abonnement Unibet Coolblue
pi_177722257
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:23 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat regenboogpieten niet voldoende genuanceerd worden?
Tenminste, dat maak ik er op uit.
Sommigen 'trutten', het is toch algemeen bekend dat verschillende anti piet organisaties ook niet tevreden waren met regenboogpieten.

Niet dat het van belang is, maar het toont wel aan dat je nooit de nuance kan vinden. En dus wil ik wel vraagtekens zetten bij die zoektocht.

Het is een oneindige zoektocht en daarom verspilling van tijd en energie.
pi_177722585
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:27 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Sommigen 'trutten', het is toch algemeen bekend dat verschillende anti piet organisaties ook niet tevreden waren met regenboogpieten.

Niet dat het van belang is, maar het toont wel aan dat je nooit de nuance kan vinden. En dus wil ik wel vraagtekens zetten bij die zoektocht.

Het is een oneindige zoektocht en daarom verspilling van tijd en energie.
Is mij niks van bekend. En hoe zou jij zelf willen nuanceren als jij wilt rondlopen met een hakenkruis op je mouw?
pi_177722734
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 12:51 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Je bent niet verplicht te luisteren dat wordt toch ook nergens gesteld. Andere meningen (nvalshoeken) worden gecensureerd of monddood/belachelijk gemaakten en zodoende geweerd van de politiek correcte concensus. Zeker door policor media. De Nederlandse journalisten durfden niet meer kritisch te zijn op het MH17 rapport bijvoorbeeld. Of over 9/11. Als je wordt beticht van complotheorist zijn en aluhoedje kun je als journalist inpakken. Daarom liepen ze liever veilig in-lijn met de algemene westerse politieke concensus. Zo wordt vrijheid van meningsuiting (en journalistieke onderzoek) beperkt.
Ja, daar ga je dus al. Als iemand beweert dat 9/11 een inside job is moet dat dus kennelijk serieus worden genomen. Zo niet is er geen vrijheid van meningsuiting.

quote:
Jij en major zitten in dat Baudet-draadje. Met Baudet precies hetzelfde. Hij wordt tot vervelens toe geframed voor racist. Dit laat hem een moeilijke lijn bewandelen van veel verontschuldiging onder negatief licht. Dit bemoeilijkt wat hij verder wilt of durft te zeggen.
Want wat zijn dingen die hij zou willen zeggen die hij nu zogenaamd niet zou kunnen zeggen?
pi_177722763
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Is mij niks van bekend. En hoe zou jij zelf willen nuanceren als jij wilt rondlopen met een hakenkruis op je mouw?
Ik liep eens met mn vriendin overstraat en uit het niks begon iemand die voorbij fietste ongelovelijk te tieren tegen haar.

Blijkbaar vond hij haar bontjas niet genuanceerd genoeg. We hadden eerst geen idee wat zijn probleem was, maar dat was het dus zijn probleem: niet de onze.

Zijn zorg, niet de mijne.
  Overall beste user 2022 zaterdag 10 maart 2018 @ 14:19:36 #80
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177723089
Verkapt zwarte-pietentopic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177723306
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:58 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik liep eens met mn vriendin overstraat en uit het niks begon iemand die voorbij fietste ongelovelijk te tieren tegen haar.

Blijkbaar vond hij haar bontjas niet genuanceerd genoeg. We hadden eerst geen idee wat zijn probleem was, maar dat was het dus zijn probleem: niet de onze.

Zijn zorg, niet de mijne.
Dat bedoel ik niet. Hoe zou jij het kunnen rechtvaardigen dat jij met een hakenkruis op je mouw wilt rondlopen?
pi_177724276
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, daar ga je dus al. Als iemand beweert dat 9/11 een inside job is moet dat dus kennelijk serieus worden genomen. Zo niet is er geen vrijheid van meningsuiting.

[..]

Want wat zijn dingen die hij zou willen zeggen die hij nu zogenaamd niet zou kunnen zeggen?
Ik kan prima alles zeggen wat ik wil zeggen. Dat kon Fortuyn -zonder iemand met hem te vergelijken- overigens ook. Nogmaals: het gaat niet om censuur. Je dogmatische argumentatie houdt dus geen stand.
pi_177725757
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Hoe zou jij het kunnen rechtvaardigen dat jij met een hakenkruis op je mouw wilt rondlopen?
Ben jij nou...? :/

Maar in ieder geval, iemand zou zijn mening niet hoeven te moeten te rechtvaardigen voor een ander.

