abonnement Unibet Coolblue
pi_177688503
Ik vond Blackbird echt prachtig, eerst zelfs mooier dan Portugal :o :@
pi_177688553
Hoi iedereen,
Ben nieuw hier, maar net zo enthousiast als jullie over onze inzending!
Finaleplaats lijkt me toch wel zeker, alhoewel er wel veel Oostbloklanden in onze semi zitten die ik onze inzending nog niet heel veel punten zie geven. Het niveau is echter wel matig in deze semi, dus zekerheidje.

Mijn voorspelling:
-Zeker:
Nederland (zal wel veel beter doen bij jury dan televote denk ik)
Rusland (duh)
Denemarken (zeer goede act en het viking charme)
Oekraïne (goede performance en veel fans)
Zweden (duh)
Hongarije (gewoon omdat het anders is)

-Misschien:
Polen (catchy deuntje, zal het goed doen bij televoting)
Roemenië (opzich wel een goed lied, maar weet niet of het aanslaat)
Letland (kan saai worden)
Servië (orgineel en veel vriendjes)
Montenegro (lijkt nu nog saai, maar zal het wel goed doen in het oosten)
Slovenië (geen idee hoe dit het gaat doen)
Australië (het is Australië, maar het valt totaal niet op)

-Geen kans:
Malta (onorigineel)
San Marino (cringe)
Moldavië (wel catchy, maar verwacht dat de jury het op een van de laatste plekken zet)

Noorwegen en Georgië kan ik nog niet beoordelen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 17:14:24 #228
163650 Greys
pi_177688571
Welkom yocax! *O* w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177688604
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoe vond jij Blackbird? Ben het ff kwijt :D

Mooi. Onterecht niet door, naast zoveel slechte zooi dat wel doorging.

Dat van uitstraling snap ik wel een beetje. Als we kijken waar veel mensen voor stemmen. (Ik stem voor een lied. Ongeacht hoe groot het feestje eromheen is, of hoe groot het gebrek aan).
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 17:25:37 #230
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_177688787
Ik vind dat Finse nummer ook niet zo bijzonder. Beetje saai idd. Misschien had het wel verdiend om naar de finale te gaan (ik weet niet meer wat er wel doorging), maar voor de doorsnee kijker valt het niet genoeg op. Ik bedoel, ze heeft ook geen hele bijzondere uitstraling of zo, waardoor je aan de buis gekluisterd blijft.

Alhoewel ik het ESF heel tof vind en het geen jaar oversla, beschouw ik mezelf toch iets meer doorsnee kijker dan de diehards hier die alle liedjes van te voren uit hun hoofd kennen (en zich blijven herinneren :P). Ik kan je vertellen dat er voor de doorsnee kijker heel veel één-pot-nat-ene-oor-in-andere-oor-uit-inzendingen tussen zitten. Twee nummers later ben je ze compleet vergeten.

Dat gaat met Waylon niet gebeuren. Dat weet ik zeker. 8-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_177688836
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Op zulke momenten baal ik zo gruwelijk dat 'wij' het met AvroTros moeten doen :{

En echt jongens, ik neem alles terug als blijkt dat zij het niet wilden en Waylon juist wel. Maar het feit dat zij hun opname binnen een minuut zaterdag al heel enthousiast online smeten zonder editen en Waylon het nu nog steeds niet zelf gepost heeft doet me echt heel anders vermoeden.
Het kan erger. Ik gok dat zo'n 30 landen het vast nog slechter hebben geregeld.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Hoog bij de bookies staan geeft vaak wel een betere startplek.
Dat komt wel goed dan toch? :D Zie https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-2
Alleen Zweden staat er niet bij, de andere 16 halve finalisten wel.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:54 schreef MaLo het volgende:
Ik vind waarschijnlijk de halve finale nog spannender dan de finale.
Dat Nederland weer als laatste uit de envelop komt :')
Dit is één keer gebeurd, toen met Anouk. Ik heb toen zo hard geschreeuwd dat de hele wijk waarschijnlijk afvroeg wat er aan de hand was :P
België is nu al een stuk of drie keer als laatste uit de envelop gekomen.
We weten dat we sowieso niet als eerste uit de envelop komen, want dat is voor landen als Bulgarije en Zweden, die daarna wel in het tweede gedeelte van de finale moeten optreden.
pi_177688986
Ik geloof nog steeds niet dat Bulgarije vorig jaar 'toevallig' het laatste plekje in de tweede helft van de finale pakte. _O-
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 17:42:01 #233
163650 Greys
pi_177689154
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:34 schreef Em31 het volgende:
Ik geloof nog steeds niet dat Bulgarije vorig jaar 'toevallig' het laatste plekje in de tweede helft van de finale pakte. _O-
Geloof ik ook geen reet van :D
Ze dachten vast dat het de winnaar zou zijn.

