SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom is dat belangrijk? Zoveel verschil zit er toch niet tussen qua werking en onderhoud?quote:Op donderdag 8 maart 2018 06:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?
Mavic heeft daar met hun ust systeem wel goed over nagedacht.quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Bij bikemotion sprak ik met de eigenaar van Dugast. Die was niet zo te spreken over tubeless voor racefietsen. Voor MTB prima, maar voor racefietsen wijken de velgen en banden van verschillende merken teveel af of zoiets.
Shimano is over ‘t algemeen het makkelijkste verkrijgbaar. Elke FM heeft Ultegra en 105 op voorraad.quote:Op donderdag 8 maart 2018 09:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom is dat belangrijk? Zoveel verschil zit er toch niet tussen qua werking en onderhoud?
Ivm met verkrijgbaarheid van spare parts, en een beetje know how.quote:Op donderdag 8 maart 2018 09:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom is dat belangrijk? Zoveel verschil zit er toch niet tussen qua werking en onderhoud?
Tommeke, ik verwacht nog wel een foto van je fiets hier...al heb ik hem al gezien...je mag hem best even showenquote:
Ja idd, hoe is het met jouw bolide & wielenzoektocht inmiddels?quote:Op donderdag 8 maart 2018 10:59 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tommeke, ik verwacht nog wel een foto van je fiets hier...al heb ik hem al gezien...je mag hem best even showen
Ik haal vanavond mijn wielset op en gooi er dan een paar fijne Vittoria Corsa 23mm banden met gumwalls omquote:Op donderdag 8 maart 2018 11:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja idd, hoe is het met jouw bolide & wielenzoektocht inmiddels?
Wat is t nou geworden? Wheeltec?quote:Op donderdag 8 maart 2018 11:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik haal vanavond mijn wielset op en gooi er dan een paar fijne Vittoria Corsa 23mm banden met gumwalls om
23mm op 17mm binnen en 25mm buitenmaat valt perfect, dus ben benieuwd
Nee 9th wave. Kreeg bij een FM een mooie deal met een setje.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 maart 2018 12:10 schreef Tommeke het volgende:
Beetje crappy foto:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Ik schat Tommeke 1m83quote:Op donderdag 8 maart 2018 12:58 schreef the_critic het volgende:
Die tommeke is toch heel klein?! Hoe past ie op deze fiets?
(Of is dat gewoon mythe?)
Maar mooie fiets. Mooie zwart kleur ook.. Me like!
quote:Op donderdag 8 maart 2018 12:10 schreef Tommeke het volgende:
Beetje crappy foto:Mooi frame Toemek, vind 'm zelf wel iets mooier dan die grijze die je had met dat geel. Tis wel een lang kader niet? Heb je een 100mm nok erop?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anders nog een -17 pen erop en volgens mij kan daar ook wel een kleinere afsluitkap onder.quote:Op donderdag 8 maart 2018 13:06 schreef Tommeke het volgende:
Dank allen!
Ik ben 1.86, Oksel heeft hier ooit de mythe verspreid dat ik in ‘t echt heel klein ben
Toptube is 582mm, reach 402. Balhoofd is 190mm en stack 591. Volgens mij is dat niet uitgesproken lang. Heb er inderdaad een 100mm nok op zitten. Heb vooral lange armen en benen en in verhouding een kortere romp. Een 56 zou ook wel passen, maar dan heb ik een spacertoren nodig, hoewel ik nog wel wat dieper kan zitten dan dit. Ik vind dit uiteindelijk mooier.
Ik wil niet dieper zittenquote:Op donderdag 8 maart 2018 13:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Anders nog een -17 pen erop en volgens mij kan daar ook wel een kleinere afsluitkap onder.
die combi zie je vaak ja, zwart met goude kettingquote:Op donderdag 8 maart 2018 13:42 schreef Sloggi het volgende:
Leuke fiets hoor. Een gouden ketting zou 'm niet misstaan.
volgens mij noemde patroon het ooit "een schijtende hond"quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:12 schreef Z het volgende:
Banden met blanke wangen gaan de fiets wel goed doen denk ik. Zo is hij wel heel zwart. Zo'n type frame doet me altijd aan een bizon denken. Of een stier.
[ afbeelding ]
Je bent zelf heel leluk. Kaas en ik hebben gouden kettingen, dat moet wel genoeg zeggen.quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:09 schreef Tommeke het volgende:
Senks! Gouden ketting is echt heel lelijk, dat ga ik niet doen
quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
volgens mij noemde patroon het ooit "een schijtende hond"
Ja, maar jullie zijn echte G’s. Ik nietquote:Op donderdag 8 maart 2018 14:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je bent zelf heel leluk. Kaas en ik hebben gouden kettingen, dat moet wel genoeg zeggen.
Zegt de Fries die in Groningen woontquote:Op donderdag 8 maart 2018 14:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, maar jullie zijn echte G’s. Ik niet
Hahah ja daar had ik het gisteren nog met MissPatty over. Volgens mij waren de Specialized frames van vroeger nog meer een schijtende hont, het valt tegenwoordig wel mee.quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
volgens mij noemde patroon het ooit "een schijtende hond"
Ik heb er vorige week ook een omgehangen, dat maakt zo'n zwart frame net even wat interessanter.quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je bent zelf heel leluk. Kaas en ik hebben gouden kettingen, dat moet wel genoeg zeggen.
quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb er vorige week ook een omgehangen, dat maakt zo'n zwart frame net even wat interessanter.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 maart 2018 14:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, maar jullie zijn echte G’s. Ik niet
Daar is zo geen antwoord op te geven. Staat je zadel nu te hoog, dan omlaag, staat ie nu teveel naar achteren, dan naar voren en viceversaquote:Op donderdag 8 maart 2018 16:08 schreef Stoffa het volgende:
Jongens bij last hamstring net boven de knieholte eerder zadel omlaag of naar voren?
Sea Suckerquote:Op donderdag 8 maart 2018 16:23 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Mooie fiets Tom! En een gouden ketting zal er mooi op passen.
Hoe vervoeren jullie je fietsen?
Mijn auto (mini) heeft geen trekhaak, Volvo V50 van pa en ma wel maar weer geen SPD vriendelijke houders of hoe je dat noemt. Ik kwam de Birepro cyclestand tegen die je klemt in de breedte van de kofferbak. Iemand hier ervaring mee? Mijn fiets en die van een vriendin zo maar in de auto te leggen vind ik een beetje zonde
In de kofferbak. Of op het dak.quote:Op donderdag 8 maart 2018 16:23 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Mooie fiets Tom! En een gouden ketting zal er mooi op passen.
Hoe vervoeren jullie je fietsen?
Mijn auto (mini) heeft geen trekhaak, Volvo V50 van pa en ma wel maar weer geen SPD vriendelijke houders of hoe je dat noemt. Ik kwam de Birepro cyclestand tegen die je klemt in de breedte van de kofferbak. Iemand hier ervaring mee? Mijn fiets en die van een vriendin zo maar in de auto te leggen vind ik een beetje zonde
Denk je echt dat we de volle 100 km volle bak gaan? Bij de laatste meet had ik 155 watt getrapt, maar dat aan het eind van het seizoen met snellere luiquote:Op donderdag 8 maart 2018 16:43 schreef Rikkie99 het volgende:
Gisteren op de spinningfiets een ftp-testje gedaan. De fokmeet wordt lastig denk ik, want ik kwam rond de 190 watt uit, wat volgens mij niet echt veel is
Wielen eruit, fiets 1 erin, dekentje erover, fiets 2 erin.quote:Op donderdag 8 maart 2018 16:43 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Dat zegt mijn gevoel ook (met name dat het ook goedkoper is). Vraag me wel af hoe dat naast elkaar gaat passen. Vanmiddag heb ik het eea opgemeten en als het goed is moet het gaan passen in beide auto’s. Bedankt voor de hulp 👍🏻
Goedkoopste fiets onderaan.quote:Op donderdag 8 maart 2018 16:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wielen eruit, fiets 1 erin, dekentje erover, fiets 2 erin.