[ Bericht 5% gewijzigd door WodanIsGroot op 10-03-2018 17:21:14 ]
pi_177726461
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 15:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik kan prima alles zeggen wat ik wil zeggen. Dat kon Fortuyn -zonder iemand met hem te vergelijken- overigens ook. Nogmaals: het gaat niet om censuur. Je dogmatische argumentatie houdt dus geen stand.
Waar gaat het dan om? Als jij loopt te roepen in de Tweede Kamer dat de EU ons kapot wil maken dat mensen daar niet lacherig om mogen doen? Want dat creëert de indruk dat bepaalde meningen of opvattingen niet serieus worden genomen? Of waar wil je precies naar toe?
pi_177726585
Hm. Een soort opinierelativisme? Ook volslagen debiele opvattingen verdienen respect?

Nee, fuck dat.
pi_177726596
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Een soort opinierelativisme? Ook volslagen debiele opvattingen verdienen respect?

Nee, fuck dat.
Tolerantie
pi_177726619
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:24 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Tolerantie
O, nu gaat extreemrechts pleiten voor tolerantie. Het wordt steeds gekker.
pi_177726655
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, nu gaat extreemrechts pleiten voor tolerantie. Het wordt steeds gekker.
Pechtold?
pi_177726737
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 16:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ben jij nou...? :/

Maar in ieder geval, iemand zou zijn mening niet hoeven te moeten te rechtvaardigen voor een ander.
Je bedoelt daarmee zeker ook dat als Sylvana Simons weer eens wat roept of eist... dat niemand daarvan wat zou mogen zeggen, want dat is gewoon haar mening?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177726759
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je bedoelt daarmee zeker ook dat als Sylvana Simons weer eens wat roept of eist... dat niemand daarvan wat zou mogen zeggen, want dat is gewoon haar mening?
Roepen wel (maar das niet hetzelfde als gehoord moeten worden)
Eisen of afdwingen(op welke manier dan ook) niet.
pi_177726778
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:33 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Roepen wel.
Eisen of afdwingen(op welke manier dan ook) niet.
Dat is wat anders dan je eerst stelde...

Toen je zei dat anderen niet negatief mochten reageren als iemand zijn of haar mening gaf..


Wat is het nu?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177726788
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je bedoelt daarmee zeker ook dat als Sylvana Simons weer eens wat roept of eist... dat niemand daarvan wat zou mogen zeggen, want dat is gewoon haar mening?
Nee, alleen witte, platrechtse meningen natuurlijk. De rest gaat gewoon op transport.
pi_177726832
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:34 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan je eerst stelde...

Toen je zei dat anderen niet negatief mochten reageren als iemand zijn of haar mening gaf..


Wat is het nu?
Ik weet niet echt waar je naar refereert. Maar ik heb het gewoon over echte vrijheid van meningsuiting en dit is iedereen zijn mening gunnen.

En nee: schreeuwen tegen iemand zijn uiting is niet zelf een mening hebben dat is intolerantie.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 10-03-2018 17:43:54 ]
pi_177729703
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:38 schreef WodanIsGroot het volgende:
En nee: schreeuwen tegen iemand zijn uiting is niet zelf een mening hebben dat is intolerantie.
dus als iemand het niet eens is met een andere mening mag hij dat niet zeggen...

het lijkt me duidelijk welke 'vrijheid' jij wel en welke je liever niet wil zien..
uiteindelijk komt het erop neer dat jij vooral een andere groep hun vrijheid hun mening te uitten wilt ontnemen, omdat je vind dat dat 'intolerantie' is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177730080
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus als iemand het niet eens is met een andere mening mag hij dat niet zeggen...
Gun een ander zijn uiting zeg ik.

Bijvoorbeeld: ga niet elke homo op straat tot in de treurnis achtervolgen met je mening dat hij zondig is. Dat is intolerant.

En iets anders, mbt op je tweede passage. Even een greep uit de laatste 10 reacties:
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Dat bedoel ik niet. Hoe zou jij het kunnen rechtvaardigen dat jij met een hakenkruis op je mouw wilt rondlopen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, nu gaat extreemrechts pleiten voor tolerantie. Het wordt steeds gekker.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 19:48 schreef RM-rf het volgende:
...
het lijkt me duidelijk welke 'vrijheid' jij wel en welke je liever niet wil zien..
uiteindelijk komt het erop neer dat jij vooral een andere groep hun vrijheid hun mening te uitten wilt ontnemen, omdat je vind dat dat 'intolerantie' is.
Ik vraag me echt af hoe jij en die anderen figuren in dit topic de wereld ervaren. 'Nazi's hier, extreem rechts daar, facisme everywaar'

Ik wil nou niet gelijk aannemen dat het demoniseren is, maar wat dan wel? Als het niet kwaad is dan is het wel achterlijk.

