abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 maart 2018 @ 15:36:14 #102
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177770343
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah ja, dus jij laat je geld uitbetalen in cash, elke maand, of beter nog, je laat je helemaal niet uitbetalen, want ja, toch allemaal fantasie?
Nobu laat zich uitbetalen in schelpjes. Die zijn tenminste echt. Een ruw product uit de zee. Tastbaar. En (als je een pistool op de toonbank legt) zijn bakkers bereid ook schelpjes aan te nemen als legal tender.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 12 maart 2018 @ 15:36:53 #103
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177770360
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ah ja, dus jij laat je geld uitbetalen in cash, elke maand, of beter nog, je laat je helemaal niet uitbetalen, want ja, toch allemaal fantasie?
Dat zeg ik toch net? De bakker op de hoek gelooft in die fantasie dus ik krijg brood van hem in ruil voor die fantasie.

quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:36 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En (als je een pistool op de toonbank legt) zijn bakkers bereid ook schelpjes aan te nemen als legal tender.
Of ik degene met het pistool ben of een dienaar van de wet maakt natuurlijk niets uit.
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 15:38:52 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177770408
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch net? De bakker op de hoek gelooft in die fantasie dus ik krijg brood van hem in ruil voor die fantasie.
Dus het is geen fantasie. Want je gaat werken om een fantasiemiddel te verkrijgen om te voorkomen dat je honger krijgt en zo. Zogenaamd dan he. Ondertussen is het totaal niks anders als dat je vroeger 3 Kabeljauws moest neerleggen om 2 broden mee te krijgen. Alleen is die kabeljauw vervangen door iets qua muntjes/briefjes.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 12 maart 2018 @ 15:40:41 #105
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177770457
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus het is geen fantasie. Want je gaat werken om een fantasiemiddel te verkrijgen om te voorkomen dat je honger krijgt en zo. Zogenaamd dan he. Ondertussen is het totaal niks anders als dat je vroeger 3 Kabeljauws moest neerleggen om 2 broden mee te krijgen. Alleen is die kabeljauw vervangen door iets qua muntjes/briefjes.
Die kabeljauw kun je eten, die briefjes hebben alleen waarde omdat we die erbij gefantaseerd hebben. Het is namelijk nog steeds een vodje papier.

Maar wat mijn punt dus was: onze economie kan draaien omdat wij dit systeem verzonnen/opgetuigd hebben. Zonder geld werkt het niet. Dat maakt de positie van een bank totaal onvergelijkbaar met een willekeurig pastafabriekje.
  maandag 12 maart 2018 @ 15:42:52 #106
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177770525
Toch wel een beetje jammer dat het beste wat dit soort topics te bieden hebben is gekkies die denken dat geld pure fantasie is en de discussie laten verzanden die richting in.

In plaats van dat we het eens gaan hebben over hoe wij als westerse samenlevingen via democratische middelen prive-bedrijven hebben ingezet om voor onze monetaire gezondheid te zorgen. En als ze er dan een potje van maken dat we dan ineens schrikken en denken dat ze een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben. Terwijl het gewoon bedrijven zijn die lekker aan het cashen zijn.

Ik prop mijn lul toch ook niet in de bek van een witte haai. En dan gaan janken als 'ie hap doet. Janken bij de overheid.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_177773885
Niks aan bovenstaand toe te voegen. ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')