abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 maart 2018 @ 07:46:36 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_177679002
https://www.telegraaf.nl/(...)verspoelen-nederland

De grote trekpleisters in Nederland raken in versneld tempo overspoeld door internationale toeristen. „De noodzakelijke spreiding van toeristen stagneert”, waarschuwt het Nederlands Bureau voor Toerisme NBTC bij monde van topman Jos Vranken. De hotspots gaan gebukt onder files, opstoppingen en overlast voor bewoners.

Al twee jaar hanteert het NBTC de ’HollandCity-strategie’, waarmee ons land als één grote metropool van steden, natuur en platteland met korte reisafstanden wordt gepromoot. Belangrijke thema’s, zoals Van Gogh, Mondriaan, de Gouden Eeuw, de strijd tegen het water, bloemen, kastelen, handel en Hanzesteden, oorlog en bevrijding moeten toeristen aanmoedigen om buiten de Randstad te logeren.

„Helaas gaat het spreiden ons niet hard genoeg. Het gevolg is overbelasting van populaire plekken in en rond Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. Dat geldt ook voor dorpen als Kinderdijk en Volendam. In toenemende mate geeft het overlast voor bewoners. De kloof tussen de Randstad en de rest van Nederland dreigt juist groter te worden”, meent Vranken.
Er moet volgens Vranken veel meer gebeuren om files en opstoppingen in en rond topattracties te voorkomen en de leefbaarheid van grote steden door piekdrukte niet te laten verslechteren. Dit jaar verwacht hij ruim 18,5 miljoen internationale bezoekers. Rond 2020 zal de 20 miljoen doorbroken worden. Dat betekent bijna een verdubbeling in tien jaar.
Vranken pleit voor een nieuwe investeringsagenda en een ’kansenkaart’ om in de regio goede toeristische producten te ontwikkelen die kunnen inspelen op de wensen van de verwende reiziger. „Alleen marketing is niet meer genoeg. Er is een nationaal fonds nodig in samenwerking met alle betrokken partijen. Belangrijk is om toeristenstromen beter te beheersen en sturen”, vindt de NBTC-baas.
Hij maakt zich grote zorgen over de bereikbaarheid van Nederland vakantieland. „Door de groeiende economie en goedkope vliegtickets neemt grensoverschrijdend toerisme overal fors toe. Zeker, daar profiteren we van met 13 miljard euro aan bestedingen. Met name horeca en recreatiesector zijn er blij mee. Schadelijke neveneffecten stijgen echter mee”, aldus Vranken.
Amsterdam alleen al ontvangt jaarlijks meer dan zes miljoen buitenlandse bezoekers. Gemiddeld blijven ze drie nachten. Inwoners in het centrum worden horendol van de herrie van rolkoffertjes, waaraan Airbnb ook nog eens stevig bijdraagt.
Uit het Trendrapport Toerisme 2017 blijkt dat ruim de helft van de internationale toeristen de provincie Noord-Holland inclusief Amsterdam bezoekt, gevolgd door Zuid-Holland (14%), Zeeland (7%), Brabant (7%) en Limburg (6%). De rest van de provincies heeft een aandeel van minder dan 3%.
Kust
Zo’n 2,5 miljoen buitenlanders bleven vorig jaar aan de kust, vooral de Duitsers en Belgen. Ruim een kwart van alle inkomende toeristen komt uit Duitsland. De meeste bezoekers slapen in hotels of pensions (24 miljoen nachten), gevolgd door campings (12 miljoen) en vakantiehuisjes (5 miljoen). Die laatste accommodatie groeit wel het snelst.
NBTC onderzocht ook wat buitenlandse bezoekers in Nederland het liefste doen. Boven aan de lijst van activiteiten staan stadswandelingen en gezellige Hollandse cafeetjes. Daarna winkelen, musea, historische plaatsen, architectuur, strand en bos, fietsen en boottochtjes. Gastronomie, clubs en coffeeshops zitten ook nog in de top 10.
pi_177679042
Toeristen zijn een pest.

Met als ultiem voorbeeld: Venetie. De oorspronkelijke inwoners kunnen er niet meer leven en het geld belandt in de zakken van een paar grote bedrijven en niet in de lokale economie.

Amsterdam zou er goed aan doen om toeristen onvriendelijk te worden. Lees duur. Ruil 100 backpackers in voor 1 rijke toerist.
  donderdag 8 maart 2018 @ 07:53:02 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177679059
Minder toeristen dan inwoners en dan alsnog over overspoelen klagen. Typisch Telegraafbericht wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177679074
Het is ook nooit goed.
quote:
Inwoners in het centrum worden horendol van de herrie van rolkoffertjes
Man man man.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 8 maart 2018 @ 07:57:31 #5
186611 Haags
pi_177679114
Goed nieuws!
Zonder wrijving geen glans
pi_177679173
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:54 schreef anarchitect het volgende:
Het is ook nooit goed.

[..]

Man man man.
Die zijn echt irritant. Dat weet je pas als je in een straat met klinkers tussen station en hotels woont.
pi_177679247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:03 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Die zijn echt irritant. Dat weet je pas als je in een straat met klinkers tussen station en hotels woont.
Oh, nee, dan begrijp ik het. Het is natuurlijk op die koffers na muisstil in dat soort straten. Arme mensen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:18:02 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_177679264
De grootste schade zit em in de manier waarop de stad veranderd in een disneyland voor toeristen. Goedkope supermarkten worden vervangen door hipster versies. Groente en fruit winkels voor locals worden nutella-shops. Werkruimte wordt airbnb ruimte. Je kan als bewoner niet leven op souvenirwinkels.

De stad is over een paar jaar onleefbaar behalve voor de short-stay buitenlander
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 8 maart 2018 @ 08:20:36 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_177679287
De Ombudsman A'dam heeft daar gisteren toevallig een document over uitgebracht: Feesten of Beesten.


:{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_177679299
Een verdubbeling in 10 jaar is best een forse groei.
pi_177679584
Ga lekker klagen als je dezelfde cijfers als barca hebt.

quote:
Vorig jaar bezochten 32 miljoen mensen de stad, waar slechts 1,6 miljoen mensen wonen.
.
pi_177679662
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:20 schreef controlaltdelete het volgende:
De Ombudsman A'dam heeft daar gisteren toevallig een document over uitgebracht: Feesten of Beesten.


:{
En hoeveel problemen veroorzaken toeristen? Het woord toerist(en) komt welgeteld vijf keer voor.
pi_177679701
De drang naar oneindige economische 'groei' is hier de oorzaak van. Meer is altijd beter. Ik ben blij dat ik hier in het Oosten alleen wat Chinese studenten tegenkom en soms wat Duitsers.
pi_177679702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:53 schreef Dven het volgende:
Minder toeristen dan inwoners en dan alsnog over overspoelen klagen. Typisch Telegraafbericht wel.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-verdubbeld-a1510435

17 miljoen toeristen per jaar in Amsterdam.
Met extra vezels!
pi_177679707
quote:
99s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:48 schreef boskameel het volgende:
Ga lekker klagen als je dezelfde cijfers als barca hebt.

[..]

.
17 miljoen toeristen op 800.000 inwoners is anders ook gewoon veel.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-verdubbeld-a1510435
Met extra vezels!
pi_177679722
Ik mag niet klagen. Drie dagen geleden een b&b geopend in Arnhem. 8 boekingen waarvan 3 groepen van 6 in 48 uur 😋
pi_177679777
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:02 schreef RoW_0 het volgende:
Ik mag niet klagen. Drie dagen geleden een b&b geopend in Arnhem. 8 boekingen waarvan 3 groepen van 6 in 48 uur 😋
Wat leuk, veel succes!
pi_177679796
Maar het is wel een plaag in steden waar wat te zien is. In heel Europa trouwens. Wij gaan al erg lang naar Italië, maar als je ziet hoe steden als Florence, maar ook kleinere steden in Toscane zoals Montepulciano of Cortona verpest zijn in 10 jaar tijd. Tien jaar geleden waren deze nog heel authentiek en pittoresk. Nu zijn het alleen maar souvenirwinkels met voornamelijk eten en drank (wijn en grappa) die 3 x zo duur is als de normale prijzen. Verder loopt het vol met Amerikanen, Aziaten met mondkapjes en ander gespuis.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:18:08 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177679909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar het is wel een plaag in steden waar wat te zien is. In heel Europa trouwens. Wij gaan al erg lang naar Italië, maar als je ziet hoe steden als Florence, maar ook kleinere steden in Toscane zoals Montepulciano of Cortona verpest zijn in 10 jaar tijd. Tien jaar geleden waren deze nog heel authentiek en pittoresk. Nu zijn het alleen maar souvenirwinkels met voornamelijk eten en drank (wijn en grappa) die 3 x zo duur is als de normale prijzen. Verder loopt het vol met Amerikanen, Aziaten met mondkapjes en ander gespuis.
Grappig, aangezien je zelf onderdeel bent van de plaag.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  † In Memoriam † donderdag 8 maart 2018 @ 09:19:24 #20
88815 The_Emotion
98.3
pi_177679932
Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee, de Zaanse Schans is bij mij om de hoek en loop er graag even een rondje op een mooie lentedag en zie soms een verdwaalde Japanner voor m'n huis lopen om even de weg te wijzen.
De bewoners op de Schans klagen dan wel weer over het toenemende aantal toeristen :')

Zolang ze niet overal hun naam in kerven, is wat mij betreft iedere toerist welkom
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:20:45 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177679949
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:00 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-verdubbeld-a1510435

17 miljoen toeristen per jaar in Amsterdam.
'bezoekers'.