En in een topic over vrijheid van meningsuiting: verbijsterend.

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 10-03-2018 20:23:57 ]
pi_177730339
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Gun een ander zijn uiting zeg ik.

Bijvoorbeeld: ga niet elke homo op straat tot in de treurnis achtervolgen met je mening dat hij zondig is. Dat is intolerant.

nee, jij gunt een ander zijn mening niet...

vrijheid van meningsuiting is namelijk ook dat je bv een homofoob niet gaat verbieden op straat te komen of zijn negatieve mening over homo's te uitten..

los ervan of je het ermee mee eens bent, de mening uitten kun je hem vooraf niet verbieden:
wel kan je hem mogelijk achteraf vervolgen als hij personen echt lastig valt, maar dat is nu juist niet in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting...

Iedereen mag die mening gewoon uitten, maar kan er eventueel achteraf voor vervolgd worden als hij strafbare dingen roept of doet.

Zo is het gewoon.
Jij bent degenen die de hele tijd andere dingen suggereert, net doet alsof het van de mening afhangt of iemand iets mag zeggen of niet...
of dat hete rvan afhangt of iemand iets luids roept of dat hij een ongewenste mening uitspreekt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177730637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, jij gunt een ander zijn mening niet...

vrijheid van meningsuiting is namelijk ook dat je bv een homofoob niet gaat verbieden op straat te komen of zijn negatieve mening over homo's te uitten..
Dat zeg ik ook niet.

Ik zeg dat ik een anti homo protest in de arena tijdens het optreden van de toppers intolerantie vind. Dit protest mag van mij part wel ergens plaatsvinden maar niet in of in de buurt van de arena. Geen burger behoort een andere burger te dwingen tot ervaren.
quote:
los ervan of je het ermee mee eens bent, de mening uitten kun je hem vooraf niet verbieden:
wel kan je hem mogelijk achteraf vervolgen als hij personen echt lastig valt, maar dat is nu juist niet in tegenspraak met de vrijheid van meningsuiting...
Tegen iemand zijn uiting zijn vind ik niet gelijkstaan aan zelf een mening hebben. Daarom ben ik het er niet mee eens.
quote:
Iedereen mag die mening gewoon uitten, maar kan er eventueel achteraf voor vervolgd worden als hij strafbare dingen roept of doet.

Zo is het gewoon.
Nou ja niet dus. Er zijn hier in Nederland uitingen verboden.
quote:
Jij bent degenen die de hele tijd andere dingen suggereert, net doet alsof het van de mening afhangt of iemand iets mag zeggen of niet...
of dat hete rvan afhangt of iemand iets luids roept of dat hij een ongewenste mening uitspreekt.
Niet dus he.

[ Bericht 1% gewijzigd door WodanIsGroot op 10-03-2018 20:35:09 ]
pi_177731063
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 17:38 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik weet niet echt waar je naar refereert. Maar ik heb het gewoon over echte vrijheid van meningsuiting en dit is iedereen zijn mening gunnen.

En nee: schreeuwen tegen iemand zijn uiting is niet zelf een mening hebben dat is intolerantie.
Dus hoe dom of onzinnig een mening ook is, we moeten er naar luisteren of er respect voor hebben, wat dat dan ook moge betekenen.

Nee.
pi_177731369
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus hoe dom of onzinnig een mening ook is, we moeten er naar luisteren of er respect voor hebben, wat dat dan ook moge betekenen.

Nee.
Zucht. Niemand zou verplicht moeten zijn om te luisteren naar een andere burger.

En verwar tolereren nou eens niet met respecteren. Je klinkt als een moslim :D
pi_177732637
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 20:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Gun een ander zijn uiting zeg ik.

Bijvoorbeeld: ga niet elke homo op straat tot in de treurnis achtervolgen met je mening dat hij zondig is. Dat is intolerant.

En iets anders, mbt op je tweede passage. Even een greep uit de laatste 10 reacties:

[..]

[..]

[..]

Ik vraag me echt af hoe jij en die anderen figuren in dit topic de wereld ervaren. 'Nazi's hier, extreem rechts daar, facisme everywaar'

Ik wil nou niet gelijk aannemen dat het demoniseren is, maar wat dan wel? Als het niet kwaad is dan is het wel achterlijk.

En in een topic over vrijheid van meningsuiting: verbijsterend.
Huilhuil.

Waar is de tijd gebleven dat rechtsradicalen alles nog zo vreselijk graag wilden benoemen... Nu zijn het ineens kwetsbare slachtoffers geworden die doodsbang zijn voor weerwoord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')