abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177707923
registreer om deze reclame te verbergen
Maastricht puilt tegenwoordig ook uit, met name in de weekends, de zomermaanden en op feestdagen. Er zullen allicht minder toeristen zijn dan in Amsterdam en Rotterdam maar de stad is veel kleiner en het centrum is ook heel geconcentreerd.

Een bijkomend probleem in Maastricht waar andere Nederlandse steden minder last van hebben is dat het grensoverschrijdend OV echt waardeloos is, er komen dus complete treinladingen vol Hollanders ( :r ) maar Belgen en Duitsers (en alsnog ook genoeg Nederlanders) staan op dat soort dagen gewoon in de files voor de parkeerterreinen en -garages. Het deel van de binnenstad waar je met de auto kunt komen staat stampvol doordat iedereen aan staat te schuiven bij de parkeergarages op het OLV-plein, Mosae Forum en vooral het Vrijthof.
pi_177709153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:01 schreef J.B. het volgende:
Maastricht puilt tegenwoordig ook uit, met name in de weekends, de zomermaanden en op feestdagen. Er zullen allicht minder toeristen zijn dan in Amsterdam en Rotterdam maar de stad is veel kleiner en het centrum is ook heel geconcentreerd.

Een bijkomend probleem in Maastricht waar andere Nederlandse steden minder last van hebben is dat het grensoverschrijdend OV echt waardeloos is, er komen dus complete treinladingen vol Hollanders ( :r ) maar Belgen en Duitsers (en alsnog ook genoeg Nederlanders) staan op dat soort dagen gewoon in de files voor de parkeerterreinen en -garages. Het deel van de binnenstad waar je met de auto kunt komen staat stampvol doordat iedereen aan staat te schuiven bij de parkeergarages op het OLV-plein, Mosae Forum en vooral het Vrijthof.
Moastregg, daar ben ik al zeker 15 jaar niet meer geweest. Beetje op terras zitten, Heineken erbij (wat ze daar dan pils (klinkt als pels) noemen. En dan lekker hard, met onze harde G tegen elkaar praten.
.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 17:08:28 #178
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177709233
Het enige irritante aan dit fenomeen is dat ik, als vrouw met westers uiterlijk, door Nederlanders in het Engels word aangesproken. ;(
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 17:10:31 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177709255
goed verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177710035
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 17:08 schreef broccoli. het volgende:
Het enige irritante aan dit fenomeen is dat ik, als vrouw met westers uiterlijk, door Nederlanders in het Engels word aangesproken. ;(
Als ik met mijn trolley over de gracht loop, stoppen er ook weleens taxi’s en dan roepen ze zo: Teksie teksie? En ik antwoord dan, nee dankje, heb me eige ato bij me.
.
pi_177713411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:49 schreef ITrade het volgende:

[..]

Klopt dat geldt eigenlijk voor over de hele wereld. Zodra je zegt dat je uit Nederland komt beginnen ze over Amsterdam en wilde verhalen die ze gehoord/beleeft hebben.

Dit kan je van weinig andere steden/landen zeggen.
Bij mij begon een Spaans stel over Groningen
dus ze bestaan wel ;)
  zondag 18 maart 2018 @ 21:58:15 #182
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177918948
Je moet de toersisten ook niet op Schiphol laten landen, maar juist heel ver weg van Amsterdam. Laat ze lekker een weg banen door Nederland. Als ze nog puf over hebben komen ze misschien in Amsterdam aan waar ze weer in no-time vertrokken zijn als ze de schoonheid van de overige plaatsen geproefd hebben.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177919042
quote:

En zie hier de totaal niet bestaande limburgse gastvrijheid :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
  zondag 18 maart 2018 @ 23:45:23 #184
319979 Fok-it
Fokkie Stonem
pi_177921524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen nog niet eens van het gros van de namen in dit lijstje gehoord heeft.
Met uitzondering van de vele Chinese en Pakistaanse miljoenensteden is dit niet heel erg onbekend terrein lijkt me toch? :P
I will not have you without the darkness that hides within you. I will not let you have me without the madness that makes me. If our demons cannot dance, neither can we.
pi_177957698
quote:

P+R zones?

Overigens heb je gelijk wat betreft OV en zeker grensoverschrijdend. Meer connecties met Belgische en Duitse steden zou handig zijn.
Tilburg-Turnhout, Eindhoven-Hasselt, Hasselt Maastricht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')