niet onwaar en geeft een probleem aan.
Vanuit ons perspectief is dat natuurlijk massa-emigratie. Maar goed ik denk inderdaad niet dat dat nou haalbaar is.
pi_177922116
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 00:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vanuit ons perspectief is dat natuurlijk massa-emigratie. Maar goed ik denk inderdaad niet dat dat nou haalbaar is.
Is ook niet haalbaar. Er zijn in Deventer meerdere zaken met precies hetzelfde menu, 1x raden of je dezelfde bezorger krijgt wanneer je bestelt bij alle <hoeveel het nu is>. :')
Sorry maar 5x zelfde bezorger gehad in dezelfde week bij vijf andere tenten iets besteld te hebben omdat we ze allemaal wilden proberen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_177922252
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2018 12:42 schreef xpompompomx het volgende:
Wat een debiele redenaties man.
Wat is daar debiel aan mijn redenaties ?
In jou ultieme streven om te "deugen" ben jij een warm pleitbezorger van de multiculturele samenleving, massaimmigratie van kansloze economische migranten uit MiddenOosten en Afrika en van de islam.
Allemaal zaken die Nederland vele tientallen miljarden hebben gekost en niets hebben bijgedragen aan Nederland.

Mensen en partijen die kritiek hebben op bovengenoemde zaken worden onmiddelijk neergesabeld door je
en weggezet als racist, nazi, fascist etc.

Hoe moet ik jou posts anders interpreteren als een hekel aan Nederland, Nederlanders en blanken ? :? [/quote]
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 14:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
randdebiel. Of heb je ipv beperkt rationeel vermogen een psychiatrische aandoening?
Nu ben ik ineens de randdebiel en heb ik een psychiatrische aandoening ?

Ik hoor niet bij het hatersclubje die al 125 delen lang onzin, leugens en laster verspreid over een marginaal partijtje met slechts 2 kamerleden.
Met eindeloos uitpluizen van soundbites, interviews van vaak vele jaren geleden, "guilt by association" of godbetert een roman wat Baudet heeft geschreven 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:01 schreef Jigzoz het volgende:
Zal wel. Maar als het hem op de man af gevraagd wordt, dan vertikt ie het om antwoord te geven, terwijl hij wel om de haverklap minstens dubieuze stellingen de wereld in helpt.
Begin je waar over dat gelul ? 8)7
Wat wil je nou ?
Volgens mij ben jij pas tevreden als Baudet zegt "ik ben een racist"
Is dat waar het bij jou alles om draait ?
quote:
Komt daar nog dat zuiver racistische gelul van die Ramautarsing bij, waar Baudet geen afstand van wil nemen en daarna nog eens de opmerking van Hiddema dat die rassentheorieën van Ramautarsing wetenschappelijk bewezen feiten zijn.
:? Hiddema bedoelde toch gewoon die mooie lijstjes met gemiddelde IQ resultaten per land ?
Die is niet bij alle landen keurig 100 hoor :{w
Of wil jij die resultaten en data ontkennen ?
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:08 schreef Jigzoz het volgende:Hiddema stelt dat wetenschappelijk bewezen is dat zwarten dommer zijn dan blanken. En dan vind jij de verklaring 'we zijn niet racistisch' ruim voldoende?
Nou ja, goed. Voor de FvD-aanhang is dat blijkbaar genoeg. Wat mij betreft is het niet eens een poging tot antwoord.
Voor jouw bestaat blijkbaar je hele leven uit op zoek gaan naar racisme, ras, vermeende racistische dingen etc
"Is een huidskleurige BH racistisch omdat deze beige en niet bruin is ?" 8)7
In elke zin of uitspraak kan volgens jou wel iets racistisch schuilen, helemaal als die verfoeide blanken iets zeggen.

Maar de meeste mensen interesseert dat allemaal niet zo, en worden knap geirriteerd als ze onterecht van racisme worden beschuldigd.
Maar dat vind jij natuurlijk heel erg raar :O
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:13 schreef Jigzoz het volgende:
*de opmerkingen van Baudet over het blank willen houden van Nederland,
*over de homeopathische verdunning van 'de Nederlander'
*en over wat hij noemt vijandige elementen die we Nederland actief aan het binnenhalen zouden zijn.

Kunnen we lang over welles/nietesen, maar wat mij betreft is simpelweg even een keer zeggen dat je geen racist bent dan niet eens een begin van een verklaring.
Dus ook de 3 bovenstaande zaken vind jij al racistisch ? 8)7
Ja, dan zijn we klaar natuurlijk........
Wat is daar in hemelsnaam racistisch aan ?

*de opmerkingen van Baudet over het blank willen houden van Nederland:
Ja, ik weet niet of je het gemist hebt, maar Nederland is historisch gezien (duizenden jaren) nu eenmaal een blank land
:{w
Pas in de laatste 70 jaar is daar verandering gekomen omdat de immigratie van niet westerse immigranten werd aangezwengeld door de overheid.
Dat je je eigen land wat historisch blank is, ook graag blank wilt houden, tja ik zie daar geen racisme in.

*over de homeopathische verdunning van 'de Nederlander'
Ja, wat is daar racistisch aan ?
Als het percentage niet westerse migranten langzaam aan groter wordt, en een steeds groter deel van de bevolking gaat uitmaken (door overheidsbeleid), dan kun je stellen dat de Nederlander homeopatisch verdund wordt.
Nogmaals, wat is hier racistisch aan ?

*en over wat hij noemt vijandige elementen die we Nederland actief aan het binnenhalen zouden zijn.
Ook dat klopt, in de migrantenstroom zitten vele vijandige elementen.
Ten eerste natuurlijk al de jihadisten, oorlogsmisdadigers en ander radicaal tuig, waar zo goed als niet gescreend wordt, dat zijn zeer zeker vijandige elementen.
Maar ook de "gewone" niet-westerse migrant heeft vaak (religeuze of culturele) normen en waarden die niet bepaald stroken met hoe wij in Nederland met elkaar om wensen te gaan.