Zo hebben we er in dit stadje met nog geen 70.000 inwoners er ook 2.000.000 per jaar. Tegenvallende cijfers hoor voor een hoofdstad met zoveel cultuur en historie.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177679958
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Grappig, aangezien je zelf onderdeel bent van de plaag.
:D Ja, dat is wel iets om over na te denken inderdaad.

Maar je hebt natuurlijk toerisme en toerisme. Het is prima als mensen reizen en andere plekken bezoeken en geïnteresseerd zijn in de cultuur, natuur etc. Maar probeer deze dan te respecteren en in ere te houden. Onder andere door op te gaan in deze cultuur. En daar horen geen souvenirwinkels en dat soort dingen bij. Dat zijn voor mij dan ook redenen om daar niet meer te komen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:22:01 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177679965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Grappig, aangezien je zelf onderdeel bent van de plaag.
Nee dat zie je verkeerd want ze kwamen daar al voor dat het de mist in ging hè.
And so is the past
pi_177679986
De Randstad wordt overspoeld door buitenlandse toeristen, en hier op de Veluwe zitten wij dan opgescheept met Randstedelingen. Luidruchtige Rotterdammers die met hun dikke pens aan een bier zitten te lurken en van zich af lopen te blaten met dat achterlijke accent.

Klote-toeristen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177679992
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Wat leuk, veel succes!
Thanks! Wanneer kom jij slapen? ;)
pi_177680005
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:14 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Oh, nee, dan begrijp ik het. Het is natuurlijk op die koffers na muisstil in dat soort straten. Arme mensen.
Hehe, tja het lijkt zeuren, maar dit schijnt toch echt een bekend probleem te zijn. Die rolkoffertjes rollen namelijk vooral op onmogelijke tijdstippen (het vliegtuig let daar niet echt op) en dan is dat inderdaad het enige geluid en klinkt dus extra hard.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:27:23 #27
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680052
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:22 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Nee dat zie je verkeerd want ze kwamen daar al voor dat het de mist in ging hè.
Nog erger, ze is de bron van de plaag.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:28:11 #28
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hehe, tja het lijkt zeuren, maar dit schijnt toch echt een bekend probleem te zijn. Die rolkoffertjes rollen namelijk vooral op onmogelijke tijdstippen (het vliegtuig let daar niet echt op) en dan is dat inderdaad het enige geluid en klinkt dus extra hard.
Ik vind het nooit zo verstandig om te zeuren over geluidsoverlast wanneer je in het centrum van een stad gaat wonen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177680079
quote:
15s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:23 schreef KoosVogels het volgende:
De Randstad wordt overspoeld door buitenlandse toeristen, en hier op de Veluwe zitten wij dan opgescheept met Randstedelingen. Luidruchtige Rotterdammers die met hun dikke pens aan een bier zitten te lurken en van zich af lopen te blaten met dat achterlijke accent.

Klote-toeristen.
In Friesland hebben we alleen rijke boot-Duitsers en een wat fiets-Vlamingen. Beleefde mensen die hun plaats weten. Top-toeristen.

Maar dan kom ik in Amsterdam en dan struikel ik over Chinezen, Amerikanen en Britten. Klote-toeristen. Maar misschien ook wel passend voor Holland :D
pi_177680092
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het nooit zo verstandig om te zeuren over geluidsoverlast wanneer je in het centrum van een stad gaat wonen.
Nee maar die krengen rollen ook door de rustige zijstraatjes naar hun airbnb kamer ;)
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:30:13 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Ja, dat is wel iets om over na te denken inderdaad.

Maar je hebt natuurlijk toerisme en toerisme. Het is prima als mensen reizen en andere plekken bezoeken en geïnteresseerd zijn in de cultuur, natuur etc. Maar probeer deze dan te respecteren en in ere te houden. Onder andere door op te gaan in deze cultuur. En daar horen geen souvenirwinkels en dat soort dingen bij. Dat zijn voor mij dan ook redenen om daar niet meer te komen.
Mja maar ook mensen die cultuur eren willen af en toe wel eens een souvenir hebben weet ik vanuit intieme bron :+

Ik woonde in de meest toeristische straat van het land en was op een gegeven moment wel klaar met al het volk wat dag en nacht door de straat wandelde. Dan zijn er twee opties : Zeuren of verhuizen. Blij dat ik voor optie twee gekozen heb.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:30:37 #32
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177680121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik vind het nooit zo verstandig om te zeuren over geluidsoverlast wanneer je in het centrum van een stad gaat wonen.
Hadden sommige bewoners daar inderdaad maar niet 20 jaar geleden al moeten gaan wonen. Hadden prima kunnen weten dat Amsterdam later één grote discotheek zou worden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:30:49 #33
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:29 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Nee maar die krengen rollen ook door de rustige zijstraatjes naar hun airbnb kamer ;)
'centrum'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:31:26 #34
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hadden sommige bewoners daar inderdaad maar niet 20 jaar geleden al moeten gaan wonen. Hadden prima kunnen weten dat Amsterdam later één grote discotheek zou worden.
Mja, in 1998 was er geen toerisme en waren er geen bezoekers. Amsterdam was toen net een Fries dorp. Echt waar hoor.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177680165
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:28 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

In Friesland hebben we alleen rijke boot-Duitsers en een wat fiets-Vlamingen. Beleefde mensen die hun plaats weten. Top-toeristen.

Maar dan kom ik in Amsterdam en dan struikel ik over Chinezen, Amerikanen en Britten. Klote-toeristen. Maar misschien ook wel passend voor Holland :D
Boottoeristen kun je inderdaad prima hebben. Heb vaak ook zat te spenderen, inderdaad. Wij zitten aan het Veluwemeer, dus daar krijgen wij er ook altijd wel wat van. Helaas zijn de Randstedelingen steevast in de meerderheid.

Overigens hoor ik in de zomer ook steeds vaker de Amerikaanse tongval. Geen goed teken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:33:15 #36
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177680174
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Mja, in 1998 was er geen toerisme en waren er geen bezoekers. Amsterdam was toen net een Fries dorp. Echt waar hoor.
Leuke hyperbool. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:33:52 #37
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680186
*Gaat naast schiphol wonen in 2000. Klagen in 2018 want ik had echt niet verwacht dat er met de jaren meer en meer vliegtuigen zouden gaan landen :'( :'(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:34:30 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Leuke hyperbool. :')
Is dat het nieuwe fok!woord? Al de derde keer dat ik vandaag 'hyperbool' lees :")
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:37:17 #39
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177680241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Is dat het nieuwe fok!woord? Al de derde keer dat ik vandaag 'hyperbool' lees :")
Ik zou het niet weten. Maar door iets in het belachelijke te trekken wordt het oorspronkelijke punt niet minder waar dat alles juist in de afgelopen jaren enorm uit de hand is gelopen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177680273
Wordt alleen maar erger. Als die Chinezen straks een echte middenklasse hebben komen ze met miljoenen naar Europa om hun vakanties te vieren.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:42:46 #41
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680319
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Maar door iets in het belachelijke te trekken wordt het oorspronkelijke punt niet minder waar dat alles juist in de afgelopen jaren enorm uit de hand is gelopen.
Meh, dit is en blijft niets anders dan een mening.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177680419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:22 schreef TheJanitor het volgende:
Een verdubbeling in 10 jaar is best een forse groei.
Dat valt best mee, tien jaar, zeker aangezien bepaalde opkomende markten veel meer zijn gaan reizen.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:48:34 #43
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177680425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Meh, dit is en blijft niets anders dan een mening.
Kennelijk een mening die gemeengoed is onder de lokale bevolking en de gemeente zelf.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:50:40 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177680451
Dit hoort bij het leven in een wereldstad (die Amsterdam en Amsterdammers pretenderen te zijn).
pi_177680531
Wat een zuurheid richting Amsterdam hier weer. Zo typisch.
Met extra vezels!
pi_177680544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat valt best mee, tien jaar, zeker aangezien bepaalde opkomende markten veel meer zijn gaan reizen.
Leuk, maar vrijwel niet naar Nederland.
  donderdag 8 maart 2018 @ 09:58:16 #47
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177680619
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:30 schreef Dven het volgende:

[..]

Mja maar ook mensen die cultuur eren willen af en toe wel eens een souvenir hebben weet ik vanuit intieme bron :+

Ik woonde in de meest toeristische straat van het land en was op een gegeven moment wel klaar met al het volk wat dag en nacht door de straat wandelde. Dan zijn er twee opties : Zeuren of verhuizen. Blij dat ik voor optie twee gekozen heb.
Ik denk dat het soort toerist in Bulgarije net even wat anders is dan de (low budget) toerist in Amsterdam. Met name Britten en Chinezen zijn een ware plaag.