Ik heb net de youtube met het uitdelen van alle twaalf punten van vorig jaar teruggekeken. En me gewoon weer zitten ergeren aan Griekenlan en Cyprus met het uitwisselen van de twaalf onder veel boegeroep :') En nu valt me pas op wat een enórm aanstellertje dat (verder supergoede) Bulgaarse jongetje eigenlijk was. :D Dat halve instorten en huilerig hartjes maken met z'n vingers als ie twaalf kreeg _O- En dan die droge Salvador haha. Valt me ook nu pas op dat er een land zei 'our twelve points to the romantic pop singer from Portugallll' en dat je hem duidelijk kunt zien zeggen 'Pop? No pop' terwijl ie nee wappert met een vinger. Ghehe.

Mooi hoe zo'n puntentelling zelfs nu nog soort van 'spannend' is coke me om te kijken. Laat staan in mei straks :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177689364
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Geloof ik ook geen reet van :D
Ze dachten vast dat het de winnaar zou zijn.

Ik heb net de youtube met het uitdelen van alle twaalf punten van vorig jaar teruggekeken. En me gewoon weer zitten ergeren aan Griekenlan en Cyprus met het uitwisselen van de twaalf onder veel boegeroep :') En nu valt me pas op wat een enórm aanstellertje dat (verder supergoede) Bulgaarse jongetje eigenlijk was. :D Dat halve instorten en huilerig hartjes maken met z'n vingers als ie twaalf kreeg _O- En dan die droge Salvador haha. Valt me ook nu pas op dat er een land zei 'our twelve points to the romantic pop singer from Portugallll' en dat je hem duidelijk kunt zien zeggen 'Pop? No pop' terwijl ie nee wappert met een vinger. Ghehe.

Mooi hoe zo'n puntentelling zelfs nu nog soort van 'spannend' is coke me om te kijken. Laat staan in mei straks :')
Ja dat aanstellerige _O- verschrikkelijk. Hoop ook eigenlijk niet dat hij dit jaar weer meedoet. Jaa zo veel spanning straks weer, uitslag van de halve finale durf ik niet eens te kijken denk ik. En die eerste repetitie en de reacties zijn ook altijd weer spannend. :D
  ESF Reporter donderdag 8 maart 2018 @ 17:54:20 #235
87554 Cee
Welluk?
pi_177689437
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat komt omdat we al heel lang naar het ESF kijken en gekkere dingen hebben zien gebeuren qua stemmen :P

Of laat ik voor mezelf spreken: ik gekkere dingen heb zien gebeuren.
Sinds vorig jaar mijn favoriet (en die van veel anderen, afgaande van lijstjes e.d.) kansloos ten onder ging in de halve finale juich ik niet meer te vroeg.

-edit oh ik postte weer voordat ik alles had gelezen, het voorbeeld Blackbird is al voorbij gekomen.
Blackbird ;( Misschien wel in mijn Top 5 songfestivalnummers ooit en had met twee vingers in de neus moeten winnen. Ik had een ticket voor Helsinki moeten hebben nu.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cee op 08-03-2018 18:00:17 ]
pi_177689445
https://twitter.com/songfestivalnl/status/971788992877355009

'Ieder deelnemend land moet een clip aanleveren die in de previews te zien zal zijn. Nederland levert een live-optreden in van het optreden van Waylon afgelopen zaterdag in TROS Muziekcafé'

Previews? Bedoelen ze dan die shows van een paar landen of wat anders?
pi_177689614
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Geloof ik ook geen reet van :D
Ze dachten vast dat het de winnaar zou zijn.

Ik heb net de youtube met het uitdelen van alle twaalf punten van vorig jaar teruggekeken. En me gewoon weer zitten ergeren aan Griekenlan en Cyprus met het uitwisselen van de twaalf onder veel boegeroep :') En nu valt me pas op wat een enórm aanstellertje dat (verder supergoede) Bulgaarse jongetje eigenlijk was. :D Dat halve instorten en huilerig hartjes maken met z'n vingers als ie twaalf kreeg _O- En dan die droge Salvador haha. Valt me ook nu pas op dat er een land zei 'our twelve points to the romantic pop singer from Portugallll' en dat je hem duidelijk kunt zien zeggen 'Pop? No pop' terwijl ie nee wappert met een vinger. Ghehe.

Mooi hoe zo'n puntentelling zelfs nu nog soort van 'spannend' is coke me om te kijken. Laat staan in mei straks :')
Kristian was echt een asshole eerste klas. Later in een interview deed ie ook vet schijnheilig en zei hij dat hij de beste zanger was van het jaar en dat zijn land had moeten winnen.

Dat zielig doen en dat hand op het hart was zo fake en nep, ik walg daar echt van. Salvador was tenminste nog leuk met z'n grappige gezichten tijdens de puntentelling _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 18:15:37 #238
163650 Greys
pi_177689817
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:03 schreef Nexum het volgende:

[..]

Kristian was echt een asshole eerste klas. Later in een interview deed ie ook vet schijnheilig en zei hij dat hij de beste zanger was van het jaar en dat zijn land had moeten winnen.