Of bijvoorbeeld de Turken bij wie het hart ook na 50 jaar in Nederland nog steeds meer bij Turkije dan bij Nederland ligt.
Turkse politici komen bij verkiezingen in Turkije campagne voeren in Nederland en Duitsland 8)7
Tegenwoordig hebben ze zelfs hun eigen conservatieve Turkse partij (DENK) die je wat mij betreft toch echt wel als vijandige elementen kunt bestempelen.
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
Ik maak me er niet druk om. Ik vind de constatering dat FvD racistisch is helemaal niet zo schokkend.
Ik vind het raar dat de aanhang daar niet gewoon voor uitkomt.
Voor jou is die constatering niet zo schokkend omdat jij om de 2 zinnen het woord racisme wel een keer gebruikt, en gebleekt toiletpapier nog racistisch vindt omdat het witter is dan gerecycled papier.
"Normale mensen" vinden niet zo snel iets racistisch, en kwalificeren zich dus ook niet als racist......

Maar dat de je politieke zelfmoord pleegt als je als politicus racist bent, dan dringt niet echt tot je door.
Voor een politicus kan het ook wel letterlijk zelfmoord zijn als hij door tegenstanders en vooral collega politici openlijk als racist bestempeld wordt, (nu komt de Pimwin :D ).
Er is vast wel een nuttige idioot te vinden die zich moreel verheven voelt en ermee wil afrekenen :(
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 15:32 schreef Jigzoz het volgende:
Ik geloof best dat jullie een heel andere definitie van racisme hebben dan ik.
:D _O- No shit Sherlock.
Jij hebt vermoedelijk een andere definitie van racisme dan 99% van Nederland.

Doe ons eens een lol, een geef eens jouw definitie van racisme ?
Eens kijken hoe die overeenkomt met definitie in bijvoorbeeld de Van Dale.
pi_177922286
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 17:11 schreef Molurus het volgende:
Ja, net zoals die demonstranten bij AZCs indertijd... ook geen racisten. Die kwamen gewoon op voor onze vrouwen, onze homo's en onze lesbiennes.

Zo lief. :D
Waarom zouden dat racisten zijn ?

Voor jou is dat werkelijk de enigste reden waarom die mensen er tegen zouden zijn geweest ?
Je denk niet dat ze ook volkomen legitieme en terechte zorgen hadden ?

Goed, de manier waarop de demonstraties en protesten verliepen was niet bepaald fraai te noemen, maar dat had de lokale politiek toch echt zelf in de hand.....
Beslissingen die er snel doorheen gedrukt werden, inspraak of informatieavonden terwijl de komst van een AZC al een voldongen feit was, een totaal gebrek aan draagvlak bij de burgers en dat niet erkennen als bestuurfers, AZC,s vrijwel alleen in de "armere volksbuurten" etc etc
Wat had je dan verwacht ? Dat die burgers zich allemaal maar zo lieten naaien door de bestuurders ?

Je moet blijkbaar in dit land soms voor jezelf opkomen anders wordt er over je heen gewalst door de plaatselijke bestuurders.
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 20:34 schreef Molurus het volgende:
Ik vraag het mij echt af he... vind je het nu echt vreemd dat een partij die - zoals je zelf zegt - "massa-immigratie aan de kaak stelt", wiens leider spreekt over "een homeopathische verdunning van het Nederlandse volk", wordt verdacht van racistische denkbeelden?

Of doe je gewoon alsof je dat vreemd vindt?
Zoals ik mijn eerdere post ook al melde, ja ik vind het heel erg vreemd dat je zaken als "massa-immigratie aan de kaak stelt", wiens leider spreekt over "een homeopathische verdunning van het Nederlandse volk", racisme vindt ?

Geef eens een definitie van racisme waaruit moet blijken dat die uitspraken racistisch zijn ?
pi_177922326
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 00:58 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Is ook niet haalbaar. Er zijn in Deventer meerdere zaken met precies hetzelfde menu, 1x raden of je dezelfde bezorger krijgt wanneer je bestelt bij alle <hoeveel het nu is>. :')
Sorry maar 5x zelfde bezorger gehad in dezelfde week bij vijf andere tenten iets besteld te hebben omdat we ze allemaal wilden proberen.
Dusss... antwoord geven op de vraag is lastig zeker. Ik ga nooit iets bestellen in Deventer maar anders had het relevant geweest hoor.

Iemand anders?
pi_177922347
Is het FvD als partij zelf racistisch? Graag moties, beleidspunten of citaten uit het partijprogramma in dat geval?

Stel dat massaimmigratie een probleem is, is degene die dat aankaart dan alsnog een racist?
pi_177925514
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 01:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is daar debiel aan mijn redenaties ?
In jou ultieme streven om te "deugen" ben jij een warm pleitbezorger van de multiculturele samenleving, massaimmigratie van kansloze economische migranten uit MiddenOosten en Afrika en van de islam.
Allemaal zaken die Nederland vele tientallen miljarden hebben gekost en niets hebben bijgedragen aan Nederland.

Mensen en partijen die kritiek hebben op bovengenoemde zaken worden onmiddelijk neergesabeld door je
en weggezet als racist, nazi, fascist etc.

Hoe moet ik jou posts anders interpreteren als een hekel aan Nederland, Nederlanders en blanken ? :?
[/quote]

Je argumenten zijn, voor zover je het al argumenten kan noemen, gewoon totale uit de duim gezogen onzin. Ga maar lekker iemand anders proberen te framen met je aids.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 19 maart 2018 @ 11:04:40 #124
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177927410
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik oprecht vreemd.
Dat lijkt me dan behoorlijk naïef, maar goed.

quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 21:56 schreef Mr.Major het volgende:

Stel he, stel, dat massaimmigratie een probleem is -want daarin verschillen jij en ik van mening, dan is diegene alsnog een racist?
Als je je hypothese dat dat een probleem is koppelt aan cultuur en etniciteit dan ben je inderdaad een racist. Overigens niet alleen volgens mij, maar ook volgens de Nederlandse wet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177927963
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Exact.