Zelf woon ik overigens ook op een van de meest toeristische plaatsen in Nederland, dus ik weet waar ik het over heb.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177680638
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:58 schreef yats het volgende:

[..]

Ik denk dat het soort toerist in Bulgarije net even wat anders is dan de (low budget) toerist in Amsterdam. Met name Britten en Chinezen zijn een ware plaag.

Zelf woon ik overigens ook op een van de meest toeristische plaatsen in Nederland, dus ik weet waar ik het over heb.
Zij hebben sunny beach.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:00:35 #49
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177680661
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:59 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zij hebben sunny beach.
Maar dat is niet waar Dven woont dacht ik? Daarnaast is sunny nach alleen in de zomer druk en de rest van het naar vrij rustig.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177680685
Ze gaan ook alleen maar naar Amsterdam.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:02:54 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_177680705
Hier in Den Helder stikt het iedere zomer van de Duitsers, of eigenlijk het hele jaar door, die lijken wel altijd vakantie te hebben. Af en toe heeft ook een Fransoos de weg weten te vinden. Tijd voor een snellere treinverbinding en een snelweg, dan willen we best wat van die toeristen uit Amsterdam opvangen hoor.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:03:16 #52
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177680713
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:01 schreef HSG het volgende:
Ze gaan ook alleen maar naar Amsterdam.
Mja iedereen wil daar zo nodig wonen maar dan wel met dezelfde leefomstandigheden als in Schubbekutteveen. Zo werkt het niet natuurlijk.
And so is the past
pi_177680724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:39 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
Wordt alleen maar erger. Als die Chinezen straks een echte middenklasse hebben komen ze met miljoenen naar Europa om hun vakanties te vieren.
Precies, hoe durven ze miljarden uit te geven hier. Doe dat lekker in China.
pi_177680727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:01 schreef HSG het volgende:
Ze gaan ook alleen maar naar Amsterdam.
Ook naar Amsterdam beach (Scheveningen), Amsterdam castle (Haren), Amsterdam flower gardens (Keukenhof) etc..

Ik bedenk het niet hoor, dat zijn nu officeele benamingen _O-
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:04:10 #55
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177680728
quote:
6s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:02 schreef Dagoduck het volgende:
Hier in Den Helder stikt het iedere zomer van de Duitsers, of eigenlijk het hele jaar door, die lijken wel altijd vakantie te hebben. Af en toe heeft ook een Fransoos de weg weten te vinden. Tijd voor een snellere treinverbinding en een snelweg, dan willen we best wat van die toeristen uit Amsterdam opvangen hoor.
Hier in Heerlen stikt het ook van de Duitsers en Belgen. Zonder hen was dit hol allang failliet. Andere kant van de medaille.
And so is the past
pi_177680738
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:03 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Precies, hoe durven ze miljarden uit te geven hier. Doe dat lekker in China.
Prima als er geld wordt uitgeven in onze steden, maar ze hoeven ze niet te overspoelen. Kijk naar Venetië. Drama
pi_177680801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:04 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

Prima als er geld wordt uitgeven in onze steden, maar ze hoeven ze niet te overspoelen. Kijk naar Venetië. Drama
Ga je nu Venetië met Amsterdam vergelijken ja?
pi_177680810
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:07 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ga je nu Venetië met Amsterdam vergelijken ja?
Geef het nog 20 jaar
pi_177680843
Het is overal groeiende maar ik kan mij er in vinden Amsterdam centrum is echt vervelend geworden om rond te lopen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177680847
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Geef het nog 20 jaar
Vergelijkbare steden. Zeker met de interesse die toeristen erin hebben en de hebberige ondernemers.
pi_177680858
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Geef het nog 20 jaar
Dan is Amsterdam een islam enclave waar je zonder sharia paspoort niet binnen komt. Probleem opgelost.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:11:56 #62
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680889
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:58 schreef yats het volgende:

[..]

Ik denk dat het soort toerist in Bulgarije net even wat anders is dan de (low budget) toerist in Amsterdam. Met name Britten en Chinezen zijn een ware plaag.

Zelf woon ik overigens ook op een van de meest toeristische plaatsen in Nederland, dus ik weet waar ik het over heb.
Soort toeristen in Bulgarije? 's Zomers hele busladingen vol Amerikanen, Chinezen, Maleisiërs, Indonesiërs, Japanners, Arabieren, Britten. Echt niet zo dat het een bepaald type toerist is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:13:00 #63
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177680911
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:00 schreef yats het volgende:

[..]

Maar dat is niet waar Dven woont dacht ik? Daarnaast is sunny nach alleen in de zomer druk en de rest van het naar vrij rustig.
Vrij rustig? Dat is een behoorlijke understatement. Compleet uitgestorven dekt de lading beter :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177680946
Ik kom niet graag meer in Amsterdam.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:17:39 #65
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177680988
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Mja iedereen wil daar zo nodig wonen maar dan wel met dezelfde leefomstandigheden als in Schubbekutteveen. Zo werkt het niet natuurlijk.
Voor geen goud zou ik in het centrum van Amsterdam willen wonen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177680999
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:14 schreef habitue het volgende:
Ik kom niet graag meer in Amsterdam.
Het is gewoon een kutstad.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177681088
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:18 schreef HSG het volgende:

[..]

Het is gewoon een kutstad.
Buiten de oude binnenstad is het verder een prima stad.
pi_177681142
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:14 schreef habitue het volgende:
Ik kom niet graag meer in Amsterdam.
Niemand dwingt je.
Met extra vezels!
pi_177681144
Het dorp hier is omgeven door campings waardoor het aantal 'inwoners' in de zomer met een factor 5 toeneemt. Dan hoef je met de auto niet meer te proberen het dorp in te komen.

Verder weinig last van ze behalve dat sommige stinkend voor je lopen in de supermarkt na een dag bakken in de zon ;)

Maar omdat er zoveel komen kunnen veel bedrijven en organisaties blijven bestaan waar wij ook van meeprofiteren. Markten, feesten en niet lang geleden een waterskibaan die echt niet voor de 10k mensen hier gebouwd is.
Misschien zijn het ook wel een ander soort toeristen dan in de steden omdat je hier toch vooral voor de rust komt. Geen rolkoffers in de straten hier in ieder geval.
pi_177681146
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:18 schreef HSG het volgende:

[..]

Het is gewoon een kutstad.
Je hoeft er niet heen.
Met extra vezels!
pi_177681189
Allemaal welkom toch ?
Ik zwaai naar dieren.
pi_177681230
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:25 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Je hoeft er niet heen.
Klopt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177681239
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:24 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Niemand dwingt je.
Nouja soort van. Mijn vriendin komt hier niet vandaan, en elke keer als ze weer bezoek heeft wil haar bezoek dan dat we samen naar Amsterdam gaan. Loop je weer door die veel te drukke straatjes te banjeren. Dan zet ik het altijd maar op een zuipen om het nog een beetje dragelijk te maken voor mezelf.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 8 maart 2018 @ 10:47:28 #74
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_177681427
quote:
Inwoners in het centrum worden horendol van de herrie van rolkoffertjes
Als provinciaaltje in de grote stad willen wonen en dan gaan lopen janken :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_177681513
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:32 schreef habitue het volgende:

[..]

Nouja soort van. Mijn vriendin komt hier niet vandaan, en elke keer als ze weer bezoek heeft wil haar bezoek dan dat we samen naar Amsterdam gaan. Loop je weer door die veel te drukke straatjes te banjeren. Dan zet ik het altijd maar op een zuipen om het nog een beetje dragelijk te maken voor mezelf.
Ok, fair enough. :P
Met extra vezels!
pi_177681544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:51 schreef WodanIsGroot het volgende:
Toeristen zijn een pest.

Met als ultiem voorbeeld: Venetie. De oorspronkelijke inwoners kunnen er niet meer leven en het geld belandt in de zakken van een paar grote bedrijven en niet in de lokale economie.

Amsterdam zou er goed aan doen om toeristen onvriendelijk te worden. Lees duur. Ruil 100 backpackers in voor 1 rijke toerist.
Wat wil je precies duur maken dan? Eten en Drinken? Supermarkten?

Ekte begpackers kunnen natuurlijk gewoon gratis overnachten. Om nou de levenskosten 5x te verhogen voor heel Amsterdam is ook zo wat. Daarbij is het dan nog steeds gewoon betaalbaar voor de meeste mensen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:12:19 #77
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_177681789
Ombudsman: 'De binnenstad is 's nachts een jungle'

Als het Amsterdamse centrum werkelijk een pretpark is, dan was dat allang gesloten, concludeert Arre Zuurmond, de Amsterdamse Ombudsman, in een nieuw rapport over de drukte dat woensdag is gepubliceerd.

De binnenstad is 's nachts een jungle, waarin het recht van de sterkste geldt en waarin de overheid 'onduldbaar afwezig is', aldus Zuurmond.