Dat zielig doen en dat hand op het hart was zo fake en nep, ik walg daar echt van. Salvador was tenminste nog leuk met z'n grappige gezichten tijdens de puntentelling _O-
Was me vorig jaar amper opgevallen (wrs omdat ik zat te fangirlen en alleen maar op Portugal lette :') :@) van die Kristian maar idd, vergeleken met hem was zelfs Conchita nog authentiek tijdens de puntentelling _O- Manmanman.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:18:16 #239
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_177689880
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Was me vorig jaar amper opgevallen (wrs omdat ik zat te fangirlen en alleen maar op Portugal lette :') :@) van die Kristian maar idd, vergeleken met hem was zelfs Conchita nog authentiek tijdens de puntentelling _O- Manmanman.
Moet nu meteen hieraan denken. _O- Die kotsgeluiden :D

http://www.luckytv.nl/this-is-for-all-of-you/
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 18:20:01 #240
163650 Greys
pi_177689920
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:18 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Moet nu meteen hieraan denken. _O- Die kotsgeluiden :D

http://www.luckytv.nl/this-is-for-all-of-you/
:D :'( :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 8 maart 2018 @ 18:22:05 #241
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_177689966
Was jij eigenlijk blij of boos/verdrietig dat we toen tweede werden? Ik weet nog dat ik toen echt niet blij kon zijn :')
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 18:23:11 #242
163650 Greys
pi_177689987
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 17:54 schreef Em31 het volgende:
https://twitter.com/songfestivalnl/status/971788992877355009

'Ieder deelnemend land moet een clip aanleveren die in de previews te zien zal zijn. Nederland levert een live-optreden in van het optreden van Waylon afgelopen zaterdag in TROS Muziekcafé'

Previews? Bedoelen ze dan die shows van een paar landen of wat anders?
Ik weet het niet :o

Zullen we even reageren dat de DWDD video beter was? :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177690216
Conchita was zo leuk
Mis d'r echt!
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 18:33:37 #244
163650 Greys
pi_177690239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:32 schreef Nexum het volgende:
Conchita was zo leuk
Mis d'r echt!
En haar lied was ook gewoon goed en perfect gebracht :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_177690255
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:33 schreef Greys het volgende:

[..]

En haar lied was ook gewoon goed en perfect gebracht :Y
Ik weet nog toen ik hier had gezet dat ze terecht had gewonnen en ik werd echt door alles en iedereen aangevallen _O-
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 maart 2018 @ 18:37:15 #246
163650 Greys
pi_177690319
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 18:34 schreef Nexum het volgende:

[..]

Ik weet nog toen ik hier had gezet dat ze terecht had gewonnen en ik werd echt door alles en iedereen aangevallen _O-
Zie datum :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:57 schreef Greys het volgende:
Van mij mag hij winnen *O*
En dan wint hij niet door de baard, maar door het toffe nummer, de geweldige live zang, de mega uitstraling, de sympathie en wellicht 'de boodschap'. Al met al vind ik het een goed en slim pakket, zou verdiend zijn als hij wint.

Wat pas erg zou zijn is als het zou winnen en het was een slecht gezongen rotnummer.
Dan zou het puur door de baard komen. Nu niet het geval.
Sorry voor offtopic jongens :@

Hup Waylon w/ w/ w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 18:48:09 #247
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_177690471
Conchita was goed, maar ik ben altijd nog een beetje zuur Over die tweede plek.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_177690473
Die tweet is niet van het officiële account trouwens, dus misschien dan ook even @songfestival :P
pi_177690496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:38 schreef libranl het volgende:
Waylon zit op dit moment wat mij betreft ook zeker bij de beste 3 liedjes van semi 2. Het niveau van semi 2 vind ik zo matig, dat ik teleurgesteld zou zijn als hij niet doorgaat.

Het blijft alleen allemaal subjectief. Eigen smaak is helaas geen zekerheid wat Europa gaat omarmen. Vorig jaar stond Blackbird van Finland erg hoog in de peilingen. Velen zagen dat ook als een kwalitatief goed lied en een zekerheidje voor de finale. Een aantal zagen het dacht ik zelfs als een outsider voor de winst. Heeft toen de finale niet gehaald. Terwijl in die halve finale Griekenland en Cyprus met onoriginele deuntjes en een valszingende Australiër wel de finale wisten te halen. Er valt helaas nog niets over te zeggen. :{
Och ja....
Man wat was ik sjagerijnig dat dit nummer niet door was....
Dat pianootje rond de 2 minuten O+ O+

In the meantime go Waylon *O* (overigens begrijp ik de avrotros ook niet om deze versie als officiële clip te gebruiken.....zal hogere wiskunde zijn :@
pi_177690765
Dat van die clip is niet handig, maar laten we niet overdrijven: Nederland is voor 99% zeker door naar de finale. Net als Zweden, Australië en Oekraïne.

Laten we reëel zijn: Van de 18 landen zijn San Marino, Slovenië, Montenegro en Malta al op voorhand kansloos, dus er doen technisch beschouwd maar 14 landen mee en daarvan moeten we er dan maar 4 verslaan. ^O^
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')