En voor alle duidelijkheid (voor de FvD'ers hier): de wetenschap zegt hier helemaal niets over.
Deze vraag is irrelevant, dat heb ik al uitgelegd. De reden voor hun lagere intelligentie is niet noodzakelijk voor het effect op beleidsvoering.

quote:
Het enige dat men heeft zijn statistiekjes. En die zijn op zichzelf compleet oninteressant. Sterker nog: er zouden dikke vette vraagtekens moeten worden gezet bij pogingen om IQ te correleren aan huidskleur.
Statistiek is ontzettend interessant voor politieke bestuursorganen die beleid moeten voeren dat ten gunste gaat van 17 miljoen mensen. Dat is altijd statistiek.
  maandag 19 maart 2018 @ 11:39:49 #126
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177928007
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:37 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Deze vraag is irrelevant, dat heb ik al uitgelegd. De reden voor hun lagere intelligentie is niet noodzakelijk voor het effect op beleidsvoering.
Als je mensen beoordeelt op basis van statistieken van arbitrair gekozen groepen waartoe ze behoren is dat wel degelijk relevant. Dat is namelijk compleet verwerpelijk om precies dezelfde reden dat racisme verwerpelijk is.

Maar goed, ik kreeg al eerder het gevoel dat jij eenvoudig niet begrijpt waarom racisme verkeerd is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177928156
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:35 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dat zijn de vragen die je erna kunt stellen inderdaad, maar irrelevant voor een hoop zaken. Want of ze nou dommer zijn doordat ze een bepaalde soort fruit eten in Afrika, of omdat ze geen goed onderwijs gehad hebben. De consequentie is dat met hun lagere gemiddelde intelligentie gemiddeld minder bij kunnen dragen aan de economie in het westen. En dat zou consequenties moeten hebben voor het immigratiebeleid dat je gaat voeren en ook andere wetgeving.
Me dunkt dat het van belang is. Op basis van een correlatie kun jr geen beleid maken. Als jr een causaliteit hebt, zou kan dat wel. Dan kun je namelijk de oorzaak aanpakken (tenzij je dat niet wil, maar daar ga ik even niet van uit.
pi_177928168
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je mensen beoordeelt op basis van statistieken van arbitrair gekozen groepen waartoe ze behoren is dat wel degelijk relevant. Dat is namelijk compleet verwerpelijk om precies dezelfde reden dat racisme verwerpelijk is.

Maar goed, ik kreeg al eerder het gevoel dat jij eenvoudig niet begrijpt waarom racisme verkeerd is.
:') Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk en er zijn verschillen tussen rassen. Noem het racisme of geef het een ander naampje. Leuk voor je, maar de realiteit blijft hetzelfde.
pi_177928184
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:47 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Me dunkt dat het van belang is. Op basis van een correlatie kun jr geen beleid maken. Als jr een causaliteit hebt, zou kan dat wel. Dan kun je namelijk de oorzaak aanpakken (tenzij je dat niet wil, maar daar ga ik even niet van uit.
De oorzaak hoeft niet aangepakt te worden, alleen de consequenties zijn van belang. Waarom zou Nederland op moeten draaien voor bijvoorbeeld het verbeteren van het onderwijs in Afrika? Dat is niet in ons belang.
pi_177928271
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:48 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De oorzaak hoeft niet aangepakt te worden, alleen de consequenties zijn van belang. Waarom zou Nederland op moeten draaien voor bijvoorbeeld het verbeteren van het onderwijs in Afrika? Dat is niet in ons belang.
Punt is natuurlijk dat wij hier de consequenties hebben, aangezien er nogal wat zwarten zijn met een Nederlands paspoort. Vandaar lijkt het me nogal zinvol om de oorzaak te pakken te krijgen, zodat je er iets aan kan doen. Ik zeg overigens helemaal niet dat Nederland het onderwijs in Afrika moet verbeteren, dat maak jij er van.
  maandag 19 maart 2018 @ 11:59:21 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177928427
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:46 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Bron voor het feit dat FvD'ers dommer zijn? En wat is het nu van deze informatie?
Deze informatie is exact even nutteloos als correlaties tussen huidskleur en intelligentie.

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:46 schreef JaJammerJan het volgende:

Het nut van zwarten zien als dommer is het stoppen van massa-immigratie en het vernietigen van dit land door economisch onproductieve mensen te importeren. Lijkt mij een goed streven.
Gelukkig is Baudet nog zo intelligent om te ontkennen dat hij maatregelen wil nemen die zijn gebaseerd op huidskleur. Kennelijk ben jij iets minder snugger.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 maart 2018 @ 12:00:20 #132
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177928456
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:47 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

:') Mensen zijn nou eenmaal niet gelijk en er zijn verschillen tussen rassen.
Rassen bestaan in biologische zin helemaal niet. Het is puur een cultureel label.

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/

Dat jij graag ras ziet als een oorzaak van meer/minder intelligentie zegt meer over jouw intelligentie dan over de intelligentie van mensen met een kleurtje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 maart 2018 @ 12:05:40 #133
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177928571
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:52 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Vandaar lijkt het me nogal zinvol om de oorzaak te pakken te krijgen, zodat je er iets aan kan doen.
Deze vraag is vrees ik ongeveer net zo complex als pogingen om het weer op 18 juli 2022 te voorspellen. Het lijkt me best aardig om factoren die van invloed zijn op intelligentie in kaart te brengen, maar dat zijn er ongelofelijk veel.

Bovendien kun je je afvragen of IQ nu werkelijk zo belangrijk is. Het is zeker niet de enige factor die mensen meer of minder waardevol maakt. Bovendien kun je vraagtekens zetten bij het idee dat "waarde voor de maatschappij" een goed criterium is bij het beoordelen van aanvragen voor verblijfsvergunningen. Moeten we een vluchteling die vreest voor zijn of haar leven weigeren als blijkt dat de "waarde voor onze maatschappij" beperkt is?

