abonnement Unibet Coolblue
pi_177682670
Stel dat je windows laptop wordt gestolen.
En je hebt wel alle wachtwoorden ingesteld (Bios & windows).
Dus via standaard inloggen zal men niet ver komen.

Maar wat als men de hd uitbouwt en gaat benaderen via usb?

Komt Gmail en de Google-Cloud ook automatisch online als men van daaruit bv de Chrome browser opstart? Of zal hij dan toch om wachtwoorden gaan vragen?

Verder laat ik zoveel mogelijk alles in de cloud staan en verder (bijna) niets lokaal...
pi_177682754
Welke Windows versie heb je?

Zonder encryptie is je disk idd via een USB drive uit te lezen!

Je kan bitlocker activeren aks het ondersteund wordt door je os

Wel even de bitlocker key goed bewaren natuurlijk

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 08-03-2018 12:14:43 ]
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:14:16 #3
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177682761
Bitlocker is wat je wil.
pi_177682996
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:13 schreef CarltonBanks het volgende:
Welke Windows versie heb je?

Zonder encryptie is je disk idd via een USB drive uit te lezen!

Je kan bitlocker activeren aks het ondersteund wordt door je os

Wel even de bitlocker key goed bewaren natuurlijk
Windows 10 home.
Heb inderdaad al even lopen zoeken naar bitlocker maar die zit niet in de home edition?!
pi_177683023
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:13 schreef CarltonBanks het volgende:
Welke Windows versie heb je?

Zonder encryptie is je disk idd via een USB drive uit te lezen!

Je kan bitlocker activeren aks het ondersteund wordt door je os

Wel even de bitlocker key goed bewaren natuurlijk
Trouwens van mij mogen ze dat doen, maar komen ze ook in Gmail etc. ?
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:29:59 #6
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_177683090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Trouwens van mij mogen ze dat doen, maar komen ze ook in Gmail etc. ?
Ja hoor, geen probleem.
pi_177683122
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:29 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem.
Nou dat is dan mooi shit!
Is daar nog iets aan te doen dan alleen zo snel mogelijk het ww wijzigen indien gestolen?
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:32:33 #8
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_177683136
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:31 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Nou dat is dan mooi shit!
Is daar nog iets aan te doen dan alleen zo snel mogelijk het ww wijzigen indien gestolen?
Nee, alleen inderdaad wel je WW wijzigen. Of je wachtwoorden nooit lokaal opslaan (in browsers e.d.)
pi_177683715
kunnen ze ook in de "mijn documenten" van een Windows user komen?
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:04:10 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177683773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:02 schreef fespo het volgende:
kunnen ze ook in de "mijn documenten" van een Windows user komen?
Tuurlijk. Zolang de schijf niet versleuteld is met bijvoorbeeld bitlocker kan men zonder al te veel moeite bij de gegevens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:05:48 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177683808
En voor wachtwoorden bewaren kan je het beste een versleuteld wachtwoord programmaatje installeren. Daar doe je dan ook een wachtwoord op die je wél onthoud en niet ergens in een tekstbestand op je bureaublad zet en dan wordt het voor dieven wel erg lastig om het van je laptop te peuteren.

keepass is volgens mij wel een handig tooltje voor je wachtwoorden, nooit in de browser opslaan.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177683888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Windows 10 home.
Heb inderdaad al even lopen zoeken naar bitlocker maar die zit niet in de home edition?!
Nee, volgens mij zit het er niet in.

VeraCrypt is ook veel toegepast en is gratis.
Wel zorgen voor een goede back-up, je data recoveren als je sleutel weg is of bij een crash is vrijwel onmogelijk.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:45:46 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_177684577
quote:
keepass is volgens mij wel een handig tooltje voor je wachtwoorden, nooit in de browser opslaan.
Hier ook goede ervaringen hiermee. :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 8 maart 2018 @ 13:47:37 #14
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_177684609
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier ook goede ervaringen hiermee. :Y
Totdat je Keepass wachtwoord gehackt wordt.
pi_177684847
Trouwens ik heb wachtwoord opslaan op UIT staan. (Instellingen chrome)
Als je voor het eerst gmail start dan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord.
Daarna niet meer want hij is dan altijd benaderbaar totdat je de cookies verwijderd...
Idem met youtube...
Het zit ook allemaal vastgebakken aan dat fokking google-account waar je ook weer niet zonder kan tegenwoordig...
Als gmail elke keer bij opstarten chrome zou vragen om ww dan zou ik er al blij mee zijn.
(En om nu elke keer de browsergevens automatisch laten verwijderen bij afsluiten browser is ook zowat...)
Ik meen dat er vroeger wel een optie was... (Optie 'vertrouw deze PC niet' of 'Dit is een openbare PC')
Kan die optie nergens meer vinden...