Haha mooi dat soort verhalen..quote:Op donderdag 8 maart 2018 13:06 schreef Tommeke het volgende:
Dank allen!
Ik ben 1.86, Oksel heeft hier ooit de mythe verspreid dat ik in ‘t echt heel klein ben
Dit inderdaad... Dikke deken ertussen.. Om en om erin.. Geen probleem..quote:Op donderdag 8 maart 2018 16:47 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wielen eruit, fiets 1 erin, dekentje erover, fiets 2 erin.
En dan beide op de linker zij leggen, neem ik aanquote:Op donderdag 8 maart 2018 17:05 schreef the_critic het volgende:
[..]
Dit inderdaad... Dikke deken ertussen.. Om en om erin.. Geen probleem..
Net hoe het past he?quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
En dan beide op de linker zij leggen, neem ik aan
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaanquote:Op donderdag 8 maart 2018 16:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Denk je echt dat we de volle 100 km volle bak gaan? Bij de laatste meet had ik 155 watt getrapt, maar dat aan het eind van het seizoen met snellere lui
Gemiddelde zal rond de 35 km/h zijn. Niks snels aan.quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:45 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaan
Gripper hield de laatste keer iedereen in toom. Hij als wegkapitein zorgde ervoor dat iedereen het tempo kon volgen.quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:45 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaan
ik heb een oude molton 2 persoons deken achterin de auto. Die heeft een schone en een vieze kant. Zo blijft mijn auto schoon ook als de fiets vies is. Wielen haal ik eruit en leg ik bovenop. De deken was ik af en toe in de machine.quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
En dan beide op de linker zij leggen, neem ik aan
inderdaad niet op derailleur leggen...geldt zeker voor de onderste, bij binnenste gewoon even goed opletten dat derrie vrij ligtquote:Op donderdag 8 maart 2018 17:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
En dan beide op de linker zij leggen, neem ik aan
Ik heb dikke wollen picknickkleed.. Mijn fiets alleen kan met enkel voorwiel eruit.. 2 fietsen dan alle wielen eruit en bovenop of rechtop tussen achterbank en voorstoelenquote:Op donderdag 8 maart 2018 18:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik heb een oude molton 2 persoons deken achterin de auto. Die heeft een schone en een vieze kant. Zo blijft mijn auto schoon ook als de fiets vies is. Wielen haal ik eruit en leg ik bovenop. De deken was ik af en toe in de machine.
Gewoon lekker meerijden, lekker in wiel gaan zitten en als het te hard gaat aangeven dat moeten de mannen op kop maar even wat rustiger rijden.quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:45 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaan
Rijden ook vooral hele langzame mensen mee, ik heb 120 kilometer gereden dit jaar.quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:45 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaan
Dan ken jij ome grijper nog niet..quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:45 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik snap dat er niet de hele tijd vol gereden wordt, maar aangezien aardig goede mensen meerijden zal het ook tijdens de rustige periodes niet heel langzaam gaan
Oei 190? Dan begin ik net een licht verhoogde ademhaling te krijgenquote:Op donderdag 8 maart 2018 16:43 schreef Rikkie99 het volgende:
Gisteren op de spinningfiets een ftp-testje gedaan. De fokmeet wordt lastig denk ik, want ik kwam rond de 190 watt uit, wat volgens mij niet echt veel is
Allemaal fake news!quote:Op donderdag 8 maart 2018 17:00 schreef the_critic het volgende:
[..]
Haha mooi dat soort verhalen..
Nou zal volgende week eens een eigen oordeel vellen ;-)
als je zo door gaat haal jij dat in elk geval niet.😭quote:
Lang niet zo afgetraind hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2018 21:30 schreef Dierckxsens het volgende:
Fok fietsmeet, moet ik me daar zo'n gezelschap bij voorstellen?
[ afbeelding ]
En dat vinden we allemaal heel stoerquote:Op donderdag 8 maart 2018 21:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oei 190? Dan begin ik net een licht verhoogde ademhaling te krijgen
Ligt eraan of Maraca meedoet..quote:Op donderdag 8 maart 2018 21:30 schreef Dierckxsens het volgende:
Fok fietsmeet, moet ik me daar zo'n gezelschap bij voorstellen?
[ afbeelding ]
Yep, maar zal wel iets hoger liggen op mijn eigen fiets met betere afstelling. En ik weeg maar 59kg wat ook scheeltquote:Op donderdag 8 maart 2018 21:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oei 190? Dan begin ik net een licht verhoogde ademhaling te krijgen
Hehe ach het is het ritje niet zo belangrijk. Gewicht scheelt zeker. Ik zit op 65kg. Is die 190 al 93-95% van je 20min waarde of trapte je 190w gem over 20min?quote:Op vrijdag 9 maart 2018 04:34 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Yep, maar zal wel iets hoger liggen op mijn eigen fiets met betere afstelling. En ik weeg maar 59kg wat ook scheelt
Ohnee? Er wordt jaren na de meets nog steeds over gesprokenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 06:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ach het is het ritje niet zo belangrijk.
Dat is alleen als je hele vreemde dingen doet..quote:Op vrijdag 9 maart 2018 07:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ohnee? Er wordt jaren na de meets nog steeds over gesproken
Had typo. Bedoelde, dat je ftp niet zo belangrijk is bij een rustig duurritje.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 07:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ohnee? Er wordt jaren na de meets nog steeds over gesproken
Ho ho... Omdat jouw haarlijn achteruit holt, maakt niet ineens iedereen hier oud he? :-)quote:Op vrijdag 9 maart 2018 07:18 schreef kaasplankje het volgende:
Behalve Rikkie allemaal ouwelullen hier. Patty Andyy Retteketet Grip Critic ddx allemaal grijzend & midlifecrisis, echt een ouwelullensport dat fietsen.
Mooi man! Ziet er goed uit! Mooi slammed ook.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:48 schreef muzas het volgende:
Mijn schijtende hond is ook af...
[ afbeelding ]
Eigenlijk alleen het kader verwisseld, eigenlijk moeten er voor de mooi zwarte pedalen op denk ik..... Ben benieuwd hoe het rijdt.
Nee zwart stuurlint met zwart zadel staat juist mooi. Wit stuurlint wordt echt too muchquote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:52 schreef Z het volgende:
Mooi hoor. Je bent een man van uitersten: van zuurstok naar zwart-wit. De witte pendalen vind ik to much. Wit stuurlint is misschien ook wel mooi(er)?
Beetje braaf vergeleken met je Allez, maar wel tof.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:48 schreef muzas het volgende:
Mijn schijtende hond is ook af...
[ afbeelding ]
Eigenlijk alleen het kader verwisseld, eigenlijk moeten er voor de mooi zwarte pedalen op denk ik..... Ben benieuwd hoe het rijdt.
thnx! Dat weet ik wel zeker, maar weet niet of ik rustig meteen ook mooier vind. Denk dat ik het allebei wel leuk vind... Maakt ook niet uit want ik ga toch niet zo ff een nieuw setje kopen ..quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:51 schreef Patroon het volgende:
denk dat FFWD met zwarte decals rustiger staat.