Het is allemaal niet zo eenvoudig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177928603
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2018 09:36 schreef xpompompomx het volgende:
Je argumenten zijn, voor zover je het al argumenten kan noemen, gewoon totale uit de duim gezogen onzin.
Zo makkelijk kom je er niet mee weg.
Leg uit waarom mijn argumenten totaal uit de duim gezogen zijn ?
quote:
Ga maar lekker iemand anders proberen te framen met je aids.
Ik frame helemaal niemand, het is gewoon een logische conclusie na al jouw posts

Maar misschien heb ik je verkeerd ingeschat......
Wat zijn dan jouw standpunten ten opzichte van massa-immigratie en de islam ?
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:04 schreef Molurus het volgende:
Als je je hypothese dat dat een probleem is koppelt aan cultuur en etniciteit dan ben je inderdaad een racist.
Dus als je stelt dat massaimmigratie een probleem is, en dat koppelt aan cultuur en etnicitiet, dan ben je volgens jou een racist ? 8)7
Leg uit hoe dat past in de definitie van racisme ?

Geen wonder dat alle linksgekkie`s het zo vaak over racisme hebben als dit ook al racisme wordt genoemd _O-
quote:
Overigens niet alleen volgens mij, maar ook volgens de Nederlandse wet.
En waar staat dit in de wet ?
Graag meer tekst en uitleg O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door bluemoon23 op 19-03-2018 12:23:06 ]
  maandag 19 maart 2018 @ 12:10:47 #135
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177928691
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dus als je stelt dat massaimmigratie een probleem is, en dat koppelt aan cultuur en etnicitiet, dan ben je volgens jou een racist ? 8)7
Leg uit hoe dat past in de definitie van racisme ?
Goed gelezen van je. Zie wetgeving inzake racisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177928920
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze informatie is exact even nutteloos als correlaties tussen huidskleur en intelligentie.

[..]

Gelukkig is Baudet nog zo intelligent om te ontkennen dat hij maatregelen wil nemen die zijn gebaseerd op huidskleur. Kennelijk ben jij iets minder snugger.
Mijn carriëre hang niet af van of een aantal zeikerds mij een racist vinden of niet, dus ik hoef niet op mijn woorden te letten.
pi_177928983
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:35 schreef JaJammerJan het volgende:
De consequentie is dat met hun lagere gemiddelde intelligentie gemiddeld minder bij kunnen dragen aan de economie in het westen. En dat zou consequenties moeten hebben voor het immigratiebeleid dat je gaat voeren en ook andere wetgeving.
Precies, massaal Eritreers en Somaliers importeren met een IQ van 70 kost Nederland gewoon klauwen met geld.
We hebben niets aan de lui.
En misschien dat je de nakomelingen van die Eritreers wel op een IQ van 100 kan krijgen als ze van kinds af aan mee draaien in de maatschappij en het onderwijs.
Maar de ouders daarvan hebben dan al een vermogen aan uitkeringen gekost.....

quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:39 schreef Molurus het volgende:
Als je mensen beoordeelt op basis van statistieken van arbitrair gekozen groepen waartoe ze behoren is dat wel degelijk relevant. Dat is namelijk compleet verwerpelijk om precies dezelfde reden dat racisme verwerpelijk is.
Dat is helemaal niet verwerpelijk, dat is efficient beleid....
quote:
Maar goed, ik kreeg al eerder het gevoel dat jij eenvoudig niet begrijpt waarom racisme verkeerd is.
Ik krijg eerder het gevoel dat jij niet snapt dat overal racisme in zien ons niet vooruit helpt.
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:00 schreef Molurus het volgende:
Rassen bestaan in biologische zin helemaal niet. Het is puur een cultureel label.

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/
Het feit dat dit hele "race is a social construct" een ding is geworden, dat is eigenlijk een social construct
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:
Bovendien kun je je afvragen of IQ nu werkelijk zo belangrijk is. Het is zeker niet de enige factor die mensen meer of minder waardevol maakt.
Dat klopt, ook mensen met een lager inkomen kunnen succesvol zijn en een goedlopend bedrijf hebben.
Maar als een zeer groot percentage van de migranten uit landen als Eritrea en Somalie na vele jaren in Nederland nog een uitkering heeft, dan zijn die natuurlijk niet waardevol.
quote:
Bovendien kun je vraagtekens zetten bij het idee dat "waarde voor de maatschappij" een goed criterium is bij het beoordelen van aanvragen voor verblijfsvergunningen. Moeten we een vluchteling die vreest voor zijn of haar leven weigeren als blijkt dat de "waarde voor onze maatschappij" beperkt is?
Kort antwoord: Ja

Ook jij weet heel goed dat voor geen enkele vluchteling Nederland het enigste land is waar ze terechtkunnen, en al helemaal niet bij mensen uit landen van 5000/6000 km verderop.
Ze komen naar Nederland in plaats van naar een ander land om 1 reden: geld
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:10 schreef Molurus het volgende:
Goed gelezen van je. Zie wetgeving inzake racisme.
Dat is geen antwoord, en dat weet je zelf ook heel goed :{w

Je maakt jezelf er heel makkelijk vanaf door zowat alles racisme te noemen, maar laat eens zien waar jij interpretatie van de wet dan exact staat ?
pi_177929002
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze vraag is vrees ik ongeveer net zo complex als pogingen om het weer op 18 juli 2022 te voorspellen. Het lijkt me best aardig om factoren die van invloed zijn op intelligentie in kaart te brengen, maar dat zijn er ongelofelijk veel.