Niet verschuilen
Zichtbare handhaving ontbreekt en, erger nog, de politie geeft aan het 's nachts zo druk te hebben om de boel in de hand te houden, dat er geen ruimte is bewoners te helpen die overlast melden. "De overheid kan zich niet verschuilen achter een tekort aan agenten," aldus Zuurmond.

https://www.parool.nl/ams(...)een-jungle~a4578330/
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:15:28 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177681840
Een stad als Amsterdam met die mini-binnenstad is ook totaal niet berekend op al dat toeristenvolk.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:21:00 #79
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_177681908
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)verspoelen-nederland
...
Het gevolg is overbelasting van populaire plekken in en rond Amsterdam, Utrecht en Rotterdam.
...

Hier in Utrecht valt die overbelasting wel mee.
Je ziet busladingen met toeristen op het Nijntje-pleintje en bij het Rietveld-Schröder-huis. Die locaties zijn daar niet op berekend. En ook in mijn wijk rollen de koffers naar Airbnb-kamers.
Maar er zijn geen grote toeristenmassa's in het centrum zoals in Amsterdam. Ook in de zomer niet.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_177681952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Een stad als Amsterdam met die mini-binnenstad is ook totaal niet berekend op al dat toeristenvolk.
Dit is het probleem inderdaad. Ze komen doorgaans niet verder dan de Prinsengracht en dat is best een postzegeltje. En gaan ze wel naar het strand of de Keukenhof worden ze met stinkbussen opgehaald.

Maar een beetje sprijden over Haarlem Utrecht of Leeuwarden lijkt me niet verkeerd.
.
pi_177681991
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 07:51 schreef WodanIsGroot het volgende:
Amsterdam zou er goed aan doen om toeristen onvriendelijk te worden. Lees duur. Ruil 100 backpackers in voor 1 rijke toerist.
Discriminatie van minder bedeelden. :r

Het echte probleem zijn al die koffieshops en hoerenkasten: die trekken naast criminaliteit enkel laagwaardig toerisme aan. Toerisme dat niet aangetrokken zou moeten worden door een stad van historische waarde. Activiteiten die evengoed in Oost-Groningen ontplooid zouden kunnen worden, als ze al in Nederland ontplooid moeten worden.
pi_177682024
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:26 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Discriminatie van minder bedeelden. :r

Het echte probleem zijn al die koffieshops en hoerenkasten: die trekken naast criminaliteit enkel laagwaardig toerisme aan. Toerisme dat niet aangetrokken zou moeten worden door een stad van historische waarden. Activiteiten die evengoed in Oost-Groningen ontplooid zouden kunnen worden, als ze al in Nederland ontplooid moeten worden.
De krankzinnige gemeente heeft al vele hoerenkasten (lees ramen) gesloten. Hier moest bijv. kunstateliers voor terugkomen. Nu heb je een paar ramen met achterlijke kunst en vele ramen die leeg staan. Dat is geen gezicht.
pi_177682042
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Hier in Utrecht valt die overbelasting wel mee.
Je ziet busladingen met toeristen op het Nijntje-pleintje en bij het Rietveld-Schröder-huis. Die locaties zijn daar niet op berekend. En ook in mijn wijk rollen de koffers naar Airbnb-kamers.
Maar er zijn geen grote toeristenmassa's in het centrum zoals in Amsterdam. Ook in de zomer niet.
Bij het Nijntje museum is het echter wél flink dringen in het hoogseizoen. Dat museum zit in het laagseizoen ook al vol met Utrechters die eens wat anders willen dan die eeuwige speeltuinen met hun kroost, maar in de zomer is het idioot druk, busladingen met natuurlijk vooral aziatische toeristen worden daar afgezet. Er is toen ook halsoverkop een tijdschema ingericht om de drukte te spreiden.

Maar het museum zelf is ondanks dat het gloednieuw is al een aardig likje verf toe, het wordt echt compleet uitgewoond. :P

Verder valt het in Utrecht absoluut nog wel mee, maar ik zie het wel echt ieder jaar drukker worden. Ik vind het wel leuk, maar zoals Amsterdam moet het niet worden zeg.
-nee-
pi_177682047
Backpackers zitten vaak al buiten het centrum omdat daar de goedkopere hostels zitten.
.
pi_177682053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 10:58 schreef ITrade het volgende:

[..]

Wat wil je precies duur maken dan? Eten en Drinken? Supermarkten?

Ekte begpackers kunnen natuurlijk gewoon gratis overnachten. Om nou de levenskosten 5x te verhogen voor heel Amsterdam is ook zo wat. Daarbij is het dan nog steeds gewoon betaalbaar voor de meeste mensen.
200 euro toeristen belasting per dag bijvoorbeeld. Er is ook een land in Azie wat dit praktiseerd dacht ik.
pi_177682061
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:31 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

200 euro toeristen belasting per dag bijvoorbeeld. Er is ook een land in Azie wat dit praktiseerd dacht ik.
Waar wil je dit bedrag gaan innen, bij de paspoort controle op Schiphol? :')
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177682076
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:26 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Discriminatie van minder bedeelden. :r

Het echte probleem zijn al die koffieshops en hoerenkasten: die trekken naast criminaliteit enkel laagwaardig toerisme aan. ...
Het echt probleem is dat een stad onleefbaar wordt door het pretpark gehalte. Een stad is om in te wonen en een pretpark niet.
pi_177682080
scheveningen als amsterdam beach verkondigen :D wat een grap
There are only 151 Pokémon.
pi_177682089
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:33 schreef Eenskijken het volgende:
scheveningen als amsterdam beach verkondigen :D wat een grap
Klopt, want dat is Zandvoort al.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_177682099
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:31 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waar wil je dit bedrag gaan innen, bij de paspoort controle op Schiphol? :')
Je weet dat er al toeristenbelasting bestaat?
pi_177682127
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 08:18 schreef SpecialK het volgende:
Goedkope supermarkten worden vervangen door hipster versies. Groente en fruit winkels voor locals worden nutella-shops.
Zeer terechte klacht. Al dunkt mij dat de bewoners handvaten hebben hier iets tegen te doen: de stad moet in basisvoorzieningen voorzien. Indien een normale supermarkt vervangen wordt door een op toeristen gerichte supermarkt - met aanverwant prijzen peil - zou je dit kunnen kwalificeren als oneigenlijk gebruik van de bestemming als toegewezen in het bestemmingsplan. Het aanbieden van levensmiddelen staat nog niet gelijk aan het voorzien in een basisvoorziening.
pi_177682139
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:34 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Je weet dat er al toeristenbelasting bestaat?
Je weet dat dit eenvoudig te omzeilen is hoop ik?

Jij denkt dat Buthan 200 euro per nacht bovenop de rekening bij elke overnachting zet?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:37:41 #93
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177682143
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:24 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit is het probleem inderdaad. Ze komen doorgaans niet verder dan de Prinsengracht en dat is best een postzegeltje. En gaan ze wel naar het strand of de Keukenhof worden ze met stinkbussen opgehaald.

Maar een beetje sprijden over Haarlem Utrecht of Leeuwarden lijkt me niet verkeerd.
Tja, voor mensen in Schubbekutteveen mag Amsterdam dan een grote stad zijn, maar vergeleken met echte wereldsteden is het gewoon een gehucht. En dan krijg je vroeg of laat logistieke problemen.
pi_177682175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:28 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

De krankzinnige gemeente heeft al vele hoerenkasten (lees ramen) gesloten.
Nog lang niet genoeg. Hier moet je geen half beleid voeren. Tot op de wortel uitroeien, evenals illegale prostitutie, drugshandel en illegale taxi's.
quote:
Hier moest bijv. kunstateliers voor terugkomen. Nu heb je een paar ramen met achterlijke kunst en vele ramen die leeg staan. Dat is geen gezicht.
Hoerenkasten zijn ook geen gezicht. Al zouden ze i.p.v. die kunst mogelijk beter bomen kunnen neerzetten.
pi_177682197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:39 schreef paddestoelensoep het volgende:

[..]

Nog lang niet genoeg. Hier moet je geen half beleid voeren. Tot op de wortel uitroeien, evenals illegale prostitutie, drugshandel en illegale taxi's.

[..]