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 08-03-2018 14:07:34 ]
pi_177684893
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 13:57 schreef Bocaj het volgende:
Trouwens ik heb wachtwoord opslaan op UIT staan. (Instellingen chrome)
Als je voor het eerst gmail start dan vraagt hij om gebruikersnaam en wachtwoord.
Daarna niet meer want hij is dan altijd benaderbaar totdat je de cookies verwijderd...
Idem met youtube...
Het zit ook allemaal vastgebakken aan dat fokking google-account waar je ook weer niet zonder kan tegenwoordig...
Als gmail elke keer bij opstarten chrome zou vragen om ww dan zou ik er al blij mee zijn.
(En om nu elke keer de browsergevens automatisch laten verwijderen bij afsluiten browser is ook zowat...)
Ik meen dat je er vroeger wel een optie was... (Optie 'vertrouw deze PC niet' of 'Dit is een openbare PC')
Kan die optie nergens meer vinden...
dat klopt, google heeft die optie afgeschaft en verteld doodleuk dat je maar in incognito mode moet surfen als je niet wilt dat het een en ander onthouden wordt..
pi_177686309
Er zijn ook laptops waarbij je in de bios een wachtwoord kan instellen voor de hard disk zonder dit wachtwoord kan je niet opstarten maar kan je ook niet meer de hard disk benaderen ook niet als die is uitgebouwd en in een andere laptop gestopt wordt.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:21:13 #18
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_177686352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:19 schreef BTKlus het volgende:
Er zijn ook laptops waarbij je in de bios een wachtwoord kan instellen voor de hard disk zonder dit wachtwoord kan je niet opstarten maar kan je ook niet meer de hard disk benaderen ook niet als die is uitgebouwd en in een andere laptop gestopt wordt.
Heb je daar een voorbeeld van?
pi_177686424
In elk geval de Dell laptops kunnen dat.

Zie ook http://www.laptoptips.ca/security/hard-disk-password/
pi_177686459
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:19 schreef BTKlus het volgende:
Er zijn ook laptops waarbij je in de bios een wachtwoord kan instellen voor de hard disk zonder dit wachtwoord kan je niet opstarten maar kan je ook niet meer de hard disk benaderen ook niet als die is uitgebouwd en in een andere laptop gestopt wordt.
een encrypted schijf + boot sector dus, zoals b.v.safeguard ook kan genereren (een vorige werkgever gebruikte dat icm fingerprints op een smartcard)
pi_177686564
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:26 schreef mschol het volgende:

[..]

een encrypted schijf + boot sector dus, zoals b.v.safeguard ook kan genereren (een vorige werkgever gebruikte dat icm fingerprints op een smartcard)
Wij gebruiken deze HDD Wachtwoord optie op een paar Dell Latitude laptops het wachtwoord zet je via de bios en wordt in de hdd firmware zelf opgeslagen waardoor na het verwijderen van de hdd deze nog steeds beveiligd is.
pi_177687807
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:26 schreef mschol het volgende:

[..]

een encrypted schijf + boot sector dus, zoals b.v.safeguard ook kan genereren (een vorige werkgever gebruikte dat icm fingerprints op een smartcard)
Niet helemaal vergelijkbaar want er wordt geen extra software voor gebruikt maar een optie die al in de ATA standaard en later aanwezig is. Het is dan ook volledig OS onafhankelijk.
pi_177688126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:26 schreef mschol het volgende:

[..]

een encrypted schijf + boot sector dus, zoals b.v.safeguard ook kan genereren (een vorige werkgever gebruikte dat icm fingerprints op een smartcard)
Sophos Safegaurd. Wat een aids is dat zeg :r
pi_177689452
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:32 schreef BTKlus het volgende:

[..]

Wij gebruiken deze HDD Wachtwoord optie op een paar Dell Latitude laptops het wachtwoord zet je via de bios en wordt in de hdd firmware zelf opgeslagen waardoor na het verwijderen van de hdd deze nog steeds beveiligd is.
Ik heb een Dell laptop... lol
Ik heb idd een bios setup ww en ook een hdd toegangs ww ingesteld...
Nooit geweten dat die beveiliging zo ver gaat... (Heeft dat ook iets met S.M.A.R.T. vandoen?)

Moet nu toch maar eens kijken of ik zoiets kan testen... (Zo'n ww beveiligde hd uitbouwen en benaderen via usb. Kijken of hij dan ineens een ww wil hebben of dat ik hem gewoon kan benaderen via de verkenner ofzo.)
Of heeft iemand al eens zo'n test gedaan?
pi_177692024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:52 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Sophos Safegaurd. Wat een aids is dat zeg :r
dat werkte best goed hoor, al was het toen nog geen sophos
pi_177705177
Win10 Pro nemen of een Mac aanschaffen.
url
pi_177778410
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:55 schreef Bocaj het volgende:

Ik heb idd een bios setup ww en ook een hdd toegangs ww ingesteld...
Nooit geweten dat die beveiliging zo ver gaat... (Heeft dat ook iets met S.M.A.R.T. vandoen?)
Heeft niets met SMART te maken. Dit wordt geregeld door bepaalde firmwares van bepaalde harddisks.

quote:
Moet nu toch maar eens kijken of ik zoiets kan testen... (Zo'n ww beveiligde hd uitbouwen en benaderen via usb. Kijken of hij dan ineens een ww wil hebben of dat ik hem gewoon kan benaderen via de verkenner ofzo.) Of heeft iemand al eens zo'n test gedaan?
De beste zijn beveiligd in firmware op de harddisk zelf en daar heeft de gewone consument helemaal niets meer aan. Je kunt ze zelfs niet opnieuw gebruiken. Er gaat wel het gerucht dat er master passwords bekend van zijn of dat je er andere firmware op kan flashen, maar ik heb daar nooit geen enkel bewijs van gezien. Fabrikanten lopen niet echt te koop met hun speciale software.

Als je firmware password methode niet werkt zou ik gewoon Veracrypt op de lichtste stand gebruiken. Tenzij je een Russische ex-spion bent die al een tijdje in de UK woont.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')