Bovendien kun je je afvragen of IQ nu werkelijk zo belangrijk is. Het is zeker niet de enige factor die mensen meer of minder waardevol maakt. Bovendien kun je vraagtekens zetten bij het idee dat "waarde voor de maatschappij" een goed criterium is bij het beoordelen van aanvragen voor verblijfsvergunningen. Moeten we een vluchteling die vreest voor zijn of haar leven weigeren als blijkt dat de "waarde voor onze maatschappij" beperkt is?

Het is allemaal niet zo eenvoudig.
Op emotie inspelen is zwak. Die 'vluchtelingen' die hier komen, hebben genoeg mogelijkheden om veilig te leven, zelfs binnen Syrië zelf of waar ze ook vandaan komen.

En wanneer ze dan uiteindelijk hier zijn, bieden we ze geen veiligheid maar een leven met een westers welvaartsniveau waar de belastingbetaler voor op kan draaien.
pi_177929357
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan behoorlijk naïef, maar goed.

[..]

Als je je hypothese dat dat een probleem is koppelt aan cultuur en etniciteit dan ben je inderdaad een racist. Overigens niet alleen volgens mij, maar ook volgens de Nederlandse wet.
Als je immigratie koppelt aan cultuur ben je een racist? Nou nee hoor. Wie koppelt het aan etniciteit? Niemand in de politiek in ieder geval, hoewel dat het pro-immigratie kamp wel goed uit zou komen natuurlijk.

Helaas heeft natuurlijk een bepaald land zowel een bepaalde cultuur als een bepaalde etniciteit, waardoor ook etniciteit en cultuur met elkaar verbonden zijn. Als mensen van "arabische etniciteit" 20 jaar in Duitsland hebben gewoond en zijn ingeburgerd, en daarna emigreren naar Nederland, worden er geen additionele moeilijkheden verwacht tov een etnische duitser.

Dat kan je ook verifieren, doordat er ook mensen met die zogenaamd verkeerde etniciteit goed integreren, en bijv. doordat Baudet wel andere minderheden uit diezelfde landen zou willen opvangen. Eigenlijk is het enige wat hij wil meer controle.

Het heeft dus niets met racisme te maken.
pi_177930296
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 01:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dusss... antwoord geven op de vraag is lastig zeker. Ik ga nooit iets bestellen in Deventer maar anders had het relevant geweest hoor.

Iemand anders?
Ik denk inderdaad dat antwoord geven op de vraag lastig is.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 19 maart 2018 @ 13:31:43 #141
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177930520
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 11:20 schreef JaJammerJan het volgende:
De feiten zijn dat zwarten gemiddeld dommer zijn dan blanken.

Je hebt nu 2 keuzes:

1)De realiteit onder ogen zien, dan ben je een racist.
2)Je kop in het zand steken en de realiteit ontkennen. Dan ben je goed bezig.
Leuk geprobeerd, alleen zie je het probleem niet.

Zwarte mensen kunnen gemiddeld genomen best dommer zijn als blanke mensen maar de huidskleur heeft daar geen invloed op. Het is slechts een statistisch gegeven. Derhalve heeft het ook 0 meerwaarde om het zo te benoemen; als je het zo benoemt insinueer je eigenlijk dat die huidskleur wel van invloed is.

Dat is nou juist het probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gohf046 op 19-03-2018 13:58:14 ]
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177931110
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze vraag is vrees ik ongeveer net zo complex als pogingen om het weer op 18 juli 2022 te voorspellen. Het lijkt me best aardig om factoren die van invloed zijn op intelligentie in kaart te brengen, maar dat zijn er ongelofelijk veel.

Bovendien kun je je afvragen of IQ nu werkelijk zo belangrijk is. Het is zeker niet de enige factor die mensen meer of minder waardevol maakt. Bovendien kun je vraagtekens zetten bij het idee dat "waarde voor de maatschappij" een goed criterium is bij het beoordelen van aanvragen voor verblijfsvergunningen. Moeten we een vluchteling die vreest voor zijn of haar leven weigeren als blijkt dat de "waarde voor onze maatschappij" beperkt is?

Het is allemaal niet zo eenvoudig.
Natuurlijk is het een moeilijk te beantwoorden vraag, maar het is wel de juíste vraag, in tegenstelling tot het aanstippen van wen correlatie tussen kleur en IQ, om daar dan vervolgens beleid op te maken.
pi_177931308
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat antwoord geven op de vraag lastig is.
ok
pi_177931411
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:31 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, alleen zie je het probleem niet.

Zwarte mensen kunnen gemiddeld genomen best dommer zijn als blanke mensen maar de huidskleur heeft daar geen invloed op. Het is slechts een statistisch gegeven. Derhalve heeft het ook 0 meerwaarde om het zo te benoemen; als je het zo benoemt insinueer je eigenlijk dat die huidskleur wel van invloed is.

Dat is nou juist het probleem.
Fair point. Maar als er mensen zijn die roepen: we moeten een vrouwen of allochtonenquotum gaan hanteren want er is discriminatie want niet 50% vrouw of niet X% allochtoon gelijk aan de verdeling in de bevolking.

Dán, is het wel goed als er iemand is die zegt: hoho: vrouwen willen liever parttime werken, vrouwen willen liever het gezin onderhouden, dus die 50% ga je nooit halen zonder op kwaliteit in te leveren.

Dan hoef je dat toch niet gelijk zo te spinnen dat Yernaz zou zeggen: oh nou dan ga je maar gelijk vrouwen weigeren om te komen solliciteren, die willen toch allemaal parttime werken. Hetzelfde geldt voor allochtonen. Yernaz zegt niet: laat ze vooral niet komen solliciteren. Hij zegt: als er verschillen zijn, hoeft dat niet per se door discriminatie te komen.

Dat kan iedereen nagaan: hij geeft namelijk aan: als je die mensen links laat liggen terwijl er geen verschillen zijn, schaad je je eigen bedrijf door niet de beste mensen aan te nemen, én dan is er een gigantische bron van arbeidskrachten waaruit men kan putten.