Hoerenkasten zijn ook geen gezicht. Al zouden ze i.p.v. die kunst mogelijk beter bomen kunnen neerzetten.
En wat heb je dan nog over?
pi_177682205
Als je bijvoorbeeld in Italië bent, dan is elke Italiaan die je spreekt ook wel ooit in Amsterdam geweest. Laatst zaten we in een taxi in Bologna, de culinaire hoofdstad van Italië, zei de chauffeur dat hij ook in Amsterdam geweest was en hij had daar zoiets ontzettend lekkers gegeten. Een worst met ui en saus. Na even nadenken besefte ik dat hij een frikandel speciaal bedoelde.
Wat natuurlijk ook ontzettend lekker is, maar niet wat je verwacht in zo'n gesprek.
pi_177682221
Hoeren en drugs en de red light district zijn toch ook de charme van Amsterdam? En dan bedoel ik niet het illegale circuit. Het hoeft niet allemaal kunst te zijn.
pi_177682226
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:39 schreef paddestoelensoep het volgende:
Tot op de wortel uitroeien, evenals illegale prostitutie, drugshandel en illegale taxi's.
Hoe wil je dit in godsnaam gaan doen? Zelfs in landen waar de doodstraf op drugs staat kan je nog zéér eenvoudig aan drugs komen..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:43:41 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja, voor mensen in Schubbekutteveen mag Amsterdam dan een grote stad zijn, maar vergeleken met echte wereldsteden is het gewoon een gehucht. En dan krijg je vroeg of laat logistieke problemen.
Echte wereldsteden? :D Je haalt wat begrippen door elkaar. Wereldsteden worden immers niet gekenmerkt door inwoneraantal maar door invloed en dergelijke. Amsterdam heeft gewoon een Alphastatus, iets wat heel wat nietszeggende miljoenensteden niet kunnen zeggen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:45:02 #100
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je bijvoorbeeld in Italië bent, dan is elke Italiaan die je spreekt ook wel ooit in Amsterdam geweest. Laatst zaten we in een taxi in Bologna, de culinaire hoofdstad van Italië, zei de chauffeur dat hij ook in Amsterdam geweest was en hij had daar zoiets ontzettend lekkers gegeten. Een worst met ui en saus. Na even nadenken besefte ik dat hij een frikandel speciaal bedoelde.
Wat natuurlijk ook ontzettend lekker is, maar niet wat je verwacht in zo'n gesprek.
Precies. Ook hier heeft iedereen het enkel maar over Amsterdam. Niet over Nederland. Wat buiten Amsterdam ligt interesseert ze over het algemeen geen fluit. Maar goed, blijkbaar is dat nogal pijnlijk om te begrijpen voor veel zure mensen hier :D

Ik heb verder niets met Amsterdam maar het is nu eenmaal zo.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177682261
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Echte wereldsteden? :D Je haalt wat begrippen door elkaar. Wereldsteden worden immers niet gekenmerkt door inwoneraantal maar door invloed en dergelijke. Amsterdam heeft gewoon een Alphastatus, iets wat heel wat nietszeggende miljoenensteden niet kunnen zeggen.
Zeker waar. In Afrika en Azië heb je steden met miljoenen en miljoenen inwoners waar ik echt nog nooit van heb gehoord.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:47:21 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177682294
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Echte wereldsteden? :D Je haalt wat begrippen door elkaar. Wereldsteden worden immers niet gekenmerkt door inwoneraantal maar door invloed en dergelijke. Amsterdam heeft gewoon een Alphastatus, iets wat heel wat nietszeggende miljoenensteden niet kunnen zeggen.
Deels eens.

Maar Amsterdam doet gewoon ontzettend dorps aan als je het wegzet tegenover een boel grote buitenlandse steden.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:48:56 #103
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682317
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zeker waar. In Afrika en Azië heb je steden met miljoenen en miljoenen inwoners waar ik echt nog nooit van heb gehoord.
Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen nog niet eens van het gros van de namen in dit lijstje gehoord heeft.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177682321
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deels eens.

Maar Amsterdam doet gewoon ontzettend dorps aan als je het wegzet tegenover een boel grote buitenlandse steden.
Deels eens.

Vooral dat door de weeks de straten uitgestorven zijn. Verder ook in het weekend de horeca dicht om 0400 uur. :')
pi_177682331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:41 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je bijvoorbeeld in Italië bent, dan is elke Italiaan die je spreekt ook wel ooit in Amsterdam geweest. Laatst zaten we in een taxi in Bologna, de culinaire hoofdstad van Italië, zei de chauffeur dat hij ook in Amsterdam geweest was en hij had daar zoiets ontzettend lekkers gegeten. Een worst met ui en saus. Na even nadenken besefte ik dat hij een frikandel speciaal bedoelde.
Wat natuurlijk ook ontzettend lekker is, maar niet wat je verwacht in zo'n gesprek.
Klopt dat geldt eigenlijk voor over de hele wereld. Zodra je zegt dat je uit Nederland komt beginnen ze over Amsterdam en wilde verhalen die ze gehoord/beleeft hebben.

Dit kan je van weinig andere steden/landen zeggen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177682332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:43 schreef Dven het volgende:

[..]

Echte wereldsteden? :D Je haalt wat begrippen door elkaar. Wereldsteden worden immers niet gekenmerkt door inwoneraantal maar door invloed en dergelijke. Amsterdam heeft gewoon een Alphastatus, iets wat heel wat nietszeggende miljoenensteden niet kunnen zeggen.
Nee amsterdam heeft geen alphastatus. Dan zit je in de league van New York, Tokyo, Moskou, Londen, Peking etc. Daar staat amsterdam echt nog wat trapjes onder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:51:14 #107
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_177682356
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen nog niet eens van het gros van de namen in dit lijstje gehoord heeft.
VAn Kinshasa had ik inderdaad nog nooit gehoord. ;(
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:52:16 #108
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682378
quote:
1s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee amsterdam heeft geen alphastatus. Dan zit je in de league van New York, Tokyo, Moskou, Londen, Peking etc. Daar staat amsterdam echt nog wat trapjes onder.
Uh jawel. Maar die steden zijn Alpha+ en Alpha++. Behalve Moskou. Dat heeft gewoon dezelfde status als Amsterdam. Bron.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:52:45 #109
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177682390
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:51 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

VAn Kinshasa had ik inderdaad nog nooit gehoord. ;(
Niet? Dat is juist een van de bekendere in het lijstje.
pi_177682412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet? Dat is juist een van de bekendere in het lijstje.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet? Dat is juist een van de bekendere in het lijstje.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zunyi

Nog nooit van gehoord. Echt 1 zinnetje op wikipedia. :')
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:54:59 #111
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177682434
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:53 schreef Marcus_Zaagius het volgende:

[..]

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Zunyi

Nog nooit van gehoord. Echt 1 zinnetje op wikipedia. :')
Ik had het over Kinshasa.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:55:21 #112
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_177682441
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:52 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Niet? Dat is juist een van de bekendere in het lijstje.
Nou, ik noem het nog steeds Leopoldstad. Dus vandaar wellicht.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_177682463
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik had het over Kinshasa.
Ja idd. maar dit is een echte onbekende plaats.
  donderdag 8 maart 2018 @ 11:57:03 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682468
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:55 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Nou, ik noem het nog steeds Leopoldstad. Dus vandaar wellicht.
:D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177682474
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deels eens.

Maar Amsterdam doet gewoon ontzettend dorps aan als je het wegzet tegenover een boel grote buitenlandse steden.
Tja wat is dorps? Ik vind New York (Manhattan dan) altijd heel dorps. Omdat je daar door de nummering en structuur van de straten meteen overal de weg weet, en mensen je vaak goedendag zeggen als je ze aankijkt op straat of meteen helpen als je op een kaartje staat te kijken of zo. Denk dat veel mensen mij dan ook voor gek verklaren als ik zeg dat ik New York dorps vind, maar ik vind het wel.
pi_177682490
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:52 schreef Dven het volgende:

[..]

Uh jawel. Maar die steden zijn Alpha+ en Alpha++. Behalve Moskou. Dat heeft gewoon dezelfde status als Amsterdam. Bron.
Volgens dat lijstje inderdaad.

Ik ben niet bekend met hun classificaties, ik ging er van uit dat alpha status het hoogste was. En mijn punt is dat Amsterdam nog niets eens in de buurt komt bij echte wereldsteden. Maar als alpha in feite de wat hogere middenklasse betekent komt dat eerder in de buurt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177682545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Tja wat is dorps? Ik vind New York (Manhattan dan) altijd heel dorps. Omdat je daar door de nummering en structuur van de straten meteen overal de weg weet, en mensen je vaak goedendag zeggen als je ze aankijkt op straat of meteen helpen als je op een kaartje staat te kijken of zo. Denk dat veel mensen mij dan ook voor gek verklaren als ik zeg dat ik New York dorps vind, maar ik vind het wel.
Ik denk dat jij er een nogal afwijkende definitie van dorps op nahoudt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177682650
Amsterdam komt in vrijwel alle lijstjes wel in de top 15 steden voor. Dus echt wel een Alpha Elite ++ status hoor.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177682734
tja het is maar wat je elite status vindt. als drugs + hoeren je enige aantrekkings punten als stad zijn... daarnaast is kan dat in vrijwel elke stad beter als in amsterdam.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:14:48 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens dat lijstje inderdaad.