Ja precies...oja en als dat buitenblad versleten is, zou ik voor een volledig zwarte gaan. Bijvoorbeeld deze: https://www.mantel.com/sr(...)zyAHvoRoCU_sQAvD_BwEquote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:04 schreef muzas het volgende:
[..]
thnx! Dat weet ik wel zeker, maar weet niet of ik rustig meteen ook mooier vind. Denk dat ik het allebei wel leuk vind... Maakt ook niet uit want ik ga toch niet zo ff een nieuw setje kopen ..
Wit lint/zadel op een wit frame vind ik eigenlijk altijd lelijk.
haha tuurlijk ouwequote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:46 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ho ho... Omdat jouw haarlijn achteruit holt, maakt niet ineens iedereen hier oud he? :-)
Mooiste fiets van het forum.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:48 schreef muzas het volgende:
Mijn schijtende hond is ook af...
[ afbeelding ]
Eigenlijk alleen het kader verwisseld, eigenlijk moeten er voor de mooi zwarte pedalen op denk ik..... Ben benieuwd hoe het rijdt.
Dat oude ding? Laatste jaar voor de Gios.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nounou, dacht dat jij zo'n stijve kreeg van de Gios van jezelf
Niet zo jaloers op m'n volle bos haar op m'n hoofd he!quote:
nounounou.mp4quote:
Ja roze! Nee zat nog te denken aan bruine wangetjes. Maar heb nog voor een miljard kilometer aan gp4000s liggen. De klimwielen hebben bruine wangetjes. Zo wisselt t nog es af.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat oude ding? Laatste jaar voor de Gios.
Kzou wel gumwalls monteren muzas, of kleurtje banden iig.
Wijkende haargrens is vanwege een idioot hoge testlevel ouwe.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
Niet zo jaloers op m'n volle bos haar op m'n hoofd he!
Ik vertel op m'n werk al vele jaren dat ik 28 ben.. Wordt nog altijd voor waarheid aangenomen ;-)
Nee daarvan wordt je bloed zo dik als appelstroop. Mijn bloed is erg donkerrood. Viel me op toen ik eens bij Sanquin ging afstaan.quote:
Heb ook eens daar bloed afgegeven, toen ik het 3 maanden later weer wilde ophalen, keken ze me raar aanquote:Op vrijdag 9 maart 2018 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee daarvan wordt je bloed zo dik als appelstroop. Mijn bloed is erg donkerrood. Viel me op toen ik eens bij Sanquin ging afstaan.
Zwart en wit zijn mooie kleurenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:19 schreef Tommeke het volgende:
Mooi hoor! Zwart zwart is idd veel mooier.
Strakke bak!
Gouden ketting zou 'm niet misstaan.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 09:48 schreef muzas het volgende:
Mijn schijtende hond is ook af...
[ afbeelding ]
Eigenlijk alleen het kader verwisseld, eigenlijk moeten er voor de mooi zwarte pedalen op denk ik..... Ben benieuwd hoe het rijdt.
Nee, seizoen op gereden.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:00 schreef Gripper het volgende:
Muzas, zijn die witte pedalen hagel nieuw?
Ik heb nog een setje nieuwe zwarte look keo 2 max liggen, en wil op de giant juist witte pedalen omdat de hele fiets al zwart is.
Kunnen wel ruilen.
Wat kettingolie op de body doen helpt daar tegenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:09 schreef muzas het volgende:
Heb ook nog wel dure zwarte keo blades. Maar die piepen echt enorm tegen het schoenplaatje, dus die zitten op de pekelfiets
Heb jij de BB van je Chinargon al klaar?quote:
Been there, done that.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat kettingolie op de body doen helpt daar tegen
Nee, zo langs Futurum, eruit tikken, montagepasta wegvegen en weer erin persen. Kijken of die dan blijft zittenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb jij de BB van je Chinargon al klaar?
Ik hoop dat je lagers het eruit tikken overleven..quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:26 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nee, zo langs Futurum, eruit tikken, montagepasta wegvegen en weer erin persen. Kijken of die dan blijft zitten
Anders heb ik een duur loopfietsje.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je lagers het eruit tikken overleven..
Ik heb geen twintig minuten test gedaan, maar gewoon een tempo gereden voor 40min en daar het gemiddelde van gepakt. En aangezien ik veel te langzaam begonnen ben en me niet helemaal leeg heb gereden weet ik aardig zeker dat ik het een uur volhoudt. Dus 190 is mijn ftpquote:Op vrijdag 9 maart 2018 06:45 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ach het is het ritje niet zo belangrijk. Gewicht scheelt zeker. Ik zit op 65kg. Is die 190 al 93-95% van je 20min waarde of trapte je 190w gem over 20min?
Dan denk ik dat je ftp eerder hoger is. Je kan beter gewoon 20min je helemaal leegrijden en daar 93% van nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:32 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik heb geen twintig minuten test gedaan, maar gewoon een tempo gereden voor 40min en daar het gemiddelde van gepakt. En aangezien ik veel te langzaam begonnen ben en me niet helemaal leeg heb gereden weet ik aardig zeker dat ik het een uur volhoudt. Dus 190 is mijn ftp
Ik had tentamen de dag na de test en moest nog leren, dus het leek me beter me niet honderd procent leeg te rijden. Misschien volgende spinningles inderdaad maar eens doenquote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je ftp eerder hoger is. Je kan beter gewoon 20min je helemaal leegrijden en daar 93% van nemen.
Ja en dan stap je af en glij je op je bek.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:11 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat kettingolie op de body doen helpt daar tegen
Je klinkt al als een eckte wielrenner in ieder geval.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:54 schreef Rikkie99 het volgende:
[..]
Ik had tentamen de dag na de test en moest nog leren, dus het leek me beter me niet honderd procent leeg te rijden. Misschien volgende spinningles inderdaad maar eens doen
Stuk dat tegen de body zit loop je niet op.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja en dan stap je af en glij je op je bek.
quote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:53 schreef Z het volgende:
[..]
Je klinkt al als een eckte wielrenner in ieder geval.
Dat zal ik maar opvatten als complimentquote:Op vrijdag 9 maart 2018 14:53 schreef Z het volgende:
[..]
Je klinkt al als een eckte wielrenner in ieder geval.
Ze hebben het overleefd. Voor het gevoel gingen de lagers er iets stugger in, hoop dat het nu wel blijft zitten.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 13:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik hoop dat je lagers het eruit tikken overleven..
Best grappig ja, stop nu windvestje nog wel eens onder bretels.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:13 schreef MarcoD het volgende:
https://www.rapha.cc/nl/nl/shop/cargo-bib-shorts/product/BRC01XX Dit is echt fantastisch
Meteen 3 bestelt.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 19:13 schreef MarcoD het volgende:
https://www.rapha.cc/nl/nl/shop/cargo-bib-shorts/product/BRC01XX Dit is echt fantastisch
laat je ook meteen een baard staan?quote:
Heb ik al.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
laat je ook meteen een baard staan?
Gewoon 2 maandjes wachten, gaan ze weer alles opruimen met 60% kortingquote:
Dan is het 138.- daar koop ik 3 goede broeken voor.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:00 schreef ddx het volgende:
[..]
Gewoon 2 maandjes wachten, gaan ze weer alles opruimen met 60% korting
Ik rij normaal ook in broeken van een club/ploeg. Heb eind vorig jaar 2 assos broeken gekocht voor 100e ps en moet wel bekennen dat ik die broeken het liefst aan heb. Qua zeem (en dan vooral hoe het gestikt is) is wel even een level up. Dat zeem zit maar op 3 punten vast aan de broek, zodat het altijd aan je reet blijft zitten en niet gaat schuren. Het is zijn geld wel waard.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 09:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan is het 138.- daar koop ik 3 goede broeken voor.