Nee, hij nuanceert de discussie dat een quotum -feitelijk discriminatie- noodzakelijk is. Dat lijkt me zeer wenselijk

Als je daar dan geen afstand van neemt, ben je een racist. Het moet toch niet gekker worden. Omgekeerde wereld. Logisch dus dat Baudet zegt: flikker maar op met jullie gejank, en dus alle verwijten maar op de koop toe neemt.

Hij had ook opportunistisch zijn partijgenoot voor de trein kunnen gooien, in een poging de partij uit de wind te halen. Ik ben blij dat hij dat niet deed. Opkomen voor je ideeën, en je partijgenoten zolang er niks verkeerd gaat, dat is wat er wordt verwacht van een fractievoorzitter.

Hoewel het dus verkeerd over kan komen, is het niet zo bedoeld en zeker niet vanuit een racistisch motief. Baudet gaat er dus ook geen afstand van nemen want dan zou hij Yernaz veroordelen voor iets dat hij nooit zo gezegd heeft, maar hem door anderen in de mond wordt gelegd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 19-03-2018 14:15:07 ]
pi_177931748
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

ok
Veel denkwerk voor me nodig want ik moet m'n positie bepalen. Ik ga niet over een nacht ijs (en dan lieg ik, ben die sukkel geweest)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_177931872
Slapen want dit slaat nergens op in deel te nemen
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 19 maart 2018 @ 14:23:01 #147
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177932097
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Fair point. Maar als er mensen zijn die roepen: we moeten een vrouwen of allochtonenquotum gaan hanteren want er is discriminatie want niet 50% vrouw of niet X% allochtoon gelijk aan de verdeling in de bevolking.

Dán, is het wel goed als er iemand is die zegt: hoho: vrouwen willen liever parttime werken, vrouwen willen liever het gezin onderhouden, dus die 50% ga je nooit halen zonder op kwaliteit in te leveren.

Dan hoef je dat toch niet gelijk zo te spinnen dat Yernaz zou zeggen: oh nou dan ga je maar gelijk vrouwen weigeren om te komen solliciteren, die willen toch allemaal parttime werken. Hetzelfde geldt voor allochtonen. Yernaz zegt niet: laat ze vooral niet komen solliciteren. Hij zegt: als er verschillen zijn, hoeft dat niet per se door discriminatie te komen.

Dat kan iedereen nagaan: hij geeft namelijk aan: als je die mensen links laat liggen terwijl er geen verschillen zijn, schaad je je eigen bedrijf door niet de beste mensen aan te nemen, én dan is er een gigantische bron van arbeidskrachten waaruit men kan putten.

Nee, hij nuanceert de discussie dat een quotum -feitelijk discriminatie- noodzakelijk is. Dat lijkt me zeer wenselijk

Als je daar dan geen afstand van neemt, ben je een racist. Het moet toch niet gekker worden. Omgekeerde wereld. Logisch dus dat Baudet zegt: flikker maar op met jullie gejank, en dus alle verwijten maar op de koop toe neemt.

Hij had ook opportunistisch zijn partijgenoot voor de trein kunnen gooien, in een poging de partij uit de wind te halen. Ik ben blij dat hij dat niet deed. Opkomen voor je ideeën, en je partijgenoten zolang er niks verkeerd gaat, dat is wat er wordt verwacht van een fractievoorzitter.

Hoewel het dus verkeerd over kan komen, is het niet zo bedoeld en zeker niet vanuit een racistisch motief. Baudet gaat er dus ook geen afstand van nemen want dan zou hij Yernaz veroordelen voor iets dat hij nooit zo gezegd heeft, maar hem door anderen in de mond wordt gelegd.
Ik ben sowieso geen voorstander van quota. Stel je voor dat je een bepaalde positie krijgt omdat ze toevallig nog een vrouw of iemand met een buitenlandse achternaam nodig hebben. Dan voel je je ook niet serieus genomen denk ik.

Ik denk overigens ook helemaal niet dat Yernaz het racistisch bedoelde. Maar hij was ook weer niet vies van een provocatie dus denk wel dat ie misschien bewust bepaalde zaken niet heeft ingevuld wat natuurlijk wel een hoop mensen getriggerd heeft.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177932401
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:16 schreef V1z0R het volgende:
Slapen want dit slaat nergens op in deel te nemen
Ik volg je niet meer maar kan aan mij liggen
pi_177933776
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik volg je niet meer maar kan aan mij liggen
Mijn fout.
Die hele discussie is nogal zinloos..

Je gaat hem toch niet overreden.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 19 maart 2018 @ 16:09:11 #150
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177934997
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 13:51 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een moeilijk te beantwoorden vraag, maar het is wel de juíste vraag, in tegenstelling tot het aanstippen van wen correlatie tussen kleur en IQ, om daar dan vervolgens beleid op te maken.
Als het idee is om daar beleid op te baseren dan lijkt deze vraag me in geen enkele vorm zinvol, als ik eerlijk ben.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177935258
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 14:23 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso geen voorstander van quota. Stel je voor dat je een bepaalde positie krijgt omdat ze toevallig nog een vrouw of iemand met een buitenlandse achternaam nodig hebben. Dan voel je je ook niet serieus genomen denk ik.

Ik denk overigens ook helemaal niet dat Yernaz het racistisch bedoelde. Maar hij was ook weer niet vies van een provocatie dus denk wel dat ie misschien bewust bepaalde zaken niet heeft ingevuld wat natuurlijk wel een hoop mensen getriggerd heeft.
Ik denk zelf dat ie zich van geen kwaad bewust was, onze enige lolbertarier. Dat an sich is natuurlijk wel een probleem als je volksvertegenwoordiger bent.
pi_177935391
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Deze vraag is vrees ik ongeveer net zo complex als pogingen om het weer op 18 juli 2022 te voorspellen. Het lijkt me best aardig om factoren die van invloed zijn op intelligentie in kaart te brengen, maar dat zijn er ongelofelijk veel.