Ik ben niet bekend met hun classificaties, ik ging er van uit dat alpha status het hoogste was. En mijn punt is dat Amsterdam nog niets eens in de buurt komt bij echte wereldsteden. Maar als alpha in feite de wat hogere middenklasse betekent komt dat eerder in de buurt.
Volgens dat lijstje van het Globalization and World Cities Research Network. Een ander gerenommeerd bureau zet Amsterdam in de top 10. Maar oke man, wat jij wil. Jouw interpretatie is vast interessanter en beter dan dat van officiële bureaus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:15:25 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177682782
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:08 schreef habitue het volgende:
Amsterdam komt in vrijwel alle lijstjes wel in de top 15 steden voor. Dus echt wel een Alpha Elite ++ status hoor.
Niet te hard roepen, daar maak je de rest van het land en zeker de provincialen boos mee. Amsterdam is gewoon een groot gehucht, blabla.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177683118
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet te hard roepen, daar maak je de rest van het land en zeker de provincialen boos mee. Amsterdam is gewoon een groot gehucht, blabla.
Was in Zweden eens stappen jaren terug, was een gozer die vertelde aan alle vrouwen dat hij uit Amsterdam kwam. Dus ik spreek hem aan blabla. Kon helemaal geen Nederlands, kwam uit Polen oid maar dat was voor de meeste vrouwen een afknapper zei hij. Toch wel een soort heldenstatus onder jongeren dat Amsterdam.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177683137
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:09 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar het is wel een plaag in steden waar wat te zien is. In heel Europa trouwens. Wij gaan al erg lang naar Italië, maar als je ziet hoe steden als Florence, maar ook kleinere steden in Toscane zoals Montepulciano of Cortona verpest zijn in 10 jaar tijd. Tien jaar geleden waren deze nog heel authentiek en pittoresk. Nu zijn het alleen maar souvenirwinkels met voornamelijk eten en drank (wijn en grappa) die 3 x zo duur is als de normale prijzen. Verder loopt het vol met Amerikanen, Aziaten met mondkapjes en ander gespuis.
Je gaat toch zelf ook? :')
Ja doei.
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:33:34 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177683162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je gaat toch zelf ook? :')
Da's anders :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:34:28 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177683179
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:31 schreef habitue het volgende:

[..]

Was in Zweden eens stappen jaren terug, was een gozer die vertelde aan alle vrouwen dat hij uit Amsterdam kwam. Dus ik spreek hem aan blabla. Kon helemaal geen Nederlands, kwam uit Polen oid maar dat was voor de meeste vrouwen een afknapper zei hij. Toch wel een soort heldenstatus onder jongeren dat Amsterdam.
Als ik The Netherlands zeg heeft een relatief groot gedeelte van de mensen zoiets van.. WTF :?

Holland. AH Holland! Amsterdam, Johan Cruyff _O_ You smoke weed? :9
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 12:35:54 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177683201
Doen ze "the netherlands second" is het weer niet goed ;)

Ik verwacht een enorme explosie van het aantal ponypark bezoekers :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177683216
Amsterdam oogt vooral wat dorps omdat het centrum vooral veel historische laagbouw heeft. In vergelijking met echt grote wereldsteden mist het wat 'bouwmassa'. Maar als we gaan kijken naar historie, cultuur, instanties e.d. is het gewoon een wereldstad.

Staat terecht in het alfa rijtje, en staat ook terecht onder New York en London.

Dubai had ik overigens niet zo hoog geschat
pi_177683218
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tja, voor mensen in Schubbekutteveen mag Amsterdam dan een grote stad zijn, maar vergeleken met echte wereldsteden is het gewoon een gehucht. En dan krijg je vroeg of laat logistieke problemen.
Alsof de echte wereldsteden niet enorme agglomeraties zijn. Dus het is een beetje appels met peren vergelijken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_177683227
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je gaat toch zelf ook? :')
Niet meer daarheen dus.
pi_177683246
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:12 schreef Eenskijken het volgende:
tja het is maar wat je elite status vindt. als drugs + hoeren je enige aantrekkings punten als stad zijn... daarnaast is kan dat in vrijwel elke stad beter als in amsterdam.
Dat is toch complete onzin. De aantrekkingskracht zijn toch de grachten (uniek in de wereld), musea, Anne Frankhuis, er is van alles te zien daar hoor.
pi_177683263
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Da's anders :P
Dus niemand mag enige kritiek op toerisme hebben omdat iedereen zelf ook wel eens toerist is...?
pi_177683264
We moeten toch naar een diensteneconomie groeien dan is toerisme een goede dienst voor onze economie.
pi_177683285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:02 schreef RoW_0 het volgende:
Ik mag niet klagen. Drie dagen geleden een b&b geopend in Arnhem. 8 boekingen waarvan 3 groepen van 6 in 48 uur 😋
Wát?!

Ik ben als Nijmegenaar wellicht bevooroordeeld, maar wat moeten toeristen in godsnaam in Arnhem?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:41:40 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177683305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dus niemand mag enige kritiek op toerisme hebben omdat iedereen zelf ook wel eens toerist is...?
Het was gewoon grappig omdat je zelf onderdeel bent van het probleem. Niet meer of minder. Relax.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177683318
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deels eens.

Maar Amsterdam doet gewoon ontzettend dorps aan als je het wegzet tegenover een boel grote buitenlandse steden.
Je snapt toch wel dat dat juist een van de zaken is die bijdraagt aan het imago van Amsterdam (in de ogen van het buitenland)?
"Pools are perfect for holding water"
pi_177683320
quote:
12s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?!

Ik ben als Nijmegenaar wellicht bevooroordeeld, maar wat moeten toeristen in godsnaam in Arnhem?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best veel blijkbaar.
https://www.tripadvisor.n(...)erland_Province.html
pi_177683344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Het was gewoon grappig omdat je zelf onderdeel bent van het probleem. Niet meer of minder. Relax.
Ik ben altijd kei relaxed.
pi_177683388
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is toch complete onzin. De aantrekkingskracht zijn toch de grachten (uniek in de wereld), musea, Anne Frankhuis, er is van alles te zien daar hoor.
ik bedoel andere nederlandse steden. Haarlem, Delft, Deventer, Dordrecht, Alkmaar en tig andere steden hebben ook grachten die leuker zijn om naar te kijken/in te varen dan in het overdrukke en viezige amsterdam.
There are only 151 Pokémon.
pi_177683405
quote:
12s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?!

Ik ben als Nijmegenaar wellicht bevooroordeeld, maar wat moeten toeristen in godsnaam in Arnhem?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trolleybussen, doet zo lekker Rusisch aan.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 12:46:47 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177683418
In Ommen hadden we ook altijd last van vakantiegangers maar dat zijn voornamelijk nederlanders en verdwaalde duitsers.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177683426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:45 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

ik bedoel andere nederlandse steden. Haarlem, Delft, Deventer, Dordrecht, Alkmaar en tig andere steden hebben ook grachten die leuker zijn om naar te kijken/in te varen dan in het overdrukke en viezige amsterdam.
Nah, dat vind ik toch niet. Ik woon in een dorpje in het zuiden en vind het toch altijd wel een leuke belevenis om naar Amsterdam te gaan. Dat heb ik bij Deventer of Dordrecht nou helemaal niet. En bij die andere steden ook niet.
pi_177683473
quote:
Ja, nee, maar ... Ik bedoel dingen waar je ook echt naar toe zou willen.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 8 maart 2018 @ 12:54:47 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177683571
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dat juist een van de zaken is die bijdraagt aan het imago van Amsterdam (in de ogen van het buitenland)?
Zou kunnen.
pi_177683670
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nah, dat vind ik toch niet. Ik woon in een dorpje in het zuiden en vind het toch altijd wel een leuke belevenis om naar Amsterdam te gaan. Dat heb ik bij Deventer of Dordrecht nou helemaal niet. En bij die andere steden ook niet.
Uiteindelijk vind ik Utrecht het mooist, daarna Delft en daarna pas Amsterdam. Amsterdam is mooi door de ‘grootsheid’ van de grachten maar ze zijn inderdaad vervuild en overbevolkt. Dat doet toch afbreuk aan het geheel.
-nee-
pi_177684727
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nah, dat vind ik toch niet. Ik woon in een dorpje in het zuiden en vind het toch altijd wel een leuke belevenis om naar Amsterdam te gaan. Dat heb ik bij Deventer of Dordrecht nou helemaal niet. En bij die andere steden ook niet.
Amsterdam vieze stinkende kut stad man :') :')
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 8 maart 2018 @ 14:21:54 #146
416931 yats
(non) Average Joe
pi_177685363
quote:
12s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?!

Ik ben als Nijmegenaar wellicht bevooroordeeld, maar wat moeten toeristen in godsnaam in Arnhem?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar is meer te zien en doen dan in Nijmegen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_177685501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Het was gewoon grappig omdat je zelf onderdeel bent van het probleem. Niet meer of minder. Relax.
Haha eens. Of van die Nederlanders die ergens in het buitenand gaan klagen dat er zoveel Nederlanders zijn
pi_177685888
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Haha eens. Of van die Nederlanders die ergens in het buitenand gaan klagen dat er zoveel Nederlanders zijn
Oh, dat doe ik altijd :@
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_177685892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens dat lijstje van het Globalization and World Cities Research Network. Een ander gerenommeerd bureau zet Amsterdam in de top 10. Maar oke man, wat jij wil. Jouw interpretatie is vast interessanter en beter dan dat van officiële bureaus.
Lees je wel wat ik zeg? Zo ja, dan heb je er geen snars van begrepen.