Ik heb milremo's die zijn echt wel goed. Beter dan die broeken van de club.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 10:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik rij normaal ook in broeken van een club/ploeg. Heb eind vorig jaar 2 assos broeken gekocht voor 100e ps en moet wel bekennen dat ik die broeken het liefst aan heb. Qua zeem (en dan vooral hoe het gestikt is) is wel even een level up. Dat zeem zit maar op 3 punten vast aan de broek, zodat het altijd aan je reet blijft zitten en niet gaat schuren. Het is zijn geld wel waard.
Ja er zullen ongetwijfeld meer hoe de merken zijn. Ik ga trouwens nooit 150+ voor een broek neerleggen.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 10:31 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb milremo's die zijn echt wel goed. Beter dan die broeken van de club.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Iets met spacers.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 17:51 schreef Patroon het volgende:
Bedankt allemaal!
@Venus: Specialized Power.
Is er dan helemaal niets te zeiken?
Spacertoren boven je stuurpenquote:Op zaterdag 10 maart 2018 17:51 schreef Patroon het volgende:
Bedankt allemaal!
@Venus: Specialized Power.
Is er dan helemaal niets te zeiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 18:11 schreef ratatat het volgende:
[..]
Spacertoren boven je stuurpen
Tekstshit op je band niet tegenover je ventielHehe ik schrok al...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja spacertoren gaat eraf als stuur op juiste hoogte staat en tekst hoort toch bij het ventiel?Maar ik kan 't mis hebben...
Ja idd we hebben dus niks te zeiken.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 18:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hehe ik schrok al...
Ja spacertoren gaat eraf als stuur op juiste hoogte staat en tekst hoort toch bij het ventiel?
quote:Op zaterdag 10 maart 2018 16:07 schreef Patroon het volgende:
Vandaag weer eerste trainingskoersje gereden in de voorjaarscompetitie. Was natuurlijk weer net te laat van huis gegaan dus volgas door de stad heen over een kapot bierflesje...maar niet lek he...toen wist Patty het wel, deze man is vandaag in orde
Koersje ging lekker, mooi in het peloton gezeten en bepaalde bochten lagen er gevaarlijk glad bij (mos, klinkers, natheid) dus niet te gek..ben nog even weggereden, maar dat vond ik 100m later een minder goed plan
Laatste 5min nog een grote valpartij, iemand stuurt te laat in, komt in de berm en gaat gelijk over de kop...fiets springt terug het peloton in en iemand bleef er niet zo lekker bij liggen, ambulance moest nog komen, maar weet niet hoe het is afgelopen, daarna is de koers stilgelegd.
Oja belangrijkste van vandaag:Mooi fietsje hoor!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier niet je pm op? Dat je nog die ouderwetse Garmin cadans sensor gebruikt?everyone's a critic...
even you ! !
Hebben ze je niet gemist dan??quote:Op zaterdag 10 maart 2018 12:28 schreef Keroppi het volgende:
Door miscommunicatie en een aanvaring met een hoge stoeprand had ik een lekke band. Kwam er pas achter toen de trainingsgroep wegreed (was vlak daarvoor gebeurd) en daardoor mijn eerste training misgelopen.
Voor een eerste keer was het een beetje klooien. Maar ik weet nu wel dat ik een band kan wisselen
Dan maar zelf een rondje fietsen Zullen we vanzelf merken of ik geen rookie-mistakes heb gemaakt.
Had er nog van die ouwe liggen, en om die nou te vervangen voor 50 euro..vind dat in de naaf ook niet zo mooi. Ja pm zit erop he, wacht nog even op een nieuwe Garmin mount.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 19:04 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mooi fietsje hoor!
Hier niet je pm op? Dat je nog die ouderwetse Garmin cadans sensor gebruikt?
Pm heeft toch gewoon cadans sensor.. Waarom dan extra ding gebruiken?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 19:29 schreef Patroon het volgende:
[..]
Had er nog van die ouwe liggen, en om die nou te vervangen voor 50 euro..vind dat in de naaf ook niet zo mooi. Ja pm zit erop he, wacht nog even op een nieuwe Garmin mount.
Pm vind ik het cadans niet stabiel..geeft ie steeds iets te laag aan en verspringt steeds. Bij vorige fiets had ik er een magneet zitten bij bblagers, maar dat kan niet bij pressfit, dus wordt cadans berekend. Snelheid via gps vind ik trouwens prima, heb toch nooit snelheid in beeld. Misschien toch eens kijken naar zo'n cadansmeter van Garmin aan de crank.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 19:35 schreef the_critic het volgende:
[..]
Pm heeft toch gewoon cadans sensor.. Waarom dan extra ding gebruiken?
Nee, maar vind altijd wel fijn om mijn cadans te zien...Maar eigenlijk is dat ook onzin, voel het ook wel..quote:Op zaterdag 10 maart 2018 20:12 schreef kaasplankje het volgende:
Gaat je fiets van die cadans sensor dan harder? Indien nee dan voegt het niks toe.
Had ik eerst ook dat ik er veel naar keek, maar valt me op dat ik er eigenlijk weinig naar kijk tegenwoordig.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 20:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee, maar vind altijd wel fijn om mijn cadans te zien...Maar eigenlijk is dat ook onzin, voel het ook wel..
Thnx. Die heb ik laatst al stuk korter gemaakt, wil niet een te korte bocht.quote:Op zaterdag 10 maart 2018 20:57 schreef ddx het volgende:
[..]
Had ik eerst ook dat ik er veel naar keek, maar valt me op dat ik er eigenlijk weinig naar kijk tegenwoordig.
Mooie fiets verder, misschien dat derailleurkabel/lus beetje groot is ?
Nee, we reden net weg toen ik dacht: “Hmm hier klopt iets niet”. Zelf toen aangegeven dat ze door moesten gaan i.p.v. te wachten omdat ik geen idee had hoe snel ik zo’n nieuwe band erom zou leggen.quote:
Das altijd het verstandigst.. Vertel ik m'n vriendin ook steedsquote:
We zijn half maart hequote:
I know, heb best wat weekenden gemist door drukke planning, of doordat ik door plannen 's ochtends moest terwijl het nog vroor. Wel gewoon elke week meerdere uren gespind.quote:
Randen insmeren met zeepsop. Ook goed schuim op de rand. Ventielkern er uit en de gewone luchtspuit er op.quote:Op zondag 11 maart 2018 20:51 schreef Najieto het volgende:
Jongens weten jullie een oplossing om een tubeless band opgepompt te krijgen? Ik heb een compressor maar zelfs daar lukt het niet mee. Heb de randen al ingesmeerd met vaseline, werkte ook niet. Met de andere velg lukte het wel.
Chill op mountainbikesquote:
Die bandjes?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 17:51 schreef Patroon het volgende:
Bedankt allemaal!
@Venus: Specialized Power.
Is er dan helemaal niets te zeiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb hem wel gekocht trouwens, met die “kortere” cranks. Heb geen verschil gemerkt.
Ik had dezelfde struggles laatst. Fietsenmaker heeft het er uiteindelijk opgekregen met compressor, zeepsop en latex erinquote:Op zondag 11 maart 2018 20:51 schreef Najieto het volgende:
Jongens weten jullie een oplossing om een tubeless band opgepompt te krijgen? Ik heb een compressor maar zelfs daar lukt het niet mee. Heb de randen al ingesmeerd met vaseline, werkte ook niet. Met de andere velg lukte het wel.