Bovendien kun je je afvragen of IQ nu werkelijk zo belangrijk is. Het is zeker niet de enige factor die mensen meer of minder waardevol maakt.
Het ging dan ook om de vraag of de achterstandspositie op de arbeidsmarkt uitsluitend door discriminatie kwam. Ramautarsing gaf aan dat ook een meerdere generaties oud netwerk meespeelt en dat het om IQ zou draaien en je dan niet zomaar een evenredige verdeling krijgt.

quote:
Bovendien kun je vraagtekens zetten bij het idee dat "waarde voor de maatschappij" een goed criterium is bij het beoordelen van aanvragen voor verblijfsvergunningen. Moeten we een vluchteling die vreest voor zijn of haar leven weigeren als blijkt dat de "waarde voor onze maatschappij" beperkt is?

Het is allemaal niet zo eenvoudig.
Eigenlijk is het wel eenvoudig. Als je vluchtelingenproblematiek wil gebruiken/misbruiken om je eigen land beter te maken voor de huidige burgers moet je de waarde voor onze maatschappij als criterium nemen. Als je uit humanitaire overwegingen vluchtelingen wil opvangen dan moet je ze opvangen, maar geen naturalisatie in het vooruitzicht stellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177935535
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het ging dan ook om de vraag of de achterstandspositie op de arbeidsmarkt uitsluitend door discriminatie kwam. Ramautarsing gaf aan dat ook een meerdere generaties oud netwerk meespeelt en dat het om IQ zou draaien en je dan niet zomaar een evenredige verdeling krijgt.

[..]

Eigenlijk is het wel eenvoudig. Als je vluchtelingenproblematiek wil gebruiken/misbruiken om je eigen land beter te maken voor de huidige burgers moet je de waarde voor onze maatschappij als criterium nemen. Als je uit humanitaire overwegingen vluchtelingen wil opvangen dan moet je ze opvangen, maar geen naturalisatie in het vooruitzicht stellen.
Precies

Wat natuurlijk ook de reden is dat het juist de economisch rechtse partijen waren die immigratie wilden stimuleren. Toen waren de linkse partijen ook geen racisten. De economische argumenten die rechts aandroeg zijn niet waar gebleken, en emotionele argumentatie van pro-immigratie partijen heeft de overhand gekregen.
  maandag 19 maart 2018 @ 16:42:05 #154
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177935666
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eigenlijk is het wel eenvoudig. Als je vluchtelingenproblematiek wil gebruiken/misbruiken om je eigen land beter te maken voor de huidige burgers moet je de waarde voor onze maatschappij als criterium nemen. Als je uit humanitaire overwegingen vluchtelingen wil opvangen dan moet je ze opvangen, maar geen naturalisatie in het vooruitzicht stellen.
Dit is niet het doel van het opvangen van oorlogsvluchtelingen. Dat is ook nooit het doel daarvan geweest.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177935782
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is niet het doel van het opvangen van oorlogsvluchtelingen. Dat is ook nooit het doel daarvan geweest.
Wel van immigratie natuurlijk. En technisch gezien zijn oorlogsvluchtelingen gewoon immigranten. Dat als totaal verschillend behandelen is niet terecht.

Ook wordt het vaak zat als argument aangedragen: immigratie is juist goed voor de economie. De opmerking was dan ook op zijn plaats.
  maandag 19 maart 2018 @ 16:51:42 #156
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177935883
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wel van immigratie natuurlijk.
Nee, ook niet.

In de jaren '60-'70 hebben we actief gastarbeiders geworven om onze beroepsbevolking aan te vullen. Dat wil niet zeggen dat immigratie vandaag de dag dat als doel heeft.

quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:47 schreef Mr.Major het volgende:

En technisch gezien zijn oorlogsvluchtelingen gewoon immigranten. Dat als totaal verschillend behandelen is niet terecht.
Jij wilt alleen mensen in nood helpen als jij er iets aan hebt? Lekker is dat. Persoonlijk vind ik dat nogal asociaal.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177936079
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is niet het doel van het opvangen van oorlogsvluchtelingen. Dat is ook nooit het doel daarvan geweest.
Waarom hangt er dan naturalisatie aan vast?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 19 maart 2018 @ 17:03:31 #158
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177936117
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarom hangt er dan naturalisatie aan vast?
Omdat je mensen niet eindeloos kunt laten wachten op terugkeer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177936155
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, ook niet.

In de jaren '60-'70 hebben we actief gastarbeiders geworven om onze beroepsbevolking aan te vullen. Dat wil niet zeggen dat immigratie vandaag de dag dat als doel heeft.

[..]

Jij wilt alleen mensen in nood helpen als jij er iets aan hebt? Lekker is dat. Persoonlijk vind ik dat nogal asociaal.
Ook niet van niet. Het wordt zo vaak gezegd: we helpen die mensen én het is goed voor de economie. Zij doen banen die wij niet willen doen, het zijn doktoren. Ook niks mis mee, een theoretische winwin situatie.

Zucht, we zijn weer terug bij af hoor dames en heren :') _O- dat zeg ik helemaal niet. Uit mijn schrijven is dat ook niet af te leiden dus deze interpretatie kan alleen maar ontsproten zijn aan een totale miscalculatie van mijn motivaties. Het is juist tegenovergesteld: ik wil ze wel helpen, ook al heb ik er zelf niets aan. Alleen wil ik ze niet hier helpen en/want ben ik ook van mening dat we hen en hun land helemaal niet helpen door ze hierheen te halen.

Je blijft natuurlijk liever in je asociaalrechts frame zitten. Maar dat ligt aan jou.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 19-03-2018 17:10:49 ]
pi_177936196
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat je mensen niet eindeloos kunt laten wachten op terugkeer.
Veel Syriers gaan overigens alweer terug dus dat eindeloos valt ook allemaal mee. Het duurt vooral eindeloos lang omdat men eindeloos lang gaat onderzoeken of ze niet eindeloos lang moeten wachten als we ze terugsturen, wat trouwens tot zeer schrijnende situaties leidt.
  maandag 19 maart 2018 @ 17:22:21 #161
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_177936475
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook niet van niet. Het wordt zo vaak gezegd: we helpen die mensen én het is goed voor de economie. Zij doen banen die wij niet willen doen, het zijn doktoren. Ook niks mis mee, een theoretische winwin situatie.