Ben overigens nog wat dieper in die definities gedoken:

quote:
alpha++ cities In all analyses, London and New York stand out as clearly more integrated than all other cities and constitute their own high level of integration

alpha+ cities Other highly integrated cities that complement London and New York , largely filling in advanced service needs for the Pacific Asia

alpha & alpha- cities Very important world cities that link major economic regions and states into the world economy

All beta level cities These are important world cities that are instrumental in linking their region or state into the world economy

All gamma level cities These can be world cities linking smaller regions or states into the world economy, or important world cities whose major global capacity is not in advanced producer services
Zoals je ziet kijkt dit instituut alleen naar de economische integratie en hoebelangrijk zij zijn in het linken van de regio aan de wereldeconomie.

Dat is natuurlijk wel een hele nauwe definitie, en zegt niets over over leefbaarheid, voorzieningenniveau etc.

Verder kun je nog 25 instituten vinden die wereldsteden classificeren, allemaal volgens hun eigen definities en criteria, en allemaal hebben ze dan ook een ander lijstje. Ieder mens die weleens de steden uit dat lijstje heeft bezocht kan bevestigen dat Amsterdam niet eens in de schaduw kan staan van Los Angeles, Moskou of Kuala Lumpur. En dat Johannesburg al helemaal niet kan tippen aan een Los Angeles al is het alleen maar op het gebied van leefbaarheid. Maar ja, als je alleen kijkt hoe belangrijk een stad is voor zijn regio om verbinding te maken met de wereldeconomomie, ja, dan kan het best dat Amsterdam en Johannesburg net zo belangrijk zijn als Los Angeles, ik ben in alle 3 de steden geweest, en hoewel Los Angeles een ontzettend saaie stad is steekt dat echt met kop en schouders boven Johannesburg of Amsterdam uit.

[ Bericht 58% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 08-03-2018 15:15:06 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177686211
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Oh, dat doe ik altijd :@
Logisch, je blijft Nederlander tenslotte, altijd wat te zeiken :P
pi_177686537
Zonder toeristen zou je in de Rotterdamse markthal geen leven meer overhouden.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:40:12 #152
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177686724
quote:
14s.gif Op donderdag 8 maart 2018 09:19 schreef Remqo het volgende:
Ik heb er zelf niet zo'n probleem mee, de Zaanse Schans is bij mij om de hoek en loop er graag even een rondje op een mooie lentedag en zie soms een verdwaalde Japanner voor m'n huis lopen om even de weg te wijzen.
De bewoners op de Schans klagen dan wel weer over het toenemende aantal toeristen :')

Zolang ze niet overal hun naam in kerven, is wat mij betreft iedere toerist welkom
Daar komen ook gewoon bijzonder veel Aziaten maar volgens mij beperken ze zich ook vooral tot dat stuk, want ze komen met de bus
pi_177686742
wonen er nog rotterdammers in rotterdam dan? :D
There are only 151 Pokémon.
pi_177686828
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:41 schreef Eenskijken het volgende:
wonen er nog rotterdammers in rotterdam dan? :D
Ja, wat anders? Almeloërs, Amsterdammers, Kudelstaarters?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177686916
quote:
12s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?!

Ik ben als Nijmegenaar wellicht bevooroordeeld, maar wat moeten toeristen in godsnaam in Arnhem?
Volgens mij doet het er niet zoveel toe. Mensen 'moeten' er even uit, nieuwe omgeving geeft toch wat nieuwe prikkels. Je zou kunnen zeggen dat ze een plek zoeken bij hun toeristische gewoonte, niet de reis is belangrijker dan de bestemming, maar een bestemming is belangrijker dan de bestemming.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177686944
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, wat anders? Almeloërs, Amsterdammers, Kudelstaarters?
de eckte eckte rotterdammers zijn allemaal gevlucht heb ik het idee. zelfde als amsterdammers. dat hebben we nou wel gemeen met elkaar :P
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:53:18 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177687026
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik zeg? Zo ja, dan heb je er geen snars van begrepen.

Ben overigens nog wat dieper in die definities gedoken:

[..]

Zoals je ziet kijkt dit instituut alleen naar de economische integratie en hoebelangrijk zij zijn in het linken van de regio aan de wereldeconomie.

Dat is natuurlijk wel een hele nauwe definitie, en zegt niets over over leefbaarheid, voorzieningenniveau etc.

Verder kun je nog 25 instituten vinden die wereldsteden classificeren, allemaal volgens hun eigen definities en criteria, en allemaal hebben ze dan ook een ander lijstje. Ieder mens die weleens de steden uit dat lijstje heeft bezocht kan bevestigen dat Amsterdam niet eens in de schaduw kan staan van Los Angeles, Moskou of Kuala Lumpur. En dat Johannesburg al helemaal niet kan tippen aan een Los Angeles al is het alleen maar op het gebied van leefbaarheid. Maar ja, als je alleen kijkt hoe belangrijk een stad is voor zijn regio om verbinding te maken met de wereldeconomomie, ja, dan kan het best dat Amsterdam en Johannesburg net zo belangrijk zijn als Los Angeles, ik ben in alle 3 de steden geweest, en hoewel Los Angeles een ontzettend saaie stad is steekt dat echt met kop en schouders boven Johannesburg of Amsterdam uit.
Ja man, blijf er heerlijk omheen draaien. Chanant in welke hoeken jij je allemaal draait om je gelijk er maar uit te persen. Slechte eigenschap. Succes ermee.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 maart 2018 @ 15:53:30 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177687031
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:50 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

de eckte eckte rotterdammers zijn allemaal gevlucht heb ik het idee. zelfde als amsterdammers. dat hebben we nou wel gemeen met elkaar :P
Ja, dat roepen mensen van buitenaf altijd, dat hier geen echte meer wonen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 19:09:06 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177690881
eigenlijk alleen last van toeristen in het OV maar dat is eigenlijk altijd omdat ze braaf een kaartje willen kopen maar geen idee hebben hoe ze dat voor elkaar moeten krijgen _O-

rolkoffers zijn wel irritant maar daar lopen Nederlanders ook gewoon heel de dag mee rond lijkt wel

tegenwoordig als je op de ijsbaan komt sleuren zelfs de stoere ijshockeyers hun tassen op wieltjes achter zich aan

knal die shit gewoon over je schouder man mietje :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177691858
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 15:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja man, blijf er heerlijk omheen draaien. Chanant in welke hoeken jij je allemaal draait om je gelijk er maar uit te persen. Slechte eigenschap. Succes ermee.
Ik kan er ook niets aan doen dat jij het doorgaans bij het verkeerde eind hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177692052
Ik loop trouwens ook met een trolley over de klinkers, geen zin in een hernia door het werk.
.
  Moderator donderdag 8 maart 2018 @ 21:49:34 #162
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177694642
quote:
2s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:
In Ommen hadden we ook altijd last van vakantiegangers maar dat zijn voornamelijk nederlanders en verdwaalde duitsers.
Ik kom er twee keer per jaar. Sorry voor de overlast. ;(.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177696498
Ziet er wel grappig uit al die toeristen met hun blije bakkes op de wallen _O-
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177698313
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2018 22:54 schreef Aiciu het volgende:
Ziet er wel grappig uit al die toeristen met hun blije bakkes op de wallen _O-
wel apart dat ze blij zijn, dat ze in oostbloksletje #83 mogen roeren waar in de afgelopen 3 uur ook 5 achmeds hun kwakje in hebben geloosd.
There are only 151 Pokémon.
pi_177700332
Ik heb niet zo'n problemen met die touristen. Ik ben opgegroeid op de zuid-Hollandse eilanden, en daar kwam je 's-zomers meer vakantievierende Duitsers en comazuipende Nederlandse jongeren tegen dan plaatselijke bevolking. Ik vond het altijd wel leuk...

Tegenwoordig woon ik vlakbij Kinderdijk en daar kom je ook een gigantische stroom toeristen tegen. Ook dat vind ik wel leuk, brengt leven in de brouwerij. Enige nadelen vind ik die grote bussen en campers die in slowmotion over de dijk gaan en alle verkeer ophouden en die Chinezen die gaan proberen te fietsen en het niet kunnen. Dat laatste is stiekem wel grappig als ze weer de sloot in rijden :D
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 09:00:00 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177700601
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2018 21:49 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ik kom er twee keer per jaar. Sorry voor de overlast. ;(.
:D

Ik kom er zelf al jaren niet meer in de zomer. Maar vroeger was het tijdens de zomermaanden vaak niet te doen om fatsoenlijk in de stad te winkelen. Nu is dat waarschijnlijk ook zo maar eerder door leegstand :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177700971
Oh en ik sta in zomer 10 minuten voor elke brug te wachten, kut.
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 10:09:17 #168
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177701469
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:00 schreef Bosbeetle het volgende:
:D