Klinkt ideaal!quote:Op maandag 12 maart 2018 02:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had dezelfde struggles laatst. Fietsenmaker heeft het er uiteindelijk opgekregen met compressor, zeepsop en latex erin
Hij rijdt altijd met een busje mee voor wanneer je lek rijdt?quote:Op maandag 12 maart 2018 02:01 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had dezelfde struggles laatst. Fietsenmaker heeft het er uiteindelijk opgekregen met compressor, zeepsop en latex erin
Wacht maar tot ie iedereen op de meet naar huis rijdt met z'n lage rolweerstandquote:
quote:Op maandag 12 maart 2018 08:00 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wacht maar tot ie iedereen op de meet naar huis rijdt met z'n lage rolweerstand
Ik ga er niet vanuit dat ik lek rijd. En anders gaat er een binnenband inquote:Op maandag 12 maart 2018 07:31 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hij rijdt altijd met een busje mee voor wanneer je lek rijdt?
En hoe lang ben je dan bezig om er een biba in stoppen en op te pompen?quote:Op maandag 12 maart 2018 09:19 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik ga er niet vanuit dat ik lek rijd. En anders gaat er een binnenband in
Even lang als met een "normale" band.quote:Op maandag 12 maart 2018 10:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
En hoe lang ben je dan bezig om er een biba in stoppen en op te pompen?
Net zolang als met biba...quote:Op maandag 12 maart 2018 10:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
En hoe lang ben je dan bezig om er een biba in stoppen en op te pompen?
Heb je dan ook nog last van plakkerige sealant of valt dat mee?quote:Op maandag 12 maart 2018 11:26 schreef ddx het volgende:
Kan zijn dat je iets langer zit te klooien om buitenband van velg af te halen/weer erop te krijgen.
Daar heb ik met mijn Nox wielen icm Schwalbe banden best last van. (in de gravelbike)
De ene keer dat dat nodig was eigenlijk niet, maar volgens mij was dat toen ook beetje oorzaak dat lek niet gedicht werd. (vloeistof die te oud was icm net iets te groot gaatje door stukje glas/steentje)quote:Op maandag 12 maart 2018 12:24 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb je dan ook nog last van plakkerige sealant of valt dat mee?
Op bikemotion gesproken met een gast van Dugast. Die gaf ook aan dat die sealant in de band, eigenlijk er voor zorgt dat je niets minder rolweerstand hebt dan met een latex of dunne biba. Het lijkt mij ook niets om van die vloeistof in je band te hebben, als je het al hoort als je het wiel schud...quote:Op maandag 12 maart 2018 12:44 schreef ddx het volgende:
gens mij was dat toen ook beetje oorzaak dat lek niet gedicht werd.
Dat is leuk als het lek niet gedicht wordt. Zit heel je fiets onder de sealantquote:Op maandag 12 maart 2018 12:44 schreef ddx het volgende:
[..]
De ene keer dat dat nodig was eigenlijk niet, maar volgens mij was dat toen ook beetje oorzaak dat lek niet gedicht werd. (vloeistof die te oud was icm net iets te groot gaatje door stukje glas/steentje)
Weet eigenlijk niet precies hoe dat werkt/wanneer vloeistof nou precies stolt/vloeibaar blijft.
Het dicht gaatjes als het eruit loopt, maar op moment dat je het erin stopt blijft het een hele tijd gewoon vloeibaar. (hoor je ook als je wiel schud)
Bij mij hoorde je het alleen toen het er net in werd gedaan. Nu is die gewoon stil. Je kunt met glitters ervoor zorgen dat grotere gaten ook gedicht wordenquote:Op maandag 12 maart 2018 12:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op bikemotion gesproken met een gast van Dugast. Die gaf ook aan dat die sealant in de band, eigenlijk er voor zorgt dat je niets minder rolweerstand hebt dan met een latex of dunne biba. Het lijkt mij ook niets om van die vloeistof in je band te hebben, als je het al hoort als je het wiel schud...
En dan rij je door een bierflesje en is de snee dusdanig hard dat zelfs dat sealant niet helpt..quote:Op maandag 12 maart 2018 13:23 schreef Andyy het volgende:
[..]
Bij mij hoorde je het alleen toen het er net in werd gedaan. Nu is die gewoon stil. Je kunt met glitters ervoor zorgen dat grotere gaten ook gedicht worden
Je hoort het als je wiel schud als je die in je hand hebt. (dat is ook de tip om te kijken of vloeistof nog vers is/er nog genoeg inzit)quote:Op maandag 12 maart 2018 12:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op bikemotion gesproken met een gast van Dugast. Die gaf ook aan dat die sealant in de band, eigenlijk er voor zorgt dat je niets minder rolweerstand hebt dan met een latex of dunne biba. Het lijkt mij ook niets om van die vloeistof in je band te hebben, als je het al hoort als je het wiel schud...
Minder erg dan door plas modder rijden.quote:Op maandag 12 maart 2018 12:52 schreef Najieto het volgende:
[..]
Dat is leuk als het lek niet gedicht wordt. Zit heel je fiets onder de sealant
Tja snee dusdanig dat je nieuwe buitenband nodig hebt, zo valt er altijd wat te bedenken.quote:Op maandag 12 maart 2018 13:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
En dan rij je door een bierflesje en is de snee dusdanig hard dat zelfs dat sealant niet helpt..
Ach ook allemaal vrij nutteloos, als je goed bent rij je niet lek.
Heb je een powermeter? Zo nee, dan heb je niet zoveel aan de pm data van strava. Trainingpeaks ziet dat ook niet als poweroutput, aangezien het een schatting is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 08:09 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar mijn power profile, afgaande op historische data. Hiervoor wil ik Trainingspeaks gebruiken. Is er een manier om Strava en Trainingspeaks goed te syncen?
Alleen op de spinfiets, dus voor korte intensieve efforts zou dat moeten kunnen dan toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 08:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Heb je een powermeter? Zo nee, dan heb je niet zoveel aan de pm data van strava. Trainingpeaks ziet dat ook niet als poweroutput, aangezien het een schatting is.
Overschat FTP niet. Je FTP kan je in een paar weken goed omhoog krijgen, terwijl je basis ruk is, dat haal je daar dan niet uit. Het is dan als een soort puntig dak op een slechte fundering, stort snel in als je even inactief bent of ziek wordt en het hoogste punt zal minder hoog komen te liggen, dan wanneer de basis goed is.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 08:21 schreef Fretwork het volgende:
En mocht ik het werkend krijgen dan ga ik even een FTP testje uit de benen rammen binnenkort
62mm is volgens mij wel redelijk hoog. Maar als het een goed profiel heeft en jij zwaar genoeg bent moet het wel kunnen. Al zou ik wel een laag setje erbij houden voor als het hard waait.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:20 schreef Steven184 het volgende:
Kan een goede deal krijgen op setje carbon clinchers met velg van 62mm, twijfel enkel alleen of dat niet te hoog is voor standaard gebruik hier aan de kust. Natuurlijk nooit stil en verwacht dat ze wel gevoelig zullen zijn voor zijwind.
Iemand hier goede/slechte ervaringen?
Is het U-shape? Die zijn een stuk minder zijwind gevoelig en meer aero dan V-shape, al blijft 62mm wel hoog. Eigenlijk is U-shape in alle opzichten beter dan V-shape. (bijv 35mm U shape, schijnt al meer aero te zijn dan bijv 50mm V-shape). Hangt er ook vanaf hoe zwaar jezelf bent. Ik vind persoonlijk 50mm mooi in verhouding met mijn maat fiets, maar als je een XL fiets hebt, smoelen 60mm misschien wel beter.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:20 schreef Steven184 het volgende:
ijk nooit stil en verwacht dat ze wel gevoelig zullen zijn voor zijwind.
Rotatie weerstand? Wat bedoelen ze daar precies mee?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:02 schreef kaasplankje het volgende:
De meeste fabrikanten laten in hun tests rotatie weerstand van het wiel buiten beschouwing. Dan is een 35 U inderdaad aërodynamischer dan een 50 V.