Zucht, we zijn weer terug bij af hoor dames en heren :') _O- dat zeg ik helemaal niet. Uit mijn schrijven is dat ook niet af te leiden dus deze interpretatie kan alleen maar ontsproten zijn aan een totale miscalculatie van mijn motivaties. Het is juist tegenovergesteld: ik wil ze wel helpen, ook al heb ik er zelf niets aan. Alleen wil ik ze niet hier helpen en/want ben ik ook van mening dat we hen en hun land helemaal niet helpen door ze hierheen te halen.

Je blijft natuurlijk liever in je asociaalrechts frame zitten. Maar dat ligt aan jou.
Wat wil je dan eigenlijk wel doen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177936567
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat wil je dan eigenlijk wel doen?
Opvang in de regio en een hoger budget aan ontwikkelingssamenwerking. Direct uitgevoerd mede door de overheid en dus niet enkel door hulporganisaties. En wat we willen doen en in welke landen gewoon opnemen in verkiezingsprogramma's en vermaken tot kabinetsbeleid.

Al het geld voor immigratie, integratie (voor nieuwe immigranten) en ontwikkelingshulp op een grote hoop gooien. Daar een begroting op laten maken, waarbij je het geld hier of daar 1x uit kan geven. Dan kan je veel meer doen voor hetzelfde (of iets minder) geld

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 19-03-2018 17:45:39 ]
pi_177936999
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:51 schreef Molurus het volgende:
Jij wilt alleen mensen in nood helpen als jij er iets aan hebt? Lekker is dat. Persoonlijk vind ik dat nogal asociaal.
Draai het eens om, ik vind het persoonlijk nogal asociaal tegenover je mede landgenoten dat je mensen binnenhaalt die niets bijdragen.

Het is niet alsof dit een kakelvers probleem is en het verleden ons niet geleerd heeft dat dit niet bepaald verstand beleid is :{w
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:28:22 #164
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177984820
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 13:20 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Als Baudet-stemmer met een IQ van 132 krik ik dat landelijk gemiddelde gelukkig omhoog.

Tuurlijk is het interessant om te weten, ook zonder de mechanismen erachter. Het heeft immers vergaande gevolgen voor de manier waarop je het onderwijssysteem inricht, wat voor effect immigratie uit een bepaalde regio op de arbeidsmarkt en nog veel meer.
Goede zin wel, neem aan dat je uitblinkt in rekenreeksen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:45:11 #165
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_177985208
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:47 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Draai het eens om, ik vind het persoonlijk nogal asociaal tegenover je mede landgenoten dat je mensen binnenhaalt die niets bijdragen.

Het is niet alsof dit een kakelvers probleem is en het verleden ons niet geleerd heeft dat dit niet bepaald verstand beleid is :{w
Waarom is steun aan vluchtelingen ook al weer asociaal?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_177988494
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Fretwork het volgende:
Waarom is steun aan vluchtelingen ook al weer asociaal?
Omdat je Nederland opzadelt met een gigantische kostenpost voor de komende decennia.
Ook jij weet dat veel van die migranten nooit aan het werk komen en aangewezen zijn op een uitkering.

En voor 100% van de vluchtelingen geldt dat Nederland niet het enigste land is waar ze terechtkunnen, daar zitten vele veilige landen en duizenden km`s tussen, (Syrie 4000km, Eritrea 5000km etc)
Aangezien ze bewust doorreizen naar landen met een riante welvaartsstaat noem ik ze economische migranten, en dan ook meestal kansloze economische migranten omdat verreweg de meesten niet de opleiding, ervaring en competenties hebben om van waarde te kunnen zijn op de arbeidsmarkt in NL.

Over afwijkende (culturele en religieuze) normen en waarden met alle bijkomende problemen van dien kunnen we ook wel hele boekwerken vullen natuurlijk :X

Dus ja, zulke mensen binnenlaten omdat je jezelf daar beter bij voelt, maar dat je dan niet stilstaat voor de gevolgen voor NL en de mensen die hier al wonen, dat vind ik redelijk asociaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 21-03-2018 18:40:20 ]
pi_177989468
Een dag niet gekankerd op vluchtelingen is een dag niet geleefd. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177989581
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:52 schreef xpompompomx het volgende:
Een dag niet gekankerd op vluchtelingen is een dag niet geleefd. ^O^
Een dag zonder daarop te hoeven kankeren is vaak juist heerlijk. Als je weer hoort dat 2 meisjes geroofied zijn door 4 Afrikanen heb ik nou niet per se het gevoel dat de zon zo lekker schijnt buiten. Dat jij dat denkt vind ik nogal cynisch en ik word er misselijk van wat het verpest m'n dag juist. Af en toe moet je nu eenmaal datgene doen wat moet, ook al is het niet zo leuk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 21-03-2018 19:13:53 ]
pi_177991593
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:52 schreef xpompompomx het volgende:
Een dag niet gekankerd op vluchtelingen is een dag niet geleefd. ^O^
'Vluchtelingen' is dan ook hardnekkige newspeak. Volk dat 3000km afreist naar het land met de beste sociale voorzieningen zijn per definitie economische migranten.
pi_177991726
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2018 18:52 schreef xpompompomx het volgende:
Een dag niet gekankerd op vluchtelingen is een dag niet geleefd. ^O^
Een dag niet gekankerd op vluchtelingen is een dag waar je niet doorhad hoe je genaaid wordt door de overheid :{w
pi_178003288
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:28 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Goede zin wel, neem aan dat je uitblinkt in rekenreeksen?
:')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')