Ik kom er zelf al jaren niet meer in de zomer. Maar vroeger was het tijdens de zomermaanden vaak niet te doen om fatsoenlijk in de stad te winkelen. Nu is dat waarschijnlijk ook zo maar eerder door leegstand :P
Leegstand? Dat is me nou niet echt opgevallen in die 'stad'. Maar sowieso valt er niet veel te winkelen. Vind het wel weer geweldig dat er een Surinaams/Javaans eethuis is bijgekomen een paar jaar terug. Half mei gaan we weer een paar dagen naar Ommen. Al zitten we meer richting Vilsteren.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 10:30:08 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177701845
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:09 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Leegstand? Dat is me nou niet echt opgevallen in die 'stad'. Maar sowieso valt er niet veel te winkelen. Vind het wel weer geweldig dat er een Surinaams/Javaans eethuis is bijgekomen een paar jaar terug. Half mei gaan we weer een paar dagen naar Ommen. Al zitten we meer richting Vilsteren.
Zoals ik zeg het is lang geleden dat ik in het centrum was... we hebben trouwens wel stadsrechten :D Het blijft een mooi gebied zo tussen de bossen dus ik snap wel dat mensen blijven komen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177702175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je gaat toch zelf ook? :')
_O- _O_
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 10:52:10 #171
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177702237
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Zoals ik zeg het is lang geleden dat ik in het centrum was... we hebben trouwens wel stadsrechten :D Het blijft een mooi gebied zo tussen de bossen dus ik snap wel dat mensen blijven komen.
Zeker. Zo kunnen wij even ontsnappen aan die hordes toeristen hier in Amsterdam. :P.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 10:59:29 #172
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177702387
Het toerisme kan veel beter verspreid worden als je de toeristen die voor "authentiek Nederlands" komen scheidt van de toeristen die voor sex&drugs naar Amsterdam komen. Bezoek de Zaanse Schans vanuit Hoorn of Alkmaar of investeer in polderhotels. Kijk naar plaatsen die "amsterdamsig" zijn met mooie gevels en water, Sneek of Dordrecht. Leg de nadruk op onze unieke plattelandsculturen.
Er valt een hoop te beleven hier, maar voor toeristen is Amsterdam bijna synoniem aan Nederland/Holland.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:04:10 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177702482
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:42 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoeren en drugs en de red light district zijn toch ook de charme van Amsterdam? En dan bedoel ik niet het illegale circuit. Het hoeft niet allemaal kunst te zijn.
Klopt. Daarom kun je de mensen die voor kunst&cultuur komen dus beter andere steden aanbieden voor hun vakantie&verblijf.
pi_177706442
quote:
12s.gif Op donderdag 8 maart 2018 12:40 schreef probeer het volgende:

[..]

Wát?!

Ik ben als Nijmegenaar wellicht bevooroordeeld, maar wat moeten toeristen in godsnaam in Arnhem?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent inderdaad een beetje bevooroordeeld
- Park Sonsbeek
- Nederlands openluchtmuseum
- Burgers Zoo
- Oorlogmuseum
- Airborne at the Bridge
- Modekwartier
- John Frost Brug waar "A Bridge Too Far" van is gebasseerd
- Rozet
- Luxor
- Gelredome met o.a. Justin Timberlake en Iron Maiden
- Dichtbij de Veluwe en A12



Maar no offence, ik studeer al vier jaar in Nijmegen. Maar wat heeft Nijmegen mij eindelijk te bieden? Links beleid? Slechte verkeersstroming? Een universiteit betaalt door een Arnhems provinciehuis? ;)

Nijmegen na de zomerfeesten is verlaten :D
  vrijdag 9 maart 2018 @ 15:36:55 #175
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177707337
Je vergeet de Bedriegertjes :')
pi_177707923
Maastricht puilt tegenwoordig ook uit, met name in de weekends, de zomermaanden en op feestdagen. Er zullen allicht minder toeristen zijn dan in Amsterdam en Rotterdam maar de stad is veel kleiner en het centrum is ook heel geconcentreerd.

Een bijkomend probleem in Maastricht waar andere Nederlandse steden minder last van hebben is dat het grensoverschrijdend OV echt waardeloos is, er komen dus complete treinladingen vol Hollanders ( :r ) maar Belgen en Duitsers (en alsnog ook genoeg Nederlanders) staan op dat soort dagen gewoon in de files voor de parkeerterreinen en -garages. Het deel van de binnenstad waar je met de auto kunt komen staat stampvol doordat iedereen aan staat te schuiven bij de parkeergarages op het OLV-plein, Mosae Forum en vooral het Vrijthof.
pi_177709153
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:01 schreef J.B. het volgende:
Maastricht puilt tegenwoordig ook uit, met name in de weekends, de zomermaanden en op feestdagen. Er zullen allicht minder toeristen zijn dan in Amsterdam en Rotterdam maar de stad is veel kleiner en het centrum is ook heel geconcentreerd.

Een bijkomend probleem in Maastricht waar andere Nederlandse steden minder last van hebben is dat het grensoverschrijdend OV echt waardeloos is, er komen dus complete treinladingen vol Hollanders ( :r ) maar Belgen en Duitsers (en alsnog ook genoeg Nederlanders) staan op dat soort dagen gewoon in de files voor de parkeerterreinen en -garages. Het deel van de binnenstad waar je met de auto kunt komen staat stampvol doordat iedereen aan staat te schuiven bij de parkeergarages op het OLV-plein, Mosae Forum en vooral het Vrijthof.
Moastregg, daar ben ik al zeker 15 jaar niet meer geweest. Beetje op terras zitten, Heineken erbij (wat ze daar dan pils (klinkt als pels) noemen. En dan lekker hard, met onze harde G tegen elkaar praten.
.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 17:08:28 #178
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177709233
Het enige irritante aan dit fenomeen is dat ik, als vrouw met westers uiterlijk, door Nederlanders in het Engels word aangesproken. ;(
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  Moderator vrijdag 9 maart 2018 @ 17:10:31 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177709255
goed verhaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177710035
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 17:08 schreef broccoli. het volgende:
Het enige irritante aan dit fenomeen is dat ik, als vrouw met westers uiterlijk, door Nederlanders in het Engels word aangesproken. ;(
Als ik met mijn trolley over de gracht loop, stoppen er ook weleens taxi’s en dan roepen ze zo: Teksie teksie? En ik antwoord dan, nee dankje, heb me eige ato bij me.
.
pi_177713411
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:49 schreef ITrade het volgende:

[..]

Klopt dat geldt eigenlijk voor over de hele wereld. Zodra je zegt dat je uit Nederland komt beginnen ze over Amsterdam en wilde verhalen die ze gehoord/beleeft hebben.

Dit kan je van weinig andere steden/landen zeggen.
Bij mij begon een Spaans stel over Groningen
dus ze bestaan wel ;)
  zondag 18 maart 2018 @ 21:58:15 #182
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177918948
Je moet de toersisten ook niet op Schiphol laten landen, maar juist heel ver weg van Amsterdam. Laat ze lekker een weg banen door Nederland. Als ze nog puf over hebben komen ze misschien in Amsterdam aan waar ze weer in no-time vertrokken zijn als ze de schoonheid van de overige plaatsen geproefd hebben.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 18 maart 2018 @ 22:00:57 #183
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177919042
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:01 schreef J.B. het volgende:
Maastricht puilt tegenwoordig ook uit, met name in de weekends, de zomermaanden en op feestdagen. Er zullen allicht minder toeristen zijn dan in Amsterdam en Rotterdam maar de stad is veel kleiner en het centrum is ook heel geconcentreerd.

Een bijkomend probleem in Maastricht waar andere Nederlandse steden minder last van hebben is dat het grensoverschrijdend OV echt waardeloos is, er komen dus complete treinladingen vol Hollanders ( :r ) maar Belgen en Duitsers (en alsnog ook genoeg Nederlanders) staan op dat soort dagen gewoon in de files voor de parkeerterreinen en -garages. Het deel van de binnenstad waar je met de auto kunt komen staat stampvol doordat iedereen aan staat te schuiven bij de parkeergarages op het OLV-plein, Mosae Forum en vooral het Vrijthof.
En zie hier de totaal niet bestaande limburgse gastvrijheid :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste/leukste mod 2022 zondag 18 maart 2018 @ 23:45:23 #184
319979 Fok-it
All is well
pi_177921524
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 11:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen nog niet eens van het gros van de namen in dit lijstje gehoord heeft.
Met uitzondering van de vele Chinese en Pakistaanse miljoenensteden is dit niet heel erg onbekend terrein lijkt me toch? :P
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_177957698
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 16:01 schreef J.B. het volgende:
Maastricht puilt tegenwoordig ook uit, met name in de weekends, de zomermaanden en op feestdagen. Er zullen allicht minder toeristen zijn dan in Amsterdam en Rotterdam maar de stad is veel kleiner en het centrum is ook heel geconcentreerd.

Een bijkomend probleem in Maastricht waar andere Nederlandse steden minder last van hebben is dat het grensoverschrijdend OV echt waardeloos is, er komen dus complete treinladingen vol Hollanders ( :r ) maar Belgen en Duitsers (en alsnog ook genoeg Nederlanders) staan op dat soort dagen gewoon in de files voor de parkeerterreinen en -garages. Het deel van de binnenstad waar je met de auto kunt komen staat stampvol doordat iedereen aan staat te schuiven bij de parkeergarages op het OLV-plein, Mosae Forum en vooral het Vrijthof.
P+R zones?

Overigens heb je gelijk wat betreft OV en zeker grensoverschrijdend. Meer connecties met Belgische en Duitse steden zou handig zijn.
Tilburg-Turnhout, Eindhoven-Hasselt, Hasselt Maastricht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')