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:23 schreef ratatat het volgende:
[..]
62mm is volgens mij wel redelijk hoog. Maar als het een goed profiel heeft en jij zwaar genoeg bent moet het wel kunnen. Al zou ik wel een laag setje erbij houden voor als het hard waait.
Thanks, dit helpt wel en is inderdaad een U-shaped. Ik heb inderdaad XL fiets, dus smoelt wel wat beter inderdaad. Maargoed, heb nu gewoon setje Zonda's, dus als het waait betekent ook de remmen even ombouwen. Of even kijken of ik erbij voor leuke prijs laag carbon setje kan ritselen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 09:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is het U-shape? Die zijn een stuk minder zijwind gevoelig en meer aero dan V-shape, al blijft 62mm wel hoog. Eigenlijk is U-shape in alle opzichten beter dan V-shape. (bijv 35mm U shape, schijnt al meer aero te zijn dan bijv 50mm V-shape). Hangt er ook vanaf hoe zwaar jezelf bent. Ik vind persoonlijk 50mm mooi in verhouding met mijn maat fiets, maar als je een XL fiets hebt, smoelen 60mm misschien wel beter.
Om die reden ben ik nu aan het kijken voor een 38mm U-shape setje van Farsports. Dan heb ik met wind ook geen last en hoef ik niet steeds de remblokjes te vervangen. Bovendien kan ik dan de Vittoria Corsa bandjes om 50mm wielset houden voor wedstrijden, aangezien ze wat te snel slijten voor training.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
[..]
Thanks, dit helpt wel en is inderdaad een U-shaped. Ik heb inderdaad XL fiets, dus smoelt wel wat beter inderdaad. Maargoed, heb nu gewoon setje Zonda's, dus als het waait betekent ook de remmen even ombouwen. Of even kijken of ik erbij voor leuke prijs laag carbon setje kan ritselen.
De weerstand die het kost om het wiel aan te drijven. Je spaken zorgen voor weerstand op het moment dat jij het wiel aandrijft. De omloopsnelheid is het hoogste bij de band. Hoe hoger de velg hoe lager die weerstand.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Rotatie weerstand? Wat bedoelen ze daar precies mee?
En waarom is dan 35mm U-shape meer aero dan 50mm V-shape als je naar de rotatie weerstand kijkt?quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De weerstand die het kost om het wiel aan te drijven. Je spaken zorgen voor weerstand op het moment dat jij het wiel aandrijft. De omloopsnelheid is het hoogste bij de band. Hoe hoger de velg hoe lager die weerstand.
ik weet niet al die getallen uit mijn hoofd. Alle fabrikanten claimen dat zij het snelste wiel maken. Maar niet alle fabrikanten houden met tests rekening met alle aspecten.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
En waarom is dan 35mm U-shape meer aero dan 50mm V-shape als je naar de rotatie weerstand kijkt?
Ik bedoel meer, wat zorgt er voor dat u-shape dan minder rotatie weerstand heeft? Hoef de getallen niet precies te weten.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik weet niet al die getallen uit mijn hoofd. Alle fabrikanten claimen dat zij het snelste wiel maken. Maar niet alle fabrikanten houden met tests rekening met alle aspecten.
u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 10:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik bedoel meer, wat zorgt er voor dat u-shape dan minder rotatie weerstand heeft? Hoef de getallen niet precies te weten.
V-shape is iets meer aero als de wind precies van voren komt, wat dus eigenlijk nooit het geval is (behalve in een windtunnel dan)quote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:34 schreef dop het volgende:
[..]
u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat.
Kaas heeft het denk ik over der verstoring van de lucht door het draaien van het wiel.
Ja iddquote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:34 schreef dop het volgende:
[..]
u-shape heeft vooral voor deel als de wind onder een hoek staat.
Kaas heeft het denk ik over der verstoring van de lucht door het draaien van het wiel.
Maar die twee luchtweerstanden kan je vast niet los van elkaar zien. Lokale drukverschillen werken ook weer op de weerstand in rijrichting e.d.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
Als je fiets in de werkstandaard hangt moet je ff 53x11 schakelen en dan flink aan de pedalen gaan draaien. Dan ervaar je die rotatieweerstand, je hoort het ook want het begint flink te ruisen. Hoe harder je draait hoe hoger die weerstand wordt. een wiel met een hoge velg en dunne aero spaken geeft veel minder van die rotatieweerstand, dan eentje met een laag profiel en bijv. ronde, of dikke spaken.
Ja klopt, maar dan wordt er geen rekening gehouden met zijwind die weer invloed heeft op hoge velgen etc. Naja zijn ook allemaal marginale verschillen.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:24 schreef kaasplankje het volgende:
Als je fiets in de werkstandaard hangt moet je ff 53x11 schakelen en dan flink aan de pedalen gaan draaien. Dan ervaar je die rotatieweerstand, je hoort het ook want het begint flink te ruisen. Hoe harder je draait hoe hoger die weerstand wordt. een wiel met een hoge velg en dunne aero spaken geeft veel minder van die rotatieweerstand, dan eentje met een laag profiel en bijv. ronde, of dikke spaken.
Het gaat ook echt veel harder met een dicht wiel.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 14:01 schreef ddx het volgende:
En vooral niet vergeten wat een dicht achterwiel voor voordeel geeft in je hoofd op hoe hard je wel niet gaat.
Ik kan de groep tzt ook wel gebruiken op de slechtweer commuter.quote:Op woensdag 14 maart 2018 12:04 schreef MarcoD het volgende:
Complete fiets kopen en ombouwen, dat is een redelijke no-brainer volgens mij. Helemaal als de kleur de aanstaat. Wielen kan je overigens gewoon houden hè als je ze zou gebruiken iig.
Complete fiets is wel voordeliger dan een los frame. Aangezien ik het frame in de aanbieding kocht met 500 euro korting, maakte het voor mij niet zoveel uit. Ben nu ook blij dat ik de duurdere heb genomen met het aero stuur, ik vind de combi mooi. Maar als je dat niet hoeft, dan kan je ook voor de SL gaan, al vind ik de SLX in details (geen zadelstrop etc) strakker.quote:Op woensdag 14 maart 2018 11:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een dilemma. Ik wil een Canyon. De ultimate CF zou prima zijn. De SLX vinnik eigenlijk te duur. Natuurlijk wil ik een los frameset omdat ik Campa opbouw. Nu hebben zij licentiekorting sponsordeal maar niet op een los frame ultimate CF maar op een aantal complete fietsen, ook wel losse frames maar dan de SLX.
Dus:
Of ik koop toch een SLX frameset los zoals Patty precies dezelfde.
Of ik koop een ultimate CF met ultegra die in de kortingsklasse valt en ik bouw 'm om en die wielen en groep verkopen of zelf houden voor een ander fietsje. Ik kan dan een blauw witte nemen en dat vind ik ook een leuk kleurtje.
[ afbeelding ]
Iemand een zinnig advies?
Duidelijk niet in ordequote:Op woensdag 14 maart 2018 12:22 schreef Leonos het volgende:
Vanochtend weer een stuk hout in mijn voorband
De SLX is ook wel gevoelig lichter dan de CF. De licentie korting daarop is dan 300.-quote:Op woensdag 14 maart 2018 12:19 schreef Patroon het volgende:
[..]
Complete fiets is wel voordeliger dan een los frame. Aangezien ik het frame in de aanbieding kocht met 500 euro korting, maakte het voor mij niet zoveel uit. Ben nu ook blij dat ik de duurdere heb genomen met het aero stuur, ik vind de combi mooi. Maar als je dat niet hoeft, dan kan je ook voor de SL gaan, al vind ik de SLX in details (geen zadelstrop etc) strakker.
Op de SLX kan ik ook zonder spacers rijden en dat kon niet op de CF (ik heb hiervoor de AL gehad en die had dezelfde geometrie dan de SL). Daarop moest ik dan een 13cm pen hebben en 1cm spacer. Daar zat ik gevoelsmatig minder lekker op, maar dat kan ook komen doordat het een alu frame betrof.quote:Op woensdag 14 maart 2018 12:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De SLX is ook wel gevoelig lichter dan de CF. De licentie korting daarop is dan 300.-
Ja, vind een spacertje van 10mm geen argument om je keus te bepalen btw. Wel de prijs, 2200.- is wel echt een andere categorie, en dan ga je toch weer nadenken wat kan ik in die prijsklasse ook overwegen ipv een Canyon slx.quote:Op woensdag 14 maart 2018 12:38 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op de SLX kan ik ook zonder spacers rijden en dat kon niet op de CF (ik heb hiervoor de AL gehad en die had dezelfde geometrie dan de SL). Daarop moest ik dan een 13cm pen hebben en 1cm spacer. Daar zat ik gevoelsmatig minder lekker op, maar dat kan ook komen doordat het een alu frame betrof.
Jij bent iemand die wel een paar jaar op een koersframe rijdt, dus is die paar honderd euro extra kan je wel verantwoorden. Ik kocht de SLX voor 1999 en had een groep liggen. Als ik voor een volledig afgemonteerde fiets ging, had ik de groep en wielset moeten verkopen, dan kan kwam ook ongeveer op 1900 uit en had ik geen aero stuur, dus dat niet gedaan.
Weetje, even geld uitgeven doet maar een paar dagen pijn...maar een spacer kijk je de komende jaren tegen aan...ik zou het wel wetenquote:Op woensdag 14 maart 2018 12:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, vind een spacertje van 10mm geen argument om je keus te bepalen btw. Wel de prijs, 2200.- is wel echt een andere categorie, en dan ga je toch weer nadenken wat kan ik in die prijsklasse ook overwegen ipv een Canyon slx.
Zoals Orbea orca ofzo die vind ik ook mooi.
Hmm, miscchien heb je gelijk. In ieder geval stel ik het nog even lekker uit. Dan kijk ik dit najaar of ik een aanbieding kan vinden die nog net iets scherper is.quote:Op woensdag 14 maart 2018 12:48 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weetje, even geld uitgeven doet maar een paar dagen pijn...maar een spacer kijk je de komende jaren tegen aan...ik zou het wel weten
Wat je zou kunnen doen is je reach en stack van je huidige frame opmeten en dat vergelijken met de reach en stack van de SL en SLX. Dan voor jezelf besluiten wat je de max vindt aan spacers en daarop je keuze bepalen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 12:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, miscchien heb je gelijk. In ieder geval stel ik het nog even lekker uit. Dan kijk ik dit najaar of ik een aanbieding kan vinden die nog net iets scherper is.
Ik heb gezien dat de lengte een cm langer is op de SLX Zou ik met een 100mm stuurnok precies goed uitkomen. De ultimate CF zou ik dan een iets langere stuurnok moeten hebben dan zij standaard meeleveren. De stuurhoogte komt toch niet zo krap imo. Mijn CX is hoger daar kan ik ook mee fietsen, ik heb een vrij flexibele rug. Als de lengte vd fiets maar hetzelfde is.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen doen is je reach en stack van je huidige frame opmeten en dat vergelijken met de reach en stack van de SL en SLX. Dan voor jezelf besluiten wat je de max vindt aan spacers en daarop je keuze bepalen.
Als je de reach en stack van je frame niet weet, kan je het vrij makkelijk meten door je fiets met het voorwiel tegen een deur aan te zetten. Dan meet je de afstand (deur - hart bracket) en afstand (deur - hart balhoofd (bovenkant)). Dan trek je dat laatste van de afstand deur - hart bracket af en dan heb je de reach.
Voor de stack, moet je de fiets even horizontaal zetten (miss kaas even vragen) en meet je vanaf de grond naar hart bracket en vanaf de grond naar bovenkant balhoofd. Dan trek je het getal van grond naar hart bracket af en heb je de stack.
https://www.fiets.nl/2012/03/01/zelf-stack-en-reach-meten/
Als je een 100mm nodig hebt op de SLX kan je de SL ook nemen, daar kan je dan een 110 op wat prima is. Ik vond 130mm gewoon te lang op een M.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat de lengte een cm langer is op de SLX Zou ik met een 100mm stuurnok precies goed uitkomen. De ultimate CF zou ik dan een iets langere stuurnok moeten hebben dan zij standaard meeleveren. De stuurhoogte komt toch niet zo krap imo. Mijn CX is hoger daar kan ik ook mee fietsen, ik heb een vrij flexibele rug. Als de lengte vd fiets maar hetzelfde is.
Ik heb bij aanschaf een andere stem length aangegeven, dat kan toen prima.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb gezien dat de lengte een cm langer is op de SLX Zou ik met een 100mm stuurnok precies goed uitkomen. De ultimate CF zou ik dan een iets langere stuurnok moeten hebben dan zij standaard meeleveren. De stuurhoogte komt toch niet zo krap imo. Mijn CX is hoger daar kan ik ook mee fietsen, ik heb een vrij flexibele rug. Als de lengte vd fiets maar hetzelfde is.
Ze zijn bij Canyon bezig om bij de koop direct al aanpassingen te kunnen doorgeven. Dit wordt nog niet gepromoot, omdat het in de testfase zit.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:12 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik heb bij aanschaf een andere stem length aangegeven, dat kan toen prima.
Yes, zo heb ik het ook gedaan in 2015. Topservice!quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ze zijn bij Canyon bezig om bij de koop direct al aanpassingen te kunnen doorgeven. Dit wordt nog niet gepromoot, omdat het in de testfase zit.
Ik heb direct een 120mm aerostuur erbij besteld (via de mail) en kreeg ik tegelijk binnen met het frame. De 100mm kon ik kosteloos retourneren. Uiteindelijk was de 120mm te lang en hebben ze een 110mm opgestuurd en kon wederom de 120mm kosteloos retour.
De ultimate SL is 54.5 lang met 100mm stuurpen meegeleverd.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als je een 100mm nodig hebt op de SLX kan je de SL ook nemen, daar kan je dan een 110 op wat prima is. Ik vond 130mm gewoon te lang op een M.
Jamaar die is natuurlijk weer uitverkocht. En de zilvere pas leverbaar in mei.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:17 schreef Fretwork het volgende:
Overigens vind ik het blauw van de SLX op de foto nog net wat mooier dan van de SL.
Zie editquote:Op woensdag 14 maart 2018 13:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Jamaar die is natuurlijk weer uitverkocht. En de zilvere pas leverbaar in mei.
Is de zitbuishoek ook gelijk, want daardoor kan je anders achter het bracket gaan zitten.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De ultimate SL is 54.5 lang met 100mm stuurpen meegeleverd.
De Gios is 56 lang met een 100mm stuurpen, dus zou ik met een 120mm pen op een ultimate SLgoedzitten denk ik.
Dat is lastig om zelf te meten, en kan je toch ook wel opvangen met setback, ik zit nu een behoorlijk eind achter mijn bracket; 25mm setback pen en ook zadel naar achter geschoven op de rails staat.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is de zitbuishoek ook gelijk, want daardoor kan je anders achter het bracket gaan zitten.
Ik vind die blauwe ultimate CF 2018 ook wel mooi zelf.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zie edit
Die blauw witte heeft echt een fantastische diepte erin zitten
Ze hadden die oude inflite ook in die kleur, die is ook mooi idd.quote:
Ja dat kan je prima opvangen, maar als de gios bijv 74graden is en de SL 73.5graden kan je de absolute maat van de bovenbuis minder goed met elkaar vergelijken.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is lastig om zelf te meten, en kan je toch ook wel opvangen met setback, ik zit nu een behoorlijk eind achter mijn bracket; 25mm setback pen en ook zadel achterop de rails staat.
Ja dan is reach toch juist lastiger vergelijken met een verschil in hoek vd zitbuis? Als je de effectieve (horizontale) lengte pakt dan steekt de zadelpen daar nog wel uit maar niet heel veel.quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:33 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat kan je prima opvangen, maar als de gios bijv 74graden is en de SL 73.5graden kan je de absolute maat van de bovenbuis minder goed met elkaar vergelijken.
Stel je hebt frame A met 74graden en 56cm bovenbuis. en frame B met 73.5graden en ook 56cm. Dan heeft frame B minder reach dan frame A.
Ik heb het even getekend:
[ afbeelding ]
Rood is 73.5graden en Zwart is 74graden. Groen is de reach.
quote:Op woensdag 14 maart 2018 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dan is reach toch juist lastiger vergelijken met een verschil in hoek vd zitbuis? Als je de effectieve (horizontale) lengte pakt dan steekt de zadelpen daar nog wel uit maar niet heel veel.
Prachtige tekening btw.
quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:52 schreef kaasplankje het volgende:
Iemand interesse in een nieuwe ultegra groep?
Ik kan 'm ook zelf houden natuurlijk die groep. Zie wel dat 't de 8000 is en die is 690.- bij Hopmans.quote:
Wel een bizarre uitvinding, je kan dan met je handen daarop liggen. Vraag me af of de UCI dat toelaat.quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:03 schreef Patroon het volgende:
Lol, check dat stuur van Canyon. Ik vind het echt geen porum:
http://www.cyclist.co.uk/news/4428/canyon-grail-photos
Wat is dat dan, manier om alleen eigen sturen voor die fiets te verkopen ?quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:03 schreef Patroon het volgende:
Lol, check dat stuur van Canyon. Ik vind het echt geen porum:
http://www.cyclist.co.uk/news/4428/canyon-grail-photos
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meteen besteldquote:Op donderdag 15 maart 2018 10:03 schreef Patroon het volgende:
Lol, check dat stuur van Canyon. Ik vind het echt geen porum:
http://www.cyclist.co.uk/news/4428/canyon-grail-photos
wat is je uiterste prijs 😁quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik kan 'm ook zelf houden natuurlijk die groep. Zie wel dat 't de 8000 is en die is 690.- bij Hopmans.
Ga in ieder geval als ik die fiets binnen heb 'm meteen helemaal uit elkaar slopen.
QFTquote:Op donderdag 15 maart 2018 10:18 schreef Patroon het volgende:
Ekte kerels rijden Canyon. Welkom bij de club Kaas!
Die gooi ik dan op mijn woon-werk fiets. Tegelijkertijd ook niet heel veel haast met nieuw setje, even wachten op goede deal voor juist setje.quote:Op donderdag 15 maart 2018 06:18 schreef kanovinnie het volgende:
Als je van die zondas af moet en ze zijn nog goed wil ik ze wel!
Prijs maak me een offer, cranks zijn 172.5 en jij moet natuurlijk 175 hebben, remmen DP.quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:22 schreef dop het volgende:
[..]
wat is je uiterste prijs 😁
Welke crank lengte.
Dual pivot remmen of direct mount?
175 inderdaad.quote:Op donderdag 15 maart 2018 11:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Prijs maak me een offer, cranks zijn 172.5 en jij moet natuurlijk 175 hebben, remmen DP.
172.5 vs 175 merk je amper verschil natuurlijkquote:Op donderdag 15 maart 2018 12:24 schreef dop het volgende:
[..]
175 inderdaad.
Je bent wel een beetje gek, dat je z'n prachtige group er afhaalt.
Klopt, en volgens mij merkt een klein persoon een te grote crank eerder dan een lang persoon een 2.5mm kortere crank. Een iets kortere crank schijnt zelfs beter te zijn voor de heuphoeken tov een lange crank.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:11 schreef ddx het volgende:
[..]
172.5 vs 175 merk je amper verschil natuurlijk
(ik fiets ook met 175, maar meer omdat dat ooit eens tijdens meting naar voren is gekomen)
Record erop vd Gios. Bora wielset erin. Gios verkopen als los frameset.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:24 schreef dop het volgende:
[..]
175 inderdaad.
Je bent wel een beetje gek, dat je z'n prachtige group er afhaalt.
Waarom gaat de Gios eruit?quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Record erop vd Gios. Bora wielset erin. Gios verkopen als los frameset.
*Lelijk spulquote:Op donderdag 15 maart 2018 13:14 schreef Sloggi het volgende:
[ afbeelding ]
Wie wil nou nog zo'n saaie Shimanogroep als je dit ook op je fiets kan schroeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
Omdat ik voor de wedstrijden toch liever een stijvere fiets heb. Vooral de voorvork vd Gios is niet echt een harde vork. Die is licht gebogen en wat meer op comfort. Ook het frame is 3butted alloy, en een FC frame van vandaag de dag is natuurlijk veel stijver.quote:
quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:19 schreef Fretwork het volgende:
[..]
*Lelijk spulVoor jou geldt Johannes 9:25.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiterste prijs? Het terminaal zieke neefje van mn buurmans oppas droomt al zn hele leven van een blauwe fiets. Wij hoeven nog maar 34 maanden schuldsanering, zou je 'm willen schenken een andere mensen ook een kans willen gunnen ja dank jequote:Op donderdag 15 maart 2018 13:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Record erop vd Gios. Bora wielset erin. Gios verkopen als los frameset.
Met pijn in het hart of was je er wel op uitgekeken?quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Omdat ik voor de wedstrijden toch liever een stijvere fiets heb. Vooral de voorvork vd Gios is niet echt een harde vork. Die is licht gebogen en wat meer op comfort. Ook het frame is 3butted alloy, en een FC frame van vandaag de dag is natuurlijk veel stijver.
quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:21 schreef muzas het volgende:
[..]
Uiterste prijs? Het terminaal zieke neefje van mn buurmans oppas droomt al zn hele leven van een blauwe fiets. Wij hoeven nog maar 34 maanden schuldsanering, zou je 'm willen schenken een andere mensen ook een kans willen gunnen ja dank je
Ophalen wordt moeilijk, dus je moet 'm ff brengen. thnx.
Nee zeker niet op uitgekeken. Alleen staat de ontwikkeling niet stil dus af en toe moet je toch wat upgraden. Ik doe 'm weg omdat ik geen fietsenverzameling hoef. 1 koersfiets is genoeg. Vind 'm verder heerlijk rijden. 350.- is een beetje de richtprijs denk ik.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:22 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Met pijn in het hart of was je er wel op uitgekeken?
Ja klopt. Ik heb 'm eigenlijk te vroeg gekocht. Zou ik alleen touren en cyclo's of brevetten rijden dan had ik ze gehouden denk ik. Ik wil gewoon een keiharde ragbak. Niet te duur ook.quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:28 schreef muzas het volgende:
Ik kan niet spreken over de rijeigenschappen en neem direct aan dat zo'n moderne Canyon op alle vlakken beter scoort....
...Toch vind ik het zonde. Jouw gios is wel echt een beauty.
quote:Op donderdag 15 maart 2018 13:33 schreef muzas het volgende:
Ja, De Italiaanse schoonheid op leeftijd inruilen voor een jonge duitse pornosnol. Lekker raggen.
Snap ik ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |